Els bombers van intervindre en 21 incendis en l’onada de calor a Castelló

 

El Consorci de Bombers de Castelló ha efectuat 21 actuacions d’extinció d’incendis des de l’inici, dimecres passat, de l’onada de calor més extrema que ha patit la província en els últims anys. D’ells, només dos han transcendit per la magnitud del foc, el d’Azuébar i, en menor escala, el de Suera.

 

En aquest moment es troben controlat i extingit respectivament, segons informen des de l’operatiu d’extinció. La resta de focs corresponen a conats d’incendi, que han calcinat en la seua majoria xicotetes extensions forestals i de matolls. Les intervencions s’han desenvolupat en Nules, Almassora, Vila-real, Moncofa, Borriana, les Alqueries, Vilafranca, Orpesa, la Llosa, Castellfort, la Vall d’Alba, Culla, Sacañet, Torreblanca, la Llosa, Costur i Onda.

 

Les labors d’extinció dels focs han sigut ràpides, la qual cosa ha evitat que les flames es van estendre ràpidament per les muntanyes.

 
Des del Consorci de Bombers s’atribueix la pràctica totalitat dels focs a la combinació de calor sufocant, la sequedat del terreny i a la forta activitat elèctrica dels últims dies. Els bombers adverteixen que els llamps latents poden manifestar-se i continuar provocant incendis fins i tot dies després de les precipitacions.

 

Agraïment als bombers

El president de la Diputació, José Martí, ha lloat el treball dels equips de bombers provincials “perquè malgrat tindre’l tot en contra han aconseguit en 24 hores tindre sota control els incendis d’Azuébar i Suera. Martí ha mostrat la seua alegria “perquè s’ha aconseguit salvar el paratge natural de la Mosquera –de gran valor mediambiental— i la gran massa forestal de la Serra d’Espadà”. També ha expressat la seua satisfacció per la volta dels veïns i veïnes d’Azuébar a les seues cases després de 24 hores evacuats per prevenció.

 

Martí ha agraït en nom de la Diputació a tots els equips de protecció, tant de la Diputació com d’altres institucions, la seua implicació i valentia a l’hora d’afrontar una emergència d’aquest calibre i ha dit “sentir orgull de l’eficàcia i professionalitat demostrada per totes i tots els membres dels cossos d’extinció”. “La ciutadania de Castelló pot estar veritablement satisfeta dels seus bombers professionals, forestals i voluntaris”.

 
El dispositiu de la Diputació continuarà en actiu fins al final de l’època d’incendis amb un total de 750 efectius de bombers a la disposició de la ciutadania, 200 vehicles i cinc mitjans aeris. Els responsables de Bombers continuen demanant precaució perquè la calor es mantindrà a la província en els pròxims dies.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana farà obligatòria la formació en emergències en tots els centres educatius des de 2026-2027

La Conselleria d'Educació implantarà un pla obligatori de formació en emergències de protecció civil en tots els centres educatius no universitaris de la Comunitat Valenciana a partir del curs 2026-2027, amb hores mínimes anuals per a l'alumnat i un ampli programa de capacitació docent.

El València Basket blinda a Brancou Badio amb un nou contracte fins a 2029

El València Basket ha millorat i ampliat el contracte de l'escorta senegalés Brancou Badio fins a 2029, consolidant-li com a peça clau del projecte i jugador amb el vincle més llarg del club.

Un tècnic municipal qüestiona la rapidesa i canvis en la promoció pública Els Naus a Alacant

Un tècnic jurídic jubilat de l'Ajuntament d'Alacant ha mostrat la seua sorpresa per la rapidesa amb la qual l'empresa adjudicatària va presentar la seua oferta per a les vivendes públiques Els Naus i per les diferències entre els plecs publicats i els inicials.

Adif designa a Joan Calabuig com a nou coordinador del Corredor Mediterrani

Adif ha nomenat a Joan Calabuig nou coordinador del Corredor Mediterrani, un lloc clau per a impulsar l'execució, el seguiment i la interlocució institucional d'esta infraestructura estratègica.

El Palau de les Arts estrena el drama coreogràfic Les filles de Bernarda el 17 d’abril

El Palau de les Arts acollirà el 17 d'abril l'estrena absoluta de Les filles de Bernarda, una coproducció de dansa que reinterpreta l'univers de Bernarda Alba des de la coreografia, la música en directe i el llenguatge documental.

Dansa València alça el teló amb Ultimàtum de Led Silhouette en el Teatre Principal

Dansa València inaugura la seua nova edició en el Teatre Principal amb Ultimàtum de Led Silhouette i una jornada que combina estrenes, flamenc contemporani, pensament i divulgació.

Pradas recorre la prova cal·ligràfica sobre la nota del missatge És-Alert

La defensa de Salomé Pradas apel·la la decisió judicial de mantindre una prova cal·ligràfica sobre una nota manuscrita amb indicacions per al missatge És-Alert durant la DANA.

Catalá, investigada per prevaricació, defén la legalitat de l’actuació de l’Ajuntament de València

María José Catalá assegura que l'actuació de l'Ajuntament de València va ser legal i transparent després de conéixer-se que Anticorrupció la investiga per presumpta prevaricació i tràfic d'influències en la recol·locació de personal.