20.5 C
València
Dimecres, 11 febrer, 2026

Un incendi en el Parc Fluvial del Túria obliga a evacuar diferents edificis en Riba-roja

Incendi en el Parc Fluvial del Túria

Participen mitjans terrestres i aeris en l’extinció | 112 CV

Un incendi en el Parc Fluvial del Túria, en la localitat de Riba-roja, en la comarca del Camp de Túria (València), ha obligat a evacuar algunes instal·lacions i edificis pròxims de manera preventiva pel fum generat, segons informa el 112 CV. En les faenes d’extinció participen mitjans aeris i terrestres.

 

El foc s’ha iniciat a última hora del matí, per causes no precisades, en una zona de canyar i herbes del parc fluvial. El Centre de Coordinació d’Emergències ha determinat l’Índex de Gravetat Potencial 1, que es referix a que l’incendi, en la seua evolució més desfavorable, puga preveure la necessitat de mesures per a la protecció de persones alienes al dispositiu d’extinció o que existisquen béns aïllats amenaçats de naturalesa no forestal o mal forestal.

 

En este sentit, s’ha establit la situació 1, que contempla que l’evolució de l’incendi puga afectar greument béns forestals o lleument a la població. Emergències ha mobilitzat un helicòpter de Castelló i ha mobilitzat un mitjà aeri de la Generalitat.

 

Fins al lloc de l’incendi s’han mobilitzat a demés un altre helicòpter, tres unitats de bombers forestals, tres agents mediambientals, dos autobombes, una unitat de vigilància i sis dotacions del Consorci.

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Que no qualle el feudal vassallatge

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana adverteix que acceptar el menyspreu, l’autoritarisme i la desigualtat és obrir la porta a una societat de vassalls, i defensa que cal reaccionar abans que aquest model es normalitze

La passió, ingredient essencial del periodisme esportiu

Lucía González, Rafael Escrig, Mónica Benavent i José Luis Gual protagonitzen a la UJI una taula redona moderada per la presidenta de l’Associació de la Premsa Esportiva de Castelló, Yolanda Peris

El ponent ha elevat a 25 graus les màximes a Xàbia i Miramar i Aemet ha activat l’avís taronja a València

El vent de ponent ha deixat 25,5 graus a Xàbia i 25,4 a Miramar, només per darrere de registres a Canàries. Aemet ha activat avís taronja per ratxes de fins a 90 km/h i València ha suspés els mercats extraordinaris del dimecres

La Diputació diu que garantirà la continuïtat del Museu Nino Bravo a Aielo de Malferit

La Diputació de València ha anunciat que mediarà per a evitar el tancament del Museu Nino Bravo i garantir la seua continuïtat a Aielo de Malferit. Proposa una gestió professional dins de la Xarxa de Museus Etnològics després del conflicte entre la família i l'Ajuntament.

La jutgessa de la DANA demana a l’escorta de Mazón la factura del mòbil per a acreditar l’hora en què va cessar el seu...

La magistrada que investiga la gestió de la DANA ha reclamat a l'escorta de Carlos Mazón la factura del seu telèfon per a fixar quan va prescindir del seu servici. També ha ordenat acarar missatges i trucades d'alts càrrecs d'Emergències dels dies 28 i 29 d'octubre de 2024.

L’Audiència de València rebutja aprofundir en l’actuació dels agents de la CHJ el 29-O

L'Audiència Provincial ha desestimat el recurs que demanava més detall sobre el treball dels agents de la CHJ durant les riuades del 29-O i ha avalat el criteri de la jutgessa instructora.

Pérez Llorca defén la col·laboració públic-privada i anuncia canvis fiscals i menys traves

El president ha reivindicat la col·laboració públic-privada davant AVE, ha criticat la proposta de finançament autonòmic i ha avançat una reforma de l'Impost de Successions i Donacions al costat de mesures de simplificació administrativa.

Els hotels de la Comunitat Valenciana superen per primera vegada els 10 milions de clients

La planta hotelera de la Comunitat bat el seu rècord amb més de 10 milions de clients i 31,6 milions de pernoctacions en 2025. Benidorm concentra el 36,4% del total.