Pedro Sánchez anuncia per a este dimarts l’aprovació dels indults del ‘procés’

 

El president del Govern d’Espanya, Pedro Sánchez, ha confirmat que este dimarts proposarà al Consell de Ministres concedir l’indult als líders del ‘procés’ i ha defensat que ho farà «pensant en l’esperit constitucional de concòrdia».

Sánchez ha fet este anunci en el Liceu de Barcelona, on ha sigut aplaudit per alguns però també  interromput al crit «d’amnistia» i «no volem indults, volem independència«.

“Això és el que el Govern d’Espanya ha decidit, afrontar el problema, buscar la concòrdia. Per això demà, pensant en l’esperit constitucional de concòrdia, proposaré al Consell de Ministres concedir l’indult als nou condemnats en el judici del ‘Procès’ que estan a la presó», ha defensat.

 

 

Pedro Sánchez a Barcelona

 

Sánchez, que ha sigut interromput després d’anunciar la seua intenció d’aprovar els indults, ha dit no ignorar que «hi ha persones contràries a esta mesura«.

«Tampoc ignore les seues raons, les respecte«, ha afirmat, referint-se a «persones que es van veure afectades en la seua vida quotidiana, en el treball, en la família, amb els amics, pels fets jutjats en la causa del ‘Procés'».

Però ha defensat que, els qui donen suport a l’indult, també tenen «raons en les quals pesen més les expectatives de futur que els greuges del passat». «I en la balança de les decisions polítiques, el futur ha d’importar més que el passat», ha sentenciat.

«El Govern ha optat per obrir pas a la reconciliació, al retrobament. I creiem que esta mesura de gràcia obrirà eixe camí. Ens donarà a tots la possibilitat de començar de nou i de fer-ho millor aquesta vegada», ha proclamat.

La «utilitat pública» i altres tres raons per a l’indult

 

Sánchez ha defensat que «la raó dels indults és la seua utilitat per a la convivència«.

«Estic convençut que traure a estes persones de la presó, que representen a milers de catalans, és un missatge de concòrdia i de convivència» que beneficia, ha dit, «no sols a aqueixes nou persones que van assumir les conseqüències legals des del primer dia», sinó per a «el conjunt de la societat catalana i de l’espanyola».

«D’ací la clara utilitat pública«, ha defensat. 

 

“Traiem a nou persones de la presó però sumem a milers per a la convivència“

 

L’indult, ha prosseguit, suposa «un missatge per a milers de persones» que van secundar i «continuen fent costat» als líders del ‘procés’ «i se senten solidàries amb el seu destí».

També, «per als milers de persones que van discrepar de la seua conducta però estimen més que suficient el càstig que van rebre».

Per tot això, ha defensat: «Traiem materialment de la presó a nou persones però sumem a milers i milers de persones per a la convivència».

D’altra banda, Sánchez ha defensat que «el moment» per a concedir els indults «és ara». «Per múltiples raons, però fonamentalment per tres», ha exposat. Així, ha recordat en primer lloc que «ha conclòs la via judicial» a l’haver sentencia ferm del Tribunal Suprem.

En segon lloc, ha dit que el Govern «està obligat a tramitar i donar resposta a les peticions de gràcia formulades des de diversos àmbits de la societat civil».

«El Govern no pot sostraure’s a la qüestió ni al debat social i ha de mesurar les conseqüències polítiques d’una resposta en un sentit o l’altre», ha prosseguit.

I la tercera raó, «perquè el paisatge que ens ha deixat la pandèmia ens ha transformat, ens ha fet prendre viva consciència del veritablement important, que és la vida, i en particular la vida compartida, viscuda en comú. Ens ha recordat fins a quin punt ens necessitem els uns als altres. L’única cosa que queda per fer és recomençar”.

Últimes notícies

STEPV, CCOO i UGT seguiran amb les protestes fins que Educació arreplegue les seues peticions

STEPV, CCOO i UGT mantindran les accions de protesta del professorat mentres la Conselleria d'Educació no entregue el document base amb les seues aportacions i avanços en tots els temes.

Un expert alerta que les platges espanyoles retrocediran fins a 80 metres per a 2100

Les platges espanyoles podrien perdre entre 60 i 80 metres d'amplària d'ací a 2100 per la pujada del nivell de la mar i les obres que frenen el moviment natural de l'arena, segons advertix un expert en dinàmica costanera.

El Vila-real aposta per Íñigo Pérez i li firma tres temporades per a la seua banqueta

El Vila-real fitxa a Íñigo Pérez per tres temporades per a rellevar a Marcelino en la banqueta groguet després de la seua etapa en el Rayo Vallecano i amb debut en la Champions a la vista.

Íñigo Pérez dirigirà al Vila-real les tres pròximes temporades

Íñigo Pérez assumirà la banqueta del Vila-real per a les tres pròximes temporades, rellevant a Marcelino García Toral després de no aconseguir est la renovació del seu contracte.

Pérez Llorca fixa les PAU com a línia roja en la negociació amb el professorat en vaga

Juanfran Pérez Llorca advertix que el desenrotllament normal de les PAU del 2 al 4 de juny és una línia roja en les negociacions amb els sindicats de l'Educació pública.

Compromís exigix que Pérez Llorca explique la seua inacció davant la vaga educativa indefinida

Compromís reclama la compareixença de Juanfran Pérez Llorca en Les Corts perquè aclarisca el seu paper en la vaga educativa indefinida i la seua absència de negociació amb els sindicats docents.

Montero, DeJulius, Hezonja, Luwawu-Cabarrot i Bozic formen el quintet ideal de la Lliga Endesa

Jean Montero, David DeJulius, Mario Hezonja, Timothé Luwawu-Cabarrot i Luka Bozic han sigut triats per al quintet ideal de la Lliga Endesa, en una votació que combina opinió de capitans, entrenadors, mitjans i aficionats.

La Policia Nacional obri expedient disciplinari a l’agent que va colpejar per l’esquena a una docent a València

La Policia Nacional ha iniciat el procediment per a sancionar a l'agent que va espentar per l'esquena a una docent durant una protesta per la vaga indefinida del professorat a València. La dona ha denunciat els fets, que van quedar gravats en diversos vídeos difosos en xarxes socials.