Les imatges d’anit a Madrid que ja donen la volta al món: Capital del turisme

Ejemplo de shortcode con estilo
La ciutat de Madrid s’ha convertit en la capital espanyola de Turisme i ja és el primer destí hoteler de la pandèmia, passant per davant dels tradicionals primers llocs d’aqueixa llista: Canàries, Catalunya, la Comunitat Valenciana i Andalusia. Això és el resultat que en les últimes setmanes, la capital s’haja omplit de turistes estrangers —ja […]

La ciutat de Madrid s’ha convertit en la capital espanyola de Turisme i ja és el primer destí hoteler de la pandèmia, passant per davant dels tradicionals primers llocs d’aqueixa llista: Canàries, Catalunya, la Comunitat Valenciana i Andalusia.

Això és el resultat que en les últimes setmanes, la capital s’haja omplit de turistes estrangers —ja que els tancaments perimetrals de les comunitats autònomes impedeixen el turisme nacional— buscant fugir de les restriccions al seu país, i ha portat a situacions que molts no han parat de denunciar pel perill per a la salut pública que comporten.

Probablement, les imatges més polèmiques sobretot este assumpte s’han viscut esta mateixa setmana, a les portes de Setmana Santa, augmentant la preocupació per la possible quarta ona a la qual s’enfrontarà tot el país després de les festes.

Ahir, 26 de març, Espanya va notificar 590 nous morts per coronavirus. A la nit, els carrers de Madrid es van abarrotar de gent bevent, cantant i sense màscara ni distància de seguretat després d’arribar l’hora del toc de queda.

Les imatges gravades en la zona, concretament al carrer d’Espoz i Mina de la capital ja s’han fet virals i acumulen quasi 600.000 reproduccions en tot just unes hores, i això només en Twitter, però en la resta de xarxes socials els usuaris també s’han fet eco d’elles.

Molts lamenten que s’estiguen produint aqueixes imatges mentre la Policia de Madrid no fa res per evitar-ho, ja que les persones que apareixen en elles s’estan saltant totes les normes sanitàries: Moltes d’elles no porten màscara, no hi ha distància de seguretat possible i s’estan saltant el toc de queda sense que a ningú semble importar-li.

Els usuaris critiquen la inacció de les autoritats i posen en el focus a Isabel Díaz Ayuso, a qui acusen de permetre estes situacions per a ‘salvar l’economia’ a costa de vides. En l’informe de Sanitat d’ahir, de les 3.731 persones diagnosticades amb Covid-19 en les 24 hores anteriors, 1.345 eren de la Comunitat de Madrid, un 36% del total; i la incidència acumulada torna a acostar-se als 250 casos per cada 100.000 habitants, considerat el llindar de risc extrem per Sanitat.

Els polítics madrilenys, amb Ayuso i Almeida davant, defensen l’arribada de turistes a la ciutat per a salvar l’economia, especialment després que el Govern central forçara el tancament de totes les autonomies durant les pròximes dos setmanes.

El fantasma de la quarta ona

Molts ja temen que Espanya haja entrat en la quarta ona del coronavirus, especialment algunes regions que fa dies que estan pujant d’incidència, com Madrid. La Comunitat va ser l’última autonomia que va aconseguir baixar de 250 casos per cada 100.000 habitants després de la tercera ona, en part perquè també és la regió amb les mesures restrictives més laxes, i tot apunta al fet que serà la primera a tornar a superar-los. En 10 dies, Madrid ha passat d’una incidència de 222 casos a superar els 240.

Els experts fa setmanes que estan advertint que una quarta ona a hores d’ara podria ser molt pitjor que les anteriors, almenys en nombre de víctimes mortals, ja que els hospitals encara estan plens amb pacients de les anteriors onades. De fet, la quarta ona estaria començant amb xifres de més de 500 morts diaris.

Per aqueix motiu demanen més restriccions i mantenir les que ja hi havia fins ara, ja que mentre més es retarde l’augment d’incidència, gràcies a les vacunes, més possibilitats haurà de salvar més vides. Cal recordar que encara no s’ha arribat a vacunar ni al 50% de la població major de 80 anys, que són els més vulnerables al virus després dels usuaris de residències de gent gran.

Últimes notícies

Ajuda inicial de 23,5 milions per a les víctimes de la dana Adam

La Generalitat ha aprovat un primer paquet d’ajudes directes de 23,5 milions d’euros per a reparar vivendes, reposar estris i facilitar el reallotjament de les persones que han perdut la seua casa per la dana Adam.

Set canvis de Iñigo Pérez en el Villarreal per a visitar el Liverpool amb Araújo de titular

Iñigo Pérez ha renovat l’onze del Villarreal amb set canvis respecte a la Lliga per a enfrontar-se al Liverpool, que ix amb Ronald Araújo en la defensa.

Argentina i Suècia, grans favorites en la Nacra Cup València de Nacra 17

La Nacra Cup València reunirà del 21 al 24 d’octubre 24 tripulacions de 17 països, amb Argentina i Suècia com a grans favorites en la classe olímpica Nacra 17.

El Rally Ciutat de València arriba amb Fuster buscant el seu seté títol d’Espanya

El Rally Ciutat de València-Memorial Javi Sanz afronta la seua 26a edició el pròxim cap de setmana, amb Miguel Fuster jugant-se el seu seté títol nacional. La prova compta amb un fort suport institucional i un programa que combina projecció estatal i arrelament als municipis valencians.

Chloe Bibby apuntala el joc interior del Valencia Basket amb un contracte de dos mesos

El Valencia Basket ha tancat la incorporació temporal de l’ala-pívot australiana Chloe Bibby per dos mesos, pendent de la revisió mèdica. La jugadora arriba després de brillar amb el Spar Girona i de passar per la WNBA amb Minnesota Lynx.

Empat sense gols entre Liverpool i Villarreal en la Lliga de Campions juvenil

Liverpool i Villarreal han empatat 0-0 en la tercera jornada de la Lliga de Campions juvenil, en un partit molt igualat que manté el conjunt groguet líder del seu grup amb set punts.

Emergències continua buidant aigua i assistint els veïns atrapats per la dana Adam

Els servicis d’Emergències continuen buidant aigua i ajudant veïns a Bellreguard, Piles, Miramar i la marjal Oliva-Pego, mentre es consolida la neteja i recuperació després de la dana Adam.

València desbloqueja definitivament el PAI de Benimaclet amb 1.345 vivendes noves

L’Ajuntament de València aprovarà este divendres de manera definitiva el PAI de Benimaclet, amb 1.345 vivendes i un gran augment de zones verdes i equipaments públics al barri.