La Policia Local d’Alacant dissol huit festes, deté a dos persones i posen 55 multes per desobediència

 

La regidoria de Seguretat de l’Ajuntament d’Alacant informa que en el dispositiu d’este dissabte organitzat per la Policia Local, amb controls i vigilància en diferents punts de la ciutat per a fer front al coronavirus, s’han dissolt huit festes en cases i interposat 55 denúncies per incomplir l’estat d’alarma, més de la mitat per no respectar el toc de queda, detingut a dos persones per un presumpte delicte d’atemptat a l’autoritat i sancionat a sis locals d’oci per no complir mesures establides per a frenar la pandèmia.

 

Policia Local manté un ampli operatiu de reforç nocturn els caps de setmana per a garantir la protecció dels ciutadans amb unitats especialitzades com la Fox, Goir i el servici Nocturn, i este dissabte han hagut de dissoldre huit festes amb més gent de la permesa en cases, denunciades per soroll i molèsties dels veïns, que es trobaven sense mascareta i incomplint les mesures anti-Covid.

 

Per això els agent policials es van desplaçar per a dissoldre-les i es van interposar denúncies als carrers de Roselló, Alona, Curricà, Geògraf, Rei Pastor, Cid, Sant Joan de Déu, Passatge Penalva i Pantaleón Boné,  entre altres.

 

Responsabilitat exemplar

El regidor de Seguretat, José Ramón González, ha agraït als ciutadans «el gran compliment i responsabilitat exemplar que estan demostrant per a que puguem fer front i acabar com més prompte millor amb esta pandèmia», i ha demanat «sensatesa i consciència per a evitar estes festes d’una minoria que estan sent focus de contagi al no mantindre les mesures sanitàries i de seguretat, seguim en estat d’alarma i barallant contra el coronavirus, hem d’evitar reunir-nos en grup i ser responsables per a no fer cap pas arrere».

 

En el dispositiu de vigilància de trànsit, a on s’han fet controls d’alcoholèmia, establit en l’avinguda de Màrtirs de la Llibertat, es van interposar 16 actes per incompliment del toc de queda sense poder justificar els seus desplaçaments, cinc diligències judicials a persones per conduir baix les influències de l’alcohol i una administrativa i atestat per falta de permís de conducció que el tenia retirat judicialment.

 

Actes per no portar mascareta

Concretament, la Policia Local també va interposar quatre actes per no portar l’obligada mascareta, i sis denúncies per mantindre grups en el carrer de més de sis persones que no està permés.

 

En la vigilància dels establiments d’hostaleria els agents policials van posar de manifest l’ampli compliment que està fent el sector, i durant la nit es van sancionar a sis locals d’oci, tres d’ells amb actes per no complir les distància de seguretat, dos per fumar en l’establiment i sense mantindre distàncies i una per permetre consum de drogues.

 

Finalment en matèria d’auxili ciutadà, s’atenen tres rescats en cases de persones majors per caigudes en Manuel Antón, Antonio Galdó Chapuli  i el Perú, i cap a les 23.44 hores es rep una denúncia alertat que hi ha una persona introduint-se en una obra, els agents policials la localitzen, comprovant que presenta un elevat estat d’embriaguesa i es troba molt desorientat a la que se li dona assistència.

 

Detenció de dos persones per un delicte d’atemptat a l’autoritat

De la mateixa manera, la Policia Local ha detingut a dos persones acusades d’un presumpte delicte d’atemptat a l’autoritat, pertorbació de l’ordre públic i agressió als agents.

 

Segons fonts policials els fet van ocórrer cap a les 23.40 hores, en el carrer dels Germans Álvarez Quintero, quan són requerits els agents per una dona que denuncia que un home es trobava pixant sobre el seu cotxe acompanyat per una altra persona, i en recriminar-li i demanar-li que deixara de fer-ho, els dos han començat a insultar-la i agredir-la.

 

Immediatament es van desplaçar dos dotacions policials al lloc, i en intervindre per a protegir a la víctima, estos escometen agressió contra els policies, sent reduïts i detinguts els dos per un presumpte delicte d’atemptat a l’autoritat i agressió. Per tals fets se’ls informa dels motius de la seua detenció i els drets que els assistixen, i van ser traslladats a la Comissaria.

Últimes notícies

El PSPV tanca files amb Vicent Mascarell davant el juí oral per presumptes calúmnies al PP

El PSPV-PSOE ha reafirmat el seu suport total a Vicent Mascarell i ha criticat l’obertura de juí oral per un presumpte delicte de calúmnies al PP arran d’un vídeo on atribuïa al partit un acte vandàlic contra la seu socialista de València.

La tercera ona de calor dispara els 41,8 °C a Beneixama i la tempesta deixa ratxes de 80 km/h

L’inici de la tercera ona de calor ha deixat fins a 41,8 graus a Beneixama i una tempesta molt intensa ha registrat ratxes de vent de més de 80 km/h en municipis de les comarques valencianes.

Els embassaments del Xúquer baixen al 60,8 % i els del Segura al 56,4 % en plena onada de calor

La reserva hidrica continua el descens estival: el Xuquer es troba al 60,8 % i el Segura al 56,4 %, encara per damunt de fa un any i de la mitjana de la darrera decada.

El Levante incorpora de nou Manu Sánchez cedit pel Celta per a la temporada 2026-27

El Celta ha tancat amb el Levante UD la cessió amb opció de compra del lateral Manu Sánchez per a la temporada 2026-27, en el que serà el seu segon any al Ciutat de Valencia.

Tres dones assassinades en 24 hores en possibles crims masclistes a Màlaga, Toledo i Alacant

La portaveu del Govern ha condemnat els tres presumptes assassinats masclistes registrats en 24 hores a Màlaga, Toledo i Almoradí (Alacant), que podrien elevar a 33 les víctimes mortals d'enguany. La Guàrdia Civil investiga els casos mentres es recorden els servicis d'atenció 24 hores a víctimes de violència masclista.

El nou complex administratiu de Jesús concentrarà servicis provincials a partir de 2029

La Diputació de València invertirà 22,75 milions d’euros en un nou complex administratiu al barri de Patraix que centralitzarà des de 2029 bona part dels servicis provincials. El projecte combinarà tres edificis nous amb immobles històrics i inclourà mesures de sostenibilitat i d’eficiència en la gestió.

La jutgessa de la DANA exigix saber qui va redactar l’informe 4 d’Emergències

La jutgessa que investiga la DANA ha ordenat a l’AVSRE identificar el tècnic que va elaborar l’informe número 4 del 29 d’octubre de 2024 i aclarir quan es va remetre a la llista de difusió oficial, davant les discrepàncies entre dos versions del mateix document.

Encauen 14 persones per presumptes sobrecostos en obres de casernes de la Guàrdia Civil a la Comunitat

Un jutjat de València ha encausat 14 persones, entre elles un tinent coronel de la Guàrdia Civil, per presumptes sobrecostos i una suposada xarxa de corrupció en obres de casernes entre 2018 i 2022.