12.2 C
València
Dilluns, 19 gener, 2026

Un incendi entre Alcoi i Cocentaina crema 20 hectàrees de massa forestal en la zona de Cotes Altes

 

Este matí de diumenge, cap a les 12.30 hores, s’ha produït un incendi entre els municipis d‘Alcoi i Cocentaina, en la comarca de l’Alcoià (Alacant), en cremar-se 20 hectàrees de massa forestal en la partida de Cotes Altes.

 

En el moment de l’inici de l’incendi s’ha declarat el nivell 1 d’alerta per fort vent. Este nivell 1 es decreta quan una situació d’emergència provocada per un o diferents incendis forestals pot afectar greument béns forestals o afectar lleument la població i béns de naturalesa no forestal, per a l’extinció de la que pot ser necessari incorporar mitjans extraordinaris.

 

L’avanç de les flames ha causat el tall de la línia del tren Alcoi-Xàtiva que passa per la zona afectada. Esta via fèrria ha sigut interrompuda entre les 12.30 i les 15.30 hores en el tram entre Alcoi i Ontinyent.

 

Han localitzat un cable d’alta tensió tallat

D’altra banda, s’ha localitzat un cable d’alta tensió tallat en la zona, que tècnics d’Iberdrola estan investigant en el mateix lloc, segons informa Emergències de GVA.

 

Fins al lloc dels fets, s’han mobilitzat set dotacions del Consorci Provincial de Bombers d’Alacant, tres unitats de bombers forestals de la Generalitat, tres autobombes, dos helicòpters, un avió xicotet i un agent mediambiental. A hores d’ara els bombers d’Alacant han informat que l’incendi d’Alcoi esta controlat.

 

Últimes notícies

2-2: Akor Adams evita la derrota del Sevilla i castiga els dubtes de l’Elx

Akor Adams va firmar un doblet i va rescatar al Sevilla amb un penal en el descompte per a empatar 2-2 en el Martínez Valero. L'Elx va malmetre una renda de 2-0 i va mostrar dubtes en la gestió del resultat.

2-2: Akor Adams rescata al Sevilla en el descompte i castiga els dubtes de l’Elx

Akor Adams va firmar un doblet, el segon de penal en el 92, per a evitar la derrota d'un Sevilla que va arribar a anar 2-0 a baix. L'Elx es va relaxar amb la renda i ho va pagar car.

Podem felicitar les festes i Nadal. A triar

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana denuncia la polarització política actual, on qualsevol detall —fins i tot una paraula en una felicitació— és utilitzat per desqualificar l’adversari, exagerant-ne el significat i carregant-lo d’intencions que no tenen base real

El greu accident ferroviari d’Adamuz deixa 40 víctimes mortals i obliga a decretar tres dies de dol oficial

Hi ha 41 persones hospitalitzades, 12 d’elles a l’UCI, mentre continuen les tasques d’identificació i la investigació sobre les causes del sinistre

L’excés de fred deixa 125 morts en la Comunitat Valenciana des del 20 de novembre

MoMo estima 125 morts per excés de fred en la Comunitat Valenciana des del 20 de novembre, un 7,2% menys que un any abans. La majoria s'han concentrat al gener.

Jutjat de Llíria cita al subdirector d’Emergències per la filtració de l’àudio del 112

El Jutjat d'Instrucció 6 de Llíria ha citat a Jorge Suárez com a testimoni per la filtració a la premsa d'un fragment de l'àudio entre Aemet i el 112 durant la DANA. La Guàrdia Civil assenyala que dos ex alts càrrecs van copiar la crida en una memòria portàtil.

Port subratlla el plus de jugar a casa abans del València Basket-París en Eurolliga

El capità Josep Puerto va cridar a la calma després de dos derrotes i va destacar que jugar en el Roig Arena pot aportar l'energia necessària davant París Basketball.

Asaja Alacant ajorna la tractorada al 29 de gener després de la tragèdia ferroviària de Adamuz

L'organització posposa la protesta prevista per al dijous pels tres dies de dol oficial i manté recorregut, horari i reivindicacions per al 29 de gener.