Identifiquen a dos xiquets com autors de dos incendis en el Pinós

Imatge d'un incendi

Una de les zones calcinades per un dels incendis provocats | Guàrdia Civil
 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha identificat als autors de dos incendis, presumptament provocats, en el terme municipal del Pinós, en la comarca del Vinalopó Mitjà (Alacant). Els presumptes autors són dos xiquets, un d’ells inimputable, al ser menor de 14 anys en el moment en el que es van produir els fets, i per tant, no podrà ser jutjat.

 

Agents del Servei de Protecció a la Naturalesa (SEPRONA) de la Guàrdia Civil de Monòver, en la mateixa comarca, van iniciar el passat mes de febrer una investigació per a resoldre l’autoria d’un incendi produït el dia 8 de febrer en el paratge de Les Cremes, situat en la muntanya de La Herrada del Pinós, ha explicat l’institut armat este matí, 1 de setembre, en un comunicat.

 

L’incendi va acabar amb una superfície de 1.000 m² i va afectar principalment al pi blanc i diferents espècies com el ginebre o el romer. El Seprona ha pogut relacionar este incendi amb un altre produït a escassos metres de distància, en el mes de juliol de 2018, que en el seu moment va afectar 6.900 m², i les investigacions es van dirigir cap a un possible piròman reincident que residix per la zona.

 

Un dels presumptes piròmans només tenia 13 anys 

Després de diferents mesos en què s’han dut a terme entrevistes amb veïns, controls en els terrenys forestals de la zona i identificacions de les persones i cotxes que circulaven pel lloc, s’ha conseguit identificar recentment als presumptes autors dels fets.

 

Es tracta de dos menors que, quan es va produir l’incendi de febrer d’este any, comptaven amb 13 i 14 anys d’edat. Al major d’ells se li atribuïx, a demés, la presumpta autoria de l’incendi ocorregut en juliol de 2018.

 

Després de concloure la investigació per un presumpte delicte d’incendi forestal, la Guàrdia Civil ha entregat les diligències instruïdes en la Fiscalia de Menors d’Alacant, competent en temes relacionats amb menors d’edat.

 

Per a este cas s’ha de tindre en compte que la llei establix a l’efecte d’exigir la responsabilitat penal, ja que qualsevol persona que tinga menys de 14 anys en el moment de la comissió d’un delicte és inimputable.

Últimes notícies

Alan Matturro s’acomiada del Llevant amb un missatge que deixa la porta oberta

El central uruguaià Alan Matturro s’ha acomiadat del Llevant després d’una temporada cedit i torna al Genoa, tot agraint el suport de l’afició amb un significatiu ‘gràcies i fins prompte’.

Pepelu demana un objectiu clar per al Valencia des del primer dia de pretemporada

Pepelu ha defensat que el Valencia marque un objectiu ambiciós des de l’inici de la pretemporada i ha destacat el valor emocional de l’última temporada a Mestalla abans del trasllat al Nou Mestalla.

Rescatades dues pateres amb 24 migrants davant la costa d’Alacant i detinguts dos patrons

Salvament Marítim ha rescatat 24 migrants en dues pateres davant la costa d’Alacant entre diumenge i dimarts, quatre d’ells menors, i la Policia Nacional ha detingut dos adults com a presumptes patrons.

Kameron Taylor continuarà al Valencia Basket com a mínim fins 2028

El Valencia Basket ha ampliat i millorat el contracte de l’aler nord-americà Kameron Taylor, clau en l’última temporada, fins a la campanya 2027-28.

Bolaños defensa la regularització d’immigrants i assegura que el decret és sòlid

Félix Bolaños manté la seua confiança absoluta en el decret de regularització d’immigrants, tot i la possible consulta del Suprem al Tribunal de Justícia de la UE. El ministre insistix que la norma respecta el dret europeu i rebutja que genere un efecte crida.

El Elche inicia la pretemporada amb quatre absències destacades al Martínez Valero

El Elche ha començat la pretemporada amb proves mèdiques al Martínez Valero sense Osorio, Affengruber, Sangaré ni Diaby, absents per diversos motius. El nou tècnic, Martín Anselmi, ha tingut la primera presa de contacte amb la plantilla.

Un nou silló ergonòmic acosta el bany a la mar a persones amb paràlisi cerebral al Cabanyal

La platja del Cabanyal ha estrenat una prova pilot amb un silló ergonòmic adaptat a cadires amfíbies per facilitar el bany a persones amb paràlisi cerebral, en un projecte pioner en Europa impulsat per l'Ajuntament de València.

Pérez Llorca assegura que els pressupostos autonòmics tiraran avant “quasi amb tota seguretat”

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, confia que els pressupostos de la Comunitat Valenciana s’aprovaran quasi amb tota seguretat després del debat d’esmenes. També ha defensat el recurs del Consell contra el decret estatal de regularització de persones migrades i ha apel·lat al respecte a la justícia.