Els bombers van intervindre en 21 incendis en l’onada de calor a Castelló

 

El Consorci de Bombers de Castelló ha efectuat 21 actuacions d’extinció d’incendis des de l’inici, dimecres passat, de l’onada de calor més extrema que ha patit la província en els últims anys. D’ells, només dos han transcendit per la magnitud del foc, el d’Azuébar i, en menor escala, el de Suera.

 

En aquest moment es troben controlat i extingit respectivament, segons informen des de l’operatiu d’extinció. La resta de focs corresponen a conats d’incendi, que han calcinat en la seua majoria xicotetes extensions forestals i de matolls. Les intervencions s’han desenvolupat en Nules, Almassora, Vila-real, Moncofa, Borriana, les Alqueries, Vilafranca, Orpesa, la Llosa, Castellfort, la Vall d’Alba, Culla, Sacañet, Torreblanca, la Llosa, Costur i Onda.

 

Les labors d’extinció dels focs han sigut ràpides, la qual cosa ha evitat que les flames es van estendre ràpidament per les muntanyes.

 
Des del Consorci de Bombers s’atribueix la pràctica totalitat dels focs a la combinació de calor sufocant, la sequedat del terreny i a la forta activitat elèctrica dels últims dies. Els bombers adverteixen que els llamps latents poden manifestar-se i continuar provocant incendis fins i tot dies després de les precipitacions.

 

Agraïment als bombers

El president de la Diputació, José Martí, ha lloat el treball dels equips de bombers provincials “perquè malgrat tindre’l tot en contra han aconseguit en 24 hores tindre sota control els incendis d’Azuébar i Suera. Martí ha mostrat la seua alegria “perquè s’ha aconseguit salvar el paratge natural de la Mosquera –de gran valor mediambiental— i la gran massa forestal de la Serra d’Espadà”. També ha expressat la seua satisfacció per la volta dels veïns i veïnes d’Azuébar a les seues cases després de 24 hores evacuats per prevenció.

 

Martí ha agraït en nom de la Diputació a tots els equips de protecció, tant de la Diputació com d’altres institucions, la seua implicació i valentia a l’hora d’afrontar una emergència d’aquest calibre i ha dit “sentir orgull de l’eficàcia i professionalitat demostrada per totes i tots els membres dels cossos d’extinció”. “La ciutadania de Castelló pot estar veritablement satisfeta dels seus bombers professionals, forestals i voluntaris”.

 
El dispositiu de la Diputació continuarà en actiu fins al final de l’època d’incendis amb un total de 750 efectius de bombers a la disposició de la ciutadania, 200 vehicles i cinc mitjans aeris. Els responsables de Bombers continuen demanant precaució perquè la calor es mantindrà a la província en els pròxims dies.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

1-1: Joel Roca empata en el 93 i frena el somni de permanència del Llevant

Un tret de Joel Roca, desviat i validat pel VAR, va evitar la victòria local en el Ciutat després del 1-0 de Carlos Espí. La roja a Olasagasti va canviar el guió.

Morant ha reclamat més feminisme i defensa dels drets de les dones enfront del feixisme

La líder del PSPV ha lligat el 8M amb una crida a frenar el masclisme institucional i la violència digital, i ha reivindicat al PSOE com a alternativa. També ha citat avanços com l'SMI i els permisos per a defendre que el feminisme es traduïx en drets

Pastor (PP) ha acusat a Morant de guerres internes i ha posat el focus a Almussafes

El síndic del PP en Les Corts ha arremés contra la líder del PSPV pel conflicte a Almussafes i per la seua gestió. També ha citat el CNIO i ha carregat contra el Govern de Sánchez.

Morant defén l’expulsió de l’alcalde d’Almussafes i afirma que en el PSOE no caben señoros ni puters

La líder del PSPV-PSOE ha recolzat l'expulsió de Toni González i ha recalcat que el partit se situa del costat de les víctimes. També ha assenyalat conductes que considera assetjament i ha marcat límits interns.

Pérez Llorca anuncia ajudes de 6.000 €/hectàrea per a replantar cultius permanents

La Generalitat llança una línia de 26,7 milions, a 6.000 euros per hectàrea, per a agricultors amb pèrdues per la DANA de 2024. Exigirà densitat mínima per cultiu i se suma a inversions en camins, canalitzacions i regadiu.

Activistes porten làpides en la plaça de bous de València per a denunciar el suport del Consell a la tauromàquia

Un centenar d'activistes de AnimaNaturalis i CAS ha protestat enfront de la plaça de bous de València amb làpides amb noms de bous morts. Han demanat la fi de les ajudes públiques i de les corregudes.

Corberán demana un València protagonista i avisa de l’empremta de Quique davant l’Alabés

Corberán va afrontar la visita de l'Alabés amb Quique en la banqueta subratllant la identitat del València. Busquen encadenar dos victòries; Beltrán és baixa i Saravia entra.

El València vol afermar la seua escalada davant un Alabés amb l’estrena de Quique a Mestalla

El València busca enllaçar la seua segona victòria per a prendre aire respecte al descens davant un Alabés que inicia etapa amb Quique Sánchez Flores. Les baixes i les possibles estrenes marquen un dol directe a Mestalla