22.6 C
València
Diumenge, 7 desembre, 2025

Desarticulada una organització criminal dedicada a l’explotació sexual de dones

Agents de la Guàrdia Civil, pertanyents a l’Equip de Delictes contra les Persones-Homicidis de la Unitat Orgànica de Policia Judicial (UOPJ) de la Comandància de Càceres, han desarticulat una organització criminal, duent a terme la detenció de 7 persones, i la investigació d’una més, en diferents províncies d’Espanya.

Se’ls atribueix la presumpta comissió dels delictes d’amenaces, extorsió, contra la llibertat i indemnitat sexual (prostitució), blanqueig de capitals i pertinença a organització criminal. S’han practicat 5 registres domiciliaris en les localitats de Madrid, Algesires, Alacant i València, en els quals s’han intervingut dispositius d’emmagatzematge digital, telèfons mòbils i equips informàtics.

 

Els Fets 

 

La investigació es va iniciar fa més d’un any, després de la interposició de diverses denúncies davant la Guàrdia Civil de Càceres, per la suposada extorsió que els seus denunciants anaven patint per mitjà de trucades telefòniques, missatges de text i missatges d’àudio, efectuades a través d’una coneguda aplicació de missatgeria, amb el nexe en comú entre elles que s’havien produït després de visitar un portal Web de contactes per a contractar serveis sexuals.

En estes amenaces s’incloïen imatges d’armes de foc, la qual cosa va portar als seus receptors a témer per la seua seguretat i integritat, i fins i tot per la de les seues pròpies famílies.

 

Fase d’investigació / Nivells de l’Organització Criminal

 

Durant el curs de la investigació, els agents han pogut acreditar l’existència d’una organització criminal perfectament estructurada, que comptava amb diferents nivells jerarquitzats, tenint en un primer escaló a les “OPERADORES”, format per dones que vigilaven a les prostitutes, i exercien un control coactiu sobre elles, que anava des de fixar els serveis sexuals que havien de realitzar fins al temps de duració i preu-tarifa d’estos.

A més, gestionaven directament els anuncis del portal Web de contactes, aprofitant-se de la posició de superioritat que els brindava la precària situació personal i econòmica de les dones o fins i tot la seua estada irregular al país, els qui eren reubicades periòdicament pels diferents pisos dels quals disposava l’organització.

Un altre nivell es trobava format per homes els qui, després del concert de la cita entre OPERADORA/client o després que, després d’alguna discrepància entre client/dona, no es portara a efecte el servei sexual, actuaven mitjançant l’extorsió, en exigir una compensació econòmica pel temps emprat i la no disponibilitat que havia tingut la dona per a continuar prestant servei a altres clients.

Un tercer nivell estava dedicat al blanqueig de capitals dels beneficis obtinguts, estant constituït per les denominades “MULES”, que eren persones contractades per a operar com a titulars dels diferents comptes bancaris on les víctimes ingressaven les quanties econòmiques i, una vegada es rebia el pagament, extreien els diners que era enviat a altres comptes. Finalment, i en un escaló superior, es trobava al que es referien com a “CAP”.

Per a fer més creïbles les amenaces, els extorsionadors elaboraven un perfil sobre les víctimes a través de la informació que els facilitaven les prostitutes i les operadores, fent-los creure que tenien les seues dades personals, direccions de treball, així com sobre els contactes sexuals mantinguts, arribant a “negociar” els pagaments que havien de realitzar les víctimes, en uns casos, o exigint abonaments successius en uns altres, havent arribat a obtindre fins a 12.000 euros d’una sola víctima.

Durant el desenvolupament de l’operació, els investigadors han analitzat nombrosos anuncis en el portal Web de contactes, comptes de correu electrònic, moviments de comptes bancaris de diferents entitats, concloent, durant el període investigat, que el grup criminal hauria obtingut uns beneficis econòmics superiors als 800.000 €, blanquejant estos diners en diferents operatives de moviments de fons, per a això realitzaven transferències internacionals a diferents països.

A la investigació, en la qual han pogut ser identificades prop de cent víctimes, es va afegir la dificultat que moltes d’elles no desitjaven interposar denúncia, realitzant els pagaments per temor al fet que la seua família i entorn pròxim anaren coneixedors que contractaven este tipus de serveis.

Les investigacions realitzades han permés posar de manifest el “Modus operandi” sota el qual operava l’organització, consistent en:

• Realitzar amenaces i extorsions, una vegada que les seues víctimes contactaven per a obtindre serveis sexuals, a través de la pàgina Web de contactes.

• Explotar sexualment a les dones que es publicitaven en esta Web, mitjançant el control de la seua activitat sexual i dels diferents pisos que l’organització llogava per tota la geografia nacional.

• Blanquejar els beneficis obtinguts, fins i tot a nivell internacional, transformant eixos guanys en diferents productes per a ocultar i encobrir el seu origen il·lícit.

Fase d’explotació de l’operació

 

Finalitzada la investigació i amb l’anàlisi de tota la informació obtinguda, durant els mesos d’abril, maig i juny de 2021, es va procedir, en dos fases, a l’explotació de la denominada “Operació CALLCENTER”, instruint les corresponents diligències per la presumpta comissió dels delictes d’amenaces, extorsió, contra la llibertat i indemnitat sexual (prostitució), blanqueig de capitals i pertinença a organització criminal.

Sota la direcció del Jutjat de Primera Instància i Instrucció núm. 4 de Càceres, s’han practicat un total de cinc (5) entrades i registres en domicilis situats a Madrid, Algesires, Alacant i València.

En ells han sigut intervinguts dispositius d’emmagatzematge digital de dades, 9 telèfons mòbils i 7 equips informàtics; practicant-se la detenció i posada a la disposició de l’Autoritat Judicial de set (7) persones, i la investigació d’una altra més, així com l’embargament i bloqueig preventiu dels comptes i productes financers relacionats amb l’Organització Criminal, havent-se decretat presó provisional per a tres dels detinguts.

Últimes notícies

Lisci avisa: demà és un partit de guanyar sí o sí davant el Llevant

El tècnic d'Osasuna ha qualificat el dol davant el cuer com el més important de la temporada. Recupera a Budimir i a Rosier i demana màxima atenció en les àrees.

Osasuna i Llevant, dol directe per a fugir de la zona baixa en l’estrena de lliga de De el Moral i Iborra

Osasuna rep a un Llevant cuer en un xoc clau per la permanència. El tàndem Del Moral-Iborra s'estrena en Lliga després de la destitució de Julián Calero.

Investiguen una agressió amb arma blanca a un home al Jardí del Túria de València

La Policia investiga l'agressió amb arma blanca patida de matinada per un home trobat al Jardí del Túria. Roman ingressat amb pronòstic reservat i indocumentat.

Investiguen una agressió amb arma blanca al Jardí del Túria de València

La Policia Nacional investiga una agressió amb arma blanca ocorreguda de matinada al Jardí del Túria. La víctima, sense documentació, està hospitalitzada amb pronòstic reservat.

John Korir s’imposa amb autoritat en la Marató de València

John Korir ha guanyat la 45 edició de la Marató de València amb 2.02:25, tercera millor marca mundial de l'any. La victòria s'ha construït amb un canvi de ritme decisiu en el km 25.

Jepkosgei firma la millor marca mundial de l’any i bat el rècord de la Marató de València

Joyciline Jepkosgei es va imposar amb 2.14:00 en la 45 edició, rècord de la prova i millor marca mundial de 2025. Peres Jepchirchir va ser segona i Meritxell Soler novena.

L’aeroport de Castelló bat el seu rècord anual en superar els 304.000 passatgers

La infraestructura ha aconseguit 304.493 usuaris en el que va de 2025 i ha superat un mes abans la meta de 300.000. El trànsit creix un 16% l'any i un 10% al novembre, amb 14 rutes operades i més oferta prevista per a 2026.

Detingut a Madrid per robar l’exclusiva bicicleta d’un pilot de MotoGP a Cheste

Detingut a Madrid un home de 44 anys pel robatori de l'exclusiva bicicleta d'un pilot de MotoGP durant el GP de Cheste. La bici, valorada en 15.000-20.000 euros, es va rastrejar amb cambres.