Dos persones per nombrosos robatoris en explotacions agrícoles de Monfort

La Guàrdia Civil d’Alacant, va detindre el passat dia 14 de setembre en la localitat de Novelda als presumptes autors d’una onada de robatoris en explotacions agrícoles de clos metàl·lic i altres productes susceptibles de ser venut com ferralla. Per a això, es va desplegar de manera conjunta amb Policia Local de Monfort  l’Operació Filferros.

Durant la segona quinzena d’agost, la Guàrdia Civil d’Alacant va poder constatar un increment de robatoris i furts en vinyes de la localitat de Monfort on se sostreia tota mena d’efectes metàl·lics susceptibles de ser posteriorment venuts com a ferralla, sobretot rotllos de clos metàl·lic, concretament un total de 7.000 metres. El modus operandi consistia a aprofitar les hores del descans dels agricultors per a menjar durant el migdia i així evitar la presència de possibles testimonis.

Tot això va causar un augment de l’alarma social entre els veïns.

Per tot això, l’equip especialitzat en Robatoris de Camp, equip ROCA de la Companyia de la Guàrdia Civil d’Ibi va iniciar la que van denominar Operació Filferros, establint un operatiu conjunt amb la Policia Local de Monfort amb la finalitat d’erradicar esta situació.

Fruit d’esta col·laboració, el dia 31 d’agost, agents de la Policia Local de Monfort van identificar a primera hora de la vesprada un vehicle i els seus ocupants els quals circulaven per la zona agrícola on s’estaven produint els robatoris, inspeccionat el vehicle van comprovar que en el seu interior portaven diversos rotllos de filferro, una bateria de vehicle i altres elements dels quals no van poder acreditar la seua procedència, per això, es van intervindre depositant-los en les seues dependències. 

Esta informació va ser compartida amb l’equip ROCA de la Guàrdia Civil, atorgant-los un fil d’investigació en el qual es van posar a treballar immediatament podent localitzar a les víctimes a les quals li van sostraure els elements intervinguts i realitzar el seu lliurament als legítims propietaris.

D’igual forma, dies més tard, els investigadors van rebre per part de la Guàrdia Civil d’Asp i de la Policia Local del Fondó de les Neus informació que relacionava al vehicle amb altres robatoris en la localitat del Fondó de les Neus.

Una vegada finalitzades totes les perquisicions, el passat dia 14 de setembre, es va procedir a la detenció dels presumptes autors en la localitat de Novelda, tractant-se d’un home i una dona de nacionalitat espanyola als quals se’ls van investigar 10 delictes de robatori amb força i 1 delicte de furt i van passar l’endemà a la disposició de Jutjat de Guàrdia de Novelda que va decretar la llibertat amb càrrecs per a tots dos.

De les actuacions s’han recuperat nombroses ferramentes de cultiu i filat, rotllos de filferro i varetes metàl·liques que actualment es troben en dependències de Policia Local de Monfort a l’espera que els seus legítims propietaris els retiren.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Morrissey inicia a València el seu gira espanyola amb nou disc i clàssics de The Smiths

El músic arranca a València el primer de tres concerts a Espanya per a presentar 'Make-up is a lie' i recuperar himnes de The Smiths. Les entrades estan esgotades a València, Saragossa i Sevilla.

Llum Club convertix la lectura compartida en una xarxa de suport entre dones

Nascut a l'agost a València, Llum Club reunix lectores de 18 a 60 anys, llig només a autores i ha evolucionat cap a un espai segur amb activitats feministes.

Les Falles 2026 cremaran 10 milions de creativitat i ironia després d’un hivern dur

Quasi 800 falles, més de 9,8 milions invertits i un desplegament de 6.000 agents marcaran unes festes que culminaran amb la Cremà el 19 de març. La pluja condiciona l'arrancada i la ciutat es transforma amb corts, subvencions municipals i més de 300 espectacles pirotècnics.

Dones de l’aigua a València: guàrdies de 24 hores perquè no falte ni una gota el 8-M

Cinc treballadores de Global Omnium assumixen torns essencials durant el 8-M per a mantindre la xarxa sense corts. La seua labor reflectix l'avanç femení en àrees tècniques.

La UPV constata que la violència masclista en xarxes silencia a dones en política i repetix patrons

Dos estudis de la UPV analitzen milers de missatges en X dirigits a Ayuso, Montero i Meloni i conclouen que l'hostilitat de gènere és sistemàtica i amb impacte democràtic.

Pluges en la Comunitat Valenciana i ruixats amb tempesta en àrees de Castelló

Cels molt nuvolosos i precipitacions generalitzades este dissabte. A Castelló, els ruixats podran ser forts o persistents i amb tempesta en punts.

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les denunciants

El PSOE ha expulsat a l'alcalde d'Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les dones que el van denunciar per assetjament sexual, en considerar-les una revictimització. La decisió arriba després de la seua suspensió de militància al desembre i un expedient obert al febrer.

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, després dels seus atacs a les denunciants d’assetjament sexual

El PSOE ha expulsat a Toni González, alcalde d'Almussafes, per declaracions contra les dones que li van denunciar per assetjament, qualificades de 'revictimación'. Al desembre va ser suspés i el 25 de febrer va afrontar un expedient per 'amenaça vetlada', 'menyspreu' i deslleialtat.