Any i mig de presó per abusar sexualment d’una agent a Aldaia

Un exintendent de la Policia Local d’Aldaia ha acceptat una pena d’any i mig de presó per abusar sexualment d’una agent en dependències oficials prevalent-se del seu càrrec i de la seua posició de superior jeràrquic.

Inicialment el ministeri fiscal demanava per a l’acusat dos anys i mig de presó, a més d’altres dos de llibertat vigilada i allunyament de la perjudicada i prohibició de comunicació amb ella durant tres anys, però, finalment, s’ha arribat a un acord entre acusacions i defensa pel qual l’exintendent ha acceptat la pena d’un any i mig de presó, a més de la mesura d’allunyament i el pagament d’una indemnització de 3.500 euros.

El judici contra l’acusat estava previst que se celebrara este dimarts en la secció primera de l’Audiència Provincial de València, però en arribar a un acord, la vista no ha arribat a produir-se.

L’acusat va ser intendent de la Policia Local d’Aldaia entre els anys 2004 i 2019 i els fets es van registrar entre 2011 i 2018 en multitud d’ocasions.

L’escrit d’acusació del fiscal relata que els fets van ocórrer en multitud d’ocasions entre 2011 i 2018. Unes deu vegades, entre 2011 i 2012, l’acusat va realitzar tocaments i va besar a l’agent en la reguarda de la Policia, bé a l’ascensor, bé en la zona de menjador, mentre li deia: “Tranquil·la, que estàs amb el cap“.

Una d’eixes vegades, fins i tot, va arribar a mostrar-li els genitals, segons el Ministeri Públic, que ressenya en el seu escrit situacions semblants a partir de 2013, en la nova central de Policia, i en 2018.

La víctima ha hagut de rebre tractament psicològic de forma continuada i la Fiscalia demana que l’exintendent, i l’Ajuntament d’Aldaia de manera subsidiària.
 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Protesta davant el consolat dels EUA a València per la guerra de l’Iran i el genocidi en Palestina

Un grup de persones ha protestat davant el consolat dels EUA a València contra la guerra de l'Iran i en denúncia del genocidi en Palestina. Els convocants demanen la fi de les complicitats amb Israel i els Estats Units.

Cinc persones, entre elles un xiquet, ateses per inhalació de fum en un incendi a Dénia

Un xiquet de 3 anys i quatre adults han sigut assistits per inhalació de fum i traslladats a l'Hospital de Dénia després d'un incendi al carrer Pare Pere.

Protesta davant el consolat dels EUA a València contra la guerra de l’Iran i el genocidi de Palestina

Un grup de persones ha protestat davant el consolat dels Estats Units a València contra la guerra de l'Iran i el genocidi de Palestina, en una acció convocada per diverses organitzacions, entre elles BDS. Els convocants han demanat acabar amb les 'complicitats' amb Israel i els EUA.

Alacant tancarà parcs i jardins el dimarts i dimecres per alerta groga per vents

L'Ajuntament ha activat el protocol per forts vents i tancarà parcs i jardins el dimarts i dimecres. Aemet preveu ratxes de fins a 70 km/h en les hores centrals del dimarts.

Un xiquet i quatre adults, atesos per inhalació de fum en un incendi a Dénia

Un xiquet de 3 anys i quatre adults han sigut atesos per inhalació de fum després d'un incendi en un edifici del carrer Pare Pere, a Dénia. Tots han sigut traslladats a l'Hospital de Dénia i el foc ja ha quedat extingit.

La Lliga O suspén els partits del Reial Madrid i València Basket per tancament aeri a Abu Dhabi

La competició sub-22 va ajornar la jornada de Reial Madrid i València Basket en quedar les seues plantilles encallades a Abu Dhabi pel tancament de l'espai aeri. La nova data s'anunciarà.

Huit anys de presó per pilotar una pastera en la qual van morir cinc persones

L'Audiència d'Alacant ha imposat huit anys de presó al pilot d'una pastera que va eixir d'Alger i va quedar a la deriva 16 dies. La fallada acredita que va intentar afavorir la immigració clandestina de 19 persones en una barca sobrecarregada i sense mitjans de seguretat.

Educació publica el calendari d’admissió i matrícula per a 2026-2027

La Conselleria ha publicat en el Diari Oficial de la Generalitat el calendari d'admissió i matrícula per a 2026-2027 en Infantil, Primària, ESO, Batxillerat i Educació Especial. Inclou millores que avancen terminis en Secundària i novetats sobre la llengua base.