Ordenen evacuar diversos nuclis de població de la Laguna pel volcà de La Palma

 

La nova bugada del volcà de la Palma està causant estralls, que han obligat a nous confinaments i que afecten més de 3.000 persones.

Amenaçant zones que fins al moment no estaven en risc, el volcà, amb el seu baluern i les seues explosions, no dona treva.

Preocupa la direcció del vent, que podria obligar a tancar l’espai aeri i es tem que afecte fins i tot el de Tenerife. S’espera que el vent canvie a l’oest, un gir que podria provocar el desplaçament de cendres i de diòxid de sofre, un gas especialment tòxic.

A més, durant la passada nit la velocitat dels rius de lava no va deixar d’augmentar, arribant a baixar a 700 metres per hora.

Per este motiu han ordenat evacuar diversos nuclis de població de la Laguna pel volcà de La Palma.

Els experts no saben si el volcà està recarregant magma o encara expulsa el que hi ha en el reservori

 

Els sismòlegs analitzen els terratrémols que no paren La Palma, perquè a tanta profunditat, hui es localitzen 40 quilòmetres, poden significar dos coses: o que es buida el magma i es reajusten les plaques, o que s’està recarregant la cambra magmàtica. Si això fora així, la injecció permanent de magma al reservorio presagiaria que l’erupció podria durar molt de temps.

 

La lava flueix lenta i amenaça àrees en les quals s’ha evacuat a 800 persones

 

La bugada que va obligar a evacuar ahir a unes 800 persones en Los Llanos d’Aridane avança lenta però inexorablement amenaçant elements urbans, i els tècnics de l’emergència volcànica esperen supervisar un mapa de perillositat respecte al rumb que podria prendre la lava.

El mapa ha sigut encarregat pel director tècnic del Pevolca, Miguel Ángel Morcuende, qui també ha especificat que la xifra de persones evacuades de Los Llanos d’Aridane pot variar perquè molts veïns havien abandonat la zona prèviament, fa dies, retirant estris dels seus habitatges en previsió que poguera ocórrer alguna cosa.

A més, la portaveu científica del Pevolca, María José Blanco, ha indicat que en les últimes hores ha augmentat el senyal de tremor volcànic, la qual cosa en principi assenyala que hi ha un major contingut de gas en el magma que està eixint del centre eruptiu.

 

L’altura de la columna de cendres i gasos aconsegueix els 3.500 metres i encara que les brises són favorables a la qualitat de l’aire,  portaran les cendres a l’oest i est de la Palma, i fonamentalment al sud, i no es descarta que caiga cendra fina en el sud de Tenerife.

És probable que afecte les operacions en l’aeroport de la Palma, i podria fer-lo en el de Tenerife sud, encara que no s’esperen canvis en este aspecte fins al dijous, ha afegit María José Blanco.

Ordenen evacuar diversos nuclis de població de la Laguna per la proximitat de la lava del volcà de la Palma

El Pevolca ha ordenat evacuar diversos nuclis poblacionals de la Laguna a causa de l’avanç de la bugada de lava del volcà de la Palma. Este desallotjament afecta quasi 800 veïns de la vall de Los Llanos.

Últimes notícies

Pérez Llorca considera que la vaga de docents ja no té sentit en plena negociació

Juanfran Pérez Llorca afirma que la vaga del professorat valencià ha perdut sentit perquè la Generalitat manté la negociació oberta i mostra voluntat d'acord.

Pérez Llorca defén que els pròxims pressupostos faran justícia fiscal a la societat valenciana

Juanfran Pérez Llorca anuncia que els pròxims pressupostos de la Generalitat Valenciana inclouran una rebaixa fiscal i millores salarials per a docents, que, sosté, iniciaran una etapa de major justícia fiscal en la Comunitat.

Paco Roca denuncia el plagi d’un cartell seu i alerta de l’ús indegut de la IA

Paco Roca denuncia el plagi del cartell de la 60 Fira del Llibre de València en un anunci de la Fira del Llibre de San Martín de la Vega i advertix del risc d'usar IA vulnerant drets d'autor.

Educació i sindicats xoquen per les ràtios i la Conselleria prepara una nova proposta

La Conselleria d'Educació i els sindicats docents mantenen el seu desacord sobre la reducció de ràtios i l'administració es compromet a presentar una nova proposta mentres continua la vaga indefinida.

La regidora de Vox a València Cecilia Herrero serà jutjada per un delicte d’odi

L'Audiència de València manté el processament de la regidora de Vox Cecilia Herrero per un presumpte delicte d'odi per missatges reiterats contra migrants, col·lectiu LGTBI i persones amb discapacitat.

Educació precisa que la revisió salarial pactada amb ANPE i CSIF cobrirà els 200 euros fins a 2028

Educació aclarix en la taula sectorial que l'actualització conforme a l'IPC afectarà el total dels 200 euros de pujada del complement específic pactats amb ANPE i CSIF fins a 2028, i no sols a l'últim tram de 50 euros.

Dos nous crebalossos reforcen la reintroducció en la Tinença de Benifassà

Dos nous exemplars de crebalossos s'incorporen al projecte de reintroducció en la Tinença de Benifassà, que busca consolidar una població estable d'esta au en perill d'extinció.

Un bomber critica que en la dana no s’activara a tota la plantilla i solo es demanaren voluntaris

Un bomber de la Unitat de Xàtiva va declarar com a testimoni que, durant la dana en la qual van morir 230 persones, s'hauria d'haver activat a tota la plantilla i no sols haver demanat voluntaris.