13.6 C
València
Divendres, 16 gener, 2026

Mor una amazona després de rebre una coça d’un cavall

 

Una dona va morir este diumenge després de rebre una coça d’un cavall en el centre eqüestre Rouredes en Zenotz, en la navarresa vall d’Ultzama, segons va informar EFE. Hores abans havia competit en una prova de la Lliga Nord de Salt en el Club Hípic Jaizubia, en Guipuzcoa.

El succés es va produir al voltant de les 18.50 hores. La morta és Elena Legarra Martiarena, veïna de Pamplona de 43 anys. Pel que sembla, estava baixant els cavalls del camió per a deixar-los en la quadra, quan un d’ells li va propinar una coça en el tòrax, prop del cor, causant-li la mort de manera pràcticament immediata.

Legarra era una habitual en les competicions d’hípiques. Havia començat a competir en 2003 i segons informa ‘Noticias de Navarra’, havia participat en més de 100 proves des de llavors. Entre els seus últims campionats estava el Campionat d’Espanya d’Eguades i Cavalls Joves, disputat al setembre en el Club de Camp Vila de Madrid. En la final, va derrocar una barra i va acabar onzena. Este cap de setmana havia pres part de dos proves del campionat de Jaizubia, pertanyent a la Lliga Nord de Salt.

Condolences

 

El Consell Superior d’Esports (CSD) i la Federació Hípica Espanyola (RFHE) han expressat la seua pesar per la defunció de l’amazona Elena Legarra, que va morir el diumenge després de rebre una coça d’un cavall en el centre eqüestre Rouredes en Zenotz, en la navarresa vall d’Ultzama, en circumstàncies que estan sent investigades per la Policia Foral.

El CSD va publicar en les seues xarxes un missatge en el qual envia les seues “més profundes condolences” a la RFHE i a la família i amics d’Elena.

La Federació Espanyola va mostrar també este dilluns la seua “profunda tristesa” pel fatal accident de la navarresa, que havia competit en la Lliga Nord en Jaizubía.

Últimes notícies

La policia tractarà de recuperar els missatges de l’excap de gabinet de Mazón, segons l’acusació

L'acusació popular ha assenyalat que la policia judicial de Catarroja assumirà les gestions per a intentar rescatar els missatges de José Manuel Cuenca. La jutgessa ha acordat demanar-los a Meta després d'un acarament fallit del mòbil usat el dia de la DANA.

L’excap de gabinet de Mazón defén que no va esborrar missatges i que va restablir el mòbil abans de retornar-lo

José Manuel Cuenca ha defés que no va esborrar missatges del mòbil usat durant la DANA i que el va restablir de fàbrica abans de retornar-lo. El peritatge no ha recuperat eixos xats.

La jutgessa de la DANA demanarà a Meta els WhatsApp de l’excap de gabinet de Mazón

La magistrada que investiga la gestió de la DANA recorrerà a la policia judicial per a sol·licitar a Meta els missatges de José Manuel Cuenca del 29 d'octubre de 2024. El mòbil corporatiu va ser reinicialitzat i no es van poder recuperar els xats, però l'exalte càrrec ha autoritzat la petició

Deu migrants, dos d’ells menors, arriben en pastera a Benidorm, primera entrada de 2026 en la Comunitat Valenciana

Dos menors i huit adults han aconseguit de matinada la platja de Llevant i han sigut atesos en relatiu bon estat. És la primera arribada de l'any a la Comunitat Valenciana.

El Suprem celebrarà una audiència prèvia del juí contra Ábalos el 6 de febrer

El Suprem celebrarà el 6 de febrer una audiència preliminar per a resoldre nul·litats i altres qüestions prèvies del cas Koldo. La data del juí es perfila per a després de Setmana Santa.

La policia judicial intentarà recuperar els missatges de WhatsApp de l’excap de gabinet de Mazón

La policia judicial adscrita al jutjat de Catarroja ha assumit la sol·licitud a Meta per a intentar recuperar els xats de José Manuel Cuenca del dia de la DANA. Un acarament tècnic previ ha fallat perquè el telèfon es va retornar reinicialitzat i la jutgessa, amb la Fiscalia, ha avalat el nou pas.

El Consell cessa a Alberto Martín, número 3 d’Interior durant la dana

El Consell ha aprovat este divendres el cessament a petició pròpia d'Alberto Martín, que va ser número 3 d'Interior durant la dana de 2024, i ha designat a Andrés Balfagó com a substitut. Martín està citat a declarar com a testimoni el 6 de febrer en la causa sobre la gestió d'aquell episodi.

L’excap de gabinet de Mazón nega esborrar missatges i diu que va restablir el mòbil abans de retornar-lo

José Manuel Cuenca ha defés que no va esborrar missatges del telèfon usat durant la DANA i que només ho va restaurar abans de retornar-ho. La pericial no va poder recuperar els xats.