Nou persones detingudes per estafar més de 350.000 euros a través del mètode CEO en la província de València

 

Agents de la Policia Nacional han detingut a nou persones i investiga a tres més, cinc hòmens i set dones d’entre 20 i 64 anys, com a presumptes autores dels delictes d’estafa, blanqueig de capitals i pertinença a organització criminal. La infraestructura creada per esta organització va conseguir estafar per este mètode una quantitat de més de 350.000 euros.

 

Les investigacions es van iniciar a finals del 2019 en tindre coneixement els agents, a través de denúncies i d’entitats bancàries, que una sèrie de persones s’estaria dedicant a una modalitat d’estafa coneguda com CEO. Els policies en el transcurs de les investigacions van detectar més de 30 comptes bancaris oberts que va permetre detectar una xarxa de persones que usaven comptes pont amb la finalitat d’intentar ocultar l’origen fraudulent dels diners estafats.

 

Es van identificar a 12 persones situades en diferents punts de la província de València, les que formaven part d’una organització, de les que nou van ser detingudes en diferents fases. En Espanya s’han vist afectades un total de 23 empreses generant-li un perjudici superior dels 350.000 euros.

 

Estafa del CEO

És una nova modalitat delictiva que es duu a terme a través del ciberespai, de la que cada volta hi ha més empreses afectades, suposant abundants pèrdues econòmiques. Es caracteritza en què la víctima del frau, és un empleat amb un poder i accés als recursos econòmics d’una empresa que prèviament ha sigut seleccionat i estudiat sobre la base del perfil de la víctima buscat per l’atacant.

 

L’estafa bàsicament consistix en el fet que un empleat d’alt rang, o el comptable d’una empresa, amb capacitat per a fer transferència o accés a dades de comptes, rep un correu, presumptament del seu cap, ja siga el seu CEO, president o director de l’empresa.

 

En este missatge li demana ajuda per a una operació financera confidencial i urgent. Si l’empleat no es dona compte que és un missatge fraudulent podria respondre al seu suposat cap i caure en l’engany.

 

Més difícil de detectar si ho veu a través del mòbil

Si a demés l’empleat està visualitzant el correu a través d’un dispositiu mòbil, no podrà corroborar a simple vista que l’adreça del correu origen és la correcta, a no ser que faça clic sobre el nom del remitent. Això fa que siga un poc  més difícil de detectar, i de no donar-se compte de l’engany, podria revelar dades confidencials com el saldo del compte al qual seguiria una petició perquè faça una transferència urgent.

 

Els defraudadors aprofiten ocasions en les que el cap està absent o no està accessible per estar en una reunió o de viatge, per a perpetrar esta classe de suplantacions perquè la víctima no tinga l’oportunitat de verificar la seua autenticitat.

Últimes notícies

Mor atropellat a l’A-70 a Alacant per un conductor begut i drogat en plena operació eixida

Una persona ha mort aquest divendres atropellada a l’A-70, a l’altura de Villafranqueza (Alacant), després d’una col·lisió per abast. El conductor que l’ha atropellat ha donat positiu en alcohol i drogues i s’enfronta a delictes greus contra la seguretat viària.

Així quedarà la setmana escolar de Falles 2027 a València: lliure des del 15 de març

El Consell Escolar Municipal de València ha proposat que els col·legis tinguen festa el dilluns 7 de desembre i tota la setmana de Falles 2027, a canvi de fer classe el 22 i 23 de desembre.

La Comunitat Valenciana s’enfronta a una nova onada de calor amb més de 40 graus al prelitoral

Aemet preveu a inicis de la pròxima setmana un nou episodi d’onada de calor a la Comunitat Valenciana, amb màximes per damunt dels 40 graus al prelitoral i més de 35 graus en punts del litoral, acompanyades de tempestes vespertines i un fort ambient de basca.

Cutanda reclama deixar treballar jutges i institucions en el cas de les VPP de Les Naus

La portaveu del govern d'Alacant, Cristina Cutanda (PP), reclama esperar les investigacions judicials i de les comissions sobre les VPP de Les Naus davant la petició de l'oposició de convocar una comissió municipal urgent amb la compareixença de l'alcalde Luis Barcala.

Citen com a testimoni el vicesecretari municipal d’Alacant pel cas de les vivendes públiques

La jutgessa que investiga l’adjudicació de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan d’Alacant ha citat com a testimonis el vicesecretari municipal i el cap de Disciplina Urbanística, i ha reclamat tota la documentació sobre la venda de la parcel·la.

De l’eufòria a la polèmica: així han sigut els dos cicles de Pedro Martínez al Valencia Basket

L’eixida de Pedro Martínez del Valencia Basket per fitxar pel Real Madrid tanca una segona etapa idèntica a la primera: il·lusió, èxits esportius i un final carregat de tensió i decepció a la grada taronja.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa intensa al València Basket

Pedro Martínez ha decidit eixir del València Basket rumb al Real Madrid, després de repetir un cicle d’il·lusió, títols i eixida polèmica com ja va passar en la seua primera etapa.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa tan exitosa com polèmica al València Basket

La marxa de Pedro Martínez al Real Madrid trenca l’acord fins a 2028 amb el València Basket i reprodueix el patró d’il·lusió, títols i final polèmic de la seua primera etapa al club taronja.