Metrovalencia investiga la detenció d’un home pel mal ús de la mascareta

 

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha obert una investigació per a aclarir l’incident produït la vesprada del passat dissabte en un vagó del metro de València, quan dos vigilants de seguretat van retindre a un home al que van amonestar per no portar ben posada la mascareta.

 

El succés va ser gravat per diversos passatgers del comboi i el vídeo ha sigut distribuït per les xarxes socials, a on acumula més de 100.000 visualitzacions.

 

En les imàtgens es veu com dos vigilants de seguretat, un home i una dona, i dos passatgers retenen a l’home per la força mentres altres passatgers els recriminen per la seua actitud i els demanen que el solten.

 

Després d’emmanillar-lo, el vigilant demana a l’home que s’assente en els seients però este es puja a ells dempeus i els recrimina la seua actitud, mentres diverses passatgeres els demanen que es tranquil·litzen.

 

L’home, nerviós, retrau al vigilant la seua actitud i li pregunta: «Per què em fas això, amic? Perquè soc negre?», i crida «Ta puta mare!», mentres inicia un forcejament.

 

 

 

Una investigació per a aclarir els fets

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha informat que ha obert una investigació per a aclarir els fets i prendre les mesures que siguen necessàries quan recopile tota la informació sobre els fets, que es van produir dissabte passat, a les 21 hores, en un tren de la Línia 1 de Metrovalencia (Bétera-Villanueva de Castellón).

 

FGV ha informat que este diumenge va demanar la gravació completa de les càmeres de seguretat per a analitzar tota la seqüència amb la finalitat de determinar el detonant de l’incident i s’ha sol·licitat un informe a l’empresa de seguretat per a prendre les mesures que siguen necessàries.

 

Fonts de FGV recorden a demés que des de què es va decretar per part del Govern l’obligatorietat de portar mascareta en el transport públic el 4 de maig, s’ha incrementat la presència de seguretat en estacions i vagons.

 

En total, s’han produït 1.973 intervencions relacionades amb el mal ús d’esta mesura preventiva davant el Covid-19 i d’elles 64 van necessitar de la presència de la Policia Nacional o Guàrdia Civil.

 

El sindicat assegura que «es van vore obligats a reduir-lo»

Per part seua, Alternativa Sindical, sindicat que representa als vigilants privats del metro, ha emés un comunicat en el que destaca que l’home, d’origen africà, es va resistir als vigilants que intentaven convéncer-lo de l’obligació de l’ús de la mascareta en el tren i «es van vore obligats a reduir-lo».

 

Destaquen que, segons la informació recaptada pel sindicat, tot va començar quan els vigilants van vore que el viatger no portava la mascareta correctament, pel que li van demanar que es la pujara.

 

Afegixen que «al principi el jove es va negar, dient que els altres passatgers també la portaven baixada, fet que com demostra la imatge del vídeo és incert, perquè els altres passatgers la porten correctament».

 

«Davant la insistència dels vigilants de seguretat finalment el viatger es va vore obligat a pujar-se-la, però va començar a insultar als vigilants, a dir-los racistes i a pegar puntades, que va derivar en un forcejament i la detenció», argumenta el sindicat.

Últimes notícies

Cinc detinguts en una macrooperació contra el narcotràfic amb 4 tones d’haixix a València

Cinc persones han sigut detingudes en una operació policial contra el narcotràfic en què s’han intervingut quatre tones d’haixix en una nau industrial de Silla. La investigació continua oberta i sota secret de sumari, dirigida des de Madrid pel Tribunal Central d’Instància.

Un accident en la A-7 a Paterna col·lapsa la via amb 6 km d’aturades

Un accident de trànsit en la A-7 a l’altura de Paterna ha generat sis quilòmetres de retencions en sentit Barcelona esta vesprada de dilluns, després de tallar-se el carril dret al punt quilomètric 324,500.

José María Chiquillo assumirà una direcció en l’Ivace per decisió de Pérez Llorca

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha nomenat José María Chiquillo personal directiu de l’Ivace, segons el DOGV.

José María Chiquillo s’incorpora com a directiu a l’Ivace per decisió de Pérez Llorca

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha nomenat José María Chiquillo personal directiu de l’Ivace, segons publica el DOGV, després d’una trajectòria política i institucional vinculada a València i a l’àmbit internacional.

Mompó no descarta ser candidat del PP a la Generalitat: ‘No hi ha jugador de futbol que no vullga ser titular’

El president de la Diputació de València, Vicent Mompó, no s'ha descartat com a candidat del PP a la Generalitat i ha defés la gestió provincial en la DANA durant un esmorzar informatiu d'AMDComVal.

Un nou campus gratuït de programació arribarà a Alacant a partir de 2027

La Generalitat i la Fundació Telefónica posaran en marxa el campus 42 Alicante en l’antic edifici de Correus, amb formació gratuïta en programació, IA i ciberseguretat finançada amb 10,3 milions d’euros.

La pel·lícula valenciana ‘La violinista’ fa història en Annecy com a primer llargmetratge espanyol premiat

La consellera Carmen Ortí ha rebut a València la productora Paloma Mora per celebrar el Cristal a millor llargmetratge d’animació que ha aconseguit 'La violinista' en el Festival d’Annecy, el primer per a una pel·lícula espanyola en este certamen.

‘La violinista’, primera pel·líçula espanyola premiada a Annecy, triomfa amb segell valencià

La pel·lícula d’animació ‘La violinista’, amb participació de la productora valenciana TV ON Producciones i suport de l’Institut Valencià de Cultura, s’ha convertit en la primera cinta espanyola guanyadora del Cristal al millor llargmetratge al Festival d’Annecy. La consellera Carmen Ortí ha rebut la productora Paloma Mora i ha destacat el valor històric del reconeixement.