Mor el director teatral Peter Brook als 97 anys

El director de teatre Peter Brook, una llegenda dels escenaris del segle XX i XXI, va morir  aquest  dissabte als 97 anys, segons va avançar aquest diumenge el diari ‘Le Monde’.

Nascut a Londres en 1925, fill d’emigrants jueus procedents de Letònia, Brook es va instal·lar en 1974 a París on va viure la major part de la seua vida i on va recuperar un antic teatre per a convertir-lo en un dels escenaris més capdavanters de la capital francesa, el Teatre Bouffes du Nord.

Allí va poder posar en pràctica la síntesi de les seues investigacions escèniques, en obres com ‘Una flauta encantada’, basada en la creació de Mozart.

Brook era conegut com a “L’enfant terrible” del teatre, capaç d’aliar les últimes innovacions i l’institucional amb el teatre comercial.

Va aprendre dels millors, especialment al seu pas per Nova York, on va portar als escenaris ‘La gata sobre el tejado de zinc‘, de Tennessee Williams, però també creacions d’Arthur Miller o Jean Genet.

En 1963, Brook va portar a la pantalla ‘El señor de las moscas’, la famosa i truculenta novel·la de William Golding. Aclamat per la crítica i candidat a la Palma d’Or a Cannes, el film continua resultant xocant pel seu ús d’actors infantils en escenes d’extrema violència.


Després de diversos exercicis de teatre filmat, el director va estrenar en 1990 la seua primera i única sèrie: ‘The Mahabharata’, basada en la seua pròpia versió teatral del poema èpic hindú. En aquest i en altres projectes, Brook va col·laborar amb el guionista Jean-Claude Carriére, habitual en les pel·lícules de Luis Buñuel.

Les últimes pel·lícules de Peter Brook van ser ‘The Tragedy of Hamlet’ (2002), la classe magistral ‘El funambulista’ (2012, dirigida pel seu fill Simon Brook) i ‘Beckett by Brook’ (2018).

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Carlos Álvarez patix una lesió de turmell i perilla la seua final de Lliga amb el Llevant

Carlos Álvarez patix una lesió de sindesmosis en el turmell esquerre i podria perdre's els últims quatre partits de Lliga amb el Llevant, a l'espera de la seua evolució.

El València Basket patix davant un combatiu Ensino Lugo però assegura el passe a semifinals

El València Basket va remuntar en el Roig Arena per a imposar-se 73-70 al Durán Maquinaria Ensino Lugo i certificar el seu bitllet a semifinals de la Lliga Femenina Endesa, on es mesurarà al Spar Girona.

València Basket es jugarà el passe a la final davant Girona sense factor pista

València Basket s'enfrontarà al Spar Girona en les semifinals de la Lliga Femenina, una eliminatòria a doble partit en la qual el conjunt valencià no tindrà el factor pista a favor.

Tres ferits en una col·lisió frontal amb un cotxe en sentit contrari en l’A-7 a Tibi

Tres persones han resultat ferides en una col·lisió frontal en l'A-7, a l'altura de l'eixida de Tibi, després que un dels vehicles circulara en sentit contrari.

Controlat l’incendi en la campa exterior d’un desballestament d’Orihuela

El foc declarat en la campa exterior d'un desballestament a Orihuela ha quedat controlat este diumenge al migdia després dels treballs continuats del Consorci Provincial de Bombers d'Alacant.

Quatre persones moren ofegades, entre elles dos menors, en una platja d’Oliva

Quatre persones, inclosos dos menors d'11 i 14 anys, van morir ofegades a la platja Aigua Morta d'Oliva. Altres dos van ser evacuades a l'Hospital de Gandia amb símptomes d'ofegament.

Aspes guia al Celta a una victòria clau davant l’Elx

Iago Aspas lidera el triomf del Celta per 3-1 davant l'Elx, un resultat que impulsa les seues opcions europees i complica encara més la permanència il·licitana.

Obasohan lidera al Baxi Manresa en un agònic triomf davant el València Basket

El Baxi Manresa es va imposar per un ajustat 104-102 al València Basket en un partit decidit en l'últim minut, marcat pels 30 punts de Retin Obasohan i un desenllaç molt criticat per Pedro Martínez.