Un incendi entre Alcoi i Cocentaina crema 20 hectàrees de massa forestal en la zona de Cotes Altes

 

Este matí de diumenge, cap a les 12.30 hores, s’ha produït un incendi entre els municipis d‘Alcoi i Cocentaina, en la comarca de l’Alcoià (Alacant), en cremar-se 20 hectàrees de massa forestal en la partida de Cotes Altes.

 

En el moment de l’inici de l’incendi s’ha declarat el nivell 1 d’alerta per fort vent. Este nivell 1 es decreta quan una situació d’emergència provocada per un o diferents incendis forestals pot afectar greument béns forestals o afectar lleument la població i béns de naturalesa no forestal, per a l’extinció de la que pot ser necessari incorporar mitjans extraordinaris.

 

L’avanç de les flames ha causat el tall de la línia del tren Alcoi-Xàtiva que passa per la zona afectada. Esta via fèrria ha sigut interrompuda entre les 12.30 i les 15.30 hores en el tram entre Alcoi i Ontinyent.

 

Han localitzat un cable d’alta tensió tallat

D’altra banda, s’ha localitzat un cable d’alta tensió tallat en la zona, que tècnics d’Iberdrola estan investigant en el mateix lloc, segons informa Emergències de GVA.

 

Fins al lloc dels fets, s’han mobilitzat set dotacions del Consorci Provincial de Bombers d’Alacant, tres unitats de bombers forestals de la Generalitat, tres autobombes, dos helicòpters, un avió xicotet i un agent mediambiental. A hores d’ara els bombers d’Alacant han informat que l’incendi d’Alcoi esta controlat.

 

Últimes notícies

La pluja permet estabilitzar l’incendi forestal de Tuéjar després de cremar 835 hectàrees

L’incendi forestal declarat dimarts a Tuéjar s’ha donat per estabilitzat gràcies a les fortes pluges de la vesprada, després de calcinar 835 hectàrees i amb evacuats que podran tornar a casa prompte.

Com la nutrició de precisió vol acabar arribant al plat del consumidor

Especialistes i empreses han analitzat a València com aconseguir que la nutrició de precisió i la innovació alimentària arriben realment al plat del consumidor, amb l’ajuda de formació, regulació i dades.

Les sales de cinema valencianes poden perdre més d’un milió en ajudes per un canvi de criteri estatal

Les sales de cinema de la Comunitat Valenciana es juguen 1,07 milions d’euros en ajudes després d’un canvi de criteri del Govern central, i el Consell ha anunciat recursos jurídics i una estratègia conjunta amb altres autonomies per a defensar la continuïtat de la finançació.

La valenciana Laura Pérez s’endinsa en la memòria infantil amb la novel·la gràfica ‘El iglú’

La il·lustradora valenciana Laura Pérez, Premi Eisner 2026, presenta 'El iglú', una novel·la gràfica gairebé muda sobre infància, records i desarrelament, creada amb el guionista Guillermo Corral van Damme i ambientada a la ciutat suïssa de La Chaux-de-Fonds.

Rescaten un home en caure per un barranc de 30 metres a l’Alqueria d’Asnar

Un helicòpter del Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha rescatat un home que ha caigut per un barranc d’uns 30 metres a l’Alqueria d’Asnar i l’ha traslladat a l’Hospital d’Alcoi.

Investiguen l’origen humà de l’incendi forestal de Tuéjar, encara actiu

L’incendi forestal declarat a Tuéjar continua actiu però amb evolució favorable i s’han descartat causes naturals en el seu origen, després de calcinar 835 hectàrees del paratge, part de la reserva de la Biosfera de l’Alt Túria.

Així serà el desembassament preventiu a la presa de Buseo i com pot afectar els pobles riu avall

La Generalitat ha informat els ajuntaments situats riu avall de la presa de Buseo d’un desembassament preventiu de cabal i els demana reforçar la vigilància i avisar la població en zones pròximes al riu.

AVE defensa que la campanya de suport a Ceuta és seua i d’adhesió voluntària

L’Associació Valenciana d’Empresaris assegura que la campanya ‘Todos somos caballas’ és una iniciativa pròpia, de caràcter social i amb participació voluntària dels clubs, després de la polèmica pels gestos d’alguns futbolistes i les crítiques a Ez Abde al Marroc.