Estes són les mesures aprovades pel Govern per abaixar el preu de la llum

 

El Consell de Ministres ha aprovat un Reial decret llei per complir el compromís adquirit pel president de Govern i mantenir la factura final de l’electricitat dels consumidors este 2021 en el mateix nivell que el 2018.

La mesura reduirà la factura mensual un 22% fins a final d’any. Esta rebaixa ascendirà fins al 30% si sumem la disminució de l’IVA del 21% al 10% que es va aprovar al juny.

La ministra de Transició Ecològica i Repte Demogràfic, Teresa Ribera, ha indicat que es tracta “d’un pla de xoc“, una bateria de mesures per treure els beneficis de les empreses elèctriques obtinguts per l’evolució dels preus de gas en el mercat, de manera que els consumidors paguen menys pel rebut de la llum. “Pagaran el 2021 una quantitat equivalent a la que van abonar en les seues factures de 2018”.

Segons la vicepresidenta, es crearan mecanismes de mercat “alternatius” compatibles amb el dret comunitari perquè les empreses amb un “pes important” en el sector hagen de vendre part de la seua energia a les petites comercialitzadores o industrials “a un preu fixat per subhasta”.

“I una modificació de la llei d’aigües que té per finalitat precisar quins són els criteris. Les confederacions hidrogràfiques fixaran un règim mínim i màxim de cabals mensuals a desembassar “ha precisat la ministra de Transició Ecològica i Repte Demogràfic, Teresa Ribera, que ha indicat “que s’ha de fer un ús racional el recurs”.

 

Mesures per abaixar el preu de l’electricitat

 

El Govern de Pedro Sánchez ha implantat noves mesures perquè el preu de la llum no seguisca apujant: l’impost especial de l’electricitat baixa del 5,1% al 0,5%; es prorroga la suspensió de l’impost del 7% a la generació d’electricitat; una injecció de 900 milions d’euros addicionals de les subhastes de CO₂ per rebaixar el cost de l’electricitat.

La primera mesura és un mecanisme per a la minoració per l’excés de retribució del gas. “Hem creat un mecanisme pel qual es minora l’excés de retribució provocat pel cost del gas” ha anunciat la ministra Ribera. “És important que part d’esta retribució torne al sistema. És una mesura que beneficia a tots”.

La segona és que es limita l’impacte del cost del gas a la tarifa regulada de gas natural durant els pròxims 6 mesos. “El que fem és limitar el fet de repercutir el preu a les nostres factures. Sobretot, en els mesos que consumim més per escalfar les nostres llars “ha dit la titular de

La tercera és competència de les noves subhastes d’energia per aportar liquiditat i competència en els mercats i facilitar una energia barata. “I la següent mesura, és la recuperació, el desenvolupament, la inclusió en la modificació de la llei del sector elèctric per crear un subministrament mínim vital per a consumidors vulnerables. És a dir, un mínim que ha de ser garantit per les comercialitzadores per a aquelles persones que compten amb el bo social elèctric i que siguen vulnerables”.

A més, el Ministeri per a la Transició Ecològica anunciar la convocatòria pel 19 d’octubre d’una nova subhasta de 3.000 MW renovables, d’energia eòlica i fotovoltaica, amb terminis accelerats.
 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

L’alcaldessa de Castelló alerta d’un intent de suplantació de la seua identitat en Facebook

L'alcaldessa de Castelló, Begoña Carrasco, ha denunciat la creació d'un perfil fals en Facebook amb el seu nom per a enviar missatges privats enganyosos i ha demanat a la ciutadania que el denuncie.

Dani Fernández és operat amb èxit del muscle després de la seua caiguda en el Roig Arena

Dani Fernández ha sigut intervingut amb èxit d'una luxació acromioclavicular severa en el muscle després de caure's de l'escenari durant el seu concert en el Roig Arena de València.

Aleix Febas avisa d’un mes final molt intens per a l’Elx

Aleix Febas advertix que a l'Elx li espera un mes de competició molt intens i demana màxima preparació, confiança en la fortalesa en el Martínez Valero i suport total de l'afició.

El PP vincula els feixos de bitllets del cas Assut amb la seu del PSPV

El síndic del PP en Les Corts, Nando Pastor, reclama explicacions al PSPV per l'informe de l'UCO del cas Assut i qüestiona el paper de Ximo Puig i Diana Morant.

Dela fregarà els 100 partits amb el Llevant si juga davant el Sevilla

El defensa Adrián de la Font Dela arribarà als cent partits oficials amb el Llevant si participa davant el Sevilla en el Ciutat de València, una fita que arriba en plena baralla per la permanència i amb el seu futur condicionat a la salvació.

Nova York Liberty fa oficial el fitxatge de Raquel Carrera i destaca el seu futur brillant

Nova York Liberty oficialitza la incorporació de Raquel Carrera, pivot del València Basket, i confia que tinga un futur brillant en la WNBA després de completar la temporada a Espanya.

València planteja celebrar el XXV Festival de Milotxes el diumenge 3 de maig a la platja del Cabanyal

La Fundació Esportiva Municipal proposa celebrar el XXV Festival de Cometes de València el diumenge 3 de maig a la platja del Cabanyal, pendent encara del vistiplau de Costas. La cita manté el seu programa d'exhibicions, tallers i vol lliure al llarg de tota la jornada.

Carrasco exigix al Govern que pose fi a les retallades en la vigilància de les illes Columbretes

L'alcaldessa de Castelló reclama al Ministeri d'Agricultura, Pesca i Alimentació que revertisca les retallades de personal en la reserva marina de les illes Columbretes i advertix que la falta de vigilància afavorix l'activitat furtiva i posa en risc la biodiversitat.