Les multes que s’han interposat en les tres capitals valencianes el primer dia d’eixides

Operatiu especial de desescalada en la platja d'Alacant

Alacant ha interposat 43 denúncies | Ajuntament d’Alacant

 

Este dissabte, 2 de maig, ha sigut el primer dia que hem pogut eixir a passejar o a fer deport, tot i que respectant les franges horàries de 6 a 10 del matí i de 8 a 11 de la nit per als deportistes, els majors de 14 anys i els adults de fins a 70. Per la seua banda, els xiquets de fins a 14 anys poden eixir de 12 a 19 hores.

 

A pesar de què la majoria ha eixit al carrer respectant les mesures de seguretat interposades pel Govern, també hi ha hagut molts ciutadans que les han incomplit. En Alacant, s’han interposat 43 multes, sent la capital valenciana a on més persones han sigut denunciades, ja que en València s’han interposat 10 i en Castelló, 12.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

43 multes en Alacant, a on les platges continuen tancades

Segons ha informat la regidoria de Seguretat de l’Ajuntament d’Alacant, la Policia Local ha imposat en el primer dia del dispositiu d’inici de la desescalada un total de 43 denúncies per infringir la franja horària establida, passejar per la platja, banyar-se, practicar surf i paddlesup, per eixir famílies sanceres amb els menors i incomplir l’estat d’alarma.

 

A pesar de què la franja per al passeig dels menors està establida entre les 12 i les 19 hores, la Policia Local s’ha trobat amb famílies sanceres amb menors més allà de les set de la vesprada en diferents punts de la ciutat. 

 

La Policia Local ha establit també un dispositiu fix en la boga amb el municipi del Campello, ja que no està permés passar de l’un a l’altre, i han sigut molts els ciclistes que pretenien circular fins a Alacant, pel que els agents els han prohibit el pas.

 

Els agents també han hagut d’intervindre en casos de persones que estaven en segones residències i per a dissoldre grups de persones reduïdes en el carrer. Fins i tot s’han trobat amb un grup de gent jugant a la petanca i un altre fent botelló en el Castell de Santa Bàrbara.

 

Durant l’operatiu del servici nocturn la Policia ha sancionat a una vintena de persones per desobediència, sobretot vianants que no han pogut justificar les seues eixides, com un veí de Santa Pola que havia acudit a Alacant per a celebrar el Ramadà o persones que estaven fent deport fora de la franja horària permesa.

 

La Policia recorda que el tancament de les platges en Alacant implica no implica només la prohibició de bany, sinó també l’accés i estada en la zona d’arena, a demés de l’ús de les instal·lacions. 

 

10 denúncies en el primer matí d’activitat física en València

Per la seua banda, la Policia Local de València ha informat que ha interposat 10 denúncies durant el matí de la primera jornada d’activitat física a l’aire lliure en els parcs, jardins i platges per incomplir les mesures de seguretat.

 

Al contrari que en Alacant, les platges de València sí que estan obertes per a passejar o practicar deport, inclús es pot fer surf o navegació deportiva, encara que el bany està prohibit.

 

12 denúncies en Castelló este dissabte

En el cas de Castelló, la Policia Local ha interposat 12 denúncies este dissabte per incomplir les mesures de seguretat. Els agents han rebut dos avisos per possibles incompliments de tancaments de locals i 37 que advertien de possibles incompliments de les restriccions de mobilitat.

Últimes notícies

Les màximes freguen els 39 °C a Xàtiva i superen els 36 °C en molts punts

Xàtiva ha registrat hui 38,7 °C, la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, i diverses localitats han superat els 36 °C. Aemet alerta d’una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous, amb màximes que podrien arribar als 42 o 43 °C.

Un incendi en una empresa de palets d’Algar s’estén a zona forestal

Un incendi originat en una empresa de palets de fusta a Algar del Palància s’ha estés a terreny forestal i ha mobilitzat bombers de València, Castelló i mitjans aeris de la Generalitat.

Bejís i Toràs demanaran ser zona catastròfica per la tromba d’aigua

Bejís i Toràs han patit greus danys per la tromba d’aigua i granís del dissabte i preparen la sol·licitud de zona afectada per emergència de protecció civil.

El Valencia CF recupera Sadiq per al debut i manté el dubte de Rioja

El Valencia CF afronta el debut de LaLiga davant el Celta amb Sadiq Umar ja recuperat i Luis Rioja encara entre cotons per una lesió al quàdriceps dret.

Sis anys de presó per a un pare i dos fills per apunyalar un familiar a El Puig

La Secció Quinta de l'Audiència Provincial de Valencia ha condemnat a sis anys de presó un pare i els seus dos fills per intentar matar a ganivetades un familiar el 3 d’agost de 2024 a El Puig de Santa Maria. A més de la pena de presó, els tres hòmens hauran d’indemnitzar la víctima i tenen prohibit acostar-se-li durant 20 anys.

Temperatures de fins a 43 graus i ponent persistent este dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana

Aemet ha activat avisos per una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana, amb vent de ponent persistent, fins a 43 graus i risc extrem d'incendis, especialment a les províncies de València i Alacant.

Disney deixarà un impacte directe de més de 40 milions en la Comunitat Valenciana en 2026

La producció d’“Enredados” de Disney, centrada a Ciudad de la Luz d’Alacant, ha generat un impacte directe estimat de més de 40 milions d’euros en la Comunitat Valenciana i quasi un any d’activitat continuada al sector audiovisual. El rodatge s’estén per diversos punts d’Espanya i consolida el complex alacantí com a centre neuràlgic de la superproducció.

Aemet activa l’avís groc per calor extrema en bona part de la província de València

Aemet ha activat per a dimarts l’avís groc per calor en l’interior i el litoral sud de la província de València, amb temperatures que poden arribar als 38 graus. Dimecres es repetiran els avisos a València i Alacant, mentre que este dilluns hi ha risc de fortes pluges i tempestes a l’interior de Castelló.