10.7 C
València
Dijous, 18 desembre, 2025

Dos persones per nombrosos robatoris en explotacions agrícoles de Monfort

La Guàrdia Civil d’Alacant, va detindre el passat dia 14 de setembre en la localitat de Novelda als presumptes autors d’una onada de robatoris en explotacions agrícoles de clos metàl·lic i altres productes susceptibles de ser venut com ferralla. Per a això, es va desplegar de manera conjunta amb Policia Local de Monfort  l’Operació Filferros.

Durant la segona quinzena d’agost, la Guàrdia Civil d’Alacant va poder constatar un increment de robatoris i furts en vinyes de la localitat de Monfort on se sostreia tota mena d’efectes metàl·lics susceptibles de ser posteriorment venuts com a ferralla, sobretot rotllos de clos metàl·lic, concretament un total de 7.000 metres. El modus operandi consistia a aprofitar les hores del descans dels agricultors per a menjar durant el migdia i així evitar la presència de possibles testimonis.

Tot això va causar un augment de l’alarma social entre els veïns.

Per tot això, l’equip especialitzat en Robatoris de Camp, equip ROCA de la Companyia de la Guàrdia Civil d’Ibi va iniciar la que van denominar Operació Filferros, establint un operatiu conjunt amb la Policia Local de Monfort amb la finalitat d’erradicar esta situació.

Fruit d’esta col·laboració, el dia 31 d’agost, agents de la Policia Local de Monfort van identificar a primera hora de la vesprada un vehicle i els seus ocupants els quals circulaven per la zona agrícola on s’estaven produint els robatoris, inspeccionat el vehicle van comprovar que en el seu interior portaven diversos rotllos de filferro, una bateria de vehicle i altres elements dels quals no van poder acreditar la seua procedència, per això, es van intervindre depositant-los en les seues dependències. 

Esta informació va ser compartida amb l’equip ROCA de la Guàrdia Civil, atorgant-los un fil d’investigació en el qual es van posar a treballar immediatament podent localitzar a les víctimes a les quals li van sostraure els elements intervinguts i realitzar el seu lliurament als legítims propietaris.

D’igual forma, dies més tard, els investigadors van rebre per part de la Guàrdia Civil d’Asp i de la Policia Local del Fondó de les Neus informació que relacionava al vehicle amb altres robatoris en la localitat del Fondó de les Neus.

Una vegada finalitzades totes les perquisicions, el passat dia 14 de setembre, es va procedir a la detenció dels presumptes autors en la localitat de Novelda, tractant-se d’un home i una dona de nacionalitat espanyola als quals se’ls van investigar 10 delictes de robatori amb força i 1 delicte de furt i van passar l’endemà a la disposició de Jutjat de Guàrdia de Novelda que va decretar la llibertat amb càrrecs per a tots dos.

De les actuacions s’han recuperat nombroses ferramentes de cultiu i filat, rotllos de filferro i varetes metàl·liques que actualment es troben en dependències de Policia Local de Monfort a l’espera que els seus legítims propietaris els retiren.

Últimes notícies

La Comunitat encara l’últim cap de setmana prenadalenc amb pluges possibles i boires

La mitat sud comença el dia amb ruixats, localment forts en el sud de València i nord d'Alacant, i bancs de boira a l'interior. El divendres continuarà nuvolós amb pluges disperses i vents del nord en el litoral.

La Diputació de València inaugura en el MuVIM l’exposició de Luis Vidal Corella

La Diputació de València ha inaugurat en el MuVIM una gran mostra dedicada a Luis Vidal Corella amb 200 imatges, 80 inèdites, sobre guerra i postguerra. L'exposició s'estructura en tres seccions i incorpora objectes originals, i podrà visitar-se fins al 29 de març de 2026.

El Racing tomba al Vila-real i es fica en octaus (2-1)

El Racing de Santander va véncer 2-1 al Vila-real en El Sardiner amb un doblet d'Arana i va segellar el seu passe a octaus de la Copa del Rei. Ayoze va retallar al final sense premi.

Emergències entrega a la jutgessa el primer esborrany del Es-Alert del dia de la DANA

La Subdirecció d'Emergències va remetre al jutjat l'esborrany del Es-Alert del 29 d'octubre de 2024, amb fitxa tècnica i mapa. L'avís final es va difondre a les 20.11 després del debat en el Cecopi.

1-0: la Cultural torna a octaus cinc anys després després d’eliminar al Llevant

La Cultural i Esportiva Lleonesa va superar al Llevant per 1-0 i tornarà als octaus de final cinc anys després. Un gol de Rafa Tresaco i la falta d'encert granota van decidir.

De Mònaco a Granada: la Volta 2026 combina alta muntanya i una crono llarga

La ronda es disputarà del 22 d'agost al 13 de setembre, amb eixida a Mònaco i arribada a Granada. Hi haurà set finals enlaire i una crono de 32 km.

El Racing elimina al Vila-real amb un doblet d’Arana (2-1)

El Racing de Santander va superar al Vila-real per 2-1 i va avançar a octaus de la Copa del Rei gràcies a dos gols d'Arana. El conjunt groc va quedar fora després d'un arreón final insuficient.

La Cultural torna a octaus cinc anys després amb un 1-0 al Llevant

La Cultural i Esportiva Lleonesa tornarà als octaus de la Copa del Rei cinc anys després després del 1-0 al Llevant. Bañuz va sostindre el triomf i el rival va perdonar.