La Policia Local d’Alacant dissol huit festes, deté a dos persones i posen 55 multes per desobediència

 

La regidoria de Seguretat de l’Ajuntament d’Alacant informa que en el dispositiu d’este dissabte organitzat per la Policia Local, amb controls i vigilància en diferents punts de la ciutat per a fer front al coronavirus, s’han dissolt huit festes en cases i interposat 55 denúncies per incomplir l’estat d’alarma, més de la mitat per no respectar el toc de queda, detingut a dos persones per un presumpte delicte d’atemptat a l’autoritat i sancionat a sis locals d’oci per no complir mesures establides per a frenar la pandèmia.

 

Policia Local manté un ampli operatiu de reforç nocturn els caps de setmana per a garantir la protecció dels ciutadans amb unitats especialitzades com la Fox, Goir i el servici Nocturn, i este dissabte han hagut de dissoldre huit festes amb més gent de la permesa en cases, denunciades per soroll i molèsties dels veïns, que es trobaven sense mascareta i incomplint les mesures anti-Covid.

 

Per això els agent policials es van desplaçar per a dissoldre-les i es van interposar denúncies als carrers de Roselló, Alona, Curricà, Geògraf, Rei Pastor, Cid, Sant Joan de Déu, Passatge Penalva i Pantaleón Boné,  entre altres.

 

Responsabilitat exemplar

El regidor de Seguretat, José Ramón González, ha agraït als ciutadans «el gran compliment i responsabilitat exemplar que estan demostrant per a que puguem fer front i acabar com més prompte millor amb esta pandèmia», i ha demanat «sensatesa i consciència per a evitar estes festes d’una minoria que estan sent focus de contagi al no mantindre les mesures sanitàries i de seguretat, seguim en estat d’alarma i barallant contra el coronavirus, hem d’evitar reunir-nos en grup i ser responsables per a no fer cap pas arrere».

 

En el dispositiu de vigilància de trànsit, a on s’han fet controls d’alcoholèmia, establit en l’avinguda de Màrtirs de la Llibertat, es van interposar 16 actes per incompliment del toc de queda sense poder justificar els seus desplaçaments, cinc diligències judicials a persones per conduir baix les influències de l’alcohol i una administrativa i atestat per falta de permís de conducció que el tenia retirat judicialment.

 

Actes per no portar mascareta

Concretament, la Policia Local també va interposar quatre actes per no portar l’obligada mascareta, i sis denúncies per mantindre grups en el carrer de més de sis persones que no està permés.

 

En la vigilància dels establiments d’hostaleria els agents policials van posar de manifest l’ampli compliment que està fent el sector, i durant la nit es van sancionar a sis locals d’oci, tres d’ells amb actes per no complir les distància de seguretat, dos per fumar en l’establiment i sense mantindre distàncies i una per permetre consum de drogues.

 

Finalment en matèria d’auxili ciutadà, s’atenen tres rescats en cases de persones majors per caigudes en Manuel Antón, Antonio Galdó Chapuli  i el Perú, i cap a les 23.44 hores es rep una denúncia alertat que hi ha una persona introduint-se en una obra, els agents policials la localitzen, comprovant que presenta un elevat estat d’embriaguesa i es troba molt desorientat a la que se li dona assistència.

 

Detenció de dos persones per un delicte d’atemptat a l’autoritat

De la mateixa manera, la Policia Local ha detingut a dos persones acusades d’un presumpte delicte d’atemptat a l’autoritat, pertorbació de l’ordre públic i agressió als agents.

 

Segons fonts policials els fet van ocórrer cap a les 23.40 hores, en el carrer dels Germans Álvarez Quintero, quan són requerits els agents per una dona que denuncia que un home es trobava pixant sobre el seu cotxe acompanyat per una altra persona, i en recriminar-li i demanar-li que deixara de fer-ho, els dos han començat a insultar-la i agredir-la.

 

Immediatament es van desplaçar dos dotacions policials al lloc, i en intervindre per a protegir a la víctima, estos escometen agressió contra els policies, sent reduïts i detinguts els dos per un presumpte delicte d’atemptat a l’autoritat i agressió. Per tals fets se’ls informa dels motius de la seua detenció i els drets que els assistixen, i van ser traslladats a la Comissaria.

Últimes notícies

Tempestes molt intenses amb pedra i ratxes violentes en l’interior d’Alacant i València

L’interior nord d’Alacant i el sud de València han registrat esta vesprada tempestes molt breus però intenses, amb pedra i ratxes de vent que han arribat als 116 km/h a Villena.

El foc de Tírig queda estabilitzat després de cremar 810 hectàrees

L’incendi forestal declarat divendres a Tírig ha quedat estabilitzat este dilluns de vesprada, després d’afectar 810 hectàrees entre Tírig i Catí. Les persones desallotjades ja poden tornar a casa i la UME comença el repliegue cap a Bétera.

El València CF afegix un amistós contra el Teruel per l’ajornament de LaLiga

El València CF ha programat un nou amistós davant el Teruel este dimecres 12 d’agost a Paterna, després que s’haja retardat una setmana el seu debut en LaLiga davant el Betis. L’equip de Carlos Corberán aprofitarà així per sumar minuts i arribar amb més ritme a l’estrena oficial contra el Celta a Mestalla.

Condemna per l’agressió homòfoba a Benialí i suport a les menors atacades

La vicepresidenta Susana Camarero ha condemnat l’agressió homòfoba patida per diverses menors a Benialí, a la Vall de Gallinera, i ha oferit suport institucional, atenció especialitzada i acompanyament a les joves i a les seues famílies.

Els veïns de Catí desallotjats per l’incendi ja poden tornar a casa

Els veïns de Catí evacuats per l’incendi forestal han pogut tornar hui a les seues vivendes després de la bona evolució de l’extinció. La Generalitat recomana el retorn abans de les 17.00 hores per l’arribada de tempestes fortes a l’interior de Castelló i València.

Tancament de tots els parcs naturals valencians durant l’eclipsi solar del 12 d’agost

La Generalitat ha decretat el tancament de tots els parcs naturals de la Comunitat Valenciana el 12 d’agost, dia de l’eclipsi solar, per l’alt risc d’incendis i la previsió de tempestes seques. També s’imposen restriccions de pas en terrenys forestals i es recomana observar el fenomen des de punts urbans i oficials.

El control del porc senglar s’intensifica a Castelló amb 228 captures enguany

La Generalitat ha reforçat el dispositiu contra el porc senglar a la Plana, amb 31 caixes trampa i 228 captures des de principi de 2026, 76 d’elles al terme de Castelló.

Igualtat actua contra el cartell sexista d’una penya de Sagunt

El Ministeri d’Igualtat i l’Institut de les Dones han enviat dos oficis a l’Ajuntament de Sagunt i a la Federació de Penyes per la difusió d’un cartell considerat sexista d’una penya festiva. La Generalitat Valenciana també ha reclamat revisar el cas i les ajudes públiques vinculades.