Quan arribarà el núvol de diòxid de sofre de la Palma a la Comunitat?

L’erupció del volcà de la Palma és un fenomen que té efectes destructius no només en les zones més properes de l’illa sinó a també a nivell nacional.

Les conseqüències d’este fenomen començaran a notar-se també en les pròximes hores en altres zones d’Espanya, ja que el núvol de diòxid de carboni que acompanya l’erupció del volcà ja es dirigeix cap a la Península.

Segons indiquen experts del programa Copernicus, el núvol de diòxid de sofre (SO2) entrarà en les pròximes hores a la Península, i estimen que ho faça per la Regió de Múrcia i zones de la Comunitat Valenciana.

 

Fase inicial

 

Els experts avisen que les emissions de diòxid de sofre podrien trigar únicament dos dies a arribar i en la fase inicial núvol entraria per la Regió de Múrcia i la Comunitat Valenciana.

És a dir, el núvol de diòxid de sofre entrarà per Múrcia durant este dimecres, 22 de setembre, i s’expandirà per la Comunitat Valenciana en les pròximes hores i dijous, segons mostra el programa Copernicus, un projecte de l’Agència Espacial Europea ( ESA) i de l’Agència Europea de Medi Ambient.

El núvol de sofre passaria a cobrir tota la Península el divendres, segons les prediccions que asseguren que aquell dia tot el territori es veuria afectat.

 

Sense risc per a la salut

 

Els experts assenyalen que les partícules de diòxid de sofre que arribaren diferents punts de país no comporten risc per a la salut, ja que arribaran de manera molt diluïda.

No obstant això, avisen de les possibles conseqüències que les partícules es barregen amb l’aigua de les pluges que estan previstes en algunes zones de la Península.

Últimes notícies

València trasllada el Village dels Gai Games 2026 per a garantir el descans veïnal

L'Ajuntament de València traslladarà el Village dels Gai Games 2026 de la Ciutat de les Arts i les Ciències a l'entorn de l'estadi Ciutat de València per a garantir el descans dels veïns després d'una sentència judicial.

Ratxes de més de 130 km/h agranen Castelló i obliguen a desenes d’intervencions d’emergència

El fort temporal de vent a la província de Castelló deixa ratxes de fins a 143 km/h, més d'un centenar d'incidències ateses i la suspensió de diversos actes previstos.

Domingo de cels buidats i vent fort en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà un diumenge amb cels buidats, vent del nord i nord-oest amb ratxes molt fortes i temperatures estables, amb gelades febles a l'interior nord.

Un caminador que es convertix amb carro de la compra desperta l’interés de Rolser

Un jove dissenyador ha creat Rondine, un caminador que també funciona com a carro de la compra i que ha cridat l'atenció de Rolser, interessada a desenrotllar el concepte en el futur.

Iniciativa-Compromís renova la seua adreça i tria a Carles Esteve com a nou portaveu

Iniciativa-Compromís celebra el seu 7é Congrés a València, tria a Carles Esteve com a nou portaveu, renova la seua adreça i llança a Mónica Oltra com a candidata a l'Alcaldia de València.

La Processó del Perdó reforça el lideratge femení en la Setmana Santa Marinera

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, destaca el pes majoritari de les dones en la Germanor del Santíssim Crist del Perdó com a mostra que tradició, evolució i igualtat avancen de la mà.

Pilar Bernabé celebra el retorn de Mónica Oltra i el veu com una bona notícia per a la política

Pilar Bernabé valora el retorn de Mónica Oltra a la primera línia com una bona notícia per a la política i per a articular tota l'esquerra a València.

El València Basket doblega al Casademont Zaragoza i es fica en la final de la Copa de la Reina

El València Basket s'imposa per 72-82 al Casademont Zaragoza en una semifinal amb aroma a final i barallarà pel seu segon títol consecutiu de la Copa de la Reina.