Miguel Carcaño culpa al seu germà Javier en una carta de la mort de Marta del Castillo

 

El ‘Diario de Sevilla’ ha publicat la carta amb la qual Miguel Carcaño acusa el seu germà Javier Delgado de la mort de la jove Marta del Castillo el gener de 2009.

«Ja va acabar fa molts anys el temps de mentir per a encobrir al meu germà. Jo només puc relatar el que realment sé, de la resta solament el meu germà té les respostes», assegura Miguel Carcaño en una carta manuscrita de quatre folis datada a la presó d’Herrera de la Manxa el 2 d’agost de 2020 i dirigida a l’advocada Inmaculada Torres Moreno.

Amb aquestes paraules Miguel Carcaño es reafirma en la setena versió que va donar a la Policia en 2013, en la qual sosté que el seu germà va matar a Marta del Castillo de diversos colps amb la culata d’una pistola.

 

Miguel Carcaño: «»Estic esperançat que això servisca per a poder trobar el cos de Marta del Castillo»

 

«Estic content i esperançat en què tot això puga servir per a demostrar el que realment va ocórrer aquella vesprada-nit del 24 de gener i, cosa que és encara més important, el fet de poder trobar el cos de Marta», escriu Miguel Carcaño.

Segons Miguel Carcaño, assassí confés de Marta del Castillo, en les seues anteriors declaracions va estar encobrint al seu germà.

El jutjat d’Instrucció número 4 de Sevilla ha acceptat la cara de Miguel Carcaño, que escriu que «només espere el dia que es puga demostrar per complet que tot el que s’ha dit és veritat«.

L’acusació que exerceixen els pares de la jove va presentar el febrer de 2020 proves que demostraven que Carcaño va presentar documents falsos perquè li concediren la hipoteca del pis de Lleó XIII, on es va produir l’assassinat. Això hauria provocat la discussió entre Carcaño i el seu germà Javier Delgado que acabaria amb la mort de Marta del Castillo, sosté el mateix Miguel Carcaño.

Com va morir Marta del Castillo segons Miguel Carcaño?

 

En la missiva, torna a explicar l’ocorregut aquella vesprada. A les 20.30 hores del 24 de gener de 2009, Carcaño va arribar acompanyat de Marta al domicili de Lleó XIII. Es va iniciar una discussió entre ell i el seu germà pel tema de la hipoteca. Marta, que es trobava a l’habitació, va eixir a mediar entre els dos germans. En aqueix moment, segons Carcaño, el seu germà va colpejar al cap a la jove amb la culata d’una pistola caient dins de la seua habitació.

En aqueix moment, Delgado marxa a realitzar una crida, «que desconec a qui i el contingut d’aquesta», assenyala en la carta. Quant a la presència de Javier García Marín, el Cuco, Carcaño compta que va arribar a veure el cos de Marta en el sòl, però va marxar corrent en veure acostar-se a Delgado.

Miguel i el seu germà van utilitzar una cadira de rodes per a traure el cos del pis i introduir-lo en el cotxe de la seua cunyada Rosa, exdona de Delgado. Van traslladar el cos a la finca de Majaloba, en la Rinconada, on ja s’ha buscat a Marta del Castillo.

Encara que aporta més dades sobre el procés del transport del cos, afirma desconéixer algunes dades, com la distància que hi hauria entre la carretera i la rasa on van depositar el cos. Sí que destaca que l’endemà, el 25 de gener, ell i el seu germà van tornar a la zona on van deixar el cos. «Des de llavors, no sé més del seu parador».

El jutge de la Instrucció número 4, Álvaro Martín, va decidir arxivar, amb l’informe favorable de la Fiscalia de Sevilla, la investigació que demanaven obrir els pares de Marta del Castillo arran de la documentació fraudulenta de la hipoteca.

Segons el jutge, la investigació «no aporta indici rellevant ni cap corroboració objectiva a la nova declaració de Carcaño». Per a la Fiscalia, la credibilitat de Carcaño és «nul·la», ja que «és evident que el vertader objectiu que persegueix és acte exculpar-se com a autor confés i condemnat en ferm per l’assassinat de Marta». Per part seua, contrària a posició de la Fiscalia, la família de Marta confia que l’Audiència reòbriga la investigació.

Últimes notícies

Carlos Álvarez deixa el Levante i fitxa pel Club América mexicà

El Levante ha tancat el traspàs del migcampista Carlos Álvarez al Club América de Mèxic després de dues temporades i mitja i 105 partits com a granota.

Milers de persones omplin València per a defensar que Ceuta no està sola

Milers de persones s’han concentrat davant l’Ajuntament de València per a mostrar suport a Ceuta i exigir la dimissió de Pedro Sánchez, enmig de crits contra el Govern i pancartes contra la gestió de la crisi migratòria de juliol.

Les víctimes de la DANA veuen l’escrit de Mazón com una prova que ha de ser investigat

Associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre consideren que l’escrit remés per Carlos Mazón al jutjat reforça la necessitat que siga investigat pel retard en l’avís Es-Alert, que veuen clau en les 232 morts.

Carlos Romero transmet calma al Villarreal i confia que els triomfs arribaran prompte

Carlos Romero ha assegurat en la presentació dels fitxatges del Villarreal que l’equip està tranquil i confiat, malgrat no haver guanyat encara en Lliga, i afronta amb il·lusió el retorn a La Cerámica i el repte de la Champions.

La parella detinguda per la desaparició del seu bebé serà traslladada al jutjat d’Amposta

La parella arrestada este dimecres a València per la presumpta desaparició del seu bebé a Tarragona serà traslladada en els pròxims dies al jutjat d’Amposta, que porta una causa secreta oberta pel cas.

Les màximes pugen fins als 36,5 graus a Utiel en un dia de calor intensa

Les temperatures màximes han pujat cinc graus este dimecres a la Comunitat Valenciana i han arribat als 36,5 graus a Utiel, amb diversos municipis d’interior per damunt dels 36 graus.

La Fiscalia rebutja que Bernabé entregue els missatges de la DANA del 29-O

La Fiscalia ha demanat desestimar la petició de Salomé Pradas perquè la delegada del Govern, Pilar Bernabé, entregue totes les seues comunicacions sobre l’emergència per la DANA del 29 d’octubre, en considerar-la innecessària i merament prospectiva.

València tindrà una còpia del mural de Luis de la Fuente vandalitzat a Barcelona

L’Ajuntament de València ha encarregat a l’artista Alberto León la reproducció ampliada del mural de Luis de la Fuente, destruït a Barcelona, en una façana municipal del barri de Russafa.