Processats per mentir en el judici per l’assassinat de Marta del Castillo

Ejemplo de shortcode con estilo
Un jutge de Sevilla ha acordat de nou processar a Francisco Javier García Marín, conegut com El Cuco, i a la seua mare, Rosalía García Marín, per prestar fals testimoniatge durant el judici per l’assassinat de Marta del Castillo i donar informació falsa sobre què van fer o on van estar el dia del crim. En el seu nou acte, com en […]

Un jutge de Sevilla ha acordat de nou processar a Francisco Javier García Marín, conegut com El Cuco, i a la seua mare, Rosalía García Marín, per prestar fals testimoniatge durant el judici per l’assassinat de Marta del Castillo i donar informació falsa sobre què van fer o on van estar el dia del crim.

En el seu nou acte, com en el primer, el magistrat insisteix que El Cuco, la seua mare i el seu pare, este últim mort fa quatre anys, «van ordir un pla» l’«única finalitat del qual» era «enganyar el tribunal sobre el realment esdevingut» el dia de la mort de la jove, el 24 de gener del 2009.

El Cuco, que era menor quan van ocórrer els fets, va ser condemnat a dos anys i onze mesos d’internament en un centre per encobrir el crim, l’autor del qual va ser Miguel Carcaño, que compleix vint-i-un anys i tres mesos de presó.

El jutge recorda que el 25 d’octubre del 2011, quan ja era major d’edat, El Cuco va declarar com a testimoni i va assegurar, «de manera falsa», que la vesprada del dia dels fets no havia sigut a la casa de Carcaño, on Marta va ser assassinada.

A més va afegir que eixe dia havia estat amb uns amics «en franges horàries diferents de les reals» i que sobre les 23.30 hores es va trobar amb el seu pare, que havia eixit a tirar el fem, i després va pujar a la seua casa i no va eixir.

El 14 de novembre del 2011 va declarar com a testimoni el pare, qui «seguint el pla preconcebut amb els altres dos investigats, va manifestar de manera falsa» que al voltant de les 23.30 hores va eixir de la seua casa per a tirar el fem i es va trobar amb el seu fill i que ell i la seua dona van estar fora de la seua casa fins a les 1.30 hores.

La mare va declarar el 16 de novembre del 2011 i, conforme al suposadament pactat, va manifestar «de manera mentidera» que el 24 de gener del 2009 va eixir amb el seu marit a prendre una copa i que van tornar al seu domicili al voltant de la 1.30 o les 2.00, i que llavors va entrar en el dormitori del seu fill, «el va veure ficat al llit i li va fer una besada».

El jutge ratifica ara que «existeixen motius suficients» per a acusar el Cuco i la seua mare d’un presumpte delicte de fals testimoniatge perquè, «en contra» del que van declarar, hi ha proves que evidencien que el primer «sí que va estar en el domicili situat al carrer León XIII» el dia de l’assassinat i que no es va trobar amb el seu pare. Segons el magistrat, els pares del jove van estar en el bar del barri «fins a les 4.30 o 5.00 hores del 25 de gener».

Últimes notícies

Una tuba sorprén el cel d’Alacant durant una forta tronada sense causar danys

Una tuba s’ha format este dissabte sobre el cel d’Alacant durant una tronada intensa, sense arribar a tocar terra ni causar danys. Aemet ha activat avís roig per pluges extremes al litoral sud de València i nord d’Alacant per a este diumenge.

València i Athletic empaten a zero en un Mestalla sense gols

València CF i Athletic Club han signat un 0-0 a Mestalla en un partit de dues parts ben diferenciades. Els locals continuen en descens malgrat l'embranzida mostrada en la segona mitat amb Javier Aguirre.

Gayà fa història en Lliga en arribar als 350 partits amb el València

José Luis Gayà ha arribat als 350 partits en Lliga amb el València CF en el duel contra l'Athletic i es queda a només un encontre d'igualar David Albelda com a tercer jugador amb més partits en la competició de la història del club.

Iñigo Pérez lamenta la falta de gol del Vila-real en l’empat contra l’Elx

Iñigo Pérez ha assegurat que el Vila-real ha fet una primera part excel·lent contra l’Elx, però ha admés frustració per la falta d’encert davant la porteria en l’empat sense gols a LaLiga.

Aldaia alça barreres contra les inundacions i la UPV tanca els seus campus pel temporal

Aldaia ha instal·lat barreres antiinundacions al barranc de la Saleta i la UPV ha suspés tota l’activitat als seus tres campus pel risc de pluges torrencials. Cultura també ha cancel·lat funcions teatrals i projeccions de la Filmoteca.

Anselmi destaca l’empat de l’Elx a Vila-real com un resultat molt meritori

Martín Anselmi ha valorat com a molt meritori l’empat sense gols de l’Elx al camp del Villarreal, un rival que ha definit com a equip amb molta jerarquia. El tècnic ha subratllat el bon treball defensiu, el partit de Dituro i ha confirmat un fort esquinç de turmell de Marc Aguado.

Repartiment de punts entre Villarreal i Elche a La Ceràmica

Villarreal i Elche han empatat 0-0 a l'estadi de la Ceràmica en un partit on els groguets han anat de més a menys i l'equip il·licità ha sabut patir per traure un punt valuós.

Manises ompli el camp per al II Torneig Tornem! dos anys després de la dana

El camp de Manises ha acollit la segona edició del Torneig Tornem!, que ha reunit centenars de xiquets i famílies per a celebrar la recuperació del futbol valencià dos anys després de la dana. La selecció valenciana sub-12 i el Levante UD han alçat els títols en una jornada festiva marcada també per l’avís de pluges intenses.