11.4 C
València
Dijous, 22 gener, 2026

Dos persones per nombrosos robatoris en explotacions agrícoles de Monfort

La Guàrdia Civil d’Alacant, va detindre el passat dia 14 de setembre en la localitat de Novelda als presumptes autors d’una onada de robatoris en explotacions agrícoles de clos metàl·lic i altres productes susceptibles de ser venut com ferralla. Per a això, es va desplegar de manera conjunta amb Policia Local de Monfort  l’Operació Filferros.

Durant la segona quinzena d’agost, la Guàrdia Civil d’Alacant va poder constatar un increment de robatoris i furts en vinyes de la localitat de Monfort on se sostreia tota mena d’efectes metàl·lics susceptibles de ser posteriorment venuts com a ferralla, sobretot rotllos de clos metàl·lic, concretament un total de 7.000 metres. El modus operandi consistia a aprofitar les hores del descans dels agricultors per a menjar durant el migdia i així evitar la presència de possibles testimonis.

Tot això va causar un augment de l’alarma social entre els veïns.

Per tot això, l’equip especialitzat en Robatoris de Camp, equip ROCA de la Companyia de la Guàrdia Civil d’Ibi va iniciar la que van denominar Operació Filferros, establint un operatiu conjunt amb la Policia Local de Monfort amb la finalitat d’erradicar esta situació.

Fruit d’esta col·laboració, el dia 31 d’agost, agents de la Policia Local de Monfort van identificar a primera hora de la vesprada un vehicle i els seus ocupants els quals circulaven per la zona agrícola on s’estaven produint els robatoris, inspeccionat el vehicle van comprovar que en el seu interior portaven diversos rotllos de filferro, una bateria de vehicle i altres elements dels quals no van poder acreditar la seua procedència, per això, es van intervindre depositant-los en les seues dependències. 

Esta informació va ser compartida amb l’equip ROCA de la Guàrdia Civil, atorgant-los un fil d’investigació en el qual es van posar a treballar immediatament podent localitzar a les víctimes a les quals li van sostraure els elements intervinguts i realitzar el seu lliurament als legítims propietaris.

D’igual forma, dies més tard, els investigadors van rebre per part de la Guàrdia Civil d’Asp i de la Policia Local del Fondó de les Neus informació que relacionava al vehicle amb altres robatoris en la localitat del Fondó de les Neus.

Una vegada finalitzades totes les perquisicions, el passat dia 14 de setembre, es va procedir a la detenció dels presumptes autors en la localitat de Novelda, tractant-se d’un home i una dona de nacionalitat espanyola als quals se’ls van investigar 10 delictes de robatori amb força i 1 delicte de furt i van passar l’endemà a la disposició de Jutjat de Guàrdia de Novelda que va decretar la llibertat amb càrrecs per a tots dos.

De les actuacions s’han recuperat nombroses ferramentes de cultiu i filat, rotllos de filferro i varetes metàl·liques que actualment es troben en dependències de Policia Local de Monfort a l’espera que els seus legítims propietaris els retiren.

Últimes notícies

El Vila-real renova a Ilias Akhomach i ho cedix al Rayo Vallecano

El Vila-real ha ampliat el contracte de Ilias Akhomach i ha tancat la seua cessió al Rayo Vallecano fins a final de temporada. La decisió busca donar-li continuïtat després del seu retorn de la Copa d'Àfrica i una llarga lesió.

València reobrirà a l’estiu les piscines renovades del Parc de l’Oest

Les piscines del Parc de l'Oest de València reobriran en la temporada d'estiu després d'una rehabilitació integral. La inversió supera 1,2 milions i el termini d'obra és de sis mesos.

Rescaten a la jove desapareguda a Favara amb símptomes d’hipotèrmia

El GERA ha trobat a la jove desapareguda a Favara amb símptomes d'hipotèrmia en una zona de barranc i l'ha evacuada en helicòpter fins a Alzira per a la seua atenció.

El subdirector d’Emergències va dir a Mazón la nit del 29-O que hi hauria entre 200 i 300 morts

Jorge Suárez va declarar davant la jutgessa que, la nit del 29 d'octubre, va estimar entre 200 i 300 morts. Va detallar dubtes i retards en l'enviament del Es-Alert.

Pérez Llorca anuncia 10 milions extra per a promoció exterior i eleva el pla a 19 milions

La Generalitat ha reforçat el seu pla de mitjans amb 10 milions addicionals, fins a 19 milions, per a promocionar la Comunitat Valenciana en els mercats nacional i internacional. El paquet s'acompanya d'una taula de connectivitat, un pla de platges i un programa de màrqueting per a l'interior.

El Vila-real encaixa el doble de gols en la Lliga de Campions que en LaLiga

L'equip seguix sense guanyar després de set jornades de Lliga de Campions i encaixa el doble que en LaLiga. En la Copa del Rei, la seua mitjana defensiva va ser d'un gol per partit.

La 15K Nocturna València Gana Energia supera els 6.000 inscrits en 24 hores

La carrera nocturna de 15 km va esgotar en minuts les 2.000 places promocionals i ja frega el següent tram de preu. La 13a edició serà el 26 de setembre.

Localitzen i evacuen a la jove desapareguda a Favara en una zona de barranc

El grup GERA ha localitzat a la jove amb símptomes d'hipotèrmia en un barranc de Favara i l'ha evacuada en helicòpter fins a Alzira, on ha sigut transferida al SAMU. La busca, coordinada per la Guàrdia Civil, s'ha reforçat amb indicis previs i la col·laboració de veïns i equips d'emergència.