Miguel Carcaño culpa al seu germà Javier en una carta de la mort de Marta del Castillo

 

El ‘Diario de Sevilla’ ha publicat la carta amb la qual Miguel Carcaño acusa el seu germà Javier Delgado de la mort de la jove Marta del Castillo el gener de 2009.

«Ja va acabar fa molts anys el temps de mentir per a encobrir al meu germà. Jo només puc relatar el que realment sé, de la resta solament el meu germà té les respostes», assegura Miguel Carcaño en una carta manuscrita de quatre folis datada a la presó d’Herrera de la Manxa el 2 d’agost de 2020 i dirigida a l’advocada Inmaculada Torres Moreno.

Amb aquestes paraules Miguel Carcaño es reafirma en la setena versió que va donar a la Policia en 2013, en la qual sosté que el seu germà va matar a Marta del Castillo de diversos colps amb la culata d’una pistola.

 

Miguel Carcaño: «»Estic esperançat que això servisca per a poder trobar el cos de Marta del Castillo»

 

«Estic content i esperançat en què tot això puga servir per a demostrar el que realment va ocórrer aquella vesprada-nit del 24 de gener i, cosa que és encara més important, el fet de poder trobar el cos de Marta», escriu Miguel Carcaño.

Segons Miguel Carcaño, assassí confés de Marta del Castillo, en les seues anteriors declaracions va estar encobrint al seu germà.

El jutjat d’Instrucció número 4 de Sevilla ha acceptat la cara de Miguel Carcaño, que escriu que «només espere el dia que es puga demostrar per complet que tot el que s’ha dit és veritat«.

L’acusació que exerceixen els pares de la jove va presentar el febrer de 2020 proves que demostraven que Carcaño va presentar documents falsos perquè li concediren la hipoteca del pis de Lleó XIII, on es va produir l’assassinat. Això hauria provocat la discussió entre Carcaño i el seu germà Javier Delgado que acabaria amb la mort de Marta del Castillo, sosté el mateix Miguel Carcaño.

Com va morir Marta del Castillo segons Miguel Carcaño?

 

En la missiva, torna a explicar l’ocorregut aquella vesprada. A les 20.30 hores del 24 de gener de 2009, Carcaño va arribar acompanyat de Marta al domicili de Lleó XIII. Es va iniciar una discussió entre ell i el seu germà pel tema de la hipoteca. Marta, que es trobava a l’habitació, va eixir a mediar entre els dos germans. En aqueix moment, segons Carcaño, el seu germà va colpejar al cap a la jove amb la culata d’una pistola caient dins de la seua habitació.

En aqueix moment, Delgado marxa a realitzar una crida, «que desconec a qui i el contingut d’aquesta», assenyala en la carta. Quant a la presència de Javier García Marín, el Cuco, Carcaño compta que va arribar a veure el cos de Marta en el sòl, però va marxar corrent en veure acostar-se a Delgado.

Miguel i el seu germà van utilitzar una cadira de rodes per a traure el cos del pis i introduir-lo en el cotxe de la seua cunyada Rosa, exdona de Delgado. Van traslladar el cos a la finca de Majaloba, en la Rinconada, on ja s’ha buscat a Marta del Castillo.

Encara que aporta més dades sobre el procés del transport del cos, afirma desconéixer algunes dades, com la distància que hi hauria entre la carretera i la rasa on van depositar el cos. Sí que destaca que l’endemà, el 25 de gener, ell i el seu germà van tornar a la zona on van deixar el cos. «Des de llavors, no sé més del seu parador».

El jutge de la Instrucció número 4, Álvaro Martín, va decidir arxivar, amb l’informe favorable de la Fiscalia de Sevilla, la investigació que demanaven obrir els pares de Marta del Castillo arran de la documentació fraudulenta de la hipoteca.

Segons el jutge, la investigació «no aporta indici rellevant ni cap corroboració objectiva a la nova declaració de Carcaño». Per a la Fiscalia, la credibilitat de Carcaño és «nul·la», ja que «és evident que el vertader objectiu que persegueix és acte exculpar-se com a autor confés i condemnat en ferm per l’assassinat de Marta». Per part seua, contrària a posició de la Fiscalia, la família de Marta confia que l’Audiència reòbriga la investigació.

Últimes notícies

Cinc detinguts en una macrooperació contra el narcotràfic amb 4 tones d’haixix a València

Cinc persones han sigut detingudes en una operació policial contra el narcotràfic en què s’han intervingut quatre tones d’haixix en una nau industrial de Silla. La investigació continua oberta i sota secret de sumari, dirigida des de Madrid pel Tribunal Central d’Instància.

Un accident en la A-7 a Paterna col·lapsa la via amb 6 km d’aturades

Un accident de trànsit en la A-7 a l’altura de Paterna ha generat sis quilòmetres de retencions en sentit Barcelona esta vesprada de dilluns, després de tallar-se el carril dret al punt quilomètric 324,500.

José María Chiquillo assumirà una direcció en l’Ivace per decisió de Pérez Llorca

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha nomenat José María Chiquillo personal directiu de l’Ivace, segons el DOGV.

José María Chiquillo s’incorpora com a directiu a l’Ivace per decisió de Pérez Llorca

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha nomenat José María Chiquillo personal directiu de l’Ivace, segons publica el DOGV, després d’una trajectòria política i institucional vinculada a València i a l’àmbit internacional.

Mompó no descarta ser candidat del PP a la Generalitat: ‘No hi ha jugador de futbol que no vullga ser titular’

El president de la Diputació de València, Vicent Mompó, no s'ha descartat com a candidat del PP a la Generalitat i ha defés la gestió provincial en la DANA durant un esmorzar informatiu d'AMDComVal.

Un nou campus gratuït de programació arribarà a Alacant a partir de 2027

La Generalitat i la Fundació Telefónica posaran en marxa el campus 42 Alicante en l’antic edifici de Correus, amb formació gratuïta en programació, IA i ciberseguretat finançada amb 10,3 milions d’euros.

La pel·lícula valenciana ‘La violinista’ fa història en Annecy com a primer llargmetratge espanyol premiat

La consellera Carmen Ortí ha rebut a València la productora Paloma Mora per celebrar el Cristal a millor llargmetratge d’animació que ha aconseguit 'La violinista' en el Festival d’Annecy, el primer per a una pel·lícula espanyola en este certamen.

‘La violinista’, primera pel·líçula espanyola premiada a Annecy, triomfa amb segell valencià

La pel·lícula d’animació ‘La violinista’, amb participació de la productora valenciana TV ON Producciones i suport de l’Institut Valencià de Cultura, s’ha convertit en la primera cinta espanyola guanyadora del Cristal al millor llargmetratge al Festival d’Annecy. La consellera Carmen Ortí ha rebut la productora Paloma Mora i ha destacat el valor històric del reconeixement.