12.9 C
València
Dimecres, 21 gener, 2026

Mor una amazona després de rebre una coça d’un cavall

 

Una dona va morir este diumenge després de rebre una coça d’un cavall en el centre eqüestre Rouredes en Zenotz, en la navarresa vall d’Ultzama, segons va informar EFE. Hores abans havia competit en una prova de la Lliga Nord de Salt en el Club Hípic Jaizubia, en Guipuzcoa.

El succés es va produir al voltant de les 18.50 hores. La morta és Elena Legarra Martiarena, veïna de Pamplona de 43 anys. Pel que sembla, estava baixant els cavalls del camió per a deixar-los en la quadra, quan un d’ells li va propinar una coça en el tòrax, prop del cor, causant-li la mort de manera pràcticament immediata.

Legarra era una habitual en les competicions d’hípiques. Havia començat a competir en 2003 i segons informa ‘Noticias de Navarra’, havia participat en més de 100 proves des de llavors. Entre els seus últims campionats estava el Campionat d’Espanya d’Eguades i Cavalls Joves, disputat al setembre en el Club de Camp Vila de Madrid. En la final, va derrocar una barra i va acabar onzena. Este cap de setmana havia pres part de dos proves del campionat de Jaizubia, pertanyent a la Lliga Nord de Salt.

Condolences

 

El Consell Superior d’Esports (CSD) i la Federació Hípica Espanyola (RFHE) han expressat la seua pesar per la defunció de l’amazona Elena Legarra, que va morir el diumenge després de rebre una coça d’un cavall en el centre eqüestre Rouredes en Zenotz, en la navarresa vall d’Ultzama, en circumstàncies que estan sent investigades per la Policia Foral.

El CSD va publicar en les seues xarxes un missatge en el qual envia les seues “més profundes condolences” a la RFHE i a la família i amics d’Elena.

La Federació Espanyola va mostrar també este dilluns la seua “profunda tristesa” pel fatal accident de la navarresa, que havia competit en la Lliga Nord en Jaizubía.

Últimes notícies

València reobrirà a l’estiu les piscines renovades del Parc de l’Oest

Les piscines del Parc de l'Oest de València reobriran en la temporada d'estiu després d'una rehabilitació integral. La inversió supera 1,2 milions i el termini d'obra és de sis mesos.

Rescaten a la jove desapareguda a Favara amb símptomes d’hipotèrmia

El GERA ha trobat a la jove desapareguda a Favara amb símptomes d'hipotèrmia en una zona de barranc i l'ha evacuada en helicòpter fins a Alzira per a la seua atenció.

El subdirector d’Emergències va dir a Mazón la nit del 29-O que hi hauria entre 200 i 300 morts

Jorge Suárez va declarar davant la jutgessa que, la nit del 29 d'octubre, va estimar entre 200 i 300 morts. Va detallar dubtes i retards en l'enviament del Es-Alert.

Pérez Llorca anuncia 10 milions extra per a promoció exterior i eleva el pla a 19 milions

La Generalitat ha reforçat el seu pla de mitjans amb 10 milions addicionals, fins a 19 milions, per a promocionar la Comunitat Valenciana en els mercats nacional i internacional. El paquet s'acompanya d'una taula de connectivitat, un pla de platges i un programa de màrqueting per a l'interior.

El Vila-real encaixa el doble de gols en la Lliga de Campions que en LaLiga

L'equip seguix sense guanyar després de set jornades de Lliga de Campions i encaixa el doble que en LaLiga. En la Copa del Rei, la seua mitjana defensiva va ser d'un gol per partit.

La 15K Nocturna València Gana Energia supera els 6.000 inscrits en 24 hores

La carrera nocturna de 15 km va esgotar en minuts les 2.000 places promocionals i ja frega el següent tram de preu. La 13a edició serà el 26 de setembre.

Localitzen i evacuen a la jove desapareguda a Favara en una zona de barranc

El grup GERA ha localitzat a la jove amb símptomes d'hipotèrmia en un barranc de Favara i l'ha evacuada en helicòpter fins a Alzira, on ha sigut transferida al SAMU. La busca, coordinada per la Guàrdia Civil, s'ha reforçat amb indicis previs i la col·laboració de veïns i equips d'emergència.

La jutgessa manté en 230 les víctimes mortals de la dana i rebutja sumar dos morts

La instructora ha denegat incorporar com a víctimes mortals a un home i a una dona al no veure nexe causal amb la dana. També descarta una víctima per lesions psicològiques i ordena recuperar missatges sobre la gestió de l'emergència.