Nou persones detingudes per estafar més de 350.000 euros a través del mètode CEO en la província de València

 

Agents de la Policia Nacional han detingut a nou persones i investiga a tres més, cinc hòmens i set dones d’entre 20 i 64 anys, com a presumptes autores dels delictes d’estafa, blanqueig de capitals i pertinença a organització criminal. La infraestructura creada per esta organització va conseguir estafar per este mètode una quantitat de més de 350.000 euros.

 

Les investigacions es van iniciar a finals del 2019 en tindre coneixement els agents, a través de denúncies i d’entitats bancàries, que una sèrie de persones s’estaria dedicant a una modalitat d’estafa coneguda com CEO. Els policies en el transcurs de les investigacions van detectar més de 30 comptes bancaris oberts que va permetre detectar una xarxa de persones que usaven comptes pont amb la finalitat d’intentar ocultar l’origen fraudulent dels diners estafats.

 

Es van identificar a 12 persones situades en diferents punts de la província de València, les que formaven part d’una organització, de les que nou van ser detingudes en diferents fases. En Espanya s’han vist afectades un total de 23 empreses generant-li un perjudici superior dels 350.000 euros.

 

Estafa del CEO

És una nova modalitat delictiva que es duu a terme a través del ciberespai, de la que cada volta hi ha més empreses afectades, suposant abundants pèrdues econòmiques. Es caracteritza en què la víctima del frau, és un empleat amb un poder i accés als recursos econòmics d’una empresa que prèviament ha sigut seleccionat i estudiat sobre la base del perfil de la víctima buscat per l’atacant.

 

L’estafa bàsicament consistix en el fet que un empleat d’alt rang, o el comptable d’una empresa, amb capacitat per a fer transferència o accés a dades de comptes, rep un correu, presumptament del seu cap, ja siga el seu CEO, president o director de l’empresa.

 

En este missatge li demana ajuda per a una operació financera confidencial i urgent. Si l’empleat no es dona compte que és un missatge fraudulent podria respondre al seu suposat cap i caure en l’engany.

 

Més difícil de detectar si ho veu a través del mòbil

Si a demés l’empleat està visualitzant el correu a través d’un dispositiu mòbil, no podrà corroborar a simple vista que l’adreça del correu origen és la correcta, a no ser que faça clic sobre el nom del remitent. Això fa que siga un poc  més difícil de detectar, i de no donar-se compte de l’engany, podria revelar dades confidencials com el saldo del compte al qual seguiria una petició perquè faça una transferència urgent.

 

Els defraudadors aprofiten ocasions en les que el cap està absent o no està accessible per estar en una reunió o de viatge, per a perpetrar esta classe de suplantacions perquè la víctima no tinga l’oportunitat de verificar la seua autenticitat.

Últimes notícies

El PP desvincula el cas González-Amador del Govern de la Comunitat de Madrid

Miguel Tellado ha defensat que la investigació sobre Alberto González-Amador és una qüestió privada i no implica cap administració, i ha aprofitat per atacar Pedro Sánchez i els casos de corrupció que afecten el Govern central.

La vaga de metges deixa més de 404.000 actes mèdics suspesos a la Comunitat Valenciana

Les jornades de vaga de metges i facultatius des de desembre han provocat la suspensió de més de 4.000 operacions i unes 340.000 consultes i proves a Hospitalària i Primària. CESM CV fa una pausa en estiu però adverteix que reprendrà les mobilitzacions en tardor si no hi ha acords ferms.

Dos menors armats irrompen en l’institut de Foios i ferixen una alumna de 13 anys

Dos menors de la localitat veïna d’Albalat dels Sorells han accedit armats a l’institut de Foios amb un matxet i un bat de beisbol i han ferit lleument una alumna de 13 anys. Un dels menors ha quedat detingut i l’altre, inimputable en tindre menys de 14 anys, ha sigut entregat als seus pares.

Educació i sindicats docents es tornaran a reunir el 23 de juny per la bretxa salarial

Educació i els sindicats de docents es veuran el 23 de juny en una nova mesa sectorial per a negociar la proposta sobre bretxa salarial, un dels punts més conflictius del mes de vaga indefinida.

A disposició judicial per agressió sexual l’home amb un cadàver dins la nevera a Castelló

L’home detingut després de trobar-se el cadàver d’un home dins d’una nevera en un pis de Castelló ha passat a disposició del jutjat de Violència sobre la Dona 2, arran de la denúncia per agressió sexual presentada per la seua assistenta.

La primera mascletà del concurs de Fogueres a Alacant queda fora per no arribar al temps mínim

La mascletà de Pirotecnia Crespo, dAlzira, que ha obert el concurs oficial de Fogueres a Alacant, ha sigut descalificada per quedar-se per davall dels 5 minuts exigits.

Milers de persones ompliran València en l’Orgull LGTBIAQ+ per defensar drets davant PP i Vox

Lambda ha convocat per a este dissabte la manifestació de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 al centre de València, amb el lema ‘Pels teus drets, ACTUA!’, per defensar drets que consideren amenaçats per PP i Vox i denunciar problemes de seguretat i accessibilitat en el recorregut.

Nova marxa a Paiporta contra Mazón per la gestió de la DANA del 2024

Entitats socials i associacions de víctimes han convocat el 28 de juny una nova manifestació a Paiporta, considerada zona zero de la DANA del 29 d’octubre de 2024, per a exigir responsabilitats a Carlos Mazón.