Penes d’entre 14 i 18 anys de presó per als quatre acusats d’una violació grupal

 

La Secció Segona de l’Audiència Provincial d’Alacant ha condemnat a penes d’entre 14 anys i dos mesos i 18 anys de presó als quatre acusats de la violació en grup patida per una jove el dia d’Any Nou de 2019 en la localitat de Callosa d’en Sarrià.

La sentència, notificada este divendres a les parts, declara a cadascun dels penats autor d’un delicte continuat d’agressió sexual, per la seua participació directa en els fets, i cooperador necessari dels tres delictes del mateix tipus penal, comeses per cadascun dels altres tres coacusats.

A dos d’ells, a més, la Sala els condemna per un delicte de descobriment i revelació de secrets perquè van fotografiar o van gravar amb els seus telèfons mòbils els fets.

Segons declara provat la resolució judicial, els acusats van coincidir amb la víctima, llavors de 19 anys, en la zona d’oci de Benidorm, durant la celebració de la Nit de cap d’any de 2018, i van seguir amb ella de festa.

En les hores posteriors, van acudir a un domicili de Benidorm, on la xica va ser agredida sexualment per dos dels homes, i al soterrani de l’habitatge de Callosa d’un d’ells, qui va tornar a agredir-la sexualment mentre els altres participaven directament o cooperaven d’alguna manera en aqueixa violació.

La víctima “va ser menyspreada i reduïda a un mer objecte sexual dels acusats”, els qui es dirigien a ella “amb ànim denigratori” o “en to de burla” mentre succeïen els fets, actuant “com si es tractara d’un esdeveniment festiu, reproduint constantment música”, o “piulant” com a resposta a les seues queixes i laments, segons recull la sentència.

L’Audiència d’Alacant aprecia en la conducta dels processaments els atenuants de confessió i reparació del mal, totes dos contemplades en les seues conclusions definitives per la Fiscalia i l’acusació particular.

En primer lloc, tots els reus van reconéixer els fets durant el judici i van demanar expressament perdó a la perjudicada. Pel que respecta al segon atenuant, la pròpia víctima va declarar sentir-se rescabalada per la indemnització de 60.000 euros consignada en un compte judicial pels seus agressors abans de la celebració de la vista oral.

El Tribunal també aplica l’atenuant d’embriaguesa –que reconeixia l’acusació particular però no el Ministeri Públic-, en considerar acreditat que l’actuació dels agressors es va veure influïda per una “incessant” ingesta important d’alcohol i substàncies estupefaents.

En individualitzar les penes, els magistrats imposen la més alta, 18 anys de presó, a un dels agressors, enfront dels 21 anys i dos mesos sol·licitats per la Fiscalia i a 16 anys i quatre mesos que demanava l’acusació particular.

La resta dels tres acusats ha sigut condemnat a 14 anys i dos mesos, 14 anys i 10 mesos i 17 anys i dos mesos de presó, respectivament. Totes estes penes porten aparellada les corresponents ordres de prohibició d’aproximació i comunicació amb la perjudicada.

A més, la fallada, que pot ser recorregut en apel·lació, ordena l’obtenció, fins i tot forçosa, de proves d’ADN dels quatre condemnats per a la seua inclusió en una base de dades policial, “tenint en compte la gravetat dels fets i la reiteració de l’agressió a la víctima”.

Últimes notícies

Xàtiva fregua els 40 graus i lidera les màximes a la província de València

Xàtiva ha registrat este dijous 39,3 graus i Bicorp 39, les màximes de la jornada a la província de València, amb valors també molt alts en altres punts de l’interior.

Els elefants de Terra Natura Benidorm emeten sons inusuals durant l’eclipsi solar

Terra Natura Benidorm ha detectat vocalitzacions anòmales en elefants, flamencs i cérvols barasingha i un breu canvi de conducta en els monos ardilla durant l’eclipsi solar observat este dimecres.

La Fiscalia investiga si un diputat de Vox va rebre dades judicials secretes

La Fiscalia Superior de la Comunitat Valenciana ha obert diligencies penals per aclarir una possible filtracio d’una fiscal de Nules al diputat de Vox David Munoz, que hauria fet servir dades d’un procediment secret per vincular inmigracio i delincuencia.

Els animals de Bioparc responen a l’eclipsi amb refugi, son i intents de còpula

L’eclipsi solar total ha alterat el comportament d’espècies de Bioparc València i Bioparc Fuengirola, que han buscat refugi, han avançat el descans i, en alguns casos, han incrementat la conducta sexual.

Dos persones moren en un xoc entre un cotxe i un camió a la CV-11 a Castelló

Dos persones han mort este dijous en un accident de trànsit entre un turisme i un camió a la CV-11, al terme de Sant Rafael del Riu (Castelló). El conductor del camió, de 37 anys, ha resultat il·lés físicament però ha sigut atés per una crisi d’ansietat.

Les autonomies del PP bloquegen un debat sobre menors migrants a Ceuta en la pròxima Sectorial

Les comunitats governades pel PP han impedit que la pròxima Conferència Sectorial d'Infància aborde la situació dels menors migrants no acompanyats a Ceuta. La trobada s'ha fixat per al 27 d'agost i Vox ja havia anunciat que no hi assistiria.

La inscripció de Buenavida amb les Lynx és una treta administrativa i jugarà la WNBA en 2027

La inscripció d’Elena Buenavida com a jugadora actual de Minnesota Lynx respon a una treta administrativa i no implica que jugue la WNBA en 2026, ja que el pla és que s’incorpore a la franquícia en 2027 i continue mentrestant al Valencia Basket.

250.000 euros en ajuda urgent de la Generalitat per a les víctimes del terratrémol de Colòmbia

La Conselleria de Serveis Socials, Família i Infància ha destinat 250.000 euros a ajuda humanitària urgent a Colòmbia després del terratrémol del 10 d’agost, amb especial atenció a la infància i a la cobertura de necessitats bàsiques. La Generalitat també ha impulsat un catàleg d’organitzacions fiables per a canalitzar les donacions de manera segura.