12.7 C
València
Diumenge, 18 gener, 2026

Ordenen buscar ADN d’Anglés a la roba interior de les xiquetes d’Alcàsser

La justícia ha acordat practicar noves proves en el cas de les xiquetes d’Alcàsser, en aprovar realitzar noves anàlisis genètiques de la roba que portaven Toñi, Miriam i Desirée el 13 de novembre de 1992, quan van ser segrestades, violades, torturades i assassinades per Miguel Ricart i Antonio Anglés. El jutge ha ordenat també noves proves genètiques sobre la moqueta que els assassins van usar per a embolicar els cadàvers de les menors. Busquen semen d’Anglés.

En un acte del jutjat d’instrucció número 6 d’Alzira (València), segons informa ‘Caso Abierto’, el magistrat David Cabrera respon accepta la petició de l’associació Laxshmi, presidida pel criminòleg Félix Ríos, que exerceix l’acusació popular en el cas, per a analitzar nou vestigis amb “noves tècniques forenses“. Analitzaran les robes de les tres xiquetes d’Alcásser i la catifa trobada en la fossa que les embolicava i en la qual els investigadors van trobar semen en el seu moment, encara que no es va arribar a confirmar si pertany a algun dels assassins.

Quines peces analitzaran a la recerca de proves?

També s’analitzaran “el llençol blanc que cobria el matalàs d’espuma” que van trobar en la caseta de La Romana, fibres d’un matalàs “tipus Flex que van recollir en aqueix mateix lloc“, les “bragues de Toñi“, les “samarretes de Miriam i de Desi“, un “tros de fusta i raspadures de l’interior de la caseta” i l'”entapissat sota el fre de mà de l’Opel Corsa” en el qual Anglés i Ricart van raptar a les xiquetes.

Gràcies als avanços de les ciències forenses, algunes proves relacionades amb determinades peces de convicció (moqueta, llençols, etc.), que no es van practicar en el present cas en el passat per falta de temps o les limitacions lògiques de l’època, podrien en data de hui, aportar dades importants de cara a corroborar la participació de l’escapolit Antonio Anglés en el crim, així com les circumstàncies que van envoltar el mateix“, assenyala l’escrit presentat davant el jutge Felix Ríos.

Volen trobar proves científiques que evidencien la culpabilitat d’Anglés. Malgrat la “ferma convicció” que és un dels autors dels crims, segons l’acusació no hi ha “cap indici forense” que l’incrimine. Si Antonio Anglés, fugit de la Justícia, fora capturat i jutjat pels crims d’Alcàsser, no hi hauria “càrrega probatòria forense sòlida” contra ell.

El director tècnic del Laboratori de Genètica Forense de l’Institut de Medicinal Legal de Las Palmas, José Juan Pestano, sosté en l’informe presentat al jutge que trenta anys després d’aquell horrible crim, les actuals tècniques genètiques d’amplificació “poden permetre trobar ADN en proves de convicció on no es va poder obtindre en els anys 90″.

Últimes notícies

Tárrega va patir un gir en el genoll i Corberán demana un central per al València

César Tárrega es va retirar a la mitja hora després d'un gir en el genoll davant el Getafe. Corberán va explicar l'antecedent d'edema ossi i va reclamar fitxar un central davant les baixes.

Corberán enaltix a Gayà com a exemple de sentiment valencianista

València va guanyar 0-1 al Getafe amb un gol decisiu de Gayà, la seua primera victòria a domicili del curs. Corberán va destacar el lideratge del capità i la necessitat de sumar.

Gayà reivindica el seu compromís després de decidir el Getafe-València amb un gol

El capità del València va marcar en el 84 el 0-1 davant el Getafe i va defendre el seu compromís amb el club. Gayà va recordar que lluita per l'escut des dels onze anys i va destacar el caràcter de l'equip.

Gayà reivindica el seu compromís després de decidir el Getafe-València amb un gol

El capità del València va marcar en el 84' el 0-1 a Getafe i va respondre als dubtes sobre el seu lliurament. Va detallar el pla de la jugada i el tram final de sofriment.

Gayà decidix en el 84 i dona aire al València a Getafe

El València va véncer 0-1 en el Coliseum amb una miqueta tardà de José Luis Gayà després de passada de Ugrinic. Corberán va firmar el seu primer triomf a domicili i guanya oxigen.

Van der Poel domina a Benidorm i reforça el lideratge en la Copa del Món; Orts, tercer

Van der Poel va guanyar a Benidorm després de rodar en solitari des de la primera volta i va enfortir el seu lideratge. Nys va ser segon i Felipe Orts va acabar tercer, a 34 segons

Gayà rescata al València amb un gol en el 84 en el Coliseum

Un gol de José Luis Gayà en el minut 84 va donar al València un 0-1 clau en el Coliseum i va alleujar a Carlos Corberán. El Getafe va prolongar la seua mala ratxa.

Gayà decidix en el 84 i alleuja a Corberán en el 0-1 del València a Getafe

Un gol de José Luis Gayà en el 84 va donar al València la seua primera victòria a domicili de l'era Corberán, 0-1 davant el Getafe, i va tallar una ratxa negativa. El xoc, espés i amb poques ocasions, es va decidir per una passada de Ugrinic que va trencar línies.