Penes d’entre 14 i 18 anys de presó per als quatre acusats d’una violació grupal

 

La Secció Segona de l’Audiència Provincial d’Alacant ha condemnat a penes d’entre 14 anys i dos mesos i 18 anys de presó als quatre acusats de la violació en grup patida per una jove el dia d’Any Nou de 2019 en la localitat de Callosa d’en Sarrià.

La sentència, notificada este divendres a les parts, declara a cadascun dels penats autor d’un delicte continuat d’agressió sexual, per la seua participació directa en els fets, i cooperador necessari dels tres delictes del mateix tipus penal, comeses per cadascun dels altres tres coacusats.

A dos d’ells, a més, la Sala els condemna per un delicte de descobriment i revelació de secrets perquè van fotografiar o van gravar amb els seus telèfons mòbils els fets.

Segons declara provat la resolució judicial, els acusats van coincidir amb la víctima, llavors de 19 anys, en la zona d’oci de Benidorm, durant la celebració de la Nit de cap d’any de 2018, i van seguir amb ella de festa.

En les hores posteriors, van acudir a un domicili de Benidorm, on la xica va ser agredida sexualment per dos dels homes, i al soterrani de l’habitatge de Callosa d’un d’ells, qui va tornar a agredir-la sexualment mentre els altres participaven directament o cooperaven d’alguna manera en aqueixa violació.

La víctima “va ser menyspreada i reduïda a un mer objecte sexual dels acusats”, els qui es dirigien a ella “amb ànim denigratori” o “en to de burla” mentre succeïen els fets, actuant “com si es tractara d’un esdeveniment festiu, reproduint constantment música”, o “piulant” com a resposta a les seues queixes i laments, segons recull la sentència.

L’Audiència d’Alacant aprecia en la conducta dels processaments els atenuants de confessió i reparació del mal, totes dos contemplades en les seues conclusions definitives per la Fiscalia i l’acusació particular.

En primer lloc, tots els reus van reconéixer els fets durant el judici i van demanar expressament perdó a la perjudicada. Pel que respecta al segon atenuant, la pròpia víctima va declarar sentir-se rescabalada per la indemnització de 60.000 euros consignada en un compte judicial pels seus agressors abans de la celebració de la vista oral.

El Tribunal també aplica l’atenuant d’embriaguesa –que reconeixia l’acusació particular però no el Ministeri Públic-, en considerar acreditat que l’actuació dels agressors es va veure influïda per una “incessant” ingesta important d’alcohol i substàncies estupefaents.

En individualitzar les penes, els magistrats imposen la més alta, 18 anys de presó, a un dels agressors, enfront dels 21 anys i dos mesos sol·licitats per la Fiscalia i a 16 anys i quatre mesos que demanava l’acusació particular.

La resta dels tres acusats ha sigut condemnat a 14 anys i dos mesos, 14 anys i 10 mesos i 17 anys i dos mesos de presó, respectivament. Totes estes penes porten aparellada les corresponents ordres de prohibició d’aproximació i comunicació amb la perjudicada.

A més, la fallada, que pot ser recorregut en apel·lació, ordena l’obtenció, fins i tot forçosa, de proves d’ADN dels quatre condemnats per a la seua inclusió en una base de dades policial, “tenint en compte la gravetat dels fets i la reiteració de l’agressió a la víctima”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Carlos Álvarez patix una lesió de turmell i perilla la seua final de Lliga amb el Llevant

Carlos Álvarez patix una lesió de sindesmosis en el turmell esquerre i podria perdre's els últims quatre partits de Lliga amb el Llevant, a l'espera de la seua evolució.

El València Basket patix davant un combatiu Ensino Lugo però assegura el passe a semifinals

El València Basket va remuntar en el Roig Arena per a imposar-se 73-70 al Durán Maquinaria Ensino Lugo i certificar el seu bitllet a semifinals de la Lliga Femenina Endesa, on es mesurarà al Spar Girona.

València Basket es jugarà el passe a la final davant Girona sense factor pista

València Basket s'enfrontarà al Spar Girona en les semifinals de la Lliga Femenina, una eliminatòria a doble partit en la qual el conjunt valencià no tindrà el factor pista a favor.

Tres ferits en una col·lisió frontal amb un cotxe en sentit contrari en l’A-7 a Tibi

Tres persones han resultat ferides en una col·lisió frontal en l'A-7, a l'altura de l'eixida de Tibi, després que un dels vehicles circulara en sentit contrari.

Controlat l’incendi en la campa exterior d’un desballestament d’Orihuela

El foc declarat en la campa exterior d'un desballestament a Orihuela ha quedat controlat este diumenge al migdia després dels treballs continuats del Consorci Provincial de Bombers d'Alacant.

Quatre persones moren ofegades, entre elles dos menors, en una platja d’Oliva

Quatre persones, inclosos dos menors d'11 i 14 anys, van morir ofegades a la platja Aigua Morta d'Oliva. Altres dos van ser evacuades a l'Hospital de Gandia amb símptomes d'ofegament.

Aspes guia al Celta a una victòria clau davant l’Elx

Iago Aspas lidera el triomf del Celta per 3-1 davant l'Elx, un resultat que impulsa les seues opcions europees i complica encara més la permanència il·licitana.

Obasohan lidera al Baxi Manresa en un agònic triomf davant el València Basket

El Baxi Manresa es va imposar per un ajustat 104-102 al València Basket en un partit decidit en l'últim minut, marcat pels 30 punts de Retin Obasohan i un desenllaç molt criticat per Pedro Martínez.