L’incendi de Venta del Moro amenaça a Casas de Moya i las Hoces del Cabriel

L’incendi declarat el diumenge a la vesprada en el municipi de Venta del Moro, a la Plana d’Utiel-Requena, i que s’havia donat per estabilitzat al migdia s’ha reactivat en les últimes hores i obliga a decretar la situació 2, segons ha informat el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat. El foc ha cremat ja prop de 800 hectàrees i ha sigut provocat per un llamp, segons ha explicat el president de la Generalitat, Ximo Puig, desplaçat al lloc de comandament avançat, situat en el llogaret de Casas de Moya.

Els esforços se centren ara a impedir que el foc arribe a la reserva natural de les Hoces del Cabriel.

La situació 2 es decreta davant el risc que un o diversos incendis forestals puguen afectar greument la població o béns de naturalesa no forestal exigint mesures de protecció o mitjans extraordinaris.

Al llarg de la vesprada s’han anat incorporant mitjans aeris i terrestres a la lluita contra el foc, ja que abans del migdia s’havien retirat alguns perquè l’incendi evolucionava favorablement. Així, segons el director general de l’Agència de Seguretat i Resposta a les Emergències, José María Ángel, s’han mobilitzat a tots els efectius de bombers forestals de la província d’Alacant i Castelló, a més de la Unitat Militar d’Emergències (UME) i alguns efectius de Castella-la Manxa perquè ajuden en les labors d’extinció de l’incendi. Concretament, des del Servei de Prevenció i Extinció d’Incendis Forestals de Castella-la Manxa han mobilitzat 5 mitjans aeris i 29 efectius, segons han informat en el seu compte de Twitter.

També els efectius de la UME estan ja treballant en l’extinció d’aquest incendi tan “complicat”, segons va informar el president de la Generalitat, Ximo Puig, qui es va desplaçar al lloc de comandament avançat per a supervisar l’evolució de les labors d’extinció de l’incendi. Amb la caiguda de la llum, es van retirar els mitjans aeris al voltant de les 21.30 h, moment en el qual ja no tindran visibilitat, mentre que les brigades terrestres continuaran actuant durant tota la nit aprofitant que “les condicions meteorològiques seran més favorables“ per l’extinció del foc i abans que tornen a empitjorar hui al voltant de les 8.00 h del matí, segons les previsions.

Protegir las Hoces de Cabriel

El president ha elogiat i agraït el treball de tots els efectius que estan en la zona i ha subratllat la importància de reduir el perímetre del foc al màxim durant aquesta nit, sobretot el front que va cap a les Hoces de Cabriel , d’un altíssim valor ecològic. De fet, ara mateix és allí on estan concentrant més esforços, ja que es tracta d’una gran massa forestal i les conseqüències, si el foc arriba, poden ser devastadores, ha comunicat el cap del Consell.

Per part seua, el responsable d’Emergències, José María Ángel, va informar que, malgrat que es va traçar un perímetre de seguretat per a evitar que les flames arriben a les poblacions pròximes a l’incendi, va haver-hi un moment en la qual ha sigut necessari evacuar alguns habitatges de Casas de Moya, una pedania de Venta del Moro. Afortunadament, el responsable d’Emergències va confirmar que, de moment, aquest perill ja ha passat.

Un incendi difícil d’extingir
Després de declarar-se l’incendi al voltant de les 16.00 hores del diumenge, el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat va establir la situació 1 del Pla Especial enfront del risc d’Incendis Forestals (PEIF) i es va desallotjar la finca agrícola del paratge del Tochar.

Les flames van començar en una zona forestal de difícil accés, situada prop del quilòmetre 34,5 de la carretera CV-455. Això, juntament amb les ràfegues de vent, ha complicat les tasques d’extinció. Fins que va fosquejar van treballar en l’àrea una dotzena de mitjans aeris, que van realitzar al voltant de dos-centes descàrregues. Una quantitat similar de persones lluitaven contra el foc en terra.

Últimes notícies

Begoña Carrasco promet seguir fent de Castelló una terra d’oportunitats fins a 2027

L’alcaldessa de Castelló i candidata del PP a la reelecció en 2027, Begoña Carrasco, ha reafirmat el seu compromís de continuar transformant la ciutat en una terra d’oportunitats, amb menys impostos, més vivenda i millors servicis.

L’esclafit de Josele Ballester al British Open el col·loca en la lluita pels llocs capdavanters

El castellonenc Josele Ballester ha firmat -4 en la tercera ronda del British Open, és -3 en el total i aspira a ficar-se entre els vint primers en el seu segon Abiert Britànic, disputat a Royal Birkdale.

The Prodigy tancarà el 30 aniversari del FIB 2026 amb un cartell ple de clàssics

El FIB 2026 acomiada este dissabte la seua 30a edició a Benicàssim amb The Prodigy com a cap de cartell i un programa que recupera bandes històriques del festival, junt amb referents de l’indie estatal.

El Palau i les principals estacions s’il·luminaran amb la bandera d’Espanya per la final del Mundial 2026

La Generalitat il·luminarà este cap de setmana el Palau i estacions de Metrovalencia i TRAM d’Alacant amb la bandera d’Espanya per donar suport a la selecció en la final del Mundial 2026 davant d’Argentina als Estats Units.

María José Catalá promet seguir cuidant València i optar a la reelecció en 2027

La alcaldessa de València, María José Catalá, ha reafirmat a Santiago de Compostela la seua voluntat de continuar al capdavant de l’Ajuntament fins a les eleccions de 2027 i ha defensat la seua gestió amb rebaixes fiscals, vivenda pública i aposta per la cultura i la innovació.

Luis Barcala tornarà a optar a l’Alcaldia d’Alacant amb el compromís de seguir transformant la ciutat

L’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, ha sigut proclamat de nou candidat del PP per a les municipals de 2027 i assegura que es lliurarà ‘a fons’ per a continuar millorant la ciutat. El partit manté tots els alcaldes actuals i renova 11 caps de llista en capitals on no governa.

Cenk Özkacar deixa el Valencia i fitxa pel Trabzonspor turc

El central turc Cenk Özkacar abandona definitivament el Valencia CF després d’un acord de traspàs amb el Trabzonspor, tot i tindre contracte fins a 2028.

Torrevieja es convertix en capital mundial de les habaneres amb el seu 72é certamen coral

Torrevieja acull des d’este diumenge i fins al 25 de juliol el 72é Certamen Coral Internacional d’Habaneres i Polifonia, amb més de 700 coralistes de 13 països i un palmarés de 47.500 euros.