6.8 C
València
Dilluns, 5 gener, 2026

Investiguen al creador d’una aplicació que distribuïa material pedòfil

Els agents de la Unitat Orgànica de la Policia Judicial de la Comandància de la Guàrdia Civil de València han aconseguit identificar al creador d’una aplicació que simulava ser una coneguda xarxa social, que compartia contingut per a adults, en la qual es distribuïen fotografies i vídeos pedòfils, que al seu torn eren compartits per altres usuaris.

Els agents, en el marc de l’operació ‘DROID’ i gràcies a la col·laboració ciutadana, van tindre coneixement que en una xarxa social de lliure accés es distribuïa i compartia material pedòfil. El seu creador va copiar la imatge corporativa i el sistema de navegació d’una coneguda xarxa social per a distribuir aquest material i arribar a un major nombre d’usuaris.

Després d’una àrdua investigació, es va aconseguir constatar que, entre el material pornogràfic que es compartia en l’aplicació, es trobaven imatges i vídeos en els quals apareixien menors d’edat. En concret, més de 200 fotografies i prop de 200 vídeos que el propi administrador animava a altres usuaris a compartir per la xarxa.

Malgrat les dificultats de rastreig de petjades per Internet, els agents de la Guàrdia Civil van aconseguir esbrinar que, encara que molts dels usuaris que compartien el material pedòfil residien a Espanya, el gestor de les dades residia a Mèxic i després d’una comprovació de les dades a través d’INTERPOL, es va aconseguir identificar al responsable, un home de 21 anys i de nacionalitat mexicana que, a més, resideix en aquest país.

A més, amb la finalitat d’aconseguir la màxima difusió possible, el responsable dels fets va crear perfils en xarxes socials en els quals publicitava la seua aplicació. En aquestes plataformes, l’autor dels fets indicava l’enllaç des del qual podia ser descarregada l’aplicació, així com les instruccions per a poder ser instal·lada en els diferents dispositius.

En la citada operació s’ha bloquejat l’accés a dos aplicacions que simulaven ser la xarxa social imitada, però el contingut de la qual es tractava de pornografia infantil. Per a això s’ha comptat amb la col·laboració de l’empresa proveïdora de serveis, que radica a Tarragona.

A l’autor dels fets és investigat per un delicte de tinença i difusió de pornografia infantil i un altre contra la propietat intel·lectual.

Les diligències han passat a la disposició dels Jutjats d’Instrucció núm. 4 de Massamagrell.

Últimes notícies

L’atur baixa un 8,10% en 2025 en la Comunitat Valenciana i un 5,94% a Espanya

La Comunitat Valenciana va retallar l'atur en 25.560 persones en 2025, segon major descens en termes absoluts. A Espanya, la desocupació va caure un 5,94%.

Onze comunitats en alerta per nevades, amb Cantàbria en nivell taronja

Cantàbria està este dilluns en nivell taronja per nevades des de 700-800 metres i altres deu comunitats mantenen avís groc. L'episodi arriba amb fred intens, pluges i temporal marítim en diversos punts.

Indonèsia reprén la busca dels dos espanyols desapareguts després de trobar un segon cos

Els equips de rescat van concentrar l'operatiu entorn de l'illa de Serai i van ampliar la busca fins al dimecres, després d'identificar a Fernando Martín. La família demana mantindre el dispositiu i va acompanyar les tasques en la zona.

Pluges en el sud de la Comunitat i baixada de temperatures este dilluns

Cel cobert, pluges més probables cap al sud i descens tèrmic, amb la cota de neu en 500 metres en el nord. El dimarts seguirà el fred amb gelades i ratxes de nord-oest.

Indonèsia intensifica la busca de dos espanyols desapareguts després de trobar un segon cos

Indonèsia va reprendre l'operatiu per a localitzar a dos menors després del naufragi del KM Putri Sakinah; el diumenge es va identificar el cos de Fernando Martín.

Pedro Martínez refreda l’eufòria després del 103-76 del València Basket davant el Baxi Manresa

València Basket va atropellar 103-76 a Baxi Manresa i Pedro Martínez va rebaixar l'eufòria, destacant defensa, rebot i transició. El tècnic va defendre les rotacions per a una setmana exigent.

València Basket atropella al Manresa (103-76) i consolida la seua segona plaça

El conjunt taronja va imposar un ritme alt, va castigar les pèrdues del rival i va tancar el dol amb parcials demolidors. Pradilla va destacar amb 21 punts.

El Govern valencià dona suport a una transició democràtica i pacífica a Veneçuela

Susana Camarero ha expressat el suport del Consell a una transició pacífica i amb garanties a Veneçuela i ha demanat respecte als drets humans i l'alliberament de presos polítics. L'Executiu ha acudit a una concentració de la diàspora a València i ha reclamat responsabilitat a actors internacionals i fermesa al Govern d'Espanya.