Dos persones per nombrosos robatoris en explotacions agrícoles de Monfort

La Guàrdia Civil d’Alacant, va detindre el passat dia 14 de setembre en la localitat de Novelda als presumptes autors d’una onada de robatoris en explotacions agrícoles de clos metàl·lic i altres productes susceptibles de ser venut com ferralla. Per a això, es va desplegar de manera conjunta amb Policia Local de Monfort  l’Operació Filferros.

Durant la segona quinzena d’agost, la Guàrdia Civil d’Alacant va poder constatar un increment de robatoris i furts en vinyes de la localitat de Monfort on se sostreia tota mena d’efectes metàl·lics susceptibles de ser posteriorment venuts com a ferralla, sobretot rotllos de clos metàl·lic, concretament un total de 7.000 metres. El modus operandi consistia a aprofitar les hores del descans dels agricultors per a menjar durant el migdia i així evitar la presència de possibles testimonis.

Tot això va causar un augment de l’alarma social entre els veïns.

Per tot això, l’equip especialitzat en Robatoris de Camp, equip ROCA de la Companyia de la Guàrdia Civil d’Ibi va iniciar la que van denominar Operació Filferros, establint un operatiu conjunt amb la Policia Local de Monfort amb la finalitat d’erradicar esta situació.

Fruit d’esta col·laboració, el dia 31 d’agost, agents de la Policia Local de Monfort van identificar a primera hora de la vesprada un vehicle i els seus ocupants els quals circulaven per la zona agrícola on s’estaven produint els robatoris, inspeccionat el vehicle van comprovar que en el seu interior portaven diversos rotllos de filferro, una bateria de vehicle i altres elements dels quals no van poder acreditar la seua procedència, per això, es van intervindre depositant-los en les seues dependències. 

Esta informació va ser compartida amb l’equip ROCA de la Guàrdia Civil, atorgant-los un fil d’investigació en el qual es van posar a treballar immediatament podent localitzar a les víctimes a les quals li van sostraure els elements intervinguts i realitzar el seu lliurament als legítims propietaris.

D’igual forma, dies més tard, els investigadors van rebre per part de la Guàrdia Civil d’Asp i de la Policia Local del Fondó de les Neus informació que relacionava al vehicle amb altres robatoris en la localitat del Fondó de les Neus.

Una vegada finalitzades totes les perquisicions, el passat dia 14 de setembre, es va procedir a la detenció dels presumptes autors en la localitat de Novelda, tractant-se d’un home i una dona de nacionalitat espanyola als quals se’ls van investigar 10 delictes de robatori amb força i 1 delicte de furt i van passar l’endemà a la disposició de Jutjat de Guàrdia de Novelda que va decretar la llibertat amb càrrecs per a tots dos.

De les actuacions s’han recuperat nombroses ferramentes de cultiu i filat, rotllos de filferro i varetes metàl·liques que actualment es troben en dependències de Policia Local de Monfort a l’espera que els seus legítims propietaris els retiren.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els preus industrials cauen un 2,4% al febrer en la Comunitat Valenciana

Els preus industrials van descendir al febrer un 2,4% en la Comunitat Valenciana, en un context de fort abaratiment de l'energia que va portar la caiguda mitjana a Espanya fins al 7% interanual.

Sanitat amplia i reforça el calendari de vacunació de la Comunitat Valenciana per a 2026

La Conselleria de Sanitat actualitza el calendari vacunal de la Comunitat Valenciana per a 2026 amb noves vacunes enfront del VRS en adults, canvis en meningitis i pallola i més protecció enfront de grip i VPH.

Una avaria en una grua col·lapsa la Pista de Silla i provoca 13 quilòmetres d’embossos cap a València

L'avaria d'una grua que treballava de nit en la Pista de Silla obliga a tallar l'eixida de València cap a Alacant i manté 13 quilòmetres de retencions d'entrada a la ciutat.

Ratxes de vent molt fort a Castelló i pujada de temperatures este dimecres en la Comunitat

La Comunitat Valenciana afronta este dimecres intervals de núvols alts, pujada generalitzada de les temperatures i vent molt intens a Castelló, que podria registrar ratxes molt fortes durant la segona mitat del dia.

Avís taronja a l’interior de Castellon per ratxes de vent de mes de 100 km/h

Deu comunitats estan hui sota avisos per vent, onatge, pluja i neu, amb nivell taronja en Castellon per ratxes molt fortes i en Cataluna per ones de fins a 10 metres.

El València Basket tomba al Olympiacos amb dos tirs lliures finals de De Larrea (85-84)

Dos tirs lliures de Sergio De Larrea a 2,9 segons del final donen al València Basket una agònica victòria davant el Olympiacos i reforcen les seues opcions de passada directa a quarts de l'Eurolliga.

Morant acusa a Azcón de masclisme pel seu comentari sobre Montero i Alegria

Diana Morant acusa a Jorge Azcón d'evidenciar el masclisme que, al seu juí, persistix en el PP després de comparar físicament a Pilar Alegría i María Jesús Montero, i vincula este tipus de discursos amb el retrocés en igualtat i la violència de gènere.

Morant garantix una resposta contundent davant qualsevol malversació en el CNIO

Diana Morant assegura que qualsevol malversació de fons destinats a la investigació contra el càncer en el CNIO tindrà una resposta ferma del Govern i col·laboració total amb la justícia.