Els quatre acusats de la ‘manada’ de Callosa reconeixen la violació

 

Els quatre joves acusats de violar a una xica en grup el 31 de desembre de 2018 en un habitatge de Callosa d’en Sarrià (Alacant), coneguts a nivell mediàtic com la ‘manada’ de Callosa, han reconegut este dilluns els fets i demanat perdó a la víctima de manera «expressa» durant la primera sessió del judici en l’Audicencia Provincial d’Alacant.

Els quatre estan acusats de diversos delictes d’agressió sexual i descobriment i revelació de secrets i s’enfronten a penes que sumen quasi 200 anys de presó, a petició de la Fiscalia i de l’acusació particular.

Els fets van succeir en un local propietat de la família d’un d’ells situat en una localitat de la comarca de la Marina Baixa, mentre el gravaven amb els seus telèfons mòbils.

Els processaments seran jutjats per diversos delictes d’agressió sexual i delictes de descobriment i revelació de secrets.

Els acusats, que tenien entre 19 i 24 anys en el moment dels fets, han assegurat que van consumir alcohol i drogues en «quantitats notables», segons han informat tant l’acusació particular com la defensa en declaracions als mitjans de comunicació al final de la primera sessió de la vista, que se celebra a porta tancada en la Secció Segona de l’Audiència d’Alacant.

 

Ordre d’empresonament

 

L’ordre d’empresonament de ‘la manada’ de Callosa, relata la violació i l’enregistrament que els quatre detinguts van realitzar dels fets:

«La víctima no té cap control sobre si mateixa, no és capaç de moure’s o d’alçar seguira el cap, se senten queixes, gemecs, arriba a dir únicament ‘no, no’ en diverses ocasions, escoltant alguna queixa ofegada, se suposa per tapant-li la boca, ja que en el propi enregistrament s’escolta a un dels detinguts dir en un moment date ‘m’ha mossegat els dits’.

«Es pot observar com no és capaç de moure’s, en tot moment és manejada pels detinguts, observant-se com és penetrada per diversos d’ells, com els quatre l’agredeixen sexualment mentre parlen i fins i tot s’escolta algun riure. Tenen l’absolut control de la situació», assegura.

Últimes notícies

L’incendi de Tírig continua actiu però la nit es preveu favorable

L’incendi forestal de Tírig seguix actiu i ha obligat a evacuar Catí, però la previsió per a esta nit és bona i 250 efectius terrestres continuaran treballant per frenar el foc i protegir vivendes i més de 60 granges.

El vent afluixa en l’incendi de Tírig i dona un respir a l’extinció

Aemet preveu que el vent vaja perdent força esta nit en la zona de l’incendi de Tírig, fet que pot facilitar els treballs d’extinció, centrats sobretot en la protecció de Catí i de les explotacions ramaderes pròximes.

Ordre d’evacuació a Catí per l’incendi forestal de Tírig via Es-Alert

Emergències ha ordenat evacuar Catí per l’avanç de l’incendi forestal de Tírig i ha avisat la població amb un Es-Alert. Els veïns han de eixir per la CV-128 o la N-232 en direcció a Xert i seguir les indicacions de la Guàrdia Civil.

224 vivendes públiques per a famílies vulnerables en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha adjudicat en l’últim any 224 vivendes del parc públic a famílies vulnerables, la majoria a la província de València, amb un servici d’acompanyament social per a garantir una integració estable.

Castelló ultima els preparatius per a viure l’eclipsi solar com un esdeveniment històric

Castelló ha posat en marxa dos grans escenaris a les platges del Gurugú i del Pinar per a seguir l’eclipsi total de sol del 12 d’agost, amb divulgadors científics de primer nivell. L’Ajuntament ha treballat més de dos anys per convertir la cita en un esdeveniment històric.

La belga Skywings obrirà un nou centre de formació al aeroport de Castelló

L’escola de pilotatge belga Skywings ha acordat amb l’aeroport de Castelló obrir un nou centre de formació que reforçarà l’activitat operativa i generarà ocupació al territori. La companyia ja té quatre aeronaus basades a Castelló i uns 60 alumnes belgues hi fan pràctiques cada any.

Els bombers forestals alerten d’una situació crítica en Sgise en plena campanya d’incendis

La Secció Sindical SPPLB Bombers Forestals GVA ha denunciat una situació operativa crítica en Sgise en plena campanya estival d’incendis, amb unitats sota mínims i negociacions laborals bloquejades. El sindicat adverteix de conseqüències greus si la Conselleria no aplica millores i no reforça el dispositiu.

Trobeu mort un home de 45 anys en una hamaca a la platja de La Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha localitzat este diumenge el cos sense vida d’un home de 45 anys en una hamaca d’una platja de La Vila Joiosa, sense signes de violència aparent. La causa de la mort es determinarà amb l’autòpsia a l’Institut Anatòmic Forense.