Any i mig de presó per abusar sexualment d’una agent a Aldaia

Un exintendent de la Policia Local d’Aldaia ha acceptat una pena d’any i mig de presó per abusar sexualment d’una agent en dependències oficials prevalent-se del seu càrrec i de la seua posició de superior jeràrquic.

Inicialment el ministeri fiscal demanava per a l’acusat dos anys i mig de presó, a més d’altres dos de llibertat vigilada i allunyament de la perjudicada i prohibició de comunicació amb ella durant tres anys, però, finalment, s’ha arribat a un acord entre acusacions i defensa pel qual l’exintendent ha acceptat la pena d’un any i mig de presó, a més de la mesura d’allunyament i el pagament d’una indemnització de 3.500 euros.

El judici contra l’acusat estava previst que se celebrara este dimarts en la secció primera de l’Audiència Provincial de València, però en arribar a un acord, la vista no ha arribat a produir-se.

L’acusat va ser intendent de la Policia Local d’Aldaia entre els anys 2004 i 2019 i els fets es van registrar entre 2011 i 2018 en multitud d’ocasions.

L’escrit d’acusació del fiscal relata que els fets van ocórrer en multitud d’ocasions entre 2011 i 2018. Unes deu vegades, entre 2011 i 2012, l’acusat va realitzar tocaments i va besar a l’agent en la reguarda de la Policia, bé a l’ascensor, bé en la zona de menjador, mentre li deia: “Tranquil·la, que estàs amb el cap“.

Una d’eixes vegades, fins i tot, va arribar a mostrar-li els genitals, segons el Ministeri Públic, que ressenya en el seu escrit situacions semblants a partir de 2013, en la nova central de Policia, i en 2018.

La víctima ha hagut de rebre tractament psicològic de forma continuada i la Fiscalia demana que l’exintendent, i l’Ajuntament d’Aldaia de manera subsidiària.
 

Últimes notícies

Dolores es bolca en un emotiu minut de silenci pel crim masclista en la caserna de la Guàrdia Civil

Centenars de veïns de Dolores es concentren davant l'ajuntament per a guardar un minut de silenci pel crim masclista ocorregut en una vivenda de la caserna de la Guàrdia Civil i mostrar el seu suport a la família.

El guàrdia civil acusat de matar a la seua dona i fill no tenia denúncies prèvies per maltractament

El guàrdia civil de 55 anys acusat d'assassinar a la seua esposa i al seu fill a la casa caserna de Dolores no constava en el sistema Viogén ni tenia denúncies prèvies per maltractament.

El professorat valencià intensifica la vaga amb noves manifestacions la setmana vinent

Els sindicats de docents de la Comunitat Valenciana han convocat una nova bateria de manifestacions i concentracions la setmana vinent dins de la vaga indefinida per a exigir millores en ràtios, plantilles, infraestructures, climatització, ensenyança en valencià i salaris.

Dos persones resulten ferides per l’explosió d’un fogó en un concurs de truites a la Vila Joiosa

Un home de 77 anys i una dona de 66 han patit cremades lleus en explotar la bombona d'un fogó de càmping gas durant un concurs de truites a la Vila Joiosa.

El pacient espanyol amb hantavirus evoluciona de manera favorable i continua estable

L'únic pacient espanyol amb hantavirus ingressat a l'hospital Gómez Ulla continua estable i millorant, mentres els seus 13 companys del vaixell Hondius i altres contactes continuen asimptomàtics.

Investiguen com a violència masclista les morts d’un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill a Dolores

La Delegacion del Govern contra la Violència de Genero investiga com a possible violència masclista la mort d'un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill en una vivenda de la caserna de Dolores, on el municipi ha decretat tres dies de dol i un minut de silenci.

La Real acomiada a Elustondo davant un València que busca tancar la permanència

La Reial Societat es prepara per a acomiadar a Anoeta a Aritz Elustondo en un dol davant un València que aspira a certificar de manera matemàtica la seua permanència en Primera Divisió.

Llevant i Mallorca es juguen la vida en un dol directe per la permanència

Llevant i Mallorca arriben empatats a 39 punts i s'enfronten en el Ciutat de València en un partit decisiu, on la victòria acosta la salvació i la derrota pot sentenciar el descens.