Els bombers van intervindre en 21 incendis en l’onada de calor a Castelló

 

El Consorci de Bombers de Castelló ha efectuat 21 actuacions d’extinció d’incendis des de l’inici, dimecres passat, de l’onada de calor més extrema que ha patit la província en els últims anys. D’ells, només dos han transcendit per la magnitud del foc, el d’Azuébar i, en menor escala, el de Suera.

 

En aquest moment es troben controlat i extingit respectivament, segons informen des de l’operatiu d’extinció. La resta de focs corresponen a conats d’incendi, que han calcinat en la seua majoria xicotetes extensions forestals i de matolls. Les intervencions s’han desenvolupat en Nules, Almassora, Vila-real, Moncofa, Borriana, les Alqueries, Vilafranca, Orpesa, la Llosa, Castellfort, la Vall d’Alba, Culla, Sacañet, Torreblanca, la Llosa, Costur i Onda.

 

Les labors d’extinció dels focs han sigut ràpides, la qual cosa ha evitat que les flames es van estendre ràpidament per les muntanyes.

 
Des del Consorci de Bombers s’atribueix la pràctica totalitat dels focs a la combinació de calor sufocant, la sequedat del terreny i a la forta activitat elèctrica dels últims dies. Els bombers adverteixen que els llamps latents poden manifestar-se i continuar provocant incendis fins i tot dies després de les precipitacions.

 

Agraïment als bombers

El president de la Diputació, José Martí, ha lloat el treball dels equips de bombers provincials “perquè malgrat tindre’l tot en contra han aconseguit en 24 hores tindre sota control els incendis d’Azuébar i Suera. Martí ha mostrat la seua alegria “perquè s’ha aconseguit salvar el paratge natural de la Mosquera –de gran valor mediambiental— i la gran massa forestal de la Serra d’Espadà”. També ha expressat la seua satisfacció per la volta dels veïns i veïnes d’Azuébar a les seues cases després de 24 hores evacuats per prevenció.

 

Martí ha agraït en nom de la Diputació a tots els equips de protecció, tant de la Diputació com d’altres institucions, la seua implicació i valentia a l’hora d’afrontar una emergència d’aquest calibre i ha dit “sentir orgull de l’eficàcia i professionalitat demostrada per totes i tots els membres dels cossos d’extinció”. “La ciutadania de Castelló pot estar veritablement satisfeta dels seus bombers professionals, forestals i voluntaris”.

 
El dispositiu de la Diputació continuarà en actiu fins al final de l’època d’incendis amb un total de 750 efectius de bombers a la disposició de la ciutadania, 200 vehicles i cinc mitjans aeris. Els responsables de Bombers continuen demanant precaució perquè la calor es mantindrà a la província en els pròxims dies.

Últimes notícies

València s’unix al minut de silenci per les víctimes de l’incendi forestal d’Almeria

L’Ajuntament de València s’ha sumat al minut de silenci convocat per la FVMP per les 12 víctimes mortals i 23 desapareguts de l’incendi forestal de Los Gallardos, a Almeria.

Morant acusa el PP i assegura que la climatització dels col·legis es pagarà amb fons de l’Estat

Diana Morant assegura que la climatització dels col·legis de la Comunitat Valenciana es finançarà amb fons del Govern d’Espanya i critica que el PP no preveiera invertir-hi. També carrega contra la gestió del PP durant la dana a València.

Els col·legis valencians es climatitzaran amb fons de l’Estat, remarca Diana Morant

Diana Morant assegura que la climatització dels col·legis de la Comunitat Valenciana es farà amb finançament del Govern d’Espanya i critica que el PP no preveiera invertir en esta mesura. També retreu la gestió del PP durant la dana a València.

Morant assegura que la climatització dels col·legis valencians es pagarà amb fons del Govern espanyol

Diana Morant afirma que la climatització dels col·legis de la Comunitat Valenciana es finançarà amb fons del Govern d Espanya i critica que el PP no preveiera invertir-hi res. També retreu a l equip de govern de València la seua actuació durant la dana i considera que avisant a temps es podrien haver evitat morts.

Els centres educatius rebran ajudes per a climatització a partir del 16 de juliol

Tots els centres educatius de la Comunitat Valenciana rebran a partir del 16 de juliol entre 5.000 i 25.000 euros per a atendre les primeres necessitats de climatització, dins del pla anunciat per Juanfran Perez Llorca.

Els col·legis valencians rebran diners per a climatització a partir del 16 de juliol

Els centres educatius de la Comunitat Valenciana rebran entre 5.000 i 25.000 euros des del 16 de juliol per a atendre les primeres necessitats de climatització. La mesura s’emmarca en el Pla de Climatització del Consell i es complementa amb actuacions en La Nucía dins del Pla Edificant i del Pla Recole.

Anabel Medina destaca la maduresa d’Alcaraz i confia en la seua tornada a l’elit

Anabel Medina assegura que Carlos Alcaraz afronta amb molta maduresa la lesió del canell dret i confia que recupere forces per a tornar a l’elit. La directora del BBVA Open Internacional de Valencia també explica el canvi de dates del torneig i analitza el moment del tenis femení espanyol.

El gasto social per habitant puja un 27 % en cinc anys a la Comunitat Valenciana

El gasto social per habitant de la Generalitat ha passat de 2.912 euros en 2020 a 3.465 en 2025, un augment del 27,6 %, encara que la Comunitat Valenciana se situa en desena posició en el rànquing autonòmic.