Mastodon
23.6 C
València
Divendres, 19 setembre, 2025

La policia cerca a Pedro: va matar a la seua cunyada davant dels seus fills de 5 i 9

 

La localitat navarresa de Murchante està de dol per la tràgica mort d’una de les seues veïnes més volgudes. Pilar Berrio Jiménez, de 43 anys, ha sigut assassinada a punyalades per la seua encunyat. Anava en companyia dels seus dos fills, de 5 i 9 anys.

Els menors han sigut testimonis de l’horrible crim perpetrat ahir al matí. Va ser sobre les deu i mitja del matí, quan un Seat Lleó negre es va abalançar contra el seu vehicle. Pilar es va veure obligada a apartar-se en el voral de la carretera.

El seu encunyat, Pedro María R. J., es va abalançar sobre ella i li va assestar algunes ganivetades que van posar fi a la seua vida. El presumpte assassí, de 41 anys i amb nombrosos antecedents, va eixir corrent. En estos moments es troba fugat i buscat per la policia.

Pedro María és un delinqüent habitual que acabava d’eixir de la presó la setmana passada. Creuen que ha fugit a Guipúscoa, on té diversos familiars. La Guàrdia Civil i l’Ertzaintza van muntar un dispositiu de cerca amb controls en la carretera.

Alguns testimonis van veure al presumpte homicida eixir corrent i van telefonar a emergències. Els efectius desplaçats van constatar que Pilar estava morta, i es van centrar a atendre els xiquets. Mentrestant, es va posar en marxa el dispositiu per a arrestar a Pedro.

Extremadament perillós

 

Conscients que caminen darrere d’un subjecte molt perillós, l’Ertzaintza ha extremat les precaucions en la seua cerca. Pel que sembla, està vinculat amb un altre assassinat més. Els agents volen capturar-ho com més prompte millor perquè no cometa una altra agressió.

Fonts policials consultades qualifiquen al suposat autor del crim de Murchante com a “perillós”. A més de constar-li nombroses denúncies per tinença d’armes prohibides, Pedro María Ruiz Jiménez, va ser detingut per l’Ertzaintza en 1998 per la mort de l’empleada d’una gasolinera l’octubre de 1997, que va ser trobada amb un tret d’escopeta.

En 2000 va ser jutjat a Sant Sebastià al costat d’una dona i al suposat autor material de l’assassinat. El jurat popular va trobar no culpables als tres acusats, que es van negar a declarar en la vista.
 

Últimes notícies

Els enginyers de camins sostenen que executar les infraestructures previstes hauria reduït les víctimes de la DANA

José Trigueros va defendre al Senat que, d'haver-se executat les obres previstes, la DANA de 2024 hauria causat menys víctimes i danys. Va reclamar preses, desviaments, tràmits més àgils, neteja de llits i alertes per a reforçar la resiliència a València i les conques mediterrànies.

Activistes exigixen a València un embargament d’armes a Israel i el registre d’un vaixell

Desenes de persones protesten davant el Port de València per a demanar un embargament integral al comerç d'armes amb Israel i la immobilització i inspecció d'un vaixell. La denúncia assenyala escales a València, Barcelona i Algesires i reclama controls sobre material de defensa i de doble ús.

SOS Desapareguts demana a Bernabé coordinació entre Govern i Consell després de la DANA

Joaquín Amills reclama a la delegada del Govern, Pilar Bernabé, que l'Executiu central i la Generalitat treballen de manera conjunta i sense polititzar la reconstrucció. També posa el focus en la salut mental dels afectats.

Detinguda pel presumpte escanyament d’una amiga amb un cable d’aspiradora a Benidorm

Una dona britànica de 64 anys va ser arrestada a Benidorm pel presumpte escanyament d'una amiga, de 66, amb el cable d'una aspiradora. La investigació seguix oberta després de l'avís d'una tercera turista al 112.

El Campello demana col·laboració per a identificar als responsables d’un abocament altament contaminant

L'Ajuntament del Campello sol·licita ajuda per a localitzar als autors d'un abocament de panells de fibra de vidre en la partida de Oñate. La Policia Local investiga i la sanció pot aconseguir 30.050 euros.

Tots a una Veu exigix coordinació i més inversió a la comissionada de la DANA

Tots a una Veu demana a la comissionada de la DANA, Zulima Pérez, un pla coordinat amb la Generalitat que fixe terminis, finançament i mesures de prevenció. L'entitat reclama formació ciutadana, ajustos en la gestió d'emergències i evitar triomfalismes i inauguracions per separat.

Toni Pérez lamenta la visita de Sánchez: sense tren a l’aeroport ni segona pista

El president de la Diputació d'Alacant titlla de decebedora la visita de Pedro Sánchez a l'aeroport i denúncia que no hi haja compromisos per al tren ni per a una segona pista.

La Generalitat bateja el viaducte d’accés a Torrent com a pont de la Comunitat de Madrid

La Generalitat canvia de nom el viaducte de la CV-403 que creua el barranc de Poio, a l'entrada de Torrent, com a pont de la Comunitat de Madrid. El gest agraïx el suport aportat després de les inundacions i el desplegament d'autobusos que va mantindre la mobilitat fins a la reobertura de Metrovalencia.