L’informe policial recull que el castell inflable de Mislata no estava ancorat al sòl

L’informe policial recull que el castell inflable de Mislata no estava ancorat al sòl | Bombers Valencia

La Policia nacional continua treballant en l’informe de l’accident ocorregut amb un castell inflable a Mislata. Aquest tràgic succés va deixar a una menor de 8 anys morta i altres huit menors amb ferides.

 

L’atestat, que ha sigut recollit pel diari Levante, apunta al fet que l’atracció no estava ancorada al sòl i el dia dels fets, Mislata registrava fortes ràfegues de vent.

 

Els investigadors continuen determinant les circumstàncies relatives a les ratxes de vent. A més, s’estudia el per què els firaires no van cancel·lar està atracció en una vesprada, en la qual les ratxes de vent superaven els 30 km/h, arribant a registrar-se pics de 60 km/h a les nou de la nit.

 

Segons la normativa d’aquestes atraccions, s’impedeix obrir els castells inflables quan la localitat en la qual estan situats registra vents amb una velocitat superior als 38 km/h.

 

Entre les huit i les nou de la nit, quan es van registrar les fortes ratxes de vent, va ser quan el castell va eixir volant amb els menors en el seu interior.

 

Segons informa Levante, “són els propis ajuntaments els que prohibeixen als firaires foradar el sòl per a ancorar de manera fixa les seues atraccions” una prohibició que els propietaris d’aquestes atraccions intenten sortejar mitjançant altres sistemes amb contrapesos.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La falla infantil d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, la millor de 2026 a València

L'obra 'Arca. El viatge de Pepet', de Zvonimir Ostoic per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi i ha aconseguit el ninot indultat infantil.

La falla infantil d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal s’ha alçat amb el primer premi de la Secció Especial 2026

La infantil 'Arca. El viatge de Pepet', de l'artista Zvonimir Ostoic (Zeta) per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi de la Secció Especial 2026. La mateixa creació va aconseguir el ninot indultat infantil i el podi l'han completat Convent Jerusalem i Maestro Gozalbo.

La falla infantil d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal s’alça com la millor de 2026

L'obra 'Arca. El viatge de Pepet', de l'artista Zvonimir Ostoic (Zeta) per a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, s'ha alçat amb el primer premi infantil de la Secció Especial 2026. El conjunt ja havia aconseguit el ninot indultat infantil el dissabte

Alejandro Talavante i Juan Ortega van naufragar en un mà a mà sense lluentor a Castelló

Mitja plaça i una correguda de Domingo Hernández sense raça, amb vent molest, van deixar un dol pla. A penes va haver-hi centellejos aïllats i l'espasa va fallar.

Un bou brau de Jandilla i la naturalitat de Pablo Aguado marquen la vesprada a València

Un bravíssim bou de Jandilla, 'Artista', i la temperada naturalitat de Pablo Aguado van centrar la correguda de Falles a València. Castella no va rematar i no va haver-hi trofeus.

L’Exposició del Ninot tanca amb més de 91.000 visitants

La mostra ha finalitzat després de rebre a més de 91.000 persones. En breu es donarà a conéixer el ninot indultat gran de les Falles de 2026.

L’Elx ha caigut a la zona de descens per primera vegada en la temporada

L'Elx ha caigut a la zona de descens per primera vegada en la temporada després del 4-1 a Madrid i el 2-1 del Mallorca. És antepenúltim amb 26 punts, a dos d'Alabés i Mallorca.

Sueca-Literat Azorín aconseguix el ninot indultat de 2026 amb una xiqueta que somia amb la pau

Sueca-Literat Azorín ha aconseguit el ninot indultat de les Falles 2026 amb una escena que contraposa guerra i infància. L'obra de Pedro Santaeulalia se salvarà de la Cremà.