16.7 C
València
Dilluns, 26 gener, 2026

Nou persones detingudes per estafar més de 350.000 euros a través del mètode CEO en la província de València

 

Agents de la Policia Nacional han detingut a nou persones i investiga a tres més, cinc hòmens i set dones d’entre 20 i 64 anys, com a presumptes autores dels delictes d’estafa, blanqueig de capitals i pertinença a organització criminal. La infraestructura creada per esta organització va conseguir estafar per este mètode una quantitat de més de 350.000 euros.

 

Les investigacions es van iniciar a finals del 2019 en tindre coneixement els agents, a través de denúncies i d’entitats bancàries, que una sèrie de persones s’estaria dedicant a una modalitat d’estafa coneguda com CEO. Els policies en el transcurs de les investigacions van detectar més de 30 comptes bancaris oberts que va permetre detectar una xarxa de persones que usaven comptes pont amb la finalitat d’intentar ocultar l’origen fraudulent dels diners estafats.

 

Es van identificar a 12 persones situades en diferents punts de la província de València, les que formaven part d’una organització, de les que nou van ser detingudes en diferents fases. En Espanya s’han vist afectades un total de 23 empreses generant-li un perjudici superior dels 350.000 euros.

 

Estafa del CEO

És una nova modalitat delictiva que es duu a terme a través del ciberespai, de la que cada volta hi ha més empreses afectades, suposant abundants pèrdues econòmiques. Es caracteritza en què la víctima del frau, és un empleat amb un poder i accés als recursos econòmics d’una empresa que prèviament ha sigut seleccionat i estudiat sobre la base del perfil de la víctima buscat per l’atacant.

 

L’estafa bàsicament consistix en el fet que un empleat d’alt rang, o el comptable d’una empresa, amb capacitat per a fer transferència o accés a dades de comptes, rep un correu, presumptament del seu cap, ja siga el seu CEO, president o director de l’empresa.

 

En este missatge li demana ajuda per a una operació financera confidencial i urgent. Si l’empleat no es dona compte que és un missatge fraudulent podria respondre al seu suposat cap i caure en l’engany.

 

Més difícil de detectar si ho veu a través del mòbil

Si a demés l’empleat està visualitzant el correu a través d’un dispositiu mòbil, no podrà corroborar a simple vista que l’adreça del correu origen és la correcta, a no ser que faça clic sobre el nom del remitent. Això fa que siga un poc  més difícil de detectar, i de no donar-se compte de l’engany, podria revelar dades confidencials com el saldo del compte al qual seguiria una petició perquè faça una transferència urgent.

 

Els defraudadors aprofiten ocasions en les que el cap està absent o no està accessible per estar en una reunió o de viatge, per a perpetrar esta classe de suplantacions perquè la víctima no tinga l’oportunitat de verificar la seua autenticitat.

Últimes notícies

La jutgessa de la dana cita a tres escortes de Mazón com a testimonis el 9 de febrer

La instructora de la causa sobre la gestió de la dana ha citat a tres escortes del llavors president Carlos Mazón per al 9 de febrer. També ha fixat les testificals d'Avelino Mascarell i de dos comandaments de la UME a inicis de març.

Els amos de Serra Gelada demanen executar la sentència que obliga a Benidorm a pagar 350 milions

Els propietaris del APR-7 de Serra Gelada han demanat l'execució de la sentència que obliga a Benidorm a pagar 350 milions, xifra que amb interessos ascendix a 352,6 milions. Reclamen execució immediata i alerten que la demora encarix el deute.

Carbonell admet pressió d’amfitrió i tractarà de trencar el malefici en la Copa

Enric Carbonell, director general del València Basket, va admetre la pressió extra de ser amfitrió en la Copa del Rei que es disputarà en el Roig Arena. Després del sorteig, l'equip va quedar aparellat amb el Joventut en quarts el dijous 19.

Els metges reprenen les protestes per a demanar jornada de 35 hores, topalls d’agenda i menys pacients

Els metges han représ concentracions davant la Conselleria de Sanitat per a exigir jornada de 35 hores de dilluns a divendres, topar agendes i limitar pacients. També demanen reforços en urgències i claredat en la productivitat variable.

Benavent sosté que els treballadors zombi eren altres i que ell sí que treballava

Marcos Benavent ha assegurat que no és un 'treballador zombi' i que 'clar que treballava' a l'inici del juí del cas Imelsa. S'enfronta a 6 anys i 6 mesos de presó, mentres les defenses discutixen nul·litats i prescripció.

Pérez Llorca i Barrachina han acordat reforçar la col·laboració per a l’aigua i la sanitat a Castelló

El president de la Generalitat i la presidenta de la Diputació han alineat prioritats per a accelerar el nou Hospital General, garantir el subministrament d'aigua i ordenar infraestructures. El full de ruta inclou incentius al sector ramader jove i la recatalogació de carreteres per a municipis xicotets.

El detingut per la mort del menor a Sueca passarà a disposició judicial el dimarts

L'home que es va entregar a Sueca per la mort d'un menor de 13 anys serà presentat davant el jutge el dimarts. L'autòpsia i totes les hipòtesis continuen obertes.

Camarero demana defendre a Europa el taulell de Castelló per a protegir l’ocupació

Susana Camarero ha reclamat al Govern que s'alie amb Castelló i defenga a Europa al sector tauleller davant la directiva d'emissions, pel seu impacte en costos, competitivitat i ocupació.