20 anys de presó a tres germans per matar a un home en Cases de la Bacora

L’Audiència Provincial de Castelló ha condemnat a sengles penes de 20 anys de presó per un delicte d’assassinat a tres germans que van matar a un home a colps i navallades en el barri de Cases de la Bacora, el 29 de febrer de 2020. Un jurat popular va emetre veredicte de culpabilitat el passat 16 de febrer respecte dels tres penats, mentre que va considerar no culpables a altres dos germans, per als quals la sentència és consegüentment absolutòria.

A un dels condemnats el Tribunal li imposa a més una altra pena de presó, de tres anys i huit mesos, per un delicte de lesions, ja que va tallar a la mà a la mare del mort quan va tractar de defensar-li de l’agressió.

Els tres germans condemnats hauran d’indemnitzar amb 65.000 euros a la progenitora i amb 75.000 euros a la filla de la víctima. També hauran de pagar, igualment per danys morals, 35.000 euros a cadascun dels dos germans del difunt. Finalment, el condemnat per l’agressió a la mare del mort hi haurà també de rescabalar-la amb 14.000 euros per les lesions patides.

Els fets van ocórrer en la nit del 29 de febrer a l’1 de març de 2020, quan la víctima va ser al costat de la seua mare, la seua germana i la seua nóvia fins a una finca del barri de la Casa de les Bacores on un altre familiar havia discutit hores abans amb un dels germans condemnats.

Segons el relat de fets provats que recull la resolució judicial, els tres penats li van atacar per sorpresa quan va baixar del cotxe, amb un bat de beisbol, pals i navalles. La víctima, que va morir a l’hospital poc després de l’agressió, es va intentar defensar amb un tancat amb clau tipus pitó, però un dels germans li ho va arrabassar i també li va agredir amb ell.

En un moment de la baralla, la mare de la víctima es va interposar davant els atacants per a protegir el seu fill, moment en què un dels agressors li va provocar un tall a la mà dreta i li va trencar un dit, tal com va considerar acreditat el Jurat Popular.

El magistrat que va presidir el Tribunal del Jurat ha acordat també deduir testimoniatge respecte d’una testimoni que va declarar en el judici, en entendre que va poder cometre un delicte de fals testimoniatge per presentar-se com a testimoni presencial i donar una versió coincident amb la dels condemnats quan no estava en el lloc dels fets.

La sentència no és ferma i es pot recórrer davant la Sala civil i Penal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Superem la controvèrsia sobre l’accent, i sobretot, la del patró lingüístic

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla del debat sobre l’accent de 'València/Valéncia' i, sobretot, d’una qüestió més ampla: quin model de valencià escrit s’hauria de prioritzar

Detinguda per calar foc a la seua parella a Chiva (València)

Una dona de 48 anys ha sigut detinguda per calar foc a la seua parella, un home de 49, a Chiva (València). El cas s'investiga com a violència domèstica.

Cap de setmana amb ruixats i neu des de 700 m després d’un divendres buidat

Divendres amb cel buidat i temperatures estables. El cap de setmana portarà ruixats febles, caiguda notable de les màximes i neu des de 700-900 m a l'interior nord.

Catalá afirma que l’Ajuntament no pot adoptar mesures sobre els trens de Rodalia en Falles

Catalá ha sostingut que és totalment impossible que l'Ajuntament decidisca sobre la xarxa ferroviària estatal. Demana a Delegació els informes tècnics si recolza la proposta de Renfe.

Juan Luis Gandia guanya el Rectorat de la Universitat de València amb el 58,58% del vot ponderat

Juan Luis Gandia ha guanyat la segona volta al Rectorat de la Universitat de València amb el 58,58% del vot ponderat enfront d'Ángeles Solanes. La participació s'ha quedat en el 17,81%, amb 10.316 vots d'un cens de 57.920.

L’incendi d’un camió curta 45 minuts l’A-7 a Paterna en direcció Barcelona

L'incendi d'un camió que transportava bobines de paper ha obligat a tancar els tres carrils de la A-7 a Paterna durant 45 minuts. A les 18.24 s'ha reobert el carril esquerre, amb cues de fins a 13 km.

Granada i València s’alien per a impulsar un vol directe i una promoció turística conjunta

Les diputacions han segellat una aliança per a llançar una connexió aèria directa entre Granada i València. El pla inclou un concurs públic i una estratègia de promoció turística conjunta.

La mort d’un home al seu balcó a Alacant apunta a una bala perduda d’un tiroteig

La investigació assenyala que un home de 59 anys va ser aconseguit per un tret accidental mentres era al balcó de la seua vivenda a Carolines Altes. S'han constatat set detonacions i no hi ha detencions.