14 C
València
Dilluns, 12 gener, 2026

Les multes que s’han interposat en les tres capitals valencianes el primer dia d’eixides

Operatiu especial de desescalada en la platja d'Alacant

Alacant ha interposat 43 denúncies | Ajuntament d’Alacant

 

Este dissabte, 2 de maig, ha sigut el primer dia que hem pogut eixir a passejar o a fer deport, tot i que respectant les franges horàries de 6 a 10 del matí i de 8 a 11 de la nit per als deportistes, els majors de 14 anys i els adults de fins a 70. Per la seua banda, els xiquets de fins a 14 anys poden eixir de 12 a 19 hores.

 

A pesar de què la majoria ha eixit al carrer respectant les mesures de seguretat interposades pel Govern, també hi ha hagut molts ciutadans que les han incomplit. En Alacant, s’han interposat 43 multes, sent la capital valenciana a on més persones han sigut denunciades, ja que en València s’han interposat 10 i en Castelló, 12.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

43 multes en Alacant, a on les platges continuen tancades

Segons ha informat la regidoria de Seguretat de l’Ajuntament d’Alacant, la Policia Local ha imposat en el primer dia del dispositiu d’inici de la desescalada un total de 43 denúncies per infringir la franja horària establida, passejar per la platja, banyar-se, practicar surf i paddlesup, per eixir famílies sanceres amb els menors i incomplir l’estat d’alarma.

 

A pesar de què la franja per al passeig dels menors està establida entre les 12 i les 19 hores, la Policia Local s’ha trobat amb famílies sanceres amb menors més allà de les set de la vesprada en diferents punts de la ciutat. 

 

La Policia Local ha establit també un dispositiu fix en la boga amb el municipi del Campello, ja que no està permés passar de l’un a l’altre, i han sigut molts els ciclistes que pretenien circular fins a Alacant, pel que els agents els han prohibit el pas.

 

Els agents també han hagut d’intervindre en casos de persones que estaven en segones residències i per a dissoldre grups de persones reduïdes en el carrer. Fins i tot s’han trobat amb un grup de gent jugant a la petanca i un altre fent botelló en el Castell de Santa Bàrbara.

 

Durant l’operatiu del servici nocturn la Policia ha sancionat a una vintena de persones per desobediència, sobretot vianants que no han pogut justificar les seues eixides, com un veí de Santa Pola que havia acudit a Alacant per a celebrar el Ramadà o persones que estaven fent deport fora de la franja horària permesa.

 

La Policia recorda que el tancament de les platges en Alacant implica no implica només la prohibició de bany, sinó també l’accés i estada en la zona d’arena, a demés de l’ús de les instal·lacions. 

 

10 denúncies en el primer matí d’activitat física en València

Per la seua banda, la Policia Local de València ha informat que ha interposat 10 denúncies durant el matí de la primera jornada d’activitat física a l’aire lliure en els parcs, jardins i platges per incomplir les mesures de seguretat.

 

Al contrari que en Alacant, les platges de València sí que estan obertes per a passejar o practicar deport, inclús es pot fer surf o navegació deportiva, encara que el bany està prohibit.

 

12 denúncies en Castelló este dissabte

En el cas de Castelló, la Policia Local ha interposat 12 denúncies este dissabte per incomplir les mesures de seguretat. Els agents han rebut dos avisos per possibles incompliments de tancaments de locals i 37 que advertien de possibles incompliments de les restriccions de mobilitat.

Últimes notícies

Pradas diu que es va sentir persuadida des de Presidència per a no confinar durant la dana

Pradas ha declarat que es va sentir persuadida des de Presidència per a no ordenar el confinament durant la dana. Cuenca ho ha negat en un acarament marcat per protestes.

El PP afirma que li agradaria un acarament entre Pilar Bernabé i Miguel Polo per la dana

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Laura Chuliá, va demanar un acarament entre Pilar Bernabé i Miguel Polo per a aclarir la gestió de la dana. També va defendre que José Manuel Cuenca retornara el seu mòbil 'reinicialitzat' i va retraure que els dos responsables només es connectaren al Cecopi i rebutjaren acudir a la comissió d'investigació.

L’Hèrcules tanca una primera volta irregular i queda lluny de l’ascens

El 1-1 a Múrcia va tancar una primera volta de vaivens per a l'Hèrcules: nové amb 26 punts, a 4 del playoff i a 12 del líder, malgrat l'impuls de Company.

El Llevant de Luís Castro viu la seua millor ratxa del curs

Luís Castro ha sumat quatre punts en dos partits i ha enllaçat tres jornades sense perdre, la millor ratxa del Llevant este curs. L'equip continua penúltim amb 14 punts, a quatre de la salvació i amb un partit menys.

Compromís sosté que l’acarament per la dana ha de ser a tres i incloure a Mazón

Compromís ha reclamat que l'acarament judicial per la gestió de la dana no es limite a Pradas i Cuenca i incloga també a Mazón. Baldoví ha criticat l'esborrament del mòbil oficial de Conca i l'aforament del expresident.

Tosha Schareina acaba quart en l’etapa i s’allunya del podi en motos

Tosha Schareina va acabar quart de l'etapa, a 9.47 del guanyador Luciano Benavides, i veu com es complica el podi en motos: és quart de la general a 20.13. Benavides es va emportar la seua tercera etapa i va prendre el lideratge amb 10 segons sobre Daniel Sanders.

Pradas sosté davant la jutgessa que Conca va poder parlar amb Mazón o amb Presidència abans de rebutjar el confinament

Pradas ha afirmat davant la jutgessa que Conca va poder consultar amb Mazón o amb la Secretaria de Presidència abans de respondre-li 'de confinar res' durant la DANA. L'acarament busca aclarir si va haver-hi pressions o instruccions i la gestió dels mòbils centra part del debat.

Li demanen 17 anys i mig per quasi deu incendis en horts i zones rurals d’Elx

La fiscalia sol·licita 17 anys i mig de presó per a un acusat de provocar prop d'una desena d'incendis a Elx en la nit del 29 de juny de 2019. El juí se celebrarà el 13 de gener en la Secció Sèptima de l'Audiència Provincial amb seu a la ciutat.