14.9 C
València
Divendres, 28 novembre, 2025

La Policia Local d’Alacant dissol huit festes, deté a dos persones i posen 55 multes per desobediència

 

La regidoria de Seguretat de l’Ajuntament d’Alacant informa que en el dispositiu d’este dissabte organitzat per la Policia Local, amb controls i vigilància en diferents punts de la ciutat per a fer front al coronavirus, s’han dissolt huit festes en cases i interposat 55 denúncies per incomplir l’estat d’alarma, més de la mitat per no respectar el toc de queda, detingut a dos persones per un presumpte delicte d’atemptat a l’autoritat i sancionat a sis locals d’oci per no complir mesures establides per a frenar la pandèmia.

 

Policia Local manté un ampli operatiu de reforç nocturn els caps de setmana per a garantir la protecció dels ciutadans amb unitats especialitzades com la Fox, Goir i el servici Nocturn, i este dissabte han hagut de dissoldre huit festes amb més gent de la permesa en cases, denunciades per soroll i molèsties dels veïns, que es trobaven sense mascareta i incomplint les mesures anti-Covid.

 

Per això els agent policials es van desplaçar per a dissoldre-les i es van interposar denúncies als carrers de Roselló, Alona, Curricà, Geògraf, Rei Pastor, Cid, Sant Joan de Déu, Passatge Penalva i Pantaleón Boné,  entre altres.

 

Responsabilitat exemplar

El regidor de Seguretat, José Ramón González, ha agraït als ciutadans «el gran compliment i responsabilitat exemplar que estan demostrant per a que puguem fer front i acabar com més prompte millor amb esta pandèmia», i ha demanat «sensatesa i consciència per a evitar estes festes d’una minoria que estan sent focus de contagi al no mantindre les mesures sanitàries i de seguretat, seguim en estat d’alarma i barallant contra el coronavirus, hem d’evitar reunir-nos en grup i ser responsables per a no fer cap pas arrere».

 

En el dispositiu de vigilància de trànsit, a on s’han fet controls d’alcoholèmia, establit en l’avinguda de Màrtirs de la Llibertat, es van interposar 16 actes per incompliment del toc de queda sense poder justificar els seus desplaçaments, cinc diligències judicials a persones per conduir baix les influències de l’alcohol i una administrativa i atestat per falta de permís de conducció que el tenia retirat judicialment.

 

Actes per no portar mascareta

Concretament, la Policia Local també va interposar quatre actes per no portar l’obligada mascareta, i sis denúncies per mantindre grups en el carrer de més de sis persones que no està permés.

 

En la vigilància dels establiments d’hostaleria els agents policials van posar de manifest l’ampli compliment que està fent el sector, i durant la nit es van sancionar a sis locals d’oci, tres d’ells amb actes per no complir les distància de seguretat, dos per fumar en l’establiment i sense mantindre distàncies i una per permetre consum de drogues.

 

Finalment en matèria d’auxili ciutadà, s’atenen tres rescats en cases de persones majors per caigudes en Manuel Antón, Antonio Galdó Chapuli  i el Perú, i cap a les 23.44 hores es rep una denúncia alertat que hi ha una persona introduint-se en una obra, els agents policials la localitzen, comprovant que presenta un elevat estat d’embriaguesa i es troba molt desorientat a la que se li dona assistència.

 

Detenció de dos persones per un delicte d’atemptat a l’autoritat

De la mateixa manera, la Policia Local ha detingut a dos persones acusades d’un presumpte delicte d’atemptat a l’autoritat, pertorbació de l’ordre públic i agressió als agents.

 

Segons fonts policials els fet van ocórrer cap a les 23.40 hores, en el carrer dels Germans Álvarez Quintero, quan són requerits els agents per una dona que denuncia que un home es trobava pixant sobre el seu cotxe acompanyat per una altra persona, i en recriminar-li i demanar-li que deixara de fer-ho, els dos han començat a insultar-la i agredir-la.

 

Immediatament es van desplaçar dos dotacions policials al lloc, i en intervindre per a protegir a la víctima, estos escometen agressió contra els policies, sent reduïts i detinguts els dos per un presumpte delicte d’atemptat a l’autoritat i agressió. Per tals fets se’ls informa dels motius de la seua detenció i els drets que els assistixen, i van ser traslladats a la Comissaria.

Últimes notícies

Detingut després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant per l'estirada de la bossa d'una dona que portava quasi 6.000 euros; en la fugida va anar deixant bitllets. La Policia va recuperar més de 5.800 euros i ho va posar a disposició judicial.

Detingut a Alacant després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant com a presumpte autor de l'estirada a una dona que portava prop de 6.000 euros. En la fugida va anar deixant bitllets fins a ser arrestat.

Desarticulada a Alacant una xarxa de ciberestafes capaç d’enviar milions de SMS i telefonades fraudulentes

La xarxa utilitzava una infraestructura tecnològica de gran capacitat per suplantar organismes oficials i enganyar les víctimes

Detingut després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida a Alacant

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després d'arrabassar d'una tirada la bossa d'una dona amb prop de 6.000 euros. En la fugida va anar deixant bitllets i es van recuperar més de 5.800 euros.

Les pensions contributives pujaran un 2,7% en 2026 per mantindre el poder adquisitiu

L’augment garantirà fins a 572 euros més a l’any per a la pensió mitjana de jubilació

Detingut després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets durant la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després d'arrabassar la bossa a una dona amb quasi 6.000 euros. Va deixar bitllets pel camí i va ser aconseguit als pocs minuts.

Mor una dona de 32 anys en un xoc frontal a Cullera

Un home de 56 anys resulta ferit en l’accident, que ha tingut lloc cap a les 17.15 hores i ha requerit la intervenció dels serveis d’emergència i dels bombers

Juanfran Pérez Llorca és elegit nou president de la Generalitat amb els vots del PP i Vox

El secretari general del Partit Popular a la Comunitat Valenciana obté 53 suports i jurarà el càrrec dimarts que ve en Les Corts