Metrovalencia investiga la detenció d’un home pel mal ús de la mascareta

 

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha obert una investigació per a aclarir l’incident produït la vesprada del passat dissabte en un vagó del metro de València, quan dos vigilants de seguretat van retindre a un home al que van amonestar per no portar ben posada la mascareta.

 

El succés va ser gravat per diversos passatgers del comboi i el vídeo ha sigut distribuït per les xarxes socials, a on acumula més de 100.000 visualitzacions.

 

En les imàtgens es veu com dos vigilants de seguretat, un home i una dona, i dos passatgers retenen a l’home per la força mentres altres passatgers els recriminen per la seua actitud i els demanen que el solten.

 

Després d’emmanillar-lo, el vigilant demana a l’home que s’assente en els seients però este es puja a ells dempeus i els recrimina la seua actitud, mentres diverses passatgeres els demanen que es tranquil·litzen.

 

L’home, nerviós, retrau al vigilant la seua actitud i li pregunta: «Per què em fas això, amic? Perquè soc negre?», i crida «Ta puta mare!», mentres inicia un forcejament.

 

 

 

Una investigació per a aclarir els fets

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha informat que ha obert una investigació per a aclarir els fets i prendre les mesures que siguen necessàries quan recopile tota la informació sobre els fets, que es van produir dissabte passat, a les 21 hores, en un tren de la Línia 1 de Metrovalencia (Bétera-Villanueva de Castellón).

 

FGV ha informat que este diumenge va demanar la gravació completa de les càmeres de seguretat per a analitzar tota la seqüència amb la finalitat de determinar el detonant de l’incident i s’ha sol·licitat un informe a l’empresa de seguretat per a prendre les mesures que siguen necessàries.

 

Fonts de FGV recorden a demés que des de què es va decretar per part del Govern l’obligatorietat de portar mascareta en el transport públic el 4 de maig, s’ha incrementat la presència de seguretat en estacions i vagons.

 

En total, s’han produït 1.973 intervencions relacionades amb el mal ús d’esta mesura preventiva davant el Covid-19 i d’elles 64 van necessitar de la presència de la Policia Nacional o Guàrdia Civil.

 

El sindicat assegura que «es van vore obligats a reduir-lo»

Per part seua, Alternativa Sindical, sindicat que representa als vigilants privats del metro, ha emés un comunicat en el que destaca que l’home, d’origen africà, es va resistir als vigilants que intentaven convéncer-lo de l’obligació de l’ús de la mascareta en el tren i «es van vore obligats a reduir-lo».

 

Destaquen que, segons la informació recaptada pel sindicat, tot va començar quan els vigilants van vore que el viatger no portava la mascareta correctament, pel que li van demanar que es la pujara.

 

Afegixen que «al principi el jove es va negar, dient que els altres passatgers també la portaven baixada, fet que com demostra la imatge del vídeo és incert, perquè els altres passatgers la porten correctament».

 

«Davant la insistència dels vigilants de seguretat finalment el viatger es va vore obligat a pujar-se-la, però va començar a insultar als vigilants, a dir-los racistes i a pegar puntades, que va derivar en un forcejament i la detenció», argumenta el sindicat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pluges en el sud de València i nord d’Alacant, amb vent i mala mar

Cels molt nuvolosos este dimecres, amb pluges més persistents en el sud de València i nord d'Alacant. El dijous arribaran precipitacions generalitzades amb fang i baixaran les màximes.

Víctimes de la DANA titllen de burla el nomenament d’Olano en la Comissió Mixta

L'associació de víctimes rebutja que José Marí Olano represente a València en la Comissió Mixta de reconstrucció i demana la seua revocació. Reclama participació real, transparència i criteris tècnics en tot el procés.

Gamarra exigix accelerar la reconstrucció de casernes de la Guàrdia Civil danyats per la dana

En una visita a la caserna de Paiporta, Gamarra ha exigit a Interior accelerar la reconstrucció de casernes danyades per la dana. També ha defés que la situació judicial de Carlos Mazón no ha canviat

Agirrezabala seguix a Vitòria mentres València decidix si operar-li del menisc

El porter cedit al València roman a Vitòria mentres s'avalua si necessita operació per la seua lesió de menisc esquerre. Es va danyar en un entrenament després de tornar amb el grup.

Atac al petrolier Hèrcules Star en l’estret d’Ormuz sense ferits

El petrolier Hèrcules Star, de la naviliera Peninsula establida a Espanya i sense pavelló espanyol, va ser atacat en l'estret d'Ormuz sense causar ferits. La Marina Mercant ha confirmat l'incident i seguix la situació en la zona.

El València Basket busca allunyar al Zalgiris en la lluita per la passada directa a quarts

El València Basket rep este dijous al Zalgiris Kaunas amb la missió de consolidar el top 6 i evitar el 'play in'. Guanyar per més de nou punts li donaria el 'average'.

Pedro Martínez avisa: els xicotets del Zalgiris anotaran i el València buscarà incomodar-los

El tècnic del València Basket va assumir que els tres bases del Zalgiris anotaran, però va exigir baixar els seus percentatges i evitar tirs lliures. També va subratllar la igualtat en l'Eurolliga i la doble cara de l'aturada de lliga.

El València Basket busca obrir bretxa davant el Zalgiris per a afermar el Top-6

El València Basket rep al Zalgiris amb l'opció de distanciar-se en la pugna pel Top-6 i acostar-se a la passada directa a quarts. Un triomf també reforçaria el seu matalàs sobre la zona de play-in.