Anuncios

Penes d’entre 14 i 18 anys de presó per als quatre acusats d’una violació grupal

 

La Secció Segona de l’Audiència Provincial d’Alacant ha condemnat a penes d’entre 14 anys i dos mesos i 18 anys de presó als quatre acusats de la violació en grup patida per una jove el dia d’Any Nou de 2019 en la localitat de Callosa d’en Sarrià.

La sentència, notificada este divendres a les parts, declara a cadascun dels penats autor d’un delicte continuat d’agressió sexual, per la seua participació directa en els fets, i cooperador necessari dels tres delictes del mateix tipus penal, comeses per cadascun dels altres tres coacusats.

Anuncios

A dos d’ells, a més, la Sala els condemna per un delicte de descobriment i revelació de secrets perquè van fotografiar o van gravar amb els seus telèfons mòbils els fets.

Segons declara provat la resolució judicial, els acusats van coincidir amb la víctima, llavors de 19 anys, en la zona d’oci de Benidorm, durant la celebració de la Nit de cap d’any de 2018, i van seguir amb ella de festa.

En les hores posteriors, van acudir a un domicili de Benidorm, on la xica va ser agredida sexualment per dos dels homes, i al soterrani de l’habitatge de Callosa d’un d’ells, qui va tornar a agredir-la sexualment mentre els altres participaven directament o cooperaven d’alguna manera en aqueixa violació.

La víctima “va ser menyspreada i reduïda a un mer objecte sexual dels acusats”, els qui es dirigien a ella “amb ànim denigratori” o “en to de burla” mentre succeïen els fets, actuant “com si es tractara d’un esdeveniment festiu, reproduint constantment música”, o “piulant” com a resposta a les seues queixes i laments, segons recull la sentència.

L’Audiència d’Alacant aprecia en la conducta dels processaments els atenuants de confessió i reparació del mal, totes dos contemplades en les seues conclusions definitives per la Fiscalia i l’acusació particular.

En primer lloc, tots els reus van reconéixer els fets durant el judici i van demanar expressament perdó a la perjudicada. Pel que respecta al segon atenuant, la pròpia víctima va declarar sentir-se rescabalada per la indemnització de 60.000 euros consignada en un compte judicial pels seus agressors abans de la celebració de la vista oral.

El Tribunal també aplica l’atenuant d’embriaguesa –que reconeixia l’acusació particular però no el Ministeri Públic-, en considerar acreditat que l’actuació dels agressors es va veure influïda per una “incessant” ingesta important d’alcohol i substàncies estupefaents.

En individualitzar les penes, els magistrats imposen la més alta, 18 anys de presó, a un dels agressors, enfront dels 21 anys i dos mesos sol·licitats per la Fiscalia i a 16 anys i quatre mesos que demanava l’acusació particular.

La resta dels tres acusats ha sigut condemnat a 14 anys i dos mesos, 14 anys i 10 mesos i 17 anys i dos mesos de presó, respectivament. Totes estes penes porten aparellada les corresponents ordres de prohibició d’aproximació i comunicació amb la perjudicada.

A més, la fallada, que pot ser recorregut en apel·lació, ordena l’obtenció, fins i tot forçosa, de proves d’ADN dels quatre condemnats per a la seua inclusió en una base de dades policial, “tenint en compte la gravetat dels fets i la reiteració de l’agressió a la víctima”.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

El Govern assigna 1.300 milions a la Comunitat Valenciana per la dana de 2024 i reforça el finançament autonòmic

L'Executiu aprova 1.300 milions per a la Comunitat Valenciana i 394 milions per a Extremadura per emergències meteorològiques, dins d'un paquet de 12.307 milions per a 2026.

Una startup valenciana d’IA mèdica entra en l’exclusiu programa novaiorqués NYC AI Landing Pad

L'empresa valenciana Quibim, especialitzada en intel·ligència artificial aplicada a la imatge mèdica, ha sigut seleccionada com a única firma espanyola en el programa estratègic d'IA NYC AI International Landing Pad de Nova York.

València iguala el seu rècord anual de 27,1 graus i Miramar el supera per una dècima

Les màximes es disparen en la Comunitat Valenciana, on València iguala el seu rècord anual de 27,1 graus i Miramar el depassa amb 27,2, entre els valors més alts d'Espanya.

Educació demana als sindicats suspendre la vaga per a reprendre la negociació

La Conselleria d'Educació reclama als sindicats docents que paren la vaga indefinida i tornen a la taula de negociació, defenent que el diàleg és més eficaç sense pressió en els centres.

La Fiscalia recolza que s’investigue de manera indirecta a Mazón per la gestió de la dana

La Fiscalia Provincial de València recolza que el jutjat de Catarroja practique diligències que puguen aportar dades sobre l'actuació de Carlos Mazón en la gestió de la dana, malgrat la seua condició d'aforat.

Pérez Llorca respecta la vaga docent però s’alinea amb l’alumnat que es juga la EBAU

Pérez Llorca diu respectar la vaga indefinida del professorat, però subratlla que la seua prioritat són els quasi 32.000 alumnes de 2n de Batxillerat que es juguen la EBAU en poques setmanes.

El Festival de Cinema d’Alacant celebra els 40 anys de Matador amb una passada especial en 4K

El Festival Internacional de Cinema d'Alacant celebrarà el 40 aniversari de Matador amb una projecció especial en versió remasteritzada en 4K en el teatre Arniches.

El València Basket s’agarra al factor Roig Arena en un quint partit decisiu davant Panathinaikos

El València Basket es juga en el Roig Arena el passe a la seua primera Final Four de l'Eurolliga en un quint partit marcat pel clar domini històric dels equips locals, però amb el recent avís de les sorpreses de 2024.
Anuncios