Mor el director teatral Peter Brook als 97 anys

El director de teatre Peter Brook, una llegenda dels escenaris del segle XX i XXI, va morir  aquest  dissabte als 97 anys, segons va avançar aquest diumenge el diari ‘Le Monde’.

Nascut a Londres en 1925, fill d’emigrants jueus procedents de Letònia, Brook es va instal·lar en 1974 a París on va viure la major part de la seua vida i on va recuperar un antic teatre per a convertir-lo en un dels escenaris més capdavanters de la capital francesa, el Teatre Bouffes du Nord.

Allí va poder posar en pràctica la síntesi de les seues investigacions escèniques, en obres com ‘Una flauta encantada’, basada en la creació de Mozart.

Brook era conegut com a «L’enfant terrible» del teatre, capaç d’aliar les últimes innovacions i l’institucional amb el teatre comercial.

Va aprendre dels millors, especialment al seu pas per Nova York, on va portar als escenaris ‘La gata sobre el tejado de zinc‘, de Tennessee Williams, però també creacions d’Arthur Miller o Jean Genet.

En 1963, Brook va portar a la pantalla ‘El señor de las moscas’, la famosa i truculenta novel·la de William Golding. Aclamat per la crítica i candidat a la Palma d’Or a Cannes, el film continua resultant xocant pel seu ús d’actors infantils en escenes d’extrema violència.


Després de diversos exercicis de teatre filmat, el director va estrenar en 1990 la seua primera i única sèrie: ‘The Mahabharata’, basada en la seua pròpia versió teatral del poema èpic hindú. En aquest i en altres projectes, Brook va col·laborar amb el guionista Jean-Claude Carriére, habitual en les pel·lícules de Luis Buñuel.

Les últimes pel·lícules de Peter Brook van ser ‘The Tragedy of Hamlet’ (2002), la classe magistral ‘El funambulista’ (2012, dirigida pel seu fill Simon Brook) i ‘Beckett by Brook’ (2018).

Últimes notícies

Brussel·les injecta 846 milions per a la reconstrucció després de la dana del 2024 a la Comunitat Valenciana

La Comissió Europea ha autoritzat el pagament de 846 milions del Fons de Solidaritat de la UE per a reparar els danys de la dana d’octubre del 2024 a la Comunitat Valenciana, que va causar 230 morts i greus destrosses en infraestructures bàsiques.

La dana de 2024 inspira art i reflexió col·lectiva en un nou projecte de la UPV

La Universitat Politècnica de València presenta el projecte DANAda, amb un vídeo i una exposició que transformen l’impacte de la dana d’octubre de 2024 en una reflexió artística sobre resiliència i adaptació al canvi climàtic, amb connexió al projecte europeu The HuT.

De Larrea acabarà als Mavericks després d’un traspàs múltiple en el draft de l’NBA

Sergio De Larrea, base del Valencia Basket, ha acabat als Dallas Mavericks després de ser triat pels Lakers i traspassat als Knicks; Aday Mara ha sigut número 12 pels Thunder i Karim López ha fet història per a Mèxic com a primer nascut al país escollit en una primera ronda de l’NBA.

Biblioteques i centres culturals: els refugis climàtics que molts valencians ja usen sense saber-ho

Veïns del Cabanyal i d'altres barris de València han convertit biblioteques i centres culturals en refugis climàtics quotidians per a escapar de les onades de calor, tot i que molts encara desconeixen esta etiqueta oficial.

Una pirotècnia de Lleó dispararà per primera vegada la palmera de les Fogueres d’Alacant

La pirotècnia Pibierzo, de Villaverde de la Abadía (El Bierzo, Lleó), dispararà esta mitjanit la palmera de la nit de la cremà, un dels moments més emblemàtics de les Fogueres de Sant Joan, en la primera ocasió que no recau en una empresa vinculada a Alacant o a la Comunitat Valenciana.

Nit sufocant a Benidorm amb mínimes de fins a 27,2 graus

La Comunitat Valenciana ha patit una altra nit tropical i tòrrida, amb una mínima de 27,2 graus a Benidorm i valors molt elevats en altres localitats del litoral i de les capitals de província.

40 detinguts i quasi 1.000 identificats a València en la Nit de Sant Joan

La Policia Nacional ha detingut 40 persones i ha identificat 927 ciutadans en el dispositiu especial de la Nit de Sant Joan a València, amb 225 actes, sobretot per drogues, i denúncies per una agressió sexual i dos casos de violència de gènere.

Cel ras i lleu descens de les màximes este dimecres a la Comunitat Valenciana

Este dimecres s’espera cel ras a la Comunitat Valenciana, amb temperatures mínimes sense canvis, màximes en lleuger descens i vent fluix variable que girarà a llevant a migdia.