Ordenen buscar ADN d’Anglés a la roba interior de les xiquetes d’Alcàsser

La justícia ha acordat practicar noves proves en el cas de les xiquetes d’Alcàsser, en aprovar realitzar noves anàlisis genètiques de la roba que portaven Toñi, Miriam i Desirée el 13 de novembre de 1992, quan van ser segrestades, violades, torturades i assassinades per Miguel Ricart i Antonio Anglés. El jutge ha ordenat també noves proves genètiques sobre la moqueta que els assassins van usar per a embolicar els cadàvers de les menors. Busquen semen d’Anglés.

En un acte del jutjat d’instrucció número 6 d’Alzira (València), segons informa ‘Caso Abierto’, el magistrat David Cabrera respon accepta la petició de l’associació Laxshmi, presidida pel criminòleg Félix Ríos, que exerceix l’acusació popular en el cas, per a analitzar nou vestigis amb «noves tècniques forenses«. Analitzaran les robes de les tres xiquetes d’Alcásser i la catifa trobada en la fossa que les embolicava i en la qual els investigadors van trobar semen en el seu moment, encara que no es va arribar a confirmar si pertany a algun dels assassins.

Quines peces analitzaran a la recerca de proves?

També s’analitzaran «el llençol blanc que cobria el matalàs d’espuma» que van trobar en la caseta de La Romana, fibres d’un matalàs «tipus Flex que van recollir en aqueix mateix lloc«, les «bragues de Toñi«, les «samarretes de Miriam i de Desi«, un «tros de fusta i raspadures de l’interior de la caseta» i l'»entapissat sota el fre de mà de l’Opel Corsa» en el qual Anglés i Ricart van raptar a les xiquetes.

«Gràcies als avanços de les ciències forenses, algunes proves relacionades amb determinades peces de convicció (moqueta, llençols, etc.), que no es van practicar en el present cas en el passat per falta de temps o les limitacions lògiques de l’època, podrien en data de hui, aportar dades importants de cara a corroborar la participació de l’escapolit Antonio Anglés en el crim, així com les circumstàncies que van envoltar el mateix«, assenyala l’escrit presentat davant el jutge Felix Ríos.

Volen trobar proves científiques que evidencien la culpabilitat d’Anglés. Malgrat la «ferma convicció» que és un dels autors dels crims, segons l’acusació no hi ha «cap indici forense» que l’incrimine. Si Antonio Anglés, fugit de la Justícia, fora capturat i jutjat pels crims d’Alcàsser, no hi hauria «càrrega probatòria forense sòlida» contra ell.

El director tècnic del Laboratori de Genètica Forense de l’Institut de Medicinal Legal de Las Palmas, José Juan Pestano, sosté en l’informe presentat al jutge que trenta anys després d’aquell horrible crim, les actuals tècniques genètiques d’amplificació «poden permetre trobar ADN en proves de convicció on no es va poder obtindre en els anys 90″.

Últimes notícies

Carlos Espí fitxa pel Real Madrid fins 2031 després de brillar al Levante

El davanter valencià Carlos Espí deixa el Levante UD i firma pel Real Madrid per cinc temporades, fins al 30 de juny de 2031, després d’una irrupció destacada en l’elit.

Carlos Espí, màxim golejador granota, fitxa pel Real Madrid

El Levante UD ha tancat amb el Real Madrid el traspàs del davanter Carlos Espí, màxima venda d’un jugador de la seua pedrera. El punta valencià, de 20 anys, s’acomiada com a màxim golejador granota de l’última temporada.

1.800 veïns poden tornar a casa pel bon avanç de l’incendi de la Vall d’Uixó

La millora en l’evolució de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó ha permés el retorn de 1.800 persones a Alfondeguilla, Chóvar i Sueras, encara amb el foc sense estabilitzar i unes 5.200 persones desalojades.

L’abstenció de Vox frena la reprovació de Barcala pel cas dels pisos de Les Naus

L’abstenció dels quatre regidors de Vox en el ple d’Alacant ha impedit la reprovació de l’alcalde Luis Barcala, reclamada per l’esquerra per la seua negativa a declarar en la comissió sobre les vivendes públiques de Les Naus.

Veïns d’Ayódar reclamen més prevenció per a evitar nous incendis forestals

Els habitants d’Ayódar han tornat a les seues cases després de l’evacuació per l’incendi de la Vall d'Uixó i exigixen més prevenció per a evitar que es repetisquen focs com este.

El president de la CHJ admet que hi hagué “molt poc temps de maniobra” al barranc del Poyo

Miguel Polo ha detallat al jutjat els missatges que va enviar després de la DANA de 2024, admetent que al barranc del Poyo hi hagué molt poc temps de maniobra i incidint en l’impacte sobre l’abastiment d’aigua i les infraestructures.

El festival FRESCA! tanca la sisena edició amb un 90% d’ocupació

El festival FRESCA!, impulsat per la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats i l’IVC, ha tancat la sisena edició a Alacant amb un 90% d’ocupació i un augment del 12% d’espectadors respecte a 2024. Cinc dels nou muntatges de gran format han esgotat entrades a Casa Mediterráneo, mentre que FRESCA! Al Carrer ha oferit dos espectacles gratuïts en els Jardins de la Diputació.

Quatre de cada deu conductors valencians no revisen la vista abans de conduir

El 42,3 % dels conductors de la Comunitat Valenciana no es fa revisions visuals periòdiques, malgrat que la vista és clau per a la seguretat viària. El COOCV recorda també la importància d’usar ulleres de sol adequades, sobretot amb lents polaritzades.
FILMOTECA D'ESTIU