Denuncien la manca de personal sanitari a l’Hospital de Vinaròs

La Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF) ha alertat de la “complicada situació” per la qual travessa l’Hospital Comarcal de Vinaròs a causa de la manca de personal. Una escassetat de professionals que afecta especialment departaments com la segona planta de Medicina Interna, l’UCI, determinades especialitats com a Nefrologia o el servei d’Urgències.

Des de la central sindical han especificat que “mentre les plantes de Medicina Interna del conjunt de la Comunitat tenen unes ràtios de personal d’11+1 en el cas d’Infermeria i d’11+1 en auxiliars, en el cas de Vinaròs la segona planta d’Interna, que es va obrir fa tot just sis anys, en aquests moments només disposa de 9 professionals d’Infermeria i 8 auxiliars, fet que suposa que ni tan sols compta amb el personal mínim necessari per a poder cobrir de manera adequada tant els torns com les guàrdies”.

En xifres, des de CSIF han explicat que “només per tenir cobert el personal mínim que necessitaria base aquesta planta, que disposa de 34 llits que a més solen estar gairebé sempre ocupats al 100% davant dels 28 o 30 llits de mitjana que sol haver-hi a les plantes d’Interna dels hospitals de la Comunitat, caldrien 3 professionals d’Infermeria i 4 auxiliars més”.

La falta de mitjans humans també afecta unitats com la de Cures Intensives (UCI). “Encara que abans de la pandèmia només havia oberts 5 dels 7 boxes, a causa del coronavirus es va decidir obrir els altres dos d’urgència però, tot i això, el personal no s’ha reforçat, cosa que implica que hi ha un dèficit de dos metges internistes per mantenir l’UCI oberta al 100% amb prou garanties”, han explicat des de CSIF.

A més, han alertat que, en el cas de les Urgències, “tampoc hi ha personal de reforç per separar les pediàtriques de les que no ho són i, a les nits, només hi ha un auxiliar que ha d’assumir les tasques d’observació, boxes i contactes, cosa que ens sembla totalment inviable, i més tenint en compte que segueix havent-hi dos ales obertes, una d’elles en exclusiva per a pacients Covid”.

Pel que fa a les mancances a la cartera d’especialitats, des de CSIF han assenyalat que “el departament de Nefrologia es queda sense professionals, ja l’únic especialista es trasllada i, pel que fa a Urologia, només queda un sol facultatiu”.

“A això s’afegeix que, dels 26 metges internistes de què disposa l’hospital, només n’hi ha 14 de disponibles per fer guàrdies, fet que implica que, en cas que aquests professionals decidiren cenyir-se únicament a les 425 hores a l’any que han de completar de manera obligatòria, només hi hauria personal per cobrir 22 dies al mes”, han ressenyat.

Per això, des de CSIF han reclamat al Consell que “prenga mesures per contractar el personal necessari per a cobrir les vacants de base que presenta l’Hospital de Vinaròs, de manera que a més de garantir la prestació dels serveis mínims sanitaris, el centre, que pese a tenir adscrita una població SIP de base de més de 90.300 persones arriba a fregar les 300.000 persones en època estival, puga continuar oferint la cartera habitual de serveis i especialitats.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Detingudes dos dones per exercir com a metgesses sense titulació i falsificar receptes a Santa Pola

La Guàrdia Civil deté a Santa Pola a dos dones acusades d'exercir com a metgesses sense titulació homologada, realitzar tractaments invasius i falsificar receptes per a obtindre fàrmacs.

Pérez Llorca explicarà en Les Corts la seua postura sobre la prioritat nacional i el col·lapse dels servicis públics

Pérez Llorca afrontarà en el ple de Les Corts una sessió de control centrada en la prioritat nacional, les crítiques per prioritzar interessos partidistes i el col·lapse dels servicis públics.

Catorze jóvens, cinc d’ells menors, investigats per càntics racistes i desordes a Alginet

La Guàrdia Civil investiga a catorze persones, entre elles cinc menors, per amenaces, càntics racistes i danys al mobiliari urbà a Alginet, a les quals se'ls atribuïxen delictes d'odi i desordes públics.

Els bombers contenen dos incendis industrials en desballestaments d’Onda

Els bombers treballen en l'extinció de dos incendis industrials en desballestaments i una empresa de palets a Onda, ja continguts però encara actius, després d'una nit d'intensa intervenció.

Mosquera advertix abans de les semifinals: L’Atlètic li ho deixarà tot i nosaltres més

Cristhian Mosquera repassa la seua primera temporada en l'Arsenal, valora el repte de les semifinals de Champions davant l'Atlètic de Madrid i subratlla que l'equip està preparat per a barallar per Premier i Lliga de Campions fins al final.

Ábalos es prepara per a declarar en el Suprem acusat de corrupció pels contractes de màscares

José Luis Ábalos afronta esta setmana la seua primera declaració davant el Tribunal Suprem després de cinc mesos a la presó preventiva per presumpta corrupció en contractes de màscares durant la pandèmia.

Els agents de l’UCO defenen davant el Suprem la seua investigació a Ábalos

Una desena d'agents de l'UCO exposa en el Tribunal Suprem els informes que apunten al paper de José Luis Ábalos en la presumpta trama de comissions per contractes de màscares.

Dilluns de cels buidats i vent fluix en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta el dilluns amb cels buidats o poc nuvolosos, temperatures amb pocs canvis i vent fluix, que rolará a component este al migdia.