2.1 C
València
Dimecres, 7 gener, 2026

Denuncien la manca de personal sanitari a l’Hospital de Vinaròs

La Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF) ha alertat de la “complicada situació” per la qual travessa l’Hospital Comarcal de Vinaròs a causa de la manca de personal. Una escassetat de professionals que afecta especialment departaments com la segona planta de Medicina Interna, l’UCI, determinades especialitats com a Nefrologia o el servei d’Urgències.

Des de la central sindical han especificat que “mentre les plantes de Medicina Interna del conjunt de la Comunitat tenen unes ràtios de personal d’11+1 en el cas d’Infermeria i d’11+1 en auxiliars, en el cas de Vinaròs la segona planta d’Interna, que es va obrir fa tot just sis anys, en aquests moments només disposa de 9 professionals d’Infermeria i 8 auxiliars, fet que suposa que ni tan sols compta amb el personal mínim necessari per a poder cobrir de manera adequada tant els torns com les guàrdies”.

En xifres, des de CSIF han explicat que “només per tenir cobert el personal mínim que necessitaria base aquesta planta, que disposa de 34 llits que a més solen estar gairebé sempre ocupats al 100% davant dels 28 o 30 llits de mitjana que sol haver-hi a les plantes d’Interna dels hospitals de la Comunitat, caldrien 3 professionals d’Infermeria i 4 auxiliars més”.

La falta de mitjans humans també afecta unitats com la de Cures Intensives (UCI). “Encara que abans de la pandèmia només havia oberts 5 dels 7 boxes, a causa del coronavirus es va decidir obrir els altres dos d’urgència però, tot i això, el personal no s’ha reforçat, cosa que implica que hi ha un dèficit de dos metges internistes per mantenir l’UCI oberta al 100% amb prou garanties”, han explicat des de CSIF.

A més, han alertat que, en el cas de les Urgències, “tampoc hi ha personal de reforç per separar les pediàtriques de les que no ho són i, a les nits, només hi ha un auxiliar que ha d’assumir les tasques d’observació, boxes i contactes, cosa que ens sembla totalment inviable, i més tenint en compte que segueix havent-hi dos ales obertes, una d’elles en exclusiva per a pacients Covid”.

Pel que fa a les mancances a la cartera d’especialitats, des de CSIF han assenyalat que “el departament de Nefrologia es queda sense professionals, ja l’únic especialista es trasllada i, pel que fa a Urologia, només queda un sol facultatiu”.

“A això s’afegeix que, dels 26 metges internistes de què disposa l’hospital, només n’hi ha 14 de disponibles per fer guàrdies, fet que implica que, en cas que aquests professionals decidiren cenyir-se únicament a les 425 hores a l’any que han de completar de manera obligatòria, només hi hauria personal per cobrir 22 dies al mes”, han ressenyat.

Per això, des de CSIF han reclamat al Consell que “prenga mesures per contractar el personal necessari per a cobrir les vacants de base que presenta l’Hospital de Vinaròs, de manera que a més de garantir la prestació dels serveis mínims sanitaris, el centre, que pese a tenir adscrita una població SIP de base de més de 90.300 persones arriba a fregar les 300.000 persones en època estival, puga continuar oferint la cartera habitual de serveis i especialitats.

 

Últimes notícies

Gelades i pujada de màximes amb vent molt fort a l’interior de Castelló

El dimecres es preveu cel poc nuvolós, gelades locals i ratxes molt fortes a l'interior nord de Castelló. Les màximes pugen i el dijous repuntaran també les mínimes.

Avaria en la catenària d’Ángel Guimerá provoca retards i supressions en quatre línies de Metrovalencia

Una avaria en la catenària d'Ángel Guimerá obliga a operar en via única i causa retards generalitzats i supressions en les línies 3, 5, 7 i 9. La fallada es va detectar a l'inici del servici.

Indonèsia reprén la busca de l’últim espanyol desaparegut després del naufragi en Komodo

Els equips de busca van salpar este dimecres des de Labuan Baix per a trobar a l'últim xiquet espanyol desaparegut després del naufragi del 26 de desembre en Komodo. L'operació complix 13 dies i les autoritats decidiran si l'amplien de nou.

La Aemet preveu gelades al costat de la costa i mínimes de fins a -6 a l’interior

La pròxima matinada portarà gelades fins i tot prop del litoral i descensos de fins a -6 en àrees de l'interior. Hi ha avisos grocs per fred i vent.

Set triomfs del Llevant davant l’Espanyol en el Ciutat, l’últim en 2016

El Llevant rep este diumenge a l'Espanyol amb un balanç a casa de set triomfs en quinze dols de Primera. No guanya en el Ciutat des de 2016.

El València només ha perdut una vegada amb l’Elx a Mestalla: 1-2 en la 65-66

El València rebrà este dissabte a l'Elx en la jornada 19 amb un balanç aclaparador a Mestalla: 16 victòries, 7 empats i 1 derrota. L'últim precedent, en 2022, va acabar en empat.

El Vila-real encadena quatre triomfs i un empat en les últimes cinc visites de l’Alabés

L'equip groc rep a l'Alabés en la jornada 19 amb una ratxa en La Ceràmica: quatre victòries i un empat des de 2019, quasi sempre amb marcadors inflats.

El 6.703 del Xiquet repartix el primer premi en 20 localitats de la Comunitat Valenciana

El número 6.703 ha resultat premiat amb el primer premi del sorteig del Xiquet, dotat amb 2 milions per sèrie i 200.000 euros al dècim, amb fort repartiment en la Comunitat Valenciana. El segon i el tercer han quedat més concentrats.