Mor als 52 anys, Rosa Mariscal, actriu de ‘Hospital Central’

L’actriu Rosa Mariscal, la doctora Valverde en ‘Hospital Central’, ha mort als 52 anys, segons ha informat la Unió d’Actors i Actrius, que ha expressat el seu “més sincer condol als familiars i amics“.


Hospital Central és una de les sèries emeses en ‘prime time’ més longeves de la televisió a Espanya. Entre 2000 i 2012 Telecinco va oferir 20 temporades i un total de 300 capítols. Al llarg de tots aqueixos anys va haver-hi moltes anades i vingudes entre els protagonistes i multitud de cameos.

En aquesta sèrie, la pediatra a la qual interpretava Rosa Mariscal va destacar per la seua relació amorosa amb el Doctor Vilches, interpretat per Jordi Rebellón, qui va morir el 8 de setembre de 2021 després de patir un ictus.

A més del seu paper en ‘Hospital Central’, Mariscal també va aparéixer  en ‘La otra familia’, en ‘Señor alcalde’, en ‘Periodistas’, en ‘Siete vidas’ i en ‘Herederos’.

En teatre va participar en multitud d’obres com ‘Poeta a Nueva York’, ‘Erma’, ‘Fuenteovejuna’ o ‘Els Pelópidas’.

Entre les seues pel·lícules més destacades es troben “Cuando vuelvas a mi lado” (1999), de Gracia Querejeta o “Amor, curiosidad, prozak y dudas” (2001), de Miguel Santesmases.

En 2001, va rebre el Premi Palmarés a Millor actriu pel curt “¿Y si se lo digo?” d’Eva Norberto i en el Festival de Màlaga de 2001, també va tindre un esment especial del jurat, al costat de Pilar Punzano, Silvia Marsó i Esther Ortega per la pel·lícula de ‘Santesmases’.

Últimes notícies

Intens incendi en una empresa de tractament d’ametles a Vall d’Alba

Un incendi industrial molt desenrotllat afecta a una empresa de tractament d'ametles en un polígon de La Vall d'Alba i genera una gran columna de fum, mobilitzant un ampli desplegament de bombers i mitjans d'emergències.

Desallotgen diverses empreses per un incendi en una nau industrial de Vall d’Alba sense ferits

Un incendi totalment desenrotllat en una nau de tractament d'ametles en un polígon de Vall d'Alba ha obligat a desallotjar de manera preventiva les empreses confrontants, sense causar ferits.

Pedro Martínez veu la sèrie al 50% i resta pes al factor pista davant el Panathinaikos

Pedro Martínez considera que el quint partit d'Eurolliga entre València Basket i Panathinaikos està totalment obert, reclama gestionar la pressió i demana ser fidel a l'estil de l'equip.

Els museus valencians celebren el seu dia amb horaris ampliats i activitats gratuïtes

Els principals museus valencians se sumen al Dia Internacional dels Museus amb horaris ampliats, entrada gratuïta i una programació especial que s'estendrà diversos dies.

El València Basket busca tancar en el Roig Arena una remuntada històrica cap a la seua primera Final a Quatre

El València Basket es juga en el Roig Arena el quint i decisiu partit d'habitacions d'Eurolliga davant el Panathinaikos, després d'igualar un 0-2 amb dos triomfs a Atenes. El bitllet suposaria la primera Final a Quatre de la seua història.

La jutgessa exigix a l’Ajuntament d’Alacant l’expedient complet per les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan

La magistrada que investiga les presumptes irregularitats en el repartiment de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan exigix a l'Ajuntament d'Alacant l'expedient complet de la parcel·la i més documentació a la cooperativa promotora.

El Consell veu en el fort creixement de passatgers la prova que urgix ampliar els aeroports valencians

La Generalitat subratlla que el fort augment de passatgers en els aeroports de València i Alacant-Elx Miguel Hernández confirma la urgència d'escometre les ampliacions previstes per a evitar colls de botella i mantindre la competitivitat turística.

El Palau de la Música presenta l’estrena absoluta de l’òpera Medea de Sánchez-Verdú

El Palau de la Música de València estrena l'òpera Medea de José María Sánchez-Verdú, una proposta monodramática i experimental que integra al públic en un ritual sonor, al costat de la Simfonia núm. 1 de Beethoven.