Estes són les mesures aprovades pel Govern per abaixar el preu de la llum

 

El Consell de Ministres ha aprovat un Reial decret llei per complir el compromís adquirit pel president de Govern i mantenir la factura final de l’electricitat dels consumidors este 2021 en el mateix nivell que el 2018.

La mesura reduirà la factura mensual un 22% fins a final d’any. Esta rebaixa ascendirà fins al 30% si sumem la disminució de l’IVA del 21% al 10% que es va aprovar al juny.

La ministra de Transició Ecològica i Repte Demogràfic, Teresa Ribera, ha indicat que es tracta “d’un pla de xoc“, una bateria de mesures per treure els beneficis de les empreses elèctriques obtinguts per l’evolució dels preus de gas en el mercat, de manera que els consumidors paguen menys pel rebut de la llum. “Pagaran el 2021 una quantitat equivalent a la que van abonar en les seues factures de 2018”.

Segons la vicepresidenta, es crearan mecanismes de mercat “alternatius” compatibles amb el dret comunitari perquè les empreses amb un “pes important” en el sector hagen de vendre part de la seua energia a les petites comercialitzadores o industrials “a un preu fixat per subhasta”.

“I una modificació de la llei d’aigües que té per finalitat precisar quins són els criteris. Les confederacions hidrogràfiques fixaran un règim mínim i màxim de cabals mensuals a desembassar “ha precisat la ministra de Transició Ecològica i Repte Demogràfic, Teresa Ribera, que ha indicat “que s’ha de fer un ús racional el recurs”.

 

Mesures per abaixar el preu de l’electricitat

 

El Govern de Pedro Sánchez ha implantat noves mesures perquè el preu de la llum no seguisca apujant: l’impost especial de l’electricitat baixa del 5,1% al 0,5%; es prorroga la suspensió de l’impost del 7% a la generació d’electricitat; una injecció de 900 milions d’euros addicionals de les subhastes de CO₂ per rebaixar el cost de l’electricitat.

La primera mesura és un mecanisme per a la minoració per l’excés de retribució del gas. “Hem creat un mecanisme pel qual es minora l’excés de retribució provocat pel cost del gas” ha anunciat la ministra Ribera. “És important que part d’esta retribució torne al sistema. És una mesura que beneficia a tots”.

La segona és que es limita l’impacte del cost del gas a la tarifa regulada de gas natural durant els pròxims 6 mesos. “El que fem és limitar el fet de repercutir el preu a les nostres factures. Sobretot, en els mesos que consumim més per escalfar les nostres llars “ha dit la titular de

La tercera és competència de les noves subhastes d’energia per aportar liquiditat i competència en els mercats i facilitar una energia barata. “I la següent mesura, és la recuperació, el desenvolupament, la inclusió en la modificació de la llei del sector elèctric per crear un subministrament mínim vital per a consumidors vulnerables. És a dir, un mínim que ha de ser garantit per les comercialitzadores per a aquelles persones que compten amb el bo social elèctric i que siguen vulnerables”.

A més, el Ministeri per a la Transició Ecològica anunciar la convocatòria pel 19 d’octubre d’una nova subhasta de 3.000 MW renovables, d’energia eòlica i fotovoltaica, amb terminis accelerats.
 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Atzeneta del Maestrat registra la temperatura màxima del Dilluns de Pasqua amb 23,7 graus

Atzeneta del Maestrat ha liderat les temperatures diürnes del Dilluns de Pasqua en la Comunitat Valenciana amb 23,7 graus, per davant de Xàtiva i Carcaixent. Les capitals de província s'han quedat entorn dels 20 graus i el dimarts s'esperen pocs canvis.

La Gladiadora de The VicBros s’imposa en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan

L'hamburguesa La Gladiadora, del local alacantí The VicBros Burger, s'alça amb la victòria en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan i encadena el seu tercer triomf parcial després de Múrcia i Sevilla.

La Generalitat arranca les obres de la nova depuradora de Parc Sagunt II

La Generalitat ha iniciat els treballs de desbrossament i excavació per a construir la nova depuradora de Parc Sagunt II, una infraestructura clau que donarà servici a l'àrea industrial i a diversos municipis de l'entorn.

L’Albufera marca rècord d’aus aquàtiques després de la dana amb 132.000 exemplars de 78 espècies

El cens hivernal al Parc Natural de L'Albufera aconseguix prop de 132.000 aus aquàtiques de 78 espècies, un 52,5% més que en 2025, i marca un màxim històric després de la dana de 2024.

El científic de la UPV Jaime Gómez-Hernández, primer espanyol premiat per InterPore per la seua carrera en mitjans porosos

L'investigador de la UPV Jaime Gómez-Hernández es convertix en el primer científic espanyol a rebre la Medalla InterPore a la Trajectòria Professional per la seua contribució internacional a l'estudi dels mitjans porosos i la hidrogeologia.

El PSPV acusa el Consell d’ocultar un informe clau sobre la presa de Buseo en la dana de 2024

El PSPV denuncia que el Consell es nega a entregar a la comissió d'investigació de la dana de 2024 un informe sobre la gestió en la presa de Buseo, al·legant que és prova en un procediment penal.

València remet a Fiscalia nous indicis de frau en empadronaments amb contractes de lloguer

L'Ajuntament de València ha traslladat a la Fiscalia Provincial nous indicis de possibles fraus en empadronaments basats en contractes de lloguer presumptament manipulats o falsificats, dins d'un expedient ja obert per fets similars.

L’atur baixa al març en la Comunitat Valenciana i se situa en 288.162 persones

L'atur registrat en la Comunitat Valenciana descendix al març en 2.467 persones, un 0,85% menys que al febrer, i suma una caiguda interanual de 19.440 aturats.