Quan arribarà el núvol de diòxid de sofre de la Palma a la Comunitat?

L’erupció del volcà de la Palma és un fenomen que té efectes destructius no només en les zones més properes de l’illa sinó a també a nivell nacional.

Les conseqüències d’este fenomen començaran a notar-se també en les pròximes hores en altres zones d’Espanya, ja que el núvol de diòxid de carboni que acompanya l’erupció del volcà ja es dirigeix cap a la Península.

Segons indiquen experts del programa Copernicus, el núvol de diòxid de sofre (SO2) entrarà en les pròximes hores a la Península, i estimen que ho faça per la Regió de Múrcia i zones de la Comunitat Valenciana.

 

Fase inicial

 

Els experts avisen que les emissions de diòxid de sofre podrien trigar únicament dos dies a arribar i en la fase inicial núvol entraria per la Regió de Múrcia i la Comunitat Valenciana.

És a dir, el núvol de diòxid de sofre entrarà per Múrcia durant este dimecres, 22 de setembre, i s’expandirà per la Comunitat Valenciana en les pròximes hores i dijous, segons mostra el programa Copernicus, un projecte de l’Agència Espacial Europea ( ESA) i de l’Agència Europea de Medi Ambient.

El núvol de sofre passaria a cobrir tota la Península el divendres, segons les prediccions que asseguren que aquell dia tot el territori es veuria afectat.

 

Sense risc per a la salut

 

Els experts assenyalen que les partícules de diòxid de sofre que arribaren diferents punts de país no comporten risc per a la salut, ja que arribaran de manera molt diluïda.

No obstant això, avisen de les possibles conseqüències que les partícules es barregen amb l’aigua de les pluges que estan previstes en algunes zones de la Península.

Últimes notícies

Castro confia en el factor Ciutat de València per plantar cara al Barça

Luís Castro assegura que el Levante afronta el duel davant el Barcelona amb la màxima concentració i confiança en el suport de l’afició al Ciutat de València. El tècnic remarca que el partit comença zero a zero i que preparen el xoc per a guanyar, sense reservar jugadors.

Pérez Llorca acusa Baldoví i Morant d’hipocresia per sumar-se ara a les protestes educatives

El president del PPCV, Juanfran Pérez Llorca, acusa Joan Baldoví i Diana Morant d’hipocresia per encapçalar ara mobilitzacions docents després d’huit anys de govern del Botànic. Defensa que el Consell actual ha posat en marxa millores salarials i un pla de reforç educatiu i d’ajudes pels incendis a Castelló.

El PSPV acusa el PP de tindre la Comunitat paralitzada per un president en precari

El síndic del PSPV-PSOE, José Muñoz, acusa el PP de mantindre la Generalitat i les Corts pràcticament paralitzades per la situació d'interinitat de Pérez Llorca i per les lluites internes del partit.

Detinguts quatre lladres per 72 robatoris d’informàtica en empreses de Catalunya, Aragó i Comunitat Valenciana

Els Mossos i la Guàrdia Civil han detingut a Barcelona quatre hòmens acusats de 72 robatoris de material informàtic en empreses de Catalunya, Aragó i Comunitat Valenciana, valorats en 700.000 euros. L’Audiència d’Instrucció número 1 de Monzón s’encarrega del cas.

Noves ajudes de 2,5 milions per a programes de família i infància el 2026

La Conselleria de Serveis Socials ha convocat 2,5 milions en subvencions per a programes de família, infància i adolescència el 2026, dirigits a ajuntaments i entitats socials. Les ajudes prioritzaran la prevenció de la violència, el bon tracte, l’acolliment familiar i el suport a famílies vulnerables i municipis en risc de despoblament.

La Fe es consolida com a centre capdavanter en tractaments respiratoris mínimament invasius

El Ministeri de Sanitat ha acreditat la Unitat de Neumologia Intervencionista i Endoscòpia d'Adults de La Fe com a CSUR, fet que la convertix en un dels huit centres de referència a Espanya en patologies respiratòries complexes. El reconeixement es basa en l'alta activitat assistencial, la qualitat dels procediments i la seua intensa tasca investigadora i docent.

La moda ompli de llum el passeig de les Estreles de l’Alfàs este dissabte

El passeig de les Estreles de l’Alfàs del Pi acollirà este dissabte el desfilada gratuït 'Sorolla, mar y luz', de la firma valenciana Cache Croche, inspirat en l’obra del pintor Joaquín Sorolla.

Quasi 400 alumnes estrenen el campus xinés de la UPV a Hangzhou

El campus internacional de la Universitat Politècnica de València a Hangzhou ha encetat el seu primer curs amb 383 estudiants i viurà la inauguració institucional el 19 de setembre.