10.2 C
València
Dissabte, 24 gener, 2026

L’incendi de Venta del Moro amenaça a Casas de Moya i las Hoces del Cabriel

L’incendi declarat el diumenge a la vesprada en el municipi de Venta del Moro, a la Plana d’Utiel-Requena, i que s’havia donat per estabilitzat al migdia s’ha reactivat en les últimes hores i obliga a decretar la situació 2, segons ha informat el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat. El foc ha cremat ja prop de 800 hectàrees i ha sigut provocat per un llamp, segons ha explicat el president de la Generalitat, Ximo Puig, desplaçat al lloc de comandament avançat, situat en el llogaret de Casas de Moya.

Els esforços se centren ara a impedir que el foc arribe a la reserva natural de les Hoces del Cabriel.

La situació 2 es decreta davant el risc que un o diversos incendis forestals puguen afectar greument la població o béns de naturalesa no forestal exigint mesures de protecció o mitjans extraordinaris.

Al llarg de la vesprada s’han anat incorporant mitjans aeris i terrestres a la lluita contra el foc, ja que abans del migdia s’havien retirat alguns perquè l’incendi evolucionava favorablement. Així, segons el director general de l’Agència de Seguretat i Resposta a les Emergències, José María Ángel, s’han mobilitzat a tots els efectius de bombers forestals de la província d’Alacant i Castelló, a més de la Unitat Militar d’Emergències (UME) i alguns efectius de Castella-la Manxa perquè ajuden en les labors d’extinció de l’incendi. Concretament, des del Servei de Prevenció i Extinció d’Incendis Forestals de Castella-la Manxa han mobilitzat 5 mitjans aeris i 29 efectius, segons han informat en el seu compte de Twitter.

També els efectius de la UME estan ja treballant en l’extinció d’aquest incendi tan “complicat”, segons va informar el president de la Generalitat, Ximo Puig, qui es va desplaçar al lloc de comandament avançat per a supervisar l’evolució de les labors d’extinció de l’incendi. Amb la caiguda de la llum, es van retirar els mitjans aeris al voltant de les 21.30 h, moment en el qual ja no tindran visibilitat, mentre que les brigades terrestres continuaran actuant durant tota la nit aprofitant que “les condicions meteorològiques seran més favorables“ per l’extinció del foc i abans que tornen a empitjorar hui al voltant de les 8.00 h del matí, segons les previsions.

Protegir las Hoces de Cabriel

El president ha elogiat i agraït el treball de tots els efectius que estan en la zona i ha subratllat la importància de reduir el perímetre del foc al màxim durant aquesta nit, sobretot el front que va cap a les Hoces de Cabriel , d’un altíssim valor ecològic. De fet, ara mateix és allí on estan concentrant més esforços, ja que es tracta d’una gran massa forestal i les conseqüències, si el foc arriba, poden ser devastadores, ha comunicat el cap del Consell.

Per part seua, el responsable d’Emergències, José María Ángel, va informar que, malgrat que es va traçar un perímetre de seguretat per a evitar que les flames arriben a les poblacions pròximes a l’incendi, va haver-hi un moment en la qual ha sigut necessari evacuar alguns habitatges de Casas de Moya, una pedania de Venta del Moro. Afortunadament, el responsable d’Emergències va confirmar que, de moment, aquest perill ja ha passat.

Un incendi difícil d’extingir
Després de declarar-se l’incendi al voltant de les 16.00 hores del diumenge, el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat va establir la situació 1 del Pla Especial enfront del risc d’Incendis Forestals (PEIF) i es va desallotjar la finca agrícola del paratge del Tochar.

Les flames van començar en una zona forestal de difícil accés, situada prop del quilòmetre 34,5 de la carretera CV-455. Això, juntament amb les ràfegues de vent, ha complicat les tasques d’extinció. Fins que va fosquejar van treballar en l’àrea una dotzena de mitjans aeris, que van realitzar al voltant de dos-centes descàrregues. Una quantitat similar de persones lluitaven contra el foc en terra.

Últimes notícies

El Senat fixa per al 10 de febrer la compareixença del president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer

La comissió d'investigació de la dana al Senat ha citat per al 10 de febrer a Miguel Polo, després de reordenar el seu calendari per la suspensió de la sessió anterior.

Rescaten a un escalador polonés atrapat en els penya-segats de Toix a Calp

Un escalador polonés va ser rescatat de matinada en els penya-segats de Toix, a Calp. L'operació va durar més de quatre hores i va estar marcada per pluja i fred.

Una dona de 45 anys ha mort en l’incendi d’una vivenda a Vila-real

Una dona de 45 anys ha mort en l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. Bombers l'han rescatada, però el SAMU ha confirmat el decés

Nou menors detinguts per l’agressió a un jove al costat d’una discoteca d’Alacant

Un adolescent de 15 anys va ser arrestat per la seua implicació en l'agressió a un jove de 16 en Nit de cap d'any, elevant a nou els menors detinguts. Les primeres huit detencions es van practicar el 14 de gener i els arrestats tenen entre 14 i 16 anys.

Vint estreles Michelin se citen en la XXIV Trobada Gastronòmic Alfonso Mira a Aspe

El XXIV Alfonso Mira Experience reunirà cuiners amb 20 estreles Michelin del 21 de febrer a l'11 de març a Aspe, amb jornades temàtiques i aforament limitat.

Mor una dona en l’incendi d’un pis a Vila-real

Una dona de mitjana edat ha mort este divendres després de l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. El foc s'ha iniciat en el saló-menjador i dos dotacions han intervingut.

El Consorci de Museus oferirà 36 exposicions en 2026 amb més de 100 artistes

L'organisme autonòmic va anunciar 36 exposicions per a 2026 amb més de 100 artistes, activitats en les tres províncies i un programa educatiu que aconseguirà a 400 centres.

València contractarà la gestió integral del Jardí del Túria per 35 milions durant cinc anys

València impulsarà un contracte de 35 milions i cinc anys per a la neteja, manteniment i reposició del Jardí del Túria. Inclourà guardaparques i respectarà les funcions del OAM.