Les multes que s’han interposat en les tres capitals valencianes el primer dia d’eixides

Operatiu especial de desescalada en la platja d'Alacant

Alacant ha interposat 43 denúncies | Ajuntament d’Alacant

 

Este dissabte, 2 de maig, ha sigut el primer dia que hem pogut eixir a passejar o a fer deport, tot i que respectant les franges horàries de 6 a 10 del matí i de 8 a 11 de la nit per als deportistes, els majors de 14 anys i els adults de fins a 70. Per la seua banda, els xiquets de fins a 14 anys poden eixir de 12 a 19 hores.

 

A pesar de què la majoria ha eixit al carrer respectant les mesures de seguretat interposades pel Govern, també hi ha hagut molts ciutadans que les han incomplit. En Alacant, s’han interposat 43 multes, sent la capital valenciana a on més persones han sigut denunciades, ja que en València s’han interposat 10 i en Castelló, 12.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

43 multes en Alacant, a on les platges continuen tancades

Segons ha informat la regidoria de Seguretat de l’Ajuntament d’Alacant, la Policia Local ha imposat en el primer dia del dispositiu d’inici de la desescalada un total de 43 denúncies per infringir la franja horària establida, passejar per la platja, banyar-se, practicar surf i paddlesup, per eixir famílies sanceres amb els menors i incomplir l’estat d’alarma.

 

A pesar de què la franja per al passeig dels menors està establida entre les 12 i les 19 hores, la Policia Local s’ha trobat amb famílies sanceres amb menors més allà de les set de la vesprada en diferents punts de la ciutat. 

 

La Policia Local ha establit també un dispositiu fix en la boga amb el municipi del Campello, ja que no està permés passar de l’un a l’altre, i han sigut molts els ciclistes que pretenien circular fins a Alacant, pel que els agents els han prohibit el pas.

 

Els agents també han hagut d’intervindre en casos de persones que estaven en segones residències i per a dissoldre grups de persones reduïdes en el carrer. Fins i tot s’han trobat amb un grup de gent jugant a la petanca i un altre fent botelló en el Castell de Santa Bàrbara.

 

Durant l’operatiu del servici nocturn la Policia ha sancionat a una vintena de persones per desobediència, sobretot vianants que no han pogut justificar les seues eixides, com un veí de Santa Pola que havia acudit a Alacant per a celebrar el Ramadà o persones que estaven fent deport fora de la franja horària permesa.

 

La Policia recorda que el tancament de les platges en Alacant implica no implica només la prohibició de bany, sinó també l’accés i estada en la zona d’arena, a demés de l’ús de les instal·lacions. 

 

10 denúncies en el primer matí d’activitat física en València

Per la seua banda, la Policia Local de València ha informat que ha interposat 10 denúncies durant el matí de la primera jornada d’activitat física a l’aire lliure en els parcs, jardins i platges per incomplir les mesures de seguretat.

 

Al contrari que en Alacant, les platges de València sí que estan obertes per a passejar o practicar deport, inclús es pot fer surf o navegació deportiva, encara que el bany està prohibit.

 

12 denúncies en Castelló este dissabte

En el cas de Castelló, la Policia Local ha interposat 12 denúncies este dissabte per incomplir les mesures de seguretat. Els agents han rebut dos avisos per possibles incompliments de tancaments de locals i 37 que advertien de possibles incompliments de les restriccions de mobilitat.

Últimes notícies

Ezequiel Ponce torna a l’Elx amb contracte fins 2027

L’argentí Ezequiel Ponce torna a l’Elx després del seu pas pel Houston Dynamo i firma fins juny de 2027, ampliable dos anys més.

Alerta taronja per pluges fortes a l’interior de Castelló i València este dissabte

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat per a dissabte l’alerta taronja per pluges i tronades a l’interior nord de Castelló i per pluges a l’interior nord de València, a més de diverses alertes grogues per pluja, tronades i temperatures altes al litoral.

Foios estrena un gran mural en homenatge a Ferran Torres al poliesportiu municipal

Foios ha estrenat un mural gegant al poliesportiu municipal dedicat a Ferran Torres, autor del gol que va donar a Espanya el seu segon Mundial. L’Ajuntament també ha iniciat els tràmits per nomenar-lo Fill Predilecte.

El PSPV acusa el Consell de encarir de nou la vivenda protegida i fer-la inassolible

El PSPV-PSOE ha acusat el Consell del PP d’haver encarit de nou el mòdul de vivenda protegida a la Comunitat Valenciana fins als 2.568 euros per metre quadrat, fet que, segons el partit, la fa cada vegada més inassolible per a famílies, jóvens i classes mitjanes. Els socialistes critiquen també l’oportunitat de la publicació en ple període vacacional i reclamen al president Juanfran Pérez Llorca que revertisca l’augment i revise la seua política d’habitatge.

Així funcionarà la nova política d’entrades del Levante al Ciutat de València

El Levante ha estrenat una política d’entrades amb preus dinàmics i avantatges per als aficionats amb Carnet Simpatizante, així com descomptes per als abonats. El club també incentiva que els socis alliberen el seient quan no puguen acudir.

Polònia serà el país convidat al València Design Fest 2026 amb una gran mostra artesanal

València Design Fest tornarà del 10 de setembre al 15 d’octubre de 2026 amb Polònia com a país convidat i una extensa programació centrada en l’artesania contemporània, el disseny i l’intercanvi professional.

Els zoològics ibèrics detecten canvis en el comportament animal durant l’eclipsi solar

Diversos parcs zoològics d’Espanya i Portugal han registrat canvis en la conducta d’elefants, monos, aus i cérvols durant l’eclipsi solar, amb reagrupaments, fugides i vocalitzacions inusuals. Els centres han participat en un projecte coordinat per a estudiar la resposta dels animals a la baixada de llum.

147 atencions oftalmològiques en la Comunitat Valenciana després de l’eclipsi solar

Els centres de salut i hospitals de la Comunitat Valenciana han atés 147 persones per molèsties oculars relacionades amb l’eclipsi solar, cap d’elles amb necessitat d’ingrés.