L’informe policial recull que el castell inflable de Mislata no estava ancorat al sòl

L’informe policial recull que el castell inflable de Mislata no estava ancorat al sòl | Bombers Valencia

La Policia nacional continua treballant en l’informe de l’accident ocorregut amb un castell inflable a Mislata. Aquest tràgic succés va deixar a una menor de 8 anys morta i altres huit menors amb ferides.

 

L’atestat, que ha sigut recollit pel diari Levante, apunta al fet que l’atracció no estava ancorada al sòl i el dia dels fets, Mislata registrava fortes ràfegues de vent.

 

Els investigadors continuen determinant les circumstàncies relatives a les ratxes de vent. A més, s’estudia el per què els firaires no van cancel·lar està atracció en una vesprada, en la qual les ratxes de vent superaven els 30 km/h, arribant a registrar-se pics de 60 km/h a les nou de la nit.

 

Segons la normativa d’aquestes atraccions, s’impedeix obrir els castells inflables quan la localitat en la qual estan situats registra vents amb una velocitat superior als 38 km/h.

 

Entre les huit i les nou de la nit, quan es van registrar les fortes ratxes de vent, va ser quan el castell va eixir volant amb els menors en el seu interior.

 

Segons informa Levante, “són els propis ajuntaments els que prohibeixen als firaires foradar el sòl per a ancorar de manera fixa les seues atraccions” una prohibició que els propietaris d’aquestes atraccions intenten sortejar mitjançant altres sistemes amb contrapesos.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les temperatures màximes pugen fins a 6 graus i freguen els 26 a Elx

Les màximes han repuntat de forma generalitzada en la Comunitat Valenciana, amb els majors ascensos a Alacant. Elx ha aconseguit 25,6 graus i diverses localitats han superat els 25.

Llibertat amb càrrecs per a Carlos Baño per presumptes irregularitats en els bons consum

Carlos Baño ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumpte frau de subvencions i falsedat en la gestió dels bons consum de 2022 i 2023 a Alacant. La causa està sota secret, la dirigix el Jutjat d'Instrucció 4 i la UDEF, i l'empresari no ha declarat.

Carlos Baño, en llibertat amb càrrecs pel cas dels bons consum

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de la seua detenció per presumpte frau de subvencions i falsedat lligats als bons consum de 2022 i 2023. La causa roman sota secret i la defensa ha optat per no declarar fins a conéixer les perquisicions.

Rodalia seguirà sense arribar a l’Estació del Nord durant les mascletaes

Ajuntament i Delegació del Govern mantenen que les línies C-1 i C-2 no entren en l'Estació del Nord durant les mascletaes. Hi haurà reforç previ i llançadores per seguretat.

Carlos Baño, president de la Cambra de Comerç d’Alacant, ha quedat en llibertat amb càrrecs

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumptes irregularitats en els bons de consum de 2022 i 2023. Se li atribuïxen suposats delictes de frau de subvencions i falsedat en una causa que continua oberta

Han començat les llançadores d’Albal cap a Torrent i La Torre durant les mascletaes

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per la limitació temporal de Rodalia. Dos llançadores connecten Albal amb Torrent Avinguda i La Torre amb normalitat.

Detinguts dos menors per assaltar a dos xiques i apunyalar a una a Alacant

La Policia Nacional ha detingut a dos menors de 16 i 17 anys per un assalt amb arma blanca a Alacant. Una víctima, de 19, va ser operada d'urgència per pneumotòrax.

Paiporta agraïx la fraternitat de Navarra durant la DANA de 2024

Paiporta ha reconegut en el Palau de Navarra l'ajuda rebuda durant la DANA d'octubre de 2024, amb plaques a la Policia Foral i a servicis d'emergència. Vicent Císcar i María Chivite han subratllat els valors de solidaritat i compromís.