Ordenen evacuar diversos nuclis de població de la Laguna pel volcà de La Palma

 

La nova bugada del volcà de la Palma està causant estralls, que han obligat a nous confinaments i que afecten més de 3.000 persones.

Amenaçant zones que fins al moment no estaven en risc, el volcà, amb el seu baluern i les seues explosions, no dona treva.

Preocupa la direcció del vent, que podria obligar a tancar l’espai aeri i es tem que afecte fins i tot el de Tenerife. S’espera que el vent canvie a l’oest, un gir que podria provocar el desplaçament de cendres i de diòxid de sofre, un gas especialment tòxic.

A més, durant la passada nit la velocitat dels rius de lava no va deixar d’augmentar, arribant a baixar a 700 metres per hora.

Per este motiu han ordenat evacuar diversos nuclis de població de la Laguna pel volcà de La Palma.

Els experts no saben si el volcà està recarregant magma o encara expulsa el que hi ha en el reservori

 

Els sismòlegs analitzen els terratrémols que no paren La Palma, perquè a tanta profunditat, hui es localitzen 40 quilòmetres, poden significar dos coses: o que es buida el magma i es reajusten les plaques, o que s’està recarregant la cambra magmàtica. Si això fora així, la injecció permanent de magma al reservorio presagiaria que l’erupció podria durar molt de temps.

 

La lava flueix lenta i amenaça àrees en les quals s’ha evacuat a 800 persones

 

La bugada que va obligar a evacuar ahir a unes 800 persones en Los Llanos d’Aridane avança lenta però inexorablement amenaçant elements urbans, i els tècnics de l’emergència volcànica esperen supervisar un mapa de perillositat respecte al rumb que podria prendre la lava.

El mapa ha sigut encarregat pel director tècnic del Pevolca, Miguel Ángel Morcuende, qui també ha especificat que la xifra de persones evacuades de Los Llanos d’Aridane pot variar perquè molts veïns havien abandonat la zona prèviament, fa dies, retirant estris dels seus habitatges en previsió que poguera ocórrer alguna cosa.

A més, la portaveu científica del Pevolca, María José Blanco, ha indicat que en les últimes hores ha augmentat el senyal de tremor volcànic, la qual cosa en principi assenyala que hi ha un major contingut de gas en el magma que està eixint del centre eruptiu.

 

L’altura de la columna de cendres i gasos aconsegueix els 3.500 metres i encara que les brises són favorables a la qualitat de l’aire,  portaran les cendres a l’oest i est de la Palma, i fonamentalment al sud, i no es descarta que caiga cendra fina en el sud de Tenerife.

És probable que afecte les operacions en l’aeroport de la Palma, i podria fer-lo en el de Tenerife sud, encara que no s’esperen canvis en este aspecte fins al dijous, ha afegit María José Blanco.

Ordenen evacuar diversos nuclis de població de la Laguna per la proximitat de la lava del volcà de la Palma

El Pevolca ha ordenat evacuar diversos nuclis poblacionals de la Laguna a causa de l’avanç de la bugada de lava del volcà de la Palma. Este desallotjament afecta quasi 800 veïns de la vall de Los Llanos.

Últimes notícies

Pérez Llorca assegura que no hi ha alternativa al PP en 2027

Juanfran Pérez Llorca afirma en un acte al Puig de Santa Maria que les eleccions de 2027 entren en l’‘esprint final’ i que no veu alternativa al PP, en al·lusió directa a Diana Morant. La portaveu popular al Congrés, Esther Muñoz, dona per fets els ‘últims mesos’ de Pedro Sánchez a la Moncloa i contraposa la seua gestió a la d’Alberto Núñez Feijóo.

Xàtiva arriba als 31,9 graus i encapçala la pujada de temperatures

Les màximes han pujat fins a 4 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, amb Xàtiva al capdavant amb 31,9 graus, la més alta del dia.

Vapejadors i pornografia als 8 anys: alarma entre menors a Alzira

La UPCCA d’Alzira ha detectat vapejadors i consum de pornografia en menors de huit i nou anys, alguns com a regal de comunió o venuts per altres xiquets. L’Ajuntament prepara noves accions i ampliarà l’estudi a Primària davant l’augment d’addiccions a pantalles i nicotina.

Paiporta comença a enderrocar el Pont Vell per alçar un pas més segur després de la dana

Paiporta ha iniciat l’enderroc del Pont Vell, molt danyat per la dana del 29 d’octubre de 2024, per substituir-lo per una nova estructura més segura i amb un 45 % més de capacitat hidràulica.

Louzán defensa que la final del Mundial 2030 es jugue a Espanya i apunta València com a nova seu

El president de la RFEF, Rafael Louzán, ha insistit que la final del Mundial 2030 s’ha de disputar a Espanya i ha obert la porta que València entre en el llistat de seus després de la caiguda de Màlaga i A Coruña.

L’Eldense viu en tensió per la possible arribada de Messi com a propietari

La plantilla i el tècnic interí de l’Eldense, Josep Ferrando, han admés que viuen una setmana especial davant l’interés de Lionel Messi per comprar el club, encara que intenten centrar-se en el pròxim partit davant l’Sporting a El Molinón.

Desmantellada una macroxarxa que portava cocaïna a Menorca des de València

Interior ha desarticulat una banda que introduïa cocaïna a gran escala a Menorca des de València, Barcelona i Mallorca, amb onze detinguts i més de sis quilos intervinguts.

El dèficit públic valencià baixa fins a 1.694 milions però continua en l’1,02 % del PIB

El dèficit públic de la Comunitat Valenciana ha arribat en el primer semestre a 1.694 milions d’euros, l’1,02 % del PIB, per davall dels 1.960 milions i l’1,25 % d’un any abans. A Espanya, el dèficit de les administracions públiques (sense locals) ha pujat un 6,4 % fins als 33.668 milions, l’1,89 % del PIB.