Quan arribarà el núvol de diòxid de sofre de la Palma a la Comunitat?

L’erupció del volcà de la Palma és un fenomen que té efectes destructius no només en les zones més properes de l’illa sinó a també a nivell nacional.

Les conseqüències d’este fenomen començaran a notar-se també en les pròximes hores en altres zones d’Espanya, ja que el núvol de diòxid de carboni que acompanya l’erupció del volcà ja es dirigeix cap a la Península.

Segons indiquen experts del programa Copernicus, el núvol de diòxid de sofre (SO2) entrarà en les pròximes hores a la Península, i estimen que ho faça per la Regió de Múrcia i zones de la Comunitat Valenciana.

 

Fase inicial

 

Els experts avisen que les emissions de diòxid de sofre podrien trigar únicament dos dies a arribar i en la fase inicial núvol entraria per la Regió de Múrcia i la Comunitat Valenciana.

És a dir, el núvol de diòxid de sofre entrarà per Múrcia durant este dimecres, 22 de setembre, i s’expandirà per la Comunitat Valenciana en les pròximes hores i dijous, segons mostra el programa Copernicus, un projecte de l’Agència Espacial Europea ( ESA) i de l’Agència Europea de Medi Ambient.

El núvol de sofre passaria a cobrir tota la Península el divendres, segons les prediccions que asseguren que aquell dia tot el territori es veuria afectat.

 

Sense risc per a la salut

 

Els experts assenyalen que les partícules de diòxid de sofre que arribaren diferents punts de país no comporten risc per a la salut, ja que arribaran de manera molt diluïda.

No obstant això, avisen de les possibles conseqüències que les partícules es barregen amb l’aigua de les pluges que estan previstes en algunes zones de la Península.

Últimes notícies

Educació i sindicats docents es tornaran a reunir el 23 de juny per la bretxa salarial

Educació i els sindicats de docents es veuran el 23 de juny en una nova mesa sectorial per a negociar la proposta sobre bretxa salarial, un dels punts més conflictius del mes de vaga indefinida.

A disposició judicial per agressió sexual l’home amb un cadàver dins la nevera a Castelló

L’home detingut després de trobar-se el cadàver d’un home dins d’una nevera en un pis de Castelló ha passat a disposició del jutjat de Violència sobre la Dona 2, arran de la denúncia per agressió sexual presentada per la seua assistenta.

La primera mascletà del concurs de Fogueres a Alacant queda fora per no arribar al temps mínim

La mascletà de Pirotecnia Crespo, dAlzira, que ha obert el concurs oficial de Fogueres a Alacant, ha sigut descalificada per quedar-se per davall dels 5 minuts exigits.

Milers de persones ompliran València en l’Orgull LGTBIAQ+ per defensar drets davant PP i Vox

Lambda ha convocat per a este dissabte la manifestació de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 al centre de València, amb el lema ‘Pels teus drets, ACTUA!’, per defensar drets que consideren amenaçats per PP i Vox i denunciar problemes de seguretat i accessibilitat en el recorregut.

Nova marxa a Paiporta contra Mazón per la gestió de la DANA del 2024

Entitats socials i associacions de víctimes han convocat el 28 de juny una nova manifestació a Paiporta, considerada zona zero de la DANA del 29 d’octubre de 2024, per a exigir responsabilitats a Carlos Mazón.

Les crítiques del PP a Zapatero després de la imputació de les seues filles pel cas Plus Ultra

El secretari general del PP, Miguel Tellado, ha assegurat a Alacant que la imputació de les filles de José Luis Rodríguez Zapatero en el cas Plus Ultra el retrata com a persona i polític, i ha vinculat també Pedro Sánchez amb la suposada trama de comissions.

Tellado demana ajornar el congrés del PPCV i prioritzar la gestió de la Generalitat

El secretari general del PP, Miguel Tellado, ha remarcat a Alacant que el congrés del PPCV continua sense data perquè considera que ara s'ha de prioritzar la gestió del Govern de la Generalitat.

La cinquena setmana de vaga mèdica tanca amb xifres enfrontades a la Comunitat Valenciana

La cinquena setmana de vaga de metges i facultatius en la sanitat pública valenciana acaba amb un seguiment del 80 % segons el sindicat mèdic CESM CV i del 7,47 % segons la Conselleria de Sanitat, amb talls de trànsit davant hospitals de València i concentracions en centres d’Alacant.