Maje i Salva, els condemnats pel ‘crim de Patraix’ demanen la rebaixa i nul·litat de la sentència

 

La defensa de Salvador R. L., l’home condemnat a 17 anys de presó per l’assassinat d’Antonio Navarro, crim pel que també ha sigut condemnada a 22 anys de presó María Jesús Moreno, ha recorregut la sentència.

 

Com ha avançat el diari ‘Levante-EMV’, la defensa de l’home condemnat sol·licita que se li rebaixe la pena en considerar que amb els fets declarats provats pel jurat s’hauria d’apreciar la circumstància atenuant de reparació del mal, així com que la confessió tardana i la col·laboració amb la justícia siguen considerades com a circumstàncies atenuants molt qualificades.

 

En el recurs d’apel·lació presentat es remarca que Salvador R. L., autor material de les ganivetades que van posar fi a la vida del marit de la coautora del crim en un garatge del districte valencià de Patraix el passat 16 d’agost de 2017, «va proporcionar elements clau, com l’arma del crim, i altres detalls que han ajudat a esclarir la investigació, proporcionant proves acreditatives de la veracitat de les seues declaracions».

 

A demés, l’ara condemnat sol·licita que es contemple l’atenuant de reparació del mal, ja que com va quedar provat en el veredicte del jurat, «amb anterioritat a la celebració del judici, Salvador ha dirigit una carta a una entitat bancària a on tenia un pla de pensions a fi d’intentar rescatar-lo i posar-lo a la disposició de la família d’Antonio per a reparar, en part, el mal causat a estos».

 

Els advocats de Maje també recurrixen la sentència

D’altra banda, els advocats de María Jesús Moreno han sol·licitat també la nul·litat del procés i de la sentència, ja que segons estimen «el judici paral·lel i mediàtic en el cas Maje va vulnerar els drets de la dona condemnada a 22 anys de presó per l‘assassinat del seu marit».

 

La falta de motivació dels membres del jurat és un altre dels arguments que esgrimix la defensa de Maje per a sol·licitar la revocació de la sentència judicial.

 

Quant a l’apreciació de l’agreujant de traïdoria, el recurs afirma que ni el veredicte ni les proves acrediten la circumstància, i per tant, «en absolut se cita en cap part el pressupost fàctic de la traïdoria».

 

Segons els advocats de la vídua, la manera en què va fer el crim Salvador Rodrigo Lapiedra -l’examant de Maje-, la ganivetada sense possibilitat defensa, «és una cosa totalment aliena» a la processada.

Últimes notícies

Cinc detinguts en una macrooperació contra el narcotràfic amb 4 tones d’haixix a València

Cinc persones han sigut detingudes en una operació policial contra el narcotràfic en què s’han intervingut quatre tones d’haixix en una nau industrial de Silla. La investigació continua oberta i sota secret de sumari, dirigida des de Madrid pel Tribunal Central d’Instància.

Un accident en la A-7 a Paterna col·lapsa la via amb 6 km d’aturades

Un accident de trànsit en la A-7 a l’altura de Paterna ha generat sis quilòmetres de retencions en sentit Barcelona esta vesprada de dilluns, després de tallar-se el carril dret al punt quilomètric 324,500.

José María Chiquillo assumirà una direcció en l’Ivace per decisió de Pérez Llorca

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha nomenat José María Chiquillo personal directiu de l’Ivace, segons el DOGV.

José María Chiquillo s’incorpora com a directiu a l’Ivace per decisió de Pérez Llorca

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha nomenat José María Chiquillo personal directiu de l’Ivace, segons publica el DOGV, després d’una trajectòria política i institucional vinculada a València i a l’àmbit internacional.

Mompó no descarta ser candidat del PP a la Generalitat: ‘No hi ha jugador de futbol que no vullga ser titular’

El president de la Diputació de València, Vicent Mompó, no s'ha descartat com a candidat del PP a la Generalitat i ha defés la gestió provincial en la DANA durant un esmorzar informatiu d'AMDComVal.

Un nou campus gratuït de programació arribarà a Alacant a partir de 2027

La Generalitat i la Fundació Telefónica posaran en marxa el campus 42 Alicante en l’antic edifici de Correus, amb formació gratuïta en programació, IA i ciberseguretat finançada amb 10,3 milions d’euros.

La pel·lícula valenciana ‘La violinista’ fa història en Annecy com a primer llargmetratge espanyol premiat

La consellera Carmen Ortí ha rebut a València la productora Paloma Mora per celebrar el Cristal a millor llargmetratge d’animació que ha aconseguit 'La violinista' en el Festival d’Annecy, el primer per a una pel·lícula espanyola en este certamen.

‘La violinista’, primera pel·líçula espanyola premiada a Annecy, triomfa amb segell valencià

La pel·lícula d’animació ‘La violinista’, amb participació de la productora valenciana TV ON Producciones i suport de l’Institut Valencià de Cultura, s’ha convertit en la primera cinta espanyola guanyadora del Cristal al millor llargmetratge al Festival d’Annecy. La consellera Carmen Ortí ha rebut la productora Paloma Mora i ha destacat el valor històric del reconeixement.