Processats per mentir en el judici per l’assassinat de Marta del Castillo

Un jutge de Sevilla ha acordat de nou processar a Francisco Javier García Marín, conegut com El Cuco, i a la seua mare, Rosalía García Marín, per prestar fals testimoniatge durant el judici per l’assassinat de Marta del Castillo i donar informació falsa sobre què van fer o on van estar el dia del crim.

En el seu nou acte, com en el primer, el magistrat insisteix que El Cuco, la seua mare i el seu pare, este últim mort fa quatre anys, «van ordir un pla» l’«única finalitat del qual» era «enganyar el tribunal sobre el realment esdevingut» el dia de la mort de la jove, el 24 de gener del 2009.

El Cuco, que era menor quan van ocórrer els fets, va ser condemnat a dos anys i onze mesos d’internament en un centre per encobrir el crim, l’autor del qual va ser Miguel Carcaño, que compleix vint-i-un anys i tres mesos de presó.

El jutge recorda que el 25 d’octubre del 2011, quan ja era major d’edat, El Cuco va declarar com a testimoni i va assegurar, «de manera falsa», que la vesprada del dia dels fets no havia sigut a la casa de Carcaño, on Marta va ser assassinada.

A més va afegir que eixe dia havia estat amb uns amics «en franges horàries diferents de les reals» i que sobre les 23.30 hores es va trobar amb el seu pare, que havia eixit a tirar el fem, i després va pujar a la seua casa i no va eixir.

El 14 de novembre del 2011 va declarar com a testimoni el pare, qui «seguint el pla preconcebut amb els altres dos investigats, va manifestar de manera falsa» que al voltant de les 23.30 hores va eixir de la seua casa per a tirar el fem i es va trobar amb el seu fill i que ell i la seua dona van estar fora de la seua casa fins a les 1.30 hores.

La mare va declarar el 16 de novembre del 2011 i, conforme al suposadament pactat, va manifestar «de manera mentidera» que el 24 de gener del 2009 va eixir amb el seu marit a prendre una copa i que van tornar al seu domicili al voltant de la 1.30 o les 2.00, i que llavors va entrar en el dormitori del seu fill, «el va veure ficat al llit i li va fer una besada».

El jutge ratifica ara que «existeixen motius suficients» per a acusar el Cuco i la seua mare d’un presumpte delicte de fals testimoniatge perquè, «en contra» del que van declarar, hi ha proves que evidencien que el primer «sí que va estar en el domicili situat al carrer León XIII» el dia de l’assassinat i que no es va trobar amb el seu pare. Segons el magistrat, els pares del jove van estar en el bar del barri «fins a les 4.30 o 5.00 hores del 25 de gener».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El major telescopi de la Comunitat ja observa el cel en l’Alt Túria

El Centre Astronòmic de l'Alt Túria estrena el telescopi més gran i avançat de la Comunitat Valenciana, un equip d'última generació clau per a la divulgació, la investigació i la defensa planetària.

Les màximes superen els 26 graus en un Dissabte Sant estable i quasi estiuenc

La Comunitat Valenciana viu un Dissabte Sant estable, amb cels buidats, vent fluix i màximes que superen els 26 graus en diversos municipis de l'interior de València. El diumenge continuarà l'ambient quasi estiuenc, amb temperatures en lleuger ascens i brises en el litoral.

La Reial Societat derrota al Llevant i es fica de ple en la baralla per la Champions

La Reial Societat va véncer 2-0 al Llevant amb gols de Jon Martín i Brais Méndez després d'un partit dominat d'inici a fi, i s'acosta als llocs de Lliga de Campions.

Jorge Crivillés culmina l’exigent travessia del Riu de la Plata

Jorge Crivillés completa la travessia nadant del Riu de la Plata, més de 40 quilòmetres entre l'Uruguai i l'Argentina, primer repte de la Triple Corona de la Fi del Món.

Ivace+i impulsa un projecte per a transformar residus agrícoles en compostos bioactivos

La Conselleria d'Innovació finança a través de Ivace+i el projecte VALHORTA, que convertix residus hortofructícoles en compostos bioactivos i cel·lulosa per a envasos sostenibles.

El nou Pla General d’Alacant preveu ampliar la planta de residus i crear tres ecoparcs

L'esborrany del Pla General Estructural d'Alacant inclou l'ampliació de la planta municipal de tractament de residus i la creació de tres nous ecoparcs per a garantir una gestió sostenible durant els pròxims 25 anys.

València i Celta es juguen Europa en un dol decisiu a Mestalla

València i Celta s'enfronten a Mestalla en un xoc directe pels llocs europeus, amb els locals a l'alça i els gallecs obligats a reaccionar després de tres jornades sense guanyar.

Corberán avisa d’un dol exigent davant un Celta en gran moment

Carlos Corberán destaca el gran nivell del Cèltic, en quarts de l'Europa League i en zona europea, i anticipa un partit molt exigent a Mestalla, on el València busca sumar tres punts clau.