Un incendi entre Alcoi i Cocentaina crema 20 hectàrees de massa forestal en la zona de Cotes Altes

 

Este matí de diumenge, cap a les 12.30 hores, s’ha produït un incendi entre els municipis d‘Alcoi i Cocentaina, en la comarca de l’Alcoià (Alacant), en cremar-se 20 hectàrees de massa forestal en la partida de Cotes Altes.

 

En el moment de l’inici de l’incendi s’ha declarat el nivell 1 d’alerta per fort vent. Este nivell 1 es decreta quan una situació d’emergència provocada per un o diferents incendis forestals pot afectar greument béns forestals o afectar lleument la població i béns de naturalesa no forestal, per a l’extinció de la que pot ser necessari incorporar mitjans extraordinaris.

 

L’avanç de les flames ha causat el tall de la línia del tren Alcoi-Xàtiva que passa per la zona afectada. Esta via fèrria ha sigut interrompuda entre les 12.30 i les 15.30 hores en el tram entre Alcoi i Ontinyent.

 

Han localitzat un cable d’alta tensió tallat

D’altra banda, s’ha localitzat un cable d’alta tensió tallat en la zona, que tècnics d’Iberdrola estan investigant en el mateix lloc, segons informa Emergències de GVA.

 

Fins al lloc dels fets, s’han mobilitzat set dotacions del Consorci Provincial de Bombers d’Alacant, tres unitats de bombers forestals de la Generalitat, tres autobombes, dos helicòpters, un avió xicotet i un agent mediambiental. A hores d’ara els bombers d’Alacant han informat que l’incendi d’Alcoi esta controlat.

 

Últimes notícies

David Ferrer presenta la nova samarreta de la selecció espanyola de tenis

La selecció espanyola de tenis estrena samarreta per a les pròximes eliminatòries de la Copa Davis, un equipament roig i groc presentada pel capità David Ferrer, que confia en la nova generació de jugadors.

Sanitat reforça l’atenció 24 hores, la salut mental i les teràpies oncològiques en els pressupostos de 2026

La Conselleria de Sanitat destina 9.453 milions en 2026, un 3% més, amb focus en nous centres d'urgències 24 hores, reforç de salut mental i alta tecnologia contra el càncer.

Callosa de Segura es concentra en silenci per Patricia, víctima d’un assassinat masclista

Desenes de veïns de Callosa de Segura es concentren davant l'Ajuntament per a guardar un minut de silenci i condemnar l'assassinat masclista de Patricia a les mans de la seua parella.

El detingut per l’assassinat masclista de Callosa confessa que va escanyar a la seua parella després d’una discussió

L'home detingut per l'assassinat masclista de Patricia, de 48 anys, a Callosa de Segura ha confessat que la va escanyar després d'una discussió i que ja tenia denúncies prèvies d'altres exparelles.

Iñigo Pérez es presenta al Vila-real: un desafiament clau en la seua carrera

Iñigo Pérez s'estrena com a entrenador del Vila-real i definix el repte com un desafiament important en la seua carrera, amb la mirada posada a mantindre el nivell de l'equip en LaLiga i en la Lliga de Campions.

Educació reduïx al 12,62% el seguiment de la vaga docent en el seu moment 17

La Conselleria d'Educació situa en el 12,62% el seguiment de la vaga indefinida del professorat valencià en el seu desseté dia, amb lleugeres diferències entre províncies i coincidència amb les proves d'accés a la universitat.

La Generalitat destina més de 26 milions a obres antiriuades per a blindar els polígons industrials

La Conselleria d'Indústria prioritza en els pressupostos de 2026 la recuperació després de la dana amb més de 26 milions per a obres antiriuades i ajudes a empreses, en un marc de retallada global del departament i crítiques de l'oposició.

Morales s’acomiada del Llevant després de tancar el seu espinita amb l’ascens a Burgos

José Luis Morales s'acomiada del Llevant després de deu temporades, 377 partits i 83 gols, i reconeix que l'ascens reeixit a Burgos li va permetre tancar la espinita del descens de 2022.