10.2 C
València
Divendres, 16 gener, 2026

Mor als 52 anys, Rosa Mariscal, actriu de ‘Hospital Central’

L’actriu Rosa Mariscal, la doctora Valverde en ‘Hospital Central’, ha mort als 52 anys, segons ha informat la Unió d’Actors i Actrius, que ha expressat el seu “més sincer condol als familiars i amics“.


Hospital Central és una de les sèries emeses en ‘prime time’ més longeves de la televisió a Espanya. Entre 2000 i 2012 Telecinco va oferir 20 temporades i un total de 300 capítols. Al llarg de tots aqueixos anys va haver-hi moltes anades i vingudes entre els protagonistes i multitud de cameos.

En aquesta sèrie, la pediatra a la qual interpretava Rosa Mariscal va destacar per la seua relació amorosa amb el Doctor Vilches, interpretat per Jordi Rebellón, qui va morir el 8 de setembre de 2021 després de patir un ictus.

A més del seu paper en ‘Hospital Central’, Mariscal també va aparéixer  en ‘La otra familia’, en ‘Señor alcalde’, en ‘Periodistas’, en ‘Siete vidas’ i en ‘Herederos’.

En teatre va participar en multitud d’obres com ‘Poeta a Nueva York’, ‘Erma’, ‘Fuenteovejuna’ o ‘Els Pelópidas’.

Entre les seues pel·lícules més destacades es troben “Cuando vuelvas a mi lado” (1999), de Gracia Querejeta o “Amor, curiosidad, prozak y dudas” (2001), de Miguel Santesmases.

En 2001, va rebre el Premi Palmarés a Millor actriu pel curt “¿Y si se lo digo?” d’Eva Norberto i en el Festival de Màlaga de 2001, també va tindre un esment especial del jurat, al costat de Pilar Punzano, Silvia Marsó i Esther Ortega per la pel·lícula de ‘Santesmases’.

Últimes notícies

0-1: El València pren avantatge al descans a Burgos

El València s'ha anat al vestuari per davant gràcies a una cabotada de Rubén Iranzo als deu minuts. El Burgos va generar ocasions, però l'eficàcia visitant va marcar la diferència.

La federació veïnal demana reunir-se amb Catalá per a desbloquejar la ZBE a València

La federació veïnal sol·licita una reunió directa amb l'alcaldessa per a desbloquejar la Zona de Baixes Emissions, després de mesos sense acord malgrat la pròrroga estatal.

El pont de l’estació de Paiporta continuarà obert al trànsit durant la seua reconstrucció

El pont de l'estació de Paiporta es mantindrà obert amb dos carrils mentres s'intensifiquen les obres. Els treballs seran per fases i hi haurà talls puntuals comunicats amb antelació.

Jordi Sevilla demana al PSOE canviar el rumb i pactar amb grans partits, no amb Junts, ERC ni Podemos

Jordi Sevilla ha instat el PSOE a corregir el rumb i a buscar pactes amb grans partits per a afrontar vivenda i ocupació juvenil, no amb Junts, ERC ni Podemos. Emmarca el seu missatge en el manifest 'Socialdemocràcia 21' i ha demanat a PP i PSOE frenar la polarització.

Catarroja inicia la segona fase de les obres del clavegueram per via d’emergència

L'Ajuntament ha activat una nova actuació de rehabilitació del clavegueram per la via d'emergència després dels danys de la DANA d'octubre. Els treballs es repartixen en diversos punts, duraran huit mesos i compten amb 264.124,11 euros de pressupost.

Pérez Llorca veu el finançament com a ‘cartell electoral’ de Montero i demana una reunió amb presidents

Pérez Llorca sosté que la proposta del Govern manca de consens i la vincula a la candidatura de María Jesús Montero. Reclama una trobada amb tots els presidents autonòmics per a abordar un model real i urgent per a la Comunitat Valenciana.

Morant demana als presidents autonòmics no torpedinar un model de finançament sense perdedors

La ministra ha reclamat als presidents autonòmics que no bloquegen la reforma del finançament i ha defés que el model no resta a cap comunitat i millora de manera notable els recursos de la Comunitat Valenciana. Agents socials han avalat la proposta i han demanat acompanyar-la d'un fons transitori i de la condonació parcial del deute.

Montero descarta que Feijóo porte a Sánchez un model alternatiu de finançament

Montero ha sostingut que Feijóo no presentarà el dilluns una proposta pròpia de finançament autonòmic perquè no la té. Ha urgit a aprofitar l'oportunitat per a reformar el sistema.