Anuncios

Pedro Sánchez anuncia per a este dimarts l’aprovació dels indults del ‘procés’

 

El president del Govern d’Espanya, Pedro Sánchez, ha confirmat que este dimarts proposarà al Consell de Ministres concedir l’indult als líders del ‘procés’ i ha defensat que ho farà “pensant en l’esperit constitucional de concòrdia”.

Sánchez ha fet este anunci en el Liceu de Barcelona, on ha sigut aplaudit per alguns però també  interromput al crit “d’amnistia” i “no volem indults, volem independència“.

Anuncios

“Això és el que el Govern d’Espanya ha decidit, afrontar el problema, buscar la concòrdia. Per això demà, pensant en l’esperit constitucional de concòrdia, proposaré al Consell de Ministres concedir l’indult als nou condemnats en el judici del ‘Procès’ que estan a la presó”, ha defensat.

 

 

Pedro Sánchez a Barcelona

 

Sánchez, que ha sigut interromput després d’anunciar la seua intenció d’aprovar els indults, ha dit no ignorar que “hi ha persones contràries a esta mesura“.

“Tampoc ignore les seues raons, les respecte“, ha afirmat, referint-se a “persones que es van veure afectades en la seua vida quotidiana, en el treball, en la família, amb els amics, pels fets jutjats en la causa del ‘Procés'”.

Però ha defensat que, els qui donen suport a l’indult, també tenen “raons en les quals pesen més les expectatives de futur que els greuges del passat”. “I en la balança de les decisions polítiques, el futur ha d’importar més que el passat”, ha sentenciat.

“El Govern ha optat per obrir pas a la reconciliació, al retrobament. I creiem que esta mesura de gràcia obrirà eixe camí. Ens donarà a tots la possibilitat de començar de nou i de fer-ho millor aquesta vegada”, ha proclamat.

La “utilitat pública” i altres tres raons per a l’indult

 

Sánchez ha defensat que “la raó dels indults és la seua utilitat per a la convivència“.

“Estic convençut que traure a estes persones de la presó, que representen a milers de catalans, és un missatge de concòrdia i de convivència” que beneficia, ha dit, “no sols a aqueixes nou persones que van assumir les conseqüències legals des del primer dia”, sinó per a “el conjunt de la societat catalana i de l’espanyola”.

“D’ací la clara utilitat pública“, ha defensat. 

 

“Traiem a nou persones de la presó però sumem a milers per a la convivència“

 

L’indult, ha prosseguit, suposa “un missatge per a milers de persones” que van secundar i “continuen fent costat” als líders del ‘procés’ “i se senten solidàries amb el seu destí”.

També, “per als milers de persones que van discrepar de la seua conducta però estimen més que suficient el càstig que van rebre”.

Per tot això, ha defensat: “Traiem materialment de la presó a nou persones però sumem a milers i milers de persones per a la convivència”.

D’altra banda, Sánchez ha defensat que “el moment” per a concedir els indults “és ara”. “Per múltiples raons, però fonamentalment per tres”, ha exposat. Així, ha recordat en primer lloc que “ha conclòs la via judicial” a l’haver sentencia ferm del Tribunal Suprem.

En segon lloc, ha dit que el Govern “està obligat a tramitar i donar resposta a les peticions de gràcia formulades des de diversos àmbits de la societat civil”.

“El Govern no pot sostraure’s a la qüestió ni al debat social i ha de mesurar les conseqüències polítiques d’una resposta en un sentit o l’altre”, ha prosseguit.

I la tercera raó, “perquè el paisatge que ens ha deixat la pandèmia ens ha transformat, ens ha fet prendre viva consciència del veritablement important, que és la vida, i en particular la vida compartida, viscuda en comú. Ens ha recordat fins a quin punt ens necessitem els uns als altres. L’única cosa que queda per fer és recomençar”.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Una startup valenciana d’IA mèdica entra en l’exclusiu programa novaiorqués NYC AI Landing Pad

L'empresa valenciana Quibim, especialitzada en intel·ligència artificial aplicada a la imatge mèdica, ha sigut seleccionada com a única firma espanyola en el programa estratègic d'IA NYC AI International Landing Pad de Nova York.

València iguala el seu rècord anual de 27,1 graus i Miramar el supera per una dècima

Les màximes es disparen en la Comunitat Valenciana, on València iguala el seu rècord anual de 27,1 graus i Miramar el depassa amb 27,2, entre els valors més alts d'Espanya.

Educació demana als sindicats suspendre la vaga per a reprendre la negociació

La Conselleria d'Educació reclama als sindicats docents que paren la vaga indefinida i tornen a la taula de negociació, defenent que el diàleg és més eficaç sense pressió en els centres.

La Fiscalia recolza que s’investigue de manera indirecta a Mazón per la gestió de la dana

La Fiscalia Provincial de València recolza que el jutjat de Catarroja practique diligències que puguen aportar dades sobre l'actuació de Carlos Mazón en la gestió de la dana, malgrat la seua condició d'aforat.

Pérez Llorca respecta la vaga docent però s’alinea amb l’alumnat que es juga la EBAU

Pérez Llorca diu respectar la vaga indefinida del professorat, però subratlla que la seua prioritat són els quasi 32.000 alumnes de 2n de Batxillerat que es juguen la EBAU en poques setmanes.

El Festival de Cinema d’Alacant celebra els 40 anys de Matador amb una passada especial en 4K

El Festival Internacional de Cinema d'Alacant celebrarà el 40 aniversari de Matador amb una projecció especial en versió remasteritzada en 4K en el teatre Arniches.

El València Basket s’agarra al factor Roig Arena en un quint partit decisiu davant Panathinaikos

El València Basket es juga en el Roig Arena el passe a la seua primera Final Four de l'Eurolliga en un quint partit marcat pel clar domini històric dels equips locals, però amb el recent avís de les sorpreses de 2024.

El València Basket perseguix el seu quart títol seguit en la seua sexta final de Lliga Femenina

El València Basket es mesura al Casademont Zaragoza en la final de la Lliga Femenina amb el repte d'aconseguir el seu quart títol consecutiu en la seua sexta final seguida en la competició.
Anuncios