Els pacients ja poden triar entre atenció telefònica o presencial

 

Els centres d’Atenció Primària de la Comunitat Valenciana ja han représ l’oferiment d’atenció presencial quan es demana cita prèvia a través de l’APP GVA+Salut, de la web de Sanitat, cridant al centre o al 961 839 000. Les agendes per a esta modalitat assistencial estan operatives des d’este dilluns en centres de salut i consultoris, segons la disponibilitat de cada professional, tant per a Medicina de Família com Infermeria, Pediatria o visites a la matrona.

La reactivació de les agendes presencials permet optar entre atenció telefònica o presencial quan es necessita acudir al primer nivell assistencial, l’Atenció Primària, i la persona sol·licita cita prèvia a través de l’APP GVA+Salut, d’http://www.san.gva.es/cita_previa/citaprevia_general_cas.html, cridant al seu centre o al 961 839 000.

Per als qui acudeixen a Atenció Primària sense cita prèvia, es manté el triatge amb l’objectiu d’oferir a cada pacient els recursos més adequats a la seua necessitat com més prompte millor.

En qualsevol cas, l’objectiu és optimitzar l’assistència, previndre massificacions en els centres d’Atenció Primària que comprometen la seguretat de professionals i pacients, així com evitar a la ciutadania desplaçaments innecessaris.

La reactivació de les agendes presencials es correlaciona amb la millora de la situació epidemiològica de la Comunitat Valenciana. Si els indicadors es mantenen en nivells adequats, la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública s’ha marcat com a objectiu reprendre fins al 80% de l’activitat presencial durant maig, i sempre en funció de la necessitat d’atenció.

Atenció Primària va atendre 36,6 milions de consultes en 2019, majoritàriament presencials i un 4% domiciliàries. Més de la meitat van ser cites en Medicina Familiar; seguides d’Infermeria (37%) i Pediatria (10%). La resta van ser visites a les matrones.

Últimes notícies

El Metropolitano jutja Julián Alvarez en un duel clau entre Atlético i Villarreal

Julián Alvarez torna hui al Metropolitano enmig de la polèmica pel seu frustrat fitxatge pel Barcelona, en un partit en què l’Atlético rep un Villarreal que ja el va golejar 5-1 en la passada lliga.

El Barça de Flick inicia la defensa del títol en un Martínez Valero al límit

El Barcelona de Hansi Flick comença la defensa del títol de LaLiga EA Sports al camp de l’Elche, amb una plantilla reforçada però encara sense davanter centre pur tancat.

Avís groc per pluges fortes al litoral de Castelló este dissabte

Aemet ha activat l’avís groc per pluges de fins a 30 litres per metre quadrat i tempestes al litoral de Castelló, dins d’un episodi de fortes precipitacions que afecta també altres comunitats.

Luís Castro alerta que el Levante té menys pressupost que molts equips de Segona

L’entrenador del Levante UD, Luís Castro, admet que hi ha equips de LaLiga Hypermotion amb més pressupost i demana calma per la inscripció de jugadors. El tècnic assegura que el club treballa per sanar la seua situació econòmica i completar la plantilla.

L’incendi de Segorbe arrasa 633 hectàrees i manté desallotjades mil persones a Gàtova

L’incendi declarat dijous a Segorbe ha cremat 633 hectàrees, part a la Serra Calderona, i obliga a mantindre fora de casa un miler de veïns de Gàtova mentre 25 mitjans aeris i uns 350 efectius continuen les tasques d’extinció.

Xàfecs en la mitat nord i descens suau de les màximes hui

L’Agència Estatal de Meteorologia preveu per a este dissabte xàfecs amb tronada en la mitat nord de la Comunitat Valenciana i una lleugera baixada de les temperatures màximes, sobretot a l’interior. El diumenge tendirà a estabilitzar-se l’oratge, amb més clarianes però encara amb ruixats puntuals.

Els avistaments de meduses baixen un 20 % tot i un mar més càlid

Els avisos de meduses en les costes espanyoles han disminuït un 20 % en 2026, segons dades de l’app MedusApp, malgrat que la temperatura de la mar ha pujat unes dècimes. Un expert de la Universitat d’Alacant recorda que la calor de l’aigua no determina la seua presència a les platges.

El vent complica l’incendi de Sogorb amb ratxes de més de 30 km/h esta vesprada

Aemet preveu per a esta vesprada ratxes de vent de més de 30 km/h en l’incendi de Sogorb, després d’una nit meteorològicament tranquil·la però sense pluges.