20 anys de presó a tres germans per matar a un home en Cases de la Bacora

L’Audiència Provincial de Castelló ha condemnat a sengles penes de 20 anys de presó per un delicte d’assassinat a tres germans que van matar a un home a colps i navallades en el barri de Cases de la Bacora, el 29 de febrer de 2020. Un jurat popular va emetre veredicte de culpabilitat el passat 16 de febrer respecte dels tres penats, mentre que va considerar no culpables a altres dos germans, per als quals la sentència és consegüentment absolutòria.

A un dels condemnats el Tribunal li imposa a més una altra pena de presó, de tres anys i huit mesos, per un delicte de lesions, ja que va tallar a la mà a la mare del mort quan va tractar de defensar-li de l’agressió.

Els tres germans condemnats hauran d’indemnitzar amb 65.000 euros a la progenitora i amb 75.000 euros a la filla de la víctima. També hauran de pagar, igualment per danys morals, 35.000 euros a cadascun dels dos germans del difunt. Finalment, el condemnat per l’agressió a la mare del mort hi haurà també de rescabalar-la amb 14.000 euros per les lesions patides.

Els fets van ocórrer en la nit del 29 de febrer a l’1 de març de 2020, quan la víctima va ser al costat de la seua mare, la seua germana i la seua nóvia fins a una finca del barri de la Casa de les Bacores on un altre familiar havia discutit hores abans amb un dels germans condemnats.

Segons el relat de fets provats que recull la resolució judicial, els tres penats li van atacar per sorpresa quan va baixar del cotxe, amb un bat de beisbol, pals i navalles. La víctima, que va morir a l’hospital poc després de l’agressió, es va intentar defensar amb un tancat amb clau tipus pitó, però un dels germans li ho va arrabassar i també li va agredir amb ell.

En un moment de la baralla, la mare de la víctima es va interposar davant els atacants per a protegir el seu fill, moment en què un dels agressors li va provocar un tall a la mà dreta i li va trencar un dit, tal com va considerar acreditat el Jurat Popular.

El magistrat que va presidir el Tribunal del Jurat ha acordat també deduir testimoniatge respecte d’una testimoni que va declarar en el judici, en entendre que va poder cometre un delicte de fals testimoniatge per presentar-se com a testimoni presencial i donar una versió coincident amb la dels condemnats quan no estava en el lloc dels fets.

La sentència no és ferma i es pot recórrer davant la Sala civil i Penal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Laia Codina veu un grup ajustat després del 3-0 a Islàndia

Espanya va debutar amb un 3-0 davant Islàndia en la fase de classificació al Mundial 2027. Laia Codina va valorar un grup competitiu després del 1-6 d'Anglaterra a Ucraïna.

La Comunitat va exportar 2.106,5 milions als EUA i va importar 1.696,6 en 2025

La Comunitat Valenciana va registrar en 2025 un superàvit comercial amb els EUA en vendre per 2.106,5 milions i importar 1.696,6. L'intercanvi es va contraure respecte a 2024.

Bermúdez, després del 3-0 a Islàndia: ‘Podíem haver fet algun gol més, l’exigència és ací’

Espanya va véncer 3-0 a Islàndia en l'arrancada cap al Mundial 2027. Bermúdez va valorar els tres punts i va remarcar que sumar més gols serà clau davant Anglaterra.

3-0 d’Espanya a Islàndia: Pina firma un doblet i Edna Imade sentència

Espanya es va imposar 3-0 a Islàndia en la seua estrena cap al Mundial 2027 amb un doblet de Claudia Pina i una cabotada de Edna Imade. La portera Cecilia Rúnarsdóttir va evitar una golejada major i Espanya és segona del Grup A3, empatada amb Anglaterra.

3-0: Espanya complix en el seu debut classificatori davant Islàndia liderada per Pina

Espanya va arrancar la classificació al Mundial 2027 amb un 3-0 sobre Islàndia, sostinguda per la seua portera. Claudia Pina va firmar un doblet i Edna Imade va completar la victòria.

Els 16 de OT 2025 es reunixen i descobrixen el repertori de la gira que passarà per Alacant i València al juliol

Els 16 concursants de OT 2025 s'han retrobat a Barcelona per a conéixer el repertori del seu gira de tretze concerts. El tour arrancarà el 18 d'abril a Bilbao i arribarà al juliol a Alacant i València.

Pina avança a Espanya amb un derechazo davant Islàndia en el 39 (1-0)

Claudia Pina va avançar a Espanya en el minut 39 amb un derechazo des de la frontal després d'una primera part de setge a Islàndia, en el debut cap al Mundial 2027.

Espanya té garantit el subministrament de gas malgrat la tensió a Ormuz, segons Enagás

Enagás assegura que Espanya no tindrà problemes de proveïment per la seua baixa dependència del Golf i unes reserves del 58%. Advertix de pressió en preus, lluny de 2022