Els objectes detectats pel robot que busca a les xiquetes desaparegudes a Tenerife

 

Són ja quatre les jornades consecutives de cerca intensiva amb un sonar de les xiquetes desaparegudes a Tenerife al costat del seu pare. Han passat cinc setmanes i encara res se sap sobre el parador d’Anna, Olivia i Tomás Gimeno. Les expectatives creades abans de l’arribada del vaixell eren enormes, però de moment no s’ha trobat gens rellevant per a la investigació.

El vaixell que ha posat a la disposició del cas l’Institut Espanyol d’Oceanografia, l’Ángeles Alvariño, porta incorporat este robot submarí. Amb ell, les autoritats tracten de trobar alguna pista que ajude a la investigació sobre el parador de les filles de Beatriz Zimmerman.

La previsió inicial és que les labors de cerca en el fons marí duren entre huit i nou dies de manera ininterrompuda les 24 hores. De moment, gens rellevant s’ha trobat en un fons marí ple de terreny rocós i precipicis, segons ‘EFE’.

No obstant això, hi ha hagut alguna cosa que ha fet saltar totes les alarmes. El robot submarí ha detectat un objecte estrany durant la feina de casa. Esta troballa, que a priori podria tractar-se de roques o fem acumulat en el llit marí, s’explorarà de forma més detallada amb el robot submarí, segons han revelat a Europa Press fonts de la investigació.

 

Una cerca intensiva per a donar amb el parador d’Anna i Olivia

 

El vaixell de l’Institut Espanyol d’Oceanografia està rastrejant des de diumenge passat una àrea del voltant de deu milles quadrades enfront del litoral de Santa Cruz de Tenerife.

Esta zona, delimitada per la Guàrdia Civil i personal de l’embarcació, està voltada pel geoposicionament del mòbil del pare de les xiquetes. Tomás Gimeno es va fer a la mar fins a dos ocasions abans que se li perdera per complet el rastre en esta àrea.

El progenitor d’Anna i Olivia va embarcar només després de carregar maletes i bosses des del seu cotxe. Per a això va haver de fer tres viatges.

De retorn de la seua primera incursió en la mar va ser interceptat per la Guàrdia Civil, que li va amenaçar de sancionar-li per saltar-se el toc de queda.

Passada la mitjanit, Gimeno va tornar a la mar i unes hores més tard la seua embarcació d’esbarjo va ser localitzada a la deriva, buida i sense àncora enfront del Port de Güimar.

Últimes notícies

Novena reunió entre Educació i sindicats per a intentar tancar un acord i frenar la vaga docent

Educació i els sindicats docents afronten la seua novena reunió amb l'objectiu de pactar un acord definitiu que permeta desconvocar la vaga indefinida en l'educació pública no universitària.

Rescaten en helicòpter a una senderista ferida en la Senda Fosca del Montgó

Una dona de 57 anys va ser evacuada en helicòpter després de patir una possible fractura de turmell mentres recorria la Senda Fosca, en el paratge natural del Montgó, a Dénia.

La Confederació de l’Ebre alerta de possibles crescudes sobtades a Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya

La Confederació Hidrogràfica de l'Ebre advertix de risc de crescudes ràpides en llits menors i barrancs d'Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya davant pluges intenses i tempestes previstes per a la vesprada.

Sergio De Larrea, triat millor jugador jove de la Lliga Endesa

El base del València Basket Sergio De Larrea ha sigut triat millor jugador jove de la Lliga Endesa després de dominar la votació popular i la d'entrenadors i mitjans. L'internacional espanyol succeïx en el palmarés a Jean Montero i confirma la seua irrupció en l'elit.

Les PAU arranquen en la Comunitat Valenciana amb 25.666 alumnes i servicis mínims al 100% en plena vaga docent

La Comunitat Valenciana inicia el dimarts les PAU amb 25.666 estudiants i servicis mínims del 100% per a exàmens i correccions en ple conflicte per la vaga indefinida del professorat.

Mikel Crespo definix com a èpic l’ascens del València Femení a Lliga F

Mikel Crespo qualifica l'ascens del València Femení a Lliga F com un assoliment èpic després d'empatar en el minut 99 i resistir en la pròrroga per a tornar a la màxima categoria.

Detinguts dos hòmens per empadronar a 18 persones en una vivenda del Puig a canvi de diners

La Policia ha detingut a Sagunt a dos hòmens acusats d'empadronar fraudulentament a fins a 18 persones, dotze d'elles immigrants en situació irregular, en una vivenda del Puig que presentava greus deficiències d'habitabilitat.

Gràffica, la revista que s’ha convertit en arxiu viu de la cultura visual en espanyol

La revista Gràffica va nàixer com un projecte per a divulgar el disseny gràfic des de dins del sector i s'ha consolidat en dèsset anys com a mitjà de referència i arxiu viu de la cultura visual en espanyol.