Els quatre acusats de la ‘manada’ de Callosa reconeixen la violació

 

Els quatre joves acusats de violar a una xica en grup el 31 de desembre de 2018 en un habitatge de Callosa d’en Sarrià (Alacant), coneguts a nivell mediàtic com la ‘manada’ de Callosa, han reconegut este dilluns els fets i demanat perdó a la víctima de manera «expressa» durant la primera sessió del judici en l’Audicencia Provincial d’Alacant.

Els quatre estan acusats de diversos delictes d’agressió sexual i descobriment i revelació de secrets i s’enfronten a penes que sumen quasi 200 anys de presó, a petició de la Fiscalia i de l’acusació particular.

Els fets van succeir en un local propietat de la família d’un d’ells situat en una localitat de la comarca de la Marina Baixa, mentre el gravaven amb els seus telèfons mòbils.

Els processaments seran jutjats per diversos delictes d’agressió sexual i delictes de descobriment i revelació de secrets.

Els acusats, que tenien entre 19 i 24 anys en el moment dels fets, han assegurat que van consumir alcohol i drogues en «quantitats notables», segons han informat tant l’acusació particular com la defensa en declaracions als mitjans de comunicació al final de la primera sessió de la vista, que se celebra a porta tancada en la Secció Segona de l’Audiència d’Alacant.

 

Ordre d’empresonament

 

L’ordre d’empresonament de ‘la manada’ de Callosa, relata la violació i l’enregistrament que els quatre detinguts van realitzar dels fets:

«La víctima no té cap control sobre si mateixa, no és capaç de moure’s o d’alçar seguira el cap, se senten queixes, gemecs, arriba a dir únicament ‘no, no’ en diverses ocasions, escoltant alguna queixa ofegada, se suposa per tapant-li la boca, ja que en el propi enregistrament s’escolta a un dels detinguts dir en un moment date ‘m’ha mossegat els dits’.

«Es pot observar com no és capaç de moure’s, en tot moment és manejada pels detinguts, observant-se com és penetrada per diversos d’ells, com els quatre l’agredeixen sexualment mentre parlen i fins i tot s’escolta algun riure. Tenen l’absolut control de la situació», assegura.

Últimes notícies

Cerquen un home desaparegut mentre es banyava en una platja d’Almassora

Equips de Bombers, Salvament Marítim, Guardia Civil i serveis sanitaris busquen des de primera hora de la vesprada un home que uns veïns han vist desaparèixer en l’aigua a la platja del Pla de la Torre d’Almassora.

Carlos Espí, millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports després del seu primer any en Primera

El davanter del Levante Carlos Espí, autor d’onze gols en la seua estrena en Primera Divisió amb només 20 anys, és reconegut com a millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports 2025-2026.

Xàtiva s’acosta als 40 graus i la Comunitat registra les màximes més altes d’Espanya

La Comunitat Valenciana ha marcat este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en diverses localitats de València i Alacant.

La Comunitat encapçala les temperatures d’Espanya amb quasi 40 graus a Xàtiva

La Comunitat Valenciana registra este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb fins a 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en el prelitoral valencià.

El Valencia Basket fitxa l’alera internacional Helena Pueyo per a dos temporades

El Valencia Basket, vigent campió de Lliga i Copa de la Reina, incorpora l’alera internacional Helena Pueyo per a les pròximes dues temporades després de destacar al Casademont Zaragoza i amb la selecció espanyola.

Rovira defensa els pressupostos de 2026 com a útils i justos i reclama ajuda a Pedro Sánchez

El conseller d’Economia, Hisenda i Administració Pública, José Antonio Rovira, defensa que els pressupostos de la Generalitat per a 2026, de 33.305 milions, són útils i justos per als valencians i exigeix al Govern un fons de nivellació i el pagament del deute pendent en dependència i sanitat.

Detingut un home per la mort violenta d’un jove valencià a Casp

La Guàrdia Civil deté un home per la seua presumpta implicació en l’homicidi d’un jove valencià de 27 anys en una baralla a Casp (Saragossa), després d’un ampli dispositiu de busca per camins i zona de muntanya.

Una professora d’Alcoi agredida per impedir que un home sense autorització s’emportara un alumne

Una professora del CEIP El Romeral d’Alcoi ha sigut agredida presumptament per la parella de la mare d’un alumne en negar-se a entregar-li el xiquet sense l’autorització familiar requerida. El centre va activar el protocol d’agressió al professorat i el pla PREVI, i la comunitat educativa ha reaccionat amb una concentració de rebuig.