Mor José Luis Balbín, mític presentador de ‘La clave’, als 81 anys

El periodista José Luis Balbín, mític presentador del programa ‘La Clave‘, ha mort als 81 anys a Madrid al voltant de les 19.00 hores, segons ha confirmat la seua família en el seu compte oficial de Twitter. Els seus familiars han agraït les «contínues mostres d’afecte i respecte» que han rebut i han detallat que, tal com ell va voler, les seues restes seran portades a la seua ciutat natal, Pravia.

El comunicador, referent en la televisió pel seu bon fer en els espais d’actualitat i debat, tenia 81 anys i marxa deixant un enorme llegat i la imatge ja històrica d’aqueix intel·ligent periodista que dirigia els debats amb la seua pipa encesa a la mà.

Natural de Pravia, va aconseguir la seua major cota de popularitat gràcies al programa ‘La clave’, que es va emetre en TVE entre 1976 i 1985 i posteriorment en Antena 3 entre 1990 i 1993. La primera etapa és tot un emblema de la Transició i a les seues tertúlies van acudir rostres de gran importància com Santiago Carrillo, Severo Ochoa o Olof Palme. No obstant això, la seua manera de tractar alguns temes li van provocar grans pressions, fins i tot per part del govern.

L’asturià va aconseguir una gran popularitat en La Transició amb la seua emissió; en ell s’abordaven temes d’actualitat que afectaven la societat espanyola acompanyats, de l’emissió d’una pel·lícula. Entre els convidats van aparéixer els personatges més rellevants de l’època com Julio Anguita, Miguel Herrero i Rodríguez de Miñón, Santiago Carrillo o Alfonso Guerra, entre altres.

Balbín va desenvolupar una gran carrera en televisió arribant a ser director dels serveis informatius d’RTVE a principis dels 80, un càrrec del qual seria destituït a penes uns mesos després. El programa d’entrevistes ‘La senda’ en Antena 3 i ‘Las claves’ en TVE van ser uns altres dels formats que la van mantindre en la pantalla petita, però l’asturià també va saber traure partit al seu talent en altres mitjans de comunicació. Això sí, el major reconeixement arribaria en 2015 amb el Premi Nacional de Televisió.

Ràdio, premsa i molts setmanaris

L’històric periodista va col·laborar amb Antena 3 Radio i posteriorment es va traslladar a COPE, però va tindre encara més presència en la premsa escrita. Va treballar en el diari Pueblo, va col·laborar amb el setmanari Interviú, va ser nomenat director d’Article 20 i el novembre de 2000 va fundar el seu propi setmanari sota el títol de la Clau, sent el seu director fins al seu tancament l’any 2008.

Les restes mortals de Balbín seran traslladats, tal com ha expressat Julia Mesoneros i com desitjava el periodista, a Pravia, la seua ciutat natal.

Julia Mesonero, la parella del periodista, és qui ha signat la nota de Twitter amb la qual ha confirmat la defunció.

Últimes notícies

Derrota mínima del Villarreal en el seu estrena a Dortmund (3-2)

El Villarreal ha perdut 3-2 en el seu debut en la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund, tot i dominar durant 80 minuts. L’equip d’Íñigo Pérez ha arribat amb opcions d’empatar fins a l’últim instant.

Messi negocia per a convertir-se en màxim accionista de l’Eldense

Leo Messi ha arribat a un principi d’acord amb els actuals propietaris de l’Eldense per a convertir-se en el seu màxim accionista, pendent encara de tràmits legals i del vistiplau del CSD.

Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal contra un Borussia liderat per Guirassy

Peter Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal en el primer partit de la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund, que es presenta amb Serhou Guirassy com a gran amenaça ofensiva.

Una dona apunyalada a Carcaixent continua ingressada en l’UCI

La Guàrdia Civil investiga l’apunyalament d’una dona aquest dilluns a Carcaixent. La víctima està ingressada a l’UCI de l’Hospital de la Ribera amb pronòstic reservat.

Ontinyent i Xàtiva freguen els 42 graus en un setembre de calor extrema

Ontinyent i Xàtiva han registrat prop de 42 graus en un dimarts de setembre amb avís taronja per calor al sud de València. Moltes altres localitats valencianes han superat els 37 graus, tot i que s’espera un descens notable de temperatures dimecres.

L’incendi forestal de Polop ja crema unes 36 hectàrees i força a tallar dues carreteres

L’incendi declarat en un bancal de difícil accés a Polop de la Marina ha arribat a unes 36 hectàrees i ha obligat a tallar la CV-70 i la CV-7621, segons el Consorci Provincial de Bombers i el 112 CV.

Mor un home de 84 anys en un xoc entre camió i cotxe a la N-340 a Alcalà de Xivert

Un home de 84 anys ha mort i una dona de 74 ha resultat ferida en un accident entre un camió i un turisme a la N-340, al terme d'Alcalà de Xivert, este migdia.

Investiguen la mort violenta d’un home de 50 anys al barri de Sant Isidre de València

La Policia Nacional investiga la mort violenta d’un home de 50 anys, localitzat amb un fort colp al cap al barri de Sant Isidre de València.