Estes són les mesures aprovades pel Govern per abaixar el preu de la llum

 

El Consell de Ministres ha aprovat un Reial decret llei per complir el compromís adquirit pel president de Govern i mantenir la factura final de l’electricitat dels consumidors este 2021 en el mateix nivell que el 2018.

La mesura reduirà la factura mensual un 22% fins a final d’any. Esta rebaixa ascendirà fins al 30% si sumem la disminució de l’IVA del 21% al 10% que es va aprovar al juny.

La ministra de Transició Ecològica i Repte Demogràfic, Teresa Ribera, ha indicat que es tracta «d’un pla de xoc«, una bateria de mesures per treure els beneficis de les empreses elèctriques obtinguts per l’evolució dels preus de gas en el mercat, de manera que els consumidors paguen menys pel rebut de la llum. «Pagaran el 2021 una quantitat equivalent a la que van abonar en les seues factures de 2018».

Segons la vicepresidenta, es crearan mecanismes de mercat «alternatius» compatibles amb el dret comunitari perquè les empreses amb un «pes important» en el sector hagen de vendre part de la seua energia a les petites comercialitzadores o industrials «a un preu fixat per subhasta».

«I una modificació de la llei d’aigües que té per finalitat precisar quins són els criteris. Les confederacions hidrogràfiques fixaran un règim mínim i màxim de cabals mensuals a desembassar «ha precisat la ministra de Transició Ecològica i Repte Demogràfic, Teresa Ribera, que ha indicat «que s’ha de fer un ús racional el recurs».

 

Mesures per abaixar el preu de l’electricitat

 

El Govern de Pedro Sánchez ha implantat noves mesures perquè el preu de la llum no seguisca apujant: l’impost especial de l’electricitat baixa del 5,1% al 0,5%; es prorroga la suspensió de l’impost del 7% a la generació d’electricitat; una injecció de 900 milions d’euros addicionals de les subhastes de CO₂ per rebaixar el cost de l’electricitat.

La primera mesura és un mecanisme per a la minoració per l’excés de retribució del gas. «Hem creat un mecanisme pel qual es minora l’excés de retribució provocat pel cost del gas» ha anunciat la ministra Ribera. «És important que part d’esta retribució torne al sistema. És una mesura que beneficia a tots».

La segona és que es limita l’impacte del cost del gas a la tarifa regulada de gas natural durant els pròxims 6 mesos. «El que fem és limitar el fet de repercutir el preu a les nostres factures. Sobretot, en els mesos que consumim més per escalfar les nostres llars «ha dit la titular de

La tercera és competència de les noves subhastes d’energia per aportar liquiditat i competència en els mercats i facilitar una energia barata. «I la següent mesura, és la recuperació, el desenvolupament, la inclusió en la modificació de la llei del sector elèctric per crear un subministrament mínim vital per a consumidors vulnerables. És a dir, un mínim que ha de ser garantit per les comercialitzadores per a aquelles persones que compten amb el bo social elèctric i que siguen vulnerables».

A més, el Ministeri per a la Transició Ecològica anunciar la convocatòria pel 19 d’octubre d’una nova subhasta de 3.000 MW renovables, d’energia eòlica i fotovoltaica, amb terminis accelerats.
 

Últimes notícies

Una pedregada forta causa danys en cotxes i vivendes a Utiel

Una tempesta amb granís de gran tamany ha causat danys materials en vehicles, teulades i arbrat a Utiel, mentres Aemet preveu que continuen les tronades fortes a l’interior de la província de València.

Denunciat per portar una persona pujades damunt del cotxe a Xàbia

La Policia Local de Xàbia ha denunciat el conductor d’un turisme per conducció temerària després de circular amb una persona pujada al sostre del vehicle, una infracció molt greu que comporta sis punts menys i multa econòmica.

Fortes tempestes amb granís de fins a 3 cm al nord interior de València

El nord interior de la província de València ha registrat esta vesprada tempestes fortes amb granís de fins a 3 centímetres i avís taronja activat per Aemet, especialment a la zona d’Utiel i el Rincón de Ademuz.

L’Elx fitxa el migcampista Javier Morcillo fins a 2030

L’Elx ha tancat la incorporació del migcampista català Javier Morcillo, procedent de l’Atlético de Madrid, amb contracte fins a juny de 2030, ampliable una temporada més per objectius.

Detenen a Castelló una cuidadora per traure 24.000 € del compte d’una anciana que atenia

Una cuidadora ha sigut detinguda a Castelló per retirar durant mesos quasi 24.000 euros del compte d’una anciana i vendre una joia seua sense consentiment familiar, descobert tot després de la mort de la víctima.

Les platges valencianes estrenen sensors per controlar la qualitat de l’aigua en temps real

La Generalitat ha posat en marxa una prova pilot amb biosensors intel·ligents a Port Saplaya i Meliana per controlar en temps real la qualitat de l’aigua de les platges i reforçar la seguretat sanitària.

Guia per a vore l’eclipsi solar amb seguretat a la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi del 12 d’agost, amb nivell 3 de preemergència forestal, tancament de parcs naturals i un decàleg de consells per a una observació segura.

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera asseguren l’aigua potable amb una obra solar de 4,3 milions

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera ja tenen garantit l’abastiment d’aigua potable gràcies a una infraestructura de 4,3 milions d’euros alimentada amb energia solar, declarada d’emergència per la sequera extraordinària a la demarcació del Xúquer.
FILMOTECA D'ESTIU