Mor una amazona després de rebre una coça d’un cavall

Ejemplo de shortcode con estilo
  Una dona va morir este diumenge després de rebre una coça d’un cavall en el centre eqüestre Rouredes en Zenotz, en la navarresa vall d’Ultzama, segons va informar EFE. Hores abans havia competit en una prova de la Lliga Nord de Salt en el Club Hípic Jaizubia, en Guipuzcoa. El succés es va produir al voltant de les 18.50 […]

 

Una dona va morir este diumenge després de rebre una coça d’un cavall en el centre eqüestre Rouredes en Zenotz, en la navarresa vall d’Ultzama, segons va informar EFE. Hores abans havia competit en una prova de la Lliga Nord de Salt en el Club Hípic Jaizubia, en Guipuzcoa.

El succés es va produir al voltant de les 18.50 hores. La morta és Elena Legarra Martiarena, veïna de Pamplona de 43 anys. Pel que sembla, estava baixant els cavalls del camió per a deixar-los en la quadra, quan un d’ells li va propinar una coça en el tòrax, prop del cor, causant-li la mort de manera pràcticament immediata.

Legarra era una habitual en les competicions d’hípiques. Havia començat a competir en 2003 i segons informa ‘Noticias de Navarra’, havia participat en més de 100 proves des de llavors. Entre els seus últims campionats estava el Campionat d’Espanya d’Eguades i Cavalls Joves, disputat al setembre en el Club de Camp Vila de Madrid. En la final, va derrocar una barra i va acabar onzena. Este cap de setmana havia pres part de dos proves del campionat de Jaizubia, pertanyent a la Lliga Nord de Salt.

Condolences

 

El Consell Superior d’Esports (CSD) i la Federació Hípica Espanyola (RFHE) han expressat la seua pesar per la defunció de l’amazona Elena Legarra, que va morir el diumenge després de rebre una coça d’un cavall en el centre eqüestre Rouredes en Zenotz, en la navarresa vall d’Ultzama, en circumstàncies que estan sent investigades per la Policia Foral.

El CSD va publicar en les seues xarxes un missatge en el qual envia les seues «més profundes condolences» a la RFHE i a la família i amics d’Elena.

La Federació Espanyola va mostrar també este dilluns la seua «profunda tristesa» pel fatal accident de la navarresa, que havia competit en la Lliga Nord en Jaizubía.

Últimes notícies

L’AVL reclama més recursos per a frenar la minimització del valencià

La presidenta de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, Maria Àngels Francés, reclama voluntat política i més recursos per a consolidar el llegat dels 25 anys de la institució i frenar la minimització del valencià. En l’acte d’obertura del curs, l’AVL també ha distingit la revista Saó amb la Medalla de 2026.

Beatriz Blanco i Julia Vizcayno, proclamades falleres majors de València 2027

Beatriz Blanco i Julia Vizcayno han sigut proclamades fallera major i fallera major infantil de València per a 2027 en un acte solemne a lAjuntament, presidit per lalcaldessa María José Catalá.

Bernabé, Arcadi España i Torró encapçalen la llista del PSPV al Congrés per València

El PSPV-PSOE ha aprovat una llista molt renovada al Congrés per València, encapçalada per Pilar Bernabé, amb Arcadi España de número dos i Rebeca Torró de tres, de cara a les generals del 29 de novembre.

Jutgen nou acusats per un alijo de 32 quilos de cocaïna arribada des de Panamà

Nou persones s’enfronten a penes de fins a nou anys i mig de presó per introduir a Espanya més de 32 quilos de cocaïna ocults en un enviament d’aparells elèctrics cap a Orihuela.

Mompó crida a mobilitzar València per a canviar el rumb d’Espanya el 29N

Vicent Mompó insten el comitè de campanya del PP a València a bolcar-se en les generals del 29 de novembre per a impulsar un canvi polític a Espanya. El líder provincial reclama que la Comunitat Valenciana siga escoltada i tinga el pes que li correspon.

Benidorm Fest 2027 reunix 18 artistes amb Ladilla Rusa, Vicco i Pipiolas al capdavant

La sisena edició del Benidorm Fest se celebrarà del 26 al 30 de gener de 2027 amb 18 artistes seleccionats entre 896 cançons, combinant figures consolidades i noves promeses.

Llibertat provisional per als quatre ultres detinguts en la baralla prop del Ciutat de València

El jutjat d’instrucció de València ha deixat en llibertat provisional quatre ultres del Sevilla detinguts per una baralla multitudinària amb radicales del Levante dilluns passat als voltants del Ciutat de València. Els investigats, que no han declarat, hauran de comparéixer quan els ho requerisca el jutjat i comunicar qualsevol canvi de domicili.

Així afectarà a la Comunitat Valenciana l’avís per fortes pluges des de dissabte

El Centre de Coordinació d’Emergències ha llançat un avís especial per un episodi de pluges intenses i persistents que podria començar dissabte i concentrar-se diumenge als litorals i prelitorals mediterranis.