Maje i Salva, els condemnats pel ‘crim de Patraix’ demanen la rebaixa i nul·litat de la sentència

 

La defensa de Salvador R. L., l’home condemnat a 17 anys de presó per l’assassinat d’Antonio Navarro, crim pel que també ha sigut condemnada a 22 anys de presó María Jesús Moreno, ha recorregut la sentència.

 

Com ha avançat el diari ‘Levante-EMV’, la defensa de l’home condemnat sol·licita que se li rebaixe la pena en considerar que amb els fets declarats provats pel jurat s’hauria d’apreciar la circumstància atenuant de reparació del mal, així com que la confessió tardana i la col·laboració amb la justícia siguen considerades com a circumstàncies atenuants molt qualificades.

 

En el recurs d’apel·lació presentat es remarca que Salvador R. L., autor material de les ganivetades que van posar fi a la vida del marit de la coautora del crim en un garatge del districte valencià de Patraix el passat 16 d’agost de 2017, «va proporcionar elements clau, com l’arma del crim, i altres detalls que han ajudat a esclarir la investigació, proporcionant proves acreditatives de la veracitat de les seues declaracions».

 

A demés, l’ara condemnat sol·licita que es contemple l’atenuant de reparació del mal, ja que com va quedar provat en el veredicte del jurat, «amb anterioritat a la celebració del judici, Salvador ha dirigit una carta a una entitat bancària a on tenia un pla de pensions a fi d’intentar rescatar-lo i posar-lo a la disposició de la família d’Antonio per a reparar, en part, el mal causat a estos».

 

Els advocats de Maje també recurrixen la sentència

D’altra banda, els advocats de María Jesús Moreno han sol·licitat també la nul·litat del procés i de la sentència, ja que segons estimen «el judici paral·lel i mediàtic en el cas Maje va vulnerar els drets de la dona condemnada a 22 anys de presó per l‘assassinat del seu marit».

 

La falta de motivació dels membres del jurat és un altre dels arguments que esgrimix la defensa de Maje per a sol·licitar la revocació de la sentència judicial.

 

Quant a l’apreciació de l’agreujant de traïdoria, el recurs afirma que ni el veredicte ni les proves acrediten la circumstància, i per tant, «en absolut se cita en cap part el pressupost fàctic de la traïdoria».

 

Segons els advocats de la vídua, la manera en què va fer el crim Salvador Rodrigo Lapiedra -l’examant de Maje-, la ganivetada sense possibilitat defensa, «és una cosa totalment aliena» a la processada.

Últimes notícies

Les sol·licituds d’asil cauen un 12,6 % a la Comunitat Valenciana fins a les 6.976

Les peticions d’asil a la Comunitat Valenciana han baixat d’un any a l’altre de 7.981 a 6.976, un 12,6 % menys, sobretot per l’enduriment de polítiques migratòries i normatives com el Reglament d’Estrangeria.

La visita de l’ambaixador xinés obri noves oportunitats comercials i culturals per a la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca ha rebut l’ambaixador de la República Popular de la Xina a Espanya per a reforçar les inversions, el comerç i els intercanvis culturals amb la Comunitat Valenciana.

Així serà la rebaixa de l’IRPF valencià que el Consell vol portar prompte a Les Corts

La nova llei d’Acompanyament dels comptes de la Generalitat per a 2026 preveu una rebaixa dels tipus autonòmics de l’IRPF en pràcticament tots els trams, amb especial impacte en les rendes mitjanes i baixes, i canvis en successions i donacions per a afavorir el relleu en l’empresa familiar.

Les persones amb discapacitat guanyen drets a la Comunitat Valenciana amb les últimes lleis del Consell

El Consell reforça la protecció de les persones amb discapacitat, especialment sordcegues, amb noves lleis sobre gossos d assistència i accessibilitat universal consensuades amb ONCE i CERMI.

Condemnat a més de 23 anys de presó per maltractar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi

Un home de 56 anys ha acceptat 23 anys, 6 mesos i un dia de presó per maltractar, amenaçar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi. La sentència també condemna un amic seu per encobriment i fixa altes indemnitzacions per a la família de la víctima.

Derribo del bloc ‘Txernòbil’ de Campanar per a fer 133 vivendes noves

L'Ajuntament de València ha iniciat el derribo del bloc conegut com 'Txernòbil', a Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena de protecció pública, dins del PAI Pare Doménech.

Derribem el bloc ‘Txernòbil’ de Campanar: així seran les 133 noves vivendes

L’Ajuntament de València ha iniciat el derribament del bloc conegut com ‘Txernòbil’, al barri de Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena d’elles de protecció pública, i a una profunda reurbanització de l’entorn.

Onada de protestes este dimecres davant Les Corts per taxis, concertada i serveis socials

Taxistes, patronal de VTC, docents de la concertada, personal de centres socials i la Xarxa pel Finançament Just han convocat este dimecres diverses concentracions davant Les Corts per a pressinar el Consell i els grups parlamentaris.