13.4 C
València
Dijous, 20 novembre, 2025

Pedro Sánchez anuncia per a este dimarts l’aprovació dels indults del ‘procés’

 

El president del Govern d’Espanya, Pedro Sánchez, ha confirmat que este dimarts proposarà al Consell de Ministres concedir l’indult als líders del ‘procés’ i ha defensat que ho farà “pensant en l’esperit constitucional de concòrdia”.

Sánchez ha fet este anunci en el Liceu de Barcelona, on ha sigut aplaudit per alguns però també  interromput al crit “d’amnistia” i “no volem indults, volem independència“.

“Això és el que el Govern d’Espanya ha decidit, afrontar el problema, buscar la concòrdia. Per això demà, pensant en l’esperit constitucional de concòrdia, proposaré al Consell de Ministres concedir l’indult als nou condemnats en el judici del ‘Procès’ que estan a la presó”, ha defensat.

 

 

Pedro Sánchez a Barcelona

 

Sánchez, que ha sigut interromput després d’anunciar la seua intenció d’aprovar els indults, ha dit no ignorar que “hi ha persones contràries a esta mesura“.

“Tampoc ignore les seues raons, les respecte“, ha afirmat, referint-se a “persones que es van veure afectades en la seua vida quotidiana, en el treball, en la família, amb els amics, pels fets jutjats en la causa del ‘Procés'”.

Però ha defensat que, els qui donen suport a l’indult, també tenen “raons en les quals pesen més les expectatives de futur que els greuges del passat”. “I en la balança de les decisions polítiques, el futur ha d’importar més que el passat”, ha sentenciat.

“El Govern ha optat per obrir pas a la reconciliació, al retrobament. I creiem que esta mesura de gràcia obrirà eixe camí. Ens donarà a tots la possibilitat de començar de nou i de fer-ho millor aquesta vegada”, ha proclamat.

La “utilitat pública” i altres tres raons per a l’indult

 

Sánchez ha defensat que “la raó dels indults és la seua utilitat per a la convivència“.

“Estic convençut que traure a estes persones de la presó, que representen a milers de catalans, és un missatge de concòrdia i de convivència” que beneficia, ha dit, “no sols a aqueixes nou persones que van assumir les conseqüències legals des del primer dia”, sinó per a “el conjunt de la societat catalana i de l’espanyola”.

“D’ací la clara utilitat pública“, ha defensat. 

 

“Traiem a nou persones de la presó però sumem a milers per a la convivència“

 

L’indult, ha prosseguit, suposa “un missatge per a milers de persones” que van secundar i “continuen fent costat” als líders del ‘procés’ “i se senten solidàries amb el seu destí”.

També, “per als milers de persones que van discrepar de la seua conducta però estimen més que suficient el càstig que van rebre”.

Per tot això, ha defensat: “Traiem materialment de la presó a nou persones però sumem a milers i milers de persones per a la convivència”.

D’altra banda, Sánchez ha defensat que “el moment” per a concedir els indults “és ara”. “Per múltiples raons, però fonamentalment per tres”, ha exposat. Així, ha recordat en primer lloc que “ha conclòs la via judicial” a l’haver sentencia ferm del Tribunal Suprem.

En segon lloc, ha dit que el Govern “està obligat a tramitar i donar resposta a les peticions de gràcia formulades des de diversos àmbits de la societat civil”.

“El Govern no pot sostraure’s a la qüestió ni al debat social i ha de mesurar les conseqüències polítiques d’una resposta en un sentit o l’altre”, ha prosseguit.

I la tercera raó, “perquè el paisatge que ens ha deixat la pandèmia ens ha transformat, ens ha fet prendre viva consciència del veritablement important, que és la vida, i en particular la vida compartida, viscuda en comú. Ens ha recordat fins a quin punt ens necessitem els uns als altres. L’única cosa que queda per fer és recomençar”.

Últimes notícies

El PSPV convocarà un Comité Nacional el 29 de novembre a Alacant

El PSPV-PSOE convocarà el seu Comité Nacional el 29 de novembre a Alacant per a abordar la crisi oberta després de la dimissió de Carlos Mazón. El partit exigirà eleccions i acusa PP i Vox de decidir el relleu 'furtant la voluntat democràtica'.

La Federació Veïnal demana responsabilitat política per a desbloquejar la zona de baixes emissions a València

La Federació d'Associacions de Veïns de València ha sol·licitat reunions d'urgència amb Alcaldia i l'oposició per a tancar un acord sobre la ZBE i evitar perdre 150 milions. L'entitat ha anomenat a la responsabilitat de tota la corporació davant l'imminent termini legal.

Calero renuncia a les excuses abans del derbi i crida a competir: ‘Si entres plorant, eixiràs igual’

El tècnic del Llevant va evitar queixes pel calendari i per la falta d'entrenaments dels seus internacionals i va apel·lar a la convicció per a trencar la mala ratxa davant el València. Va confirmar que Arriaga i Ryan estaran en principi disponibles i va demanar a l'afició no sentir-se inferior.

Els bombers forestals demanen a la Generalitat assumir la gestió directa del cos

Sis sindicats han exigit al Consell eliminar els encàrrecs als consorcis provincials i que la Generalitat gestione de manera directa als bombers forestals. Denuncien mala praxi, falta de mobilització i un ús abusiu d'hores extra.

Garay: ‘Tant de bo Lim es vaja del València pel bé del club’

Ezequiel Garay va carregar contra la gestió del València i va desitjar que Peter Lim abandone el club pel bé de l'entitat. Va reivindicar la seua etapa, va criticar decisions després de la seua lesió i va elogiar a Marcelino.

La UPV alerta de nous riscos d’avingudes a Torrent després de la DANA

Un informe de la UPV sobre els danys de la DANA a Torrent conclou que els sediments acumulats en diversos barrancs incrementen el risc de desbordaments. La reposició d'infraestructures es valora en 98 milions d'euros.

València ha retirat 140 m³ de residus de l’Albufera després de la DANA

L'Ajuntament ha retirat 140 m³ de residus de l'Albufera amb un pla d'ocupació després de la DANA i ha reforçat dunes i séquies amb plantacions. Compromís critica la gestió de la palla de l'arròs pel seu impacte en les aigües negres.

#QuieroCorredor suma obres hídriques i demana acords per a accelerar el Corredor Mediterrani

El moviment #QuieroCorredor va ampliar la seua agenda amb obres hídriques per a evitar noves danes i va cridar a acords d'Estat per a culminar el Corredor Mediterrani. En el seu últim gran acte, va advertir de la lentitud i de colls de botella com el túnel passant de València.