14 C
València
Dimarts, 20 gener, 2026

Els objectes detectats pel robot que busca a les xiquetes desaparegudes a Tenerife

 

Són ja quatre les jornades consecutives de cerca intensiva amb un sonar de les xiquetes desaparegudes a Tenerife al costat del seu pare. Han passat cinc setmanes i encara res se sap sobre el parador d’Anna, Olivia i Tomás Gimeno. Les expectatives creades abans de l’arribada del vaixell eren enormes, però de moment no s’ha trobat gens rellevant per a la investigació.

El vaixell que ha posat a la disposició del cas l’Institut Espanyol d’Oceanografia, l’Ángeles Alvariño, porta incorporat este robot submarí. Amb ell, les autoritats tracten de trobar alguna pista que ajude a la investigació sobre el parador de les filles de Beatriz Zimmerman.

La previsió inicial és que les labors de cerca en el fons marí duren entre huit i nou dies de manera ininterrompuda les 24 hores. De moment, gens rellevant s’ha trobat en un fons marí ple de terreny rocós i precipicis, segons ‘EFE’.

No obstant això, hi ha hagut alguna cosa que ha fet saltar totes les alarmes. El robot submarí ha detectat un objecte estrany durant la feina de casa. Esta troballa, que a priori podria tractar-se de roques o fem acumulat en el llit marí, s’explorarà de forma més detallada amb el robot submarí, segons han revelat a Europa Press fonts de la investigació.

 

Una cerca intensiva per a donar amb el parador d’Anna i Olivia

 

El vaixell de l’Institut Espanyol d’Oceanografia està rastrejant des de diumenge passat una àrea del voltant de deu milles quadrades enfront del litoral de Santa Cruz de Tenerife.

Esta zona, delimitada per la Guàrdia Civil i personal de l’embarcació, està voltada pel geoposicionament del mòbil del pare de les xiquetes. Tomás Gimeno es va fer a la mar fins a dos ocasions abans que se li perdera per complet el rastre en esta àrea.

El progenitor d’Anna i Olivia va embarcar només després de carregar maletes i bosses des del seu cotxe. Per a això va haver de fer tres viatges.

De retorn de la seua primera incursió en la mar va ser interceptat per la Guàrdia Civil, que li va amenaçar de sancionar-li per saltar-se el toc de queda.

Passada la mitjanit, Gimeno va tornar a la mar i unes hores més tard la seua embarcació d’esbarjo va ser localitzada a la deriva, buida i sense àncora enfront del Port de Güimar.

Últimes notícies

L’Elx va deixar escapar per sexta vegada un resultat favorable en el tram final i ja són onze punts perduts

L'Elx va empatar 2-2 davant el Sevilla després d'un penal en el descompte i va tornar a perdre un avantatge en els últims minuts. Ja van sis partits i onze punts que se li han anat al final.

El cap del 112 assegura que el Cecopi no li va demanar informació durant la DANA

El responsable operatiu del 112 ha declarat que el Cecopi no li va sol·licitar dades més enllà d'una reunió amb Salomé Pradas a les 14.00. També ha descrit un col·lapse del servici pel volum de crides.

Momoven entra en el Mundial de Moto2 amb equip propi i nou projecte esportiu

La startup valenciana ha fet un pas avant i s'integra com a soci principal del Momoven Idrofoglia RW Racing Team, tancant l'etapa prèvia com Finetwork XTI MIR Racing Team.

Espanya farà història amb 20 esportistes en els Jocs d’Hivern de Milà-Cortina

Espanya acudirà a Milà-Cortina 2026 amb 20 esportistes, igualant la xifra de Sotxi 2014. Hi haurà debuts en patinatge de velocitat i esquí de muntanya.

El cozy crime s’aferma a Espanya amb Marina Sanmartín: la ficció criminal és incombustible

Marina Sanmartín publica 'La doble desaparició d'Abril del Pi' i consolida l'arribada del cozy crime al mercat espanyol. La novel·la homenatja a Agatha Christie i alterna una llibreria madrilenya amb la València dels 90, amb picades d'ullet generacionals i to lúdic.

La Policia Local d’Elx ha intervingut cinc galls per presumpte maltractament i possible ús en baralles

La Policia Local d'Elx ha intervingut cinc galls en un control en Maitino per presumpte maltractament i possible ús en baralles. Un presentava la cresta mutilada.

Preemergència per nevades a Castelló: dispositius activats i restriccions en carreteres

Emergències ha activat la Situació 0 per nevades als Ports i Baix Maestrat i es reforça els serveis viaris hivernals a Castelló. Hi ha restriccions en carreteres i vàries alertes vigents.

Activada la preemergència per nevades a Castelló amb restriccions en la N-232

Emergències ha activat la Situació 0 per risc de nevades als Ports i Baix Maestrat i la Delegació del Govern ha declarat la preemergència en carreteres. La DGT restringix camions en la N-232 i N-232a, mentres es reforça l'operatiu hivernal.