Miguel Carcaño culpa al seu germà Javier en una carta de la mort de Marta del Castillo

 

El ‘Diario de Sevilla’ ha publicat la carta amb la qual Miguel Carcaño acusa el seu germà Javier Delgado de la mort de la jove Marta del Castillo el gener de 2009.

«Ja va acabar fa molts anys el temps de mentir per a encobrir al meu germà. Jo només puc relatar el que realment sé, de la resta solament el meu germà té les respostes», assegura Miguel Carcaño en una carta manuscrita de quatre folis datada a la presó d’Herrera de la Manxa el 2 d’agost de 2020 i dirigida a l’advocada Inmaculada Torres Moreno.

Amb aquestes paraules Miguel Carcaño es reafirma en la setena versió que va donar a la Policia en 2013, en la qual sosté que el seu germà va matar a Marta del Castillo de diversos colps amb la culata d’una pistola.

 

Miguel Carcaño: «»Estic esperançat que això servisca per a poder trobar el cos de Marta del Castillo»

 

«Estic content i esperançat en què tot això puga servir per a demostrar el que realment va ocórrer aquella vesprada-nit del 24 de gener i, cosa que és encara més important, el fet de poder trobar el cos de Marta», escriu Miguel Carcaño.

Segons Miguel Carcaño, assassí confés de Marta del Castillo, en les seues anteriors declaracions va estar encobrint al seu germà.

El jutjat d’Instrucció número 4 de Sevilla ha acceptat la cara de Miguel Carcaño, que escriu que «només espere el dia que es puga demostrar per complet que tot el que s’ha dit és veritat«.

L’acusació que exerceixen els pares de la jove va presentar el febrer de 2020 proves que demostraven que Carcaño va presentar documents falsos perquè li concediren la hipoteca del pis de Lleó XIII, on es va produir l’assassinat. Això hauria provocat la discussió entre Carcaño i el seu germà Javier Delgado que acabaria amb la mort de Marta del Castillo, sosté el mateix Miguel Carcaño.

Com va morir Marta del Castillo segons Miguel Carcaño?

 

En la missiva, torna a explicar l’ocorregut aquella vesprada. A les 20.30 hores del 24 de gener de 2009, Carcaño va arribar acompanyat de Marta al domicili de Lleó XIII. Es va iniciar una discussió entre ell i el seu germà pel tema de la hipoteca. Marta, que es trobava a l’habitació, va eixir a mediar entre els dos germans. En aqueix moment, segons Carcaño, el seu germà va colpejar al cap a la jove amb la culata d’una pistola caient dins de la seua habitació.

En aqueix moment, Delgado marxa a realitzar una crida, «que desconec a qui i el contingut d’aquesta», assenyala en la carta. Quant a la presència de Javier García Marín, el Cuco, Carcaño compta que va arribar a veure el cos de Marta en el sòl, però va marxar corrent en veure acostar-se a Delgado.

Miguel i el seu germà van utilitzar una cadira de rodes per a traure el cos del pis i introduir-lo en el cotxe de la seua cunyada Rosa, exdona de Delgado. Van traslladar el cos a la finca de Majaloba, en la Rinconada, on ja s’ha buscat a Marta del Castillo.

Encara que aporta més dades sobre el procés del transport del cos, afirma desconéixer algunes dades, com la distància que hi hauria entre la carretera i la rasa on van depositar el cos. Sí que destaca que l’endemà, el 25 de gener, ell i el seu germà van tornar a la zona on van deixar el cos. «Des de llavors, no sé més del seu parador».

El jutge de la Instrucció número 4, Álvaro Martín, va decidir arxivar, amb l’informe favorable de la Fiscalia de Sevilla, la investigació que demanaven obrir els pares de Marta del Castillo arran de la documentació fraudulenta de la hipoteca.

Segons el jutge, la investigació «no aporta indici rellevant ni cap corroboració objectiva a la nova declaració de Carcaño». Per a la Fiscalia, la credibilitat de Carcaño és «nul·la», ja que «és evident que el vertader objectiu que persegueix és acte exculpar-se com a autor confés i condemnat en ferm per l’assassinat de Marta». Per part seua, contrària a posició de la Fiscalia, la família de Marta confia que l’Audiència reòbriga la investigació.

Últimes notícies

Arcadi España dona per bones les explicacions que Zapatero oferirà pel cas Plus Ultra

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha assegurat a València que està segur que les explicacions de José Luis Rodríguez Zapatero pel cas Plus Ultra seran satisfactòries i ha reivindicat la professionalitat de l’Agència Tributària.

El sector azuleter reclama un marc estable per a mantindre la cogeneració i els llocs de faena a Castelló

La patronal Ascer i representants institucionals han reclamat a Castelló un marc regulador estable per a la cogeneració industrial, que consideren essencial per a la competitivitat, l’ocupació i el futur de la indústria ceràmica.

Un patinet manipulat fuig pel centre de Benidorm a 104 km/h abans de ser interceptat

La Policia Local de Benidorm ha interceptat un patinet elèctric manipulat que ha arribat als 104 km/h després d’una fuga de més de dos quilòmetres pel centre de la ciutat. El conductor ha sigut sancionat per conducció temerària i per circular sense assegurança ni certificat de registre.

Més de 200 platges i cales valencianes lluïxen la Bandera Qualitur 2026 per la seua excel·lència

Turisme Comunitat Valenciana ha concedit la Bandera Qualitur 2026 a 206 platges i cales de 40 municipis, amb especial pes per als destins de la província de València.

Alerten que immigrants en vies de regularitzar-se acaben en CIE i deportats

La xarxa CIES No ha denunciat que persones migrants en procés de regularitzacio extraordinaria han sigut internades en CIE i, en alguns casos, deportades, cosa que consideren una amenaça al seu dret a regularitzar-se.

José María Ángel reclama que la Comissió Mixta avance sense pensar en la foto

L’excomissionat del Govern per a la dana defensa en el Senat que la Comissió Mixta només serà útil si hi ha voluntat real d’avançar i proposa més formació i canvis legals en emergències.

Rafa Mir, condemnat a huit anys i mig de presó per agressió sexual i lesions a València

La Secció Quarta de l'Audiència Provincial de València ha condemnat el futbolista Rafa Mir a huit anys i mig de presó per agressió sexual i lesions, i ha imposat també dos anys de presó a un segon acusat, també futbolista i amic seu. La sentència no és ferma i fixa indemnitzacions econòmiques per a les víctimes.

Sara Sorribes confia a tornar al seu màxim nivell: encara em queda corda

La tenista castellonenca Sara Sorribes assegura que encara li queda corda per a competir al màxim nivell després de la seua retirada temporal i manté com a objectiu tornar a representar Espanya i ser als Jocs de Los Angeles 2028.