Un mort i dos ferits després d’esfondrar-se el sostre d’un col·legi

 

Fatal notícia a Gijón. Un home que respon a les inicials A. V. D. ha mort en l’ensulsiada en el col·legi Sant Vicent de Paul, en l’encreuament entre els carrers Ezcurdia i Caridad. En concret, es va ensorrar part del forjat de la terrassa que hi ha en el terrat. En l’edifici treballen quatre operaris en la reparació de l’escaiola quan va caure el sostre de dos aules.

En el succés ha perdut la vida un operari i dos persones més han resultat ferides. Els bombers han trobat el cadàver d’un dels dos treballadors entre els enderrocs i han localitzat a una altra de les persones que es troben atrapades després de l’ensulsiada.

Segons ha confirmat l’Ajuntament, els equips de rescat han localitzat el lloc on es troba l’altra persona atrapada però encara no han pogut accedir a la zona en la qual es troba.

L’ensulsiada s’ha produït en la part del forjat de la terrassa situada en el terrat de l’edifici i els equips que treballen en la zona, que ja han rescatat als dos ferits, creuen que pot haver-hi més persones entre els enderrocs. A la zona, que roman acordonada, s’han desplaçat agents de la Policia Nacional i de la Local així com tot el personal del Parc de Bombers de Gijón.

«Estàvem en el llit i de sobte escoltem un soroll com un camió de vidre, i mirem per la finestra i vam veure com es desploma tot, crits, molta gent apuntant-se», descriu Yalia Escobar, una estudiant que viu davant del col·legi i qui va anomenar a emergències. «Primer va arribar la policia, bombers i a poc a poc més gent. Sentíem crits i vam veure com treien a dos persones. Una d’elles anava llançant besos, estava molt nerviós».

 

En el col·legi Sant Vicent Paúl de Gijón, situat en un edifici de tres plantes i soterrani, cursen els seus estudis 690 alumnes que hui gaudien de les seues vacances de Nadal i havia sigut seu de l’Escola de Comerç fins que el juny de 1916 va ser adquirit per les Filles de la Caritat per a convertir-ho en centre educatiu i es van realitzar diverses ampliacions fins a 1932.

El centre concertat compta actualment amb sis unitats d’Educació Infantil de 2n cicle (de 3 a 6 anys); dotze d’Educació Primària (de 6 a 12 anys) i deu d’Educació Secundària Obligatòria (de 12 a 16 anys).
 

Últimes notícies

Una pedregada forta causa danys en cotxes i vivendes a Utiel

Una tempesta amb granís de gran tamany ha causat danys materials en vehicles, teulades i arbrat a Utiel, mentres Aemet preveu que continuen les tronades fortes a l’interior de la província de València.

Denunciat per portar una persona pujades damunt del cotxe a Xàbia

La Policia Local de Xàbia ha denunciat el conductor d’un turisme per conducció temerària després de circular amb una persona pujada al sostre del vehicle, una infracció molt greu que comporta sis punts menys i multa econòmica.

Fortes tempestes amb granís de fins a 3 cm al nord interior de València

El nord interior de la província de València ha registrat esta vesprada tempestes fortes amb granís de fins a 3 centímetres i avís taronja activat per Aemet, especialment a la zona d’Utiel i el Rincón de Ademuz.

L’Elx fitxa el migcampista Javier Morcillo fins a 2030

L’Elx ha tancat la incorporació del migcampista català Javier Morcillo, procedent de l’Atlético de Madrid, amb contracte fins a juny de 2030, ampliable una temporada més per objectius.

Detenen a Castelló una cuidadora per traure 24.000 € del compte d’una anciana que atenia

Una cuidadora ha sigut detinguda a Castelló per retirar durant mesos quasi 24.000 euros del compte d’una anciana i vendre una joia seua sense consentiment familiar, descobert tot després de la mort de la víctima.

Les platges valencianes estrenen sensors per controlar la qualitat de l’aigua en temps real

La Generalitat ha posat en marxa una prova pilot amb biosensors intel·ligents a Port Saplaya i Meliana per controlar en temps real la qualitat de l’aigua de les platges i reforçar la seguretat sanitària.

Guia per a vore l’eclipsi solar amb seguretat a la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi del 12 d’agost, amb nivell 3 de preemergència forestal, tancament de parcs naturals i un decàleg de consells per a una observació segura.

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera asseguren l’aigua potable amb una obra solar de 4,3 milions

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera ja tenen garantit l’abastiment d’aigua potable gràcies a una infraestructura de 4,3 milions d’euros alimentada amb energia solar, declarada d’emergència per la sequera extraordinària a la demarcació del Xúquer.
FILMOTECA D'ESTIU