Mor als 52 anys, Rosa Mariscal, actriu de ‘Hospital Central’

L’actriu Rosa Mariscal, la doctora Valverde en ‘Hospital Central’, ha mort als 52 anys, segons ha informat la Unió d’Actors i Actrius, que ha expressat el seu «més sincer condol als familiars i amics«.


Hospital Central és una de les sèries emeses en ‘prime time’ més longeves de la televisió a Espanya. Entre 2000 i 2012 Telecinco va oferir 20 temporades i un total de 300 capítols. Al llarg de tots aqueixos anys va haver-hi moltes anades i vingudes entre els protagonistes i multitud de cameos.

En aquesta sèrie, la pediatra a la qual interpretava Rosa Mariscal va destacar per la seua relació amorosa amb el Doctor Vilches, interpretat per Jordi Rebellón, qui va morir el 8 de setembre de 2021 després de patir un ictus.

A més del seu paper en ‘Hospital Central’, Mariscal també va aparéixer  en ‘La otra familia’, en ‘Señor alcalde’, en ‘Periodistas’, en ‘Siete vidas’ i en ‘Herederos’.

En teatre va participar en multitud d’obres com ‘Poeta a Nueva York’, ‘Erma’, ‘Fuenteovejuna’ o ‘Els Pelópidas’.

Entre les seues pel·lícules més destacades es troben «Cuando vuelvas a mi lado» (1999), de Gracia Querejeta o «Amor, curiosidad, prozak y dudas» (2001), de Miguel Santesmases.

En 2001, va rebre el Premi Palmarés a Millor actriu pel curt «¿Y si se lo digo?» d’Eva Norberto i en el Festival de Màlaga de 2001, també va tindre un esment especial del jurat, al costat de Pilar Punzano, Silvia Marsó i Esther Ortega per la pel·lícula de ‘Santesmases’.

Últimes notícies

Les comarques d’interior de València arriben als 39 graus abans del pic de la nova ona de calor

Zarra ha arribat este dimecres als 39,1 graus i altres municipis d’interior de València s’han acostat als 38, a les portes del pic de l’ona de calor previst per a la vesprada de dijous, quan la Aemet espera fins a 40 graus i ha activat l’avís taronja a València i Alacant.

Peter Lim torna a València quasi set anys després per a vore el Nou Mestalla

Peter Lim ha tornat a València després de quasi set anys per a reunir-se amb la direcció del club, visitar el Nou Mestalla i interessar-se per l’estat de salut de la directora financera.

Peter Lim torna a València quasi set anys després per a vore el Nou Mestalla

Peter Lim ha viatjat a València després de quasi set anys d’absència per a visitar el Nou Mestalla, reunir-se amb la cúpula del club i analitzar el mercat d’estiu.

Risc extrem d’incendis este dijous: nivell 3 de preemergència a tota la Comunitat

La Generalitat ha activat per a este dijous 23 de juliol el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals en tota la Comunitat Valenciana i ha demanat màxima precaució per l’onada de calor.

La Coordinadora Feminista d’Elx denuncia a Govern i Consell la prohibició de xiquetes al Misteri

La Coordinadora Feminista d’Elx ha denunciat davant el Govern central i la Generalitat que les xiquetes continuen excloses de l’Escolania i de les representacions del Misteri d’Elx, i reclama la seua incorporació immediata.

Unes obres en un col·lector provoquen un abocament que tanca platges a La Pobla de Farnals

La Pobla de Farnals ha atribuït a unes obres de reparació en un col·lector de l’EPSAR l’abocament d’aigües residuals que ha obligat a tancar temporalment la Platja Nord al bany, mentres es vigila l’evolució de la taca i s’esperen analítiques.

Almussafes veu en l’aliança de Ford amb Geely una oportunitat per a reforçar el seu futur

L’Ajuntament d’Almussafes celebra l’acord de Ford amb Geely i considera que pot reforçar la càrrega de treball, la competitivitat i l’ocupació de la planta valenciana.

Alicant tanca parcs per vent fort i activa el CAUS per alerta roja per calor extrema

L'Ajuntament d'Alacant tancarà este dijous parcs, Castillo de Santa Bárbara, veladors i instal·lacions esportives a l'aire lliure per fortes ratxes de vent i calor extrema, i obrirà el CAUS per atendre persones vulnerables.