Els objectes detectats pel robot que busca a les xiquetes desaparegudes a Tenerife

 

Són ja quatre les jornades consecutives de cerca intensiva amb un sonar de les xiquetes desaparegudes a Tenerife al costat del seu pare. Han passat cinc setmanes i encara res se sap sobre el parador d’Anna, Olivia i Tomás Gimeno. Les expectatives creades abans de l’arribada del vaixell eren enormes, però de moment no s’ha trobat gens rellevant per a la investigació.

El vaixell que ha posat a la disposició del cas l’Institut Espanyol d’Oceanografia, l’Ángeles Alvariño, porta incorporat este robot submarí. Amb ell, les autoritats tracten de trobar alguna pista que ajude a la investigació sobre el parador de les filles de Beatriz Zimmerman.

La previsió inicial és que les labors de cerca en el fons marí duren entre huit i nou dies de manera ininterrompuda les 24 hores. De moment, gens rellevant s’ha trobat en un fons marí ple de terreny rocós i precipicis, segons ‘EFE’.

No obstant això, hi ha hagut alguna cosa que ha fet saltar totes les alarmes. El robot submarí ha detectat un objecte estrany durant la feina de casa. Esta troballa, que a priori podria tractar-se de roques o fem acumulat en el llit marí, s’explorarà de forma més detallada amb el robot submarí, segons han revelat a Europa Press fonts de la investigació.

 

Una cerca intensiva per a donar amb el parador d’Anna i Olivia

 

El vaixell de l’Institut Espanyol d’Oceanografia està rastrejant des de diumenge passat una àrea del voltant de deu milles quadrades enfront del litoral de Santa Cruz de Tenerife.

Esta zona, delimitada per la Guàrdia Civil i personal de l’embarcació, està voltada pel geoposicionament del mòbil del pare de les xiquetes. Tomás Gimeno es va fer a la mar fins a dos ocasions abans que se li perdera per complet el rastre en esta àrea.

El progenitor d’Anna i Olivia va embarcar només després de carregar maletes i bosses des del seu cotxe. Per a això va haver de fer tres viatges.

De retorn de la seua primera incursió en la mar va ser interceptat per la Guàrdia Civil, que li va amenaçar de sancionar-li per saltar-se el toc de queda.

Passada la mitjanit, Gimeno va tornar a la mar i unes hores més tard la seua embarcació d’esbarjo va ser localitzada a la deriva, buida i sense àncora enfront del Port de Güimar.

Últimes notícies

Geely injecta 221 milions per entrar en el 34 % de la planta Ford d’Almussafes

Geely Holding ha invertit 221 milions d’euros per adquirir el 34 % de la nova empresa conjunta amb Ford que gestionarà la planta d’Almussafes a partir de 2027, una operació que valora la societat en 650 milions.

El Consell qüestiona la defensa de Morant a Zapatero pel cas Plus Ultra

Miguel Barrachina ha qualificat dinexplicable la defensa que, al seu juí, fa Diana Morant de José Luis Rodríguez Zapatero, investigat per una presumpta trama de tràfic dinfluències vinculada a Plus Ultra.

Comiat emocionant a Roberto Bautista en el seu club de Castelló

El tennista castellonenc Roberto Bautista ha anunciat el seu adeu al tennis professional en un acte emotiu al club Plana Sport de Castelló, on ha repassat la seua trajectòria i ha confirmat que encara disputarà un últim partit d’exhibició en desembre.

La Comunitat Valenciana reforçarà en 2026 els seus llaços europeus en automoció, defensa i vivenda

La Generalitat ha anunciat que en 2026 reforçarà les aliances europees en sectors com l’automoció, la defensa, l’aeroespacial, la vivenda i els semiconductors, a través de la Fundació Comunitat Valenciana-Regió Europea. L’objectiu és defensar interessos valencians a la Unió Europea, atraure finançament i impulsar ocupació de qualitat.

El centre de dia de Ruzafa es consolida com a referent en el dany cerebral adquirit

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha reafirmat el compromís del Consell amb una atenció especialitzada a les persones amb dany cerebral adquirit durant una visita al centre de dia de l’IVASS al barri de Ruzafa, a València, considerat un model referent en rehabilitació i inclusió.

El Real Madrid iguala l’oferta del València Basket i reté Eli John Ndiaye

El Real Madrid ha igualat dins de termini l’oferta del València Basket per Eli John Ndiaye, exercint el dret de tanteig i recuperant els seus drets en competicions nacionals. El pivot hispano-senegalés, format a la cantera blanca, es convertix així en la quarta incorporació del nou projecte i queda pendent de saber si entrarà en la plantilla o eixirà cedit.

El maître Casto Copete rep el Premi Nacional de Gastronomia 2026 per la sala

Casto Copete, històric cap de sala del restaurant Nou Manolín d'Alacant, ha sigut distingit amb el Premi Nacional de Gastronomia 2026 a la Millor Direcció de Sala, atorgat per la Real Academia de Gastronomía.

Barrachina retreu a Compromís que pose el focus en viatges privats i no en els pagats amb diners públics

Miguel Barrachina ha defensat que el viatge del president Juanfran Pérez Llorca a la final del Mundial va ser privat i ha instat Compromís a centrar-se en els desplaçaments pagats amb diners públics, citant casos anteriors de càrrecs de la coalició i del PSOE.