11.7 C
València
Dimecres, 28 gener, 2026

Juana Rivas ingressa en un centre de reinserció per no entregar als seus fills al seu pare

 

Juana Rivas ha ingressat en el Centre d’Inserció Social (CIS) Matilde Cantos de Granada per a complir la condemna ferma a dos anys i mig de presó per no haver entregat als seus fills al pare en l’estiu de 2017, segons ha informat este divendres el seu advocat, Carlos Aránguez.

Rivas es va negar al lliurament precisament per a protegir-los del que ella sempre ha defensat que va patir: maltractaments per part del seu exmarit.

 

Juana Rivas ingressa en un centre de reinserció per a complir la seua condemna

 

Este divendres, 11 de juny, a les deu del matí, Juana Rivas ha ingressat en el CIS Matilde Cantos de Granada, on complirà la seua condemna. El Tribunal Suprem, i en concret la seua sala penal en ple, la va condemnar a dos anys i mig de presó per sostracció de menors.

En 2016, Rivas es va anar d’Itàlia amb els seus dos fills amb la pretensió de no tornar, malgrat que no comptava amb el consentiment de la seua exparella.

Juana Rivas sempre ha mantingut que el motiu de la seua fugida d’Itàlia era defensar-se d’uns suposats maltractaments de la seua exparella i pare dels xiquets.

Cal recordar que la justícia italiana ha arxivat sempre les denúncies presentades contra l’home, però Rivas manté la veracitat de la seua versió.

Després de fugir en 2016, durant l’estiu de 2017 va passar un mes en parador ignorat amb els seus fills per a evitar entregar-li’ls a la seua exparella, tal com l’obligaven diverses resolucions judicials.

Després d’anys de judicis i de batalles judicials, el ple de la Sala penal del Tribunal Suprem va dictaminar en contra de Juana Rivas. La sentència va imposar a la dona una pena de dos anys i sis mesos de presó, que este divendres ha començat a complir. El seu ingrés s’ha produït a mitjan matí en l’esmentat centre penitenciari de la ciutat de Granada.

 

L’indult, una possible solució a l’empresonament de Juana Rivas

 

La defensa de Juana Rivas està a l’espera dels tràmits de la petició d’indult que ja s’ha formulat per a Rivas.

Serà el Govern, després dels informes del Suprem, qui decidisca sobre esta qüestió mitjançant una decisió que haurà de prendre’s en el Consell de Ministres. A més, hi ha un altre recurs pendent que podria facilitar la seua eixida.
Pel que a l’indult es refereix, el tràmit ja s’ha iniciat. El passat 27 de maig, el Jutjat penal 1 de Granada va atorgar 15 dies a Juana Rivas per a entrar en la presó. Ja llavors es van convocar manifestacions, celebrades en la pròpia ciutat granadina i a Madrid, per a reclamar el seu indult.

Tinc fe i esperança que el Govern em concedisca l’indult, i això em permeta continuar lluitant pels meus fills i demanar que se li reconeguen els seus drets a Itàlia. Hem patit molt, sembla que ens queda bastant encara, i això no pot quedar en l’oblit”, ha assenyalat, garantint que no es rendirà “mai”.

Li ho dec als meus fills. M’ho dec a mi com a persona, dona i mare. Continuaré lluitant perquè els meus fills tinguen algun dia una vida més tranquil·la, encara que hi ha danys ja irreparables”, ha advertit.

A més, Juana Rivas està pendent de la resolució de dos recursos de reforma i d’apel·lació contra la seua ordre d’ingrés a la presó. En primer lloc caldrà resoldre el recurs de reforma que, de ser rebutjat, donaria lloc al d’apel·lació: tots dos demanen suspendre la pena de presó per a Rivas.

Però mentrestant, ha de donar-se compliment a la sentència i és per això que este divendres ha ingressat en el centre penitenciari.

Rivas, a més, ja ha ingressat els 12.000 euros que estava obligada a abonar al seu exmarit, Francesco  Arcuri, en concepte de responsabilitat civil.

Últimes notícies

El Vila-real incorpora a Alfon González i negocia el fitxatge d’Alex Freeman

El club ha tancat l'arribada en cessió de Alfon González per a reforçar la banda esquerra i manté converses pel lateral Alex Freeman. La defensa es reordena davant la baixa de llarga duració de Juan Foyth.

Pradas replica a Bernabé i defén que el 29-O va estar al peu del canó

Salomé Pradas ha respost a Pilar Bernabé després de la seua compareixença al Senat per la DANA. La exconsellera ha defés que el 29-O va estar al peu del canó.

La Diputació de València avança a gener la neteja de platges i incorpora noves rastrilladoras

La Diputació de València ha avançat a gener una campanya que solia començar al març i ha sumat dos rastrilladoras per a treballar en la riba. La mesura respon als temporals i busca mantindre les platges netes i segures tot l'any, amb prioritat en el sud i un calendari fins a octubre.

Pérez Llorca oferix al PSPV tornar a la Mesa de Les Corts i desbloquejar els òrgans estatutaris

Pérez Llorca ha tendit la mà al PSPV perquè torne a la Mesa de Les Corts i al Consell de Radiotelevisió Valenciana i per a renovar els òrgans estatutaris. Després de reunir-se amb els síndics, ha defés recuperar la 'normalitat institucional' i s'ha mostrat disposat a formalitzar una reunió amb Diana Morant.

Veïns de València rebran pautes per a prohibir allotjaments turístics en les seues finques

La federació veïnal llança una campanya per a explicar els canvis en la Llei de Propietat Horitzontal que permeten vetar pisos turístics en els edificis. La iniciativa inclou sessions informatives en barris.

Miramar puja a 22,1° i firma la màxima de la península en una jornada d’ascensos

Pujada generalitzada de les màximes enfront del dilluns en la Comunitat Valenciana. Miramar lidera amb 22,1°; les capitals superen els 20é i Fredes queda en 8,2°.

La fiscalia manté 21 anys per a tres acusats per la presumpta violació per torns a una menor a Novelda

L'acusació pública ha ratificat la seua petició de 21 anys per a cada un dels tres jutjats per la presumpta violació per torns a una menor en Nit de cap d'any de 2018. El juí en l'Audiència d'Alacant ha quedat vist per a sentència.

Una manifestació recorrerà el dissabte Benetússer, Sedaví i Alfafar amb el lema ‘Mazón a presó’

Més de 200 entitats i associacions de víctimes van convocar per al dissabte una marxa amb el lema 'Mazón a presó'. Exigixen que Mazón entregue l'acta i declare davant la jutgessa de la dana.