Mor als 52 anys, Rosa Mariscal, actriu de ‘Hospital Central’

L’actriu Rosa Mariscal, la doctora Valverde en ‘Hospital Central’, ha mort als 52 anys, segons ha informat la Unió d’Actors i Actrius, que ha expressat el seu “més sincer condol als familiars i amics“.


Hospital Central és una de les sèries emeses en ‘prime time’ més longeves de la televisió a Espanya. Entre 2000 i 2012 Telecinco va oferir 20 temporades i un total de 300 capítols. Al llarg de tots aqueixos anys va haver-hi moltes anades i vingudes entre els protagonistes i multitud de cameos.

En aquesta sèrie, la pediatra a la qual interpretava Rosa Mariscal va destacar per la seua relació amorosa amb el Doctor Vilches, interpretat per Jordi Rebellón, qui va morir el 8 de setembre de 2021 després de patir un ictus.

A més del seu paper en ‘Hospital Central’, Mariscal també va aparéixer  en ‘La otra familia’, en ‘Señor alcalde’, en ‘Periodistas’, en ‘Siete vidas’ i en ‘Herederos’.

En teatre va participar en multitud d’obres com ‘Poeta a Nueva York’, ‘Erma’, ‘Fuenteovejuna’ o ‘Els Pelópidas’.

Entre les seues pel·lícules més destacades es troben “Cuando vuelvas a mi lado” (1999), de Gracia Querejeta o “Amor, curiosidad, prozak y dudas” (2001), de Miguel Santesmases.

En 2001, va rebre el Premi Palmarés a Millor actriu pel curt “¿Y si se lo digo?” d’Eva Norberto i en el Festival de Màlaga de 2001, també va tindre un esment especial del jurat, al costat de Pilar Punzano, Silvia Marsó i Esther Ortega per la pel·lícula de ‘Santesmases’.

Últimes notícies

Sarabia esclata després del Betis-Elx: el gol anul·lat ens condiciona totalment

Eder Sarabia considera que el gol anul·lat a Diangana davant el Betis era legal i que eixa decisió, unida a l'expulsió de Pétrot, va marcar el desenrotllament del partit i la baralla per la permanència.

Dela ressalta el caràcter del Llevant després de la remuntada davant el Celta

Adrián de la Font, Dela, subratlla el caràcter i la unitat del Llevant després d'aconseguir davant el Celta la seua segona remuntada consecutiva i eixir provisionalment del descens.

Empat al descans entre Betis i Elx amb gols de Cucho i Héctor Fort

Betis i Elx marxen al descans amb empat 1-1 en La Cartoixa, després dels gols de Cucho Hernández i Héctor Fort i una miqueta anul·lat als il·licitans en l'afegit.

Vint-i-nou inquilins d’Alacant porten a Nestar-Azora als tribunals per clàusules abusives en els seus lloguers

Vint-i-nou inquilins de promocions a Alacant i Sant Vicent del Raspeig han demandat a Nestar-Azora per considerar abusives diverses clàusules que encarixen el lloguer a partir del tercer any de contracte.

La pacient aïllada en un hospital d’Alacant torna a donar negatiu en hantavirus

La dona de 32 anys ingressada a l'hospital de Sant Joan d'Alacant per sospita de hantavirus ha donat negatiu per tercera vegada en la PCR, encara que continuarà ingressada sota vigilància.

Celta i Llevant marxen al descans amb empat a un en Balaídos

Celta i Llevant es van al descans amb empat a un gol en Balaídos, després d'avançar-se els celestes amb una miqueta de Ferran Jutglà i empatar Arriaga a la vora de l'intermedi.

Bernabé Zapata es retira del tenis després de caure en la Copa Faulconbridge

Bernabé Zapata posa fi a la seua carrera professional als 29 anys després de perdre en la primera ronda de la Copa Faulconbridge a València davant el paraguaià Adolfo Daniel Vallejo per un doble 6-1.

València registra la temperatura màxima més alta de l’any amb 27,4 graus i Orihuela aconseguix els 28,5

Les màximes han marcat el valor més alt de l'any a València, amb 27,4 graus, i han superat els 28 graus en diversos punts de la Comunitat Valenciana, destacant els 28,5 d'Orihuela.