18.1 C
València
Dimarts, 10 febrer, 2026

Dos anys de presó a un home per comprar un mòbil amb bitllets falsos

 

La Secció Segona de l’Audiència Provincial de Castelló ha condemnat a dos anys de presó i a multes que sumen 220 euros a un home per comprar un telèfon mòbil amb bitllets de 50 euros falsos.

La sentència, dictada després d’un acord de conformitat entre les parts, li considera autor d’un delicte de tinença de moneda falsa per a la seua posada en circulació en concurs amb un delicte lleu d’estafa intentat.

L’acusat va participar en els fets amb altres dos homes que ja van ser jutjats i sentenciats per pròpia Secció Segona de l’Audiència Provincial de Castelló l’1 de març de 2019, en una resolució que posteriorment va confirmar el Tribunal Suprem.

Quan es va celebrar aqueix judici, el tercer implicat que ha resultat ara condemnat es trobava aqueix moment en crida i cerca, fins que va ser detingut el 26 d’abril de 2021 a Torrejón de Ardoz (Madrid).

Els fets van ocórrer el 28 d’agost de 2015, quan els tres homes van acudir a la cita que havien concertat amb un venedor, que havia publicat en una web d’anuncis l’oferta d’un telèfon Iphone 5 per 250 euros.

Segons relata la sentència, un dels homes es va quedar en el cotxe per a facilitar la fugida i l’altre als voltants per a donar suport a l’ara condemnat, qui va entregar al venedor cinc bitllets de 50 euros falsos a canvi del terminal telefònic.

Quan la víctima es va adonar que els diners rebuts no era de curs legal, va començar a perseguir el comprador, que havia fugit a la carrera, però va aconseguir donar-li abast i recuperar el telèfon.

Després de ser analitzats, els bitllets van resultar ser falsos però fàcilment confusibles, ja que per a diferenciar-los era necessari un examen detingut i la disposició de mitjans auxiliars.

Últimes notícies

4-1. El Vila-real recupera la inspiració i atropella a un Espanyol bloquejat

El Vila-real va golejar 4-1 a l'Espanyol i va tallar una ratxa de cinc partits sense guanyar, amb punts de Mikautadze, Pépé i Moleiro i un autogol de Salinas.

El Vila-real va trencar la seua mala ratxa amb un 4-1 davant l’Espanyol i va prolongar la del rival en 2026

El Vila-real va firmar un 4-1 que va tallar la seua mala dinàmica i va allargar la de l'Espanyol, encara sense victòries en 2026. Mikautadze va obrir el marcador en el 35' i el dol va quedar segellat a l'inici del segon temps.

El Vila-real deslliga cinc minuts letals i es va 2-0 al descans davant l’Espanyol

El Vila-real mana 2-0 a l'intermedi després d'un arreón final: van marcar Mikautadze i un autogol de José Salinas. A l'Espanyol li van anul·lar una miqueta.

Gerard Moreno cau de l’onze del Vila-real a última hora i entra Buchanan

El davanter ha caigut a última hora de l'onze inicial davant l'Espanyol i el seu lloc l'ocupa Tajon Buchanan. Mikautadze lidera l'atac i Gerard arranca en la banqueta.

El Vila-real remodela la defensa davant un Espanyol amb els retorns de Pere Milla i Pol Lozano

El Vila-real introduïx canvis en la seua saga amb les voltes de Mouriño, Pau Navarro i Sergi Cardona. L'Espanyol recupera a Pere Milla i Pol Lozano per a l'onze.

El Vila-real remodela el seu defensa davant un Espanyol que recupera a Pere Milla i Pol Lozano

El Vila-real retoca la seua saga amb els retorns de Mouriño, Pau Navarro i Cardona, mentres l'Espanyol torna a alinear a Pere Milla i Pol Lozano en l'onze.

Cuenca defén que el missatge a Pradas de no confinar durant la dana va ser una reflexió

L'excap de Gabinet de Carlos Mazón ha sostingut davant la comissió del Congrés que el 'de confinar, gens' dirigit a Salomé Pradas no va ser una orde, sinó una reflexió. Nega interferències i assegura que va dir la veritat.

Ferrer, de Varry Brava, creu que el Benidorm Fest es consolida com a internacional enguany

Óscar Ferrer, de Varry Brava, veu en la desvinculació d'Eurovisió una oportunitat perquè el Benidorm Fest s'aferme com a festival internacional. Actua amb Miranda i el seu projecte Bailamama amb el tema 'Despert amandote'.