8.8 C
València
Divendres, 26 desembre, 2025

Es forma un llac de lava que rota en espiral en el volcà de la Palma

 

L’activitat del volcà de la Palma, lluny de remetre, contínua amb gran emissió de cendres i de lava. Precisament, en les últimes hores s’ha format un llac de lava que parteix des del focus emissor del flanc nord-oest del con principal.

En les imatges es pot apreciar una caiguda de lava en cascada que descendeix des del centre emissor principal del con, fins a un embornal de tub ava d’inferior cota. A més, donada la fluïdesa de lava que emet el volcà, s’ha generat un xicotet llac de lava que trencada en espiral mentre s’introdueix a un nou tub de lava.

Caiguda de lava en cascada

 

El magma continua alimentant les bugades, especialment la número 3 i 9. Segons les últimes dades de l’àrea de Seguretat i Emergències del Govern de Canàries, la superfície afectada per la lava ascendeix a 967,85 hectàrees, 4,2 més que en l’última actualització.

Quant als cultius, la superfície total damnificada se situa en 281,99 hectàrees. D’elles, 158,79 corresponen a plataners, 58,76 a vinyes i 23,82 a alvocaters.

 

Terratrémols

 

El director del Pla d’Emergències Volcàniques de Canàries (Pevolca), Miquel Ángel Morcuende, ha confirmat que els nivells de sismicitat continuen sent “elevats”, encara que estan “disminuint, sobretot, en profunditat”.

 

Puja el diòxid de sofre

 

Continua preocupant la qualitat de l’aire en el municipi de los Llanos de Aridane on hui s’han registrat nivells “extremadament desfavorables” a causa de l’elevada presència de partícules PM10.

Així mateix, la concentració de diòxid de sofre (SO2) a l’illa ha superat el límit que estableix la Unió Europea per a declarar l’alerta per la presència d’este gas en l’atmosfera.

Davant esta situació, les autoritats han instat la població a romandre a casa i evitar eixir al carrer.

 

Connexions aèries interrompudes

 

La companyia aèria Binter Canàries ha anunciat que paralitza temporalment els vols amb La Palma, una situació que es mantindrà “fins que les condicions milloren i permeten volar garantint la seguretat”.

Últimes notícies

Alacant viu el seu Nadal més plujós en quasi un segle amb fins a 30 l/m²

La ciutat ha viscut el seu dia de Nadal més plujós en quasi un segle. La pluja feble i persistent ha deixat 28 l/m² en l'observatori i més de 30 a la Vega Baixa.

Els bombers demanen activar la Situació 0 per nevades als Ports i Alt Maestrat

Els bombers del consorci provincial han sol·licitat activar la Situació 0 per la neu a l'interior nord. Emergències manté alerta groga amb acumulacions de fins a 8 cm a partir de 700 metres fins a les 20 hores.

Neu a l’interior nord de Castelló per Nadal, amb termòmetres sota zero

Nevades generalitzades per damunt de 700 metres als Ports, Alt Maestrat i La Tinença, amb mínimes de fins a -3,5 °C i avís groc per acumulacions.

València ha acollit 135 rodatges en 2025 i s’ha consolidat com a plató

València ha acollit 135 rodatges en 2025 després d'atendre 265 projectes. El volum de filmacions ha reforçat la seua projecció turística i cultural i ja hi ha dos noves produccions confirmades per a l'any vinent.

El pare d’Alcaraz defén la seua postura després de la ruptura amb Ferrero: ‘Cada un és lliure d’opinar amb el que sàpia’

El pare de Carlos Alcaraz va defendre la seua postura després de la ruptura amb Juan Carlos Ferrero i va evitar explicar els motius. Ferrero es va dir 'dolgut' però obert a tornar.

Els bombers demanen activar la situació 0 per nevades als Ports i Alt Maestrat

Dos dotacions del Consorci i tres unitats de bombers forestals amb llevaneus treballen a l'interior nord, amb alerta groga entre les 10 i les 20 hores.

El PSPV urgix a Feijóo a entregar a la jutgessa la conversa íntegra amb Mazón per la dana

El PSPV ha exigit a Alberto Núñez Feijóo que entregue a la jutgessa de la causa per la dana del 29 d'octubre la conversa completa que va mantindre amb Carlos Mazón. Denuncien que el líder del PP només ha remés els missatges rebuts i l'acusen d'opacitat i de faltar al respecte a les víctimes.

Vega Gimeno subratlla l’impacte del Roig Arena i el definix com a punt d’inflexió per a Espanya

La jugadora de 3x3 Vega Gimeno situa al Roig Arena com a motor esportiu i cultural. Destaca el seu aforament i l'oportunitat que brinda al bàsquet femení i al 3x3.