Un incendi entre Alcoi i Cocentaina crema 20 hectàrees de massa forestal en la zona de Cotes Altes

 

Este matí de diumenge, cap a les 12.30 hores, s’ha produït un incendi entre els municipis d‘Alcoi i Cocentaina, en la comarca de l’Alcoià (Alacant), en cremar-se 20 hectàrees de massa forestal en la partida de Cotes Altes.

 

En el moment de l’inici de l’incendi s’ha declarat el nivell 1 d’alerta per fort vent. Este nivell 1 es decreta quan una situació d’emergència provocada per un o diferents incendis forestals pot afectar greument béns forestals o afectar lleument la població i béns de naturalesa no forestal, per a l’extinció de la que pot ser necessari incorporar mitjans extraordinaris.

 

L’avanç de les flames ha causat el tall de la línia del tren Alcoi-Xàtiva que passa per la zona afectada. Esta via fèrria ha sigut interrompuda entre les 12.30 i les 15.30 hores en el tram entre Alcoi i Ontinyent.

 

Han localitzat un cable d’alta tensió tallat

D’altra banda, s’ha localitzat un cable d’alta tensió tallat en la zona, que tècnics d’Iberdrola estan investigant en el mateix lloc, segons informa Emergències de GVA.

 

Fins al lloc dels fets, s’han mobilitzat set dotacions del Consorci Provincial de Bombers d’Alacant, tres unitats de bombers forestals de la Generalitat, tres autobombes, dos helicòpters, un avió xicotet i un agent mediambiental. A hores d’ara els bombers d’Alacant han informat que l’incendi d’Alcoi esta controlat.

 

Últimes notícies

El Valencia CF recupera Sadiq per al debut i manté el dubte de Rioja

El Valencia CF afronta el debut de LaLiga davant el Celta amb Sadiq Umar ja recuperat i Luis Rioja encara entre cotons per una lesió al quàdriceps dret.

Sis anys de presó per a un pare i dos fills per apunyalar un familiar a El Puig

La Secció Quinta de l'Audiència Provincial de Valencia ha condemnat a sis anys de presó un pare i els seus dos fills per intentar matar a ganivetades un familiar el 3 d’agost de 2024 a El Puig de Santa Maria. A més de la pena de presó, els tres hòmens hauran d’indemnitzar la víctima i tenen prohibit acostar-se-li durant 20 anys.

Temperatures de fins a 43 graus i ponent persistent este dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana

Aemet ha activat avisos per una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana, amb vent de ponent persistent, fins a 43 graus i risc extrem d'incendis, especialment a les províncies de València i Alacant.

Disney deixarà un impacte directe de més de 40 milions en la Comunitat Valenciana en 2026

La producció d’“Enredados” de Disney, centrada a Ciudad de la Luz d’Alacant, ha generat un impacte directe estimat de més de 40 milions d’euros en la Comunitat Valenciana i quasi un any d’activitat continuada al sector audiovisual. El rodatge s’estén per diversos punts d’Espanya i consolida el complex alacantí com a centre neuràlgic de la superproducció.

Aemet activa l’avís groc per calor extrema en bona part de la província de València

Aemet ha activat per a dimarts l’avís groc per calor en l’interior i el litoral sud de la província de València, amb temperatures que poden arribar als 38 graus. Dimecres es repetiran els avisos a València i Alacant, mentre que este dilluns hi ha risc de fortes pluges i tempestes a l’interior de Castelló.

Un bebé de 24 setmanes supera amb èxit una greu retinopatia en Elx

L’Hospital General Universitari d’Elx ha tractat amb èxit la retinopatia de la prematuritat en un nounat de 24 setmanes, una de les complicacions més greus associades a la prematuritat extrema. L’equip d’Oftalmologia i la UCI Neonatal ha aplicat un fàrmac biològic mínimament invasiu per a preservar la visió i reduir el risc de ceguesa.

El calor deixa 64 morts en quinze dies d’agost a la Comunitat Valenciana

La calor extrema ha causat 64 morts a la Comunitat Valenciana en la primera mitat d’agost, amb especial incidència en la segona setmana del mes.

Manipulen durant mesos una dona de 91 anys a Alacant per quedar-se amb el seu patrimoni

La Guàrdia Civil ha detingut tres persones acusades de sotmetre durant mesos una dona de 91 anys a un control total per apoderar-se del seu patrimoni, amb un presumpte expoli de 20.000 euros i canvis en el seu testament.