Mor una amazona després de rebre una coça d’un cavall

 

Una dona va morir este diumenge després de rebre una coça d’un cavall en el centre eqüestre Rouredes en Zenotz, en la navarresa vall d’Ultzama, segons va informar EFE. Hores abans havia competit en una prova de la Lliga Nord de Salt en el Club Hípic Jaizubia, en Guipuzcoa.

El succés es va produir al voltant de les 18.50 hores. La morta és Elena Legarra Martiarena, veïna de Pamplona de 43 anys. Pel que sembla, estava baixant els cavalls del camió per a deixar-los en la quadra, quan un d’ells li va propinar una coça en el tòrax, prop del cor, causant-li la mort de manera pràcticament immediata.

Legarra era una habitual en les competicions d’hípiques. Havia començat a competir en 2003 i segons informa ‘Noticias de Navarra’, havia participat en més de 100 proves des de llavors. Entre els seus últims campionats estava el Campionat d’Espanya d’Eguades i Cavalls Joves, disputat al setembre en el Club de Camp Vila de Madrid. En la final, va derrocar una barra i va acabar onzena. Este cap de setmana havia pres part de dos proves del campionat de Jaizubia, pertanyent a la Lliga Nord de Salt.

Condolences

 

El Consell Superior d’Esports (CSD) i la Federació Hípica Espanyola (RFHE) han expressat la seua pesar per la defunció de l’amazona Elena Legarra, que va morir el diumenge després de rebre una coça d’un cavall en el centre eqüestre Rouredes en Zenotz, en la navarresa vall d’Ultzama, en circumstàncies que estan sent investigades per la Policia Foral.

El CSD va publicar en les seues xarxes un missatge en el qual envia les seues «més profundes condolences» a la RFHE i a la família i amics d’Elena.

La Federació Espanyola va mostrar també este dilluns la seua «profunda tristesa» pel fatal accident de la navarresa, que havia competit en la Lliga Nord en Jaizubía.

Últimes notícies

Avis per calor intensa en tres comarques de Castelló este dilluns

Sanitat ha activat el nivell de risc taronja per calor en una vintena de municipis del nord de Castelló, mentres Aemet preveu màximes pròximes als 40 graus en punts de l’interior valencià.

Morin dos banyistes ofegats a una platja de Pilar de la Horadada i en una cala de Torrevella

Dos hòmens han mort ofegats este diumenge a la platja Mil Palmeras de Pilar de la Horadada i en una cala de Torrevella. Els equips sanitaris del Samu no han pogut reanimar-los malgrat aplicar maniobres avançades.

Trump i Pedro Sánchez encapçalen els ninots satírics de les Fogueres d’Alacant

Donald Trump, Pedro Sánchez i l’alcalde Luis Barcala s’han convertit en els grans protagonistes dels ninots satírics de les Fogueres de Sant Joan d’Alacant, que combinen crítica política, humor i grans monuments com la foguera especial guanyadora Génesi.

Antiviolència planteja tancar dos mesos el camp del Racing i un el del Deportivo i l’Eldense

La Comissió Antiviolència ha proposat clausurar dos mesos el camp del Racing Club i un mes els estadis del Deportivo de la Coruña i de l’Eldense pels greus incidents en els partits d’ascens.

Ferran Torres iguala Puchades com a valencià amb més partits en un Mundial

Ferran Torres ha jugat el seu sisé partit en una fase final d’un Mundial i iguala així Antonio Puchades com a futbolista valencià amb més presències en esta competició. El davanter de Foios pot quedar a soles al capdavant si juga davant Uruguai en l’últim duel de la fase de grups.

Sis morts per calor extrema en sis dies a la Comunitat Valenciana, cinc d’elles a la província de València

La Comunitat Valenciana ha registrat sis morts atribuïbles a les altes temperatures entre el 30 de maig i el 4 de juny, cinc a la província de València i una a Castelló, segons el sistema MoMo de Sanitat.

Quatre persones detingudes en trobar quasi 3 kg de marihuana en una vivenda de Vall d’Alba

La Guàrdia Civil ha detingut quatre persones a Vall d'Alba després d'intervindre quasi 3.000 grams de marihuana en dos immobles contigus, presumptament destinada a la seua distribució.

La calor arranca fort: més de 30 °C de bon matí i quasi 34 °C a La Vila Joiosa

Les temperatures han superat ja els 30 graus este dilluns de bon matí en nombrosos municipis valencians, amb 33,7 °C a La Vila Joiosa. Aemet ha activat un episodi de calor fins dimecres i Emergències ha decretat alerta groga i risc alt d'incendis.