19.1 C
València
Dijous, 19 febrer, 2026

Investiguen al creador d’una aplicació que distribuïa material pedòfil

Els agents de la Unitat Orgànica de la Policia Judicial de la Comandància de la Guàrdia Civil de València han aconseguit identificar al creador d’una aplicació que simulava ser una coneguda xarxa social, que compartia contingut per a adults, en la qual es distribuïen fotografies i vídeos pedòfils, que al seu torn eren compartits per altres usuaris.

Els agents, en el marc de l’operació ‘DROID’ i gràcies a la col·laboració ciutadana, van tindre coneixement que en una xarxa social de lliure accés es distribuïa i compartia material pedòfil. El seu creador va copiar la imatge corporativa i el sistema de navegació d’una coneguda xarxa social per a distribuir aquest material i arribar a un major nombre d’usuaris.

Després d’una àrdua investigació, es va aconseguir constatar que, entre el material pornogràfic que es compartia en l’aplicació, es trobaven imatges i vídeos en els quals apareixien menors d’edat. En concret, més de 200 fotografies i prop de 200 vídeos que el propi administrador animava a altres usuaris a compartir per la xarxa.

Malgrat les dificultats de rastreig de petjades per Internet, els agents de la Guàrdia Civil van aconseguir esbrinar que, encara que molts dels usuaris que compartien el material pedòfil residien a Espanya, el gestor de les dades residia a Mèxic i després d’una comprovació de les dades a través d’INTERPOL, es va aconseguir identificar al responsable, un home de 21 anys i de nacionalitat mexicana que, a més, resideix en aquest país.

A més, amb la finalitat d’aconseguir la màxima difusió possible, el responsable dels fets va crear perfils en xarxes socials en els quals publicitava la seua aplicació. En aquestes plataformes, l’autor dels fets indicava l’enllaç des del qual podia ser descarregada l’aplicació, així com les instruccions per a poder ser instal·lada en els diferents dispositius.

En la citada operació s’ha bloquejat l’accés a dos aplicacions que simulaven ser la xarxa social imitada, però el contingut de la qual es tractava de pornografia infantil. Per a això s’ha comptat amb la col·laboració de l’empresa proveïdora de serveis, que radica a Tarragona.

A l’autor dels fets és investigat per un delicte de tinença i difusió de pornografia infantil i un altre contra la propietat intel·lectual.

Les diligències han passat a la disposició dels Jutjats d’Instrucció núm. 4 de Massamagrell.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La reina abrigalla el calçat fet a Espanya en la centenària Pedro García d’Elda

La reina ha recolzat el calçat fet a Espanya amb una visita a la fàbrica de Pedro García a Elda, que complix cent anys i exporta més de la mitat de la seua producció als Estats Units. El recorregut ha posat el focus en l'artesania, la sostenibilitat i la continuïtat generacional de la firma.

Tècnic d’Emergències afirma que Salomé Pradas va ordenar no enviar l’És-Alert sense la seua autorització

El cap d'Anàlisi de Risc ha declarat que Salomé Pradas va ordenar no enviar l'És-Alert sense la seua autorització durant la gestió de la dana. Un altre testimoni ha detallat consultes sobre un possible confinament i ha sostingut que va conéixer la magnitud de la tragèdia en rebre l'avís.

Sandra Valero anuncia la seua retirada indefinida després de presentar ‘Les meues ganes de viure’

Després de presentar 'Les meues ganes de viure', Sandra Valero ha anunciat la seua retirada indefinida per a centrar-se en la seua recuperació personal. El tema, gravat al costat de la seua mare, aspira a ser himne solidari i a impulsar una cita anual contra el càncer

Baldoví destaca la ‘virtut’ de l’acte de Rufián per esvalotar el galliner i demana discreció

Baldoví ha valorat l'acte impulsat per Gabriel Rufián sobre la unitat a l'esquerra del PSOE i ha sostingut que la seua 'virtut' ha sigut agitar el debat. Després d'eixe primer impuls, ha reclamat un procés més discret i pegat a la realitat valenciana.

La reina Letizia abrigalla el calçat fet a Espanya a la fàbrica centenària Pedro García d’Elda

La reina Letizia ha recolzat el calçat fet a Espanya durant una visita a la fàbrica Pedro García a Elda, que celebra el seu centenari i exporta més de la mitat de la seua producció als Estats Units. El recorregut ha posat el focus en l'artesania, la sostenibilitat dels materials i la projecció internacional de la firma.

La vaga mèdica cancel·la 32.010 actes assistencials en tres dies en la Comunitat Valenciana

La protesta contra la reforma de l'estatut marc ha provocat 32.010 anul·lacions en la Comunitat Valenciana en tres dies. El seguiment enfronta xifres del 90% i del 10,76%.

La Guàrdia Civil registra la casa del detingut pel doble crim de Xilxes a València

Agents registren a València la vivenda del sospitós de l'assassinat de la seua exmuller i la seua filla a Xilxes, amb el detingut present. La causa està sota secret i el divendres passarà a disposició judicial

Baldoví defén que l’acte de Rufián ha agitat el debat i demana discreció

Baldoví ha celebrat que la iniciativa de Rufián haja 'esvalotat el galliner' i obert la conversa sobre la unitat a l'esquerra. Reclama ara un procés més discret i amb menys focus perquè les converses fructifiquen.