Un pres llança aigua amb lleixiu a una infermera i agredeix funcionaris a Villena

L’assemblea de Villena del Sindicat de Treballadors Penitenciaris TAMPM ha informat dels greus incidents que continuen passant a la presó de Villena.

Diumenge passat, 12 de desembre, es va produir un nou incident, esta vegada al Departament d’Aïllament del Centre Penitenciari d’Alacant II. «Allà resideixen els primers graus, reclusos amb alt perfil de perillositat i amb incapacitat de seguir un règim ordinari de vida a la presó», expliquen des de l’associació.

Posant-nos en context, TAMPM explica que a un reclús classificat com a Primer Grau en la modalitat més restrictiva, se li ha de subministrar la medicació amb control directe a la cel·la, comprovant que realment pren esta medicació prescrita i pautada.

«El reclús va intentar burlar el control de la infermera per retenir la medicació. La infermera, de forma molt professional, va exigir la presa de la medicació, davant la qual cosa l’intern va intentar agredir-la. No ho va aconseguir per la barrera de contenció que proporcionen els barrots de la contraporta de la cel·la. Davant això, va llançar una galleda d’aigua amb lleixiu impactant de ple a la professional sanitària que, afortunadament, no va patir lesions», asseguren des de ‘Tu Abandono Me Puede Matar’.

«La Sanitat Penitenciària està en absolut estat de desnonament a tot Espanya, pendent de la transferència a les comunitats autònomes des de 2003, amb professionals sobrecarregats de treball i infra retribuïts. Villena no n’és una excepció», afirmen. De fet, Villena té una única metgessa a temps complet a la plantilla. I amb les infermeres i auxiliars amb una sobrecàrrega de treball descomunal, tal com expliquen des de TAMPM.

Implantació de ‘telemedicina’

 

«Davant este panorama, s’està assajant la telemedicina per hores», afirmen des de l’Associació. «Este tipus d’intervenció, en un mitjà tan altament específic com el penitenciari, fa que es prenguen mesures que no són les més adequades per a este mitjà».

De fet, diumenge passat, després de l’agressió, «el Cap de Serveis va acordar l’aïllament provisional de l’intern agressor. Però en un sistema tan garantista com el penitenciari espanyol, el metge ha de donar el vistiplau a este tipus d’actuacions. A través de telemedicina, es va indicar que l’intern havia de passar a una cel·la amb acompanyament. Això va provocar que l’intern hagués de ser traslladat, moment que va aprofitar per a atacar els funcionaris que l’acompanyaven, ferint amb ferides de diversa gravetat el Cap de Serveis, que va rebre un fort cop al cap».

Els incidents no cessen a Villena, «convertint-se en una macabra rutina». Per això, des de TAMPM  segueixen sol·licitant la condició d’agents d’autoritat i protecció, més personal i una reducció en el nombre de presos d’alta perillositat, d’acord amb els estàndards de capacitat i seguretat del Departament d’Aïllament de Villena.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Mor Tità, el gos de rescat dels bombers d’Alacant amb més de 80 busques realitzades

Tità, gos de rescat del Consorci Provincial de Bombers d'Alacant, mor als 13 anys després de participar en més de 80 busques de persones en desastres naturals a Espanya i a l'estranger.

Un policia fora de servici deté a un home que agredia a la seua dona a Dénia

Un home de 74 anys és detingut a Dénia després que un policia nacional anara de servici sentira els crits de la seua dona i ho reduïra dins de la vivenda.

Reuvers apel·la a guanyar a Manresa per a afermar el segon lloc i impulsar al València Basket en l’Eurolliga

Nate Reuvers subratlla que el València Basket necessita véncer en la pista del Baxi Manresa per a afermar la segona plaça de l'ACB i arribar amb confiança al tercer partit del playoff d'Eurolliga davant el Panathinaikos.

El València Basket busca rematar el passe a semifinals davant el Ensino amb 13 punts de renda

El València Basket afronta la volta dels quarts de final de la Lliga Femenina Endesa davant el Durán Maquinaria Ensino amb 13 punts d'avantatge i el suport del Roig Arena per a tancar el passe a semifinals.

Sis mesos de Pérez Llorca al capdavant del Consell: rebaixa fiscal, vivenda i reforç de servicis públics

Juanfran Pérez Llorca complix sis mesos al capdavant del Consell amb la baixada d'impostos, l'accés a la vivenda i el reforç de sanitat, educació i infraestructures com a eixos de la seua acció de govern.

Avís groc per pluges i tempestes el diumenge a l’interior sud de València

La Aemet activa l'avís groc per a la vesprada del diumenge a l'interior sud de València per tempestes que poden deixar fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i possible graníssol.

El decret de convivència reduïx un 60% el ciberassetjament escolar a les aules valencianes

El nou decret de convivència i la regulació de l'ús del mòbil a les aules han permés reduir un 60% les dades de ciberassetjament escolar en la Comunitat Valenciana, reforçats amb noves figures de protecció i recursos específics.

A juí el exalcalde de Quartell i un exconcejal per presumpta corrupció urbanística lligada al cas Avialsa

El exalcalde de Quartell i un exconcejal se senten en la banqueta per una presumpta trama de corrupció urbanística vinculada a l'anomenat cas Avialsa, amb peticions de fins a 18 anys i mig de presó.