Penes d’entre 14 i 18 anys de presó per als quatre acusats d’una violació grupal

 

La Secció Segona de l’Audiència Provincial d’Alacant ha condemnat a penes d’entre 14 anys i dos mesos i 18 anys de presó als quatre acusats de la violació en grup patida per una jove el dia d’Any Nou de 2019 en la localitat de Callosa d’en Sarrià.

La sentència, notificada este divendres a les parts, declara a cadascun dels penats autor d’un delicte continuat d’agressió sexual, per la seua participació directa en els fets, i cooperador necessari dels tres delictes del mateix tipus penal, comeses per cadascun dels altres tres coacusats.

A dos d’ells, a més, la Sala els condemna per un delicte de descobriment i revelació de secrets perquè van fotografiar o van gravar amb els seus telèfons mòbils els fets.

Segons declara provat la resolució judicial, els acusats van coincidir amb la víctima, llavors de 19 anys, en la zona d’oci de Benidorm, durant la celebració de la Nit de cap d’any de 2018, i van seguir amb ella de festa.

En les hores posteriors, van acudir a un domicili de Benidorm, on la xica va ser agredida sexualment per dos dels homes, i al soterrani de l’habitatge de Callosa d’un d’ells, qui va tornar a agredir-la sexualment mentre els altres participaven directament o cooperaven d’alguna manera en aqueixa violació.

La víctima “va ser menyspreada i reduïda a un mer objecte sexual dels acusats”, els qui es dirigien a ella “amb ànim denigratori” o “en to de burla” mentre succeïen els fets, actuant “com si es tractara d’un esdeveniment festiu, reproduint constantment música”, o “piulant” com a resposta a les seues queixes i laments, segons recull la sentència.

L’Audiència d’Alacant aprecia en la conducta dels processaments els atenuants de confessió i reparació del mal, totes dos contemplades en les seues conclusions definitives per la Fiscalia i l’acusació particular.

En primer lloc, tots els reus van reconéixer els fets durant el judici i van demanar expressament perdó a la perjudicada. Pel que respecta al segon atenuant, la pròpia víctima va declarar sentir-se rescabalada per la indemnització de 60.000 euros consignada en un compte judicial pels seus agressors abans de la celebració de la vista oral.

El Tribunal també aplica l’atenuant d’embriaguesa –que reconeixia l’acusació particular però no el Ministeri Públic-, en considerar acreditat que l’actuació dels agressors es va veure influïda per una “incessant” ingesta important d’alcohol i substàncies estupefaents.

En individualitzar les penes, els magistrats imposen la més alta, 18 anys de presó, a un dels agressors, enfront dels 21 anys i dos mesos sol·licitats per la Fiscalia i a 16 anys i quatre mesos que demanava l’acusació particular.

La resta dels tres acusats ha sigut condemnat a 14 anys i dos mesos, 14 anys i 10 mesos i 17 anys i dos mesos de presó, respectivament. Totes estes penes porten aparellada les corresponents ordres de prohibició d’aproximació i comunicació amb la perjudicada.

A més, la fallada, que pot ser recorregut en apel·lació, ordena l’obtenció, fins i tot forçosa, de proves d’ADN dels quatre condemnats per a la seua inclusió en una base de dades policial, “tenint en compte la gravetat dels fets i la reiteració de l’agressió a la víctima”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El subdirector d’Emergències atribuïx a dubtes legals de Pradas el canvi del missatge És-Alert en la DANA

El subdirector general d'Emergències afirma davant la jutgessa que Salomé Pradas va ordenar suavitzar el primer esborrany del Es-Alert per falta de cobertura legal per a demanar que la població romanguera en els seus domicilis.

L’Audiència de València suspén el juí al exalcalde de Quartell per nous informes pericials

L'Audiència Provincial de València suspén el juí d'una branca del cas Avialsa contra el exalcalde de Quartell, un exconcejal i un empresari després de la incorporació de nous informes pericials de la defensa.

Educació xifra en més de 2.400 milions anuals les demandes del professorat davant la vaga indefinida

La Conselleria d'Educació calcula en més de 2.400 milions d'euros a l'any el cost de les 40 reivindicacions docents lligades a la vaga indefinida convocada des de l'11 de maig i advertix que eixa xifra supera la capacitat de la Comunitat Valenciana.

Una jutgessa fixa 13,3 milions d’indemnització per una negligència en un part a Sagunt

Una jutgessa de Madrid ha fixat una indemnització total de 13,3 milions d'euros per a una mare el fill de la qual va patir greus lesions neurològiques per una deficient assistència en el part a l'hospital de Sagunt.

Meteosat i L’Habitació Roja encapçalen el 30 aniversari de Contempopránea en Alburquerque

Contempopránea celebra el seu 30 aniversari amb un format íntim en Alburquerque els dies 21 i 22 d'agost, recuperant la seua essència original i combinant bandes històriques i nous talents.

Ábalos denuncia un juí mediàtic i nega les acusacions sobre Aldama i la seua exparella

Ábalos acusa productores d'alimentar un cas mediàtic, rebutja les acusacions de corrupció per contractes de màscares i desmentix haver enviat a Aldama a negociar amb Guaidó.

El Llevant es juga la permanència: obligat a guanyar tres dels últims quatre partits

El Llevant encara les quatre últimes jornades com a penúltim classificat, a tres punts de la salvació, i està obligat a sumar almenys tres victòries per a arribar als 42 punts.

Ábalos tatxa de farsa que li vinculen amb una carta de Aldama a Guaidó

José Luis Ábalos nega en el Tribunal Suprem haver encarregat a Víctor de Aldama mediar amb Juan Guaidó i qualifica de farsa i impostura la carta atribuïda al Govern.