Els objectes detectats pel robot que busca a les xiquetes desaparegudes a Tenerife

 

Són ja quatre les jornades consecutives de cerca intensiva amb un sonar de les xiquetes desaparegudes a Tenerife al costat del seu pare. Han passat cinc setmanes i encara res se sap sobre el parador d’Anna, Olivia i Tomás Gimeno. Les expectatives creades abans de l’arribada del vaixell eren enormes, però de moment no s’ha trobat gens rellevant per a la investigació.

El vaixell que ha posat a la disposició del cas l’Institut Espanyol d’Oceanografia, l’Ángeles Alvariño, porta incorporat este robot submarí. Amb ell, les autoritats tracten de trobar alguna pista que ajude a la investigació sobre el parador de les filles de Beatriz Zimmerman.

La previsió inicial és que les labors de cerca en el fons marí duren entre huit i nou dies de manera ininterrompuda les 24 hores. De moment, gens rellevant s’ha trobat en un fons marí ple de terreny rocós i precipicis, segons ‘EFE’.

No obstant això, hi ha hagut alguna cosa que ha fet saltar totes les alarmes. El robot submarí ha detectat un objecte estrany durant la feina de casa. Esta troballa, que a priori podria tractar-se de roques o fem acumulat en el llit marí, s’explorarà de forma més detallada amb el robot submarí, segons han revelat a Europa Press fonts de la investigació.

 

Una cerca intensiva per a donar amb el parador d’Anna i Olivia

 

El vaixell de l’Institut Espanyol d’Oceanografia està rastrejant des de diumenge passat una àrea del voltant de deu milles quadrades enfront del litoral de Santa Cruz de Tenerife.

Esta zona, delimitada per la Guàrdia Civil i personal de l’embarcació, està voltada pel geoposicionament del mòbil del pare de les xiquetes. Tomás Gimeno es va fer a la mar fins a dos ocasions abans que se li perdera per complet el rastre en esta àrea.

El progenitor d’Anna i Olivia va embarcar només després de carregar maletes i bosses des del seu cotxe. Per a això va haver de fer tres viatges.

De retorn de la seua primera incursió en la mar va ser interceptat per la Guàrdia Civil, que li va amenaçar de sancionar-li per saltar-se el toc de queda.

Passada la mitjanit, Gimeno va tornar a la mar i unes hores més tard la seua embarcació d’esbarjo va ser localitzada a la deriva, buida i sense àncora enfront del Port de Güimar.

Últimes notícies

Milers de persones ompliran València en l’Orgull LGTBIAQ+ per defensar drets davant PP i Vox

Lambda ha convocat per a este dissabte la manifestació de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 al centre de València, amb el lema ‘Pels teus drets, ACTUA!’, per defensar drets que consideren amenaçats per PP i Vox i denunciar problemes de seguretat i accessibilitat en el recorregut.

Nova marxa a Paiporta contra Mazón per la gestió de la DANA del 2024

Entitats socials i associacions de víctimes han convocat el 28 de juny una nova manifestació a Paiporta, considerada zona zero de la DANA del 29 d’octubre de 2024, per a exigir responsabilitats a Carlos Mazón.

Les crítiques del PP a Zapatero després de la imputació de les seues filles pel cas Plus Ultra

El secretari general del PP, Miguel Tellado, ha assegurat a Alacant que la imputació de les filles de José Luis Rodríguez Zapatero en el cas Plus Ultra el retrata com a persona i polític, i ha vinculat també Pedro Sánchez amb la suposada trama de comissions.

Tellado demana ajornar el congrés del PPCV i prioritzar la gestió de la Generalitat

El secretari general del PP, Miguel Tellado, ha remarcat a Alacant que el congrés del PPCV continua sense data perquè considera que ara s'ha de prioritzar la gestió del Govern de la Generalitat.

La cinquena setmana de vaga mèdica tanca amb xifres enfrontades a la Comunitat Valenciana

La cinquena setmana de vaga de metges i facultatius en la sanitat pública valenciana acaba amb un seguiment del 80 % segons el sindicat mèdic CESM CV i del 7,47 % segons la Conselleria de Sanitat, amb talls de trànsit davant hospitals de València i concentracions en centres d’Alacant.

Un vianant queda ferit greu en ser atropellat a Elx i el conductor fuig sense ajudar-lo

La Policia Local d'Elx ha detingut el conductor d'una furgoneta comercial acusat d'atropellar greument un vianant en el polígon industrial de Las Saladas i abandonar el lloc sense assistir la víctima.

Pedro Cavadas desmunta la felicitat permanent com un engany comercial

El cirurgià valencià Pedro Cavadas alerta a Saragossa que la promesa de felicitat permanent és un engany comercial i defensa assumir el patiment i la vulnerabilitat humana, mentre la psiquiatra Marian Rojas adverteix d’una crisi profunda d’atenció per la hiperestimulació digital.

L’Elx ja té data per a arrancar la pretemporada amb Martín Anselmi

L’Elx ha fixat l’inici de la pretemporada per al dimecres 1 de juliol sota les ordres del nou entrenador, Martín Anselmi, amb treball al Díez Iborra i una concentració a La Finca Resort.