Mor José Luis Balbín, mític presentador de ‘La clave’, als 81 anys

El periodista José Luis Balbín, mític presentador del programa ‘La Clave‘, ha mort als 81 anys a Madrid al voltant de les 19.00 hores, segons ha confirmat la seua família en el seu compte oficial de Twitter. Els seus familiars han agraït les «contínues mostres d’afecte i respecte» que han rebut i han detallat que, tal com ell va voler, les seues restes seran portades a la seua ciutat natal, Pravia.

El comunicador, referent en la televisió pel seu bon fer en els espais d’actualitat i debat, tenia 81 anys i marxa deixant un enorme llegat i la imatge ja històrica d’aqueix intel·ligent periodista que dirigia els debats amb la seua pipa encesa a la mà.

Natural de Pravia, va aconseguir la seua major cota de popularitat gràcies al programa ‘La clave’, que es va emetre en TVE entre 1976 i 1985 i posteriorment en Antena 3 entre 1990 i 1993. La primera etapa és tot un emblema de la Transició i a les seues tertúlies van acudir rostres de gran importància com Santiago Carrillo, Severo Ochoa o Olof Palme. No obstant això, la seua manera de tractar alguns temes li van provocar grans pressions, fins i tot per part del govern.

L’asturià va aconseguir una gran popularitat en La Transició amb la seua emissió; en ell s’abordaven temes d’actualitat que afectaven la societat espanyola acompanyats, de l’emissió d’una pel·lícula. Entre els convidats van aparéixer els personatges més rellevants de l’època com Julio Anguita, Miguel Herrero i Rodríguez de Miñón, Santiago Carrillo o Alfonso Guerra, entre altres.

Balbín va desenvolupar una gran carrera en televisió arribant a ser director dels serveis informatius d’RTVE a principis dels 80, un càrrec del qual seria destituït a penes uns mesos després. El programa d’entrevistes ‘La senda’ en Antena 3 i ‘Las claves’ en TVE van ser uns altres dels formats que la van mantindre en la pantalla petita, però l’asturià també va saber traure partit al seu talent en altres mitjans de comunicació. Això sí, el major reconeixement arribaria en 2015 amb el Premi Nacional de Televisió.

Ràdio, premsa i molts setmanaris

L’històric periodista va col·laborar amb Antena 3 Radio i posteriorment es va traslladar a COPE, però va tindre encara més presència en la premsa escrita. Va treballar en el diari Pueblo, va col·laborar amb el setmanari Interviú, va ser nomenat director d’Article 20 i el novembre de 2000 va fundar el seu propi setmanari sota el títol de la Clau, sent el seu director fins al seu tancament l’any 2008.

Les restes mortals de Balbín seran traslladats, tal com ha expressat Julia Mesoneros i com desitjava el periodista, a Pravia, la seua ciutat natal.

Julia Mesonero, la parella del periodista, és qui ha signat la nota de Twitter amb la qual ha confirmat la defunció.

Últimes notícies

València guanyarà més de 700.000 m² de zones verdes amb els nous plans urbanístics

València preveu sumar més de 700.000 metres quadrats de zones verdes gràcies a nous plans urbanístics i a la reactivació de diversos PAI, que també impulsaran quasi 13.000 vivendes, 3.000 d’elles de protecció pública.

València guanyarà més de 700.000 m² de zones verdes amb els nous plans urbanístics

València preveu incorporar més de 700.000 metres quadrats de zones verdes amb nous plans urbanístics com el Delta Verd, el Parc Central o el PAI del Grau, alhora que impulsa quasi 13.000 vivendes, 3.000 de protecció pública.

Les exposicions de Miquel Navarro i ‘El Roto’ sacsegen la mirada a la Llotja del Peix d’Alacant

La Llotja del Peix d’Alacant acull fins al mes de novembre les exposicions ‘La ciudad de las torres’, de Miquel Navarro, i ‘Museo Imaginario’, d’Andrés Rábago ‘El Roto’, que conviden a una experiència profunda i reflexiva.

Les exposicions de Miquel Navarro i ‘El Roto’ convertixen la Llotja del Peix d’Alacant en un espai de reflexió

La Llotja del Peix d’Alacant acull fins novembre dues exposicions de Miquel Navarro i Andrés Rábago ‘El Roto’ que conviden a una experiència artística profunda i reflexiva.

Pacients d’Elx podran fer la hemodiàlisi des de casa amb suport de l’hospital

L’Hospital General Universitari d’Elx ha posat en marxa un programa de hemodiàlisi domiciliària per a pacients amb malaltia renal crònica, amb formació prèvia i seguiment del servici de Nefrologia.

Campanya d’inspeccions de ulleres per a vore l’eclipsi en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha iniciat una campanya d’inspeccions d’ulleres d’observació solar, físiques i en línia, davant l’eclipsi total del 12 d’agost, que tindrà millors vistes al nord de la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca defensa a La Pobla que el canvi iniciat al País Valencià arribarà fins al final

Juanfran Pérez Llorca assegura a La Pobla de Vallbona que el PPCV ha obert el camí del canvi al País Valencià i que el seguirà fins al final, i augura possibles eleccions generals anticipades el pròxim curs polític.

Mor violentament un home en una vivenda de Torrevieja i la Guàrdia Civil obri una investigació

La Guàrdia Civil investiga la mort violenta d’un home localitzat amb signes d’agressió per arma blanca en una urbanització de luxe de Torrevieja, després que el propietari de la vivenda trobara el cos i avisara les autoritats.