Preocupació per un nou incident a la Nuclear de Cofrents

El portaveu adjunt de Compromís a les Corts, Juan Ponce, ha mostrat la preocupació de la seua formació després de fer-se públic un nou incident a la Central Nuclear de Cofrents a causa d’una fuita d’aigua altament radioactiva fora de l’espai de contenció, que ha obligat a la parada del reactor.

Segons explica Ponce «els incidents en esta obsoleta central no són fets aïllats i la gravetat del seu nombre i freqüència ve donada perquè es tracta d’una Nuclear que fa 37 anys que està funcionant, superant així en més de 10 anys el tancament recomanat per l’Agència Europea de l’Energia per a les nuclears europees. I el que fa encendre totes les alarmes és que, malgrat això, el govern de Pedro Sánchez ha autoritzat la pròrroga del funcionament de Cofrents fins al 2030 «.

«Amb esta decisió l’executiu ha decidit fer seguidisme de la política energètica del PP, i ha consumat una nova ofensa al poble valencià al desoir l’acord de les Corts Valencianes per a tancar este any la Central, deixant-nos un llegat inassumible que els valencians i valencianes no estem disposats a seguir patint pel perill que això comporta».

En este sentit el portaveu de Compromís al Congrés dels Diputats, Joan Baldoví, ha registrat una sèrie de preguntes parlamentàries adreçades a la ministra de Transició Ecològica, Teresa Ribera, així com la petició de la seua compareixença a la Cambra baixa, perquè explique com afecta este nou incident a la Central de Cofrents a la decisió de prorrogar la vida útil d’esta.

Baldoví ha volgut recordar que «l’increment del preu de la llum que estem patint ve marcat sobretot per l’alça del preu del gas en els mercats internacionals i per l’augment dels drets d’emissions, però també per les parades produïdes en centrals com la de Cofrents. Ha arribat el moment d’emprendre una reforma del sistema elèctric, situant a l’energia renovable i l’autoconsum al centre».

Des de Compromís s’exigeix ​​al govern central una rectificació, tirant enrere la pròrroga atorgada i establint de manera immediata un calendari que permeta la posada en marxa dels treballs necessaris perquè el tancament d’esta nuclear es produïsca el més ràpidament possible.
 

Últimes notícies

L’Atzeneta empata a la Vall d’Uixó amb un gol en el descompte

Un gol d’Ángel Sánchez en el minut 95 ha permés a l’Atzeneta UE sumar un punt al camp del José Mangriñán davant la UD Vall de Uxó, en un duel intens de Tercera Federació grup VI.

Xavi Albert admet la mala entrada als partits tot i el triomf a Saragossa

L’entrenador del Valencia Basket, Xavi Albert, ha reconegut després de guanyar 82-97 a la pista del Casademont Zaragoza que a l’equip li costa iniciar els partits ben connectat. El tècnic ha destacat els ajustos en atac i defensa a la segona mitat i ha demanat paciència amb jugadors com Mo Gueye.

El tram final del Valencia Basket esclafa el Casademont Zaragoza i estrena el caseller en la Lliga Endesa

El Valencia Basket ha capgirat el marcador al pavelló Príncipe Felipe amb un parcial demolidor de 15-31 en l’últim quart i ha estrenat el seu caseller de triomfs en la Lliga Endesa 2026-27 davant el Casademont Zaragoza.

Mor ofegada una parella jove en una platja amb forts corrents a Guardamar

Dos jóvens de 25 anys, de nacionalitat ucraïnesa i residents a Polònia, han mort ofegats a la platja natural dels Vivers de Guardamar del Segura, una zona amb forts corrents on este dissabte onejava bandera roja.

Cinc detinguts pels avalots després de la marxa per la vivenda a València, dilluns davant el jutge

Les cinc persones detingudes este dissabte a València pels avalots després de la manifestació pel dret a la vivenda passaran dilluns a disposició judicial. Els incidents han deixat nou agents ferits i llançaments de tanques, adoquins i artefactes pirotècnics contra la policia.

Un jove de 18 anys ferit amb arma blanca en un parc de València per robar-li el patinet

Un jove de 18 anys ha hagut de ser hospitalitzat després de rebre un tall de 20 centímetres al costat durant un robatori violent en un parc del districte de Jesús, a València.

Milers es manifesten a València per exigir trencar relacions amb Israel

Una manifestació ha recorregut el centre de València per reclamar un embargament integral d’armes i la ruptura de totes les relacions amb Israel, així com el final de la criminalització del moviment solidari amb Palestina.

La tortilla de La Teulada d’Elx, escollida millor d’Espanya per un sol vot

La chef Celia Clara Correia, del restaurant La Teulada d’Elx, ha guanyat el XIX Concurs d’Espanya de Tortilla de Creïlles en una final molt renyida, decidida per un únic vot. Altres tres establiments, entre ells Nou Pinet d’Alacant, s’han classificat directament per a l’edició de 2027.