Desarticulen una organització dedicada a la immigració il·legal

 

Agents de la Policia Nacional han desarticulat la branca espanyola d’una organització criminal transnacional dedicada a l’afavoriment de la immigració il·legal de ciutadans bangladesins. Han estat detingudes tres persones a Alacant (2) i Madrid, ingressant-ne una a la presó.

El trasllat migratori complet des de Bangla Desh a Espanya dura més d’un any. L’organització a què pertanyien cobrava una mitjana de 12.000 euros a cada migrant per l’itinerari cap a Espanya, estimant uns beneficis que podrien pujar a milions d’euros.

L’entramat criminal a què pertanyen els arrestats està presumptament implicat en, almenys, set homicidis, sent responsable d’organitzar diferents episodis migratoris clandestins via marítima des del Marroc a Espanya, utilitzant embarcacions no aptes per a les navegacions transatlàntiques.

Xarxa transnacional

 

Els membres de l’organització criminal estaven assentats a Bangla Desh, Índia, Mali, Dubai, Algèria, Marroc i Espanya. Un dels caps de l’organització era a la ciutat de Madrid, on facilitava al trànsit de persones d’origen bangladesí cap a Espanya.

Gestionava la recepció dels migrants després de creuar d’Algèria al Marroc de manera clandestina, després de ser assistits pels passadors de l’organització. També s’encarregava de l’allotjament dels migrants a una xarxa de pisos ubicats a Fes, Tànger i Rabat, així com de la cruïlla en embarcacions des del Marroc a Espanya.

L’organització cobrava una mitjana de 12.000 euros a cada migrant pel trànsit cap a la destinació. D’esta xifra, 5.000 euros corresponien a l’encreuament del Marroc a Espanya utilitzant embarcacions, quantitat que retenia el col·laborador establert a Madrid a canvi d’un percentatge. S’estima que els beneficis obtinguts per la xarxa criminal, establerta a tots els països de la ruta migratòria entre Bangla Desh i Espanya, podrien pujar a milions d’euros.

 

Investigació policial

 

L’operació policial ha aconseguit desarticular la branca espanyola i marroquina de l’organització criminal transnacional i ha quedat acreditada la seua gran capacitat operativa, estabilitat i permanència en l’oratge, així com el seu alt nivell d’implantació a tots els països involucrats a la ruta.

L’operatiu policial ha culminat amb tres detinguts a Alacant (2) i Madrid pels presumptes delictes de pertinença a organització criminal contra els drets dels ciutadans estrangers i delicte d’homicidi.

Els investigadors han constatat que el cap de la branca espanyola i marroquina d’esta organització criminal transnacional havia abandonat Espanya just després de l’afonament de l’embarcació i així es va posar fora de l’abast de les autoritats espanyoles. Durant este temps va romandre a Dubai i Marroc, i va ser localitzat al mes d’octubre pels investigadors d’Alacant precipitant que es culmine la investigació.

Així mateix, s’ha fet una inspecció en un local del districte de Lavapiés a Madrid i s’han intervingut quatre telèfons mòbils, un ordinador, 15 euros en efectiu, una màquina de comptar bitllets i diversa documentació relacionada amb la investigació.

Colpejats i amenaçats

 

Gràcies a la investigació, els agents han constatat que la xarxa criminal a què pertanyien va estar presumptament implicada en el naufragi esdevingut el 26 de novembre de 2019 pel qual van morir diverses persones.

Partint de Nador en una embarcació molt xicoteta en proporció a la seua ocupació la qual presentava deficiències visibles per la qual cosa els integrants de l’organització van colpejar amb pals i van amenaçar a punta de ganivet els migrants perquè pugessen a l’embarcació, doblegant així la seua voluntat.

Un cop en ruta amb destinació a Espanya, el motor va deixar de funcionar i l’embarcació abans esmentada va començar a afonar-se. Van morir migrants d’origen subsaharià i de Bangla Desh i els seus cossos van ser llançats a l’aigua.

Les embarcacions no complien les mínimes condicions de seguretat, atés que els membres de l’organització no facilitaven armilles salvavides, fent-los entrega únicament de càmeres d’aire de color negre desinflades sense preocupar-se de si sabien nedar.

Últimes notícies

Mor una xiqueta de 11 anys en caure un pilar sobre dos germans a Alzira

Una xiqueta de 11 anys ha mort i el seu germà de 9 ha resultat ferit este dijous a Alzira després que els caiguera al damunt un pilar duna vivenda a la zona del Motor de lAigua-Casella.

Mor una xiqueta de 11 anys en desplomar-se un pilar d’una vivenda a Alzira

Una xiqueta de 11 anys ha mort i el seu germà de 9 ha resultat ferit en desplomar-se un pilar d’una vivenda a la zona del Motor de l’Aigua-Casella, a Alzira, segons el CICU.

El Consell anirà al CPFF però votarà en contra del nou model de finançament

La Conselleria d’Hisenda ha confirmat que assistirà este divendres al Consell de Política Fiscal i Financera, on defensarà el vot en contra del nou model de finançament autonòmic, després que la Comunitat de Madrid haja anunciat que no acudirà.

L’interior de València crema: màximes per damunt dels 38 graus en ple setembre

L’interior de la província de València ha patit este dijous màximes de fins a 38,7 graus, amb avís groc per calor extrema segons Aemet. Les capitals de província han registrat valors més moderats, al voltant dels 31-32 graus.

Els 38 processats del cas Azud: així es repartixen els papers en la trama

La fi de la instrucció del cas Azud ha deixat una radiografia detallada dels 38 processats, el paper que haurien jugat en la trama i els delictes que la jutgessa els atribuïx de manera indiciària.

El Levante estrenarà una quarta equipació blau marí en homenatge al seu fundador

El Levante ha presentat una nova quarta equipació blau marí que ret homenatge al fundador del club, José Ballester Gozalvo, i a la seua esposa, Teresa Molins Gausach. L’equip estrenarà la camiseta este diumenge a La Rosaleda davant el Málaga, coincidint amb el 117é aniversari de la fundació del club.

Trobe de restes òssies d’un bebé en una casa de Tarragona després de la denúncia del seu iaio

Els Mossos d'Esquadra han localitzat restes òssies d’un bebé en una casa de Santa Bàrbara (Tarragona), on buscaven proves després que el iaio denunciara la desaparició del menut. Els pares han sigut detinguts a València en una causa per homicidi.

L’Eldense reforça la banda esquerra amb el fitxatge de Juan Larios

L’Eldense ha incorporat el lateral esquerre andalús Juan Larios, de 22 anys i ex del Real Zaragoza, amb contracte fins al 30 de juny de 2028. El defensa arriba lliure després de formar-se en clubs d’elit com Sevilla, Barcelona i Manchester City i de debutar amb el Southampton en la Premier League.