Identifiquen a dos xiquets com autors de dos incendis en el Pinós

Imatge d'un incendi

Una de les zones calcinades per un dels incendis provocats | Guàrdia Civil
 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha identificat als autors de dos incendis, presumptament provocats, en el terme municipal del Pinós, en la comarca del Vinalopó Mitjà (Alacant). Els presumptes autors són dos xiquets, un d’ells inimputable, al ser menor de 14 anys en el moment en el que es van produir els fets, i per tant, no podrà ser jutjat.

 

Agents del Servei de Protecció a la Naturalesa (SEPRONA) de la Guàrdia Civil de Monòver, en la mateixa comarca, van iniciar el passat mes de febrer una investigació per a resoldre l’autoria d’un incendi produït el dia 8 de febrer en el paratge de Les Cremes, situat en la muntanya de La Herrada del Pinós, ha explicat l’institut armat este matí, 1 de setembre, en un comunicat.

 

L’incendi va acabar amb una superfície de 1.000 m² i va afectar principalment al pi blanc i diferents espècies com el ginebre o el romer. El Seprona ha pogut relacionar este incendi amb un altre produït a escassos metres de distància, en el mes de juliol de 2018, que en el seu moment va afectar 6.900 m², i les investigacions es van dirigir cap a un possible piròman reincident que residix per la zona.

 

Un dels presumptes piròmans només tenia 13 anys 

Després de diferents mesos en què s’han dut a terme entrevistes amb veïns, controls en els terrenys forestals de la zona i identificacions de les persones i cotxes que circulaven pel lloc, s’ha conseguit identificar recentment als presumptes autors dels fets.

 

Es tracta de dos menors que, quan es va produir l’incendi de febrer d’este any, comptaven amb 13 i 14 anys d’edat. Al major d’ells se li atribuïx, a demés, la presumpta autoria de l’incendi ocorregut en juliol de 2018.

 

Després de concloure la investigació per un presumpte delicte d’incendi forestal, la Guàrdia Civil ha entregat les diligències instruïdes en la Fiscalia de Menors d’Alacant, competent en temes relacionats amb menors d’edat.

 

Per a este cas s’ha de tindre en compte que la llei establix a l’efecte d’exigir la responsabilitat penal, ja que qualsevol persona que tinga menys de 14 anys en el moment de la comissió d’un delicte és inimputable.

Últimes notícies

Les pluges alleugen la sequera al camp valencià però colpegen el caqui de la Ribera

L’episodi de pluges ha sigut positiu per al camp valencià en general, però el granís ha arrasat fins al 100% del caqui en algunes finques de la Ribera Alta i ha causat pèrdues de 4 milions d’euros.

Un jove de 20 anys apunyala un home al carrer a Guardamar del Segura

Un jove de 20 anys ha sigut detingut a Guardamar del Segura acusat d’apunyalar dos vegades un home de 29 anys que tornava a casa del gimnàs. La víctima ha sigut atesa en un hospital i ja ha rebut l’alta mèdica.

Alerta taronja per fortes pluges tot el divendres al litoral de València

Emergències manté l’alerta taronja per pluges durant tot el divendres al litoral de València i amplia els avisos a Castelló i Alacant per la inestabilitat atmosfèrica.

Més de 30 multes en dos dies pels patinets elèctrics a Alacant

Els primers controls aleatoris de patinets elèctrics amb la nova normativa de la DGT a Alacant han acabat amb més de 30 sancions en dos dies, sobretot per falta de registre i per no portar casc obligatori.

EMT València congelarà les tarifes en 2027 i gestionarà un pressupost rècord de 266,6 milions

EMT València disposarà en 2027 d’un pressupost global rècord de 266,6 milions, un 18 % més que l’any anterior, sense pujades de tarifes i amb la previsió de contractar fins a 160 conductors i posar en marxa 218 nous autobusos.

Els autònoms creixen en la Comunitat Valenciana i superen els 401.000 afiliats al setembre

La Comunitat Valenciana ha tancat setembre amb 401.125 autònoms en el RETA, 2.671 més que en agost, amb un fort impuls de la construcció i les activitats professionals, sanitàries i educatives, mentres el comerç i l’hostaleria continuen perdent afiliats.

El valencià Carlos Espí entra en la selecció per la lesió de Ferran Torres

Luis de la Fuente ha cridat el davanter del Real Madrid Carlos Espí per a cobrir la baixa de Ferran Torres, amb molèsties en el turmell esquerre. El jove de Tavernes de La Valldigna arriba a l’absoluta després de marcar cinc gols amb la sub-21.

Ordre de presó per al detingut pel gran incendi forestal de Tuéjar

Un jutjat de Llíria ha decretat presó provisional, comunicada i sense fiança per a un home de 66 anys investigat per provocar lincendi forestal de Tuéjar, que en setembre va arrasar 850 hectàrees en un paratge de la reserva de la biosfera de lAlto Túria.