20 anys de presó a tres germans per matar a un home en Cases de la Bacora

L’Audiència Provincial de Castelló ha condemnat a sengles penes de 20 anys de presó per un delicte d’assassinat a tres germans que van matar a un home a colps i navallades en el barri de Cases de la Bacora, el 29 de febrer de 2020. Un jurat popular va emetre veredicte de culpabilitat el passat 16 de febrer respecte dels tres penats, mentre que va considerar no culpables a altres dos germans, per als quals la sentència és consegüentment absolutòria.

A un dels condemnats el Tribunal li imposa a més una altra pena de presó, de tres anys i huit mesos, per un delicte de lesions, ja que va tallar a la mà a la mare del mort quan va tractar de defensar-li de l’agressió.

Els tres germans condemnats hauran d’indemnitzar amb 65.000 euros a la progenitora i amb 75.000 euros a la filla de la víctima. També hauran de pagar, igualment per danys morals, 35.000 euros a cadascun dels dos germans del difunt. Finalment, el condemnat per l’agressió a la mare del mort hi haurà també de rescabalar-la amb 14.000 euros per les lesions patides.

Els fets van ocórrer en la nit del 29 de febrer a l’1 de març de 2020, quan la víctima va ser al costat de la seua mare, la seua germana i la seua nóvia fins a una finca del barri de la Casa de les Bacores on un altre familiar havia discutit hores abans amb un dels germans condemnats.

Segons el relat de fets provats que recull la resolució judicial, els tres penats li van atacar per sorpresa quan va baixar del cotxe, amb un bat de beisbol, pals i navalles. La víctima, que va morir a l’hospital poc després de l’agressió, es va intentar defensar amb un tancat amb clau tipus pitó, però un dels germans li ho va arrabassar i també li va agredir amb ell.

En un moment de la baralla, la mare de la víctima es va interposar davant els atacants per a protegir el seu fill, moment en què un dels agressors li va provocar un tall a la mà dreta i li va trencar un dit, tal com va considerar acreditat el Jurat Popular.

El magistrat que va presidir el Tribunal del Jurat ha acordat també deduir testimoniatge respecte d’una testimoni que va declarar en el judici, en entendre que va poder cometre un delicte de fals testimoniatge per presentar-se com a testimoni presencial i donar una versió coincident amb la dels condemnats quan no estava en el lloc dels fets.

La sentència no és ferma i es pot recórrer davant la Sala civil i Penal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.

Últimes notícies

Crida per a trobar familiars de represaliats soterrats a Bétera i Sant Pere de Ribes

La Diputació de València demana col·laboració ciutadana per localitzar familiars d’onze víctimes de la Guerra Civil soterrades a Bétera i Sant Pere de Ribes i poder així identificar-ne els restes.

Els rodatges deixen més de 4.000 pernoctacions en hotels d’Alacant en mig any

Els rodatges de pel·lícules, sèries, documentals i anuncis han generat 4.107 pernoctacions en hotels de quatre i cinc estrelles d’Alacant entre gener i juny de 2026, impulsats per grans produccions internacionals com ‘Enredados’ i ‘People of the book’. Alicante Film Office veu perspectives “prometedores” per al que resta d’any i destaca també l’impacte en promoció turística i formació de talent local.

L’aigua de Gàtova torna a ser apta per a beure després de l’incendi de Sogorb

El Centre de Salut Pública de València ha confirmat que l’aigua de l’aixeta de Gàtova torna a ser apta per al consum, després de diversos dies de restriccions arran de l’incendi forestal de Sogorb.

Quatre mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Pina de Montalgrao

Quatre mitjans aeris i diversos efectius terrestres treballen este dimecres en l’extinció d’un incendi forestal declarat a Pina de Montalgrao, a la província de Castelló, segons el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat.

L’altra volta a les aules a València, o per què hi ha professionals que comencen setembre amb un MBA

Descobreix com els MBA estan transformant professionals experimentats a València en aquest inici de curs escolar.

Detinguts tres jóvens de 20 anys per una agressió sexual a una xica en una vivenda de Gandia

La Policia Nacional ha detingut tres jóvens de 20 anys després d’una agressió sexual a una xica, presumptament menor, en una vivenda de Gandia. Un d’ells està investigat com a autor material i els altres dos per omissió del deure de socors.

El ponent tornarà este dijous al litoral de València amb fins a 36 graus

Aemet ha activat per a este dijous l’avís groc per calor a tot el litoral de la província de València, on es poden assolir fins a 36 graus per l’entrada de vent de ponent. L’avís estarà vigent entre les 12 i les 20 hores amb una probabilitat estimada entre el 40 % i el 70 %.

Les Urgències del Doctor Peset guanyen un 21 % d’espai amb una inversió de 5,2 milions

El projecte de modernització de les Urgències de l’Hospital Universitari Doctor Peset de València reforma l’espai i l’amplia un 21 %, amb una inversió de 5,2 milions i quatre fases d’obres previstes fins al primer trimestre de l’any que ve. La primera fase ja està acabada i inclou una sala d’espera més gran, més espai per a pacients crítics i noves consultes d’especialitats.