16.7 C
València
Dissabte, 20 desembre, 2025

Investiguen al creador d’una aplicació que distribuïa material pedòfil

Els agents de la Unitat Orgànica de la Policia Judicial de la Comandància de la Guàrdia Civil de València han aconseguit identificar al creador d’una aplicació que simulava ser una coneguda xarxa social, que compartia contingut per a adults, en la qual es distribuïen fotografies i vídeos pedòfils, que al seu torn eren compartits per altres usuaris.

Els agents, en el marc de l’operació ‘DROID’ i gràcies a la col·laboració ciutadana, van tindre coneixement que en una xarxa social de lliure accés es distribuïa i compartia material pedòfil. El seu creador va copiar la imatge corporativa i el sistema de navegació d’una coneguda xarxa social per a distribuir aquest material i arribar a un major nombre d’usuaris.

Després d’una àrdua investigació, es va aconseguir constatar que, entre el material pornogràfic que es compartia en l’aplicació, es trobaven imatges i vídeos en els quals apareixien menors d’edat. En concret, més de 200 fotografies i prop de 200 vídeos que el propi administrador animava a altres usuaris a compartir per la xarxa.

Malgrat les dificultats de rastreig de petjades per Internet, els agents de la Guàrdia Civil van aconseguir esbrinar que, encara que molts dels usuaris que compartien el material pedòfil residien a Espanya, el gestor de les dades residia a Mèxic i després d’una comprovació de les dades a través d’INTERPOL, es va aconseguir identificar al responsable, un home de 21 anys i de nacionalitat mexicana que, a més, resideix en aquest país.

A més, amb la finalitat d’aconseguir la màxima difusió possible, el responsable dels fets va crear perfils en xarxes socials en els quals publicitava la seua aplicació. En aquestes plataformes, l’autor dels fets indicava l’enllaç des del qual podia ser descarregada l’aplicació, així com les instruccions per a poder ser instal·lada en els diferents dispositius.

En la citada operació s’ha bloquejat l’accés a dos aplicacions que simulaven ser la xarxa social imitada, però el contingut de la qual es tractava de pornografia infantil. Per a això s’ha comptat amb la col·laboració de l’empresa proveïdora de serveis, que radica a Tarragona.

A l’autor dels fets és investigat per un delicte de tinença i difusió de pornografia infantil i un altre contra la propietat intel·lectual.

Les diligències han passat a la disposició dels Jutjats d’Instrucció núm. 4 de Massamagrell.

Últimes notícies

Vila-real i Barcelona, dol en el cim en La Ceràmica

Vila-real rep al Barcelona en La Ceràmica en ple pols per LaLiga: líder contra un equip en ratxa i invicte a casa. Les baixes i els onces marquen el xoc.

Marcelino busca la seua primera victòria davant el Barcelona com a local en Lliga al nové intent

El tècnic del Vila-real afronta un altre dol en La Ceràmica amb el repte d'aconseguir el seu primer triomf de lliga a casa davant el Barça. El seu historial com a local reunix empats i derrotes, amb l'última cita saldada 1-5.

Pepelu demana desconnectar en l’aturada per a tornar més fortes: serà un camí llarg

Pepelu va reivindicar l'aturada de Nadal per a reinicialitzar i tornar donant la seua millor versió. Va lamentar que al València se li escapen punts per detalls, sobretot a pilota parada.

Pogacar bat el seu propi rècord al Coll de Rates en un entrenament a Alacant

Tadej Pogacar va batre el seu propi registre al Coll de Rates amb 11.57 durant un entrenament amb el UAE Team Emirates. Va millorar en 24 segons la seua marca de 2024 en els 6,5 km al 5,5%.

Corberán tanca l’any amb quatre punts més que en el relleu a Baralla

L'equip suma 16 punts i és setzé, quatre més que en el mateix tram del curs passat. La millora és lleugera i l'objectiu continua sent la permanència.

Ivace+i finança un procés per a obtindre ingredients naturals d’algues per a cosmètica

Ivace+i finança Biored, un projecte que desenrotlla una biorrefinería en cascada per a convertir algues en ingredients bioactivos per a cosmètica, nutracéutica i agricultura. La iniciativa integra cultiu, extracció sostenible i validació industrial amb suport de fons FEDER.

AVVAC xifra en quasi 7 milions les pèrdues no reconegudes per la DANA en l’art valencià

Un peritatge de AVVAC xifra en més de 6,9 milions l'impacte de la DANA del 29 d'octubre de 2024 en el sector de les arts visuals valencianes i denúncia que gran part dels danys seguixen sense ser compensats.

Damnificats per la DANA condicionen reunir-se amb Pérez Llorca al lliurament de l’acta de Mazón

L'associació ha agraït la invitació del president per a tractar la situació dels afectats, però l'ha declinada fins que exigisca a Carlos Mazón la seua acta. El col·lectiu rebutja que se'ls atribuïsca ànim de venjança i afirma que busca justícia i canvis en emergències.