Identifiquen a dos xiquets com autors de dos incendis en el Pinós

Imatge d'un incendi

Una de les zones calcinades per un dels incendis provocats | Guàrdia Civil
 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha identificat als autors de dos incendis, presumptament provocats, en el terme municipal del Pinós, en la comarca del Vinalopó Mitjà (Alacant). Els presumptes autors són dos xiquets, un d’ells inimputable, al ser menor de 14 anys en el moment en el que es van produir els fets, i per tant, no podrà ser jutjat.

 

Agents del Servei de Protecció a la Naturalesa (SEPRONA) de la Guàrdia Civil de Monòver, en la mateixa comarca, van iniciar el passat mes de febrer una investigació per a resoldre l’autoria d’un incendi produït el dia 8 de febrer en el paratge de Les Cremes, situat en la muntanya de La Herrada del Pinós, ha explicat l’institut armat este matí, 1 de setembre, en un comunicat.

 

L’incendi va acabar amb una superfície de 1.000 m² i va afectar principalment al pi blanc i diferents espècies com el ginebre o el romer. El Seprona ha pogut relacionar este incendi amb un altre produït a escassos metres de distància, en el mes de juliol de 2018, que en el seu moment va afectar 6.900 m², i les investigacions es van dirigir cap a un possible piròman reincident que residix per la zona.

 

Un dels presumptes piròmans només tenia 13 anys 

Després de diferents mesos en què s’han dut a terme entrevistes amb veïns, controls en els terrenys forestals de la zona i identificacions de les persones i cotxes que circulaven pel lloc, s’ha conseguit identificar recentment als presumptes autors dels fets.

 

Es tracta de dos menors que, quan es va produir l’incendi de febrer d’este any, comptaven amb 13 i 14 anys d’edat. Al major d’ells se li atribuïx, a demés, la presumpta autoria de l’incendi ocorregut en juliol de 2018.

 

Després de concloure la investigació per un presumpte delicte d’incendi forestal, la Guàrdia Civil ha entregat les diligències instruïdes en la Fiscalia de Menors d’Alacant, competent en temes relacionats amb menors d’edat.

 

Per a este cas s’ha de tindre en compte que la llei establix a l’efecte d’exigir la responsabilitat penal, ja que qualsevol persona que tinga menys de 14 anys en el moment de la comissió d’un delicte és inimputable.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Juan Luis Gandia guanya el Rectorat de la Universitat de València amb el 58,58% del vot ponderat

Juan Luis Gandia ha guanyat la segona volta al Rectorat de la Universitat de València amb el 58,58% del vot ponderat enfront d'Ángeles Solanes. La participació s'ha quedat en el 17,81%, amb 10.316 vots d'un cens de 57.920.

L’incendi d’un camió curta 45 minuts l’A-7 a Paterna en direcció Barcelona

L'incendi d'un camió que transportava bobines de paper ha obligat a tancar els tres carrils de la A-7 a Paterna durant 45 minuts. A les 18.24 s'ha reobert el carril esquerre, amb cues de fins a 13 km.

Granada i València s’alien per a impulsar un vol directe i una promoció turística conjunta

Les diputacions han segellat una aliança per a llançar una connexió aèria directa entre Granada i València. El pla inclou un concurs públic i una estratègia de promoció turística conjunta.

La mort d’un home al seu balcó a Alacant apunta a una bala perduda d’un tiroteig

La investigació assenyala que un home de 59 anys va ser aconseguit per un tret accidental mentres era al balcó de la seua vivenda a Carolines Altes. S'han constatat set detonacions i no hi ha detencions.

Incendi d’un camió curta 45 minuts l’A-7 a Paterna cap a Barcelona

Un camió amb bobines de paper s'ha incendiat en l'A-7 a l'altura de Paterna i ha obligat a tancar l'autovia 45 minuts en sentit Barcelona. La reobertura parcial ha deixat retencions de fins a 13 quilòmetres i desviaments provisionals.

Els maquinistes inicien vaga en FGV amb servicis mínims del 75%-80% en Falles

Semaf activa aturs en Metrovalencia i TRAM d'Alacant amb mínims del 75% i del 80% del 15 al 19 de març. El sindicat denuncia carències de seguretat i falta de negociació.

Morrissey manté els concerts de Saragossa i Sevilla després de cancel·lar el de València

La promotora confirma que seguixen en peus les dates del 14 de març a Saragossa i del 16 a Sevilla, després de suspendre el concert previst a València. L'artista ha atribuït la cancel·lació a la falta de descans pel soroll a la ciutat, en plena avantsala de les Falles.

Desenes d’entitats convoquen per al dissabte concentracions contra la guerra de l’Iran a València, Alacant, Alcoi i Crevillent

Desenes d'organitzacions socials, sindicats i entitats veïnals han convocat este dissabte concentracions per a rebutjar els atacs a l'Iran. Les protestes seran al migdia a València, Alacant, Alcoi i Crevillent.