Miguel Carcaño culpa al seu germà Javier en una carta de la mort de Marta del Castillo

 

El ‘Diario de Sevilla’ ha publicat la carta amb la qual Miguel Carcaño acusa el seu germà Javier Delgado de la mort de la jove Marta del Castillo el gener de 2009.

«Ja va acabar fa molts anys el temps de mentir per a encobrir al meu germà. Jo només puc relatar el que realment sé, de la resta solament el meu germà té les respostes», assegura Miguel Carcaño en una carta manuscrita de quatre folis datada a la presó d’Herrera de la Manxa el 2 d’agost de 2020 i dirigida a l’advocada Inmaculada Torres Moreno.

Amb aquestes paraules Miguel Carcaño es reafirma en la setena versió que va donar a la Policia en 2013, en la qual sosté que el seu germà va matar a Marta del Castillo de diversos colps amb la culata d’una pistola.

 

Miguel Carcaño: «»Estic esperançat que això servisca per a poder trobar el cos de Marta del Castillo»

 

«Estic content i esperançat en què tot això puga servir per a demostrar el que realment va ocórrer aquella vesprada-nit del 24 de gener i, cosa que és encara més important, el fet de poder trobar el cos de Marta», escriu Miguel Carcaño.

Segons Miguel Carcaño, assassí confés de Marta del Castillo, en les seues anteriors declaracions va estar encobrint al seu germà.

El jutjat d’Instrucció número 4 de Sevilla ha acceptat la cara de Miguel Carcaño, que escriu que «només espere el dia que es puga demostrar per complet que tot el que s’ha dit és veritat«.

L’acusació que exerceixen els pares de la jove va presentar el febrer de 2020 proves que demostraven que Carcaño va presentar documents falsos perquè li concediren la hipoteca del pis de Lleó XIII, on es va produir l’assassinat. Això hauria provocat la discussió entre Carcaño i el seu germà Javier Delgado que acabaria amb la mort de Marta del Castillo, sosté el mateix Miguel Carcaño.

Com va morir Marta del Castillo segons Miguel Carcaño?

 

En la missiva, torna a explicar l’ocorregut aquella vesprada. A les 20.30 hores del 24 de gener de 2009, Carcaño va arribar acompanyat de Marta al domicili de Lleó XIII. Es va iniciar una discussió entre ell i el seu germà pel tema de la hipoteca. Marta, que es trobava a l’habitació, va eixir a mediar entre els dos germans. En aqueix moment, segons Carcaño, el seu germà va colpejar al cap a la jove amb la culata d’una pistola caient dins de la seua habitació.

En aqueix moment, Delgado marxa a realitzar una crida, «que desconec a qui i el contingut d’aquesta», assenyala en la carta. Quant a la presència de Javier García Marín, el Cuco, Carcaño compta que va arribar a veure el cos de Marta en el sòl, però va marxar corrent en veure acostar-se a Delgado.

Miguel i el seu germà van utilitzar una cadira de rodes per a traure el cos del pis i introduir-lo en el cotxe de la seua cunyada Rosa, exdona de Delgado. Van traslladar el cos a la finca de Majaloba, en la Rinconada, on ja s’ha buscat a Marta del Castillo.

Encara que aporta més dades sobre el procés del transport del cos, afirma desconéixer algunes dades, com la distància que hi hauria entre la carretera i la rasa on van depositar el cos. Sí que destaca que l’endemà, el 25 de gener, ell i el seu germà van tornar a la zona on van deixar el cos. «Des de llavors, no sé més del seu parador».

El jutge de la Instrucció número 4, Álvaro Martín, va decidir arxivar, amb l’informe favorable de la Fiscalia de Sevilla, la investigació que demanaven obrir els pares de Marta del Castillo arran de la documentació fraudulenta de la hipoteca.

Segons el jutge, la investigació «no aporta indici rellevant ni cap corroboració objectiva a la nova declaració de Carcaño». Per a la Fiscalia, la credibilitat de Carcaño és «nul·la», ja que «és evident que el vertader objectiu que persegueix és acte exculpar-se com a autor confés i condemnat en ferm per l’assassinat de Marta». Per part seua, contrària a posició de la Fiscalia, la família de Marta confia que l’Audiència reòbriga la investigació.

Últimes notícies

Els afectats pels incendis de La Vall d’Uixó no hauran d’anar als jutjats si tenen dificultats

El TSJ de la Comunitat Valenciana ha acordat eximir fins al 29 de juliol les persones afectades per evacuacions i restriccions de mobilitat per l’incendi de La Vall d'Uixó de l’obligació d’acudir als jutjats si tenen dificultats per desplaçar-se.

El Valencia Basket incorpora Wildens Leveque i el cedix a l’Hestia Menorca

El Valencia Basket ha fitxat el pívot Wildens Leveque per tres temporades i l’ha cedit per a la pròxima campanya a l’Hestia Menorca de Primera FEB.

Aagesen alerta del risc extrem d’incendis i carrega contra els bulos sobre els focs

Sara Aagesen reclama prudència davant un risc molt alt d’incendis per la possible quarta ona de calor i critica com una irresponsabilitat política els bulos sobre l’origen dels focs.

Onda prohibix beure i cuinar amb l’aigua de l’aixeta fins que siga segura

L’Ajuntament d’Onda ha prohibit beure i cuinar amb l’aigua de la xarxa per precaució arran de l’incendi de La Vall d’Uixó, i només permet l’ús per a higiene i neteja fins que les anàlisis garantisquen que és segura.

La jutgessa de la DANA crida a declarar com a testimoni Martínez Mus

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA ha acordat citar com a testimoni, encara sense data, el vicepresident tercer del Govern valencià i conseller Vicente Martínez Mus, arran dels missatges que va enviar al grup de Whatsapp del Consell durant l’episodi de pluges.

València prepara l’arribada de més de 200 obres de Sorolla amb un contracte de transport de 404.000 euros

El Consorci de Museus ha tret a licitació el trasllat de més de 200 obres de Joaquín Sorolla des de la Hispanic Society de Nova York a València, amb un pressupost de 404.236,80 euros i previsió d’inaugurar la col·lecció en gener de 2027 al Museu de la Ciutat.

El jugador de l’Elx Josan Ferrández llegirà el pregó de les Festes d’Elx 2026

L’Ajuntament d’Elx ha triat el futbolista crevillentí de l’Elx CF José Antonio Ferrández ‘Josan’ com a pregoner de les Festes d’Elx 2026, en reconeixement a la seua trajectòria i vincle amb el club i la ciutat.

Les zones cremades pels últims incendis seran declarades àrees greument afectades

El Govern central ha anunciat que aprovarà un reial decret llei per declarar zones greument afectades per emergències de protecció civil les àrees cremades pels últims incendis, inclosa La Vall d'Uixó. Després de l’aprovació, s’activarà la coordinació amb institucions i ajuntaments per avaluar danys i impulsar la recuperació.