Quan arribarà el núvol de diòxid de sofre de la Palma a la Comunitat?

L’erupció del volcà de la Palma és un fenomen que té efectes destructius no només en les zones més properes de l’illa sinó a també a nivell nacional.

Les conseqüències d’este fenomen començaran a notar-se també en les pròximes hores en altres zones d’Espanya, ja que el núvol de diòxid de carboni que acompanya l’erupció del volcà ja es dirigeix cap a la Península.

Segons indiquen experts del programa Copernicus, el núvol de diòxid de sofre (SO2) entrarà en les pròximes hores a la Península, i estimen que ho faça per la Regió de Múrcia i zones de la Comunitat Valenciana.

 

Fase inicial

 

Els experts avisen que les emissions de diòxid de sofre podrien trigar únicament dos dies a arribar i en la fase inicial núvol entraria per la Regió de Múrcia i la Comunitat Valenciana.

És a dir, el núvol de diòxid de sofre entrarà per Múrcia durant este dimecres, 22 de setembre, i s’expandirà per la Comunitat Valenciana en les pròximes hores i dijous, segons mostra el programa Copernicus, un projecte de l’Agència Espacial Europea ( ESA) i de l’Agència Europea de Medi Ambient.

El núvol de sofre passaria a cobrir tota la Península el divendres, segons les prediccions que asseguren que aquell dia tot el territori es veuria afectat.

 

Sense risc per a la salut

 

Els experts assenyalen que les partícules de diòxid de sofre que arribaren diferents punts de país no comporten risc per a la salut, ja que arribaran de manera molt diluïda.

No obstant això, avisen de les possibles conseqüències que les partícules es barregen amb l’aigua de les pluges que estan previstes en algunes zones de la Península.

Últimes notícies

Danjuma lidera la remuntada del València davant el Derby County en St. George’s Park

El València CF ha remuntat i s’ha imposat 1-2 al Derby County FC amb dos gols d’Arnaut Danjuma en un amistós de pretemporada jugat a porta tancada a St. George’s Park.

Educació reclama ajornar la Conferència d’Universitats per l’emergència d’incendis

La Conselleria d’Educació ha sol·licitat a la ministra Diana Morant que suspenga la Conferència General de Política Universitària prevista per a dimecres per la situació d’emergència pels incendis, especialment el de la Vall d’Uixó. També ha demanat ajornar la Conferència Sectorial d’Educació.

La mare de Violeta Mangriñán, jubilada i al front de l’incendi de la Vall d’Uixó

La mare d’Elvira Mangriñán, veïna d’Aín i ja jubilada, s’ha incorporat al dispositiu contra l’incendi de la Vall d’Uixó, que ha arrasat 8.500 hectàrees, i la seua filla li ho ha agraït públicament en xarxes socials.

Els veïns de la Vilavella tornen a casa però seguixen confinats i només ixen per menjar i aigua

Els aproximadament 3.000 veïns de la Vilavella han tornat a les seues vivendes després del desallotjament per lincendi de la Vall dUixó, però continuen sota confinament domiciliari i només poden eixir per a comprar menjar i arreplegar aigua.

Trump difon el vídeo de Ferran Torres amb la gorra de ‘Make Spain Great Again’

Donald Trump ha compartit diverses vegades a Truth Social un vídeo de Ferran Torres celebrant el títol mundial amb una gorra roja amb el lema 'Make Spain Great Again'. La Casa Blanca ja ha reaccionat i el mateix president ha elogiat el davanter valencià.

L’incendi de la Vall d’Uixó continua molt actiu i afronta una vesprada llarga i complicada

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua molt actiu, amb 8.500 hectàrees calcinades i una vesprada que es preveu llarga i complicada per l’orografia i l’oratge. Els mitjans aeris ja operen al complet i es treballa intensament als fronts d’Alcudia de Veo i Tales.

Rovira exigix una negociació autonòmica real sobre la nova financiació

El conseller José Antonio Rovira reclama que el nou sistema de finançament es negocie amb totes les autonomies de règim comú i defensa un fons transitori de nivellació per a la Comunitat Valenciana. PSPV i Compromís critiquen l’actitud del Consell i li exigixen aprofitar els recursos que oferix el Govern central.

Regres ordenat dels desallotjats per l’incendi de la Vall d’Uixó i avís per l’aigua a la Vilavella

La Generalitat coordina el retorn dels veïns desallotjats per l’incendi de la Vall d’Uixó i adverteix que l’aigua de l’aixeta no és potable als municipis afectats, especialment a la Vilavella.
FILMOTECA D'ESTIU