Els bombers van intervindre en 21 incendis en l’onada de calor a Castelló

 

El Consorci de Bombers de Castelló ha efectuat 21 actuacions d’extinció d’incendis des de l’inici, dimecres passat, de l’onada de calor més extrema que ha patit la província en els últims anys. D’ells, només dos han transcendit per la magnitud del foc, el d’Azuébar i, en menor escala, el de Suera.

 

En aquest moment es troben controlat i extingit respectivament, segons informen des de l’operatiu d’extinció. La resta de focs corresponen a conats d’incendi, que han calcinat en la seua majoria xicotetes extensions forestals i de matolls. Les intervencions s’han desenvolupat en Nules, Almassora, Vila-real, Moncofa, Borriana, les Alqueries, Vilafranca, Orpesa, la Llosa, Castellfort, la Vall d’Alba, Culla, Sacañet, Torreblanca, la Llosa, Costur i Onda.

 

Les labors d’extinció dels focs han sigut ràpides, la qual cosa ha evitat que les flames es van estendre ràpidament per les muntanyes.

 
Des del Consorci de Bombers s’atribueix la pràctica totalitat dels focs a la combinació de calor sufocant, la sequedat del terreny i a la forta activitat elèctrica dels últims dies. Els bombers adverteixen que els llamps latents poden manifestar-se i continuar provocant incendis fins i tot dies després de les precipitacions.

 

Agraïment als bombers

El president de la Diputació, José Martí, ha lloat el treball dels equips de bombers provincials “perquè malgrat tindre’l tot en contra han aconseguit en 24 hores tindre sota control els incendis d’Azuébar i Suera. Martí ha mostrat la seua alegria “perquè s’ha aconseguit salvar el paratge natural de la Mosquera –de gran valor mediambiental— i la gran massa forestal de la Serra d’Espadà”. També ha expressat la seua satisfacció per la volta dels veïns i veïnes d’Azuébar a les seues cases després de 24 hores evacuats per prevenció.

 

Martí ha agraït en nom de la Diputació a tots els equips de protecció, tant de la Diputació com d’altres institucions, la seua implicació i valentia a l’hora d’afrontar una emergència d’aquest calibre i ha dit “sentir orgull de l’eficàcia i professionalitat demostrada per totes i tots els membres dels cossos d’extinció”. “La ciutadania de Castelló pot estar veritablement satisfeta dels seus bombers professionals, forestals i voluntaris”.

 
El dispositiu de la Diputació continuarà en actiu fins al final de l’època d’incendis amb un total de 750 efectius de bombers a la disposició de la ciutadania, 200 vehicles i cinc mitjans aeris. Els responsables de Bombers continuen demanant precaució perquè la calor es mantindrà a la província en els pròxims dies.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El taxi torna als carrers amb tres jornades de protestes en la Comunitat Valenciana

El sector del taxi convoca mobilitzacions el 29 d'abril i el 7 i 15 de maig a Alacant, Castelló i València per a denunciar el vacio normatiu i l'auge de les VTC.

Dos ferits crítics en l’UCI i dos evacuats a la Fe després d’una explosió en una vivenda d’Eivissa

Quatre persones resulten ferides de gravetat després de l'explosió en un bloc de cases protegides a Eivissa: dos han sigut traslladades a la unitat de cremats de La Fe de València i altres dos romanen en l'UCI a l'illa.

València rebrà la setmana vinent el projecte definitiu del Parc de Desembocadura

L'Ajuntament de València preveu rebre la setmana vinent el projecte definitiu del Parc de Desembocadura, una gran zona verda que connectarà el Jardí del Túria amb la mar amb més de 100.000 metres quadrats d'espais públics.

Bernabé exigix aclarir les reunions entre el Port de València i l’Ajuntament pel Consorci València 2007

Pilar Bernabé reclama a l'Autoritat Portuària de València detalles de les reunions amb l'Ajuntament sobre el Consorci València 2007 en ple focus d'Anticorrupció per suposades irregularitats en contractacions.

La Fiscalia arxiva la denúncia del PSPV contra Marciano Gómez per tracte de favor a Ribera Salut

La Fiscalia Superior de la Comunitat Valenciana ha arxivat la denúncia del PSPV contra el conseller de Sanitat, Marciano Gómez, per un suposat tracte de favor a Ribera Salut i possibles irregularitats en concessions sanitàries.

València encapçala el risc climàtic de dengue a Espanya, segons l’informe Lancet Countdown

Un informe europeu situa a la província de València com la zona d'Espanya amb major idoneïtat climàtica per a la transmissió del dengue, en un context d'augment de morts per calor, incendis, al·lèrgies i expansió de malalties transmeses per mosquits.

La presidenta del Port de València es nega a dimitir malgrat la investigació d’Anticorrupció

La presidenta de l'Autoritat Portuària de València, Mar Chao, rebutja deixar el càrrec malgrat estar sent investigada per la Fiscalia Anticorrupció per presumptes delictes en processos de col·locació de personal.

L’Oviedo s’aferra a la permanència davant un Vila-real llançat cap a la Champions

L'Oviedo, cuer però en ratxa, rep a un Vila-real quasi classificat per a la Lliga de Campions en un dol clau que pot marcar la lluita per la permanència.