Cas Marta del Castillo: Carcaño declararà com a testimoni el maig de 2022

Ejemplo de shortcode con estilo
  La família de Marta del Castillo torna a tindre un fil d’esperança. El cas de la mort de la seua filla ha donat una nova bolcada i Miguel Carcaño declararà com a testimoni davant el jutge el mes vinent de maig de 2022 durant el judici al Cuco. En un moment en el qual els investigadors donen […]

 

La família de Marta del Castillo torna a tindre un fil d’esperança. El cas de la mort de la seua filla ha donat una nova bolcada i Miguel Carcaño declararà com a testimoni davant el jutge el mes vinent de maig de 2022 durant el judici al Cuco.

En un moment en el qual els investigadors donen molta credibilitat a les últimes declaracions de Miguel  Carcaño sobre el lloc on es troba el cos de Marta del Castillo, el detingut haurà de declarar com a testimoni en el judici contra el Cucoi la seua mare.

Presumptament van mentir en el judici celebrat en 2011 en l’Audiència de Sevilla contra els quatre adults acusats del crim de la jove sevillana.

Francisco Javier García, el Bufó, i la seua mare, Rosalía García, seran jutjats entre el 26 de maig i el 9 de juny de 2022 acusats d’ordir un pla per a enganyar el tribunal que jutjava la mort de la jove sevillana Marta del Castillo el gener de 2009.

La família de Marta sempre es va mostrar disconforme amb què s’acusara Carcaño com a únic responsable i existeix la possibilitat que algú tinga la decència i la humanitat d’informar del que realment va succeir.
Francisco Javier García, que era menor quan va morir Marta, va ser condemnat a dos anys i onze mesos d’internament en un centre per encobrir el crim, pel qual Miguel Carcaño va ser condemnat a 21 anys de presó.

Un jutjat d’instrucció va imputar al Cuco, a la seua mare i al seu pare, Ángel Manuel Romero, ja mort, per un presumpte delicte de fals testimoniatge, ja que el jutge entén que «tots ells van ordir un pla que tenia com a única finalitat enganyar el tribunal sobre el realment esdevingut el dia 24 de gener de 2009«, quan Marta del Castillo va ser assassinada.

 

El ‘Cuco’, la seua mare i el seu pare haurien «ordit un pla» per a enganyar el tribunal

 

Recorda el magistrat que el 25 d’octubre de 2011, quan ja era major d’edat, el Cuco va prestar declaració en qualitat de testimoni i va assegurar, «de manera falsa«, que la vesprada del 24 de gener de 2009 no havia sigut a la casa de Miguel Carcaño, on Marta del Castillo va ser assassinada.

El Cuco va declarar que aqueix dia havia estat amb uns amics «en franges horàries diferents de les reals«, segons l’acte del jutge Carlos Maó, i que al voltant de les 23.30 hores es va trobar amb el seu pare, que havia eixit a tirar el fem i després va pujar a la seua casa i no va eixir.

Aquesta versió va ser la mateixa que va donar el seu pare, mentre la seua mare va assenyalar que va eixir amb el seu marit a prendre una copa i que van tornar al seu domicili al voltant de la 1.30 o 2.00 hores, i que llavors va entrar en el dormitori del seu fill, «el va veure ficat al llit i li va fer una besada».

Per al jutge, existien motius suficients per a pensar que no és cert que el Cuco es trobara amb el seu pare quan anava a tirar el fem, a més de posar en dubte fins a quina hora van estar en el bar.

Després de complir la condemna, el Cuco es va mudar a Rognac, un poble de la regió francesa de Provença-Alps-Costa Blava. El cos de Marta del Castillo segueix en parador ignorat i el principal condemnat, Miguel Carcaño, en la jaqueta del qual es va trobar sang de Marta, ha donat fins a 9 versions dels fets.

Últimes notícies

Sánchez viurà de primera mà els danys de la DANA a Oliva este dimarts

Pedro Sánchez visitarà dimarts el Puesto de Mando Avanzado dOliva, on es reunirà amb responsables demergències i alcaldes afectats per la DANA. La visita acabarà amb una declaració institucional als mitjans.

Gerard Moreno confia que el Vila-real pot guanyar a Anfield

Gerard Moreno assegura abans del partit de Champions contra el Liverpool que el Vila-real està preparat per guanyar a Anfield i encadenar la segona victòria europea seguida, després d’imposar-se al Nàpols.

Sis municipis de la ‘zona zero’ de la dana Adam suspenen les classes dimarts

Sis municipis del litoral sud de València i del nord d’Alacant, situats en la ‘zona zero’ de la dana Adam, han decidit suspendre les classes este dimarts 20 d’octubre per precaució. Afecta centres educatius de Miramar, Oliva, Bellreguard, Piles, El Verger i Els Poblets.

S’alcen els confinaments per la DANA i la UME es retira de la Comunitat

La Generalitat ha alçat el confinament als huit municipis de la Comunitat Valenciana on encara estava actiu per la DANA i ha anunciat la desmobilització de la UME davant la millora de l'oratge i del temporal marítim.

Morata defensa la força de l’economia valenciana davant la incertesa

El president de Cambra València, José Vicente Morata, reivindica els actius de l’economia valenciana per a afrontar la incertesa i reclama més suport a les pimes i a les infraestructures clau. La intervenció ha tingut lloc durant la Nit de l’Economia de Cambra València, on s’han entregat diversos premis empresarials.

Les pluges desallotgen 380 veïns d’Oliva: molts ho han perdut tot

Les inundacions provocades per la dana Adam han obligat a desallotjar 380 veïns d’Oliva, molts dels quals han perdut béns a les seues vivendes. El Centre Polivalent acull les persones evacuades, mentre Cruz Roja i els serveis d’emergència continuen l’assistència.

La dana obliga a rescats amb helicòpter i a suspendre les classes a la Marina Alta

La dana Adam ha deixat almenys 19 rescats en cases aïllades a la Marina Alta i 179 avisos als bombers, mentres El Verger suspén les classes i tota l’activitat cultural i esportiva per a este dimarts.

Aemet activa l’avís taronja per fortes pluges al litoral sud d’Alacant des de les 21.00

Aemet ha activat l’avís taronja per pluges intenses al litoral sud d’Alacant des de les 21.00 fins a les 3.00, amb fins a 40 litres per metre quadrat en una hora, i manté avisos grocs per pluja i tronades en tot el litoral alacantí.