12.7 C
València
Dimecres, 21 gener, 2026

Any i mig de presó per abusar sexualment d’una agent a Aldaia

Un exintendent de la Policia Local d’Aldaia ha acceptat una pena d’any i mig de presó per abusar sexualment d’una agent en dependències oficials prevalent-se del seu càrrec i de la seua posició de superior jeràrquic.

Inicialment el ministeri fiscal demanava per a l’acusat dos anys i mig de presó, a més d’altres dos de llibertat vigilada i allunyament de la perjudicada i prohibició de comunicació amb ella durant tres anys, però, finalment, s’ha arribat a un acord entre acusacions i defensa pel qual l’exintendent ha acceptat la pena d’un any i mig de presó, a més de la mesura d’allunyament i el pagament d’una indemnització de 3.500 euros.

El judici contra l’acusat estava previst que se celebrara este dimarts en la secció primera de l’Audiència Provincial de València, però en arribar a un acord, la vista no ha arribat a produir-se.

L’acusat va ser intendent de la Policia Local d’Aldaia entre els anys 2004 i 2019 i els fets es van registrar entre 2011 i 2018 en multitud d’ocasions.

L’escrit d’acusació del fiscal relata que els fets van ocórrer en multitud d’ocasions entre 2011 i 2018. Unes deu vegades, entre 2011 i 2012, l’acusat va realitzar tocaments i va besar a l’agent en la reguarda de la Policia, bé a l’ascensor, bé en la zona de menjador, mentre li deia: “Tranquil·la, que estàs amb el cap“.

Una d’eixes vegades, fins i tot, va arribar a mostrar-li els genitals, segons el Ministeri Públic, que ressenya en el seu escrit situacions semblants a partir de 2013, en la nova central de Policia, i en 2018.

La víctima ha hagut de rebre tractament psicològic de forma continuada i la Fiscalia demana que l’exintendent, i l’Ajuntament d’Aldaia de manera subsidiària.
 

Últimes notícies

Un jutge ordena a Benidorm complir el pagament de 350 milions pels terrenys de Serra Gelada

El jutjat ha instat l'Ajuntament de Benidorm a executar la sentència del TSJCV pel APR-7 de Serra Gelada i a articular el pagament d'uns 350 milions.

Madrid i la Comunitat Valenciana pacten impulsar junts el seu turisme amb un conveni estratègic

Madrid i la Comunitat Valenciana han firmat un conveni per a coordinar la seua promoció turística i guanyar projecció internacional. L'acord es recolza en innovació, dades i formació per a atraure més visitants.

Rovira ha defés que un finançament just és condició per a invertir en infraestructures

Rovira ha defés que un finançament just és condició per a invertir en infraestructures, fer costat al teixit productiu i guanyar productivitat. Ha assenyalat una menor dotació per càpita i un marge limitat després de cobrir servicis essencials.

PSPV acudirà a la reunió amb Pérez Llorca i Compromís la supedita a l’eixida de Mazón

Pérez Llorca ha citat als síndics el 27 de gener per a una ronda de treball amb voluntat de 'arribar a acords'. El PSPV acudirà; Compromís condiciona la trobada al fet que Mazón deixe la seua acta i a reactivar l'activitat en Les Corts.

Ángeles Solanes formalitza la seua candidatura i es convertix en la tercera aspirant al Rectorat de la UV

La catedràtica ha registrat davant la Junta Electoral la seua candidatura a rectora de la Universitat de València, tercera a fer-ho. El procés fixa proclamacions el 23 i 30 de gener i la votació el 3 de març.

Gandia acollirà al maig l’acte nacional del 40 aniversari de la Bandera Blava

Gandia ha sigut triada seu del 40 aniversari de la Bandera Blava, que se celebrarà del 28 al 31 de maig a la platja Nord. El programa combinarà reconeixements, formació tècnica i activitats d'educació ambiental.

Ximo Puig defén que la proposta de finançament no es pot rebutjar i beneficia a la Comunitat

Ximo Puig ha sostingut que l'oferta d'Hisenda no ha de bloquejar-se per partidisme i que la Comunitat és la més beneficiada en haver sigut la més perjudicada. La xifra plantejada ascendix a 3.660 milions per a la regió dins d'un paquet estatal de 21.000 milions.

Copete, absent per molèsties; Cömert i Raba van completar només part de l’entrenament

El València va completar el segon entrenament de la setmana amb Copete absent per molèsties. Cömert i Raba van treballar amb el grup però no van acabar la sessió.