24.6 C
València
Dimarts, 14 octubre, 2025

Mor un bomber a Zamora durant l’extinció d’un incendi

El foc de Losacio s’ha cobrat la seua primera víctima mortal a Zamora. Un brigadista de 63 anys ha mort en les labors d’extinció del foc de Losacio en el terme de Sesnández de Tábara.

Pel que sembla la mort s’ha produït per la gravetat de les cremades que ha patit després de quedar atrapat pel foc en Ferreruela de Tábara. El mort és Daniel Muñoz Varas, nascut en 1959 i veí Ferreras de Abajo (Zamora), que deixa dona i dos filles. El mort era manguerista d’una brigada que actuava en l’incendi quan va quedar atrapat per les flames, mentre que els seus companys van poder eixir precipitadament.
El descontrol de l’incendi forestal de Losacio, a la província de Zamora, ha obligat al desallotjament de tres poblacions davant la proximitat de les flames.

El foc, a més, segons les primeres informacions, deixen fins a cinc brigadistes traslladats a l’hospital a conseqüència de ferides de diversa gravetat patides durant les labors d’extinció.

Els habitants de Sant Martín de Tábara i Sesnández de Tábara han sigut evacuats de les seues llars davant la proximitat del foc. A més, els veïns de Ferreruela de Tábara també han començat a abandonar els seus habitatges per recomanació de les autoritats.

Els incendis arrasen Espanya en el pitjor estiu del segle

D’acord amb les primeres informacions, el foc ha pogut originar-se per la caiguda d’un llamp a la meitat d’una tempesta que s’ha registrat aquesta vesprada en la zona.

La Junta de Castella i Lleó ha decretat dol oficial en la Comunitat durant la jornada del dilluns per la defunció aquest diumenge a última hora de la vesprada d’un brigadista, que va quedar atrapat pel foc en Ferreruela de Tábara, en un incendi que es va declarar aquest diumenge a la vesprada en Losacio (Zamora).

El Govern castellanolleonès ha lamentat la mort en acte de servei de Daniel Muñoz Varas, treballador de l’operatiu públic d’incendis quan feia labors d’extinció en l’incendi de Losacio, província de Zamora.

L’Executiu autonòmic ha expressat les seues condolences als familiars i amics de la víctima pel trist succés i ha declarat dol oficial la jornada del dilluns. El president de Castella i Lleó, Alfonso Fernández Mañueco, ha assegurat en Twitter estar «esglaiat per la mort en acte de servei d’aquest brigadista» i ha transmés el seu «afecte i total suport» a la seua família i companys.

Condolences

També el president del Govern, Pedro Sánchez, ha expressat a través de les xarxes socials la seua pesar i afecte a la família i els companys del brigadista i ha agraït la labor dels qui lluiten enfront del foc sense descans.

L’alcalde de Ferreras de Dalt i exalcalde durant dos dècades de Ferreras de Abajo, Gregorio Sant Pedro, ha transmés les seues condolences a la família del brigadista i ha destacat que el mort era una gran persona i molt esportista, ja que feia amb freqüència trajectes amb bicicleta de 50 i 60 quilòmetres al dia.

Ha ressaltat també la seua capacitat de treball, ja que quan va ser alcalde de Ferreras de Abajo ho va tindre contractat a través dels plans d’ocupació, encara que per damunt d’això ha subratllat la gran persona que era.

Últimes notícies

El Consell demana a Aemet millorar els avisos després de les imprecisions amb la dana Alice

El Consell reclama a Aemet revisar i ajustar els seus protocols després de la dana Alice, en considerar que les imprecisions i canvis d'avisos van condicionar la prevenció. Demana missatges més coherents per a anticipar decisions de Protecció Civil.

La dana Alice suma 13 hm³ al Xúquer i 12 al Segura; Xúquer al 49,3% i Segura al 17%

Les pluges de la dana Alice eleven les reserves en els embassaments del Xúquer en 13 hm³ i del Segura en 12 hm³. El Xúquer aconseguix el 49,3% i el Segura es queda en el 17%, mentres la mitjana nacional baixa al 53,1%.

El València Basket-Hapoel Tel Aviv es jugarà a porta tancada per recomanació de seguretat

El València Basket disputarà davant el Hapoel Tel Aviv la quarta jornada de l'Eurolliga en el Roig Arena sense públic, després de la recomanació de la Delegació del Govern i les forces de seguretat. El club prioritza la seguretat i rectifica el seu pla de permetre l'entrada a abonats.

El Govern repta al PP a presentar la factura del Ventorro i els seus gastos de representació

El Govern exigix al PP el tiquet del Ventorro i que aclarisca els seus gastos de representació. Defén que els pagaments en efectiu del PSOE són legals i estan auditats.

El València-Hapoel es jugarà a porta tancada per recomanació de seguretat

El partit d'Eurolliga entre València Basket i Hapoel Tel Aviv es disputarà en el Roig Arena sense públic per recomanació de la Delegació del Govern i de les forces de seguretat. La mesura busca minimitzar riscos davant protestes convocades i mantindre el calendari

PP i oposició xoquen per l’orde de compareixences sobre la dana en Les Corts

PP i Vox critiquen l'absència del president de la CHJ en la comissió sobre la dana i prioritzen a responsables. PSPV i Compromís exigixen sentir les víctimes i denuncien vetos i informació negada.

Ryanair insistix a congelar les taxes per a impulsar els vols en els aeroports regionals

Ryanair reitera a AENA que congele o baixe les taxes després de l'alça del 6,62%, la major en una dècada. L'aerolínia supedita la seua expansió a l'Espanya regional a un marc més competitiu.

Ryanair demana a AENA congelar les taxes per a impulsar els vols en aeroports regionals

Ryanair reclama a AENA una baixada o congelació de les taxes per a créixer a l'Espanya regional i avisa que reforça rutes en països que les han reduïdes.