10 C
València
Dimarts, 2 desembre, 2025

Maje i Salva, els condemnats pel ‘crim de Patraix’ demanen la rebaixa i nul·litat de la sentència

 

La defensa de Salvador R. L., l’home condemnat a 17 anys de presó per l’assassinat d’Antonio Navarro, crim pel que també ha sigut condemnada a 22 anys de presó María Jesús Moreno, ha recorregut la sentència.

 

Com ha avançat el diari ‘Levante-EMV’, la defensa de l’home condemnat sol·licita que se li rebaixe la pena en considerar que amb els fets declarats provats pel jurat s’hauria d’apreciar la circumstància atenuant de reparació del mal, així com que la confessió tardana i la col·laboració amb la justícia siguen considerades com a circumstàncies atenuants molt qualificades.

 

En el recurs d’apel·lació presentat es remarca que Salvador R. L., autor material de les ganivetades que van posar fi a la vida del marit de la coautora del crim en un garatge del districte valencià de Patraix el passat 16 d’agost de 2017, «va proporcionar elements clau, com l’arma del crim, i altres detalls que han ajudat a esclarir la investigació, proporcionant proves acreditatives de la veracitat de les seues declaracions».

 

A demés, l’ara condemnat sol·licita que es contemple l’atenuant de reparació del mal, ja que com va quedar provat en el veredicte del jurat, «amb anterioritat a la celebració del judici, Salvador ha dirigit una carta a una entitat bancària a on tenia un pla de pensions a fi d’intentar rescatar-lo i posar-lo a la disposició de la família d’Antonio per a reparar, en part, el mal causat a estos».

 

Els advocats de Maje també recurrixen la sentència

D’altra banda, els advocats de María Jesús Moreno han sol·licitat també la nul·litat del procés i de la sentència, ja que segons estimen «el judici paral·lel i mediàtic en el cas Maje va vulnerar els drets de la dona condemnada a 22 anys de presó per l‘assassinat del seu marit».

 

La falta de motivació dels membres del jurat és un altre dels arguments que esgrimix la defensa de Maje per a sol·licitar la revocació de la sentència judicial.

 

Quant a l’apreciació de l’agreujant de traïdoria, el recurs afirma que ni el veredicte ni les proves acrediten la circumstància, i per tant, «en absolut se cita en cap part el pressupost fàctic de la traïdoria».

 

Segons els advocats de la vídua, la manera en què va fer el crim Salvador Rodrigo Lapiedra -l’examant de Maje-, la ganivetada sense possibilitat defensa, «és una cosa totalment aliena» a la processada.

Últimes notícies

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.

Troben mort a un home de 75 anys en una vivenda de València després d’un incendi

Un home de 75 anys ha sigut trobat sense vida en un pis de València després de l'extinció d'un incendi. La Policia ha activat el protocol per a morts i manté oberta la investigació.

El cap de Gabinet de Mazón nega que es reclamara la presència del president en el Cecopi

José Manuel Cuenca va defendre davant la comissió del Congrés que el cap del Consell va estar informat durant la DANA i que ningú li va requerir acudir al Cecopi. L'oposició li va retraure no interrompre l'agenda d'eixe dia.

Arranca el juí del cas Aigües de Calp per anomalies en la xarxa d’aigua 21 anys després

L'Audiència d'Alacant ha iniciat la vista contra huit acusats per presumptes irregularitats en l'adjudicació i execució d'obres de l'aigua a Calp. El juí s'ha obert amb testimonis i les declaracions dels processaments s'han fixat per a mediats de setmana.

Rescaten el cadàver d’un home en el riu Segura a Orihuela

Bombers han recuperat el cos d'un home de 47 anys del riu Segura a Orihuela. La Policia Nacional ha obert una investigació sense signes aparents de violència.

Marcelino, nomenat millor entrenador de novembre en LaLiga

El tècnic del Vila-real ha sigut triat millor entrenador de novembre després d'un ple de victòries que ha impulsat a l'equip al tercer lloc, a dos punts del Barcelona. Es va imposar en la votació final a Simeone i Flic.

Salomé Pradas i Cayetano García compareixeran davant la comissió de la DANA el 15 de desembre

La Mesa de la comissió del Congrés ha fixat per al dia 15 les compareixences de Salomé Pradas (11.00) i Cayetano García (15.30) en la investigació sobre la DANA. Les sessions es desenrotllaran amb torns de preguntes de tots els grups.