Cas Marta del Castillo: Carcaño declararà com a testimoni el maig de 2022

Ejemplo de shortcode con estilo
  La família de Marta del Castillo torna a tindre un fil d’esperança. El cas de la mort de la seua filla ha donat una nova bolcada i Miguel Carcaño declararà com a testimoni davant el jutge el mes vinent de maig de 2022 durant el judici al Cuco. En un moment en el qual els investigadors donen […]

 

La família de Marta del Castillo torna a tindre un fil d’esperança. El cas de la mort de la seua filla ha donat una nova bolcada i Miguel Carcaño declararà com a testimoni davant el jutge el mes vinent de maig de 2022 durant el judici al Cuco.

En un moment en el qual els investigadors donen molta credibilitat a les últimes declaracions de Miguel  Carcaño sobre el lloc on es troba el cos de Marta del Castillo, el detingut haurà de declarar com a testimoni en el judici contra el Cucoi la seua mare.

Presumptament van mentir en el judici celebrat en 2011 en l’Audiència de Sevilla contra els quatre adults acusats del crim de la jove sevillana.

Francisco Javier García, el Bufó, i la seua mare, Rosalía García, seran jutjats entre el 26 de maig i el 9 de juny de 2022 acusats d’ordir un pla per a enganyar el tribunal que jutjava la mort de la jove sevillana Marta del Castillo el gener de 2009.

La família de Marta sempre es va mostrar disconforme amb què s’acusara Carcaño com a únic responsable i existeix la possibilitat que algú tinga la decència i la humanitat d’informar del que realment va succeir.
Francisco Javier García, que era menor quan va morir Marta, va ser condemnat a dos anys i onze mesos d’internament en un centre per encobrir el crim, pel qual Miguel Carcaño va ser condemnat a 21 anys de presó.

Un jutjat d’instrucció va imputar al Cuco, a la seua mare i al seu pare, Ángel Manuel Romero, ja mort, per un presumpte delicte de fals testimoniatge, ja que el jutge entén que «tots ells van ordir un pla que tenia com a única finalitat enganyar el tribunal sobre el realment esdevingut el dia 24 de gener de 2009«, quan Marta del Castillo va ser assassinada.

 

El ‘Cuco’, la seua mare i el seu pare haurien «ordit un pla» per a enganyar el tribunal

 

Recorda el magistrat que el 25 d’octubre de 2011, quan ja era major d’edat, el Cuco va prestar declaració en qualitat de testimoni i va assegurar, «de manera falsa«, que la vesprada del 24 de gener de 2009 no havia sigut a la casa de Miguel Carcaño, on Marta del Castillo va ser assassinada.

El Cuco va declarar que aqueix dia havia estat amb uns amics «en franges horàries diferents de les reals«, segons l’acte del jutge Carlos Maó, i que al voltant de les 23.30 hores es va trobar amb el seu pare, que havia eixit a tirar el fem i després va pujar a la seua casa i no va eixir.

Aquesta versió va ser la mateixa que va donar el seu pare, mentre la seua mare va assenyalar que va eixir amb el seu marit a prendre una copa i que van tornar al seu domicili al voltant de la 1.30 o 2.00 hores, i que llavors va entrar en el dormitori del seu fill, «el va veure ficat al llit i li va fer una besada».

Per al jutge, existien motius suficients per a pensar que no és cert que el Cuco es trobara amb el seu pare quan anava a tirar el fem, a més de posar en dubte fins a quina hora van estar en el bar.

Després de complir la condemna, el Cuco es va mudar a Rognac, un poble de la regió francesa de Provença-Alps-Costa Blava. El cos de Marta del Castillo segueix en parador ignorat i el principal condemnat, Miguel Carcaño, en la jaqueta del qual es va trobar sang de Marta, ha donat fins a 9 versions dels fets.

Últimes notícies

Una nova dana amenaça la Comunitat Valenciana amb fins a 300 l/m² en 24 hores

La dana Adam pot deixar fins a 300 litres per metre quadrat en 24 hores, sobretot al sud d’Alacant, i podria comportar inundacions importants, segons ha advertit el conseller Juan Carlos Valderrama.

Els acusats del ‘cas Bar España’ demanen prescriure les injúries i calúmnies

Les defenses dels set acusats de difondre el bulo del conegut com a ‘cas Bar España’ han sol·licitat al jutge a Castelló que declare prescrits els delictes d’injúries i calúmnies i que rebutge el paper de la Fiscalia com a part acusadora. El judici ha començat amb llargues qüestions prèvies i problemes tècnics que han impedit la primera declaració prevista per videoconferència.

Les víctimes de la DANA demanen empatia per a la marxa del segon aniversari a València

Les associacions de víctimes de la DANA han fet una crida a la ciutadania perquè secunde la manifestació convocada a València el 31 d’octubre, quan es compliran dos anys de les riudes que van causar 233 morts. Reclamen empatia, unitat i responsabilitats polítiques al Consell per la gestió d’aquella catàstrofe.

Esquerra Unida se suma finalment a la coalició Compromís-Front Valencià per al 23J valencià

Esquerra Unida del País Valencià ha acceptat l últim oferiment de Compromís per a concórrer junta a Podem i Esquerra Republicana del País Valencià a les generals del 29 de novembre, en una candidatura que es dirà Compromís-Front Valencià i que encara ha de ser ratificada per la militància d EUPV.

L’assetjador de Mazón va revisar 170 vegades la seua agenda i va buscar dades de la seua dona

Un home investigat per amenaçar de mort Carlos Mazón després de la dana de 2024 ha consultat 170 vegades la seua agenda pública i ha buscat informació sobre el seu domicili i la seua dona. Un nou informe policial ha motivat la reobertura de la causa i el jutjat dona ara deu dies a Fiscalia i acusacions per demanar juí oral o l’arxiu.

Els equips del SAMU reanimen enguany 1.841 persones en parada cardíaca a la Comunitat Valenciana

Els equips mèdics del SAMU han reanimat enguany 1.841 persones en parada cardiorrespiratòria a la Comunitat Valenciana, 902 d’elles a la província de València. Sanitat impulsa jornades de formació en reanimació cardiopulmonar bàsica per a la població.

Kata, el gos policia d’Alacant, destapa una maleta amb cocaïna d’un pròfug buscat des de 2020

Un home de 28 anys buscat des de 2020 per un jutjat d'Almeria ha sigut detingut a l'estació d'autobusos d'Alacant per tràfic de drogues, després que la gossa policia Kata localitzara una maleta amb 678 grams de cocaïna en un autobús de la línia Algeciras-Barcelona.

Pérez Llorca reivindica una intel·ligència artificial al servici de les persones

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha defensat en un congrés a Alacant una intel·ligència artificial basada en la responsabilitat, la confiança i la supervisió humana per a millorar la sanitat, l’Administració i els servicis d’emergències.