Processats per mentir en el judici per l’assassinat de Marta del Castillo

Un jutge de Sevilla ha acordat de nou processar a Francisco Javier García Marín, conegut com El Cuco, i a la seua mare, Rosalía García Marín, per prestar fals testimoniatge durant el judici per l’assassinat de Marta del Castillo i donar informació falsa sobre què van fer o on van estar el dia del crim.

En el seu nou acte, com en el primer, el magistrat insisteix que El Cuco, la seua mare i el seu pare, este últim mort fa quatre anys, «van ordir un pla» l’«única finalitat del qual» era «enganyar el tribunal sobre el realment esdevingut» el dia de la mort de la jove, el 24 de gener del 2009.

El Cuco, que era menor quan van ocórrer els fets, va ser condemnat a dos anys i onze mesos d’internament en un centre per encobrir el crim, l’autor del qual va ser Miguel Carcaño, que compleix vint-i-un anys i tres mesos de presó.

El jutge recorda que el 25 d’octubre del 2011, quan ja era major d’edat, El Cuco va declarar com a testimoni i va assegurar, «de manera falsa», que la vesprada del dia dels fets no havia sigut a la casa de Carcaño, on Marta va ser assassinada.

A més va afegir que eixe dia havia estat amb uns amics «en franges horàries diferents de les reals» i que sobre les 23.30 hores es va trobar amb el seu pare, que havia eixit a tirar el fem, i després va pujar a la seua casa i no va eixir.

El 14 de novembre del 2011 va declarar com a testimoni el pare, qui «seguint el pla preconcebut amb els altres dos investigats, va manifestar de manera falsa» que al voltant de les 23.30 hores va eixir de la seua casa per a tirar el fem i es va trobar amb el seu fill i que ell i la seua dona van estar fora de la seua casa fins a les 1.30 hores.

La mare va declarar el 16 de novembre del 2011 i, conforme al suposadament pactat, va manifestar «de manera mentidera» que el 24 de gener del 2009 va eixir amb el seu marit a prendre una copa i que van tornar al seu domicili al voltant de la 1.30 o les 2.00, i que llavors va entrar en el dormitori del seu fill, «el va veure ficat al llit i li va fer una besada».

El jutge ratifica ara que «existeixen motius suficients» per a acusar el Cuco i la seua mare d’un presumpte delicte de fals testimoniatge perquè, «en contra» del que van declarar, hi ha proves que evidencien que el primer «sí que va estar en el domicili situat al carrer León XIII» el dia de l’assassinat i que no es va trobar amb el seu pare. Segons el magistrat, els pares del jove van estar en el bar del barri «fins a les 4.30 o 5.00 hores del 25 de gener».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Bernabé demana que Policia Local i bombers definisquen aforaments davant les mascletaes a València

La delegada del Govern recorda que el Pla d'Autoprotecció l'elaboren Policia Local i bombers i que serà la Junta Local de Seguretat qui fixe els aforaments. L'òrgan valorarà el possible retorn de les línies C-1 i C-2 a l'Estació del Nord durant les mascletaes.

Detinguts dos menors per assaltar a dos xiques i apunyalar a una a Alacant

Dos menors de 16 i 17 anys han sigut detinguts a Alacant per un assalt amb arma blanca a dos jóvens. Una de les víctimes, de 19 anys, va ser operada d'urgència després de patir una lesió pulmonar.

Catarroja treballa en un monument d’homenatge a les víctimes de la DANA

L'Ajuntament avança en un monument per a recordar als qui van morir en la DANA del 29 d'octubre de 2024, en coordinació amb famílies i Administracions.

Potries es queda fora; Càceres, Granada, Las Palmas i Oviedo, finalistes a Capital Europea de la Cultura 2031

Càceres, Granada, Las Palmas de Gran Canaria i Oviedo han sigut seleccionades finalistes per a 2031, deixant fora a Potries. El comité atorga nou mesos per a perfeccionar els projectes i es reunirà de nou al desembre.

El Consell mostra màxim respecte a la Justícia després de la detenció de Carlos Baño

El vicepresident José Díez ha defés el respecte del Consell a les diligències judicials i la presumpció d'innocència després de l'arrest del president de la Cambra d'Alacant. La UDEF registra entitats que van gestionar els bons consum de 2022 i 2023 per a esclarir l'ús de fons públics.

Els metges convoquen una vaga en plena setmana de Falles que inquieta a veïns i consumidors

Els metges han sigut convocats a una vaga entre el 16 i el 20 de març, coincidint amb les Falles. Associacions de consumidors i veïnals alerten de l'impacte i demanen servicis mínims.

Detingut el president de la Cambra de Comerç d’Alacant per presumpta corrupció en els bons consum

Carlos Baño ha sigut detingut per la Policia Nacional en una investigació sobre un possible frau vinculat als bons consum de 2022 i 2023. La UDEF practica registres en entitats gestores, inclosa la patronal Facpyme.

Els hostalers de València esperen facturar un 78% més en Falles que en una setmana normal

L'hostaleria de València preveu un 78% més de facturació que en una setmana habitual. Estima a més un avanç mitjà del 2,2% respecte a les Falles de 2025 i un tiquet de 24,4 euros.