Anuncios

Mor una amazona després de rebre una coça d’un cavall

 

Una dona va morir este diumenge després de rebre una coça d’un cavall en el centre eqüestre Rouredes en Zenotz, en la navarresa vall d’Ultzama, segons va informar EFE. Hores abans havia competit en una prova de la Lliga Nord de Salt en el Club Hípic Jaizubia, en Guipuzcoa.

El succés es va produir al voltant de les 18.50 hores. La morta és Elena Legarra Martiarena, veïna de Pamplona de 43 anys. Pel que sembla, estava baixant els cavalls del camió per a deixar-los en la quadra, quan un d’ells li va propinar una coça en el tòrax, prop del cor, causant-li la mort de manera pràcticament immediata.

Anuncios

Legarra era una habitual en les competicions d’hípiques. Havia començat a competir en 2003 i segons informa ‘Noticias de Navarra’, havia participat en més de 100 proves des de llavors. Entre els seus últims campionats estava el Campionat d’Espanya d’Eguades i Cavalls Joves, disputat al setembre en el Club de Camp Vila de Madrid. En la final, va derrocar una barra i va acabar onzena. Este cap de setmana havia pres part de dos proves del campionat de Jaizubia, pertanyent a la Lliga Nord de Salt.

Condolences

 

El Consell Superior d’Esports (CSD) i la Federació Hípica Espanyola (RFHE) han expressat la seua pesar per la defunció de l’amazona Elena Legarra, que va morir el diumenge després de rebre una coça d’un cavall en el centre eqüestre Rouredes en Zenotz, en la navarresa vall d’Ultzama, en circumstàncies que estan sent investigades per la Policia Foral.

El CSD va publicar en les seues xarxes un missatge en el qual envia les seues “més profundes condolences” a la RFHE i a la família i amics d’Elena.

La Federació Espanyola va mostrar també este dilluns la seua “profunda tristesa” pel fatal accident de la navarresa, que havia competit en la Lliga Nord en Jaizubía.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

L’alcalde d’Utiel sosté que l’avís És-Alert va arribar massa tard per a evitar les morts per la dana

L'alcalde d'Utiel defén davant la jutgessa que l'avís massiu És-Alert es va enviar quan el poble ja estava negat i que les decisions prèvies, com suspendre les classes, van evitar més víctimes.

Pérez Llorca acusa l’oposició de convertir les comissions d’investigació en armes polítiques

Pérez Llorca sosté que les comissions d'investigació s'han desvirtuat i només servixen com a arma política, i acusa l'oposició de bloquejar compareixences clau sobre la dana.

L’enquesta ESTUDES reflectix un descens del consum de drogues entre jóvens malgrat l’alarmisme social

L'última enquesta ESTUDES de 2025 mostra un descens generalitzat del consum de drogues entre estudiants de 14 a 18 anys, en contrast amb la percepció de creixent alarmisme social sobre les addiccions i la salut mental juvenil.

Un estudi de la Universitat de València rescata la memòria de quatre pilotaris exiliats

Un equip de la Universitat de València ha reconstruït la trajectòria de quatre pilotaris valencians que es van veure obligats a l'exili durant la Guerra Civil i el franquisme, ressaltant el seu paper esportiu i el seu compromís democràtic.

Els taxistes col·lapsen el centre de València contra l’auge dels VTC i el vacio normatiu

Centenars de taxistes es mobilitzen a València per a denunciar l'augment de VTC, els anomenats cotxes negres, i el vacio normatiu que, al seu juí, afavorix la seua expansió. El Consell defén que ultima un decret per a equilibrar els dos sectors i garantir el servici als usuaris.

Les escoles infantils valencianes es mobilitzen per menys alumnes per aula i salaris dignes

Les escoles infantils 0-3 de la Comunitat Valenciana es concentren enfront de Les Corts en una jornada de vaga per a exigir menys alumnes per aula, més recursos i salaris dignes.

Educació proposa als docents una pujada salarial de 1.050 euros anuals abans de la vaga

La Conselleria d'Educació planteja una pujada lineal de 1.050 euros bruts anuals per a tot el professorat no universitari, equivalent a uns 75 euros al mes, oferta que els sindicats consideren insuficient i poc ambiciosa.

Corberán firma el pitjor balanç golejador entre els 20 tècnics amb més partits del València en Primera

Carlos Corberán presenta la pitjor diferència de gols entre els vint entrenadors amb més partits dirigits al València en Primera, amb un balanç de -13 punts en 55 partits.
Anuncios