Mor un bomber a Zamora durant l’extinció d’un incendi

El foc de Losacio s’ha cobrat la seua primera víctima mortal a Zamora. Un brigadista de 63 anys ha mort en les labors d’extinció del foc de Losacio en el terme de Sesnández de Tábara.

Pel que sembla la mort s’ha produït per la gravetat de les cremades que ha patit després de quedar atrapat pel foc en Ferreruela de Tábara. El mort és Daniel Muñoz Varas, nascut en 1959 i veí Ferreras de Abajo (Zamora), que deixa dona i dos filles. El mort era manguerista d’una brigada que actuava en l’incendi quan va quedar atrapat per les flames, mentre que els seus companys van poder eixir precipitadament.
El descontrol de l’incendi forestal de Losacio, a la província de Zamora, ha obligat al desallotjament de tres poblacions davant la proximitat de les flames.

El foc, a més, segons les primeres informacions, deixen fins a cinc brigadistes traslladats a l’hospital a conseqüència de ferides de diversa gravetat patides durant les labors d’extinció.

Els habitants de Sant Martín de Tábara i Sesnández de Tábara han sigut evacuats de les seues llars davant la proximitat del foc. A més, els veïns de Ferreruela de Tábara també han començat a abandonar els seus habitatges per recomanació de les autoritats.

Els incendis arrasen Espanya en el pitjor estiu del segle

D’acord amb les primeres informacions, el foc ha pogut originar-se per la caiguda d’un llamp a la meitat d’una tempesta que s’ha registrat aquesta vesprada en la zona.

La Junta de Castella i Lleó ha decretat dol oficial en la Comunitat durant la jornada del dilluns per la defunció aquest diumenge a última hora de la vesprada d’un brigadista, que va quedar atrapat pel foc en Ferreruela de Tábara, en un incendi que es va declarar aquest diumenge a la vesprada en Losacio (Zamora).

El Govern castellanolleonès ha lamentat la mort en acte de servei de Daniel Muñoz Varas, treballador de l’operatiu públic d’incendis quan feia labors d’extinció en l’incendi de Losacio, província de Zamora.

L’Executiu autonòmic ha expressat les seues condolences als familiars i amics de la víctima pel trist succés i ha declarat dol oficial la jornada del dilluns. El president de Castella i Lleó, Alfonso Fernández Mañueco, ha assegurat en Twitter estar «esglaiat per la mort en acte de servei d’aquest brigadista» i ha transmés el seu «afecte i total suport» a la seua família i companys.

Condolences

També el president del Govern, Pedro Sánchez, ha expressat a través de les xarxes socials la seua pesar i afecte a la família i els companys del brigadista i ha agraït la labor dels qui lluiten enfront del foc sense descans.

L’alcalde de Ferreras de Dalt i exalcalde durant dos dècades de Ferreras de Abajo, Gregorio Sant Pedro, ha transmés les seues condolences a la família del brigadista i ha destacat que el mort era una gran persona i molt esportista, ja que feia amb freqüència trajectes amb bicicleta de 50 i 60 quilòmetres al dia.

Ha ressaltat també la seua capacitat de treball, ja que quan va ser alcalde de Ferreras de Abajo ho va tindre contractat a través dels plans d’ocupació, encara que per damunt d’això ha subratllat la gran persona que era.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El exasesor de Mazón es nega a respondre davant la comissió de la DANA en el Congrés

Josep Lanuza s'ha negat a contestar en la comissió que investiga la DANA i ha remés les seues explicacions al jutjat, entre retrets de diversos grups.

Identificats cinc jóvens per un incendi en El Saler després de llançar un artefacte pirotècnic

La Policia Local de València ha identificat a cinc jóvens després d'un incendi en la zona protegida del Saler, originat per un artefacte pirotècnic. El foc va afectar 200 m² i un d'ells va quedar investigat per presumpte delicte d'incendi forestal.

Tres anys de presó per a un agressor sexual reincident a la Vila Joiosa

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a tres anys de presó a un home per agredir sexualment a una dona que dormia a la seua casa a la Vila Joiosa. La pena inclou atenuants de reparació i embriaguesa i l'agreujant de reincidència, a més d'allunyament i llibertat vigilada.

El port d’Alacant estrenarà una línia regular de mercaderies amb Algèria

Algèria Express connectarà Alacant amb Orà i Bejaia amb freqüència quinzenal. El servici, operat per Sidra Line, combinarà càrrega contenerizada i convencional.

Onze associacions d’arts escèniques denuncien abandó de Cultura en la Comunitat

Onze associacions del sector han tornat a alertar d'una deriva que desmantella polítiques clau i agreuja els problemes. Cultura reitera el seu compromís i destaca més contractacions en el Circuit.

El PSPV exigix retirar l’aforament de Mazón per a aclarir la DANA de 2024

El PSPV-PSOE ha demanat retirar l'aforament de Carlos Mazón perquè la investigació per la DANA de 2024 avanç en el jutjat de Catarroja. El TSJCV ha rebutjat investigar-ho però ha precisat que la causa 'pot i deu' seguir en instrucció.

Compromís sosté que Bany va poder comptar amb informació privilegiada sobre els bons comercie

Compromís ha activat iniciatives per a esclarir possibles irregularitats en els bons comercie i reclama controls reforçats a la Cambra de Comerç d'Alacant. La formació vincula el cas a la detenció de Carlos Baño i exigix auditories i compareixences.

La mascletà de Tamarit homenatja el món faller amb ritme, potència i una senyera de fum

La Pirotècnia Tamarit ha firmat la setzena mascletà del cicle amb un tret de sis minuts i 216 quilos, dedicat als qui fan possibles les Falles. El tancament, amb una gran senyera de fum, ha segellat el tribut en una plaça abarrotada.