Els pacients ja poden triar entre atenció telefònica o presencial

 

Els centres d’Atenció Primària de la Comunitat Valenciana ja han représ l’oferiment d’atenció presencial quan es demana cita prèvia a través de l’APP GVA+Salut, de la web de Sanitat, cridant al centre o al 961 839 000. Les agendes per a esta modalitat assistencial estan operatives des d’este dilluns en centres de salut i consultoris, segons la disponibilitat de cada professional, tant per a Medicina de Família com Infermeria, Pediatria o visites a la matrona.

La reactivació de les agendes presencials permet optar entre atenció telefònica o presencial quan es necessita acudir al primer nivell assistencial, l’Atenció Primària, i la persona sol·licita cita prèvia a través de l’APP GVA+Salut, d’http://www.san.gva.es/cita_previa/citaprevia_general_cas.html, cridant al seu centre o al 961 839 000.

Per als qui acudeixen a Atenció Primària sense cita prèvia, es manté el triatge amb l’objectiu d’oferir a cada pacient els recursos més adequats a la seua necessitat com més prompte millor.

En qualsevol cas, l’objectiu és optimitzar l’assistència, previndre massificacions en els centres d’Atenció Primària que comprometen la seguretat de professionals i pacients, així com evitar a la ciutadania desplaçaments innecessaris.

La reactivació de les agendes presencials es correlaciona amb la millora de la situació epidemiològica de la Comunitat Valenciana. Si els indicadors es mantenen en nivells adequats, la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública s’ha marcat com a objectiu reprendre fins al 80% de l’activitat presencial durant maig, i sempre en funció de la necessitat d’atenció.

Atenció Primària va atendre 36,6 milions de consultes en 2019, majoritàriament presencials i un 4% domiciliàries. Més de la meitat van ser cites en Medicina Familiar; seguides d’Infermeria (37%) i Pediatria (10%). La resta van ser visites a les matrones.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Suprem jutjarà a Ábalos i Koldo després de rebutjar enviar el cas a l’Audiència Nacional

El Suprem ha desestimat les peticions de les defenses i manté la causa. La vista oral es preveu després de Setmana Santa i podria durar entre sis i huit setmanes.

Ferit greu un home de 32 anys en un xoc de dos vehicles en la N-340 a Cocentaina

Un home de 32 anys ha resultat ferit greu després de la col·lisió de dos vehicles en la N-340 a l'altura de Cocentaina. El SAMU l'ha traslladat a l'hospital d'Alcoi per politraumatisme

El TSJCV rebutja suspendre els servicis mínims de la vaga de metges

El tribunal ha denegat les cautelars demanades per CESM contra els servicis mínims fixats per la Generalitat. Manté la seua vigència durant la vaga ja en curs i les noves jornades convocades.

Deu finalistes entre 735 novel·les opten al Premi Azorín; la fallada, el dijous

Deu obres han sigut seleccionades entre 735 per a la final del Premi Azorín de Novel·la 2026, dotat amb 45.000 euros. La gala se celebra el dijous en el ADDA sota el lema 'L'instant fet paraula'.

Investigat per deu estafes i tres usurpacions d’estat civil amb un perjuí superior a 110.000 euros

La Guàrdia Civil d'Onda ha investigat a un home de 32 anys per presumptes estafes i usurpacions d'estat civil després de captar a víctimes en xarxes, amb danys superiors a 110.000 euros.

L’arribada de turistes internacionals al gener a la Comunitat Valenciana va baixar un 3,5%

Al gener, la Comunitat Valenciana va rebre 578.700 turistes internacionals, un 3,5% menys que un any abans. A Espanya, el gasto va marcar rècord amb 7.805 milions.

Un comandament de la UME sosté que en el Cecopi manava la consellera, no Mazón, el 29-O

Un comandant de la UME ha declarat davant la jutgessa que la vesprada del 29-O en el Cecopi qui va dirigir l'emergència va ser la consellera Salomé Pradas. Segons el seu testimoniatge, Mazón va arribar, va fer preguntes i no va prendre decisions.

Avís groc per pluges este dijous a Castelló i en zones d’Alacant i València

Aemet ha establit per al dijous l'avís groc per pluges a Castelló, el sud de València i el litoral nord d'Alacant. Per a este dimecres està actiu a Alacant per vent i mala mar.