Un pres llança aigua amb lleixiu a una infermera i agredeix funcionaris a Villena

L’assemblea de Villena del Sindicat de Treballadors Penitenciaris TAMPM ha informat dels greus incidents que continuen passant a la presó de Villena.

Diumenge passat, 12 de desembre, es va produir un nou incident, esta vegada al Departament d’Aïllament del Centre Penitenciari d’Alacant II. «Allà resideixen els primers graus, reclusos amb alt perfil de perillositat i amb incapacitat de seguir un règim ordinari de vida a la presó», expliquen des de l’associació.

Posant-nos en context, TAMPM explica que a un reclús classificat com a Primer Grau en la modalitat més restrictiva, se li ha de subministrar la medicació amb control directe a la cel·la, comprovant que realment pren esta medicació prescrita i pautada.

«El reclús va intentar burlar el control de la infermera per retenir la medicació. La infermera, de forma molt professional, va exigir la presa de la medicació, davant la qual cosa l’intern va intentar agredir-la. No ho va aconseguir per la barrera de contenció que proporcionen els barrots de la contraporta de la cel·la. Davant això, va llançar una galleda d’aigua amb lleixiu impactant de ple a la professional sanitària que, afortunadament, no va patir lesions», asseguren des de ‘Tu Abandono Me Puede Matar’.

«La Sanitat Penitenciària està en absolut estat de desnonament a tot Espanya, pendent de la transferència a les comunitats autònomes des de 2003, amb professionals sobrecarregats de treball i infra retribuïts. Villena no n’és una excepció», afirmen. De fet, Villena té una única metgessa a temps complet a la plantilla. I amb les infermeres i auxiliars amb una sobrecàrrega de treball descomunal, tal com expliquen des de TAMPM.

Implantació de ‘telemedicina’

 

«Davant este panorama, s’està assajant la telemedicina per hores», afirmen des de l’Associació. «Este tipus d’intervenció, en un mitjà tan altament específic com el penitenciari, fa que es prenguen mesures que no són les més adequades per a este mitjà».

De fet, diumenge passat, després de l’agressió, «el Cap de Serveis va acordar l’aïllament provisional de l’intern agressor. Però en un sistema tan garantista com el penitenciari espanyol, el metge ha de donar el vistiplau a este tipus d’actuacions. A través de telemedicina, es va indicar que l’intern havia de passar a una cel·la amb acompanyament. Això va provocar que l’intern hagués de ser traslladat, moment que va aprofitar per a atacar els funcionaris que l’acompanyaven, ferint amb ferides de diversa gravetat el Cap de Serveis, que va rebre un fort cop al cap».

Els incidents no cessen a Villena, «convertint-se en una macabra rutina». Per això, des de TAMPM  segueixen sol·licitant la condició d’agents d’autoritat i protecció, més personal i una reducció en el nombre de presos d’alta perillositat, d’acord amb els estàndards de capacitat i seguretat del Departament d’Aïllament de Villena.

Últimes notícies

Anselmi celebra l’empat a San Mamés i avisa que l’Elche serà un rival molt dur

Martín Anselmi ha elogiat l’esforç del seu equip després de l’empat a San Mamés contra l’Athletic Club i assegura que, jugant així, l’Elche serà un rival molt dur en LALIGA EA Sports.

Buonanotte valora l’empat de l’Elche a San Mamés: “Este punt ens servix de molt”

Facundo Buonanotte ha destacat el valor de l’empat 1-1 de l’Elche a San Mamés davant l’Athletic Club i ha assegurat que l’equip afronta amb confiança el pròxim partit a casa.

L’Elx arranca un punt valuós i talla la ratxa de l’Athletic

Athletic Club i Elx han empatat 1-1 a San Mamés. Buonanotte ha avançat els il·licitans de penal i Iñaki Williams ha igualat al tram final.

Milers de docents omplin el centre de València per exigir una escola pública digna

Milers de docents, famílies i entitats cíviques han marxat pel centre de València i per les altres capitals de la Comunitat Valenciana per exigir una escola pública digna i advertir que el conflicte educatiu continua obert.

Mor un home de 83 anys mentre es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia

Un home de 83 anys ha mort este dijous al matí quan es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia. Els serveis d’emergència han intentat reanimar-lo sense èxit.

Hugo Duro demana perdó per les imatges rient a la banqueta del Valencia

Hugo Duro ha aclarit que no es reia de la difícil situació esportiva del Valencia en les imatges virals del partit contra el Sevilla i ha demanat perdó a lafició. Lel davanter assegura que el seu compromís amb el club és màxim i que assumeix lerror.

El Barça arriba llançat al Ciutat de València davant un Llevant sòlid a casa

El Barcelona visita diumenge el Ciutat de València com a líder incontestable de LaLiga EA Sports per a enfrontar-se a un Llevant reforçat pels seus bons resultats a casa. L’equip blaugrana encadena golejades, mentre que els granotes acumulen sis victòries seguides com a locals.

El pitjor inici del Valencia de Corberán encén totes les alarmes a Mestalla

El Valencia ha igualat el seu pitjor inici històric en LALIGA, amb només un punt de quinze, un sol gol i una afició cada vegada més dividida, mentres les lesions se succeïxen i la continuïtat de Carlos Corberán es qüestiona.