20 anys de presó a tres germans per matar a un home en Cases de la Bacora

L’Audiència Provincial de Castelló ha condemnat a sengles penes de 20 anys de presó per un delicte d’assassinat a tres germans que van matar a un home a colps i navallades en el barri de Cases de la Bacora, el 29 de febrer de 2020. Un jurat popular va emetre veredicte de culpabilitat el passat 16 de febrer respecte dels tres penats, mentre que va considerar no culpables a altres dos germans, per als quals la sentència és consegüentment absolutòria.

A un dels condemnats el Tribunal li imposa a més una altra pena de presó, de tres anys i huit mesos, per un delicte de lesions, ja que va tallar a la mà a la mare del mort quan va tractar de defensar-li de l’agressió.

Els tres germans condemnats hauran d’indemnitzar amb 65.000 euros a la progenitora i amb 75.000 euros a la filla de la víctima. També hauran de pagar, igualment per danys morals, 35.000 euros a cadascun dels dos germans del difunt. Finalment, el condemnat per l’agressió a la mare del mort hi haurà també de rescabalar-la amb 14.000 euros per les lesions patides.

Els fets van ocórrer en la nit del 29 de febrer a l’1 de març de 2020, quan la víctima va ser al costat de la seua mare, la seua germana i la seua nóvia fins a una finca del barri de la Casa de les Bacores on un altre familiar havia discutit hores abans amb un dels germans condemnats.

Segons el relat de fets provats que recull la resolució judicial, els tres penats li van atacar per sorpresa quan va baixar del cotxe, amb un bat de beisbol, pals i navalles. La víctima, que va morir a l’hospital poc després de l’agressió, es va intentar defensar amb un tancat amb clau tipus pitó, però un dels germans li ho va arrabassar i també li va agredir amb ell.

En un moment de la baralla, la mare de la víctima es va interposar davant els atacants per a protegir el seu fill, moment en què un dels agressors li va provocar un tall a la mà dreta i li va trencar un dit, tal com va considerar acreditat el Jurat Popular.

El magistrat que va presidir el Tribunal del Jurat ha acordat també deduir testimoniatge respecte d’una testimoni que va declarar en el judici, en entendre que va poder cometre un delicte de fals testimoniatge per presentar-se com a testimoni presencial i donar una versió coincident amb la dels condemnats quan no estava en el lloc dels fets.

La sentència no és ferma i es pot recórrer davant la Sala civil i Penal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana lidera els desnonaments per habitants malgrat la caiguda dels llançaments per lloguer

La Comunitat Valenciana encapçala el rànquing estatal de llançaments per cada 100.000 habitants amb una taxa de 13,7 fins a març de 2026, amb més augment a la província de València i un repunt de les execucions hipotecàries.

Desmantellada una xarxa que robava cotxes d’alta gamma a Alacant i traficava amb droga a Europa

La Guàrdia Civil ha detingut 19 persones en una operació a la província d’Alacant contra una organització que robava vehicles mitjançant el clonado de claus intel·ligents i traficava amb diverses drogues cap a països europeus.

Avis per calor intensa en tres comarques de Castelló este dilluns

Sanitat ha activat el nivell de risc taronja per calor en una vintena de municipis del nord de Castelló, mentres Aemet preveu màximes pròximes als 40 graus en punts de l’interior valencià.

Morin dos banyistes ofegats a una platja de Pilar de la Horadada i en una cala de Torrevella

Dos hòmens han mort ofegats este diumenge a la platja Mil Palmeras de Pilar de la Horadada i en una cala de Torrevella. Els equips sanitaris del Samu no han pogut reanimar-los malgrat aplicar maniobres avançades.

Trump i Pedro Sánchez encapçalen els ninots satírics de les Fogueres d’Alacant

Donald Trump, Pedro Sánchez i l’alcalde Luis Barcala s’han convertit en els grans protagonistes dels ninots satírics de les Fogueres de Sant Joan d’Alacant, que combinen crítica política, humor i grans monuments com la foguera especial guanyadora Génesi.

Antiviolència planteja tancar dos mesos el camp del Racing i un el del Deportivo i l’Eldense

La Comissió Antiviolència ha proposat clausurar dos mesos el camp del Racing Club i un mes els estadis del Deportivo de la Coruña i de l’Eldense pels greus incidents en els partits d’ascens.

Ferran Torres iguala Puchades com a valencià amb més partits en un Mundial

Ferran Torres ha jugat el seu sisé partit en una fase final d’un Mundial i iguala així Antonio Puchades com a futbolista valencià amb més presències en esta competició. El davanter de Foios pot quedar a soles al capdavant si juga davant Uruguai en l’últim duel de la fase de grups.

Sis morts per calor extrema en sis dies a la Comunitat Valenciana, cinc d’elles a la província de València

La Comunitat Valenciana ha registrat sis morts atribuïbles a les altes temperatures entre el 30 de maig i el 4 de juny, cinc a la província de València i una a Castelló, segons el sistema MoMo de Sanitat.