Les imatges d’anit a Madrid que ja donen la volta al món: Capital del turisme

La ciutat de Madrid s’ha convertit en la capital espanyola de Turisme i ja és el primer destí hoteler de la pandèmia, passant per davant dels tradicionals primers llocs d’aqueixa llista: Canàries, Catalunya, la Comunitat Valenciana i Andalusia.

Això és el resultat que en les últimes setmanes, la capital s’haja omplit de turistes estrangers —ja que els tancaments perimetrals de les comunitats autònomes impedeixen el turisme nacional— buscant fugir de les restriccions al seu país, i ha portat a situacions que molts no han parat de denunciar pel perill per a la salut pública que comporten.

Probablement, les imatges més polèmiques sobretot este assumpte s’han viscut esta mateixa setmana, a les portes de Setmana Santa, augmentant la preocupació per la possible quarta ona a la qual s’enfrontarà tot el país després de les festes.

Ahir, 26 de març, Espanya va notificar 590 nous morts per coronavirus. A la nit, els carrers de Madrid es van abarrotar de gent bevent, cantant i sense màscara ni distància de seguretat després d’arribar l’hora del toc de queda.

Les imatges gravades en la zona, concretament al carrer d’Espoz i Mina de la capital ja s’han fet virals i acumulen quasi 600.000 reproduccions en tot just unes hores, i això només en Twitter, però en la resta de xarxes socials els usuaris també s’han fet eco d’elles.

Molts lamenten que s’estiguen produint aqueixes imatges mentre la Policia de Madrid no fa res per evitar-ho, ja que les persones que apareixen en elles s’estan saltant totes les normes sanitàries: Moltes d’elles no porten màscara, no hi ha distància de seguretat possible i s’estan saltant el toc de queda sense que a ningú semble importar-li.

Els usuaris critiquen la inacció de les autoritats i posen en el focus a Isabel Díaz Ayuso, a qui acusen de permetre estes situacions per a ‘salvar l’economia’ a costa de vides. En l’informe de Sanitat d’ahir, de les 3.731 persones diagnosticades amb Covid-19 en les 24 hores anteriors, 1.345 eren de la Comunitat de Madrid, un 36% del total; i la incidència acumulada torna a acostar-se als 250 casos per cada 100.000 habitants, considerat el llindar de risc extrem per Sanitat.

Els polítics madrilenys, amb Ayuso i Almeida davant, defensen l’arribada de turistes a la ciutat per a salvar l’economia, especialment després que el Govern central forçara el tancament de totes les autonomies durant les pròximes dos setmanes.

El fantasma de la quarta ona

Molts ja temen que Espanya haja entrat en la quarta ona del coronavirus, especialment algunes regions que fa dies que estan pujant d’incidència, com Madrid. La Comunitat va ser l’última autonomia que va aconseguir baixar de 250 casos per cada 100.000 habitants després de la tercera ona, en part perquè també és la regió amb les mesures restrictives més laxes, i tot apunta al fet que serà la primera a tornar a superar-los. En 10 dies, Madrid ha passat d’una incidència de 222 casos a superar els 240.

Els experts fa setmanes que estan advertint que una quarta ona a hores d’ara podria ser molt pitjor que les anteriors, almenys en nombre de víctimes mortals, ja que els hospitals encara estan plens amb pacients de les anteriors onades. De fet, la quarta ona estaria començant amb xifres de més de 500 morts diaris.

Per aqueix motiu demanen més restriccions i mantenir les que ja hi havia fins ara, ja que mentre més es retarde l’augment d’incidència, gràcies a les vacunes, més possibilitats haurà de salvar més vides. Cal recordar que encara no s’ha arribat a vacunar ni al 50% de la població major de 80 anys, que són els més vulnerables al virus després dels usuaris de residències de gent gran.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Un xiquet de 2 anys ha resultat ferit amb politraumatisme en caure d’un balcó a Catarroja

Un xiquet de dos anys ha resultat ferit amb politraumatisme després de caure des del balcó d'un segon pis a Catarroja. Va ser atés pel SAMU i traslladat a la Fe.

Hondón de los Frailes registra un terratrémol de magnitud 2,5 sense danys

Un sisme de magnitud 2,5 s'ha registrat a Hondón de los Frailes a les 18.50 i a 4 km de profunditat. No s'han notificat danys i el 112 ha rebut una única crida

Marco Pérez obri la porta gran a València en el seu debut en una plaça de primera

El de Salamanca va tallar dos orelles a una seriosa correguda de Santiago Domecq i va eixir a coll en Falles. Víctor Hernández va destacar sense premi i Perera va tirar d'ofici.

Cau la rematada de la Falla Camí Nou d’Alzira, recentment guanyadora del primer premi

La rematada superior de la Falla Camí Nou d'Alzira s'ha desplomat i ha danyat diversos ninots hores després de guanyar el primer premi. No s'han registrat ferits.

S’ha desplomat la rematada de la falla Camí Nou d’Alzira, la més alta de la ciutat

La rematada superior de 19 metres del monument 'Avani' s'ha ensorrat cap a les 16.00 hores després de dos dies de ratxes de vent, danyant diversos ninots. No hi ha ferits.

La mascletá trenca cristalls de l’oficina de turisme de l’Ajuntament de València

La setzena mascletá de les Falles, a càrrec de Pirotècnia Mediterrani, ha trencat diversos cristalls de l'oficina de turisme de l'Ajuntament. El tret, amb 230 quilos durant set minuts i mig, ha estremit l'abarrotada plaça de l'Ajuntament.

0-1: els pals i el meta James van tancar el passe a semifinals al Vila-real juvenil

El Vila-real juvenil va caure 0-1 davant el PSG en quarts de la Lliga de Campions Juvenil després de dominar i sumar tres pals. James va firmar parades clau i va detindre un penal.

Sindicats i Sanitat seguixen rutes paral·leles en la segona setmana de la vaga de metges

Els metges mantenen un seguiment similar i el Ministeri activa mesures pactades amb el Fòrum de la Professió Mèdica, la qual cosa aprofundix el xoc amb el comité de vaga.