Denuncien la manca de personal sanitari a l’Hospital de Vinaròs

La Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF) ha alertat de la “complicada situació” per la qual travessa l’Hospital Comarcal de Vinaròs a causa de la manca de personal. Una escassetat de professionals que afecta especialment departaments com la segona planta de Medicina Interna, l’UCI, determinades especialitats com a Nefrologia o el servei d’Urgències.

Des de la central sindical han especificat que “mentre les plantes de Medicina Interna del conjunt de la Comunitat tenen unes ràtios de personal d’11+1 en el cas d’Infermeria i d’11+1 en auxiliars, en el cas de Vinaròs la segona planta d’Interna, que es va obrir fa tot just sis anys, en aquests moments només disposa de 9 professionals d’Infermeria i 8 auxiliars, fet que suposa que ni tan sols compta amb el personal mínim necessari per a poder cobrir de manera adequada tant els torns com les guàrdies”.

En xifres, des de CSIF han explicat que “només per tenir cobert el personal mínim que necessitaria base aquesta planta, que disposa de 34 llits que a més solen estar gairebé sempre ocupats al 100% davant dels 28 o 30 llits de mitjana que sol haver-hi a les plantes d’Interna dels hospitals de la Comunitat, caldrien 3 professionals d’Infermeria i 4 auxiliars més”.

La falta de mitjans humans també afecta unitats com la de Cures Intensives (UCI). “Encara que abans de la pandèmia només havia oberts 5 dels 7 boxes, a causa del coronavirus es va decidir obrir els altres dos d’urgència però, tot i això, el personal no s’ha reforçat, cosa que implica que hi ha un dèficit de dos metges internistes per mantenir l’UCI oberta al 100% amb prou garanties”, han explicat des de CSIF.

A més, han alertat que, en el cas de les Urgències, “tampoc hi ha personal de reforç per separar les pediàtriques de les que no ho són i, a les nits, només hi ha un auxiliar que ha d’assumir les tasques d’observació, boxes i contactes, cosa que ens sembla totalment inviable, i més tenint en compte que segueix havent-hi dos ales obertes, una d’elles en exclusiva per a pacients Covid”.

Pel que fa a les mancances a la cartera d’especialitats, des de CSIF han assenyalat que “el departament de Nefrologia es queda sense professionals, ja l’únic especialista es trasllada i, pel que fa a Urologia, només queda un sol facultatiu”.

“A això s’afegeix que, dels 26 metges internistes de què disposa l’hospital, només n’hi ha 14 de disponibles per fer guàrdies, fet que implica que, en cas que aquests professionals decidiren cenyir-se únicament a les 425 hores a l’any que han de completar de manera obligatòria, només hi hauria personal per cobrir 22 dies al mes”, han ressenyat.

Per això, des de CSIF han reclamat al Consell que “prenga mesures per contractar el personal necessari per a cobrir les vacants de base que presenta l’Hospital de Vinaròs, de manera que a més de garantir la prestació dels serveis mínims sanitaris, el centre, que pese a tenir adscrita una població SIP de base de més de 90.300 persones arriba a fregar les 300.000 persones en època estival, puga continuar oferint la cartera habitual de serveis i especialitats.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Martina guia al Melilla a la final després d’un 2-3 maratonià davant La Llacuna

El CV Melilla va véncer 2-3 a Cisneros La Llacuna després de quasi tres hores, amb 25 punts de Federico Martina, i jugarà la final de la Copa del Rei davant Manacor.

Manacor tomba al campió Guaguas amb un 2-3 i es fica en la final de la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor va eliminar al CV Guaguas, vigent campió i líder de la Superliga, amb un 2-3 a la Fonteta després de 2h45m i un desempat 13-15.

Els júnior de Reial Madrid i València seguixen a Abu Dhabi després de la cancel·lació del Next Generation

Eurolliga va cancel·lar de manera definitiva el Next Generation per la situació a Abu Dhabi. Els júnior de Reial Madrid i València seguixen allí a l'espera de reobrir l'espai aeri.

Alacant impulsa la reforestació de Mont Orgegia amb mil voluntaris i un milió de llavors

Mil voluntaris plantaran 500 arbres, 500 arbustos i més d'un milió de llavors el 21 de març en Mont Orgegia per a accelerar la restauració del bosc mediterrani. El pla inclou reg per degoteig, torns de participació i inscripció prèvia en alicanterenace.es.

L’Ajuntament de València lamenta la decisió de l’AVL sobre el topònim i parla d’oportunitat perduda

El consistori ha lamentat el rebuig de l'AVL al canvi proposat per a la titlla i ha criticat que l'informe no s'haja fet públic. Vox ha mostrat la seua repulsa.

La Diputació d’Alacant celebra el Dia d’Andalusia i ret homenatge a les víctimes de Adamuz

La Diputació d'Alacant ha commemorat el Dia d'Andalusia davant prop d'un miler d'assistents, amb homenatge a les víctimes de Adamuz i el reconeixement a Leonor Jiménez.

Cano destaca el paper estratègic de la gastronomia com a motor turístic en la Comunitat Valenciana

A Benissa, la consellera Marián Cano ha defés la gastronomia com a clau per a desestacionalitzar i generar economia local, amb suport al producte i talent de proximitat. La jornada 'Essència' ha reunit xefs, productors i públic entorn de proposades culinàries i culturals.

La Fe fa possible la maternitat d’una dona amb deficiència de CPT2 greu

L'Hospital La Fe coordina el naixement de la primera filla d'una dona amb deficiència de CPT2 en forma greu. És el segon cas registrat a Espanya amb afectació severa i demostra que, amb control estricte, l'embaràs és viable.