Desarticulen una organització dedicada a la immigració il·legal

 

Agents de la Policia Nacional han desarticulat la branca espanyola d’una organització criminal transnacional dedicada a l’afavoriment de la immigració il·legal de ciutadans bangladesins. Han estat detingudes tres persones a Alacant (2) i Madrid, ingressant-ne una a la presó.

El trasllat migratori complet des de Bangla Desh a Espanya dura més d’un any. L’organització a què pertanyien cobrava una mitjana de 12.000 euros a cada migrant per l’itinerari cap a Espanya, estimant uns beneficis que podrien pujar a milions d’euros.

L’entramat criminal a què pertanyen els arrestats està presumptament implicat en, almenys, set homicidis, sent responsable d’organitzar diferents episodis migratoris clandestins via marítima des del Marroc a Espanya, utilitzant embarcacions no aptes per a les navegacions transatlàntiques.

Xarxa transnacional

 

Els membres de l’organització criminal estaven assentats a Bangla Desh, Índia, Mali, Dubai, Algèria, Marroc i Espanya. Un dels caps de l’organització era a la ciutat de Madrid, on facilitava al trànsit de persones d’origen bangladesí cap a Espanya.

Gestionava la recepció dels migrants després de creuar d’Algèria al Marroc de manera clandestina, després de ser assistits pels passadors de l’organització. També s’encarregava de l’allotjament dels migrants a una xarxa de pisos ubicats a Fes, Tànger i Rabat, així com de la cruïlla en embarcacions des del Marroc a Espanya.

L’organització cobrava una mitjana de 12.000 euros a cada migrant pel trànsit cap a la destinació. D’esta xifra, 5.000 euros corresponien a l’encreuament del Marroc a Espanya utilitzant embarcacions, quantitat que retenia el col·laborador establert a Madrid a canvi d’un percentatge. S’estima que els beneficis obtinguts per la xarxa criminal, establerta a tots els països de la ruta migratòria entre Bangla Desh i Espanya, podrien pujar a milions d’euros.

 

Investigació policial

 

L’operació policial ha aconseguit desarticular la branca espanyola i marroquina de l’organització criminal transnacional i ha quedat acreditada la seua gran capacitat operativa, estabilitat i permanència en l’oratge, així com el seu alt nivell d’implantació a tots els països involucrats a la ruta.

L’operatiu policial ha culminat amb tres detinguts a Alacant (2) i Madrid pels presumptes delictes de pertinença a organització criminal contra els drets dels ciutadans estrangers i delicte d’homicidi.

Els investigadors han constatat que el cap de la branca espanyola i marroquina d’esta organització criminal transnacional havia abandonat Espanya just després de l’afonament de l’embarcació i així es va posar fora de l’abast de les autoritats espanyoles. Durant este temps va romandre a Dubai i Marroc, i va ser localitzat al mes d’octubre pels investigadors d’Alacant precipitant que es culmine la investigació.

Així mateix, s’ha fet una inspecció en un local del districte de Lavapiés a Madrid i s’han intervingut quatre telèfons mòbils, un ordinador, 15 euros en efectiu, una màquina de comptar bitllets i diversa documentació relacionada amb la investigació.

Colpejats i amenaçats

 

Gràcies a la investigació, els agents han constatat que la xarxa criminal a què pertanyien va estar presumptament implicada en el naufragi esdevingut el 26 de novembre de 2019 pel qual van morir diverses persones.

Partint de Nador en una embarcació molt xicoteta en proporció a la seua ocupació la qual presentava deficiències visibles per la qual cosa els integrants de l’organització van colpejar amb pals i van amenaçar a punta de ganivet els migrants perquè pugessen a l’embarcació, doblegant així la seua voluntat.

Un cop en ruta amb destinació a Espanya, el motor va deixar de funcionar i l’embarcació abans esmentada va començar a afonar-se. Van morir migrants d’origen subsaharià i de Bangla Desh i els seus cossos van ser llançats a l’aigua.

Les embarcacions no complien les mínimes condicions de seguretat, atés que els membres de l’organització no facilitaven armilles salvavides, fent-los entrega únicament de càmeres d’aire de color negre desinflades sense preocupar-se de si sabien nedar.

Últimes notícies

La Tomatina es menja ara en cucurutxo amb un gelat de tomaca fet a Buñol

La gelateria italiana Al Bacio, regentada per Diego Salvati a Buñol, ha creat un gelat de tomaca amb producte local com a homenatge gastronòmic a la Tomatina. L’elaboració, de sabor salat i en edició limitada, busca l’equilibri entre l’acidesa del tomata i el punt dolç d’un gelat tradicional.

225 conductors acaben davant del jutge en juliol a la Comunitat Valenciana per delictes de trànsit

La Guàrdia Civil ha posat a disposició judicial 225 conductors en juliol a la Comunitat Valenciana per delictes contra la seguretat viària, més de la mitat per alcohol. València concentra bona part de les actuacions per conduir sense permís i sota els efectes de l'alcohol.

Avís taronja divendres per pluges intenses a l’interior de València

Aemet ha activat per a este divendres a la vesprada l’avís taronja a l’interior de València per pluges de fins a 40 l/m² en una hora i alerta també per tempestes, calor extrema i risc molt alt d’incendis forestals.

Cap de setmana d’agost amb possibles ruixats i temperatures màximes a la baixa

La Comunitat Valenciana afronta el cap de setmana de mitjan agost amb intervals de núvols, possibles ruixats amb tempesta a l’interior i màximes que baixen lleugerament.

La Nit de l’Albà d’Elx crema 9,6 tones de pólvora amb poques incidències

La Nit de l'Albà d'Elx ha disparat 9,6 tones de pólvora, 260 quilos més que en 2025, amb un balanç reduït d'incidències, tot i el trasllat d'una dona amb cremades de segon grau a l'Hospital General d'Elx.

Un xiquet de 2 anys, ferit greu en caure d’una tribuna a Castalla abans d’un acte taurí

Un xiquet de 2 anys ha resultat ferit greu amb un traumatisme cranioencefàlic en caure d’una tribuna al carrer Hornos de Castalla, abans d’una suelta de vaques. Ha sigut evacuat en helicòpter al departament de pediatria de l’Hospital Doctor Balmis d’Alacant.

Mor el jove de 27 anys agredit a la platja de Sant Joan d’Alacant

El jove de 27 anys agredit dijous a la zona de la platja de Sant Joan d’Alacant ha mort a l’hospital. El presumpte agressor, de 22 anys, està detingut i a l’espera de passar a disposició judicial.

Avís taronja per fortes pluges este divendres a l’interior de València

Aemet ha activat per a este divendres a la vesprada l’avís taronja a l’interior de València per pluges de fins a 40 l/m² en una hora, i manté diversos avisos grocs per tempestes, vent fort i temperatures de fins a 38 graus.