15.5 C
València
Dijous, 20 novembre, 2025

Quan arribarà el núvol de diòxid de sofre de la Palma a la Comunitat?

L’erupció del volcà de la Palma és un fenomen que té efectes destructius no només en les zones més properes de l’illa sinó a també a nivell nacional.

Les conseqüències d’este fenomen començaran a notar-se també en les pròximes hores en altres zones d’Espanya, ja que el núvol de diòxid de carboni que acompanya l’erupció del volcà ja es dirigeix cap a la Península.

Segons indiquen experts del programa Copernicus, el núvol de diòxid de sofre (SO2) entrarà en les pròximes hores a la Península, i estimen que ho faça per la Regió de Múrcia i zones de la Comunitat Valenciana.

 

Fase inicial

 

Els experts avisen que les emissions de diòxid de sofre podrien trigar únicament dos dies a arribar i en la fase inicial núvol entraria per la Regió de Múrcia i la Comunitat Valenciana.

És a dir, el núvol de diòxid de sofre entrarà per Múrcia durant este dimecres, 22 de setembre, i s’expandirà per la Comunitat Valenciana en les pròximes hores i dijous, segons mostra el programa Copernicus, un projecte de l’Agència Espacial Europea ( ESA) i de l’Agència Europea de Medi Ambient.

El núvol de sofre passaria a cobrir tota la Península el divendres, segons les prediccions que asseguren que aquell dia tot el territori es veuria afectat.

 

Sense risc per a la salut

 

Els experts assenyalen que les partícules de diòxid de sofre que arribaren diferents punts de país no comporten risc per a la salut, ja que arribaran de manera molt diluïda.

No obstant això, avisen de les possibles conseqüències que les partícules es barregen amb l’aigua de les pluges que estan previstes en algunes zones de la Península.

Últimes notícies

La Federació Veïnal demana responsabilitat política per a desbloquejar la zona de baixes emissions a València

La Federació d'Associacions de Veïns de València ha sol·licitat reunions d'urgència amb Alcaldia i l'oposició per a tancar un acord sobre la ZBE i evitar perdre 150 milions. L'entitat ha anomenat a la responsabilitat de tota la corporació davant l'imminent termini legal.

Calero renuncia a les excuses abans del derbi i crida a competir: ‘Si entres plorant, eixiràs igual’

El tècnic del Llevant va evitar queixes pel calendari i per la falta d'entrenaments dels seus internacionals i va apel·lar a la convicció per a trencar la mala ratxa davant el València. Va confirmar que Arriaga i Ryan estaran en principi disponibles i va demanar a l'afició no sentir-se inferior.

Els bombers forestals demanen a la Generalitat assumir la gestió directa del cos

Sis sindicats han exigit al Consell eliminar els encàrrecs als consorcis provincials i que la Generalitat gestione de manera directa als bombers forestals. Denuncien mala praxi, falta de mobilització i un ús abusiu d'hores extra.

Garay: ‘Tant de bo Lim es vaja del València pel bé del club’

Ezequiel Garay va carregar contra la gestió del València i va desitjar que Peter Lim abandone el club pel bé de l'entitat. Va reivindicar la seua etapa, va criticar decisions després de la seua lesió i va elogiar a Marcelino.

La UPV alerta de nous riscos d’avingudes a Torrent després de la DANA

Un informe de la UPV sobre els danys de la DANA a Torrent conclou que els sediments acumulats en diversos barrancs incrementen el risc de desbordaments. La reposició d'infraestructures es valora en 98 milions d'euros.

València ha retirat 140 m³ de residus de l’Albufera després de la DANA

L'Ajuntament ha retirat 140 m³ de residus de l'Albufera amb un pla d'ocupació després de la DANA i ha reforçat dunes i séquies amb plantacions. Compromís critica la gestió de la palla de l'arròs pel seu impacte en les aigües negres.

#QuieroCorredor suma obres hídriques i demana acords per a accelerar el Corredor Mediterrani

El moviment #QuieroCorredor va ampliar la seua agenda amb obres hídriques per a evitar noves danes i va cridar a acords d'Estat per a culminar el Corredor Mediterrani. En el seu últim gran acte, va advertir de la lentitud i de colls de botella com el túnel passant de València.

Catalá qualifica el franquisme com a etapa negra i demana mirar al futur

L'alcaldessa de València ha afirmat que el franquisme va tindre 'costats positius i negatius', però ha remarcat després que va ser 'una etapa negra' que cal superar. Ha defés el marc democràtic i ha demanat centrar-se en les necessitats actuals de la ciutat.