13.3 C
València
Dilluns, 16 febrer, 2026

Els pacients ja poden triar entre atenció telefònica o presencial

 

Els centres d’Atenció Primària de la Comunitat Valenciana ja han représ l’oferiment d’atenció presencial quan es demana cita prèvia a través de l’APP GVA+Salut, de la web de Sanitat, cridant al centre o al 961 839 000. Les agendes per a esta modalitat assistencial estan operatives des d’este dilluns en centres de salut i consultoris, segons la disponibilitat de cada professional, tant per a Medicina de Família com Infermeria, Pediatria o visites a la matrona.

La reactivació de les agendes presencials permet optar entre atenció telefònica o presencial quan es necessita acudir al primer nivell assistencial, l’Atenció Primària, i la persona sol·licita cita prèvia a través de l’APP GVA+Salut, d’http://www.san.gva.es/cita_previa/citaprevia_general_cas.html, cridant al seu centre o al 961 839 000.

Per als qui acudeixen a Atenció Primària sense cita prèvia, es manté el triatge amb l’objectiu d’oferir a cada pacient els recursos més adequats a la seua necessitat com més prompte millor.

En qualsevol cas, l’objectiu és optimitzar l’assistència, previndre massificacions en els centres d’Atenció Primària que comprometen la seguretat de professionals i pacients, així com evitar a la ciutadania desplaçaments innecessaris.

La reactivació de les agendes presencials es correlaciona amb la millora de la situació epidemiològica de la Comunitat Valenciana. Si els indicadors es mantenen en nivells adequats, la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública s’ha marcat com a objectiu reprendre fins al 80% de l’activitat presencial durant maig, i sempre en funció de la necessitat d’atenció.

Atenció Primària va atendre 36,6 milions de consultes en 2019, majoritàriament presencials i un 4% domiciliàries. Més de la meitat van ser cites en Medicina Familiar; seguides d’Infermeria (37%) i Pediatria (10%). La resta van ser visites a les matrones.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El derbi Llevant-València acaba en baralla i llançament de botelles després del gest de Cömert

El València va véncer 0-2 en el Ciutat de València i el final del derbi va quedar marcat per una baralla i llançament de botelles després d'una celebració de Eray Cömert.

Tárrega demana perdó i Cömert aclarix el seu gest després del derbi Llevant-València

César Tárrega va demanar perdó després de la celebració de Eray Cömert, que va originar una tangana. El suís va negar ànim d'humiliar i es va disculpar en xarxes.

Dela càrrega contra la celebració de Comert després del Llevant-València

Dela critica amb duresa la celebració del defensa valencianista, a qui acusa de falta de respecte. Reclama exemplaritat entre jugadors després del 0-2.

Tárrega demana perdó per la celebració de Cömert i mostra respecte al Llevant

César Tárrega va lamentar el succeït després del partit davant el Llevant per la celebració de Eray Cömert i va demanar perdó, subratllant el respecte al rival. El defensa va explicar que el gest no va asseure bé i que la prioritat va ser celebrar amb la seua afició.

Ramazani i Sadiq donen aire al València en el derbi i agreugen la crisi del Llevant

El València es va imposar 0-2 en el Ciutat amb un golàs de Ramazani i la sentència de Sadiq. El triomf eleva als blanc-i-negres al 14é i deixa al Llevant penúltim.

El derbi Llevant-València va acabar amb baralla i botellazos després d’un gest de Cömert

El Llevant-València va acabar 0-2 en el Ciutat de València, però la victòria visitant va quedar entelada per una baralla i llançament de botelles després d'un gest de Cömert. El central suís va agitar una banderola modificada amb la seua samarreta i va encendre els ànims.

0-2: Ramazani i Sadiq impulsen al València i afonen al Llevant

El València es va emportar el derbi en el Ciutat de València amb un golàs de Ramazani i la sentència de Sadiq. El triomf l'eleva al 14é lloc i deixa al Llevant penúltim.

Ramazani i Sadiq decidixen el derbi i afonen al Llevant (0-2)

El València es va imposar 0-2 en el Ciutat de València amb punts de Ramazani (64') i Sadiq (84'). El pla a la contra va castigar un Llevant que va acabar exposat.