La policia cerca a Pedro: va matar a la seua cunyada davant dels seus fills de 5 i 9

 

La localitat navarresa de Murchante està de dol per la tràgica mort d’una de les seues veïnes més volgudes. Pilar Berrio Jiménez, de 43 anys, ha sigut assassinada a punyalades per la seua encunyat. Anava en companyia dels seus dos fills, de 5 i 9 anys.

Els menors han sigut testimonis de l’horrible crim perpetrat ahir al matí. Va ser sobre les deu i mitja del matí, quan un Seat Lleó negre es va abalançar contra el seu vehicle. Pilar es va veure obligada a apartar-se en el voral de la carretera.

El seu encunyat, Pedro María R. J., es va abalançar sobre ella i li va assestar algunes ganivetades que van posar fi a la seua vida. El presumpte assassí, de 41 anys i amb nombrosos antecedents, va eixir corrent. En estos moments es troba fugat i buscat per la policia.

Pedro María és un delinqüent habitual que acabava d’eixir de la presó la setmana passada. Creuen que ha fugit a Guipúscoa, on té diversos familiars. La Guàrdia Civil i l’Ertzaintza van muntar un dispositiu de cerca amb controls en la carretera.

Alguns testimonis van veure al presumpte homicida eixir corrent i van telefonar a emergències. Els efectius desplaçats van constatar que Pilar estava morta, i es van centrar a atendre els xiquets. Mentrestant, es va posar en marxa el dispositiu per a arrestar a Pedro.

Extremadament perillós

 

Conscients que caminen darrere d’un subjecte molt perillós, l’Ertzaintza ha extremat les precaucions en la seua cerca. Pel que sembla, està vinculat amb un altre assassinat més. Els agents volen capturar-ho com més prompte millor perquè no cometa una altra agressió.

Fonts policials consultades qualifiquen al suposat autor del crim de Murchante com a “perillós”. A més de constar-li nombroses denúncies per tinença d’armes prohibides, Pedro María Ruiz Jiménez, va ser detingut per l’Ertzaintza en 1998 per la mort de l’empleada d’una gasolinera l’octubre de 1997, que va ser trobada amb un tret d’escopeta.

En 2000 va ser jutjat a Sant Sebastià al costat d’una dona i al suposat autor material de l’assassinat. El jurat popular va trobar no culpables als tres acusats, que es van negar a declarar en la vista.
 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després d'una denúncia d'una dona per presumpte assetjament sexual en la via pública.

La Policia investiga la desaparició d’una xiqueta de 12 anys a Sagunt

La Policia Nacional investiga la desaparició d'una xiqueta de 12 anys a Sagunt, mentres el Centre Nacional de Persones Desaparegudes ha emés una alerta per a recaptar la col·laboració ciutadana.

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia d’assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol després que una veïna presentara una denúncia per assetjament sexual davant la Policia Nacional.

Rescaten a tres banyistes atrapats pels corrents en els penya-segats de Peníscola

Tres hòmens que nadaven en la zona de penya-segats del castell de Peníscola han sigut rescatats després de quedar atrapats pels corrents. Van ser trets per terra i només presentaven arraps lleus.

L’alcalde d’Elx destituïx el pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx ha destituït de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després que una dona presentara una denúncia per assetjament sexual contra ell.

La Generalitat reclama al Govern comprar les parcel·les agrícoles afectades per la nova zona de domini hidràulic

La Generalitat exigix que el Ministeri per a la Transició Ecològica valore i adquirisca les parcel·les agrícoles afectades per una possible nova delimitació del domini públic hidràulic i complisca el seu compromís de reposar els terrenys danyats per la dana.

El Consell destina 1,9 milions a frenar la malaltia de Newcastle en granges avícoles

El Consell declara l'emergència sanitària i aprova actuacions per 1,9 milions d'euros per a previndre i controlar la malaltia de Newcastle en explotacions avícoles en un termini màxim de tres mesos.

El Consell obri la negociació per a implantar la jornada de 35 hores en 2027

La Generalitat inicia les negociacions en les taules sectorials per a aplicar la jornada setmanal de 35 hores a partir de l'1 de gener de 2027, condicionada a la viabilitat pressupostària i al compliment de les regles de gasto estatals i europees.