Desarticulada una organització criminal dedicada a l’explotació sexual de dones

Agents de la Guàrdia Civil, pertanyents a l’Equip de Delictes contra les Persones-Homicidis de la Unitat Orgànica de Policia Judicial (UOPJ) de la Comandància de Càceres, han desarticulat una organització criminal, duent a terme la detenció de 7 persones, i la investigació d’una més, en diferents províncies d’Espanya.

Se’ls atribueix la presumpta comissió dels delictes d’amenaces, extorsió, contra la llibertat i indemnitat sexual (prostitució), blanqueig de capitals i pertinença a organització criminal. S’han practicat 5 registres domiciliaris en les localitats de Madrid, Algesires, Alacant i València, en els quals s’han intervingut dispositius d’emmagatzematge digital, telèfons mòbils i equips informàtics.

 

Els Fets 

 

La investigació es va iniciar fa més d’un any, després de la interposició de diverses denúncies davant la Guàrdia Civil de Càceres, per la suposada extorsió que els seus denunciants anaven patint per mitjà de trucades telefòniques, missatges de text i missatges d’àudio, efectuades a través d’una coneguda aplicació de missatgeria, amb el nexe en comú entre elles que s’havien produït després de visitar un portal Web de contactes per a contractar serveis sexuals.

En estes amenaces s’incloïen imatges d’armes de foc, la qual cosa va portar als seus receptors a témer per la seua seguretat i integritat, i fins i tot per la de les seues pròpies famílies.

 

Fase d’investigació / Nivells de l’Organització Criminal

 

Durant el curs de la investigació, els agents han pogut acreditar l’existència d’una organització criminal perfectament estructurada, que comptava amb diferents nivells jerarquitzats, tenint en un primer escaló a les “OPERADORES”, format per dones que vigilaven a les prostitutes, i exercien un control coactiu sobre elles, que anava des de fixar els serveis sexuals que havien de realitzar fins al temps de duració i preu-tarifa d’estos.

A més, gestionaven directament els anuncis del portal Web de contactes, aprofitant-se de la posició de superioritat que els brindava la precària situació personal i econòmica de les dones o fins i tot la seua estada irregular al país, els qui eren reubicades periòdicament pels diferents pisos dels quals disposava l’organització.

Un altre nivell es trobava format per homes els qui, després del concert de la cita entre OPERADORA/client o després que, després d’alguna discrepància entre client/dona, no es portara a efecte el servei sexual, actuaven mitjançant l’extorsió, en exigir una compensació econòmica pel temps emprat i la no disponibilitat que havia tingut la dona per a continuar prestant servei a altres clients.

Un tercer nivell estava dedicat al blanqueig de capitals dels beneficis obtinguts, estant constituït per les denominades “MULES”, que eren persones contractades per a operar com a titulars dels diferents comptes bancaris on les víctimes ingressaven les quanties econòmiques i, una vegada es rebia el pagament, extreien els diners que era enviat a altres comptes. Finalment, i en un escaló superior, es trobava al que es referien com a “CAP”.

Per a fer més creïbles les amenaces, els extorsionadors elaboraven un perfil sobre les víctimes a través de la informació que els facilitaven les prostitutes i les operadores, fent-los creure que tenien les seues dades personals, direccions de treball, així com sobre els contactes sexuals mantinguts, arribant a “negociar” els pagaments que havien de realitzar les víctimes, en uns casos, o exigint abonaments successius en uns altres, havent arribat a obtindre fins a 12.000 euros d’una sola víctima.

Durant el desenvolupament de l’operació, els investigadors han analitzat nombrosos anuncis en el portal Web de contactes, comptes de correu electrònic, moviments de comptes bancaris de diferents entitats, concloent, durant el període investigat, que el grup criminal hauria obtingut uns beneficis econòmics superiors als 800.000 €, blanquejant estos diners en diferents operatives de moviments de fons, per a això realitzaven transferències internacionals a diferents països.

A la investigació, en la qual han pogut ser identificades prop de cent víctimes, es va afegir la dificultat que moltes d’elles no desitjaven interposar denúncia, realitzant els pagaments per temor al fet que la seua família i entorn pròxim anaren coneixedors que contractaven este tipus de serveis.

Les investigacions realitzades han permés posar de manifest el “Modus operandi” sota el qual operava l’organització, consistent en:

• Realitzar amenaces i extorsions, una vegada que les seues víctimes contactaven per a obtindre serveis sexuals, a través de la pàgina Web de contactes.

• Explotar sexualment a les dones que es publicitaven en esta Web, mitjançant el control de la seua activitat sexual i dels diferents pisos que l’organització llogava per tota la geografia nacional.

• Blanquejar els beneficis obtinguts, fins i tot a nivell internacional, transformant eixos guanys en diferents productes per a ocultar i encobrir el seu origen il·lícit.

Fase d’explotació de l’operació

 

Finalitzada la investigació i amb l’anàlisi de tota la informació obtinguda, durant els mesos d’abril, maig i juny de 2021, es va procedir, en dos fases, a l’explotació de la denominada “Operació CALLCENTER”, instruint les corresponents diligències per la presumpta comissió dels delictes d’amenaces, extorsió, contra la llibertat i indemnitat sexual (prostitució), blanqueig de capitals i pertinença a organització criminal.

Sota la direcció del Jutjat de Primera Instància i Instrucció núm. 4 de Càceres, s’han practicat un total de cinc (5) entrades i registres en domicilis situats a Madrid, Algesires, Alacant i València.

En ells han sigut intervinguts dispositius d’emmagatzematge digital de dades, 9 telèfons mòbils i 7 equips informàtics; practicant-se la detenció i posada a la disposició de l’Autoritat Judicial de set (7) persones, i la investigació d’una altra més, així com l’embargament i bloqueig preventiu dels comptes i productes financers relacionats amb l’Organització Criminal, havent-se decretat presó provisional per a tres dels detinguts.

Últimes notícies

Les ajudes a joves llauradors garantixen el relleu en el camp valencià

AVA-ASAJA celebra la segona convocatòria d’ajudes de la Conselleria d’Agricultura per a joves i nous llauradors, que arribarà també als 41 sol·licitants que es van quedar fora per falta de pressupost. L’organització reclama mantindre estes subvencions cada any per afrontar l’envelliment del camp valencià i les més de 180.000 hectàrees abandonades.

Vox demana prioritat nacional en ajudes i retorn voluntari de migrants

Vox ha registrat en el debat de la Comunitat una bateria de propostes que reclamen aplicar la seua ‘prioritat nacional’ en vivenda i ajudes socials, frenar l’arribada de migrants i impulsar el retorn voluntari, amb mesures que també afecten educació, cultura, fiscalitat i emergències.

800.000 euros per a 10 noves places d’inspecció educativa a la Comunitat Valenciana

El Consell ha autoritzat una modificació pressupostària de 800.000 euros per a finançar deu noves places del cos d’inspectors d’educació, davant l’augment de càrrega de treball i de centres, alumnat i professorat.

Torrent i Villarreal C es consoliden com a favorits per a l’ascens en Tercera Federació

Els analistes del programa ‘Aquí La 8’ assenyalen Torrent CF i Villarreal C com els equips més forts per pujar a Segona RFEF després de quatre jornades al grup VI de Tercera Federació.

El PSPV reclama que Mazón deixe l’escó per la gestió de la dana i entregue els seus missatges

El PSPV-PSOE ha registrat diverses propostes de resolució del debat sobre l’estat de la Comunitat Valenciana en què exigix que Carlos Mazón renuncie a l’acta de diputat per la seua gestió de la dana i entregue els seus missatges d’aquell dia a la justícia. El document inclou també mesures sobre emergències, transparència, educació, vivenda, cultura, finançament i sanitat.

Detinguts dos homes per assaltar una farmàcia de Tavernes amb un cotxe robat

La Guàrdia Civil ha detingut dos hòmens búlgars per robar en una farmàcia de Tavernes de la Valldigna amb un cotxe sostret a Gandia i falsejat amb plaques robades, un d’ells reclamat per Hongria per un violent assalt en 2021.

Presó per a un home i una jove investigats per robar a majors a Castelló

Un home de 36 anys ha ingressat en presó provisional i una jove de 18 anys ha quedat a disposició judicial després de ser detinguts per diversos robatoris a persones majors a Burriana i la Vall d’Uixó, dins del Pla Major de Seguretat.

Aemet retira els avisos taronja i groc per pluges a la Comunitat Valenciana

Aemet ha cancel·lat este dimarts al matí els avisos taronja i groc per pluges i tempestes a Castelló després que hagen cessat les precipitacions intenses que afectaven sobretot la mitat nord de la província de València i el litoral i l’interior sud de Castelló.