Denuncien la manca de personal sanitari a l’Hospital de Vinaròs

La Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF) ha alertat de la “complicada situació” per la qual travessa l’Hospital Comarcal de Vinaròs a causa de la manca de personal. Una escassetat de professionals que afecta especialment departaments com la segona planta de Medicina Interna, l’UCI, determinades especialitats com a Nefrologia o el servei d’Urgències.

Des de la central sindical han especificat que “mentre les plantes de Medicina Interna del conjunt de la Comunitat tenen unes ràtios de personal d’11+1 en el cas d’Infermeria i d’11+1 en auxiliars, en el cas de Vinaròs la segona planta d’Interna, que es va obrir fa tot just sis anys, en aquests moments només disposa de 9 professionals d’Infermeria i 8 auxiliars, fet que suposa que ni tan sols compta amb el personal mínim necessari per a poder cobrir de manera adequada tant els torns com les guàrdies”.

En xifres, des de CSIF han explicat que “només per tenir cobert el personal mínim que necessitaria base aquesta planta, que disposa de 34 llits que a més solen estar gairebé sempre ocupats al 100% davant dels 28 o 30 llits de mitjana que sol haver-hi a les plantes d’Interna dels hospitals de la Comunitat, caldrien 3 professionals d’Infermeria i 4 auxiliars més”.

La falta de mitjans humans també afecta unitats com la de Cures Intensives (UCI). “Encara que abans de la pandèmia només havia oberts 5 dels 7 boxes, a causa del coronavirus es va decidir obrir els altres dos d’urgència però, tot i això, el personal no s’ha reforçat, cosa que implica que hi ha un dèficit de dos metges internistes per mantenir l’UCI oberta al 100% amb prou garanties”, han explicat des de CSIF.

A més, han alertat que, en el cas de les Urgències, “tampoc hi ha personal de reforç per separar les pediàtriques de les que no ho són i, a les nits, només hi ha un auxiliar que ha d’assumir les tasques d’observació, boxes i contactes, cosa que ens sembla totalment inviable, i més tenint en compte que segueix havent-hi dos ales obertes, una d’elles en exclusiva per a pacients Covid”.

Pel que fa a les mancances a la cartera d’especialitats, des de CSIF han assenyalat que «el departament de Nefrologia es queda sense professionals, ja l’únic especialista es trasllada i, pel que fa a Urologia, només queda un sol facultatiu».

“A això s’afegeix que, dels 26 metges internistes de què disposa l’hospital, només n’hi ha 14 de disponibles per fer guàrdies, fet que implica que, en cas que aquests professionals decidiren cenyir-se únicament a les 425 hores a l’any que han de completar de manera obligatòria, només hi hauria personal per cobrir 22 dies al mes”, han ressenyat.

Per això, des de CSIF han reclamat al Consell que “prenga mesures per contractar el personal necessari per a cobrir les vacants de base que presenta l’Hospital de Vinaròs, de manera que a més de garantir la prestació dels serveis mínims sanitaris, el centre, que pese a tenir adscrita una població SIP de base de més de 90.300 persones arriba a fregar les 300.000 persones en època estival, puga continuar oferint la cartera habitual de serveis i especialitats.

 

Últimes notícies

S’alça parcialment el confinament per l’incendi de la Vall d’Uixó en quatre barris

La Generalitat mantindrà fins a les 23.59 hores les evacuacions i confinaments per l’incendi de la Vall d’Uixó, però permet tornar a casa als veïns de quatre barris concrets.

Ferit un xiquet en caure un carret de golf des d’un pont a Rojales

Un xiquet ha resultat ferit en eixir-se de la via un carret de golf i caure d’un pont d’uns tres metres d’alçària en un camp de Rojales (Alacant). El menor ha patit diversos colps i ha sigut atés per personal sanitari al lloc.

La Vilavella queda buida després del desallotjament pel greu incendi de la Vall d’Uixó

La Vilavella, municipi de quasi 3.000 habitants a l'interior de Castelló, ha sigut desallotjada pel gran incendi forestal de la Vall d'Uixó i espera l'autorització per a tornar a les vivendes.

Onda alça totes les restriccions d’aigua després de l’incendi forestal

L’Ajuntament d’Onda ha informat que ja ha deixat sense efecte totes les restriccions d’ús d’aigua de la xarxa imposades pel recent incendi forestal, després de la nova valoració del Departament de Salut Pública de Castellón.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa ja 8.500 hectàrees i arriba als 72 km de perímetre

L’incendi forestal iniciat dissabte a la Vall d’Uixó ha cremat unes 8.500 hectàrees i té ja 72 quilòmetres de perímetre. S’ha alçat el confinament en quatre barris i este dimarts es decidirà si s’estén la mesura a la resta de zones afectades.

Apunyala l’home que va defensar la seua ex parella en un carrer d’Alacant

Un home de 54 anys ha sigut detingut a Alacant acusat d’intentar matar amb un ganivet l’home que havia defensat la seua ex parella hores abans.

Els afectats pels incendis de La Vall d’Uixó no hauran d’anar als jutjats si tenen dificultats

El TSJ de la Comunitat Valenciana ha acordat eximir fins al 29 de juliol les persones afectades per evacuacions i restriccions de mobilitat per l’incendi de La Vall d'Uixó de l’obligació d’acudir als jutjats si tenen dificultats per desplaçar-se.

El Valencia Basket incorpora Wildens Leveque i el cedix a l’Hestia Menorca

El Valencia Basket ha fitxat el pívot Wildens Leveque per tres temporades i l’ha cedit per a la pròxima campanya a l’Hestia Menorca de Primera FEB.
FILMOTECA D'ESTIU