Estes són les mesures aprovades pel Govern per abaixar el preu de la llum

 

El Consell de Ministres ha aprovat un Reial decret llei per complir el compromís adquirit pel president de Govern i mantenir la factura final de l’electricitat dels consumidors este 2021 en el mateix nivell que el 2018.

La mesura reduirà la factura mensual un 22% fins a final d’any. Esta rebaixa ascendirà fins al 30% si sumem la disminució de l’IVA del 21% al 10% que es va aprovar al juny.

La ministra de Transició Ecològica i Repte Demogràfic, Teresa Ribera, ha indicat que es tracta «d’un pla de xoc«, una bateria de mesures per treure els beneficis de les empreses elèctriques obtinguts per l’evolució dels preus de gas en el mercat, de manera que els consumidors paguen menys pel rebut de la llum. «Pagaran el 2021 una quantitat equivalent a la que van abonar en les seues factures de 2018».

Segons la vicepresidenta, es crearan mecanismes de mercat «alternatius» compatibles amb el dret comunitari perquè les empreses amb un «pes important» en el sector hagen de vendre part de la seua energia a les petites comercialitzadores o industrials «a un preu fixat per subhasta».

«I una modificació de la llei d’aigües que té per finalitat precisar quins són els criteris. Les confederacions hidrogràfiques fixaran un règim mínim i màxim de cabals mensuals a desembassar «ha precisat la ministra de Transició Ecològica i Repte Demogràfic, Teresa Ribera, que ha indicat «que s’ha de fer un ús racional el recurs».

 

Mesures per abaixar el preu de l’electricitat

 

El Govern de Pedro Sánchez ha implantat noves mesures perquè el preu de la llum no seguisca apujant: l’impost especial de l’electricitat baixa del 5,1% al 0,5%; es prorroga la suspensió de l’impost del 7% a la generació d’electricitat; una injecció de 900 milions d’euros addicionals de les subhastes de CO₂ per rebaixar el cost de l’electricitat.

La primera mesura és un mecanisme per a la minoració per l’excés de retribució del gas. «Hem creat un mecanisme pel qual es minora l’excés de retribució provocat pel cost del gas» ha anunciat la ministra Ribera. «És important que part d’esta retribució torne al sistema. És una mesura que beneficia a tots».

La segona és que es limita l’impacte del cost del gas a la tarifa regulada de gas natural durant els pròxims 6 mesos. «El que fem és limitar el fet de repercutir el preu a les nostres factures. Sobretot, en els mesos que consumim més per escalfar les nostres llars «ha dit la titular de

La tercera és competència de les noves subhastes d’energia per aportar liquiditat i competència en els mercats i facilitar una energia barata. «I la següent mesura, és la recuperació, el desenvolupament, la inclusió en la modificació de la llei del sector elèctric per crear un subministrament mínim vital per a consumidors vulnerables. És a dir, un mínim que ha de ser garantit per les comercialitzadores per a aquelles persones que compten amb el bo social elèctric i que siguen vulnerables».

A més, el Ministeri per a la Transició Ecològica anunciar la convocatòria pel 19 d’octubre d’una nova subhasta de 3.000 MW renovables, d’energia eòlica i fotovoltaica, amb terminis accelerats.
 

Últimes notícies

La nova passarel·la del carrer Convent a Paiporta reobri adaptada a fortes pluges

La passarel·la del carrer Convent sobre el Barranc del Poyo a Paiporta ha reobert amb una estructura nova, dissenyada per resistir episodis extrems de pluja i finançada amb 2,55 milions d’euros.

Reobri la passarel·la del carrer Convent a Paiporta després de la dana amb la visita d’Óscar Puente

La nova passarel·la del carrer Convent sobre el Barranc del Poyo a Paiporta ha reobert després de la seua reconstrucció, amb una inversió de 2,55 milions d’euros i criteris adaptats al canvi climàtic.

Retingut al Grau de Castelló un pesquer italià per obstruir una inspecció en aigües espanyoles

Inspectors de Pesca Marítima han retingut al port del Grau de Castelló un vaixell italià, presumptament implicat en una infracció molt greu per obstruir una inspecció en aigües espanyoles en 2025.

Reoberta la passarel·la del carrer Convent a Paiporta després de la dana, amb la visita d’Óscar Puente

La nova passarel·la del carrer Convent a Paiporta, reconstruïda amb criteris de resistència climàtica i una inversió de 2,55 milions, ha reobert al pas de vianants i ciclistes i ja forma part del pla estatal de reparació per la dana.

Reoberta la passarel·la del carrer Convent de Paiporta després de la dana, amb la visita d’Óscar Puente

La passarel·la del carrer Convent de Paiporta ha reobert després de la seua reconstrucció, amb una inversió de 2,55 milions d’euros i un disseny preparat per a episodis extrems de pluja.

Morant alerta Ayuso: mantindre l’alcalde de Móstoles la faria “còmplice d’un assetjador”

Diana Morant ha advertit que Isabel Díaz Ayuso serà còmplice d’un assetjador si manté Manuel Bautista com a alcalde de Móstoles, després de ser citat a declarar com a investigat per acós sexual i laboral. La ministra també ha defensat que la causa contra Begoña Gómez és política i ha acusat Mariano Rajoy de racisme per les seues paraules sobre la selecció francesa.

Morant adverteix Ayuso: mantenir l’alcalde de Móstoles la faria còmplice d’un assetjador

Diana Morant afirma a València que si Isabel Díaz Ayuso manté Manuel Bautista com a alcalde de Móstoles, serà còmplice d’un assetjador, i reclama la seua expulsió del PP.

Morant alerta que la Comunitat serà la primera amb pressupost de Vox amb ‘prioritat nacional’

Diana Morant critica que la Comunitat Valenciana vaja a aprovar el primer pressupost autonòmic de Vox amb ‘prioritat nacional’ i acusa el PP d’assumir la seua agenda, mentre anuncia que el Consell de Ministres aprovarà l’aportació anual a l’Acadèmia Valenciana de la Llengua.