Desarticulen una organització dedicada a la immigració il·legal

 

Agents de la Policia Nacional han desarticulat la branca espanyola d’una organització criminal transnacional dedicada a l’afavoriment de la immigració il·legal de ciutadans bangladesins. Han estat detingudes tres persones a Alacant (2) i Madrid, ingressant-ne una a la presó.

El trasllat migratori complet des de Bangla Desh a Espanya dura més d’un any. L’organització a què pertanyien cobrava una mitjana de 12.000 euros a cada migrant per l’itinerari cap a Espanya, estimant uns beneficis que podrien pujar a milions d’euros.

L’entramat criminal a què pertanyen els arrestats està presumptament implicat en, almenys, set homicidis, sent responsable d’organitzar diferents episodis migratoris clandestins via marítima des del Marroc a Espanya, utilitzant embarcacions no aptes per a les navegacions transatlàntiques.

Xarxa transnacional

 

Els membres de l’organització criminal estaven assentats a Bangla Desh, Índia, Mali, Dubai, Algèria, Marroc i Espanya. Un dels caps de l’organització era a la ciutat de Madrid, on facilitava al trànsit de persones d’origen bangladesí cap a Espanya.

Gestionava la recepció dels migrants després de creuar d’Algèria al Marroc de manera clandestina, després de ser assistits pels passadors de l’organització. També s’encarregava de l’allotjament dels migrants a una xarxa de pisos ubicats a Fes, Tànger i Rabat, així com de la cruïlla en embarcacions des del Marroc a Espanya.

L’organització cobrava una mitjana de 12.000 euros a cada migrant pel trànsit cap a la destinació. D’esta xifra, 5.000 euros corresponien a l’encreuament del Marroc a Espanya utilitzant embarcacions, quantitat que retenia el col·laborador establert a Madrid a canvi d’un percentatge. S’estima que els beneficis obtinguts per la xarxa criminal, establerta a tots els països de la ruta migratòria entre Bangla Desh i Espanya, podrien pujar a milions d’euros.

 

Investigació policial

 

L’operació policial ha aconseguit desarticular la branca espanyola i marroquina de l’organització criminal transnacional i ha quedat acreditada la seua gran capacitat operativa, estabilitat i permanència en l’oratge, així com el seu alt nivell d’implantació a tots els països involucrats a la ruta.

L’operatiu policial ha culminat amb tres detinguts a Alacant (2) i Madrid pels presumptes delictes de pertinença a organització criminal contra els drets dels ciutadans estrangers i delicte d’homicidi.

Els investigadors han constatat que el cap de la branca espanyola i marroquina d’esta organització criminal transnacional havia abandonat Espanya just després de l’afonament de l’embarcació i així es va posar fora de l’abast de les autoritats espanyoles. Durant este temps va romandre a Dubai i Marroc, i va ser localitzat al mes d’octubre pels investigadors d’Alacant precipitant que es culmine la investigació.

Així mateix, s’ha fet una inspecció en un local del districte de Lavapiés a Madrid i s’han intervingut quatre telèfons mòbils, un ordinador, 15 euros en efectiu, una màquina de comptar bitllets i diversa documentació relacionada amb la investigació.

Colpejats i amenaçats

 

Gràcies a la investigació, els agents han constatat que la xarxa criminal a què pertanyien va estar presumptament implicada en el naufragi esdevingut el 26 de novembre de 2019 pel qual van morir diverses persones.

Partint de Nador en una embarcació molt xicoteta en proporció a la seua ocupació la qual presentava deficiències visibles per la qual cosa els integrants de l’organització van colpejar amb pals i van amenaçar a punta de ganivet els migrants perquè pugessen a l’embarcació, doblegant així la seua voluntat.

Un cop en ruta amb destinació a Espanya, el motor va deixar de funcionar i l’embarcació abans esmentada va començar a afonar-se. Van morir migrants d’origen subsaharià i de Bangla Desh i els seus cossos van ser llançats a l’aigua.

Les embarcacions no complien les mínimes condicions de seguretat, atés que els membres de l’organització no facilitaven armilles salvavides, fent-los entrega únicament de càmeres d’aire de color negre desinflades sense preocupar-se de si sabien nedar.

Últimes notícies

Les sol·licituds d’asil cauen un 12,6 % a la Comunitat Valenciana fins a les 6.976

Les peticions d’asil a la Comunitat Valenciana han baixat d’un any a l’altre de 7.981 a 6.976, un 12,6 % menys, sobretot per l’enduriment de polítiques migratòries i normatives com el Reglament d’Estrangeria.

La visita de l’ambaixador xinés obri noves oportunitats comercials i culturals per a la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca ha rebut l’ambaixador de la República Popular de la Xina a Espanya per a reforçar les inversions, el comerç i els intercanvis culturals amb la Comunitat Valenciana.

Així serà la rebaixa de l’IRPF valencià que el Consell vol portar prompte a Les Corts

La nova llei d’Acompanyament dels comptes de la Generalitat per a 2026 preveu una rebaixa dels tipus autonòmics de l’IRPF en pràcticament tots els trams, amb especial impacte en les rendes mitjanes i baixes, i canvis en successions i donacions per a afavorir el relleu en l’empresa familiar.

Les persones amb discapacitat guanyen drets a la Comunitat Valenciana amb les últimes lleis del Consell

El Consell reforça la protecció de les persones amb discapacitat, especialment sordcegues, amb noves lleis sobre gossos d assistència i accessibilitat universal consensuades amb ONCE i CERMI.

Condemnat a més de 23 anys de presó per maltractar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi

Un home de 56 anys ha acceptat 23 anys, 6 mesos i un dia de presó per maltractar, amenaçar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi. La sentència també condemna un amic seu per encobriment i fixa altes indemnitzacions per a la família de la víctima.

Derribo del bloc ‘Txernòbil’ de Campanar per a fer 133 vivendes noves

L'Ajuntament de València ha iniciat el derribo del bloc conegut com 'Txernòbil', a Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena de protecció pública, dins del PAI Pare Doménech.

Derribem el bloc ‘Txernòbil’ de Campanar: així seran les 133 noves vivendes

L’Ajuntament de València ha iniciat el derribament del bloc conegut com ‘Txernòbil’, al barri de Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena d’elles de protecció pública, i a una profunda reurbanització de l’entorn.

Onada de protestes este dimecres davant Les Corts per taxis, concertada i serveis socials

Taxistes, patronal de VTC, docents de la concertada, personal de centres socials i la Xarxa pel Finançament Just han convocat este dimecres diverses concentracions davant Les Corts per a pressinar el Consell i els grups parlamentaris.