Identifiquen a dos xiquets com autors de dos incendis en el Pinós

Imatge d'un incendi

Una de les zones calcinades per un dels incendis provocats | Guàrdia Civil
 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha identificat als autors de dos incendis, presumptament provocats, en el terme municipal del Pinós, en la comarca del Vinalopó Mitjà (Alacant). Els presumptes autors són dos xiquets, un d’ells inimputable, al ser menor de 14 anys en el moment en el que es van produir els fets, i per tant, no podrà ser jutjat.

 

Agents del Servei de Protecció a la Naturalesa (SEPRONA) de la Guàrdia Civil de Monòver, en la mateixa comarca, van iniciar el passat mes de febrer una investigació per a resoldre l’autoria d’un incendi produït el dia 8 de febrer en el paratge de Les Cremes, situat en la muntanya de La Herrada del Pinós, ha explicat l’institut armat este matí, 1 de setembre, en un comunicat.

 

L’incendi va acabar amb una superfície de 1.000 m² i va afectar principalment al pi blanc i diferents espècies com el ginebre o el romer. El Seprona ha pogut relacionar este incendi amb un altre produït a escassos metres de distància, en el mes de juliol de 2018, que en el seu moment va afectar 6.900 m², i les investigacions es van dirigir cap a un possible piròman reincident que residix per la zona.

 

Un dels presumptes piròmans només tenia 13 anys 

Després de diferents mesos en què s’han dut a terme entrevistes amb veïns, controls en els terrenys forestals de la zona i identificacions de les persones i cotxes que circulaven pel lloc, s’ha conseguit identificar recentment als presumptes autors dels fets.

 

Es tracta de dos menors que, quan es va produir l’incendi de febrer d’este any, comptaven amb 13 i 14 anys d’edat. Al major d’ells se li atribuïx, a demés, la presumpta autoria de l’incendi ocorregut en juliol de 2018.

 

Després de concloure la investigació per un presumpte delicte d’incendi forestal, la Guàrdia Civil ha entregat les diligències instruïdes en la Fiscalia de Menors d’Alacant, competent en temes relacionats amb menors d’edat.

 

Per a este cas s’ha de tindre en compte que la llei establix a l’efecte d’exigir la responsabilitat penal, ja que qualsevol persona que tinga menys de 14 anys en el moment de la comissió d’un delicte és inimputable.

Últimes notícies

Confirmen 6 anys i mig de presó per intentar volar a Romania amb cocaïna i cannabis a l’aeroport de València

El TSJCV ha confirmat 6 anys i mig de presó i una multa de 100.000 euros per a una dona que va intentar volar de València a Bucarest amb més de 2 quilos de cocaïna i 5 de cannabis amagats en una maleta.

Confirmen 22 anys de presó per l’assassinat masclista d’Alcoi amb 18 ganivetades

El TSJCV ha confirmat la pena de 22 anys i mig de presó per a l’home que va matar la seua parella a Alcoi el 2022 amb 18 ganivetades. El tribunal descarta totes les al·legacions de la defensa, que ja ha anunciat recurs de cassació davant el Tribunal Suprem.

Dos ferits greus en un xoc amb bolcades a l’AP-7 a Ondara

Un accident entre dos vehicles a l’AP-7, a l’altura d’Ondara, ha deixat dos ferits greus, un pare i la seua filla de Luxemburg, i un ferit lleu, un veí de Pedreguer.

Sisé dia de lluita contra l’incendi forestal de Sogorb amb mitjans terrestres

Els bombers continuen treballant per controlar l’incendi forestal declarat dijous a Sogorb, estabilitzat des de diumenge després de cremar 630 hectàrees. S’ha alçat el confinament a Gàtova, però el nivell 1 del PEIF es manté i les pistes forestals seguixen tancades.

Detinguts tres veïns per vendre cocaïna des de casa a Castelló de Rugat

La Guàrdia Civil ha detingut tres persones a Castelló de Rugat que, presumptament, venien cocaïna des de la finestra de sa casa. En el registre s’han intervingut més d’un quilo de cocaïna, altres drogues, diners en efectiu i material per a preparar dosis.

Detingut a València un fugit buscant a Alemanya per un intent d’homicidi

La Policia Nacional ha detingut a València un fugit alemany reclamat per un intent d’homicidi amb metralladora comés en 2025.

Castro ix reforçat de Pamplona: empat sense gols però amb bona imatge del Levante

El Levante ha empatat a zero al camp d’Osasuna però Luís Castro destacat que l’equip ha recuperat la identitat desitjada i confia a continuar millorant amb el pas de les jornades.

Ryan destaca el punt d’or davant Osasuna i el creiximent defensiu del Llevant

El porter australià Mathew Ryan ha remarcat les sensacions positives del Llevant després de l’empat sense gols contra Osasuna a El Sadar, on ha sigut clau sota pals.