Els pacients ja poden triar entre atenció telefònica o presencial

 

Els centres d’Atenció Primària de la Comunitat Valenciana ja han représ l’oferiment d’atenció presencial quan es demana cita prèvia a través de l’APP GVA+Salut, de la web de Sanitat, cridant al centre o al 961 839 000. Les agendes per a esta modalitat assistencial estan operatives des d’este dilluns en centres de salut i consultoris, segons la disponibilitat de cada professional, tant per a Medicina de Família com Infermeria, Pediatria o visites a la matrona.

La reactivació de les agendes presencials permet optar entre atenció telefònica o presencial quan es necessita acudir al primer nivell assistencial, l’Atenció Primària, i la persona sol·licita cita prèvia a través de l’APP GVA+Salut, d’http://www.san.gva.es/cita_previa/citaprevia_general_cas.html, cridant al seu centre o al 961 839 000.

Per als qui acudeixen a Atenció Primària sense cita prèvia, es manté el triatge amb l’objectiu d’oferir a cada pacient els recursos més adequats a la seua necessitat com més prompte millor.

En qualsevol cas, l’objectiu és optimitzar l’assistència, previndre massificacions en els centres d’Atenció Primària que comprometen la seguretat de professionals i pacients, així com evitar a la ciutadania desplaçaments innecessaris.

La reactivació de les agendes presencials es correlaciona amb la millora de la situació epidemiològica de la Comunitat Valenciana. Si els indicadors es mantenen en nivells adequats, la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública s’ha marcat com a objectiu reprendre fins al 80% de l’activitat presencial durant maig, i sempre en funció de la necessitat d’atenció.

Atenció Primària va atendre 36,6 milions de consultes en 2019, majoritàriament presencials i un 4% domiciliàries. Més de la meitat van ser cites en Medicina Familiar; seguides d’Infermeria (37%) i Pediatria (10%). La resta van ser visites a les matrones.

Últimes notícies

Els incendis forestals cremen més de 152.000 hectàrees a Espanya, sis vegades més que en 2025

Els incendis forestals han cremat 152.678 hectàrees a Espanya fins al 26 de juliol, sis vegades més que en el mateix període de 2025, i han disparat els grans focs i els anomenats incendis de sexta generació.

Alquiler més barat i més vivenda assequible: així serà el nou decret

El Govern central ultima un decret llei que preveu pròrrogues obligatòries de dos anys als contractes, regula l’alquiler de temporada i d’habitacions i establix incentius fiscals als propietaris que abaixen la renda. El text també puja l’IVA dels pisos turístics al 21 % i inclou canvis en la llei del sòl, encara en debat polític.

Les autonomies es mouen davant la pressió turística i el repunt dels pisos turístics

L’augment del turisme i dels pisos turístics ha intensificat el debat a Espanya, amb protestes més fortes a Balears, Canàries o Barcelona, mentre en la Comunitat Valenciana i altres territoris la contestació és mínima i se centra en l’habitatge.

Vint mitjans aeris es reforcen en l’incendi de la Vall d’Uixó i els terrestres es concentren en Betxí

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control, amb més de 16.000 persones desallotjades i els treballs centrats ara en Betxí. Este diumenge s’incorporen vint mitjans aeris i es manté un ampli dispositiu terrestre, inclosa la UME.

La nit dona un xicotet respir al gran incendi de la Vall d’Uixó però seguix fora de control

La nit ha sigut lleugerament més favorable en la Vall d’Uixó i la Serra d’Espadà, però l’incendi forestal continua actiu, sense control i amb condicions encara adverses de temperatura, humitat i vent.

L’erosió costanera pel canvi climàtic ja colpeja tots els continents

La tercera edició del World Ocean Assessment alerta que l’erosió costanera causada pel canvi climàtic afecta totes les zones del món, augmenta la contaminació per plàstics i creix el paper clau de l’aqüicultura en la seguretat alimentària futura.

Nit de por a la Vall d’Uixò amb el foc acostant-se al nucli urbà

La Vall d'Uixò ha passat una nit llarga i complicada pel gran incendi forestal iniciat dissabte, que ha obligat a desallotjar entre 7.000 i 8.000 veïns i ha acostat el foc al nucli urbà.

Els mitjans aeris tornen a actuar en l’incendi de la Vall d’Uixó, encara fora de control

Els mitjans aeris s’han reincorporat este diumenge a l’extinció de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que continua sense control i ha obligat a desallotjar més de 16.000 persones en una quinzena de municipis de Castelló.