Els bombers van intervindre en 21 incendis en l’onada de calor a Castelló

Ejemplo de shortcode con estilo
  El Consorci de Bombers de Castelló ha efectuat 21 actuacions d’extinció d’incendis des de l’inici, dimecres passat, de l’onada de calor més extrema que ha patit la província en els últims anys. D’ells, només dos han transcendit per la magnitud del foc, el d’Azuébar i, en menor escala, el de Suera.   En aquest […]

 

El Consorci de Bombers de Castelló ha efectuat 21 actuacions d’extinció d’incendis des de l’inici, dimecres passat, de l’onada de calor més extrema que ha patit la província en els últims anys. D’ells, només dos han transcendit per la magnitud del foc, el d’Azuébar i, en menor escala, el de Suera.

 

En aquest moment es troben controlat i extingit respectivament, segons informen des de l’operatiu d’extinció. La resta de focs corresponen a conats d’incendi, que han calcinat en la seua majoria xicotetes extensions forestals i de matolls. Les intervencions s’han desenvolupat en Nules, Almassora, Vila-real, Moncofa, Borriana, les Alqueries, Vilafranca, Orpesa, la Llosa, Castellfort, la Vall d’Alba, Culla, Sacañet, Torreblanca, la Llosa, Costur i Onda.

 

Les labors d’extinció dels focs han sigut ràpides, la qual cosa ha evitat que les flames es van estendre ràpidament per les muntanyes.

 
Des del Consorci de Bombers s’atribueix la pràctica totalitat dels focs a la combinació de calor sufocant, la sequedat del terreny i a la forta activitat elèctrica dels últims dies. Els bombers adverteixen que els llamps latents poden manifestar-se i continuar provocant incendis fins i tot dies després de les precipitacions.

 

Agraïment als bombers

El president de la Diputació, José Martí, ha lloat el treball dels equips de bombers provincials “perquè malgrat tindre’l tot en contra han aconseguit en 24 hores tindre sota control els incendis d’Azuébar i Suera. Martí ha mostrat la seua alegria “perquè s’ha aconseguit salvar el paratge natural de la Mosquera –de gran valor mediambiental— i la gran massa forestal de la Serra d’Espadà”. També ha expressat la seua satisfacció per la volta dels veïns i veïnes d’Azuébar a les seues cases després de 24 hores evacuats per prevenció.

 

Martí ha agraït en nom de la Diputació a tots els equips de protecció, tant de la Diputació com d’altres institucions, la seua implicació i valentia a l’hora d’afrontar una emergència d’aquest calibre i ha dit “sentir orgull de l’eficàcia i professionalitat demostrada per totes i tots els membres dels cossos d’extinció”. “La ciutadania de Castelló pot estar veritablement satisfeta dels seus bombers professionals, forestals i voluntaris”.

 
El dispositiu de la Diputació continuarà en actiu fins al final de l’època d’incendis amb un total de 750 efectius de bombers a la disposició de la ciutadania, 200 vehicles i cinc mitjans aeris. Els responsables de Bombers continuen demanant precaució perquè la calor es mantindrà a la província en els pròxims dies.

Últimes notícies

Xest recupera infraestructures amb més de 200 milions després de la dana

El Govern ha destinat més de 200 milions a reconstruir Xest després de la dana de 2024. La inversió també acompanya un projecte de vivenda protegida.

Demanen set anys de presó per una agressió sexual a Alacant

La Fiscalía ha sol·licitat set anys de presó per a un voluntari d’una associació LGTBI+ acusat d’agredir sexualment un migrant senegalés. El judici s’ha celebrat a Alacant.

Una gestoria haurà de pagar 20.709 euros a un treballador acomiadat

Una gestoria ha sigut condemnada a pagar 20.709,26 euros a un treballador estranger que va perdre la faena per errors en el seu permís de residència i treball.

La Comunitat Valenciana afronta més risc en la despesa pública

L’AIReF alerta del risc d’incomplir la regla de despesa en 2026 i 2027. També preveu més deute i un dèficit superior a l’1,5% del PIB.

Presó per a l’home que va deixar inconscient una dona a Paterna

Un home de 45 anys té decretat l’ingrés en presó després de ser detingut a Paterna. Se l’acusa d’agredir una dona per robar-li la bossa i d’assaltar una farmàcia amb un ganivet.

El Tribunal Supremo reclama 647.000 euros a Ábalos, Koldo García i Aldama

El Tribunal Supremo ha requerit 647.000 euros a Ábalos, Koldo García i Aldama per l’execució de la condemna vinculada als contractes de mascaretes. Els tres disposen de 15 dies per a pagar les quantitats fixades.

Elda nomena Raquel Sánchez Silva ambaixadora del calçat

Raquel Sánchez Silva ha firmat el llibre d’honor d’Elda abans de rebre el premi i ser nomenada ambaixadora del calçat durant un any. La ciutat li dedica una placa i li entregarà el guardó esta vesprada.

Els videojocs acosten els joves a les apostes amb diners reals

Especialistes reunits a València alerten que les caixes de botí i les recompenses aleatòries poden acostar els videojocs a les apostes. Reclamen prevenció basada en evidència i més atenció als joves afectats.