9.2 C
València
Divendres, 19 desembre, 2025

Quatre ferits per dos incendis en habitatges a Alacant

Un operatiu amb dotze bombers del Servei de Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvament d’Alacant (SPEIS), s’han desplaçat aquesta matinada per a extingir un incendi en habitatge, originat en un primer pis d’un edifici situat al carrer Els Pobles, on va resultar ferida per inhalació de fum una dona, que va ser atesa pels serveis sanitaris sense ser traslladada a l’hospital.

 

El SPEIS va rebre l’avís al voltant de les 00:30 hores, i fins al lloc de l‘incendi es van desplaçar tres patrulles de la Policia Local que van tallar els accessos i van auxiliar a una dona, l’única inquilina de l’habitatge afectat, que es trobava amb un fort estat d’ansietat i havia inhalat fum, i tres dotacions amb el vehicle escales i dues Bomba Urbana Pesada i Lleugera, així com un SAMU.

 

Els Bombers del SPEIS, a la seua arribada van actuar amb celeritat muntant línies d’aigua, el foc estava localitzat en una de les habitacions, i el fum es va propagar ràpidament per l’ull de l’escala, afectant les plantes dels pisos superiors. 

 

Els bombers van intervindre extingint i amb els grups de pressió positiva per a ventilar, la intervenció va durar més d’una hora, i l’habitació va quedar calcinada, i per fum la resta de l’habitatge afectat. Les primeres investigacions apunten que l’incendi es va originar en el matalàs per causes que s’investiguen. Els veïns dels habitatges confrontants van ser desallotjats durant l’incendi, tornant als seus habitatges una vegada extingit el foc.

 

Els bombers extingeixen la matinada del dissabte altre incendi en habitatge amb tres ferits per inhalació de fum

Així mateix la matinada del dissabte els bombers del Servei de Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvament d’Alacant (SPEIS), van acudir sobre les 03.50 hores, per a extingir un altre incendi originat en el nové pis, d’un habitatge situat en l’avinguda de Catedràtic Soler.

 

Segons fonts del SPEIS, onze bombers van intervindre amb celeritat muntant dues línies d’aigua per a extingir el foc, que es va iniciar en la cuina de l’habitatge, que va quedar afectada per les flames. La Policia Nacional va col·laborar en el desallotjament dels seus inquilins, tres homes, que van resultar ferits per inhalació de fum, i atesos pels serveis sanitaris, i un d’ells va necessitar ser traslladat a l’Hospital General d’Alacant. La Policia Local també va desplaçar dues dotacions coordinant l’emergència i tallant els accessos, durant les tasques d’extinció i ventilació.

 

Les tasques d’extinció es van allargar més d’una hora, i una vegada apagat els efectius van procedir a realitzar les labors de sanejament i ventilació amb els grups de pressió positiva de tota la zona afectada.

 

Foc en vehicle en l’avinguda de Dénia

A més, els Bombers del SPEIS van intervindre d’urgència davant el foc originat en el motor d’un vehicle, el turisme que circula per l’avinguda de Dénia sentit Porta de la Mar la matinada del diumenge, quan va començar a cremar de sobte, sobre les 00.40 hores, la qual cosa va obligar la Policia Local a tallar durant més de mitja hora, tots dos sentits d’aquesta avinguda, fins que els efectius van aconseguir controlar-ho i extingir-ho.

 

Segons fonts policials a l’interior del vehicle es trobaven quatre ocupants, que van ser alertats per altres conductors, del foc que s’apreciava en el motor, podent baixar-se del turisme sense conseqüències, i fins al lloc de l’emergència es va desplaçar una dotació de bombers juntament amb tres patrulles de Policia Local per a tallar el trànsit i iniciar les tasques d’extinció del vehicle.

 

Els bombers van intervindre amb cinc efectius que van extingir el foc amb una línia d’aigua, i el vehicle ha quedat afectat per les flames, ja que va prendre ràpidament, quedant totalment calcinat, per causes que es desconeixen, i una grua el va traslladar per a poder obrir al trànsit l’avinguda.

 

En aquest sentit informar que el divendres a la vesprada es va incendiar un altre vehicle en camí de l’Alcoraya, els bombers van haver d’extingir-ho amb celeritat, ja que també va quedar totalment afectat per les flames, fins al lloc es va desplaçar una dotació amb sis bombers que els van pagar amb una línia d’aigua, i dues patrulles de Policia Local.

Últimes notícies

Centenars es manifesten a València pels drets dels migrants

Centenars de persones han recorregut València, des de la plaça de bous fins al CIE de Sapadors, per a denunciar exclusió i reclamar garanties per a la població migrant.

El PSPV presenta la proposta de gestora a Almussafes després de l’expulsió de l’alcalde per denúncies d’assetjament sexual

La direcció provincial del PSPV ha proposat una gestora per a l'agrupació d'Almussafes després de la denúncia per assetjament sexual contra l'alcalde, ja expulsat. La llista, amb Jorge Vidal al capdavant, queda a l'espera del vistiplau intern i federal.

Centenars es manifesten a València per a reclamar drets de les persones migrants

Centenars de persones han recorregut València per a exigir garanties efectives de drets per a la població migrant. La marxa va culminar davant el CIE de Sapadors.

Imputat l’alcalde de Jérica per agressió sexual a dos menors; el PP demana suspendre-li de militància

Un jutjat de Segorbe investiga a l'alcalde de Jérica per dos presumptes delictes d'agressió sexual a menors. El PP li cessa com a assessor en la Diputació i demana suspendre la seua militància, mentres el PSPV exigix la seua dimissió.

Broseta deixa la secretaria autonòmica de representació davant la UE amb una dimissió irrevocable

Pablo Broseta ha presentat la seua dimissió irrevocable com a secretari autonòmic de Representació davant la UE i les CCAA. Va anunciar la renúncia en X sense donar motius.

Morant demana als edils d’Almussafes respectar a la denunciant i acatar el decidit pel PSPV

Diana Morant ha reclamat al grup socialista d'Almussafes respecte a la denunciant d'assetjament i obediència a les mesures del partit, que ja ha actuat contra l'alcalde.

El Port d’Alacant rescindix el contracte de l’estructura en la bocana i activa concursos de fred i hidrogen

El consell ha resolt el contracte de l'estructura fixa en la bocana per incompliment del contractista i ha llançat concursos per a una nau frigorífica i una planta d'hidrogen verd.

Creu Roja distribuïx més de 1.800 jocs i joguets a famílies vulnerables d’Alacant

Creu Roja ha iniciat a Alacant el lliurament de més de 1.800 jocs i joguets per a famílies vulnerables per Nadal. Les donacions es classifiquen i arriben directament a les llars.