Dos anys de presó a un home per comprar un mòbil amb bitllets falsos

Ejemplo de shortcode con estilo
  La Secció Segona de l’Audiència Provincial de Castelló ha condemnat a dos anys de presó i a multes que sumen 220 euros a un home per comprar un telèfon mòbil amb bitllets de 50 euros falsos. La sentència, dictada després d’un acord de conformitat entre les parts, li considera autor d’un delicte de tinença […]

 

La Secció Segona de l’Audiència Provincial de Castelló ha condemnat a dos anys de presó i a multes que sumen 220 euros a un home per comprar un telèfon mòbil amb bitllets de 50 euros falsos.

La sentència, dictada després d’un acord de conformitat entre les parts, li considera autor d’un delicte de tinença de moneda falsa per a la seua posada en circulació en concurs amb un delicte lleu d’estafa intentat.

L’acusat va participar en els fets amb altres dos homes que ja van ser jutjats i sentenciats per pròpia Secció Segona de l’Audiència Provincial de Castelló l’1 de març de 2019, en una resolució que posteriorment va confirmar el Tribunal Suprem.

Quan es va celebrar aqueix judici, el tercer implicat que ha resultat ara condemnat es trobava aqueix moment en crida i cerca, fins que va ser detingut el 26 d’abril de 2021 a Torrejón de Ardoz (Madrid).

Els fets van ocórrer el 28 d’agost de 2015, quan els tres homes van acudir a la cita que havien concertat amb un venedor, que havia publicat en una web d’anuncis l’oferta d’un telèfon Iphone 5 per 250 euros.

Segons relata la sentència, un dels homes es va quedar en el cotxe per a facilitar la fugida i l’altre als voltants per a donar suport a l’ara condemnat, qui va entregar al venedor cinc bitllets de 50 euros falsos a canvi del terminal telefònic.

Quan la víctima es va adonar que els diners rebuts no era de curs legal, va començar a perseguir el comprador, que havia fugit a la carrera, però va aconseguir donar-li abast i recuperar el telèfon.

Després de ser analitzats, els bitllets van resultar ser falsos però fàcilment confusibles, ja que per a diferenciar-los era necessari un examen detingut i la disposició de mitjans auxiliars.

Últimes notícies

Una nova dana amenaça la Comunitat Valenciana amb fins a 300 l/m² en 24 hores

La dana Adam pot deixar fins a 300 litres per metre quadrat en 24 hores, sobretot al sud d’Alacant, i podria comportar inundacions importants, segons ha advertit el conseller Juan Carlos Valderrama.

Els acusats del ‘cas Bar España’ demanen prescriure les injúries i calúmnies

Les defenses dels set acusats de difondre el bulo del conegut com a ‘cas Bar España’ han sol·licitat al jutge a Castelló que declare prescrits els delictes d’injúries i calúmnies i que rebutge el paper de la Fiscalia com a part acusadora. El judici ha començat amb llargues qüestions prèvies i problemes tècnics que han impedit la primera declaració prevista per videoconferència.

Les víctimes de la DANA demanen empatia per a la marxa del segon aniversari a València

Les associacions de víctimes de la DANA han fet una crida a la ciutadania perquè secunde la manifestació convocada a València el 31 d’octubre, quan es compliran dos anys de les riudes que van causar 233 morts. Reclamen empatia, unitat i responsabilitats polítiques al Consell per la gestió d’aquella catàstrofe.

Esquerra Unida se suma finalment a la coalició Compromís-Front Valencià per al 23J valencià

Esquerra Unida del País Valencià ha acceptat l últim oferiment de Compromís per a concórrer junta a Podem i Esquerra Republicana del País Valencià a les generals del 29 de novembre, en una candidatura que es dirà Compromís-Front Valencià i que encara ha de ser ratificada per la militància d EUPV.

L’assetjador de Mazón va revisar 170 vegades la seua agenda i va buscar dades de la seua dona

Un home investigat per amenaçar de mort Carlos Mazón després de la dana de 2024 ha consultat 170 vegades la seua agenda pública i ha buscat informació sobre el seu domicili i la seua dona. Un nou informe policial ha motivat la reobertura de la causa i el jutjat dona ara deu dies a Fiscalia i acusacions per demanar juí oral o l’arxiu.

Els equips del SAMU reanimen enguany 1.841 persones en parada cardíaca a la Comunitat Valenciana

Els equips mèdics del SAMU han reanimat enguany 1.841 persones en parada cardiorrespiratòria a la Comunitat Valenciana, 902 d’elles a la província de València. Sanitat impulsa jornades de formació en reanimació cardiopulmonar bàsica per a la població.

Kata, el gos policia d’Alacant, destapa una maleta amb cocaïna d’un pròfug buscat des de 2020

Un home de 28 anys buscat des de 2020 per un jutjat d'Almeria ha sigut detingut a l'estació d'autobusos d'Alacant per tràfic de drogues, després que la gossa policia Kata localitzara una maleta amb 678 grams de cocaïna en un autobús de la línia Algeciras-Barcelona.

Pérez Llorca reivindica una intel·ligència artificial al servici de les persones

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha defensat en un congrés a Alacant una intel·ligència artificial basada en la responsabilitat, la confiança i la supervisió humana per a millorar la sanitat, l’Administració i els servicis d’emergències.