Mor als 52 anys, Rosa Mariscal, actriu de ‘Hospital Central’

Ejemplo de shortcode con estilo
Rosa Mariscal es va fer famosa en tota Espanya per la seua relació amorosa en 'Hospital Central' amb el Doctor Vilches, interpretat per Jordi Rebellón, també mort

L’actriu Rosa Mariscal, la doctora Valverde en ‘Hospital Central’, ha mort als 52 anys, segons ha informat la Unió d’Actors i Actrius, que ha expressat el seu «més sincer condol als familiars i amics«.


Hospital Central és una de les sèries emeses en ‘prime time’ més longeves de la televisió a Espanya. Entre 2000 i 2012 Telecinco va oferir 20 temporades i un total de 300 capítols. Al llarg de tots aqueixos anys va haver-hi moltes anades i vingudes entre els protagonistes i multitud de cameos.

En aquesta sèrie, la pediatra a la qual interpretava Rosa Mariscal va destacar per la seua relació amorosa amb el Doctor Vilches, interpretat per Jordi Rebellón, qui va morir el 8 de setembre de 2021 després de patir un ictus.

A més del seu paper en ‘Hospital Central’, Mariscal també va aparéixer  en ‘La otra familia’, en ‘Señor alcalde’, en ‘Periodistas’, en ‘Siete vidas’ i en ‘Herederos’.

En teatre va participar en multitud d’obres com ‘Poeta a Nueva York’, ‘Erma’, ‘Fuenteovejuna’ o ‘Els Pelópidas’.

Entre les seues pel·lícules més destacades es troben «Cuando vuelvas a mi lado» (1999), de Gracia Querejeta o «Amor, curiosidad, prozak y dudas» (2001), de Miguel Santesmases.

En 2001, va rebre el Premi Palmarés a Millor actriu pel curt «¿Y si se lo digo?» d’Eva Norberto i en el Festival de Màlaga de 2001, també va tindre un esment especial del jurat, al costat de Pilar Punzano, Silvia Marsó i Esther Ortega per la pel·lícula de ‘Santesmases’.

Últimes notícies

València aspira a ser Capital Europea de la Innovació 2027 junt amb Madrid i Montpellier

València ha sigut triada finalista als Premis iCapital 2027 junt amb Madrid i Montpellier, amb un milió d’euros en joc per a la ciutat guanyadora. La candidatura valenciana se sustenta en el projecte València Urban Sandbox i en un potent ecosistema d’startups i innovació.

Alboraya estrena un sistema pioner amb IA per a vigilar les séquies i evitar abocaments

Alboraya ha posat en marxa un sistema de vigilància ambiental basat en intel·ligència artificial per a detectar abocaments a les séquies de l'Horta i generar alertes primerenques. El projecte busca reforçar la protecció de l'entorn hídric i millorar la gestió ambiental municipal.

Més de 30 experts expliquen com ensenyar a l’aula a afrontar fenòmens naturals extrems

Un nou anàlisi coordinat per professors de la UV i la UA arreplega aportacions de més de 30 experts internacionals sobre com treballar a l’aula els riscos associats a fenòmens naturals extrems en un context de crisi climàtica.

Eixen de casa Daniel, investigador de la UV, amb un fort desplegament policial a Burjassot

La Policia Nacional ha executat este dijous de bon matí el desnonament de Daniel, investigador de la Universitat de València, al seu domicili de Burjassot, després d’haver-lo paralitzat el 30 de setembre, i enmig de la denúncia del Sindicat d’Habitatge de València per l’ús d’un fort dispositiu policial.

Detingut a Lucena del Cid després d’atrinxerar-se en la seua vivenda i encarar-se amb la Guàrdia Civil

La Guàrdia Civil ha detingut un home de 65 anys a Lucena del Cid després d’atrinxerar-se en la seua vivenda i intentar agredir els agents. En el seu domicili han localitzat diverses armes blanques i un laboratori clandestí de marihuana.

Bellreguard continua traent trastos malmesos per la DANA Adam i netejant la platja

Els veïns de Bellreguard continuen traent trastos malmesos de les plantes baixes de la platja després de la DANA Adam i els acumulen en punts d’acopi mentre es valora l’abast dels danys. L’alcalde preveu setmanes de faena i reclama més mans per a accelerar la neteja.

La dana Adam arrasa més de mil colmenes i colpeja de ple l’apicultura a la Marina Alta

La dana Adam ha destruït més d’un miler de colmenes a la Marina Alta i municipis pròxims, amb explotacions inaccessibles i danys greus en infraestructures agràries.

A presó provisional un jove per 40 robatoris en una sola nit a Guardamar

Un jove de 20 anys ha ingressat a la presó provisional acusat de 39 robatoris amb força en vehicles i un més en grau de temptativa en un comerç de Guardamar del Segura, tots comesos en la mateixa matinada.