Mastodon
22.1 C
València
Dijous, 18 setembre, 2025

Ordenen buscar ADN d’Anglés a la roba interior de les xiquetes d’Alcàsser

La justícia ha acordat practicar noves proves en el cas de les xiquetes d’Alcàsser, en aprovar realitzar noves anàlisis genètiques de la roba que portaven Toñi, Miriam i Desirée el 13 de novembre de 1992, quan van ser segrestades, violades, torturades i assassinades per Miguel Ricart i Antonio Anglés. El jutge ha ordenat també noves proves genètiques sobre la moqueta que els assassins van usar per a embolicar els cadàvers de les menors. Busquen semen d’Anglés.

En un acte del jutjat d’instrucció número 6 d’Alzira (València), segons informa ‘Caso Abierto’, el magistrat David Cabrera respon accepta la petició de l’associació Laxshmi, presidida pel criminòleg Félix Ríos, que exerceix l’acusació popular en el cas, per a analitzar nou vestigis amb “noves tècniques forenses“. Analitzaran les robes de les tres xiquetes d’Alcásser i la catifa trobada en la fossa que les embolicava i en la qual els investigadors van trobar semen en el seu moment, encara que no es va arribar a confirmar si pertany a algun dels assassins.

Quines peces analitzaran a la recerca de proves?

També s’analitzaran “el llençol blanc que cobria el matalàs d’espuma” que van trobar en la caseta de La Romana, fibres d’un matalàs “tipus Flex que van recollir en aqueix mateix lloc“, les “bragues de Toñi“, les “samarretes de Miriam i de Desi“, un “tros de fusta i raspadures de l’interior de la caseta” i l'”entapissat sota el fre de mà de l’Opel Corsa” en el qual Anglés i Ricart van raptar a les xiquetes.

Gràcies als avanços de les ciències forenses, algunes proves relacionades amb determinades peces de convicció (moqueta, llençols, etc.), que no es van practicar en el present cas en el passat per falta de temps o les limitacions lògiques de l’època, podrien en data de hui, aportar dades importants de cara a corroborar la participació de l’escapolit Antonio Anglés en el crim, així com les circumstàncies que van envoltar el mateix“, assenyala l’escrit presentat davant el jutge Felix Ríos.

Volen trobar proves científiques que evidencien la culpabilitat d’Anglés. Malgrat la “ferma convicció” que és un dels autors dels crims, segons l’acusació no hi ha “cap indici forense” que l’incrimine. Si Antonio Anglés, fugit de la Justícia, fora capturat i jutjat pels crims d’Alcàsser, no hi hauria “càrrega probatòria forense sòlida” contra ell.

El director tècnic del Laboratori de Genètica Forense de l’Institut de Medicinal Legal de Las Palmas, José Juan Pestano, sosté en l’informe presentat al jutge que trenta anys després d’aquell horrible crim, les actuals tècniques genètiques d’amplificació “poden permetre trobar ADN en proves de convicció on no es va poder obtindre en els anys 90″.

Últimes notícies

Aena dispararà les seues inversions en aeroports espanyols fins a 12.888 milions entre 2027 i 2031

Aena destinarà 12.888 milions a la seua xarxa a Espanya durant 2027-2031, més del triple que en el quinquenni previ. El Govern el definix com la major inversió en dècades.

Sánchez anuncia 1.000 milions per a l’aeroport d’Alacant entre 2027 i 2031

El president del Govern anuncia una inversió de 1.000 milions per a l'aeroport d'Alacant entre 2027 i 2031, orientada a modernització i augment de capacitat.

Aena dispararà les seues inversions en aeroports espanyols fins a 12.888 milions entre 2027 i 2031

Aena preveu elevar la inversió en la seua xarxa espanyola fins a 12.888 milions en el període 2027-2031. El pla apunta a modernització, capacitat i millor experiència de l'usuari.

Una acusació demana que la jutgessa de la DANA requerisca a À Punt el vídeo del Cecopi del 29-O

Ciutadans, com a acusació popular, sol·licita que el jutjat requerisca a À Punt tot el vídeo i àudio en brut del Cecopi del 29-O i dies posteriors. La petició arriba després de l'oferiment de la cadena, condicionat a un requeriment judicial, i la denúncia per la filtració del material.

Alacant lidera l’augment de passatgers a l’agost amb un 10% interanual

Espanya va rebre 11,7 milions de passatgers internacionals a l'agost, un 5,4% més. Alacant va ser l'aeroport amb el major avanç relatiu del mes, amb un 10%.

Detingut a Orihuela per assaltar a una dona de 85 anys amb el mataleón; la víctima va estar tres dies en l’UCI

Un jove de 25 anys va ser detingut a Orihuela després d'immobilitzar pel coll a una dona de 85 anys en el portal de la seua casa i arrabassar-li la bossa. La víctima va passar tres dies en l'UCI i rep tractament per seqüeles psicològiques.

L’onzena manifestació contra Mazón unirà Paiporta i València el 28 de setembre

Dos columnes eixiran a les 18.00 des de Paiporta i la Rambleta per a confluir en el 'Pont de la Solidaritat', en la vespra dels 11 mesos de la dana. La marxa manté la pressió per la gestió del 29 d'octubre

Tallada la N-337 a Gandia després del xoc d’un camió grua contra un pont

La N-337 roman tallada a Gandia després que un camió amb grua impactara contra un pont. El trànsit està desviat i s'avaluen els danys; també es talla la N-332 en sentit València per despreniments.