12.9 C
València
Dimecres, 18 febrer, 2026

La policia cerca a Pedro: va matar a la seua cunyada davant dels seus fills de 5 i 9

 

La localitat navarresa de Murchante està de dol per la tràgica mort d’una de les seues veïnes més volgudes. Pilar Berrio Jiménez, de 43 anys, ha sigut assassinada a punyalades per la seua encunyat. Anava en companyia dels seus dos fills, de 5 i 9 anys.

Els menors han sigut testimonis de l’horrible crim perpetrat ahir al matí. Va ser sobre les deu i mitja del matí, quan un Seat Lleó negre es va abalançar contra el seu vehicle. Pilar es va veure obligada a apartar-se en el voral de la carretera.

El seu encunyat, Pedro María R. J., es va abalançar sobre ella i li va assestar algunes ganivetades que van posar fi a la seua vida. El presumpte assassí, de 41 anys i amb nombrosos antecedents, va eixir corrent. En estos moments es troba fugat i buscat per la policia.

Pedro María és un delinqüent habitual que acabava d’eixir de la presó la setmana passada. Creuen que ha fugit a Guipúscoa, on té diversos familiars. La Guàrdia Civil i l’Ertzaintza van muntar un dispositiu de cerca amb controls en la carretera.

Alguns testimonis van veure al presumpte homicida eixir corrent i van telefonar a emergències. Els efectius desplaçats van constatar que Pilar estava morta, i es van centrar a atendre els xiquets. Mentrestant, es va posar en marxa el dispositiu per a arrestar a Pedro.

Extremadament perillós

 

Conscients que caminen darrere d’un subjecte molt perillós, l’Ertzaintza ha extremat les precaucions en la seua cerca. Pel que sembla, està vinculat amb un altre assassinat més. Els agents volen capturar-ho com més prompte millor perquè no cometa una altra agressió.

Fonts policials consultades qualifiquen al suposat autor del crim de Murchante com a “perillós”. A més de constar-li nombroses denúncies per tinença d’armes prohibides, Pedro María Ruiz Jiménez, va ser detingut per l’Ertzaintza en 1998 per la mort de l’empleada d’una gasolinera l’octubre de 1997, que va ser trobada amb un tret d’escopeta.

En 2000 va ser jutjat a Sant Sebastià al costat d’una dona i al suposat autor material de l’assassinat. El jurat popular va trobar no culpables als tres acusats, que es van negar a declarar en la vista.
 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Cel poc nuvolós i ratxes molt fortes a l’interior de València este dimecres

Dimecres amb cels poc nuvolosos i ratxes molt fortes de ponent a l'interior de València. El dijous es preveu un descens notable de les màximes, sobretot en el sud i l'interior de Castelló.

Dos actes per la unitat exhibixen les diferències a l’esquerra del PSOE

L'espai a l'esquerra del PSOE celebra dos cites per a reivindicar la unitat, però amb protagonistes i llistes de convidats diferents. Les presències i absències anticipen el pols pel lideratge i la marca.

Comença el ramadà a Espanya: dejuni diürn fins al 19 de març i ruptura amb el iftar

Més de 2,5 milions de musulmans a Espanya comencen este dimecres el ramadà, un mes d'oració, reflexió, caritat i dejuni durant les hores de sol, que es trencarà cada dia amb el iftar.

Detingut el marit de la dona assassinada a Xilxes per infringir una orde d’allunyament

La Guàrdia Civil ha detingut al marit de la dona assassinada al costat de la seua filla de 12 anys a Xilxes per infringir l'orde d'allunyament vigent. La víctima estava en VioGén amb risc mitjà i la Policia Judicial investiga el doble crim.

Evacuades 25 persones de quatre edificis després de la solsida d’una vivenda a Puçol

Bombers han evacuat a 25 persones de quatre edificacions després de la solsida d'una casa al carrer Sant Pere. No s'han registrat ferits i la gestió ha passat als tècnics municipals.

Xilxes decreta tres dies de dol per la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys

Xilxes decreta tres dies de dol després de la troballa d'una dona i la seua filla de 12 anys mortes de manera violenta en una vivenda. La investigació continua oberta i no hi ha detinguts.

Xilxes decreta tres dies de dol per la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys

L'Ajuntament decretarà tres dies de dol i celebrarà demà un minut de silenci després de la troballa dels cossos. La víctima estava en VioGén amb risc mitjà i hi havia una orde d'allunyament en vigor; no hi ha detinguts.

La Policia Local d’Alacant ha iniciat un operatiu per a aclarir qui viu en 140 VPP de la Platja de Sant Joan

La Policia Local va activar a la vesprada un dispositiu per a comprovar la residència real en 140 vivendes protegides de la Platja de Sant Joan. La mesura, sol·licitada per la Conselleria, busca assegurar l'ús conforme a les condicions d'adjudicació.