Ordenen evacuar diversos nuclis de població de la Laguna pel volcà de La Palma

 

La nova bugada del volcà de la Palma està causant estralls, que han obligat a nous confinaments i que afecten més de 3.000 persones.

Amenaçant zones que fins al moment no estaven en risc, el volcà, amb el seu baluern i les seues explosions, no dona treva.

Preocupa la direcció del vent, que podria obligar a tancar l’espai aeri i es tem que afecte fins i tot el de Tenerife. S’espera que el vent canvie a l’oest, un gir que podria provocar el desplaçament de cendres i de diòxid de sofre, un gas especialment tòxic.

A més, durant la passada nit la velocitat dels rius de lava no va deixar d’augmentar, arribant a baixar a 700 metres per hora.

Per este motiu han ordenat evacuar diversos nuclis de població de la Laguna pel volcà de La Palma.

Els experts no saben si el volcà està recarregant magma o encara expulsa el que hi ha en el reservori

 

Els sismòlegs analitzen els terratrémols que no paren La Palma, perquè a tanta profunditat, hui es localitzen 40 quilòmetres, poden significar dos coses: o que es buida el magma i es reajusten les plaques, o que s’està recarregant la cambra magmàtica. Si això fora així, la injecció permanent de magma al reservorio presagiaria que l’erupció podria durar molt de temps.

 

La lava flueix lenta i amenaça àrees en les quals s’ha evacuat a 800 persones

 

La bugada que va obligar a evacuar ahir a unes 800 persones en Los Llanos d’Aridane avança lenta però inexorablement amenaçant elements urbans, i els tècnics de l’emergència volcànica esperen supervisar un mapa de perillositat respecte al rumb que podria prendre la lava.

El mapa ha sigut encarregat pel director tècnic del Pevolca, Miguel Ángel Morcuende, qui també ha especificat que la xifra de persones evacuades de Los Llanos d’Aridane pot variar perquè molts veïns havien abandonat la zona prèviament, fa dies, retirant estris dels seus habitatges en previsió que poguera ocórrer alguna cosa.

A més, la portaveu científica del Pevolca, María José Blanco, ha indicat que en les últimes hores ha augmentat el senyal de tremor volcànic, la qual cosa en principi assenyala que hi ha un major contingut de gas en el magma que està eixint del centre eruptiu.

 

L’altura de la columna de cendres i gasos aconsegueix els 3.500 metres i encara que les brises són favorables a la qualitat de l’aire,  portaran les cendres a l’oest i est de la Palma, i fonamentalment al sud, i no es descarta que caiga cendra fina en el sud de Tenerife.

És probable que afecte les operacions en l’aeroport de la Palma, i podria fer-lo en el de Tenerife sud, encara que no s’esperen canvis en este aspecte fins al dijous, ha afegit María José Blanco.

Ordenen evacuar diversos nuclis de població de la Laguna per la proximitat de la lava del volcà de la Palma

El Pevolca ha ordenat evacuar diversos nuclis poblacionals de la Laguna a causa de l’avanç de la bugada de lava del volcà de la Palma. Este desallotjament afecta quasi 800 veïns de la vall de Los Llanos.

Últimes notícies

Detingut per agredir la seua parella en un càmping de Guardamar i fugir amb furgoneta

Un home de 25 anys ha sigut detingut després d'agredir la seua parella en un càmping de Guardamar del Segura i fugir amb una furgoneta. La víctima ha sigut atesa i ja ha rebut l'alta mèdica en no ser greus les lesions.

El quintet valencià Spanish Brass tocarà l’himne d’Espanya en la final del Mundial

El quintet de metalls valencià Spanish Brass ha sigut triat per interpretar este diumenge l’himne nacional en la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina a Nova York.

Torrevieja es convertix en l’epicentre mundial de les habaneres amb 700 coralistes de 13 països

Torrevieja acull fins al 25 de juliol el 72é Certamen Coral Internacional d’Habaneras i Polifonia, amb més de 700 cantors de 13 països i quasi 50.000 euros en premis. La gala inaugural s’ha avançat al migdia per no coincidir amb la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina.

Rescatats a Xàbia dos adults i dos menors arrossegats mar endins amb caiac

Dos adults i dos menors que no podien tornar a la costa en caiac han sigut rescatats per Salvament Marítim a Xàbia després de ser arrossegats mar endins per la corrent.

El FIB de 2027 ja té dates i posa a la venda els primers abonaments este dimarts

El Festival Internacional de Benicàssim celebrarà la seua 31a edició del 15 al 17 de juliol de 2027 i llançarà este dimarts 3.000 primers abonaments promocionals.

Nit rècord de calor a Castelló de la Plana amb 27,2 graus, la més càlida en 115 anys

Castelló de la Plana ha viscut la nit més càlida des de 1911, amb 27,2 graus de mínima i una humitat molt alta, en una nova nit tòrrida a la Comunitat Valenciana a les portes d’una altra ona de calor.

Formació obligatòria en emergències i nou Fons de Resiliència proposats pel PSPV

El PSPV ha registrat en Les Corts una Proposició de Llei per a garantir formació obligatòria en emergències a tota la ciutadania i crear un Fons Valencià de Resiliència dotat amb el 2 % del pressupost autonòmic en protecció civil.

Temperatures de fins a 39 °C encenen l’avís taronja en el nord de València i el sud d’Alacant

Aemet ha activat hui l’avís taronja per calor extrema a l’interior nord de València i el litoral sud d’Alacant, amb màximes de fins a 39 graus.