Més de la meitat de la població jove en atur es troba en risc de pobresa o exclusió social

 

El 52,3% de la població jove en atur en la Comunitat Valenciana es troba en risc de pobresa o exclusió social, segons les dades de l’últim informe de l’Observatori d’Emancipació Juvenil del Consell de la Joventut d’Espanya referent al segon semestre de 2020.

Les altes xifres d’atur juvenil, la precarietat laboral entre les persones joves ocupades i el difícil accés a l’habitatge han derivat en l’augment de la pobresa entre les persones de 16 a 29 anys.

“Des de la crisi de 2008 fins a l’actualitat, estem assistint a la cronificació de la pobresa i la precarietat entre la joventut sense que les institucions adopten mesures contundents per a revertir esta tendència”, ha assenyalat la presidenta del Consell Valencià de la Joventut, Cristina Martínez.

Així mateix, la taxa d’emancipació juvenil en la Comunitat Valenciana ha caigut al 17,2% en l’últim any, una pèrdua de quasi el 2% respecte de l’últim semestre de 2019. El nombre de menors de 30 anys emancipats ha passat dels 134.067 als 123.426 al llarg de l’any 2020.

“La pandèmia ha tingut un impacte sever en tots els indicadors laborals i econòmics, especialment entre la joventut, però les xifres ja eren dramàtiques abans de la pandèmia. Per això, ara és més necessari que mai apostar per polítiques d’ocupació juvenil i de foment de l’emancipació”, ha assenyalat Martínez.

 

Precarietat laboral

 

9 de cada 10 contractes laborals signats per la gent jove en el territori valencià són temporals, fet que fa impossible tindre estabilitat financera a llarg termini. Una de les principals causes de l’augment de la pobresa entre la joventut és la qualitat del treball, la qual es presenta com un factor determinant en el nivell de vida de la joventut i el grau d’emancipació.

Així mateix, la Comunitat Valenciana continua liderant el rànquing nacional de parcialitat laboral entre la població jove. Amb una taxa del 29,4%, es tracta de l’autonomia amb més persones joves que treballen a temps parcial. A més, la subocupació entre la població jove treballadora, és a dir, que treballen menys hores de les que volen o poden, se situa en un 16,5%.

El territori valencià també lidera, només per darrere de Cantàbria i Canàries, la taxa de sobrequalificació amb un 54,4% de persones joves ocupant una posició laboral que requereix una menor qualificació acadèmica que la que poden acreditar.

A més, el salari mitjà que perceben les persones valencianes menors de 30 anys és de 857 euros, una xifra que representa una baixada d’un 2,74% respecte a l’any anterior i que està per davall del Salari Mínim Interprofessional.

 

Accés a l’habitatge

 

Quant al dret a l’habitatge, una persona jove assalariada ha de destinar el 71,9% del seu sou a pagar el lloguer si s’emancipa en solitari i un 37,6% si comparteix pis, a pesar que la recomanació del Banc d’Espanya és que esta despesa no supose més del 30% del salari.

Quant a la compra, l’enduriment dels requisits per a obtindre finançament hipotecari, juntament amb les precàries condicions laborals, impossibiliten que moltes persones joves es puguen decantar per esta opció.

Segons l’informe de l’Observatori d’Emancipació, el sou de la població jove hauria de ser un 55,9% major perquè la quota hipotecària no superara més d’un terç dels seus ingressos.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Jupol denuncia la tardana mobilització de la Policia Nacional durant la dana de 2024 a València

El sindicat Jupol acusa la Direcció Superior de València de reaccionar tard davant la dana de 2024 i de deixar sense desplegar a unitats preparades mentres es derivava als agents al 112 com a voluntaris per a retirar fang.

El pallasso alacantí David García Coll lidera Kurios, l’espectacle de Circ del Sol a Alacant

L'artista alacantí David García Coll encarna a un científic idealista del segle XIX en Kurios, el muntatge de Circ del Sol que arribarà a la Platja de Sant Joan del 16 de juliol al 23 d'agost.

L’Eurocambra alça la immunitat a Alvise Pérez perquè siga jutjat per assetjament a la fiscal Gisbert

El Parlament Europeu ha alçat la immunitat parlamentària de Luis Alvise Pérez, líder des Va acabar la Festa, perquè el Tribunal Suprem puga investigar-li per presumpte assetjament a la fiscal de delictes d'odi Susana Gisbert.

La jutgessa que investiga la DANA citarà a Carlos Mazón com a testimoni després de la decisió de l’Audiència

La jutgessa del Jutjat 3 de Catarroja posposa la citació com a testimoni del expresident de la Generalitat Carlos Mazón fins que l'Audiència de València resolga el seu recurs per a personar-se en la causa per la DANA.

La Comunitat Valenciana se situa com la tercera regió amb menor sinistralitat laboral

La Comunitat Valenciana es consolida com la tercera autonomia amb menor sinistralitat laboral, reduïx accidents i reforça la prevenció en la reincorporació després d'una baixa.

Sanitat fixa el 4 de maig per a negociar la implantació de la jornada de 35 hores

La Conselleria de Sanitat convoca la Taula Sectorial el 4 de maig per a arrancar la negociació de la jornada de 35 hores en la sanitat valenciana a partir de 2027, condicionada a la viabilitat pressupostària.

Borriana activa un cens genètic caní per a identificar als amos per ADN

Borriana posa en marxa un cens genètic caní que permetrà identificar als propietaris a partir de l'ADN dels seus gossos i sancionar els excrements abandonats en la via pública.

Immobilitzats 105 joguets a Borriol per incomplir la normativa de seguretat

La Guàrdia Civil ha immobilitzat 105 joguets en un comerç de Borriol en detectar greus irregularitats en matèria de seguretat i etiquetatge dirigides a productes per a menors.