12.5 C
València
Diumenge, 14 desembre, 2025

Desarticulen una organització dedicada a la immigració il·legal

 

Agents de la Policia Nacional han desarticulat la branca espanyola d’una organització criminal transnacional dedicada a l’afavoriment de la immigració il·legal de ciutadans bangladesins. Han estat detingudes tres persones a Alacant (2) i Madrid, ingressant-ne una a la presó.

El trasllat migratori complet des de Bangla Desh a Espanya dura més d’un any. L’organització a què pertanyien cobrava una mitjana de 12.000 euros a cada migrant per l’itinerari cap a Espanya, estimant uns beneficis que podrien pujar a milions d’euros.

L’entramat criminal a què pertanyen els arrestats està presumptament implicat en, almenys, set homicidis, sent responsable d’organitzar diferents episodis migratoris clandestins via marítima des del Marroc a Espanya, utilitzant embarcacions no aptes per a les navegacions transatlàntiques.

Xarxa transnacional

 

Els membres de l’organització criminal estaven assentats a Bangla Desh, Índia, Mali, Dubai, Algèria, Marroc i Espanya. Un dels caps de l’organització era a la ciutat de Madrid, on facilitava al trànsit de persones d’origen bangladesí cap a Espanya.

Gestionava la recepció dels migrants després de creuar d’Algèria al Marroc de manera clandestina, després de ser assistits pels passadors de l’organització. També s’encarregava de l’allotjament dels migrants a una xarxa de pisos ubicats a Fes, Tànger i Rabat, així com de la cruïlla en embarcacions des del Marroc a Espanya.

L’organització cobrava una mitjana de 12.000 euros a cada migrant pel trànsit cap a la destinació. D’esta xifra, 5.000 euros corresponien a l’encreuament del Marroc a Espanya utilitzant embarcacions, quantitat que retenia el col·laborador establert a Madrid a canvi d’un percentatge. S’estima que els beneficis obtinguts per la xarxa criminal, establerta a tots els països de la ruta migratòria entre Bangla Desh i Espanya, podrien pujar a milions d’euros.

 

Investigació policial

 

L’operació policial ha aconseguit desarticular la branca espanyola i marroquina de l’organització criminal transnacional i ha quedat acreditada la seua gran capacitat operativa, estabilitat i permanència en l’oratge, així com el seu alt nivell d’implantació a tots els països involucrats a la ruta.

L’operatiu policial ha culminat amb tres detinguts a Alacant (2) i Madrid pels presumptes delictes de pertinença a organització criminal contra els drets dels ciutadans estrangers i delicte d’homicidi.

Els investigadors han constatat que el cap de la branca espanyola i marroquina d’esta organització criminal transnacional havia abandonat Espanya just després de l’afonament de l’embarcació i així es va posar fora de l’abast de les autoritats espanyoles. Durant este temps va romandre a Dubai i Marroc, i va ser localitzat al mes d’octubre pels investigadors d’Alacant precipitant que es culmine la investigació.

Així mateix, s’ha fet una inspecció en un local del districte de Lavapiés a Madrid i s’han intervingut quatre telèfons mòbils, un ordinador, 15 euros en efectiu, una màquina de comptar bitllets i diversa documentació relacionada amb la investigació.

Colpejats i amenaçats

 

Gràcies a la investigació, els agents han constatat que la xarxa criminal a què pertanyien va estar presumptament implicada en el naufragi esdevingut el 26 de novembre de 2019 pel qual van morir diverses persones.

Partint de Nador en una embarcació molt xicoteta en proporció a la seua ocupació la qual presentava deficiències visibles per la qual cosa els integrants de l’organització van colpejar amb pals i van amenaçar a punta de ganivet els migrants perquè pugessen a l’embarcació, doblegant així la seua voluntat.

Un cop en ruta amb destinació a Espanya, el motor va deixar de funcionar i l’embarcació abans esmentada va començar a afonar-se. Van morir migrants d’origen subsaharià i de Bangla Desh i els seus cossos van ser llançats a l’aigua.

Les embarcacions no complien les mínimes condicions de seguretat, atés que els membres de l’organització no facilitaven armilles salvavides, fent-los entrega únicament de càmeres d’aire de color negre desinflades sense preocupar-se de si sabien nedar.

Últimes notícies

Detingut a Elda per estafar 6.300 euros amb una app d’accés remot i accedir a dades privades

Un home de 69 anys ha sigut detingut a Elda per estafar 6.300 euros a un veí de 71 després de guiar-li per a instal·lar una app d'accés remot i entrar en la seua informació privada.

Detingut a Torrent l’amo d’una empresa per vendre entrades anul·lades d’un campionat de motociclisme

La Policia Nacional ha detingut a Torrent a un home de 49 anys, amo d'una mercantil, per estafa amb entrades anul·lades per a un campionat de motociclisme. Hi ha almenys 11 denúncies i la web simulava ser l'oficial del circuit.

Impulsen un test universal i assequible per a diagnosticar malnutrició per fallades del pàncrees

Investigadors de ISABIAL i la Universitat d'Alacant desenrotllen biomarcadores per a crear una prova fiable, ràpida i econòmica que identifique malnutrició per fallades del pàncrees.

El temporal deixa 70 l/m² a Ondara i 46,8 a la Font d’En Carrós i Aemet ha activat el roig a València

Les pluges de la nit han acumulat 70 l/m² a Ondara i 46,8 a la Font d'En Carrós. Aemet ha establit el nivell roig des del migdia per precipitacions molt intenses.

Ajornat el València Basket-Casademont Zaragoza per l’alerta de fortes pluges

La FEB ha ajornat el dol de Lliga Femenina previst en el Roig Arena per l'alerta meteorològica en la Comunitat. AEMET manté nivell roig per pluges.

Protecció Civil demana evitar desplaçaments per fortes pluges en el litoral de València

Un És-Alert remés a les 19.23 advertix de risc d'inundació des del diumenge al migdia en el litoral nord i sud de València. Aemet ha elevat l'avís a nivell roig.

Mascarell decidix amb un gol i una assistència i saca al Mallorca del descens: 3-1 a l’Elx

Un gol i una assistència d'Omar Mascarell en el tram final van donar al Mallorca un 3-1 davant l'Elx i li van permetre eixir de la zona de descens. Muriqi va tancar el triomf amb una cabotada.

Aemet eleva a roig l’avís per pluges de 180 l/m² en 12 hores en el litoral de València

Aemet ha activat el nivell roig en el litoral nord i sud de València per acumulats de 180 l/m² en 12 hores. Es preveuen 36 hores molt adverses amb pluges persistents i localment torrencials.