Intervinguts en el port de València 5,5 tones de cocaïna

En una operació conjunta de la Guàrdia Civil i l’Agència Tributària, han intervingut en el port de València 5.592 quilos de cocaïna camuflada en un contenidor procedent de Sud-amèrica.

Es tracta de la major aprehensió de cocaïna a Espanya des de fa més de quatre anys, la tercera intervenció en un sol contenidor segons els registres del CITCO i la més important en el port de València des que existeixen registres.

El desenvolupament de la investigació

Les actuacions s’inicien l’any 2021, arran de diverses importacions legals al territori nacional de fruita i verdura aprofitant el comerç legal d’aquesta mena de mercaderies des de l’altre costat de l’Atlàntic que podrien estar sent utilitzades per al comerç transatlàntic de drogues.

Fruit d’aquestes investigacions, es va poder intervindre el mes de setembre en el port de Barcelona una mercaderia en l’interior de la qual s’amagaven 70 quilos de cocaïna.

Continuant amb les investigacions, els agents van localitzar en el Port de València un contenidor provinent de Sud-amèrica que podria estar sent utilitzat per a introduir droga.

Per tal motiu, els agents van procedir a la seua inspecció localitzant en el seu interior més de 5,5 tones de cocaïna ocultes a l’interior, juntament amb la mercaderia la importació de la qual era legal.

Una vegada ‘tallada’ la droga, aqueixes més de cinc tones, hauria aconseguit un valor en el mercat il·lícit superior als 340 milions d’euros.

Les actuacions continuen

Actualment la investigació continua oberta, en tant que s’està tractant de determinar, d’una banda, als responsables de la introducció de la substància estupefaent i, d’altra banda, a les persones que posteriorment s’encarregarien de la distribució de la droga al nostre país.

L’actuació s’ha realitzat per l’EDOA de la Unitat Orgànica de la Policia Judicial de València, funcionaris del Servei de Vigilància Duanera de l’Agència Tributària de València i Madrid i la Unitat d’Anàlisi de Riscos (UAR) que conformen l’ODAIFI de la Guàrdia Civil i l’Agència Tributària (a través del Servei de Vigilància Duanera).

Aquesta unitat té per objectiu dur a terme una labor permanent de control i anàlisi del trànsit internacional de mercaderies.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València Basket tomba al Olympiacos amb dos tirs lliures finals de De Larrea (85-84)

Dos tirs lliures de Sergio De Larrea a 2,9 segons del final donen al València Basket una agònica victòria davant el Olympiacos i reforcen les seues opcions de passada directa a quarts de l'Eurolliga.

Morant acusa a Azcón de masclisme pel seu comentari sobre Montero i Alegria

Diana Morant acusa a Jorge Azcón d'evidenciar el masclisme que, al seu juí, persistix en el PP després de comparar físicament a Pilar Alegría i María Jesús Montero, i vincula este tipus de discursos amb el retrocés en igualtat i la violència de gènere.

Morant garantix una resposta contundent davant qualsevol malversació en el CNIO

Diana Morant assegura que qualsevol malversació de fons destinats a la investigació contra el càncer en el CNIO tindrà una resposta ferma del Govern i col·laboració total amb la justícia.

Tercer dia de busca de l’home desaparegut en un llogaret de Requena

L'operatiu per a localitzar a l'home desaparegut en el llogaret de Casas del Riu, a Requena, continua actiu per tercer dia amb reforços de Castella-la Manxa i ampli desplegament d'efectius.

Diana Morant qualifica d’intolerable el veto a les dones en una confraria de Sagunt

Diana Morant considera intolerable el rebuig d'una confraria de Sagunt a la participació de dones i defén que la Setmana Santa ha d'incorporar plenament la seua presència.

Morant veu molt apropiat que la jutgessa de la dana cite a Mazón com a testimoni

Diana Morant considera clau la declaració de Carlos Mazón en la causa penal sobre la gestió de la dana i reclama a l'actual president que ho aparte i li retire l'escó.

Diana Morant agraïx el treball de María Jesús Montero en Hisenda i li desitja sort en el seu salt a Andalusia

Diana Morant reconeix la gestió de María Jesús Montero al capdavant d'Hisenda, subratlla el seu paper en diverses crisis i li desitja sort com a candidata del PSOE en les eleccions andaluses.

Morant garantix una resposta contundent davant qualsevol malversació en el CNIO

Diana Morant assegura que qualsevol malversació de fons d'investigació contra el càncer en el CNIO tindrà una resposta contundent del Govern i reivindica la col·laboració amb la justícia per a aclarir les irregularitats.