10.2 C
València
Dimecres, 28 gener, 2026

Intervinguts en el port de València 5,5 tones de cocaïna

En una operació conjunta de la Guàrdia Civil i l’Agència Tributària, han intervingut en el port de València 5.592 quilos de cocaïna camuflada en un contenidor procedent de Sud-amèrica.

Es tracta de la major aprehensió de cocaïna a Espanya des de fa més de quatre anys, la tercera intervenció en un sol contenidor segons els registres del CITCO i la més important en el port de València des que existeixen registres.

El desenvolupament de la investigació

Les actuacions s’inicien l’any 2021, arran de diverses importacions legals al territori nacional de fruita i verdura aprofitant el comerç legal d’aquesta mena de mercaderies des de l’altre costat de l’Atlàntic que podrien estar sent utilitzades per al comerç transatlàntic de drogues.

Fruit d’aquestes investigacions, es va poder intervindre el mes de setembre en el port de Barcelona una mercaderia en l’interior de la qual s’amagaven 70 quilos de cocaïna.

Continuant amb les investigacions, els agents van localitzar en el Port de València un contenidor provinent de Sud-amèrica que podria estar sent utilitzat per a introduir droga.

Per tal motiu, els agents van procedir a la seua inspecció localitzant en el seu interior més de 5,5 tones de cocaïna ocultes a l’interior, juntament amb la mercaderia la importació de la qual era legal.

Una vegada ‘tallada’ la droga, aqueixes més de cinc tones, hauria aconseguit un valor en el mercat il·lícit superior als 340 milions d’euros.

Les actuacions continuen

Actualment la investigació continua oberta, en tant que s’està tractant de determinar, d’una banda, als responsables de la introducció de la substància estupefaent i, d’altra banda, a les persones que posteriorment s’encarregarien de la distribució de la droga al nostre país.

L’actuació s’ha realitzat per l’EDOA de la Unitat Orgànica de la Policia Judicial de València, funcionaris del Servei de Vigilància Duanera de l’Agència Tributària de València i Madrid i la Unitat d’Anàlisi de Riscos (UAR) que conformen l’ODAIFI de la Guàrdia Civil i l’Agència Tributària (a través del Servei de Vigilància Duanera).

Aquesta unitat té per objectiu dur a terme una labor permanent de control i anàlisi del trànsit internacional de mercaderies.

Últimes notícies

Presó provisional per a quatre detinguts per l’assalt a una vivenda a Alacant

Un jutge ha decretat presó provisional per a quatre hòmens vinculats a un assalt violent a Alacant. La Policia va trobar armes i material per a immobilitzar a la víctima.

Detinguts pare i fill i desarticulat un punt de venda de droga a València

La Policia Nacional ha desarticulat un punt de venda de droga en una vivenda de València i ha detingut a un pare i al seu fill. En el registre s'han intervingut cocaïna, marihuana, substància de tall, balances de precisió i més de 4.600 euros.

Sindicats denuncien 11 acomiadaments en Grup Segura i ús de ETT a València

CCOO i UGT han denunciat l'acomiadament d'11 treballadors en Grup Segura a València i l'ús de ETT. L'empresa ho vincula a la fi del tercer torn i defén el seu compromís laboral.

Compte arrere per al Benidorm Fest: Dani J trenca estereotips amb una bachata de fusió

Dani J arriba al Benidorm Fest amb una proposta de bachata que mescla estils i busca derrocar clixés. Promet un espectacle amb ball i menys pressió sense Eurovisió 2026.

Troben a Algèria, sa i estalvi, a l’ocupant del veler desaparegut fa 12 dies a Alacant

L'home de 69 anys ha sigut rescatat després de ser albirat a la deriva en aigües algerianes per un avió de Frontex. Serà traslladat a Alacant després d'arribar a Algesires.

Detingut el responsable d’un bar per instal·lar cambres ocultes en els lavabos del local

La Guàrdia Civil ha detingut al responsable d'un bar a L'Alqueria de la Comtessa per instal·lar cambres ocultes en els lavabos. S'han intervingut dos cambres i cinc discos amb més de 5 TB i la investigació continua oberta.

Avís taronja per ratxes de 90 km/h a Alacant i per fenòmens costaners este dimecres

Aemet ha establit per a este dimecres l'avís taronja per vent a Alacant i per fenòmens costaners en els litorals de València i Alacant. També activa avisos grocs per vent a Castelló i zones de València i per mala mar en el sud d'Alacant i a Castelló en diferents trams horaris.

Pluges al migdia, baixada de temperatures i ratxes molt fortes este dimecres en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana espera este dimecres intervals nuvolosos amb pluges en les hores centrals, descens tèrmic i vent de l'oest amb ratxes que podrien superar 90 km/h. El dijous augmentarà la nuvolositat al matí i les màximes repuntaran a la vesprada, amb ratxes molt fortes a l'interior.