Desarticulen una organització dedicada a la immigració il·legal

Ejemplo de shortcode con estilo
  Agents de la Policia Nacional han desarticulat la branca espanyola d’una organització criminal transnacional dedicada a l’afavoriment de la immigració il·legal de ciutadans bangladesins. Han estat detingudes tres persones a Alacant (2) i Madrid, ingressant-ne una a la presó. El trasllat migratori complet des de Bangla Desh a Espanya dura més d’un any. L’organització a […]

 

Agents de la Policia Nacional han desarticulat la branca espanyola d’una organització criminal transnacional dedicada a l’afavoriment de la immigració il·legal de ciutadans bangladesins. Han estat detingudes tres persones a Alacant (2) i Madrid, ingressant-ne una a la presó.

El trasllat migratori complet des de Bangla Desh a Espanya dura més d’un any. L’organització a què pertanyien cobrava una mitjana de 12.000 euros a cada migrant per l’itinerari cap a Espanya, estimant uns beneficis que podrien pujar a milions d’euros.

L’entramat criminal a què pertanyen els arrestats està presumptament implicat en, almenys, set homicidis, sent responsable d’organitzar diferents episodis migratoris clandestins via marítima des del Marroc a Espanya, utilitzant embarcacions no aptes per a les navegacions transatlàntiques.

Xarxa transnacional

 

Els membres de l’organització criminal estaven assentats a Bangla Desh, Índia, Mali, Dubai, Algèria, Marroc i Espanya. Un dels caps de l’organització era a la ciutat de Madrid, on facilitava al trànsit de persones d’origen bangladesí cap a Espanya.

Gestionava la recepció dels migrants després de creuar d’Algèria al Marroc de manera clandestina, després de ser assistits pels passadors de l’organització. També s’encarregava de l’allotjament dels migrants a una xarxa de pisos ubicats a Fes, Tànger i Rabat, així com de la cruïlla en embarcacions des del Marroc a Espanya.

L’organització cobrava una mitjana de 12.000 euros a cada migrant pel trànsit cap a la destinació. D’esta xifra, 5.000 euros corresponien a l’encreuament del Marroc a Espanya utilitzant embarcacions, quantitat que retenia el col·laborador establert a Madrid a canvi d’un percentatge. S’estima que els beneficis obtinguts per la xarxa criminal, establerta a tots els països de la ruta migratòria entre Bangla Desh i Espanya, podrien pujar a milions d’euros.

 

Investigació policial

 

L’operació policial ha aconseguit desarticular la branca espanyola i marroquina de l’organització criminal transnacional i ha quedat acreditada la seua gran capacitat operativa, estabilitat i permanència en l’oratge, així com el seu alt nivell d’implantació a tots els països involucrats a la ruta.

L’operatiu policial ha culminat amb tres detinguts a Alacant (2) i Madrid pels presumptes delictes de pertinença a organització criminal contra els drets dels ciutadans estrangers i delicte d’homicidi.

Els investigadors han constatat que el cap de la branca espanyola i marroquina d’esta organització criminal transnacional havia abandonat Espanya just després de l’afonament de l’embarcació i així es va posar fora de l’abast de les autoritats espanyoles. Durant este temps va romandre a Dubai i Marroc, i va ser localitzat al mes d’octubre pels investigadors d’Alacant precipitant que es culmine la investigació.

Així mateix, s’ha fet una inspecció en un local del districte de Lavapiés a Madrid i s’han intervingut quatre telèfons mòbils, un ordinador, 15 euros en efectiu, una màquina de comptar bitllets i diversa documentació relacionada amb la investigació.

Colpejats i amenaçats

 

Gràcies a la investigació, els agents han constatat que la xarxa criminal a què pertanyien va estar presumptament implicada en el naufragi esdevingut el 26 de novembre de 2019 pel qual van morir diverses persones.

Partint de Nador en una embarcació molt xicoteta en proporció a la seua ocupació la qual presentava deficiències visibles per la qual cosa els integrants de l’organització van colpejar amb pals i van amenaçar a punta de ganivet els migrants perquè pugessen a l’embarcació, doblegant així la seua voluntat.

Un cop en ruta amb destinació a Espanya, el motor va deixar de funcionar i l’embarcació abans esmentada va començar a afonar-se. Van morir migrants d’origen subsaharià i de Bangla Desh i els seus cossos van ser llançats a l’aigua.

Les embarcacions no complien les mínimes condicions de seguretat, atés que els membres de l’organització no facilitaven armilles salvavides, fent-los entrega únicament de càmeres d’aire de color negre desinflades sense preocupar-se de si sabien nedar.

Últimes notícies

Rescats per les fortes pluges a Piles, Miramar i Oliva i reforç amb helicòpters

Els bombers han rescatat veïns durant la nit a Piles, Miramar i Oliva per les inundacions, i reforcen el dispositiu amb mitjans aeris. La UME es desplaça també a Oliva després d’activar-se la situació 2 del pla d’inundacions a la Safor.

Pluges torrencials a Oliva obliguen a rescats amb helicòpter

Les pluges torrencials a la Safor, amb més de 500 litres per metre quadrat, han obligat a activar rescats amb helicòpter a Oliva i han elevat el risc en rius i barrancs. Emergències demana no desplaçar-se i buscar zones altes davant el perill d’inundacions.

Quinze carreteres tancades per la pluja en cinc províncies, amb diversos talls a Alacant i Oliva

La DGT ha mantingut tallades 15 carreteres secundàries per les fortes pluges en les províncies d’Alacant, València, Còrdova, Sevilla i Toledo, amb diversos talls a la Marina Alta i un a Oliva.

La UME es desplega a Oliva per les inundacions extremes causades per la dana Adam

Unitats de la UME han eixit de la base de Bétera per reforçar els serveis d’emergències davant les greus inundacions a Oliva i la Safor, amb registres de pluja històrics que superen els 600 litres per metre quadrat.

Pluges històriques a la Safor i la Marina Alta amb més de 600 l/m²

El temporal de pluges intenses al litoral sud de la província de València i el nord d'Alacant ha deixat més de 600 l/m² en 24 hores en municipis de la Safor i la Marina Alta, amb registres rècord a Pego i Forna.

Nou avís Es-Alert per pluges a la Comunitat: es demana no eixir de casa

La Generalitat ha enviat un nou missatge Es-Alert a les zones afectades per les pluges persistents i les inundacions a la Comunitat Valenciana i demana a la població que evite desplaçaments i romanga en la vivenda.

Desallotgen un càmping a Xàbia i més de 100 persones passen la nit en un alberg

Els bombers han desallotjat el càmping El Naranjal de Xàbia per l’episodi intens de pluges, i més d’un centenar de persones s’han traslladat a un alberg municipal. Les autoritats demanen evitar desplaçaments innecessaris mentres continuen els avisos per pluja a la Comunitat Valenciana.

Gandia reforça la vigilància a Beniopa i obri el pavelló del Raval per la pluja extrema

Gandia ha reforçat la vigilància en zones inundables com el barranc de Beniopa i està habilitant el pavelló del Raval per als veïns, davant les fortes pluges que han deixat 309,2 litres per metre quadrat en 24 hores.