11 C
València
Diumenge, 18 gener, 2026

L’informe policial recull que el castell inflable de Mislata no estava ancorat al sòl

L’informe policial recull que el castell inflable de Mislata no estava ancorat al sòl | Bombers Valencia

La Policia nacional continua treballant en l’informe de l’accident ocorregut amb un castell inflable a Mislata. Aquest tràgic succés va deixar a una menor de 8 anys morta i altres huit menors amb ferides.

 

L’atestat, que ha sigut recollit pel diari Levante, apunta al fet que l’atracció no estava ancorada al sòl i el dia dels fets, Mislata registrava fortes ràfegues de vent.

 

Els investigadors continuen determinant les circumstàncies relatives a les ratxes de vent. A més, s’estudia el per què els firaires no van cancel·lar està atracció en una vesprada, en la qual les ratxes de vent superaven els 30 km/h, arribant a registrar-se pics de 60 km/h a les nou de la nit.

 

Segons la normativa d’aquestes atraccions, s’impedeix obrir els castells inflables quan la localitat en la qual estan situats registra vents amb una velocitat superior als 38 km/h.

 

Entre les huit i les nou de la nit, quan es van registrar les fortes ratxes de vent, va ser quan el castell va eixir volant amb els menors en el seu interior.

 

Segons informa Levante, “són els propis ajuntaments els que prohibeixen als firaires foradar el sòl per a ancorar de manera fixa les seues atraccions” una prohibició que els propietaris d’aquestes atraccions intenten sortejar mitjançant altres sistemes amb contrapesos.

Últimes notícies

El Reial Madrid remunta al València Basket (94-79) i reforça el seu lideratge abans de la Copa

El Reial Madrid va voltejar un 17 a baix i es va imposar 94-79 al València Basket per a afermar-se líder de la Lliga Endesa. Hezonja, Llull i Krämer van guiar la reacció.

El Reial Madrid remunta al València (94-79) i consolida el lideratge abans de la Copa

El Reial Madrid va derrotar 94-79 al València després de neutralitzar un inici irresistible des del triple. Hezonja va liderar la reacció i l'equip viatjarà a la Copa com a cap de sèrie.

Pedro Martínez iguala a Miki Vukovic com a tècnic amb més partits del València Basket

L'entrenador dirigix el seu partit 231 davant el Reial Madrid i empata amb Miki Vukovic en el ránking de trobades del club. Ja lidera en victòries amb 171.

Pedro Martínez iguala a Miki Vukovic com a tècnic amb més partits al València Basket

L'entrenador del València Basket aconseguix els 231 partits oficials dirigits i empata amb Miki Vukovic en el primer lloc de l'històric del club. Ja lidera en victòries amb 171 i és el primer a sumar més d'un títol amb l'equip masculí.

Hugo Duro agraïx els aplaudiments després dels xiulets en el seu retorn al Coliseum

El davanter del València va ser rebut amb xiulets i també amb aplaudiments en la seua tornada al Coliseum. Després del partit, va agrair el suport i va desitjar sort al Getafe.

València trenca huit mesos sense guanyar fora amb un 0-1 a Getafe

El València es va imposar 0-1 al Getafe i va firmar el seu primer triomf a domicili de la temporada. El resultat curta onze partits sense guanyar fora i la sequera en el Coliseum des de 2018.

Tárrega va patir un gir en el genoll i Corberán demana un central per al València

César Tárrega es va retirar a la mitja hora després d'un gir en el genoll davant el Getafe. Corberán va explicar l'antecedent d'edema ossi i va reclamar fitxar un central davant les baixes.

Corberán enaltix a Gayà com a exemple de sentiment valencianista

València va guanyar 0-1 al Getafe amb un gol decisiu de Gayà, la seua primera victòria a domicili del curs. Corberán va destacar el lideratge del capità i la necessitat de sumar.