13.3 C
València
Divendres, 21 novembre, 2025

Maje i Salva, els condemnats pel ‘crim de Patraix’ demanen la rebaixa i nul·litat de la sentència

 

La defensa de Salvador R. L., l’home condemnat a 17 anys de presó per l’assassinat d’Antonio Navarro, crim pel que també ha sigut condemnada a 22 anys de presó María Jesús Moreno, ha recorregut la sentència.

 

Com ha avançat el diari ‘Levante-EMV’, la defensa de l’home condemnat sol·licita que se li rebaixe la pena en considerar que amb els fets declarats provats pel jurat s’hauria d’apreciar la circumstància atenuant de reparació del mal, així com que la confessió tardana i la col·laboració amb la justícia siguen considerades com a circumstàncies atenuants molt qualificades.

 

En el recurs d’apel·lació presentat es remarca que Salvador R. L., autor material de les ganivetades que van posar fi a la vida del marit de la coautora del crim en un garatge del districte valencià de Patraix el passat 16 d’agost de 2017, «va proporcionar elements clau, com l’arma del crim, i altres detalls que han ajudat a esclarir la investigació, proporcionant proves acreditatives de la veracitat de les seues declaracions».

 

A demés, l’ara condemnat sol·licita que es contemple l’atenuant de reparació del mal, ja que com va quedar provat en el veredicte del jurat, «amb anterioritat a la celebració del judici, Salvador ha dirigit una carta a una entitat bancària a on tenia un pla de pensions a fi d’intentar rescatar-lo i posar-lo a la disposició de la família d’Antonio per a reparar, en part, el mal causat a estos».

 

Els advocats de Maje també recurrixen la sentència

D’altra banda, els advocats de María Jesús Moreno han sol·licitat també la nul·litat del procés i de la sentència, ja que segons estimen «el judici paral·lel i mediàtic en el cas Maje va vulnerar els drets de la dona condemnada a 22 anys de presó per l‘assassinat del seu marit».

 

La falta de motivació dels membres del jurat és un altre dels arguments que esgrimix la defensa de Maje per a sol·licitar la revocació de la sentència judicial.

 

Quant a l’apreciació de l’agreujant de traïdoria, el recurs afirma que ni el veredicte ni les proves acrediten la circumstància, i per tant, «en absolut se cita en cap part el pressupost fàctic de la traïdoria».

 

Segons els advocats de la vídua, la manera en què va fer el crim Salvador Rodrigo Lapiedra -l’examant de Maje-, la ganivetada sense possibilitat defensa, «és una cosa totalment aliena» a la processada.

Últimes notícies

Un projecte pioner d’IA recupera la veu d’un pacient amb ELA

Un equip de la UPV ha reconstruït la veu d'un pacient amb ELA a partir de 20 minutos d'àudios. El sistema reproduïx la seua entonació en castellà i valencià.

La jutgessa del cas DANA cita als escortes i al xofer de Mazón com a testimonis

La instructora ha ordenat identificar i citar als escortes i al xofer que van acompanyar a Carlos Mazón el 29 d'octubre, per a aclarir si van sentir crides o comentaris. L'acte veu 'perfectament plausible' que el president fora informat de l'enviament del Es-Alert minuts abans de la seua difusió.

Presó provisional per a un piròman que va intentar cremar a un indigent dos vegades a València

Un home de 43 anys ha sigut detingut per provocar diversos incendis a València i per intentar cremar a un indigent en dos ocasions. El jutge ha ordenat el seu ingrés a la presó provisional.

Pérez Llorca sosté que va ser una coincidència parlar amb Pradas i Mazón en la jornada de la DANA

El secretari general del PP valencià ha declarat com a testimoni sobre les seues comunicacions del 29 d'octubre i ha negat que actuara d'intermediari amb el president. S'ha compromés a aportar el detall de missatges i crides.

La declaració de l’amo del Ventorro ha obert dubtes clau sobre el menjar de Mazón i Vilaplana

La declaració del propietari del Ventorro ha deslligat contradiccions sobre el reservat, el portàtil, la vestimenta i l'escorta en el menjar del 29-O. Les parts han demanat aclariments com una foto de l'espai.

Pren possessió el nou cap de la Guàrdia Civil en la Comunitat Valenciana

José Antonio Fernández de Llum ha pres possessió com a nou cap de la Guàrdia Civil en la Comunitat Valenciana en un acte presidit per Mercedes González. La seua trajectòria a València i els reptes de reconstrucció de casernes, ciberdelinqüència i atenció a víctimes han centrat el focus.

Un jutjat d’Alzira investiga la mort d’una xiqueta després d’un tractament dental

El Jutjat d'Instrucció 5 d'Alzira ha obert diligències per la mort d'una xiqueta de 6 anys després d'un tractament dental. Una altra menor atesa en la mateixa clínica roman en l'UCI.

Mor una xiqueta de 6 anys després d’un tractament dental a Alzira i una altra de 4 seguix ingressada

Una menor de sis anys ha mort després de ser atesa en una clínica dental d'Alzira. Una altra xiqueta, de quatre, roman en l'UCI pediàtrica del Clínic de València.