L’informe policial recull que el castell inflable de Mislata no estava ancorat al sòl

L’informe policial recull que el castell inflable de Mislata no estava ancorat al sòl | Bombers Valencia

La Policia nacional continua treballant en l’informe de l’accident ocorregut amb un castell inflable a Mislata. Aquest tràgic succés va deixar a una menor de 8 anys morta i altres huit menors amb ferides.

 

L’atestat, que ha sigut recollit pel diari Levante, apunta al fet que l’atracció no estava ancorada al sòl i el dia dels fets, Mislata registrava fortes ràfegues de vent.

 

Els investigadors continuen determinant les circumstàncies relatives a les ratxes de vent. A més, s’estudia el per què els firaires no van cancel·lar està atracció en una vesprada, en la qual les ratxes de vent superaven els 30 km/h, arribant a registrar-se pics de 60 km/h a les nou de la nit.

 

Segons la normativa d’aquestes atraccions, s’impedeix obrir els castells inflables quan la localitat en la qual estan situats registra vents amb una velocitat superior als 38 km/h.

 

Entre les huit i les nou de la nit, quan es van registrar les fortes ratxes de vent, va ser quan el castell va eixir volant amb els menors en el seu interior.

 

Segons informa Levante, “són els propis ajuntaments els que prohibeixen als firaires foradar el sòl per a ancorar de manera fixa les seues atraccions” una prohibició que els propietaris d’aquestes atraccions intenten sortejar mitjançant altres sistemes amb contrapesos.

Últimes notícies

Acte solidari a Silla per recordar les víctimes de la dana amb música i reconeixements

Silla ha acollit el primer gran acte solidari de la Red Estatal de Apoyo a No Olvidar la Dana, amb actuacions artístiques, càrrecs institucionals i reconeixements a víctimes, voluntariat i entitats. La xarxa, que agrupa 125 organitzacions, ha anunciat que este és el primer pas d’una nova etapa de treball continuat.

L’Hydra HM Hospitales s’imposa en la regata llarga ORC A2 del Trofeu SM la Reina 2026

L’Hydra HM Hospitales ha conquerit la prova Offshore ORC A2 del XXVII Trofeu SM la Reina - XXXVIII Copa Almirante Marcial Sánchez-Barcaíztegui després de completar les 162 milles fins a Eivissa i tornar a València en 30:44:55 temps compensat. El Ziving i l’M10, tots dos del RCN València, han completat el podi abans de l’inici de les proves costaneres Inshore.

Gustavo Dudamel ajorna els concerts de juliol a València i Alacant pel terratrémol a Veneçuela

Gustavo Dudamel ha ajornat els concerts previstos al juliol a València, Alacant i altres ciutats dEspanya amb la Orquesta Sinfónica Nacional Juvenil de Venezuela arran del greu terratrémol que ha colpejat el seu país. El Palau de la Música i Ibermúsica han expressat la seua solidaritat i han anunciat que treballen per reprogramar la gira quan siga possible.

Morant promet demanar perdó a les víctimes de la dana si arriba a la Presidència

Diana Morant assegura que, si és presidenta de la Generalitat, demanarà perdó a les víctimes de la dana i les rebrà al Palau. La líder del PSPV acusa el Govern actual de faltar al respecte a les famílies afectades.

Anselmi aposta per un Elx valent que pense sempre en guanyar

El nou entrenador de l Elx, Martín Anselmi, ha explicat que vol un equip valent, agressiu i protagonista, centrat en pensar a guanyar i mantindre la identitat de joc actual.

Un ciberpederasta enganya més de 20 menors durant una dècada fins a ser detingut a Alacant

La Guàrdia Civil ha detingut a Alacant un ciberdepredador sexual en sèrie acusat de 36 delictes contra la llibertat sexual de més de vint menors de 16 anys al llarg d’una dècada, amb més de 200 dispositius d’emmagatzematge intervinguts.

Sis detinguts per una trentena de robatoris en gasolineres, comerços i vivendes a València i Alacant

La Guàrdia Civil ha detingut sis persones vinculades a una trentena de robatoris amb força en gasolineres, comerços i vivendes a les províncies de València i Alacant, i quatre d'elles han ingressat en presó.

Com protegir els ulls davant l’eclipsi solar del 12 d’agost

Mirar directament l’eclipsi solar del 12 d’agost sense filtres homologats pot causar lesions irreversibles en la retina. Els òptics de la Comunitat Valenciana expliquen quines ulleres són segures i com utilitzar-les.