Pedro Sánchez anuncia per a este dimarts l’aprovació dels indults del ‘procés’

 

El president del Govern d’Espanya, Pedro Sánchez, ha confirmat que este dimarts proposarà al Consell de Ministres concedir l’indult als líders del ‘procés’ i ha defensat que ho farà “pensant en l’esperit constitucional de concòrdia”.

Sánchez ha fet este anunci en el Liceu de Barcelona, on ha sigut aplaudit per alguns però també  interromput al crit “d’amnistia” i “no volem indults, volem independència“.

“Això és el que el Govern d’Espanya ha decidit, afrontar el problema, buscar la concòrdia. Per això demà, pensant en l’esperit constitucional de concòrdia, proposaré al Consell de Ministres concedir l’indult als nou condemnats en el judici del ‘Procès’ que estan a la presó”, ha defensat.

 

 

Pedro Sánchez a Barcelona

 

Sánchez, que ha sigut interromput després d’anunciar la seua intenció d’aprovar els indults, ha dit no ignorar que “hi ha persones contràries a esta mesura“.

“Tampoc ignore les seues raons, les respecte“, ha afirmat, referint-se a “persones que es van veure afectades en la seua vida quotidiana, en el treball, en la família, amb els amics, pels fets jutjats en la causa del ‘Procés'”.

Però ha defensat que, els qui donen suport a l’indult, també tenen “raons en les quals pesen més les expectatives de futur que els greuges del passat”. “I en la balança de les decisions polítiques, el futur ha d’importar més que el passat”, ha sentenciat.

“El Govern ha optat per obrir pas a la reconciliació, al retrobament. I creiem que esta mesura de gràcia obrirà eixe camí. Ens donarà a tots la possibilitat de començar de nou i de fer-ho millor aquesta vegada”, ha proclamat.

La “utilitat pública” i altres tres raons per a l’indult

 

Sánchez ha defensat que “la raó dels indults és la seua utilitat per a la convivència“.

“Estic convençut que traure a estes persones de la presó, que representen a milers de catalans, és un missatge de concòrdia i de convivència” que beneficia, ha dit, “no sols a aqueixes nou persones que van assumir les conseqüències legals des del primer dia”, sinó per a “el conjunt de la societat catalana i de l’espanyola”.

“D’ací la clara utilitat pública“, ha defensat. 

 

“Traiem a nou persones de la presó però sumem a milers per a la convivència“

 

L’indult, ha prosseguit, suposa “un missatge per a milers de persones” que van secundar i “continuen fent costat” als líders del ‘procés’ “i se senten solidàries amb el seu destí”.

També, “per als milers de persones que van discrepar de la seua conducta però estimen més que suficient el càstig que van rebre”.

Per tot això, ha defensat: “Traiem materialment de la presó a nou persones però sumem a milers i milers de persones per a la convivència”.

D’altra banda, Sánchez ha defensat que “el moment” per a concedir els indults “és ara”. “Per múltiples raons, però fonamentalment per tres”, ha exposat. Així, ha recordat en primer lloc que “ha conclòs la via judicial” a l’haver sentencia ferm del Tribunal Suprem.

En segon lloc, ha dit que el Govern “està obligat a tramitar i donar resposta a les peticions de gràcia formulades des de diversos àmbits de la societat civil”.

“El Govern no pot sostraure’s a la qüestió ni al debat social i ha de mesurar les conseqüències polítiques d’una resposta en un sentit o l’altre”, ha prosseguit.

I la tercera raó, “perquè el paisatge que ens ha deixat la pandèmia ens ha transformat, ens ha fet prendre viva consciència del veritablement important, que és la vida, i en particular la vida compartida, viscuda en comú. Ens ha recordat fins a quin punt ens necessitem els uns als altres. L’única cosa que queda per fer és recomençar”.

Últimes notícies

Les tempestes descarreguen fins a 48,8 l/m² a Siete Aguas i obliguen a tallar la N-3

Les tempestes de la vesprada a l'interior de la Comunitat Valenciana han deixat fins a 48,8 l/m² en quatre hores a Siete Aguas i han obligat a tallar un tram de la N-3 per fang i pedres.

El Llevant s’avança al Mallorca després d’una greu fallada defensiva

Un gol de Carlos Espí després d'un greu error de David López posa per davant al Llevant davant el Mallorca, en un partit on els locals patixen una lesió i el meta Ryan evita l'empat.

Un golàs de Chust avança a l’Elx davant un Getafe amb deu al descans

L'Elx marxa al descans 1-0 gràcies a un gran gol de Víctor Chust després d'una primera part de domini total davant un Getafe que juga amb deu per l'expulsió de Djené.

El València remunta a la Reial Societat i marxa al descans amb avantatge a Anoeta

El València s'imposa per 1-2 al descans a Anoeta després de remuntar el gol inicial de Aihen gràcies als punts de Javi Guerra i Hugo Duro.

El València Basket frena a Jaworski i torna a guanyar en la Lliga Endesa

El València Basket s'imposa 88-83 al Surne Bilbao Basket, resistix els 31 punts i 8 triples de Justin Jaworski i tala una ratxa de tres derrotes en la Lliga Endesa.

Elustondo s’acomiada d’Anoeta com a capità en el seu últim partit amb la Reial Societat

Aritz Elustondo afronta el seu últim partit a Anoeta com a capità de la Reial Societat davant el València, després d'onze temporades en el primer equip i un emotiu comiat a l'afició.

Óscar Trejo s’acomiada de Vallecas com a titular en el Raig-Vila-real

Óscar Trejo torna a l'onze del Rayo Vallecano per a acomiadar-se de Vallecas com a titular davant el Vila-real, en el seu últim partit a casa abans de deixar el club.

Elx i Getafe confirmen els seus onces: quatre canvis locals i onze azulón repetit

Elx i Getafe encaren el seu dol de LaLiga amb apostes oposades: els il·licitans introduïxen quatre canvis en l'onze inicial i el conjunt azulón repetix l'alineació que li va donar resultat en la jornada anterior.