Mor José Luis Balbín, mític presentador de ‘La clave’, als 81 anys

El periodista José Luis Balbín, mític presentador del programa ‘La Clave‘, ha mort als 81 anys a Madrid al voltant de les 19.00 hores, segons ha confirmat la seua família en el seu compte oficial de Twitter. Els seus familiars han agraït les «contínues mostres d’afecte i respecte» que han rebut i han detallat que, tal com ell va voler, les seues restes seran portades a la seua ciutat natal, Pravia.

El comunicador, referent en la televisió pel seu bon fer en els espais d’actualitat i debat, tenia 81 anys i marxa deixant un enorme llegat i la imatge ja històrica d’aqueix intel·ligent periodista que dirigia els debats amb la seua pipa encesa a la mà.

Natural de Pravia, va aconseguir la seua major cota de popularitat gràcies al programa ‘La clave’, que es va emetre en TVE entre 1976 i 1985 i posteriorment en Antena 3 entre 1990 i 1993. La primera etapa és tot un emblema de la Transició i a les seues tertúlies van acudir rostres de gran importància com Santiago Carrillo, Severo Ochoa o Olof Palme. No obstant això, la seua manera de tractar alguns temes li van provocar grans pressions, fins i tot per part del govern.

L’asturià va aconseguir una gran popularitat en La Transició amb la seua emissió; en ell s’abordaven temes d’actualitat que afectaven la societat espanyola acompanyats, de l’emissió d’una pel·lícula. Entre els convidats van aparéixer els personatges més rellevants de l’època com Julio Anguita, Miguel Herrero i Rodríguez de Miñón, Santiago Carrillo o Alfonso Guerra, entre altres.

Balbín va desenvolupar una gran carrera en televisió arribant a ser director dels serveis informatius d’RTVE a principis dels 80, un càrrec del qual seria destituït a penes uns mesos després. El programa d’entrevistes ‘La senda’ en Antena 3 i ‘Las claves’ en TVE van ser uns altres dels formats que la van mantindre en la pantalla petita, però l’asturià també va saber traure partit al seu talent en altres mitjans de comunicació. Això sí, el major reconeixement arribaria en 2015 amb el Premi Nacional de Televisió.

Ràdio, premsa i molts setmanaris

L’històric periodista va col·laborar amb Antena 3 Radio i posteriorment es va traslladar a COPE, però va tindre encara més presència en la premsa escrita. Va treballar en el diari Pueblo, va col·laborar amb el setmanari Interviú, va ser nomenat director d’Article 20 i el novembre de 2000 va fundar el seu propi setmanari sota el títol de la Clau, sent el seu director fins al seu tancament l’any 2008.

Les restes mortals de Balbín seran traslladats, tal com ha expressat Julia Mesoneros i com desitjava el periodista, a Pravia, la seua ciutat natal.

Julia Mesonero, la parella del periodista, és qui ha signat la nota de Twitter amb la qual ha confirmat la defunció.

Últimes notícies

Ortí es nega a reobrir la negociació salarial i obliga els sindicats a desallotjar la Conselleria

La consellera d'Educació Carmen Ortí tanca la porta a reobrir la negociació salarial reclamada per STEPV, CCOO i UGT i ordena als sindicats abandonar l'edifici després d'hores de tancament.

Educació defén que no decidix sota pressió i tanca la negociació salarial amb part dels sindicats

La Conselleria d'Educació insistix que no pren decisions sota pressió, dona per tancada la pujada salarial pactada amb CSIF i ANPE i emplaça a la resta de sindicats a continuar negociant la resta de reivindicacions en taules temàtiques.

El Govern investiga l’agressió d’un policia a una dona en una protesta de professors a València

La Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana investiga l'actuació d'un agent de la Policia Nacional que va espentar per l'esquena a una dona durant una protesta de professors a València.

El València atropella al Barça en el Palau i assegura el factor pista en el play-off

El València Basket pansa per damunt del Barça en el Palau (77-102), exposa totes les debilitats blaugranes i assegura la segona plaça de la Lliga Endesa amb factor pista en el play-off.

Educació cita als sindicats el dilluns i STEPV, CCOO i UGT es queden en la taula de negociació

Els sindicats docents STEPV, CCOO i UGT decidixen no abandonar la sala de la Conselleria d'Educació després de donar-se per tancada la reunió i exigixen un document base decent per a continuar negociant.

Novena reunió entre Educació i sindicats per a intentar tancar un acord i frenar la vaga docent

Educació i els sindicats docents afronten la seua novena reunió amb l'objectiu de pactar un acord definitiu que permeta desconvocar la vaga indefinida en l'educació pública no universitària.

Rescaten en helicòpter a una senderista ferida en la Senda Fosca del Montgó

Una dona de 57 anys va ser evacuada en helicòpter després de patir una possible fractura de turmell mentres recorria la Senda Fosca, en el paratge natural del Montgó, a Dénia.

La Confederació de l’Ebre alerta de possibles crescudes sobtades a Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya

La Confederació Hidrogràfica de l'Ebre advertix de risc de crescudes ràpides en llits menors i barrancs d'Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya davant pluges intenses i tempestes previstes per a la vesprada.