Miguel Carcaño culpa al seu germà Javier en una carta de la mort de Marta del Castillo

 

El ‘Diario de Sevilla’ ha publicat la carta amb la qual Miguel Carcaño acusa el seu germà Javier Delgado de la mort de la jove Marta del Castillo el gener de 2009.

«Ja va acabar fa molts anys el temps de mentir per a encobrir al meu germà. Jo només puc relatar el que realment sé, de la resta solament el meu germà té les respostes», assegura Miguel Carcaño en una carta manuscrita de quatre folis datada a la presó d’Herrera de la Manxa el 2 d’agost de 2020 i dirigida a l’advocada Inmaculada Torres Moreno.

Amb aquestes paraules Miguel Carcaño es reafirma en la setena versió que va donar a la Policia en 2013, en la qual sosté que el seu germà va matar a Marta del Castillo de diversos colps amb la culata d’una pistola.

 

Miguel Carcaño: «»Estic esperançat que això servisca per a poder trobar el cos de Marta del Castillo»

 

«Estic content i esperançat en què tot això puga servir per a demostrar el que realment va ocórrer aquella vesprada-nit del 24 de gener i, cosa que és encara més important, el fet de poder trobar el cos de Marta», escriu Miguel Carcaño.

Segons Miguel Carcaño, assassí confés de Marta del Castillo, en les seues anteriors declaracions va estar encobrint al seu germà.

El jutjat d’Instrucció número 4 de Sevilla ha acceptat la cara de Miguel Carcaño, que escriu que «només espere el dia que es puga demostrar per complet que tot el que s’ha dit és veritat«.

L’acusació que exerceixen els pares de la jove va presentar el febrer de 2020 proves que demostraven que Carcaño va presentar documents falsos perquè li concediren la hipoteca del pis de Lleó XIII, on es va produir l’assassinat. Això hauria provocat la discussió entre Carcaño i el seu germà Javier Delgado que acabaria amb la mort de Marta del Castillo, sosté el mateix Miguel Carcaño.

Com va morir Marta del Castillo segons Miguel Carcaño?

 

En la missiva, torna a explicar l’ocorregut aquella vesprada. A les 20.30 hores del 24 de gener de 2009, Carcaño va arribar acompanyat de Marta al domicili de Lleó XIII. Es va iniciar una discussió entre ell i el seu germà pel tema de la hipoteca. Marta, que es trobava a l’habitació, va eixir a mediar entre els dos germans. En aqueix moment, segons Carcaño, el seu germà va colpejar al cap a la jove amb la culata d’una pistola caient dins de la seua habitació.

En aqueix moment, Delgado marxa a realitzar una crida, «que desconec a qui i el contingut d’aquesta», assenyala en la carta. Quant a la presència de Javier García Marín, el Cuco, Carcaño compta que va arribar a veure el cos de Marta en el sòl, però va marxar corrent en veure acostar-se a Delgado.

Miguel i el seu germà van utilitzar una cadira de rodes per a traure el cos del pis i introduir-lo en el cotxe de la seua cunyada Rosa, exdona de Delgado. Van traslladar el cos a la finca de Majaloba, en la Rinconada, on ja s’ha buscat a Marta del Castillo.

Encara que aporta més dades sobre el procés del transport del cos, afirma desconéixer algunes dades, com la distància que hi hauria entre la carretera i la rasa on van depositar el cos. Sí que destaca que l’endemà, el 25 de gener, ell i el seu germà van tornar a la zona on van deixar el cos. «Des de llavors, no sé més del seu parador».

El jutge de la Instrucció número 4, Álvaro Martín, va decidir arxivar, amb l’informe favorable de la Fiscalia de Sevilla, la investigació que demanaven obrir els pares de Marta del Castillo arran de la documentació fraudulenta de la hipoteca.

Segons el jutge, la investigació «no aporta indici rellevant ni cap corroboració objectiva a la nova declaració de Carcaño». Per a la Fiscalia, la credibilitat de Carcaño és «nul·la», ja que «és evident que el vertader objectiu que persegueix és acte exculpar-se com a autor confés i condemnat en ferm per l’assassinat de Marta». Per part seua, contrària a posició de la Fiscalia, la família de Marta confia que l’Audiència reòbriga la investigació.

Últimes notícies

Les víctimes de la DANA reclamen presó per a Mazón a un mes dels dos anys del 29O

Tres associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre han exigit a Alacant el fi de l’aforament i l’ingrés a presó de Carlos Mazón, a un mes de complir-se dos anys del desastre que va causar 232 morts.

El Valencia Basket remunta a Saragossa i jugarà la final de la Supercopa

El Valencia Basket ha remuntat davant el Casademont Zaragoza (73-84) en la semifinal de la Supercopa LF Endesa a Torrejón de Ardoz i es classifica per a la final, on buscarà el seu quart títol. Debut de les jóvens Isa Hernández i Amelia Alonso amb només 16 anys.

Les persones sordes exigixen que els seus drets siguen reals en el dia a dia

FESORD CV ha celebrat a València el Dia Internacional de les Persones Sordes 2026 i ha reclamat que els drets reconeguts passen a complir-se de manera efectiva. La jornada ha coincidit amb el centenari de lAssociació Valenciana de Persones Sordes i ha inclòs la suma al manifest de la CNSE.

Kempes aposta per Aguirre per a reactivar el València i unir el vestidor

Mario Alberto Kempes ha mostrat plena confiança en Javier Aguirre per a traure el València CF de la zona baixa i reforçar la unió del vestidor, tot i la delicada situació esportiva de l’equip en LaLiga EA Sports.

El Valencia Basket estrena el Roig Arena en la Lliga Endesa contra l’Ilerna Lleida

El Valencia Basket rep este diumenge l’Ilerna Lleida al Roig Arena en la primera jornada de la fase regular de la Lliga Endesa, en el primer partit del nou projecte ‘taronja’ davant la seua afició.

Presó per a un home per una violació i un robatori amb intimidació al Parc Central

Un home ha ingressat en presó preventiva acusat de violar un estudiant americà i robar amb intimidació al Parc Central de València, gràcies a un vídeo entregat a la Policia Nacional per diversos testimonis.

Oltra defensa que Compromís té més capacitat de govern que el bipartidisme

Mónica Oltra ha reivindicat en unes jornades municipalistes a Mislata que forces com Compromís tenen més capacitat de govern que el bipartidisme i ha instat el seu espai polític a preparar-se per a governar el 2027.

Quatre de cada deu parades del Mercat Central tornen a vendre després de l’incendi

Un 40 % de les 45 parades del Mercat Central de València afectades per l’incendi en un quadre elèctric ja han représ l’activitat aquest dissabte. La resta confia a recuperar el subministrament elèctric a partir de dilluns mentre continuen els treballs tècnics i de seguretat.