Intervinguts en el port de València 5,5 tones de cocaïna

En una operació conjunta de la Guàrdia Civil i l’Agència Tributària, han intervingut en el port de València 5.592 quilos de cocaïna camuflada en un contenidor procedent de Sud-amèrica.

Es tracta de la major aprehensió de cocaïna a Espanya des de fa més de quatre anys, la tercera intervenció en un sol contenidor segons els registres del CITCO i la més important en el port de València des que existeixen registres.

El desenvolupament de la investigació

Les actuacions s’inicien l’any 2021, arran de diverses importacions legals al territori nacional de fruita i verdura aprofitant el comerç legal d’aquesta mena de mercaderies des de l’altre costat de l’Atlàntic que podrien estar sent utilitzades per al comerç transatlàntic de drogues.

Fruit d’aquestes investigacions, es va poder intervindre el mes de setembre en el port de Barcelona una mercaderia en l’interior de la qual s’amagaven 70 quilos de cocaïna.

Continuant amb les investigacions, els agents van localitzar en el Port de València un contenidor provinent de Sud-amèrica que podria estar sent utilitzat per a introduir droga.

Per tal motiu, els agents van procedir a la seua inspecció localitzant en el seu interior més de 5,5 tones de cocaïna ocultes a l’interior, juntament amb la mercaderia la importació de la qual era legal.

Una vegada ‘tallada’ la droga, aqueixes més de cinc tones, hauria aconseguit un valor en el mercat il·lícit superior als 340 milions d’euros.

Les actuacions continuen

Actualment la investigació continua oberta, en tant que s’està tractant de determinar, d’una banda, als responsables de la introducció de la substància estupefaent i, d’altra banda, a les persones que posteriorment s’encarregarien de la distribució de la droga al nostre país.

L’actuació s’ha realitzat per l’EDOA de la Unitat Orgànica de la Policia Judicial de València, funcionaris del Servei de Vigilància Duanera de l’Agència Tributària de València i Madrid i la Unitat d’Anàlisi de Riscos (UAR) que conformen l’ODAIFI de la Guàrdia Civil i l’Agència Tributària (a través del Servei de Vigilància Duanera).

Aquesta unitat té per objectiu dur a terme una labor permanent de control i anàlisi del trànsit internacional de mercaderies.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca anuncia ajudes per a consolidar les empreses valencianes als Estats Units

La Generalitat ha llançat una nova línia d'ajudes perquè pimes i grans companyies valencianes consoliden la seua presència als Estats Units, cobrint tràmits, fires, màrqueting, personal i consultoria. L'anunci s'ha realitzat en la Nit de les Finances, avantsala de Forinvest.

Vicente Lafuente reivindica una CEV forta, independent i pròxima a l’empresa: ‘Volem ser la casa en la qual tots vulguen estar’

Es tracta de la tercera reunió-esmorzar que organitza l’AMDComVal per a tots els seus associats i que consolida així un espai de diàleg directe amb responsables d’entitats tant públiques com privades.

Les pluges seguiran este dimecres a Alacant i sud de València i remetran a la vesprada

Aemet preveu cel molt nuvolós i ruixats a Alacant i en la mitat sud de València, localment persistents al matí. L'avís groc regix fins a les 12.00.

Investigat a Alacant per ciberestafa en criptomonedes mitjançant ‘email phishing’

La Guàrdia Civil ha investigat a Alacant a una persona per un frau de falses inversions en criptoactivos després de suplantar per correu a un 'exchange'. El sospitós va ser captat retirant diners en caixers després del rastre de les transferències.

Vicente Lafuente deixa la presidència de Femeval per a centrar-se en la CEV

Vicente Lafuente ha dimitit com a president de Femeval per a centrar-se en la CEV per la càrrega de treball. La federació activa una elecció parcial amb calendari i presidència en funcions.

Vida nocturna i experiències de benestar per a adults a València

Descobreix les experiències de benestar a València, des de la seua rica cultura gastronòmica fins a activitats d'oci relaxants.

Ferit un acompanyant per un tret dissuasiu durant una persecució a Alzira

Un acompanyant ha resultat ferit a la cama per un tret dissuasiu durant una persecució policial a Alzira. Els dos ocupants del cotxe han sigut detinguts.

El Museu de Belles Arts de València exhibix el seu art contemporani dels 40 als 70

El MuBAV reunix 48 obres de 32 artistes en Temps Moderns, un recorregut per la modernització artística entre els 40 i els 70. La mostra es visita fins al 31 de maig.