Mor el director teatral Peter Brook als 97 anys

El director de teatre Peter Brook, una llegenda dels escenaris del segle XX i XXI, va morir  aquest  dissabte als 97 anys, segons va avançar aquest diumenge el diari ‘Le Monde’.

Nascut a Londres en 1925, fill d’emigrants jueus procedents de Letònia, Brook es va instal·lar en 1974 a París on va viure la major part de la seua vida i on va recuperar un antic teatre per a convertir-lo en un dels escenaris més capdavanters de la capital francesa, el Teatre Bouffes du Nord.

Allí va poder posar en pràctica la síntesi de les seues investigacions escèniques, en obres com ‘Una flauta encantada’, basada en la creació de Mozart.

Brook era conegut com a “L’enfant terrible” del teatre, capaç d’aliar les últimes innovacions i l’institucional amb el teatre comercial.

Va aprendre dels millors, especialment al seu pas per Nova York, on va portar als escenaris ‘La gata sobre el tejado de zinc‘, de Tennessee Williams, però també creacions d’Arthur Miller o Jean Genet.

En 1963, Brook va portar a la pantalla ‘El señor de las moscas’, la famosa i truculenta novel·la de William Golding. Aclamat per la crítica i candidat a la Palma d’Or a Cannes, el film continua resultant xocant pel seu ús d’actors infantils en escenes d’extrema violència.


Després de diversos exercicis de teatre filmat, el director va estrenar en 1990 la seua primera i única sèrie: ‘The Mahabharata’, basada en la seua pròpia versió teatral del poema èpic hindú. En aquest i en altres projectes, Brook va col·laborar amb el guionista Jean-Claude Carriére, habitual en les pel·lícules de Luis Buñuel.

Les últimes pel·lícules de Peter Brook van ser ‘The Tragedy of Hamlet’ (2002), la classe magistral ‘El funambulista’ (2012, dirigida pel seu fill Simon Brook) i ‘Beckett by Brook’ (2018).

Últimes notícies

Educació proposa una pujada salarial progressiva de fins a 200 euros al mes per a frenar la vaga docent

Educació planteja als sindicats una pujada salarial progressiva de fins a 200 euros mensuals fins a 2028 i noves taules de treball per a intentar desconvocar la vaga indefinida del professorat.

El València Basket celebra la Lliga Femenina i posposa més comiats després de les eixides de Fiebich i Fam

El València Basket festeja el seu quart títol de la Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena amb homenatges a Leo Fiebich i Awa Fam, mentres evita anunciar més acomiadades malgrat els contractes que finalitzen el 30 de juny.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a celebrar la primera Lliga Femenina Endesa a casa

El València Basket festeja amb prop d'un miler d'aficionats en el Roig Arena la seua primera Lliga Femenina Endesa aconseguida en el pavelló, en un acte marcat pels comiats i els agraïments.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a festejar la primera Lliga Femenina Endesa

El València Basket femení va compartir amb prop d'un miler d'aficionats la celebració de la seua primera Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena, en un acte marcat pels comiats i la música.

Camps celebra els congressos territorials del PP malgrat el retard en la Comunitat Valenciana

Francisco Camps valora la convocatòria dels congressos territorials del PP encara que el de la Comunitat Valenciana es retarde fins a tardor, i reclama igualtat de condicions internes per a la seua candidatura al PPCV.

Burgos reivindica tots els títols del València Basket femení i evita jerarquies

Rubén Burgos es resistix a considerar més important l'últim títol de la Lliga Femenina Endesa i demana no normalitzar els èxits continuats del València Basket femení.

Detingut a Alacant el líder d’un clan vinculat a la Camorra i buscat per Europol

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a Pietro Izzo, presumpte lider del clan Licciardi vinculat a la Camorra napolitana, reclamat per Itàlia per xantatge i extorsion.