Mor el director teatral Peter Brook als 97 anys

El director de teatre Peter Brook, una llegenda dels escenaris del segle XX i XXI, va morir  aquest  dissabte als 97 anys, segons va avançar aquest diumenge el diari ‘Le Monde’.

Nascut a Londres en 1925, fill d’emigrants jueus procedents de Letònia, Brook es va instal·lar en 1974 a París on va viure la major part de la seua vida i on va recuperar un antic teatre per a convertir-lo en un dels escenaris més capdavanters de la capital francesa, el Teatre Bouffes du Nord.

Allí va poder posar en pràctica la síntesi de les seues investigacions escèniques, en obres com ‘Una flauta encantada’, basada en la creació de Mozart.

Brook era conegut com a «L’enfant terrible» del teatre, capaç d’aliar les últimes innovacions i l’institucional amb el teatre comercial.

Va aprendre dels millors, especialment al seu pas per Nova York, on va portar als escenaris ‘La gata sobre el tejado de zinc‘, de Tennessee Williams, però també creacions d’Arthur Miller o Jean Genet.

En 1963, Brook va portar a la pantalla ‘El señor de las moscas’, la famosa i truculenta novel·la de William Golding. Aclamat per la crítica i candidat a la Palma d’Or a Cannes, el film continua resultant xocant pel seu ús d’actors infantils en escenes d’extrema violència.


Després de diversos exercicis de teatre filmat, el director va estrenar en 1990 la seua primera i única sèrie: ‘The Mahabharata’, basada en la seua pròpia versió teatral del poema èpic hindú. En aquest i en altres projectes, Brook va col·laborar amb el guionista Jean-Claude Carriére, habitual en les pel·lícules de Luis Buñuel.

Les últimes pel·lícules de Peter Brook van ser ‘The Tragedy of Hamlet’ (2002), la classe magistral ‘El funambulista’ (2012, dirigida pel seu fill Simon Brook) i ‘Beckett by Brook’ (2018).

Últimes notícies

Les màximes freguen els 39 °C a Xàtiva i superen els 36 °C en molts punts

Xàtiva ha registrat hui 38,7 °C, la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, i diverses localitats han superat els 36 °C. Aemet alerta d’una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous, amb màximes que podrien arribar als 42 o 43 °C.

Un incendi en una empresa de palets d’Algar s’estén a zona forestal

Un incendi originat en una empresa de palets de fusta a Algar del Palància s’ha estés a terreny forestal i ha mobilitzat bombers de València, Castelló i mitjans aeris de la Generalitat.

Bejís i Toràs demanaran ser zona catastròfica per la tromba d’aigua

Bejís i Toràs han patit greus danys per la tromba d’aigua i granís del dissabte i preparen la sol·licitud de zona afectada per emergència de protecció civil.

El Valencia CF recupera Sadiq per al debut i manté el dubte de Rioja

El Valencia CF afronta el debut de LaLiga davant el Celta amb Sadiq Umar ja recuperat i Luis Rioja encara entre cotons per una lesió al quàdriceps dret.

Sis anys de presó per a un pare i dos fills per apunyalar un familiar a El Puig

La Secció Quinta de l'Audiència Provincial de Valencia ha condemnat a sis anys de presó un pare i els seus dos fills per intentar matar a ganivetades un familiar el 3 d’agost de 2024 a El Puig de Santa Maria. A més de la pena de presó, els tres hòmens hauran d’indemnitzar la víctima i tenen prohibit acostar-se-li durant 20 anys.

Temperatures de fins a 43 graus i ponent persistent este dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana

Aemet ha activat avisos per una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana, amb vent de ponent persistent, fins a 43 graus i risc extrem d'incendis, especialment a les províncies de València i Alacant.

Disney deixarà un impacte directe de més de 40 milions en la Comunitat Valenciana en 2026

La producció d’“Enredados” de Disney, centrada a Ciudad de la Luz d’Alacant, ha generat un impacte directe estimat de més de 40 milions d’euros en la Comunitat Valenciana i quasi un any d’activitat continuada al sector audiovisual. El rodatge s’estén per diversos punts d’Espanya i consolida el complex alacantí com a centre neuràlgic de la superproducció.

Aemet activa l’avís groc per calor extrema en bona part de la província de València

Aemet ha activat per a dimarts l’avís groc per calor en l’interior i el litoral sud de la província de València, amb temperatures que poden arribar als 38 graus. Dimecres es repetiran els avisos a València i Alacant, mentre que este dilluns hi ha risc de fortes pluges i tempestes a l’interior de Castelló.