Un mort i dos ferits després d’esfondrar-se el sostre d’un col·legi

 

Fatal notícia a Gijón. Un home que respon a les inicials A. V. D. ha mort en l’ensulsiada en el col·legi Sant Vicent de Paul, en l’encreuament entre els carrers Ezcurdia i Caridad. En concret, es va ensorrar part del forjat de la terrassa que hi ha en el terrat. En l’edifici treballen quatre operaris en la reparació de l’escaiola quan va caure el sostre de dos aules.

En el succés ha perdut la vida un operari i dos persones més han resultat ferides. Els bombers han trobat el cadàver d’un dels dos treballadors entre els enderrocs i han localitzat a una altra de les persones que es troben atrapades després de l’ensulsiada.

Segons ha confirmat l’Ajuntament, els equips de rescat han localitzat el lloc on es troba l’altra persona atrapada però encara no han pogut accedir a la zona en la qual es troba.

L’ensulsiada s’ha produït en la part del forjat de la terrassa situada en el terrat de l’edifici i els equips que treballen en la zona, que ja han rescatat als dos ferits, creuen que pot haver-hi més persones entre els enderrocs. A la zona, que roman acordonada, s’han desplaçat agents de la Policia Nacional i de la Local així com tot el personal del Parc de Bombers de Gijón.

«Estàvem en el llit i de sobte escoltem un soroll com un camió de vidre, i mirem per la finestra i vam veure com es desploma tot, crits, molta gent apuntant-se», descriu Yalia Escobar, una estudiant que viu davant del col·legi i qui va anomenar a emergències. «Primer va arribar la policia, bombers i a poc a poc més gent. Sentíem crits i vam veure com treien a dos persones. Una d’elles anava llançant besos, estava molt nerviós».

 

En el col·legi Sant Vicent Paúl de Gijón, situat en un edifici de tres plantes i soterrani, cursen els seus estudis 690 alumnes que hui gaudien de les seues vacances de Nadal i havia sigut seu de l’Escola de Comerç fins que el juny de 1916 va ser adquirit per les Filles de la Caritat per a convertir-ho en centre educatiu i es van realitzar diverses ampliacions fins a 1932.

El centre concertat compta actualment amb sis unitats d’Educació Infantil de 2n cicle (de 3 a 6 anys); dotze d’Educació Primària (de 6 a 12 anys) i deu d’Educació Secundària Obligatòria (de 12 a 16 anys).
 

Últimes notícies

Desallotgen Vivers després de suspendre el concert d’Ana Torroja per risc de reventons tèrmics

L’Ajuntament de València ha suspés el concert d’Ana Torroja als Jardins de Vivers i ha ordenat el desallotjament del recinte per l’avís de la Generalitat sobre possibles reventons tèrmics amb pujada sobtada de temperatures i forts vents.

La Comunitat Valenciana rebrà 2,6 milions per reforçar l’acollida de menors migrants sols

La Comunitat Valenciana rebrà 2.588.581 euros del Govern central per reforçar l’acollida de xiquets i adolescents migrants no acompanyats i ampliar places del sistema.

La Comunitat Valenciana rebrà 2,6 milions per a acollir xiquets migrants sols

La Comunitat Valenciana rebrà 2.588.581 euros del Govern central per a reforçar l’acollida de xiquets i adolescents migrants no acompanyats, dins d’un repartiment total de 35 milions entre autonomies.

Ayuso celebra el mallot blanc i es veu plenament en la lluita pel podi del Tour

El xabienc Juan Ayuso ha recuperat el mallot blanc en la desena etapa del Tour de França i assegura que està satisfet amb el seu rendiment, tot i reconéixer que Tadej Pogacar està a un altre nivell.

Suspés el concert de UB40 als Vivers per l’alerta roja per calor extrema

L’Ajuntament de València ha suspés el concert de UB40 als Jardins de Vivers per l’alerta roja per temperatures extremes i el risc de reventons càlids i fortes ratxes de vent.

Suspenen el concert d’UB40 als Jardins de Vivers per l’onada de calor extrema

L’Ajuntament de València ha suspés el concert d’UB40 als Jardins de Vivers per l’alerta roja per temperatures extremes i el risc de reventons tèrmics i ratxes molt fortes de vent.

Álvaro Rodríguez deixa l’Elx i fitxa pel Bournemouth anglés

El davanter uruguaià Álvaro Rodríguez ha deixat l’Elx CF després d’una temporada clau per a la permanència i posa rumb al Bournemouth de la Premier League.

Nit de reventons càlids i vents sobtats a la Comunitat Valenciana

La Generalitat alerta d’una alta probabilitat de reventons càlids i ratxes de vent fortes esta nit, després d’una jornada amb màximes pròximes als 39 graus en diverses comarques valencianes.