16.1 C
València
Diumenge, 7 desembre, 2025

Denuncien la manca de personal sanitari a l’Hospital de Vinaròs

La Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF) ha alertat de la “complicada situació” per la qual travessa l’Hospital Comarcal de Vinaròs a causa de la manca de personal. Una escassetat de professionals que afecta especialment departaments com la segona planta de Medicina Interna, l’UCI, determinades especialitats com a Nefrologia o el servei d’Urgències.

Des de la central sindical han especificat que “mentre les plantes de Medicina Interna del conjunt de la Comunitat tenen unes ràtios de personal d’11+1 en el cas d’Infermeria i d’11+1 en auxiliars, en el cas de Vinaròs la segona planta d’Interna, que es va obrir fa tot just sis anys, en aquests moments només disposa de 9 professionals d’Infermeria i 8 auxiliars, fet que suposa que ni tan sols compta amb el personal mínim necessari per a poder cobrir de manera adequada tant els torns com les guàrdies”.

En xifres, des de CSIF han explicat que “només per tenir cobert el personal mínim que necessitaria base aquesta planta, que disposa de 34 llits que a més solen estar gairebé sempre ocupats al 100% davant dels 28 o 30 llits de mitjana que sol haver-hi a les plantes d’Interna dels hospitals de la Comunitat, caldrien 3 professionals d’Infermeria i 4 auxiliars més”.

La falta de mitjans humans també afecta unitats com la de Cures Intensives (UCI). “Encara que abans de la pandèmia només havia oberts 5 dels 7 boxes, a causa del coronavirus es va decidir obrir els altres dos d’urgència però, tot i això, el personal no s’ha reforçat, cosa que implica que hi ha un dèficit de dos metges internistes per mantenir l’UCI oberta al 100% amb prou garanties”, han explicat des de CSIF.

A més, han alertat que, en el cas de les Urgències, “tampoc hi ha personal de reforç per separar les pediàtriques de les que no ho són i, a les nits, només hi ha un auxiliar que ha d’assumir les tasques d’observació, boxes i contactes, cosa que ens sembla totalment inviable, i més tenint en compte que segueix havent-hi dos ales obertes, una d’elles en exclusiva per a pacients Covid”.

Pel que fa a les mancances a la cartera d’especialitats, des de CSIF han assenyalat que “el departament de Nefrologia es queda sense professionals, ja l’únic especialista es trasllada i, pel que fa a Urologia, només queda un sol facultatiu”.

“A això s’afegeix que, dels 26 metges internistes de què disposa l’hospital, només n’hi ha 14 de disponibles per fer guàrdies, fet que implica que, en cas que aquests professionals decidiren cenyir-se únicament a les 425 hores a l’any que han de completar de manera obligatòria, només hi hauria personal per cobrir 22 dies al mes”, han ressenyat.

Per això, des de CSIF han reclamat al Consell que “prenga mesures per contractar el personal necessari per a cobrir les vacants de base que presenta l’Hospital de Vinaròs, de manera que a més de garantir la prestació dels serveis mínims sanitaris, el centre, que pese a tenir adscrita una població SIP de base de més de 90.300 persones arriba a fregar les 300.000 persones en època estival, puga continuar oferint la cartera habitual de serveis i especialitats.

 

Últimes notícies

Pedro Martínez aconseguix la seua victòria 100 amb el València en la Lliga Endesa

El 89-91 en la pista del Baskonia, decidit amb una canastra final de Kameron Taylor, va donar al València Basket el seu octau triomf i va elevar a Pedro Martínez a les 100 victòries en Lliga Endesa amb el club.

Taylor sentencia al Baskonia sobre la botzina: 89-91 per a València Basket

València Basket es va imposar 89-91 en el Buesa Arena amb una canastra final de Kameron Taylor després de l'empat de Diakité. Montero havia forçat el desenllaç amb un robatori i dos tirs lliures.

Rescatat un senderista després d’esvair-se al Fort de Bèrnia, en Callosa

Un senderista ha sigut rescatat al Fort de Bèrnia després de patir un mareig i caure a terra durant una ruta. Van recuperar el pols amb un DEA i el van evacuar en helicòpter.

John Korir guanya la Marató de València amb 2.02:25

John Korir s'ha imposat amb 2.02:25, tercera millor marca mundial de l'any, en una edició amb 36.000 participants. Amanal Petros va ser segon i Awat Kibrab va completar el podi; Ibrahim Chakir, millor espanyol.

Jepkosgei firma la millor marca mundial de l’any a València

Joyciline Jepkosgei va guanyar la Marató de València amb 2.14:00, millor marca mundial de l'any i rècord de la prova. Peres Jepchirchir va ser segona amb 2.14:43.

Detingut a Madrid per robar l’exclusiva bicicleta d’un pilot de MotoGP a Cheste

La Guàrdia Civil ha detingut a Madrid a un home que va sostraure la bicicleta d'alt valor d'un pilot de MotoGP durant el GP de Cheste. Va ser identificat gràcies a cambres i testimonis.

Corberán destaca que l’equip ha guanyat en capacitat de no ensorrar-se

El tècnic del València va subratllar que el seu equip ha guanyat en capacitat de no ensorrar-se després del 1-1 davant el Sevilla, igualat per Hugo Duro en el 93. Va defendre a Tárrega, va parlar d'un dol físic i travat i va deixar en mans del cos tècnic les solucions per la sanció del central de cara al Metropolità.

Més de 30.000 atletes travessen la meta de la Marató València, rècord històric

La Marató València Trinidad Alfonso va registrar 30.777 finishers sobre 36.000 dorsals, la major xifra de la seua història. John Korir i Joyciline Jepkosgei van firmar les millors marques de l'any a València.