Ordenen buscar ADN d’Anglés a la roba interior de les xiquetes d’Alcàsser

La justícia ha acordat practicar noves proves en el cas de les xiquetes d’Alcàsser, en aprovar realitzar noves anàlisis genètiques de la roba que portaven Toñi, Miriam i Desirée el 13 de novembre de 1992, quan van ser segrestades, violades, torturades i assassinades per Miguel Ricart i Antonio Anglés. El jutge ha ordenat també noves proves genètiques sobre la moqueta que els assassins van usar per a embolicar els cadàvers de les menors. Busquen semen d’Anglés.

En un acte del jutjat d’instrucció número 6 d’Alzira (València), segons informa ‘Caso Abierto’, el magistrat David Cabrera respon accepta la petició de l’associació Laxshmi, presidida pel criminòleg Félix Ríos, que exerceix l’acusació popular en el cas, per a analitzar nou vestigis amb “noves tècniques forenses“. Analitzaran les robes de les tres xiquetes d’Alcásser i la catifa trobada en la fossa que les embolicava i en la qual els investigadors van trobar semen en el seu moment, encara que no es va arribar a confirmar si pertany a algun dels assassins.

Quines peces analitzaran a la recerca de proves?

També s’analitzaran “el llençol blanc que cobria el matalàs d’espuma” que van trobar en la caseta de La Romana, fibres d’un matalàs “tipus Flex que van recollir en aqueix mateix lloc“, les “bragues de Toñi“, les “samarretes de Miriam i de Desi“, un “tros de fusta i raspadures de l’interior de la caseta” i l'”entapissat sota el fre de mà de l’Opel Corsa” en el qual Anglés i Ricart van raptar a les xiquetes.

Gràcies als avanços de les ciències forenses, algunes proves relacionades amb determinades peces de convicció (moqueta, llençols, etc.), que no es van practicar en el present cas en el passat per falta de temps o les limitacions lògiques de l’època, podrien en data de hui, aportar dades importants de cara a corroborar la participació de l’escapolit Antonio Anglés en el crim, així com les circumstàncies que van envoltar el mateix“, assenyala l’escrit presentat davant el jutge Felix Ríos.

Volen trobar proves científiques que evidencien la culpabilitat d’Anglés. Malgrat la “ferma convicció” que és un dels autors dels crims, segons l’acusació no hi ha “cap indici forense” que l’incrimine. Si Antonio Anglés, fugit de la Justícia, fora capturat i jutjat pels crims d’Alcàsser, no hi hauria “càrrega probatòria forense sòlida” contra ell.

El director tècnic del Laboratori de Genètica Forense de l’Institut de Medicinal Legal de Las Palmas, José Juan Pestano, sosté en l’informe presentat al jutge que trenta anys després d’aquell horrible crim, les actuals tècniques genètiques d’amplificació “poden permetre trobar ADN en proves de convicció on no es va poder obtindre en els anys 90″.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Nteka decidix un triomf clau del Raig davant un Elx en inferioritat

Un gol de Randy Nteka en la recta final va donar al Rayo Vallecano una victòria patida davant un Elx que va jugar amb deu des del minut 39 i es complica la seua lluita per la permanència.

Nteka rescata al Raig davant un Elx en inferioritat i acosta la salvació

Un gol de Randy Nteka en la segona part va donar una victòria vital al Raig davant un Elx que va jugar amb deu per l'expulsió de Pedro Bigas i veu frenada la seua reacció en la lluita per la permanència.

De Fruits mira a la Lliga Conferència després d’un triomf clau del Raig davant l’Elx

Jorge de Fruits destaca que la victòria del Raig davant l'Elx suposa un pas de gegant cap a la salvació i anima a somiar amb la Lliga Conferència.

Dituro assenyala l’expulsió de Bigas com a clau en la derrota de l’Elx davant el Raig

Matías Dituro va considerar que l'expulsió de Pedro Bigas va ser determinant en la derrota de l'Elx davant el Rayo Vallecano per 1-0, i va admetre que l'equip queda en una situació delicada en la lluita per la permanència.

Nteka rescata al Raig davant un Elx en inferioritat numèrica

Un gol de Randy Nteka en la recta final va donar la victòria al Rayo Vallecano davant un Elx que va jugar amb deu des del minut 39 i veu complicar-se encara més la seua lluita per la salvació.

Set ferits en un xoc múltiple entre tres cotxes a Vila-real

Set persones han resultat ferides en un accident de trànsit en la N-340 al seu pas per Vila-real, on han xocat tres vehicles i ha sigut necessària l'excarceració de tres ocupants.

El SanSan de Benicàssim reordena el cartell per a recuperar els concerts suspesos pel vent

El festival SanSan de Benicàssim reprograma per a este divendres partix dels concerts suspesos en la primera jornada per l'alerta groga per fortes ratxes de vent, avançant l'obertura de portes per a encaixar el nou horari.

L’Alcora vibra amb més de mil tambors en una Rompida de l’Hora inoblidable

Més de mil tambors i bombos han trencat el silenci en la plaça d'Espanya de l'Alcora en una Rompida de l'Hora marcada per l'emoció i l'homenatge a Melchor Paús Gozalbo.