Mor un bomber a Zamora durant l’extinció d’un incendi

El foc de Losacio s’ha cobrat la seua primera víctima mortal a Zamora. Un brigadista de 63 anys ha mort en les labors d’extinció del foc de Losacio en el terme de Sesnández de Tábara.

Pel que sembla la mort s’ha produït per la gravetat de les cremades que ha patit després de quedar atrapat pel foc en Ferreruela de Tábara. El mort és Daniel Muñoz Varas, nascut en 1959 i veí Ferreras de Abajo (Zamora), que deixa dona i dos filles. El mort era manguerista d’una brigada que actuava en l’incendi quan va quedar atrapat per les flames, mentre que els seus companys van poder eixir precipitadament.
El descontrol de l’incendi forestal de Losacio, a la província de Zamora, ha obligat al desallotjament de tres poblacions davant la proximitat de les flames.

El foc, a més, segons les primeres informacions, deixen fins a cinc brigadistes traslladats a l’hospital a conseqüència de ferides de diversa gravetat patides durant les labors d’extinció.

Els habitants de Sant Martín de Tábara i Sesnández de Tábara han sigut evacuats de les seues llars davant la proximitat del foc. A més, els veïns de Ferreruela de Tábara també han començat a abandonar els seus habitatges per recomanació de les autoritats.

Els incendis arrasen Espanya en el pitjor estiu del segle

D’acord amb les primeres informacions, el foc ha pogut originar-se per la caiguda d’un llamp a la meitat d’una tempesta que s’ha registrat aquesta vesprada en la zona.

La Junta de Castella i Lleó ha decretat dol oficial en la Comunitat durant la jornada del dilluns per la defunció aquest diumenge a última hora de la vesprada d’un brigadista, que va quedar atrapat pel foc en Ferreruela de Tábara, en un incendi que es va declarar aquest diumenge a la vesprada en Losacio (Zamora).

El Govern castellanolleonès ha lamentat la mort en acte de servei de Daniel Muñoz Varas, treballador de l’operatiu públic d’incendis quan feia labors d’extinció en l’incendi de Losacio, província de Zamora.

L’Executiu autonòmic ha expressat les seues condolences als familiars i amics de la víctima pel trist succés i ha declarat dol oficial la jornada del dilluns. El president de Castella i Lleó, Alfonso Fernández Mañueco, ha assegurat en Twitter estar «esglaiat per la mort en acte de servei d’aquest brigadista» i ha transmés el seu «afecte i total suport» a la seua família i companys.

Condolences

També el president del Govern, Pedro Sánchez, ha expressat a través de les xarxes socials la seua pesar i afecte a la família i els companys del brigadista i ha agraït la labor dels qui lluiten enfront del foc sense descans.

L’alcalde de Ferreras de Dalt i exalcalde durant dos dècades de Ferreras de Abajo, Gregorio Sant Pedro, ha transmés les seues condolences a la família del brigadista i ha destacat que el mort era una gran persona i molt esportista, ja que feia amb freqüència trajectes amb bicicleta de 50 i 60 quilòmetres al dia.

Ha ressaltat també la seua capacitat de treball, ja que quan va ser alcalde de Ferreras de Abajo ho va tindre contractat a través dels plans d’ocupació, encara que per damunt d’això ha subratllat la gran persona que era.

Últimes notícies

Pérez Llorca se suma a la romeria de Sant Pasqual Bailón en Orito, Festa d’Interés Turístic Provincial

Juanfran Pérez Llorca participa en la romeria de Sant Pasqual Bailón en Orito, a Monforte del Cid, una cita religiosa i popular declarada Festa d'Interés Turístic Provincial.

Les Corts fixen el pla per a investigar les VPP d’Alacant i afronten un ple marcat per la taxa turística

Les Corts Valencianes votaran la setmana vinent el pla de treball de la comissió que investiga les VPP d'Alacant i celebraran un ple amb debats sobre la taxa turística, el domini públic hidràulic i el sector citrícola, a més de la sessió de control al president.

Les dones aïllades per hantavirus a Barcelona i Alacant podran seguir la quarantena a casa si donen negatiu

Les dos dones aïllades en hospitals de Barcelona i Alacant per contacte amb hantavirus podran rebre visites i, si les pròximes PCR es mantenen negatives, completar la quarantena en els seus domicilis.

Demanen 5 anys de presó a un home per arrancar part de l’orella a un altre en una baralla per un aparcament

Un home s'enfronta a 5 anys de presó acusat d'arrancar part de l'orella a un altre després d'una discussió per una plaça d'aparcament en el port d'Alacant i d'agredir després a dos policies.

Mor un home en un accident de trànsit en l’A-3 a l’altura de Caudete de las Fuentes

Un home de 53 anys ha mort i un altre de 46 ha resultat ferit després d'eixir-se de la via un turisme en el quilòmetre 268 de la A-3, en direcció a València.

El general Fernández de Llum destaca la insistència de la Guàrdia Civil en la busca de víctimes i en la lluita contra el crim

El general José Antonio Fernández de Llum subratlla la persistència de la Guàrdia Civil en la busca de les víctimes de la dana i alerta de l'auge de la ciberdelinqüència, la violència masclista i el crim organitzat en la Comunitat Valenciana.

GenVAL, la plataforma que impulsarà la medicina personalitzada en la Comunitat Valenciana

GenVAL és la nova plataforma genòmica de la Comunitat Valenciana que centralitza i analitza dades genètiques per a acurtar diagnòstics i avançar en medicina personalitzada.

Vesprada amb ruixats i tempestes aïllades a l’interior de la Comunitat Valenciana

La vesprada del diumenge portarà ruixats amb tempesta, sobretot a l'interior de la Comunitat Valenciana, mentres les temperatures mínimes pujaran lleugerament i el vent serà fluix.