Ordenen evacuar diversos nuclis de població de la Laguna pel volcà de La Palma

 

La nova bugada del volcà de la Palma està causant estralls, que han obligat a nous confinaments i que afecten més de 3.000 persones.

Amenaçant zones que fins al moment no estaven en risc, el volcà, amb el seu baluern i les seues explosions, no dona treva.

Preocupa la direcció del vent, que podria obligar a tancar l’espai aeri i es tem que afecte fins i tot el de Tenerife. S’espera que el vent canvie a l’oest, un gir que podria provocar el desplaçament de cendres i de diòxid de sofre, un gas especialment tòxic.

A més, durant la passada nit la velocitat dels rius de lava no va deixar d’augmentar, arribant a baixar a 700 metres per hora.

Per este motiu han ordenat evacuar diversos nuclis de població de la Laguna pel volcà de La Palma.

Els experts no saben si el volcà està recarregant magma o encara expulsa el que hi ha en el reservori

 

Els sismòlegs analitzen els terratrémols que no paren La Palma, perquè a tanta profunditat, hui es localitzen 40 quilòmetres, poden significar dos coses: o que es buida el magma i es reajusten les plaques, o que s’està recarregant la cambra magmàtica. Si això fora així, la injecció permanent de magma al reservorio presagiaria que l’erupció podria durar molt de temps.

 

La lava flueix lenta i amenaça àrees en les quals s’ha evacuat a 800 persones

 

La bugada que va obligar a evacuar ahir a unes 800 persones en Los Llanos d’Aridane avança lenta però inexorablement amenaçant elements urbans, i els tècnics de l’emergència volcànica esperen supervisar un mapa de perillositat respecte al rumb que podria prendre la lava.

El mapa ha sigut encarregat pel director tècnic del Pevolca, Miguel Ángel Morcuende, qui també ha especificat que la xifra de persones evacuades de Los Llanos d’Aridane pot variar perquè molts veïns havien abandonat la zona prèviament, fa dies, retirant estris dels seus habitatges en previsió que poguera ocórrer alguna cosa.

A més, la portaveu científica del Pevolca, María José Blanco, ha indicat que en les últimes hores ha augmentat el senyal de tremor volcànic, la qual cosa en principi assenyala que hi ha un major contingut de gas en el magma que està eixint del centre eruptiu.

 

L’altura de la columna de cendres i gasos aconsegueix els 3.500 metres i encara que les brises són favorables a la qualitat de l’aire,  portaran les cendres a l’oest i est de la Palma, i fonamentalment al sud, i no es descarta que caiga cendra fina en el sud de Tenerife.

És probable que afecte les operacions en l’aeroport de la Palma, i podria fer-lo en el de Tenerife sud, encara que no s’esperen canvis en este aspecte fins al dijous, ha afegit María José Blanco.

Ordenen evacuar diversos nuclis de població de la Laguna per la proximitat de la lava del volcà de la Palma

El Pevolca ha ordenat evacuar diversos nuclis poblacionals de la Laguna a causa de l’avanç de la bugada de lava del volcà de la Palma. Este desallotjament afecta quasi 800 veïns de la vall de Los Llanos.

Últimes notícies

Una persona mor i tres resulten ferides en eixir de la via un cotxe a Montesa

Una persona ha mort i tres han resultat ferides de diversa consideració en eixir de la carretera un cotxe a l’A-35, en el terme de Montesa, este dissabte de vesprada.

Les màximes baixen lleugerament a la Comunitat Valenciana però encara freguen els 40 graus a l’interior

Les temperatures màximes han descendit lleugerament a la Comunitat Valenciana este dissabte, però han continuat molt altes a l’interior, amb 39,2 graus a Ayora i ratxes de vent de fins a 100 km/h a Benissa.

Fugida d’un bou i diverses vaquetes durant els festejos taurins de Gátova

L’Ajuntament de Gátova ha informat que un bou s’ha escapat durant les festes taurines del municipi i continua en llibertat en la zona d’El Rodeno, mentres les vaquetes ja estan controlades a l’Alameda.

Quique Llopis es retira de la Liga Diamant de Londres per molèsties als isquios

L’atleta valencià Quique Llopis ha decidit no córrer els 110 metres tanques de la Liga Diamant de Londres per unes molèsties als isquios, a pocs dies del Campionat d’Espanya de Màlaga.

Rescatades onze persones en afonar-se un catamarà prop de l’illa de Tabarca

Onze persones han sigut rescatades il·leses després que un catamarà haja començat a afonar-se front a l’illa de Tabarca, a Santa Pola. Salvament Marítim i Bombers d’Alicante han coordinat un dispositiu amb vaixells i helicòpter.

Aemet activa avís taronja dilluns a l’interior nord de València per màximes de 39 graus

Aemet ha activat per a dilluns l’avís taronja a l’interior nord de València per màximes de 39 graus i manté també avisos grocs per calor i tempestes a diverses zones de la Comunitat Valenciana diumenge i dilluns.

Begoña Carrasco promet seguir fent de Castelló una terra d’oportunitats fins a 2027

L’alcaldessa de Castelló i candidata del PP a la reelecció en 2027, Begoña Carrasco, ha reafirmat el seu compromís de continuar transformant la ciutat en una terra d’oportunitats, amb menys impostos, més vivenda i millors servicis.

L’esclafit de Josele Ballester al British Open el col·loca en la lluita pels llocs capdavanters

El castellonenc Josele Ballester ha firmat -4 en la tercera ronda del British Open, és -3 en el total i aspira a ficar-se entre els vint primers en el seu segon Abiert Britànic, disputat a Royal Birkdale.