Mor un bomber a Zamora durant l’extinció d’un incendi

El foc de Losacio s’ha cobrat la seua primera víctima mortal a Zamora. Un brigadista de 63 anys ha mort en les labors d’extinció del foc de Losacio en el terme de Sesnández de Tábara.

Pel que sembla la mort s’ha produït per la gravetat de les cremades que ha patit després de quedar atrapat pel foc en Ferreruela de Tábara. El mort és Daniel Muñoz Varas, nascut en 1959 i veí Ferreras de Abajo (Zamora), que deixa dona i dos filles. El mort era manguerista d’una brigada que actuava en l’incendi quan va quedar atrapat per les flames, mentre que els seus companys van poder eixir precipitadament.
El descontrol de l’incendi forestal de Losacio, a la província de Zamora, ha obligat al desallotjament de tres poblacions davant la proximitat de les flames.

El foc, a més, segons les primeres informacions, deixen fins a cinc brigadistes traslladats a l’hospital a conseqüència de ferides de diversa gravetat patides durant les labors d’extinció.

Els habitants de Sant Martín de Tábara i Sesnández de Tábara han sigut evacuats de les seues llars davant la proximitat del foc. A més, els veïns de Ferreruela de Tábara també han començat a abandonar els seus habitatges per recomanació de les autoritats.

Els incendis arrasen Espanya en el pitjor estiu del segle

D’acord amb les primeres informacions, el foc ha pogut originar-se per la caiguda d’un llamp a la meitat d’una tempesta que s’ha registrat aquesta vesprada en la zona.

La Junta de Castella i Lleó ha decretat dol oficial en la Comunitat durant la jornada del dilluns per la defunció aquest diumenge a última hora de la vesprada d’un brigadista, que va quedar atrapat pel foc en Ferreruela de Tábara, en un incendi que es va declarar aquest diumenge a la vesprada en Losacio (Zamora).

El Govern castellanolleonès ha lamentat la mort en acte de servei de Daniel Muñoz Varas, treballador de l’operatiu públic d’incendis quan feia labors d’extinció en l’incendi de Losacio, província de Zamora.

L’Executiu autonòmic ha expressat les seues condolences als familiars i amics de la víctima pel trist succés i ha declarat dol oficial la jornada del dilluns. El president de Castella i Lleó, Alfonso Fernández Mañueco, ha assegurat en Twitter estar «esglaiat per la mort en acte de servei d’aquest brigadista» i ha transmés el seu «afecte i total suport» a la seua família i companys.

Condolences

També el president del Govern, Pedro Sánchez, ha expressat a través de les xarxes socials la seua pesar i afecte a la família i els companys del brigadista i ha agraït la labor dels qui lluiten enfront del foc sense descans.

L’alcalde de Ferreras de Dalt i exalcalde durant dos dècades de Ferreras de Abajo, Gregorio Sant Pedro, ha transmés les seues condolences a la família del brigadista i ha destacat que el mort era una gran persona i molt esportista, ja que feia amb freqüència trajectes amb bicicleta de 50 i 60 quilòmetres al dia.

Ha ressaltat també la seua capacitat de treball, ja que quan va ser alcalde de Ferreras de Abajo ho va tindre contractat a través dels plans d’ocupació, encara que per damunt d’això ha subratllat la gran persona que era.

Últimes notícies

Pérez Llorca diu que no li preocupa el seu futur sinó el dels valencians

Juanfran Pérez Llorca assegura en el debat de política general que no està preocupat per la seua candidatura sinó pel futur dels valencians i defensa els seus anuncis davant les crítiques de l’oposició.

Pradas afirma que no vol tapar ningú i reclama que es conega tota la veritat de la DANA

Salomé Pradas, exconsellera de Justícia i Interior imputada per la DANA de 2024, ha assegurat al Congrés que no vol tapar ningú, tampoc l’expresident Carlos Mazón, i que el seu objectiu és que es conega tota la veritat del que va passar.

Galán reclama a Europa un nou model energètic per reduir la dependència exterior

El president executiu d'Iberdrola, Ignacio Sánchez Galán, ha defensat a València que Europa necessita un nou model energètic per trencar la seua dependència exterior i ha reclamat més inversió en xarxes elèctriques i estabilitat reguladora. L'ex primer ministre italià Enrico Letta ha advertit també sobre la fragmentació europea i el domini nord-americà en banca i intel·ligència artificial.

L’humor de Javier Aguirre conquista Mestalla en la seua presentació

Javier Aguirre s’ha presentat com a nou entrenador del Valencia amb una roda de premsa plena d’humor, proximitat i frases espontànies, mantenint intacta la seua personalitat. El tècnic mexicà ha promés donar-ho tot per revertir la mala dinàmica esportiva de l’equip.

Vox defensa que els acords amb el PP fan als valencians millor i més segurs

El síndic de Vox en Les Corts, José María Llanos, ha defensat en el debat de política general que els acords del seu partit amb el PP han millorat la situació dels valencians i han augmentat la seua seguretat, sobretot en matèria d’immigració i vivenda. Ha advertit, no obstant això, que els pressupostos de 2026 només recullen una part del programa de Vox i que aspiren a anar més lluny si governen en solitari.

L’home acusat de matar la seua parella a Benidorm ix de la vivenda després de cinc hores amb la Policia

L’home detingut per l’assassinat masclista de la seua parella a Benidorm ha abandonat el domicili escortat per la Policia Nacional després de cinc hores dins de la vivenda. La víctima, una dona brasilera de 33 anys, no constava en el sistema Viogén i Benidorm ha decretat un dia de dol i una concentració de condemna.

El PP manté la gestora del partit a la Comunitat Valenciana i reserva decisions sobre candidats

El PP ha decidit prorrogar la gestora a la Comunitat Valenciana i ajornar la convocatòria del congrés autonòmic, mentre posa Sergio Sayas al capdavant de la gestora de Navarra després de la dimissió de Javier García.

Ford tanca el marge per a més concessions salarials a Almussafes fins a 2030

Ford Espanya ha comunicat a la plantilla d'Almussafes que el marge per a augmentar concessions o costos fins a 2030 s'ha esgotat i que presentarà esta setmana el document definitiu de l'Acord 2030 en una reunió final.