L’informe policial recull que el castell inflable de Mislata no estava ancorat al sòl

L’informe policial recull que el castell inflable de Mislata no estava ancorat al sòl | Bombers Valencia

La Policia nacional continua treballant en l’informe de l’accident ocorregut amb un castell inflable a Mislata. Aquest tràgic succés va deixar a una menor de 8 anys morta i altres huit menors amb ferides.

 

L’atestat, que ha sigut recollit pel diari Levante, apunta al fet que l’atracció no estava ancorada al sòl i el dia dels fets, Mislata registrava fortes ràfegues de vent.

 

Els investigadors continuen determinant les circumstàncies relatives a les ratxes de vent. A més, s’estudia el per què els firaires no van cancel·lar està atracció en una vesprada, en la qual les ratxes de vent superaven els 30 km/h, arribant a registrar-se pics de 60 km/h a les nou de la nit.

 

Segons la normativa d’aquestes atraccions, s’impedeix obrir els castells inflables quan la localitat en la qual estan situats registra vents amb una velocitat superior als 38 km/h.

 

Entre les huit i les nou de la nit, quan es van registrar les fortes ratxes de vent, va ser quan el castell va eixir volant amb els menors en el seu interior.

 

Segons informa Levante, “són els propis ajuntaments els que prohibeixen als firaires foradar el sòl per a ancorar de manera fixa les seues atraccions” una prohibició que els propietaris d’aquestes atraccions intenten sortejar mitjançant altres sistemes amb contrapesos.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Nteka rescata al Raig davant un Elx en inferioritat i acosta la salvació

Un gol de Randy Nteka en la segona part va donar una victòria vital al Raig davant un Elx que va jugar amb deu per l'expulsió de Pedro Bigas i veu frenada la seua reacció en la lluita per la permanència.

De Fruits mira a la Lliga Conferència després d’un triomf clau del Raig davant l’Elx

Jorge de Fruits destaca que la victòria del Raig davant l'Elx suposa un pas de gegant cap a la salvació i anima a somiar amb la Lliga Conferència.

Dituro assenyala l’expulsió de Bigas com a clau en la derrota de l’Elx davant el Raig

Matías Dituro va considerar que l'expulsió de Pedro Bigas va ser determinant en la derrota de l'Elx davant el Rayo Vallecano per 1-0, i va admetre que l'equip queda en una situació delicada en la lluita per la permanència.

Nteka rescata al Raig davant un Elx en inferioritat numèrica

Un gol de Randy Nteka en la recta final va donar la victòria al Rayo Vallecano davant un Elx que va jugar amb deu des del minut 39 i veu complicar-se encara més la seua lluita per la salvació.

Set ferits en un xoc múltiple entre tres cotxes a Vila-real

Set persones han resultat ferides en un accident de trànsit en la N-340 al seu pas per Vila-real, on han xocat tres vehicles i ha sigut necessària l'excarceració de tres ocupants.

El SanSan de Benicàssim reordena el cartell per a recuperar els concerts suspesos pel vent

El festival SanSan de Benicàssim reprograma per a este divendres partix dels concerts suspesos en la primera jornada per l'alerta groga per fortes ratxes de vent, avançant l'obertura de portes per a encaixar el nou horari.

L’Alcora vibra amb més de mil tambors en una Rompida de l’Hora inoblidable

Més de mil tambors i bombos han trencat el silenci en la plaça d'Espanya de l'Alcora en una Rompida de l'Hora marcada per l'emoció i l'homenatge a Melchor Paús Gozalbo.

Rescatat el conductor d’un patinet elèctric atrapat sota un cotxe a Torrent

Un jove de 28 anys que circulava en patinet elèctric ha quedat atrapat sota un turisme després d'una col·lisió en una rotonda de Torrent i ha hagut de ser rescatat pels bombers abans de ser traslladat a l'hospital.