Anuncios

Juana Rivas ingressa en un centre de reinserció per no entregar als seus fills al seu pare

 

Juana Rivas ha ingressat en el Centre d’Inserció Social (CIS) Matilde Cantos de Granada per a complir la condemna ferma a dos anys i mig de presó per no haver entregat als seus fills al pare en l’estiu de 2017, segons ha informat este divendres el seu advocat, Carlos Aránguez.

Rivas es va negar al lliurament precisament per a protegir-los del que ella sempre ha defensat que va patir: maltractaments per part del seu exmarit.

Anuncios

 

Juana Rivas ingressa en un centre de reinserció per a complir la seua condemna

 

Este divendres, 11 de juny, a les deu del matí, Juana Rivas ha ingressat en el CIS Matilde Cantos de Granada, on complirà la seua condemna. El Tribunal Suprem, i en concret la seua sala penal en ple, la va condemnar a dos anys i mig de presó per sostracció de menors.

En 2016, Rivas es va anar d’Itàlia amb els seus dos fills amb la pretensió de no tornar, malgrat que no comptava amb el consentiment de la seua exparella.

Juana Rivas sempre ha mantingut que el motiu de la seua fugida d’Itàlia era defensar-se d’uns suposats maltractaments de la seua exparella i pare dels xiquets.

Cal recordar que la justícia italiana ha arxivat sempre les denúncies presentades contra l’home, però Rivas manté la veracitat de la seua versió.

Després de fugir en 2016, durant l’estiu de 2017 va passar un mes en parador ignorat amb els seus fills per a evitar entregar-li’ls a la seua exparella, tal com l’obligaven diverses resolucions judicials.

Després d’anys de judicis i de batalles judicials, el ple de la Sala penal del Tribunal Suprem va dictaminar en contra de Juana Rivas. La sentència va imposar a la dona una pena de dos anys i sis mesos de presó, que este divendres ha començat a complir. El seu ingrés s’ha produït a mitjan matí en l’esmentat centre penitenciari de la ciutat de Granada.

 

L’indult, una possible solució a l’empresonament de Juana Rivas

 

La defensa de Juana Rivas està a l’espera dels tràmits de la petició d’indult que ja s’ha formulat per a Rivas.

Serà el Govern, després dels informes del Suprem, qui decidisca sobre esta qüestió mitjançant una decisió que haurà de prendre’s en el Consell de Ministres. A més, hi ha un altre recurs pendent que podria facilitar la seua eixida.
Pel que a l’indult es refereix, el tràmit ja s’ha iniciat. El passat 27 de maig, el Jutjat penal 1 de Granada va atorgar 15 dies a Juana Rivas per a entrar en la presó. Ja llavors es van convocar manifestacions, celebrades en la pròpia ciutat granadina i a Madrid, per a reclamar el seu indult.

Tinc fe i esperança que el Govern em concedisca l’indult, i això em permeta continuar lluitant pels meus fills i demanar que se li reconeguen els seus drets a Itàlia. Hem patit molt, sembla que ens queda bastant encara, i això no pot quedar en l’oblit”, ha assenyalat, garantint que no es rendirà “mai”.

Li ho dec als meus fills. M’ho dec a mi com a persona, dona i mare. Continuaré lluitant perquè els meus fills tinguen algun dia una vida més tranquil·la, encara que hi ha danys ja irreparables”, ha advertit.

A més, Juana Rivas està pendent de la resolució de dos recursos de reforma i d’apel·lació contra la seua ordre d’ingrés a la presó. En primer lloc caldrà resoldre el recurs de reforma que, de ser rebutjat, donaria lloc al d’apel·lació: tots dos demanen suspendre la pena de presó per a Rivas.

Però mentrestant, ha de donar-se compliment a la sentència i és per això que este divendres ha ingressat en el centre penitenciari.

Rivas, a més, ja ha ingressat els 12.000 euros que estava obligada a abonar al seu exmarit, Francesco  Arcuri, en concepte de responsabilitat civil.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

El Llevant remunta un 0-2 davant Osasuna i s’agarra a la permanència amb un 3-2 agònic

El Llevant remunta un 0-2 davant Osasuna, que va jugar tota la segona part amb un menys, i es manté viu en la baralla per la permanència gràcies a un gol de Eyong en el 90.

Pedro Martínez rebaixa l’eufòria després de forçar el quint partit davant Panathinaikos

València Basket va véncer al Panathinaikos a Atenes i va forçar el quint partit de la sèrie d'Eurolliga. Pedro Martínez celebra el triomf però advertix que jugar a casa no garantix la passada.

Sanitat localitza a Catalunya un nou contacte del brot de hantavirus del creuer

Sanitat ha identificat a Catalunya a una nova dona com a contacte del brot de hantavirus vinculat al creuer Hondius. No presenta sintomas, però debera guardar quarantena i sotmetre's a vigilància activa.

Montero lidera un altre colp del València Basket en el OAKA i es jugarà la Final Four a casa

El València Basket va tornar a silenciar el OAKA amb una exhibició de Jean Montero i va forçar el quint partit per a decidir el passe a la Final Four en el Roig Arena.

Ingressen en aïllament a Alacant a la primera sospitosa de hantavirus a Espanya

Una dona de 32 anys, primer cas sospitós de hantavirus a Espanya, ha sigut ingressada en una habitació d'aïllament amb pressió negativa a l'hospital de Sant Joan d'Alacant després d'activar el protocol de Sanitat.

El Feminario de la Diputació exigix al Govern una llei contra l’explotació sexual

El nové Feminario de la Diputació de València tanca les seues jornades amb una exigència directa al Govern: una llei orgànica abolicionista contra l'explotació sexual que protegisca les dones i perseguisca proxenetes i compradors de sexe.

La família de Teófilo de la Vall recorrerà al Constitucional després de la inadmissió de la querella contra Martín Villa

La família de Teófilo de la Vall, considerat la primera víctima de la Transició, recorrerà al Tribunal Constitucional després de la inadmissió de la querella contra Rodolfo Martín Villa i advertix que, si no obté empara, acudirà a instàncies internacionals.

El Consell protegix com BIC la tradició de les Orquestres i Rondalles de Pols i Pua

El Consell ha aprovat la declaració com a Bé d'Interés Cultural immaterial de la tradició musical de les Orquestres i Rondalles de Pols i Pua de la Comunitat Valenciana, amb mesures específiques de protecció i estudi.
Anuncios