20 anys de presó a tres germans per matar a un home en Cases de la Bacora

L’Audiència Provincial de Castelló ha condemnat a sengles penes de 20 anys de presó per un delicte d’assassinat a tres germans que van matar a un home a colps i navallades en el barri de Cases de la Bacora, el 29 de febrer de 2020. Un jurat popular va emetre veredicte de culpabilitat el passat 16 de febrer respecte dels tres penats, mentre que va considerar no culpables a altres dos germans, per als quals la sentència és consegüentment absolutòria.

A un dels condemnats el Tribunal li imposa a més una altra pena de presó, de tres anys i huit mesos, per un delicte de lesions, ja que va tallar a la mà a la mare del mort quan va tractar de defensar-li de l’agressió.

Els tres germans condemnats hauran d’indemnitzar amb 65.000 euros a la progenitora i amb 75.000 euros a la filla de la víctima. També hauran de pagar, igualment per danys morals, 35.000 euros a cadascun dels dos germans del difunt. Finalment, el condemnat per l’agressió a la mare del mort hi haurà també de rescabalar-la amb 14.000 euros per les lesions patides.

Els fets van ocórrer en la nit del 29 de febrer a l’1 de març de 2020, quan la víctima va ser al costat de la seua mare, la seua germana i la seua nóvia fins a una finca del barri de la Casa de les Bacores on un altre familiar havia discutit hores abans amb un dels germans condemnats.

Segons el relat de fets provats que recull la resolució judicial, els tres penats li van atacar per sorpresa quan va baixar del cotxe, amb un bat de beisbol, pals i navalles. La víctima, que va morir a l’hospital poc després de l’agressió, es va intentar defensar amb un tancat amb clau tipus pitó, però un dels germans li ho va arrabassar i també li va agredir amb ell.

En un moment de la baralla, la mare de la víctima es va interposar davant els atacants per a protegir el seu fill, moment en què un dels agressors li va provocar un tall a la mà dreta i li va trencar un dit, tal com va considerar acreditat el Jurat Popular.

El magistrat que va presidir el Tribunal del Jurat ha acordat també deduir testimoniatge respecte d’una testimoni que va declarar en el judici, en entendre que va poder cometre un delicte de fals testimoniatge per presentar-se com a testimoni presencial i donar una versió coincident amb la dels condemnats quan no estava en el lloc dels fets.

La sentència no és ferma i es pot recórrer davant la Sala civil i Penal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.

Últimes notícies

El Festival dels Arts baixarà el volum nocturn a 80 decibels per a reduir el soroll

El Festival dels Arts limitarà el so nocturn a 80 decibels, deu menys que el màxim municipal, i instal·larà pantalles i limitadors acústics per a minimitzar l'impacte en els veïns.

Les màximes es disparen per damunt de 37 graus en diversos municipis de València

La Comunitat Valenciana viu una jornada de calor molt intensa, amb màximes per damunt de 37 graus en diversos municipis de l'interior i de la costa i valors molt alts en les tres capitals de província.

Educació situa en el 11,17% el seguiment de la vaga docent en el seu quinzé dia

La Conselleria d'Educació calcula un seguiment del 11,17% en la vaga indefinida del professorat no universitari, que suma quinze dies mentres continuen les negociacions amb els sindicats.

La jutgessa de la DANA descarta nous testimonis i protegix l’alcalde d’Algemesí

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA d'octubre de 2024 a València rebutja citar a set testimonis i afirma que no hi ha indicis penals contra l'alcalde d'Algemesí ni altres responsables locals.

La responsable de la CHJ assegura que el Cecopi no va demanar dades de cabals el 29 d’octubre

La comissària d'Aigües de la CHJ declara que el Cecopi no va sol·licitar informació específica sobre els cabals del barranc de Poio durant la DANA del 29 d'octubre, malgrat l'augment extraordinari dels registres.

La jutgessa dels Naus ordena a la Policia reclamar documents a l’Ajuntament d’Alacant

La magistrada que investiga el cas de les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan ordena a la Policia Nacional acudir a l'Ajuntament d'Alacant per a requerir documentació sobre la promoció dels Naus i advertix de possibles conseqüències penals per desobediència.

Professors en vaga escenifiquen una classe a l’aire lliure a València per a denunciar les seues condicions

Un grup de docents en vaga ha recreat una classe a l'aire lliure a València per a denunciar la calor a les aules i la precarietat que, segons sostenen, afecta a l'educació pública.

Educació fixa servicis mínims del 100% en les proves d’accés a fP per la vaga docent

Educació imposa servicis mínims del 100% del professorat en les proves d'accés a fP de Grau Mitjà i Superior per a evitar que la vaga indefinida perjudique l'alumnat.