Cas Marta del Castillo: Carcaño declararà com a testimoni el maig de 2022

 

La família de Marta del Castillo torna a tindre un fil d’esperança. El cas de la mort de la seua filla ha donat una nova bolcada i Miguel Carcaño declararà com a testimoni davant el jutge el mes vinent de maig de 2022 durant el judici al Cuco.

En un moment en el qual els investigadors donen molta credibilitat a les últimes declaracions de Miguel  Carcaño sobre el lloc on es troba el cos de Marta del Castillo, el detingut haurà de declarar com a testimoni en el judici contra el Cucoi la seua mare.

Presumptament van mentir en el judici celebrat en 2011 en l’Audiència de Sevilla contra els quatre adults acusats del crim de la jove sevillana.

Francisco Javier García, el Bufó, i la seua mare, Rosalía García, seran jutjats entre el 26 de maig i el 9 de juny de 2022 acusats d’ordir un pla per a enganyar el tribunal que jutjava la mort de la jove sevillana Marta del Castillo el gener de 2009.

La família de Marta sempre es va mostrar disconforme amb què s’acusara Carcaño com a únic responsable i existeix la possibilitat que algú tinga la decència i la humanitat d’informar del que realment va succeir.
Francisco Javier García, que era menor quan va morir Marta, va ser condemnat a dos anys i onze mesos d’internament en un centre per encobrir el crim, pel qual Miguel Carcaño va ser condemnat a 21 anys de presó.

Un jutjat d’instrucció va imputar al Cuco, a la seua mare i al seu pare, Ángel Manuel Romero, ja mort, per un presumpte delicte de fals testimoniatge, ja que el jutge entén que «tots ells van ordir un pla que tenia com a única finalitat enganyar el tribunal sobre el realment esdevingut el dia 24 de gener de 2009«, quan Marta del Castillo va ser assassinada.

 

El ‘Cuco’, la seua mare i el seu pare haurien «ordit un pla» per a enganyar el tribunal

 

Recorda el magistrat que el 25 d’octubre de 2011, quan ja era major d’edat, el Cuco va prestar declaració en qualitat de testimoni i va assegurar, «de manera falsa«, que la vesprada del 24 de gener de 2009 no havia sigut a la casa de Miguel Carcaño, on Marta del Castillo va ser assassinada.

El Cuco va declarar que aqueix dia havia estat amb uns amics «en franges horàries diferents de les reals«, segons l’acte del jutge Carlos Maó, i que al voltant de les 23.30 hores es va trobar amb el seu pare, que havia eixit a tirar el fem i després va pujar a la seua casa i no va eixir.

Aquesta versió va ser la mateixa que va donar el seu pare, mentre la seua mare va assenyalar que va eixir amb el seu marit a prendre una copa i que van tornar al seu domicili al voltant de la 1.30 o 2.00 hores, i que llavors va entrar en el dormitori del seu fill, «el va veure ficat al llit i li va fer una besada».

Per al jutge, existien motius suficients per a pensar que no és cert que el Cuco es trobara amb el seu pare quan anava a tirar el fem, a més de posar en dubte fins a quina hora van estar en el bar.

Després de complir la condemna, el Cuco es va mudar a Rognac, un poble de la regió francesa de Provença-Alps-Costa Blava. El cos de Marta del Castillo segueix en parador ignorat i el principal condemnat, Miguel Carcaño, en la jaqueta del qual es va trobar sang de Marta, ha donat fins a 9 versions dels fets.

Últimes notícies

Elda immortalitza Pedrito Rico amb una escultura a la plaça Major

Elda ha homenatjat el cantant Pedrito Rico amb la inauguració d’una escultura en bronze a la plaça Major, obra de l’escultor local Carlos Martínez, en un acte emotiu amb família i veïns.

Un home ferit en un xoc entre dos camions a la Font de la Figuera

Un home ha resultat ferit este dijous en col·lisionar dos camions a la Font de la Figuera. Els bombers l'han excarcerat i un helicòpter medicalitzat l'ha traslladat a l'hospital.

El Valencia Basket incorpora Mouhamadou Gueye per reforçar el joc interior

El Valencia Basket ha tancat el fitxatge de l’ala-pivot Mouhamadou Gueye, nord-americà amb passaport senegalés, per una temporada, en el seu primer pas pel bàsquet europeu.

Reventons càlids amb ratxes de més de 90 km/h sacsegen el sud d’Alacant

Diverses zones del sud de la província d’Alacant han patit esta vesprada reventons càlids amb ratxes de vent molt fortes i una pujada sobtada de temperatures, en una jornada amb avís roig per calor extrema.

María Collados i Nayra Luque, noves Reines de les Festes de Castelló en 2027

María Collados Marzá ha sigut designada Reina de les Festes de Castelló de 2027 i la xiqueta Nayra Luque Beltrán serà la Reina Infantil, després de la telefonada de l'alcaldessa Begoña Carrasco.

Hisienda insta el PP a no frenar la quita del deute que afavorix sobretot les seues autonomies

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha demanat al PP en el Congrés que no bloquege la llei que permet condonar més de 83.000 milions del deute autonòmic, una mesura que beneficia sobretot comunitats governades pels populars com Andalusia, la Comunitat Valenciana i Múrcia.

Bicorp encapçala la tercera onada de calor amb quasi 44 graus

La tercera onada de calor de l’estiu ha deixat fins a 43,9 graus a Bicorp i més de 40 graus en nombroses localitats de l’interior de València i Alacant.

L’alacantina Awa Fam brilla amb el seu primer doble-doble a la WNBA

La pívot de Santa Pola Awa Fam ha signat el seu primer doble-doble en la WNBA amb 10 punts i 10 rebots, tot i la derrota de Seattle Storm davant Minnesota Lynx.