32.3 C
València
Dissabte, 5 juliol, 2025

La policia cerca el cos sense vida de Wafaa, una xica de 19 anys

 

- Advertisement -Telegram València Diari

La Guàrdia Civil dona per morta a Wafaa i cerca el seu cos a València. La jove de 19 anys va desaparéixer el 17 de novembre de 2019 a Carcaixent.

Un any i mig després, la investigació policial ha portat a la detenció d’un home com a presumpte autor de la seua mort.

Els agents han detingut a David, un jove de 30 anys del poble valencià de Manuel amb antecedents per maltractament i tràfic de drogues. A més, és company de malifetes de Jorge Ignacio, que està en la presó com a presumpte assassí de Marta Calvo i d’altres dos xiques.

La Policia té indicis que David va matar a Wafaa i immediatament després va fer desaparéixer el seu cos.

Ahir va ser detingut en el municipi valencià de Manuel. Encara no està acusat d’assassinat, però està sent interrogat pels agents.

Segons les investigacions, l’home detingut coneixia a Wafaa i l’havia assetjada, pel que sembla, perquè volia mantindre relacions sexuals amb ella, però la jove no accedia a les pretensions de David.

Wafaa Sebbah, d’origen algerià i veïna de Pobla Llarga, va desaparéixer a Xàtiva fa 18 mesos. Va eixir per a trobar-se amb un home major amb el qual tenia una estranya relació esporàdica. De sobte el seu mòbil va deixar d’emetre senyal, i mai va arribar al seu destí.

 

Una investigació de 18 mesos

 

Des de llavors, la Guàrdia Civil ha dut a terme una intensa investigació que sembla haver donat resultats. Van aconseguir estrényer el cércol sobre el sospitós. Una amiga de la desapareguda va posar als agents sobre la pista de David, àlies «El Tuvi».

Ella mateixa els havia presentat, i sospita que David la va segrestar i la va matar poc després de l’assassinat de Marta Calvo. «Este ‘tipejo‘ era amic i s’ajuntava habitualment amb el que està en la presó per matar a Marta», assegura.

Els investigadors tracten d’esclarir ara la relació que mantenia David amb Wafaa i si les sospites poden ser vertaderes. Volen saber també si està relacionat amb l’encobriment de Jorge Ignacio, presumpte assassí de Marta Calvo.

Els agents de la Guàrdia Civil van començar a registrar l’habitatge del sospitós al voltant de les 15.30 hores. David va llogar la casa amb garatge fa un any aproximadament al carrer Jaume I.

Després de demanar i obtindre l’ordre que autoritza el registre, diversos guàrdies civils van entrar en el domicili i van realitzar una minuciosa inspecció en totes les habitacions a la recerca de proves que incriminen al detingut.

Els investigadors de la Guàrdia Civil van acabar el registre sobre les set i quart de la vesprada, quan van traure de l’habitatge al detingut amb les mans engrillonades i el van traslladar en un vehicle policial a un altre lloc.

Els comentaris sobre l’arrest del sospitós van arribar en pocs minuts a Carcaixent, localitat on és més conegut l’individu pels seus antecedents delictius.

 

David hauria assetjat a la jove

El grup d’Homicidis de la Guàrdia Civil de València porta treballant en el cas juntament amb el grup de la Unitat Central Operativa (UCO) especialitzat en desapareguts. Segons les seues indagacions, David va estar assetjant a Wafaa per a iniciar una relació sexual amb ella.

La jove es va negar i això hauria pogut desencadenar el crim. Però obtindre proves per a incriminar al sospitós no ha sigut tasca fàcil. La clau de tot estava en el telèfon de la desapareguda, que va emetre el seu últim senyal en el mateix lloc on estava el detingut.

Va ser a les 6 de la vesprada del 17 de novembre de 2019, quan se li va perdre la pista. El mòbil de Wafaa va ser captat per un repetidor de Xàtiva. Parlava amb l’home de 70 anys amb què mantenia una relació personal.

La jove es dirigia a la seua casa a Carcaixent, on vivia des de feia dos mesos. De sobte se li va perdre la pista i ningú va tornar a saber res d’ella. Però uns dies després algú va utilitzar el seu telèfon per a esborrar diverses fotografies de les seues xarxes socials.

El senyal va ser captat en un centre comercial de Carcaixent. La Guàrdia Civil ha estat revisant una vegada i una altra les càmeres de seguretat del centre. Allí podria estar l’assassí de Wafaa, la pista clau per a resoldre este cas.

 

Antecedents per violència de gènere

 

David, àlies «El Tuvi», compta amb antecedents per violència de gènere cap a algunes de les seues parelles.

Ha sigut detingut i traslladat a la caserna de Carcaixent. Allí també va estar en el seu moment Jorge Ignacio, el seu amic i presumpte assassí de Marta Calvo.

David i Jorge Ignacio són del mateix municipi, Manuel. De moment, el detingut no està col·laborant amb els investigadors. Però estos compten amb indicis suficients per a pressionar-li i que acabe comptant tota la veritat.

Segons ha transcendit, els agents tenen també informació rellevant que els podria portar fins al lloc del cadàver.

Hui mateix iniciaran el rastreig. Mentrestant, han requisat el cotxe del detingut, un BMW blanc, a la recerca d’ADN de la jove.

 

Últimes notícies

Urbania i Selene lideren el XXVI Trofeu SM la Reina de Vela a València

Urbania, Selene i altres embarcacions destacades lideren el XXVI Trofeu SM la Reina a València, una regata internacional amb gran presència d'experts i països.

Feijóo reforça l’executiva nacional del PP amb Pérez Llorca i líders valencians clau

Juan Francisco Pérez Llorca s'unix al Comité Executiu Nacional del PP al costat de María José Catalá, Alberto Fabra i Luis Barcala, amb presència destacada valenciana.

Feijóo reforça l’executiva nacional del PP amb la incorporació de Pérez Llorca i altres líders valencians

Juan Francisco Pérez Llorca s'unix al Comité Executiu Nacional del PP en el congrés de 2025, amb representació destacada de dirigents valencians com María José Catalá, Alberto Fabra i Luis Barcala.

Diana Morant destaca el feminisme com a ferramenta crucial per a eliminar la corrupció i el masclisme a Espanya

La ministra Diana Morant ressalta en el Comité Federal del PSOE el feminisme com a clau per a erradicar la corrupció i superar desafiaments polítics amb veritat i unitat.

Avaria de camió amb àcid clorhídric curta l’A-7 i confina Alcàsser temporalment

Un camió que transportava àcid clorhídric patix avaria en l'A-7, tallant l'autovia i confinant Alcàsser per diverses hores. Continuen labors de control i retirada.

Jannik Sinner domina a Pedro Martínez a Wimbledon i avança ferm cap a octaus

L'italià Jannik Sinner va superar amb contundència a l'espanyol Pedro Martínez a Wimbledon, mostrant un joc sòlid i avançant a octaus de final sense perdre cap set.

Nico Fernández i Affengruber absents en la primera jornada de pretemporada de l’Elx

Nico Fernández i David Affengruber no van participar en la primera sessió de la pretemporada de l'Elx en l'estadi Martínez Valero. Fernández podria ser traspassat pròximament i Affengruber va tindre problemes burocràtics.

Yankuba Avenc s’acomiada de l’Unicaja i fitxa pel València Basket agraït i amb el cor ple

El pivot Yankuba Avenc deixa l'Unicaja després de pagar la seua clàusula i s'unix al València Basket. En el seu comiat, expressa gratitud per dos anys i mig plens d'èxits i carinyo.