Nou persones detingudes per estafar més de 350.000 euros a través del mètode CEO en la província de València

 

Agents de la Policia Nacional han detingut a nou persones i investiga a tres més, cinc hòmens i set dones d’entre 20 i 64 anys, com a presumptes autores dels delictes d’estafa, blanqueig de capitals i pertinença a organització criminal. La infraestructura creada per esta organització va conseguir estafar per este mètode una quantitat de més de 350.000 euros.

 

Les investigacions es van iniciar a finals del 2019 en tindre coneixement els agents, a través de denúncies i d’entitats bancàries, que una sèrie de persones s’estaria dedicant a una modalitat d’estafa coneguda com CEO. Els policies en el transcurs de les investigacions van detectar més de 30 comptes bancaris oberts que va permetre detectar una xarxa de persones que usaven comptes pont amb la finalitat d’intentar ocultar l’origen fraudulent dels diners estafats.

 

Es van identificar a 12 persones situades en diferents punts de la província de València, les que formaven part d’una organització, de les que nou van ser detingudes en diferents fases. En Espanya s’han vist afectades un total de 23 empreses generant-li un perjudici superior dels 350.000 euros.

 

Estafa del CEO

És una nova modalitat delictiva que es duu a terme a través del ciberespai, de la que cada volta hi ha més empreses afectades, suposant abundants pèrdues econòmiques. Es caracteritza en què la víctima del frau, és un empleat amb un poder i accés als recursos econòmics d’una empresa que prèviament ha sigut seleccionat i estudiat sobre la base del perfil de la víctima buscat per l’atacant.

 

L’estafa bàsicament consistix en el fet que un empleat d’alt rang, o el comptable d’una empresa, amb capacitat per a fer transferència o accés a dades de comptes, rep un correu, presumptament del seu cap, ja siga el seu CEO, president o director de l’empresa.

 

En este missatge li demana ajuda per a una operació financera confidencial i urgent. Si l’empleat no es dona compte que és un missatge fraudulent podria respondre al seu suposat cap i caure en l’engany.

 

Més difícil de detectar si ho veu a través del mòbil

Si a demés l’empleat està visualitzant el correu a través d’un dispositiu mòbil, no podrà corroborar a simple vista que l’adreça del correu origen és la correcta, a no ser que faça clic sobre el nom del remitent. Això fa que siga un poc  més difícil de detectar, i de no donar-se compte de l’engany, podria revelar dades confidencials com el saldo del compte al qual seguiria una petició perquè faça una transferència urgent.

 

Els defraudadors aprofiten ocasions en les que el cap està absent o no està accessible per estar en una reunió o de viatge, per a perpetrar esta classe de suplantacions perquè la víctima no tinga l’oportunitat de verificar la seua autenticitat.

Últimes notícies

Noves aules per garantir als pares la llengua base triada per als seus fills

Educació ha assegurat que tot l’alumnat tindrà garantida la continuïtat en la llengua base triada, i per això habilitarà o reconvertirà aules, sobretot en municipis castellanoparlants on ha crescut la demanda en valencià.

Tanquen la platja de Torre de la Sal per contaminació bacteriana fins a nou avís

La platja de Torre de la Sal, a Cabanes, ha quedat tancada al bany fins a nou avís per una elevada presència de la bacteria Escherichia coli en l’aigua.

Les noves plantes renovables podran guardar energia amb menys tràmits a la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha anunciat que simplificarà el procediment perquè les plantes renovables de la Comunitat Valenciana puguen emmagatzemar energia, accelerar la seua finançació i reforçar la seguretat del subministrament elèctric.

Bernabé promet declarar València zona tensionada i aplicar la taxa turística si arriba a l’alcaldia

Pilar Bernabé, delegada del Govern i candidata del PSPV-PSOE a l’alcaldia de València, ha avançat que, si governa, declararà la ciutat zona tensionada per la vivenda i posarà en marxa la taxa turística.

Quatre dels cinc sindicats educatius avalen el pla per a reduir la burocràcia docent

El nou acord de simplificació burocràtica d'Educació ha rebut el suport de STEPV, CSIF, CCOO i UGT, mentres que ANPE s'ha desmarcat en exigir un calendari d'implantació clar.

Quan es poden consultar les notes de la PAU i com reclamar en la Comunitat Valenciana

L’alumnat valencià que s’ha examinat enguany de la PAU podrà vore les seues notes este divendres 12 de juny a partir de les 13.00 hores a la plataforma de la Generalitat, amb terminis marcats per a reclamacions, visualització d’exàmens i preinscripció universitària.

Compromís sotmetrà a votació Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València el 4 de juliol

Compromís per València ha convocat una assemblea extraordinària el 4 de juliol per a ratificar Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València per a les municipals de 2027 i presentar el seu nou projecte polític davant la militància.

El Levante incorpora lliure el francés Enzo Bardeli fins a 2029

El Levante ha tancat el fitxatge lliure del migcampista francés Enzo Bardeli, de 25 anys, que firma fins a juny de 2029 i es convertix en el primer reforç per a la pròxima temporada.