Les imatges d’anit a Madrid que ja donen la volta al món: Capital del turisme

La ciutat de Madrid s’ha convertit en la capital espanyola de Turisme i ja és el primer destí hoteler de la pandèmia, passant per davant dels tradicionals primers llocs d’aqueixa llista: Canàries, Catalunya, la Comunitat Valenciana i Andalusia.

Això és el resultat que en les últimes setmanes, la capital s’haja omplit de turistes estrangers —ja que els tancaments perimetrals de les comunitats autònomes impedeixen el turisme nacional— buscant fugir de les restriccions al seu país, i ha portat a situacions que molts no han parat de denunciar pel perill per a la salut pública que comporten.

Probablement, les imatges més polèmiques sobretot este assumpte s’han viscut esta mateixa setmana, a les portes de Setmana Santa, augmentant la preocupació per la possible quarta ona a la qual s’enfrontarà tot el país després de les festes.

Ahir, 26 de març, Espanya va notificar 590 nous morts per coronavirus. A la nit, els carrers de Madrid es van abarrotar de gent bevent, cantant i sense màscara ni distància de seguretat després d’arribar l’hora del toc de queda.

Les imatges gravades en la zona, concretament al carrer d’Espoz i Mina de la capital ja s’han fet virals i acumulen quasi 600.000 reproduccions en tot just unes hores, i això només en Twitter, però en la resta de xarxes socials els usuaris també s’han fet eco d’elles.

Molts lamenten que s’estiguen produint aqueixes imatges mentre la Policia de Madrid no fa res per evitar-ho, ja que les persones que apareixen en elles s’estan saltant totes les normes sanitàries: Moltes d’elles no porten màscara, no hi ha distància de seguretat possible i s’estan saltant el toc de queda sense que a ningú semble importar-li.

Els usuaris critiquen la inacció de les autoritats i posen en el focus a Isabel Díaz Ayuso, a qui acusen de permetre estes situacions per a ‘salvar l’economia’ a costa de vides. En l’informe de Sanitat d’ahir, de les 3.731 persones diagnosticades amb Covid-19 en les 24 hores anteriors, 1.345 eren de la Comunitat de Madrid, un 36% del total; i la incidència acumulada torna a acostar-se als 250 casos per cada 100.000 habitants, considerat el llindar de risc extrem per Sanitat.

Els polítics madrilenys, amb Ayuso i Almeida davant, defensen l’arribada de turistes a la ciutat per a salvar l’economia, especialment després que el Govern central forçara el tancament de totes les autonomies durant les pròximes dos setmanes.

El fantasma de la quarta ona

Molts ja temen que Espanya haja entrat en la quarta ona del coronavirus, especialment algunes regions que fa dies que estan pujant d’incidència, com Madrid. La Comunitat va ser l’última autonomia que va aconseguir baixar de 250 casos per cada 100.000 habitants després de la tercera ona, en part perquè també és la regió amb les mesures restrictives més laxes, i tot apunta al fet que serà la primera a tornar a superar-los. En 10 dies, Madrid ha passat d’una incidència de 222 casos a superar els 240.

Els experts fa setmanes que estan advertint que una quarta ona a hores d’ara podria ser molt pitjor que les anteriors, almenys en nombre de víctimes mortals, ja que els hospitals encara estan plens amb pacients de les anteriors onades. De fet, la quarta ona estaria començant amb xifres de més de 500 morts diaris.

Per aqueix motiu demanen més restriccions i mantenir les que ja hi havia fins ara, ja que mentre més es retarde l’augment d’incidència, gràcies a les vacunes, més possibilitats haurà de salvar més vides. Cal recordar que encara no s’ha arribat a vacunar ni al 50% de la població major de 80 anys, que són els més vulnerables al virus després dels usuaris de residències de gent gran.

Últimes notícies

Oratge estable amb més calor i ruixats aïllats al sud interior hui a la Comunitat

L’oratge d’este dimecres ve marcat per més calor, vents fluixos i algun ruixat puntual a l’interior sud de la Comunitat Valenciana. Dijous es mantindrà l’ambient estable, amb núvols d’evolució i xàfecs aïllats poc probables.

Onze parlaments autonòmics paguen més que el Congrés i el Senat

Els parlamentaris de 11 comunitats tenen un sou base més alt que els diputats del Congrés i els senadors. La Comunitat Valenciana se situa en la part baixa de la taula retributiva autonòmica.

Calor extrem i tempestes posen en alerta quinze comunitats, amb deu en nivell taronja

La Aemet ha activat avisos en quinze comunitats per fortes calorades, pluges i tempestes, amb deu territoris en nivell taronja de risc greu. La Comunitat Valenciana es troba en nivell groc per temperatures elevades.

Com vore hui l’històric eclipsi total de Sol que creuarà Espanya

La vesprada d’este 12 d’agost es produïx un eclipsi total de Sol visible com a total en bona part d’Espanya i com a parcial en tot el territori, amb milions de desplaçaments previstos i importants recomanacions de seguretat.

La maièutica ens fa falta

Maièutica és una veu que no pronunciem tots els...

Estabilitzat l’incendi forestal de Llíria en només dues hores

L’incendi forestal declarat esta vesprada en el terme de Llíria ha quedat estabilitzat en unes dues hores després de desallotjar diverses vivendes.

Thiago Fernández reforçarà les bandes del Llevant cedit pel Villarreal

L’extrem argentí Thiago Fernández, de 22 anys i propietat del Villarreal, jugarà esta pròxima temporada al Llevant en qualitat de cedit.

Un incendi forestal en Llíria obliga a desallotjar diverses vivendes

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Llíria ha obligat a desallotjar diverses vivendes i ha mobilitzat importants mitjans terrestres i aeris.