Mor un bomber a Zamora durant l’extinció d’un incendi

El foc de Losacio s’ha cobrat la seua primera víctima mortal a Zamora. Un brigadista de 63 anys ha mort en les labors d’extinció del foc de Losacio en el terme de Sesnández de Tábara.

Pel que sembla la mort s’ha produït per la gravetat de les cremades que ha patit després de quedar atrapat pel foc en Ferreruela de Tábara. El mort és Daniel Muñoz Varas, nascut en 1959 i veí Ferreras de Abajo (Zamora), que deixa dona i dos filles. El mort era manguerista d’una brigada que actuava en l’incendi quan va quedar atrapat per les flames, mentre que els seus companys van poder eixir precipitadament.
El descontrol de l’incendi forestal de Losacio, a la província de Zamora, ha obligat al desallotjament de tres poblacions davant la proximitat de les flames.

El foc, a més, segons les primeres informacions, deixen fins a cinc brigadistes traslladats a l’hospital a conseqüència de ferides de diversa gravetat patides durant les labors d’extinció.

Els habitants de Sant Martín de Tábara i Sesnández de Tábara han sigut evacuats de les seues llars davant la proximitat del foc. A més, els veïns de Ferreruela de Tábara també han començat a abandonar els seus habitatges per recomanació de les autoritats.

Els incendis arrasen Espanya en el pitjor estiu del segle

D’acord amb les primeres informacions, el foc ha pogut originar-se per la caiguda d’un llamp a la meitat d’una tempesta que s’ha registrat aquesta vesprada en la zona.

La Junta de Castella i Lleó ha decretat dol oficial en la Comunitat durant la jornada del dilluns per la defunció aquest diumenge a última hora de la vesprada d’un brigadista, que va quedar atrapat pel foc en Ferreruela de Tábara, en un incendi que es va declarar aquest diumenge a la vesprada en Losacio (Zamora).

El Govern castellanolleonès ha lamentat la mort en acte de servei de Daniel Muñoz Varas, treballador de l’operatiu públic d’incendis quan feia labors d’extinció en l’incendi de Losacio, província de Zamora.

L’Executiu autonòmic ha expressat les seues condolences als familiars i amics de la víctima pel trist succés i ha declarat dol oficial la jornada del dilluns. El president de Castella i Lleó, Alfonso Fernández Mañueco, ha assegurat en Twitter estar «esglaiat per la mort en acte de servei d’aquest brigadista» i ha transmés el seu «afecte i total suport» a la seua família i companys.

Condolences

També el president del Govern, Pedro Sánchez, ha expressat a través de les xarxes socials la seua pesar i afecte a la família i els companys del brigadista i ha agraït la labor dels qui lluiten enfront del foc sense descans.

L’alcalde de Ferreras de Dalt i exalcalde durant dos dècades de Ferreras de Abajo, Gregorio Sant Pedro, ha transmés les seues condolences a la família del brigadista i ha destacat que el mort era una gran persona i molt esportista, ja que feia amb freqüència trajectes amb bicicleta de 50 i 60 quilòmetres al dia.

Ha ressaltat també la seua capacitat de treball, ja que quan va ser alcalde de Ferreras de Abajo ho va tindre contractat a través dels plans d’ocupació, encara que per damunt d’això ha subratllat la gran persona que era.

Últimes notícies

Mesa electoral en les eleccions generals: com saber si t’ha tocat, quines excuses pots presentar i quant es cobra

Els ajuntaments designen per sorteig els presidents, els vocals i els suplents. La notificació explica el càrrec assignat i permet iniciar els tràmits si hi ha un impediment justificat.

El Valencia Basket frega la gesta davant l’Olympiacos però cau en una pròrroga cruel

El Valencia Basket ha arribat a dominar de quasi 30 punts el vigent campió de l’Euroliga, l’Olympiacos, però ha acabat perdent per 97-102 en una pròrroga decidida pel dominicà Jean Montero, antic ídol del Roig Arena.

El Villarreal remunta davant el Nàpols i trenca la seua mala ratxa europea

El Villarreal ha derrotat el Nàpols per 3-1 en Champions, trencant una llarga sèrie sense victòries en la competició europea.

El Tavernes de la Valldigna farà de local a Mestalla contra el València en Copa

El partit de primera ronda de la Copa del Rei entre el Tavernes de la Valldigna i el València es disputarà el 28 d’octubre a Mestalla, amb el conjunt vallero com a local administratiu davant els requisits federatius.

Ferit greu un home en rebre un tir per l’esquena prop del Palau de Congressos de València

Un home ha resultat ferit per arma de foc este dimarts a última hora de la vesprada, després de rebre un tir per l’esquena a la zona del Palau de Congressos de València. La Policia Nacional investiga els fets i el tirotejador encara no ha sigut detingut.

Ovació del Roig Arena a Jean Montero en la seua tornada com a rival

El Roig Arena s’ha posat en peu per ovacionar Jean Montero en la seua primera visita com a jugador de l’Olympiacos, després de liderar la històrica última temporada del Valencia Basket. El club taronja ha projectat un vídeo amb els seus èxits abans del partit d’Euroliga.

Luiz Júnior torna a la porteria del Villarreal en la visita del Nàpols

Luiz Júnior recupera la titularitat amb el Villarreal per la baixa d’última hora de Peter Gulacsi en el duel de Champions contra el Nàpols, amb Gerard Moreno i Mikautadze com a referents ofensius.

Beatriz Blanco, nova fallera major de València per a les Falles de 2027

Beatriz Blanco ha sigut triada fallera major de València per a l’exercici de 2027 i la xiqueta Julia Vizcayno representarà el món infantil. L’alcaldessa María José Catalá ho ha anunciat després del veredicte del jurat i de les tradicionals telefonades.