11.7 C
València
Dimecres, 28 gener, 2026

Preocupació per un nou incident a la Nuclear de Cofrents

El portaveu adjunt de Compromís a les Corts, Juan Ponce, ha mostrat la preocupació de la seua formació després de fer-se públic un nou incident a la Central Nuclear de Cofrents a causa d’una fuita d’aigua altament radioactiva fora de l’espai de contenció, que ha obligat a la parada del reactor.

Segons explica Ponce “els incidents en esta obsoleta central no són fets aïllats i la gravetat del seu nombre i freqüència ve donada perquè es tracta d’una Nuclear que fa 37 anys que està funcionant, superant així en més de 10 anys el tancament recomanat per l’Agència Europea de l’Energia per a les nuclears europees. I el que fa encendre totes les alarmes és que, malgrat això, el govern de Pedro Sánchez ha autoritzat la pròrroga del funcionament de Cofrents fins al 2030 “.

“Amb esta decisió l’executiu ha decidit fer seguidisme de la política energètica del PP, i ha consumat una nova ofensa al poble valencià al desoir l’acord de les Corts Valencianes per a tancar este any la Central, deixant-nos un llegat inassumible que els valencians i valencianes no estem disposats a seguir patint pel perill que això comporta”.

En este sentit el portaveu de Compromís al Congrés dels Diputats, Joan Baldoví, ha registrat una sèrie de preguntes parlamentàries adreçades a la ministra de Transició Ecològica, Teresa Ribera, així com la petició de la seua compareixença a la Cambra baixa, perquè explique com afecta este nou incident a la Central de Cofrents a la decisió de prorrogar la vida útil d’esta.

Baldoví ha volgut recordar que “l’increment del preu de la llum que estem patint ve marcat sobretot per l’alça del preu del gas en els mercats internacionals i per l’augment dels drets d’emissions, però també per les parades produïdes en centrals com la de Cofrents. Ha arribat el moment d’emprendre una reforma del sistema elèctric, situant a l’energia renovable i l’autoconsum al centre”.

Des de Compromís s’exigeix ​​al govern central una rectificació, tirant enrere la pròrroga atorgada i establint de manera immediata un calendari que permeta la posada en marxa dels treballs necessaris perquè el tancament d’esta nuclear es produïsca el més ràpidament possible.
 

Últimes notícies

El Vila-real incorpora a Alfon González i negocia el fitxatge d’Alex Freeman

El club ha tancat l'arribada en cessió de Alfon González per a reforçar la banda esquerra i manté converses pel lateral Alex Freeman. La defensa es reordena davant la baixa de llarga duració de Juan Foyth.

Pradas replica a Bernabé i defén que el 29-O va estar al peu del canó

Salomé Pradas ha respost a Pilar Bernabé després de la seua compareixença al Senat per la DANA. La exconsellera ha defés que el 29-O va estar al peu del canó.

La Diputació de València avança a gener la neteja de platges i incorpora noves rastrilladoras

La Diputació de València ha avançat a gener una campanya que solia començar al març i ha sumat dos rastrilladoras per a treballar en la riba. La mesura respon als temporals i busca mantindre les platges netes i segures tot l'any, amb prioritat en el sud i un calendari fins a octubre.

Pérez Llorca oferix al PSPV tornar a la Mesa de Les Corts i desbloquejar els òrgans estatutaris

Pérez Llorca ha tendit la mà al PSPV perquè torne a la Mesa de Les Corts i al Consell de Radiotelevisió Valenciana i per a renovar els òrgans estatutaris. Després de reunir-se amb els síndics, ha defés recuperar la 'normalitat institucional' i s'ha mostrat disposat a formalitzar una reunió amb Diana Morant.

Veïns de València rebran pautes per a prohibir allotjaments turístics en les seues finques

La federació veïnal llança una campanya per a explicar els canvis en la Llei de Propietat Horitzontal que permeten vetar pisos turístics en els edificis. La iniciativa inclou sessions informatives en barris.

Miramar puja a 22,1° i firma la màxima de la península en una jornada d’ascensos

Pujada generalitzada de les màximes enfront del dilluns en la Comunitat Valenciana. Miramar lidera amb 22,1°; les capitals superen els 20é i Fredes queda en 8,2°.

La fiscalia manté 21 anys per a tres acusats per la presumpta violació per torns a una menor a Novelda

L'acusació pública ha ratificat la seua petició de 21 anys per a cada un dels tres jutjats per la presumpta violació per torns a una menor en Nit de cap d'any de 2018. El juí en l'Audiència d'Alacant ha quedat vist per a sentència.

Una manifestació recorrerà el dissabte Benetússer, Sedaví i Alfafar amb el lema ‘Mazón a presó’

Més de 200 entitats i associacions de víctimes van convocar per al dissabte una marxa amb el lema 'Mazón a presó'. Exigixen que Mazón entregue l'acta i declare davant la jutgessa de la dana.