Un incendi entre Alcoi i Cocentaina crema 20 hectàrees de massa forestal en la zona de Cotes Altes

 

Este matí de diumenge, cap a les 12.30 hores, s’ha produït un incendi entre els municipis d‘Alcoi i Cocentaina, en la comarca de l’Alcoià (Alacant), en cremar-se 20 hectàrees de massa forestal en la partida de Cotes Altes.

 

En el moment de l’inici de l’incendi s’ha declarat el nivell 1 d’alerta per fort vent. Este nivell 1 es decreta quan una situació d’emergència provocada per un o diferents incendis forestals pot afectar greument béns forestals o afectar lleument la població i béns de naturalesa no forestal, per a l’extinció de la que pot ser necessari incorporar mitjans extraordinaris.

 

L’avanç de les flames ha causat el tall de la línia del tren Alcoi-Xàtiva que passa per la zona afectada. Esta via fèrria ha sigut interrompuda entre les 12.30 i les 15.30 hores en el tram entre Alcoi i Ontinyent.

 

Han localitzat un cable d’alta tensió tallat

D’altra banda, s’ha localitzat un cable d’alta tensió tallat en la zona, que tècnics d’Iberdrola estan investigant en el mateix lloc, segons informa Emergències de GVA.

 

Fins al lloc dels fets, s’han mobilitzat set dotacions del Consorci Provincial de Bombers d’Alacant, tres unitats de bombers forestals de la Generalitat, tres autobombes, dos helicòpters, un avió xicotet i un agent mediambiental. A hores d’ara els bombers d’Alacant han informat que l’incendi d’Alcoi esta controlat.

 

Últimes notícies

Europa reforça la lluita contra les noves plagues agràries amb un projecte liderat també per l’IVIA

L’Institut Valencià d’Investigacions Agràries participa en PhytoPRISM, un projecte europeu de 6 milions d’euros que vol millorar la defensa dels cultius davant noves plagues i patògens, amb especial impacte en sectors clau com els cítrics valencians.

Un veí de Sevilla perd 15.000 euros en una estafa d’inversió per internet destapada des d’Altea

La CiberComandancia de la Guardia Civil i l’Àrea d’Investigació del Post Principal d’Altea han aclarit una estafa d’inversió en línia en què un veí de Sevilla ha perdut 15.000 euros.

El calcer valencià exhibix el seu lideratge a la fira Expo Riva Schuh d’Itàlia

La consellera Marián Cano ha visitat la fira Expo Riva Schuh & Garda Bags, on el 70 % de les marques espanyoles són valencianes i majoritàriament d’Elx, i ha ressaltat el paper punter del sector del calcer de la Comunitat Valenciana en els mercats internacionals.

Mafalda Cardenal deixa arrere el desamor: ara compon des de la felicitat

La cantant alacantina Mafalda Cardenal admet que ja no pot escriure des del desamor, celebra una nova etapa vital i artística marcada per lamor i repassa el boom de Tu fan i els seus somnis de col·laboració.

Sis motoristes detinguts a Torrent per conducció temerària en grup a l’A-7

La Guàrdia Civil ha detingut sis motoristes, dos menors, que circulaven de forma temerària en un grup d’unes 25 motocicletes per l’A-7 a l’altura de Torrent i la CV-35, i investiga possibles nous implicats.

Les donacions de sang aporten més de 77.500 unitats a la Sanitat valenciana este any

El Centre de Transfusió de la Comunitat Valenciana ha arreplegat 77.502 unitats de sang en els primers mesos de l'any, amb València com a província capdavantera, i quasi 8.000 nous donants.

El PSPV portarà a la Fiscalia el conseller de Sanitat per ocultar dades de la privatització

La portaveu de Sanitat del PSPV-PSOE en Les Corts, Yaissel Sánchez, ha anunciat que denunciarà el conseller de Sanitat, Marciano Gómez, per no facilitar dades detallades sobre contractacions i derivacions a la sanitat privada entre 2024 i 2026.

Dos joies espanyoles fan el pas definitiu cap al draft de la NBA

Aday Mara i Sergio de Larrea han confirmat la seua presència en la llista d'entrades anticipades del draft de la NBA del 23 i 24 de juny, en què també destaca el mallorquí Baba Miller.