11.4 C
València
Diumenge, 18 gener, 2026

Mor als 52 anys, Rosa Mariscal, actriu de ‘Hospital Central’

L’actriu Rosa Mariscal, la doctora Valverde en ‘Hospital Central’, ha mort als 52 anys, segons ha informat la Unió d’Actors i Actrius, que ha expressat el seu “més sincer condol als familiars i amics“.


Hospital Central és una de les sèries emeses en ‘prime time’ més longeves de la televisió a Espanya. Entre 2000 i 2012 Telecinco va oferir 20 temporades i un total de 300 capítols. Al llarg de tots aqueixos anys va haver-hi moltes anades i vingudes entre els protagonistes i multitud de cameos.

En aquesta sèrie, la pediatra a la qual interpretava Rosa Mariscal va destacar per la seua relació amorosa amb el Doctor Vilches, interpretat per Jordi Rebellón, qui va morir el 8 de setembre de 2021 després de patir un ictus.

A més del seu paper en ‘Hospital Central’, Mariscal també va aparéixer  en ‘La otra familia’, en ‘Señor alcalde’, en ‘Periodistas’, en ‘Siete vidas’ i en ‘Herederos’.

En teatre va participar en multitud d’obres com ‘Poeta a Nueva York’, ‘Erma’, ‘Fuenteovejuna’ o ‘Els Pelópidas’.

Entre les seues pel·lícules més destacades es troben “Cuando vuelvas a mi lado” (1999), de Gracia Querejeta o “Amor, curiosidad, prozak y dudas” (2001), de Miguel Santesmases.

En 2001, va rebre el Premi Palmarés a Millor actriu pel curt “¿Y si se lo digo?” d’Eva Norberto i en el Festival de Màlaga de 2001, també va tindre un esment especial del jurat, al costat de Pilar Punzano, Silvia Marsó i Esther Ortega per la pel·lícula de ‘Santesmases’.

Últimes notícies

Voluntaris han netejat la ruta del colesterol de Paiporta i reclamen la seua renaturalització

Unes 40 persones han netejat la ruta del colesterol de Paiporta després de la dana de 2024. L'acció ha reclamat renaturalitzar el passeig perquè actue com a refugi climàtic.

València suma quasi 15.000 veïns en un any i arriba a 840.792 residents

València ha guanyat 14.844 habitants en 2025 i ha aconseguit 840.792, segons l'INE. La ciutat es manté com la tercera més poblada i registra un augment del 1,8%.

Turisme i cultura impulsen els preparatius del primer eclipsi solar total en un segle

Les reserves per al 12 d'agost ja es noten en les zones de millor visibilitat i es multipliquen les iniciatives culturals i educatives. L'observació exigirà ubicacions amb horitzó buidat i protecció ocular adequada.

Detingut a Elx un pròfug reclamat per França per delictes sexuals contra menors

La Policia Nacional ha arrestat a Elx a un home de 37 anys buscat per França per delictes sexuals contra menors. Va ser localitzat en acudir a una comissaria per a tràmits i ha passat a l'Audiència Nacional.

Cel nuvolós i pluges a Castelló; màximes sense canvis este diumenge en la Comunitat Valenciana

Domingo amb nuvolositat i pluges a Castelló i altres trams del litoral, sense canvis en les màximes. El dilluns podran donar-se precipitacions fortes en el nord de Castelló i nevades en cotes altes.

Ensalada femenina i carn masculina: un estudi a Espanya i l’Equador confirma estereotips

Un estudi de la UPV a Espanya i l'Equador conclou que ensalades i fruites s'associen al femení i la carn al masculí. Els resultats apunten a estereotips que operen de manera inconscient i tenen implicacions en salut, màrqueting i I+D.

Ruibal i Fornals afermen al Betis a Europa amb un 2-0 al Vila-real

El Betis va firmar un 2-0 d'autoritat davant un Vila-real superat per la pressió i l'eficàcia. Ruibal i Fornals van marcar; Comesaña va ser expulsat en el 76.

Ruibal i Fornals firmen el 2-0 que aferma al Betis a Europa davant un rival directe

El Betis va guanyar 2-0 al Vila-real amb gols d'Aitor Ruibal i Pablo Fornals. S'aferma en llocs europeus i retalla a 9 punts en la baralla per la 'Champions'.