Identifiquen a dos xiquets com autors de dos incendis en el Pinós

Ejemplo de shortcode con estilo
Una de les zones calcinades per un dels incendis provocats | Guàrdia Civil   La Guàrdia Civil d’Alacant ha identificat als autors de dos incendis, presumptament provocats, en el terme municipal del Pinós, en la comarca del Vinalopó Mitjà (Alacant). Els presumptes autors són dos xiquets, un d’ells inimputable, al ser menor de 14 anys en el moment […]
Imatge d'un incendi

Una de les zones calcinades per un dels incendis provocats | Guàrdia Civil
 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha identificat als autors de dos incendis, presumptament provocats, en el terme municipal del Pinós, en la comarca del Vinalopó Mitjà (Alacant). Els presumptes autors són dos xiquets, un d’ells inimputable, al ser menor de 14 anys en el moment en el que es van produir els fets, i per tant, no podrà ser jutjat.

 

Agents del Servei de Protecció a la Naturalesa (SEPRONA) de la Guàrdia Civil de Monòver, en la mateixa comarca, van iniciar el passat mes de febrer una investigació per a resoldre l’autoria d’un incendi produït el dia 8 de febrer en el paratge de Les Cremes, situat en la muntanya de La Herrada del Pinós, ha explicat l’institut armat este matí, 1 de setembre, en un comunicat.

 

L’incendi va acabar amb una superfície de 1.000 m² i va afectar principalment al pi blanc i diferents espècies com el ginebre o el romer. El Seprona ha pogut relacionar este incendi amb un altre produït a escassos metres de distància, en el mes de juliol de 2018, que en el seu moment va afectar 6.900 m², i les investigacions es van dirigir cap a un possible piròman reincident que residix per la zona.

 

Un dels presumptes piròmans només tenia 13 anys 

Després de diferents mesos en què s’han dut a terme entrevistes amb veïns, controls en els terrenys forestals de la zona i identificacions de les persones i cotxes que circulaven pel lloc, s’ha conseguit identificar recentment als presumptes autors dels fets.

 

Es tracta de dos menors que, quan es va produir l’incendi de febrer d’este any, comptaven amb 13 i 14 anys d’edat. Al major d’ells se li atribuïx, a demés, la presumpta autoria de l’incendi ocorregut en juliol de 2018.

 

Després de concloure la investigació per un presumpte delicte d’incendi forestal, la Guàrdia Civil ha entregat les diligències instruïdes en la Fiscalia de Menors d’Alacant, competent en temes relacionats amb menors d’edat.

 

Per a este cas s’ha de tindre en compte que la llei establix a l’efecte d’exigir la responsabilitat penal, ja que qualsevol persona que tinga menys de 14 anys en el moment de la comissió d’un delicte és inimputable.

Últimes notícies

Mor un treballador en caure des de deu metres en una nau de Paterna

Un treballador de 62 anys ha mort després de caure des d’uns deu metres mentre reparava el sostre d’una nau del polígon Fuente del Jarro, a Paterna.

Deu detinguts per incitar disturbis vinculats a Blocus: tres a Valencia

Deu jóvens, quatre menors, han sigut detinguts en 24 hores per incitar disturbis vinculats a Blocus. Tres arrestos s’han practicat a la província de Valencia.

L’Atlético busca pressionar el lideratge al camp del Levante

L’Atlético visita el Levante este dissabte amb sis victòries consecutives i la mirada posada en el lideratge. Julián Alvarez arriba en ratxa golejadora.

Puente revela 170 incidències del sistema LZB durant 2026 i defensa la seua seguretat després de l’accident d’Urda

La tragèdia deixa 69 morts i 13 víctimes identificades, mentre 39 ferits continuen hospitalitzats a Castella-la Manxa, 17 d'ells en unitats de cures intensives

València aprova un pressupost de 1.361 milions per a 2027

El govern municipal de València ha aprovat el projecte de pressupost de 2027, un 8,8 % superior al de l’exercici actual. L’oposició l’ha rebutjat.

La dana de 2024 suma 234 víctimes mortals en la causa judicial

La jutgessa de Catarroja ha elevat a 234 el recompte oficial de víctimes mortals de la dana del 29 d’octubre de 2024. L’últim cas reconegut és el d’un home de Paiporta que va morir després d’una infecció bacteriana.

Castelló proposa 246,7 milions per als comptes provincials de 2027

La Diputació de Castelló debatrà el 3 de novembre un pressupost de 246.698.267,01 euros per a 2027, amb inversions en seguretat, serveis i infraestructures.

El Govern estudia tancar temporalment l’AVE Madrid-Barcelona per a accelerar les obres de renovació

Óscar Puente reconeix que Transports valora suspendre la circulació durant un o dos anys per a reduir els terminis de les obres, encara que no hi ha cap decisió definitiva