Preocupació per un nou incident a la Nuclear de Cofrents

Ejemplo de shortcode con estilo
El portaveu adjunt de Compromís a les Corts, Juan Ponce, ha mostrat la preocupació de la seua formació després de fer-se públic un nou incident a la Central Nuclear de Cofrents a causa d’una fuita d’aigua altament radioactiva fora de l’espai de contenció, que ha obligat a la parada del reactor. Segons explica Ponce «els incidents en […]

El portaveu adjunt de Compromís a les Corts, Juan Ponce, ha mostrat la preocupació de la seua formació després de fer-se públic un nou incident a la Central Nuclear de Cofrents a causa d’una fuita d’aigua altament radioactiva fora de l’espai de contenció, que ha obligat a la parada del reactor.

Segons explica Ponce «els incidents en esta obsoleta central no són fets aïllats i la gravetat del seu nombre i freqüència ve donada perquè es tracta d’una Nuclear que fa 37 anys que està funcionant, superant així en més de 10 anys el tancament recomanat per l’Agència Europea de l’Energia per a les nuclears europees. I el que fa encendre totes les alarmes és que, malgrat això, el govern de Pedro Sánchez ha autoritzat la pròrroga del funcionament de Cofrents fins al 2030 «.

«Amb esta decisió l’executiu ha decidit fer seguidisme de la política energètica del PP, i ha consumat una nova ofensa al poble valencià al desoir l’acord de les Corts Valencianes per a tancar este any la Central, deixant-nos un llegat inassumible que els valencians i valencianes no estem disposats a seguir patint pel perill que això comporta».

En este sentit el portaveu de Compromís al Congrés dels Diputats, Joan Baldoví, ha registrat una sèrie de preguntes parlamentàries adreçades a la ministra de Transició Ecològica, Teresa Ribera, així com la petició de la seua compareixença a la Cambra baixa, perquè explique com afecta este nou incident a la Central de Cofrents a la decisió de prorrogar la vida útil d’esta.

Baldoví ha volgut recordar que «l’increment del preu de la llum que estem patint ve marcat sobretot per l’alça del preu del gas en els mercats internacionals i per l’augment dels drets d’emissions, però també per les parades produïdes en centrals com la de Cofrents. Ha arribat el moment d’emprendre una reforma del sistema elèctric, situant a l’energia renovable i l’autoconsum al centre».

Des de Compromís s’exigeix ​​al govern central una rectificació, tirant enrere la pròrroga atorgada i establint de manera immediata un calendari que permeta la posada en marxa dels treballs necessaris perquè el tancament d’esta nuclear es produïsca el més ràpidament possible.
 

Últimes notícies

Digital-IA porta la formació gratuïta en intel·ligència artificial a Segorbe

El Teatre Serrano acollirà el 9 de novembre una jornada gratuïta amb demostracions de robòtica i un taller pràctic d'intel·ligència artificial per a la ciutadania, les empreses i les administracions públiques.

El Valencia Basket busca la quarta victòria seguida davant del San Pablo Burgos

El Valencia Basket visita el San Pablo Burgos després de tres victòries seguides en la lliga. El conjunt local encara no ha guanyat a casa.

Detingut a València un home de 24 anys per vendre cànnabis

La policia ha detingut un home de 24 anys en un local de València anunciat per atraure turistes estrangers. En el registre ha confiscat més d’un quilo de substàncies i 767 euros.

Descobrixen a Faura 400 quilos de material pirotècnic clandestí

La Guàrdia Civil ha trobat prop de 400 quilos de material pirotècnic sense autorització ni mesures de seguretat a Faura. Un operari ha sigut detingut.

Un adhesiu per a ungles detecta GHB en les begudes

Un adhesiu reactiu canvia de groc a verd quan detecta GHB en una beguda. La prevenda començarà a finals de novembre a Espanya.

Cinc causes penals arriben als tribunals valencians esta setmana

Un jurat popular jutja una dona acusada de matar la seua parella a Alcàsser. La setmana inclou també causes per estafa, explotació laboral i moneda falsa.

Dissabte amb intervals de núvols, boira a l’interior i màximes en lleuger ascens

La Comunitat Valenciana tindrà núvols, boira matinal a l’interior i una lleugera pujada de les màximes dissabte. Diumenge, els núvols augmentaran al final del dia.

Sánchez destaca la dimissió de Puente després de l’accident d’Urda

Sánchez ha elogiat la dimissió d’Óscar Puente, que ha assumit responsabilitat política després de l’accident d’Urda, amb 69 morts.