9.9 C
València
Diumenge, 22 febrer, 2026

Penes d’entre 14 i 18 anys de presó per als quatre acusats d’una violació grupal

 

La Secció Segona de l’Audiència Provincial d’Alacant ha condemnat a penes d’entre 14 anys i dos mesos i 18 anys de presó als quatre acusats de la violació en grup patida per una jove el dia d’Any Nou de 2019 en la localitat de Callosa d’en Sarrià.

La sentència, notificada este divendres a les parts, declara a cadascun dels penats autor d’un delicte continuat d’agressió sexual, per la seua participació directa en els fets, i cooperador necessari dels tres delictes del mateix tipus penal, comeses per cadascun dels altres tres coacusats.

A dos d’ells, a més, la Sala els condemna per un delicte de descobriment i revelació de secrets perquè van fotografiar o van gravar amb els seus telèfons mòbils els fets.

Segons declara provat la resolució judicial, els acusats van coincidir amb la víctima, llavors de 19 anys, en la zona d’oci de Benidorm, durant la celebració de la Nit de cap d’any de 2018, i van seguir amb ella de festa.

En les hores posteriors, van acudir a un domicili de Benidorm, on la xica va ser agredida sexualment per dos dels homes, i al soterrani de l’habitatge de Callosa d’un d’ells, qui va tornar a agredir-la sexualment mentre els altres participaven directament o cooperaven d’alguna manera en aqueixa violació.

La víctima “va ser menyspreada i reduïda a un mer objecte sexual dels acusats”, els qui es dirigien a ella “amb ànim denigratori” o “en to de burla” mentre succeïen els fets, actuant “com si es tractara d’un esdeveniment festiu, reproduint constantment música”, o “piulant” com a resposta a les seues queixes i laments, segons recull la sentència.

L’Audiència d’Alacant aprecia en la conducta dels processaments els atenuants de confessió i reparació del mal, totes dos contemplades en les seues conclusions definitives per la Fiscalia i l’acusació particular.

En primer lloc, tots els reus van reconéixer els fets durant el judici i van demanar expressament perdó a la perjudicada. Pel que respecta al segon atenuant, la pròpia víctima va declarar sentir-se rescabalada per la indemnització de 60.000 euros consignada en un compte judicial pels seus agressors abans de la celebració de la vista oral.

El Tribunal també aplica l’atenuant d’embriaguesa –que reconeixia l’acusació particular però no el Ministeri Públic-, en considerar acreditat que l’actuació dels agressors es va veure influïda per una “incessant” ingesta important d’alcohol i substàncies estupefaents.

En individualitzar les penes, els magistrats imposen la més alta, 18 anys de presó, a un dels agressors, enfront dels 21 anys i dos mesos sol·licitats per la Fiscalia i a 16 anys i quatre mesos que demanava l’acusació particular.

La resta dels tres acusats ha sigut condemnat a 14 anys i dos mesos, 14 anys i 10 mesos i 17 anys i dos mesos de presó, respectivament. Totes estes penes porten aparellada les corresponents ordres de prohibició d’aproximació i comunicació amb la perjudicada.

A més, la fallada, que pot ser recorregut en apel·lació, ordena l’obtenció, fins i tot forçosa, de proves d’ADN dels quatre condemnats per a la seua inclusió en una base de dades policial, “tenint en compte la gravetat dels fets i la reiteració de l’agressió a la víctima”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Galbiati reivindica la defensa de Baskonia per a tombar al Barça i ficar-se en la final

Galbiati va destacar que la defensa en l'últim quart va sostindre a Baskonia en la semifinal davant el Barça. Va elogiar a Diakité i va anticipar una final exigent davant el Reial Madrid.

Kurucs reivindica el col·lectiu després de véncer al Barça: ‘No tenim egos i juguem junts’

Kurucs va subratllar que la victòria de Baskonia davant el Barça en la Copa del Rei va arribar des del joc coral i una defensa amb energia. Diakite va decidir amb un tap a 7 segons.

Xavi Pascual apunta a l’últim quart després de l’eliminació del Barça davant Baskonia

El tècnic del Barça va lamentar una última habitació desastrosa amb només nou punts, que va fer inútil el control previ del partit i els va deixar sense final.

Laprovittola lamenta la derrota del Barça i l’avantatge de deu punts perduda davant Baskonia

El base del Barça va lamentar caure en semifinals davant Baskonia després de dilapidar una renda de deu punts en l'últim quart. Parra va assenyalar accions clau que van decantar el final.

67-70: el Baskonia sobreviu al Barça i torna a la final 17 anys després

El Baskonia va guanyar 67-70 al Barça després de resistir a rebuf i aprofitar el descans de Laprovittola per a canviar el comandament. Jugarà la final 17 anys després.

El Kosner Baskonia tomba al Barça i jugarà la final davant el Reial Madrid (67-70)

El Kosner Baskonia va véncer al Barça per 67-70 en el Roig Arena i es mesurarà al Reial Madrid en la final de la Copa del Rei, fixada per al diumenge a les 19.00 CET.

La maledicció de l’amfitrió suma 24 anys: el València Basket cau 106-108 davant el Reial Madrid

La ratxa sense campions locals en la Copa del Rei s'ha mantingut amb l'eliminació del València Basket en semifinals davant el Reial Madrid per 106-108. L'última vegada que un amfitrió va alçar el títol va ser en 2002, amb el Baskonia; abans, només el CAI Zaragoza ho va aconseguir en 1983-84.

Hezonja iguala el rècord de triples en la Copa i guia el 106-108 del Reial Madrid en una semifinal històrica

Hezonja va anotar set triples i 25 punts i va decidir amb dos encerts en els últims trenta segons el 106-108 del Reial Madrid davant el València Basket, en una semifinal sense pròrroga que va batre el rècord històric d'anotació amb 214 punts.