Pedro Sánchez anuncia per a este dimarts l’aprovació dels indults del ‘procés’

 

El president del Govern d’Espanya, Pedro Sánchez, ha confirmat que este dimarts proposarà al Consell de Ministres concedir l’indult als líders del ‘procés’ i ha defensat que ho farà “pensant en l’esperit constitucional de concòrdia”.

Sánchez ha fet este anunci en el Liceu de Barcelona, on ha sigut aplaudit per alguns però també  interromput al crit “d’amnistia” i “no volem indults, volem independència“.

“Això és el que el Govern d’Espanya ha decidit, afrontar el problema, buscar la concòrdia. Per això demà, pensant en l’esperit constitucional de concòrdia, proposaré al Consell de Ministres concedir l’indult als nou condemnats en el judici del ‘Procès’ que estan a la presó”, ha defensat.

 

 

Pedro Sánchez a Barcelona

 

Sánchez, que ha sigut interromput després d’anunciar la seua intenció d’aprovar els indults, ha dit no ignorar que “hi ha persones contràries a esta mesura“.

“Tampoc ignore les seues raons, les respecte“, ha afirmat, referint-se a “persones que es van veure afectades en la seua vida quotidiana, en el treball, en la família, amb els amics, pels fets jutjats en la causa del ‘Procés'”.

Però ha defensat que, els qui donen suport a l’indult, també tenen “raons en les quals pesen més les expectatives de futur que els greuges del passat”. “I en la balança de les decisions polítiques, el futur ha d’importar més que el passat”, ha sentenciat.

“El Govern ha optat per obrir pas a la reconciliació, al retrobament. I creiem que esta mesura de gràcia obrirà eixe camí. Ens donarà a tots la possibilitat de començar de nou i de fer-ho millor aquesta vegada”, ha proclamat.

La “utilitat pública” i altres tres raons per a l’indult

 

Sánchez ha defensat que “la raó dels indults és la seua utilitat per a la convivència“.

“Estic convençut que traure a estes persones de la presó, que representen a milers de catalans, és un missatge de concòrdia i de convivència” que beneficia, ha dit, “no sols a aqueixes nou persones que van assumir les conseqüències legals des del primer dia”, sinó per a “el conjunt de la societat catalana i de l’espanyola”.

“D’ací la clara utilitat pública“, ha defensat. 

 

“Traiem a nou persones de la presó però sumem a milers per a la convivència“

 

L’indult, ha prosseguit, suposa “un missatge per a milers de persones” que van secundar i “continuen fent costat” als líders del ‘procés’ “i se senten solidàries amb el seu destí”.

També, “per als milers de persones que van discrepar de la seua conducta però estimen més que suficient el càstig que van rebre”.

Per tot això, ha defensat: “Traiem materialment de la presó a nou persones però sumem a milers i milers de persones per a la convivència”.

D’altra banda, Sánchez ha defensat que “el moment” per a concedir els indults “és ara”. “Per múltiples raons, però fonamentalment per tres”, ha exposat. Així, ha recordat en primer lloc que “ha conclòs la via judicial” a l’haver sentencia ferm del Tribunal Suprem.

En segon lloc, ha dit que el Govern “està obligat a tramitar i donar resposta a les peticions de gràcia formulades des de diversos àmbits de la societat civil”.

“El Govern no pot sostraure’s a la qüestió ni al debat social i ha de mesurar les conseqüències polítiques d’una resposta en un sentit o l’altre”, ha prosseguit.

I la tercera raó, “perquè el paisatge que ens ha deixat la pandèmia ens ha transformat, ens ha fet prendre viva consciència del veritablement important, que és la vida, i en particular la vida compartida, viscuda en comú. Ens ha recordat fins a quin punt ens necessitem els uns als altres. L’única cosa que queda per fer és recomençar”.

Últimes notícies

Set autors espanyols, entre ells la valenciana Laura Pérez, opten als Premis Eisner 2026

Set creadors espanyols, amb la il·lustradora valenciana Laura Pérez com un dels noms destacats, figuren entre els nominats als Premis Eisner 2026 en diverses de les seues categories.

Olasagasti apel·la a l’empenyiment de l’afició del Llevant per a aconseguir la permanència davant el Mallorca

Jon Ander Olasagasti subratlla que el suport de l'afició del Llevant serà clau enfront del Mallorca, rival directe per la permanència, després de l'impuls que va suposar guanyar a Vigo.

La Comunitat Valenciana usarà detectors de radiofreqüència en la pròxima PAU per a frenar el frau

La Comunitat Valenciana implantarà en la pròxima PAU detectors de radiofreqüència per a localitzar dispositius electrònics ocults i exigirà mòbils totalment apagats i sense rellotges a l'aula.

Greu un home atropellat pel tramvia després de caure a la via a Alacant

Un home de 48 anys ha resultat ferit greu en caure de manera accidental a la via del tramvia a Alacant i ser atropellat per un comboi de la línia 2, la qual cosa va obligar a interrompre el servici durant 20 minutos.

El Centre del Carme reivindica a 60 artistes marcats per la dana en la mostra Genealogies del territori

El Centre del Carme presenta l'exposició Genealogies del territori, amb obres de 60 artistes afectats per la dana, que reflexionen sobre el territori, la memòria i la petjada de l'aigua.

Educació cita als sindicats el dilluns per a reprendre la negociació en plena vaga del professorat

La Conselleria d'Educació convoca als sindicats docents el dilluns a les 16 hores per a la segona reunió de la Taula sectorial des de l'inici de la vaga indefinida, després d'una proposta considerada insuficient per les organitzacions sindicals.

El Consell acusa a Arcadi España d’ignorar la carta de Pérez Llorca sobre finançament

El conseller José Antonio Rovira retrau al ministre Arcadi España que no haja respost a la carta enviada per Juanfran Pérez Llorca el 30 de març i dubte que el Govern aprove un nou model de finançament autonòmic.

Vox acusa a la Generalitat de falta de lideratge en la gestió de la dana de 2024

Vox sosté en les seues conclusions a la comissió d'investigació de Les Corts que la gestió de la dana de 2024 va evidenciar greus carències de lideratge i coordinació per part de la Generalitat i del Govern central.