Un mort i dos ferits després d’esfondrar-se el sostre d’un col·legi

 

Fatal notícia a Gijón. Un home que respon a les inicials A. V. D. ha mort en l’ensulsiada en el col·legi Sant Vicent de Paul, en l’encreuament entre els carrers Ezcurdia i Caridad. En concret, es va ensorrar part del forjat de la terrassa que hi ha en el terrat. En l’edifici treballen quatre operaris en la reparació de l’escaiola quan va caure el sostre de dos aules.

En el succés ha perdut la vida un operari i dos persones més han resultat ferides. Els bombers han trobat el cadàver d’un dels dos treballadors entre els enderrocs i han localitzat a una altra de les persones que es troben atrapades després de l’ensulsiada.

Segons ha confirmat l’Ajuntament, els equips de rescat han localitzat el lloc on es troba l’altra persona atrapada però encara no han pogut accedir a la zona en la qual es troba.

L’ensulsiada s’ha produït en la part del forjat de la terrassa situada en el terrat de l’edifici i els equips que treballen en la zona, que ja han rescatat als dos ferits, creuen que pot haver-hi més persones entre els enderrocs. A la zona, que roman acordonada, s’han desplaçat agents de la Policia Nacional i de la Local així com tot el personal del Parc de Bombers de Gijón.

«Estàvem en el llit i de sobte escoltem un soroll com un camió de vidre, i mirem per la finestra i vam veure com es desploma tot, crits, molta gent apuntant-se», descriu Yalia Escobar, una estudiant que viu davant del col·legi i qui va anomenar a emergències. «Primer va arribar la policia, bombers i a poc a poc més gent. Sentíem crits i vam veure com treien a dos persones. Una d’elles anava llançant besos, estava molt nerviós».

 

En el col·legi Sant Vicent Paúl de Gijón, situat en un edifici de tres plantes i soterrani, cursen els seus estudis 690 alumnes que hui gaudien de les seues vacances de Nadal i havia sigut seu de l’Escola de Comerç fins que el juny de 1916 va ser adquirit per les Filles de la Caritat per a convertir-ho en centre educatiu i es van realitzar diverses ampliacions fins a 1932.

El centre concertat compta actualment amb sis unitats d’Educació Infantil de 2n cicle (de 3 a 6 anys); dotze d’Educació Primària (de 6 a 12 anys) i deu d’Educació Secundària Obligatòria (de 12 a 16 anys).
 

Últimes notícies

David Ferrer presenta la nova samarreta de la selecció espanyola de tenis

La selecció espanyola de tenis estrena samarreta per a les pròximes eliminatòries de la Copa Davis, un equipament roig i groc presentada pel capità David Ferrer, que confia en la nova generació de jugadors.

Sanitat reforça l’atenció 24 hores, la salut mental i les teràpies oncològiques en els pressupostos de 2026

La Conselleria de Sanitat destina 9.453 milions en 2026, un 3% més, amb focus en nous centres d'urgències 24 hores, reforç de salut mental i alta tecnologia contra el càncer.

Callosa de Segura es concentra en silenci per Patricia, víctima d’un assassinat masclista

Desenes de veïns de Callosa de Segura es concentren davant l'Ajuntament per a guardar un minut de silenci i condemnar l'assassinat masclista de Patricia a les mans de la seua parella.

El detingut per l’assassinat masclista de Callosa confessa que va escanyar a la seua parella després d’una discussió

L'home detingut per l'assassinat masclista de Patricia, de 48 anys, a Callosa de Segura ha confessat que la va escanyar després d'una discussió i que ja tenia denúncies prèvies d'altres exparelles.

Iñigo Pérez es presenta al Vila-real: un desafiament clau en la seua carrera

Iñigo Pérez s'estrena com a entrenador del Vila-real i definix el repte com un desafiament important en la seua carrera, amb la mirada posada a mantindre el nivell de l'equip en LaLiga i en la Lliga de Campions.

Educació reduïx al 12,62% el seguiment de la vaga docent en el seu moment 17

La Conselleria d'Educació situa en el 12,62% el seguiment de la vaga indefinida del professorat valencià en el seu desseté dia, amb lleugeres diferències entre províncies i coincidència amb les proves d'accés a la universitat.

La Generalitat destina més de 26 milions a obres antiriuades per a blindar els polígons industrials

La Conselleria d'Indústria prioritza en els pressupostos de 2026 la recuperació després de la dana amb més de 26 milions per a obres antiriuades i ajudes a empreses, en un marc de retallada global del departament i crítiques de l'oposició.

Morales s’acomiada del Llevant després de tancar el seu espinita amb l’ascens a Burgos

José Luis Morales s'acomiada del Llevant després de deu temporades, 377 partits i 83 gols, i reconeix que l'ascens reeixit a Burgos li va permetre tancar la espinita del descens de 2022.