Ordenen buscar ADN d’Anglés a la roba interior de les xiquetes d’Alcàsser

La justícia ha acordat practicar noves proves en el cas de les xiquetes d’Alcàsser, en aprovar realitzar noves anàlisis genètiques de la roba que portaven Toñi, Miriam i Desirée el 13 de novembre de 1992, quan van ser segrestades, violades, torturades i assassinades per Miguel Ricart i Antonio Anglés. El jutge ha ordenat també noves proves genètiques sobre la moqueta que els assassins van usar per a embolicar els cadàvers de les menors. Busquen semen d’Anglés.

En un acte del jutjat d’instrucció número 6 d’Alzira (València), segons informa ‘Caso Abierto’, el magistrat David Cabrera respon accepta la petició de l’associació Laxshmi, presidida pel criminòleg Félix Ríos, que exerceix l’acusació popular en el cas, per a analitzar nou vestigis amb «noves tècniques forenses«. Analitzaran les robes de les tres xiquetes d’Alcásser i la catifa trobada en la fossa que les embolicava i en la qual els investigadors van trobar semen en el seu moment, encara que no es va arribar a confirmar si pertany a algun dels assassins.

Quines peces analitzaran a la recerca de proves?

També s’analitzaran «el llençol blanc que cobria el matalàs d’espuma» que van trobar en la caseta de La Romana, fibres d’un matalàs «tipus Flex que van recollir en aqueix mateix lloc«, les «bragues de Toñi«, les «samarretes de Miriam i de Desi«, un «tros de fusta i raspadures de l’interior de la caseta» i l'»entapissat sota el fre de mà de l’Opel Corsa» en el qual Anglés i Ricart van raptar a les xiquetes.

«Gràcies als avanços de les ciències forenses, algunes proves relacionades amb determinades peces de convicció (moqueta, llençols, etc.), que no es van practicar en el present cas en el passat per falta de temps o les limitacions lògiques de l’època, podrien en data de hui, aportar dades importants de cara a corroborar la participació de l’escapolit Antonio Anglés en el crim, així com les circumstàncies que van envoltar el mateix«, assenyala l’escrit presentat davant el jutge Felix Ríos.

Volen trobar proves científiques que evidencien la culpabilitat d’Anglés. Malgrat la «ferma convicció» que és un dels autors dels crims, segons l’acusació no hi ha «cap indici forense» que l’incrimine. Si Antonio Anglés, fugit de la Justícia, fora capturat i jutjat pels crims d’Alcàsser, no hi hauria «càrrega probatòria forense sòlida» contra ell.

El director tècnic del Laboratori de Genètica Forense de l’Institut de Medicinal Legal de Las Palmas, José Juan Pestano, sosté en l’informe presentat al jutge que trenta anys després d’aquell horrible crim, les actuals tècniques genètiques d’amplificació «poden permetre trobar ADN en proves de convicció on no es va poder obtindre en els anys 90″.

Últimes notícies

Trobeu la documentació de la jove desapareguda a Sueca prop del cadàver localitzat a Llaurí

La Guàrdia Civil ha localitzat la documentació de la jove de 25 anys desapareguda a Sueca a escassa distància del cadàver trobat a Llaurí, encara pendent d’identificació oficial.

El calcer espanyol cau al 23é lloc mundial amb un 14,2 % menys de producció

El sector del calcer espanyol ha produït uns 60 milions de parells en 2025, un 14,2 % menys que en 2024, i baixa del 19é al 23é lloc del rànquing mundial, amb només el 0,24 % de la producció global.

Les compres de vivenda per estrangers es disparen un 31 % a la Comunitat Valenciana

La compravenda de vivendes per estrangers ha crescut un 31 % a la Comunitat Valenciana entre abril i juny, en un context de caiguda general del mercat i preus en màxims històrics a Espanya.

Mor ofegat un jove de 29 anys al riu Túria a Manises

Agents del GEO de la Policia Nacional han localitzat este matí el cos sense vida d’un home de 29 anys al riu Túria, al terme de Manises, després de desaparèixer ahir de vesprada quan es banyava en esta zona.

Ajudes de fins a 15.000 euros per a agricultors i ramaders afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

Els afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó rebran entre 4.000 i 6.000 euros per hectàrea agrícola, fins a 15.000 per explotació ramadera i compensacions per pèrdua d’animals i danys en equipament.

Porcelanosa redueix el benefici a 13 milions en 2025 per l’alça de l’Impost de Societats

Porcelanosa ha guanyat 13 milions d’euros en 2025, un 55 % menys que en 2024, per l’increment del tipus efectiu de l’Impost de Societats fins al 54 %. Tot i això, el grup ha mantingut la facturació entorn dels 863 milions i ha reforçat la seua expansió internacional.

André Almeida continua al marge mentre el València espera la seua decisió

André Almeida s ha tornat a entrenar dos dies seguits al marge del grup a Paterna mentre València CF i Swansea ja tenen un acord pel seu traspàs i esperen la decisió final del migcampista portugués.

CSIF exigix començar el curs amb totes les plantilles cobertes i aules condicionades

El sindicat CSIF insta Educació a garantir que l’1 de setembre tots els llocs docents estiguen coberts i que els centres educatius tinguen infraestructures i climatització en condicions adequades.
FILMOTECA D'ESTIU