La policia cerca a Pedro: va matar a la seua cunyada davant dels seus fills de 5 i 9

 

La localitat navarresa de Murchante està de dol per la tràgica mort d’una de les seues veïnes més volgudes. Pilar Berrio Jiménez, de 43 anys, ha sigut assassinada a punyalades per la seua encunyat. Anava en companyia dels seus dos fills, de 5 i 9 anys.

Els menors han sigut testimonis de l’horrible crim perpetrat ahir al matí. Va ser sobre les deu i mitja del matí, quan un Seat Lleó negre es va abalançar contra el seu vehicle. Pilar es va veure obligada a apartar-se en el voral de la carretera.

El seu encunyat, Pedro María R. J., es va abalançar sobre ella i li va assestar algunes ganivetades que van posar fi a la seua vida. El presumpte assassí, de 41 anys i amb nombrosos antecedents, va eixir corrent. En estos moments es troba fugat i buscat per la policia.

Pedro María és un delinqüent habitual que acabava d’eixir de la presó la setmana passada. Creuen que ha fugit a Guipúscoa, on té diversos familiars. La Guàrdia Civil i l’Ertzaintza van muntar un dispositiu de cerca amb controls en la carretera.

Alguns testimonis van veure al presumpte homicida eixir corrent i van telefonar a emergències. Els efectius desplaçats van constatar que Pilar estava morta, i es van centrar a atendre els xiquets. Mentrestant, es va posar en marxa el dispositiu per a arrestar a Pedro.

Extremadament perillós

 

Conscients que caminen darrere d’un subjecte molt perillós, l’Ertzaintza ha extremat les precaucions en la seua cerca. Pel que sembla, està vinculat amb un altre assassinat més. Els agents volen capturar-ho com més prompte millor perquè no cometa una altra agressió.

Fonts policials consultades qualifiquen al suposat autor del crim de Murchante com a «perillós». A més de constar-li nombroses denúncies per tinença d’armes prohibides, Pedro María Ruiz Jiménez, va ser detingut per l’Ertzaintza en 1998 per la mort de l’empleada d’una gasolinera l’octubre de 1997, que va ser trobada amb un tret d’escopeta.

En 2000 va ser jutjat a Sant Sebastià al costat d’una dona i al suposat autor material de l’assassinat. El jurat popular va trobar no culpables als tres acusats, que es van negar a declarar en la vista.
 

Últimes notícies

València activa el protocol per contaminació per pols sahariana i fum dels incendis

L'Ajuntament de València ha activat el protocol de contaminació tipus 1 per l'entrada de pols sahariana i fum dels incendis pròxims, i recomana limitar l'activitat física a l'aire lliure als col·lectius més vulnerables.

Morant reclama un pact d’Estat per frenar els grans incendis forestals

La ministra Diana Morant defensa a València un pacte d’Estat contra l’emergència climàtica arran dels grans incendis, entre ells el de la Vall d’Uixó, amb 6.500 hectàrees cremades i 16.000 persones evacuades.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 6.500 hectàrees però ja dona opcions d’estabilització

L’incendi declarat dissabte a la Vall d’Uixó ha cremat més de 6.500 hectàrees i té un perímetre de 48 quilòmetres, però la direcció de l’extinció veu factible estabilitzar-lo prompte. Les 16.000 persones desallotjades continuaran fora de casa, almenys, fins a la mitjanit de dilluns, i es manté el confinament de la Vall d’Uixó, Betxí i Onda.

Confinen Onda pel fum de l’incendi de la Vall d’Uixó

El Centre de Coordinació d’Emergències ha ordenat confinar Onda per l’afectació del fum de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que crema sense control i ja ha obligat a desallotjar més de 16.000 persones.

Pedro Sánchez visitarà dilluns la zona cremada per l’incendi de la Vall d’Uixó

Pedro Sánchez ha anunciat que viatjarà este dilluns a la Vall d’Uixó per vore sobre el terreny els danys de l’incendi, que ha cremat més de 4.300 hectàrees i ha forçat el desallotjament de més de 16.000 persones.

Evacuen Azuébar i Almedíjar per l’incendi descontrolat de la Vall d’Uixó

Emergències ha ordenat desallotjar Azuébar i Almedíjar, amb uns 600 habitants, per l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que continua sense control i ja ha obligat a evacuar més de 16.000 persones.

El València viatja a Regne Unit per a la segona concentració de pretemporada

El València CF viatjarà dilluns a Regne Unit per completar una segona concentració de pretemporada a St. George's Park, amb dos amistosos programats davant Derby County i Stoke City.

La pujada d’humitat dona una treva a l’incendi de la Vall d’Uixó però l’oratge empitjora

L’augment d’humitat ha millorat lleugerament les tasques d’extinció de l’incendi de la Vall d’Uixó, encara fora de control, però les previsions de vent de llevant i l’orografia compliquen el treball dels Bombers de Castelló.