Estes són les mesures aprovades pel Govern per abaixar el preu de la llum

 

El Consell de Ministres ha aprovat un Reial decret llei per complir el compromís adquirit pel president de Govern i mantenir la factura final de l’electricitat dels consumidors este 2021 en el mateix nivell que el 2018.

La mesura reduirà la factura mensual un 22% fins a final d’any. Esta rebaixa ascendirà fins al 30% si sumem la disminució de l’IVA del 21% al 10% que es va aprovar al juny.

La ministra de Transició Ecològica i Repte Demogràfic, Teresa Ribera, ha indicat que es tracta “d’un pla de xoc“, una bateria de mesures per treure els beneficis de les empreses elèctriques obtinguts per l’evolució dels preus de gas en el mercat, de manera que els consumidors paguen menys pel rebut de la llum. “Pagaran el 2021 una quantitat equivalent a la que van abonar en les seues factures de 2018”.

Segons la vicepresidenta, es crearan mecanismes de mercat “alternatius” compatibles amb el dret comunitari perquè les empreses amb un “pes important” en el sector hagen de vendre part de la seua energia a les petites comercialitzadores o industrials “a un preu fixat per subhasta”.

“I una modificació de la llei d’aigües que té per finalitat precisar quins són els criteris. Les confederacions hidrogràfiques fixaran un règim mínim i màxim de cabals mensuals a desembassar “ha precisat la ministra de Transició Ecològica i Repte Demogràfic, Teresa Ribera, que ha indicat “que s’ha de fer un ús racional el recurs”.

 

Mesures per abaixar el preu de l’electricitat

 

El Govern de Pedro Sánchez ha implantat noves mesures perquè el preu de la llum no seguisca apujant: l’impost especial de l’electricitat baixa del 5,1% al 0,5%; es prorroga la suspensió de l’impost del 7% a la generació d’electricitat; una injecció de 900 milions d’euros addicionals de les subhastes de CO₂ per rebaixar el cost de l’electricitat.

La primera mesura és un mecanisme per a la minoració per l’excés de retribució del gas. “Hem creat un mecanisme pel qual es minora l’excés de retribució provocat pel cost del gas” ha anunciat la ministra Ribera. “És important que part d’esta retribució torne al sistema. És una mesura que beneficia a tots”.

La segona és que es limita l’impacte del cost del gas a la tarifa regulada de gas natural durant els pròxims 6 mesos. “El que fem és limitar el fet de repercutir el preu a les nostres factures. Sobretot, en els mesos que consumim més per escalfar les nostres llars “ha dit la titular de

La tercera és competència de les noves subhastes d’energia per aportar liquiditat i competència en els mercats i facilitar una energia barata. “I la següent mesura, és la recuperació, el desenvolupament, la inclusió en la modificació de la llei del sector elèctric per crear un subministrament mínim vital per a consumidors vulnerables. És a dir, un mínim que ha de ser garantit per les comercialitzadores per a aquelles persones que compten amb el bo social elèctric i que siguen vulnerables”.

A més, el Ministeri per a la Transició Ecològica anunciar la convocatòria pel 19 d’octubre d’una nova subhasta de 3.000 MW renovables, d’energia eòlica i fotovoltaica, amb terminis accelerats.
 

Últimes notícies

Recuperen el cadàver d’un home en una zona rocosa al costat del castell de Sagunt

Bombers i el grup de rescat aeri GERA han recuperat el cadàver d'un home en una zona rocosa i de difícil accés prop del castell de Sagunt, després de l'avís d'una persona que el va albirar des de la distància.

El CSN recolza més de 100 inspeccions nuclears i radiològiques de la Generalitat per a 2026

El Consell de Seguretat Nuclear valguda la planificació de la Generalitat per a 2026, amb més d'un centenar d'inspeccions en instal·lacions radioactives, sanitàries i de transport de material radioactiu.

Pugen les temperatures i s’imposa el temps estable en quasi tota Espanya

Un anticicló sobre Europa manté el temps estable en la major part d'Espanya, amb cels buidats i un ascens generalitzat de les temperatures, notable en el sud-oest i el sud de Galícia.

Troben un dofí mular mort i molt descompost a la platja de Almardá a Sagunt

Un dofí mular, l'espècie de dofí més comú al Mediterrani, apareix mort en avançat estat de descomposició a la platja de Almardá de Sagunt després de l'avís d'un vianant.

Educació fixa fins demà el termini perquè els sindicats docents firmen l’acord

Educació dona de termini fins a este dimecres a les 17.00 hores perquè els sindicats docents accepten l'última oferta, que manté la pujada salarial de 200 euros fins a 2028 i retira canvis sobre valencià i substitucions.

El Gómez Ulla prepara visites segures per als 13 aïllats per hantavirus després de donar de nou negatiu

L'Hospital Gómez Ulla organitza visites escalonades i controlades per als 13 contactes de hantavirus, que han tornat a donar negatiu, mentres l'únic cas positiu evoluciona de manera favorable.

Aagesen veu fonamental que l’ex alt càrrec investigat per l’àudio de Aemet rendisca comptes

Sara Aagesen considera fonamental que el exsubsecretario de Justícia valencià rendisca comptes per la filtració de l'àudio manipulat de Aemet durant la dana de 2024 a València.

Diana Morant reivindica el seu doble paper de ministra i candidata a la Generalitat Valenciana

Diana Morant defén que el seu càrrec de ministra reforça, i no resta, la seua candidatura a la Generalitat Valenciana i reivindica que la seua prioritat és presidir el govern autonòmic.