Condemnat a 30 anys de presó a l’home que va assassinar a la seua parella a Borriol

 

La Secció Segona de l’Audiència Provincial de Castelló ha condemnat a 30 anys de presó per un delicte d’assassinat amb traïdoria i agreujant de gènere a l’home que va matar a la seua parella sentimental el 2 de setembre de 2018 en l’habitatge que tots dos compartien en la localitat de Borriol.

La sentència, dictada a partir del veredicte de culpabilitat emés per un jurat popular el passat 11 de juny, li imposa a més l’obligació d’indemnitzar amb un total de 300.000 euros per danys morals als pares, un germà i un fill menor d’edat de la morta, fruit d’una relació anterior.

Tampoc podrà aproximar-se ni comunicar-se amb cap d’ells en els pròxims 40 anys.

L’acusat i la seua companya sentimental van mantindre una relació de sis anys de duració, però l’1 de setembre de 2018, després d’una discussió, ella va decidir deixar-li. Com tenia por a la seua reacció, la dona va aprofitar que ell estava adormit per a anar-se a casa dels seus pares, a la ciutat de Castelló.

L’endemà, tots dos van mantindre una llarga conversa a través de missatges telefònics en els quals ella li va reiterar la seua decisió de deixar-li i li manifestava com se sentia davant el tracte que ell li dispensava.

Segons recull l’apartat de fets provats de la sentència, l’home “considerava a la seua parella com un objecte de la seua propietat que li devia obediència i havia d’estar a la seua disposició, arribant a anul·lar-la com a persona”.

No obstant això, en eixa conversa telefònica, l’acusat va aconseguir convéncer a la víctima perquè tornara a casa, per la qual cosa la va recollir eixe mateix dia en el domicili dels seus pares.

Una vegada en l’habitatge comú, a Borriol, el penat va aprofitar la seua superioritat física i la indefensió de la seua parella i la va agredir quan esta es trobava tombada en posició horitzontal.

En concret, li va clavar una arma blanca d’uns 50 centímetres de longitud de fulla en un costat i la va deixar “agonitzar” fins que va morir a causa d’una hemorràgia interna, tal com precisa la resolució judicial.

L’endemà, l’acusat, que tenia antecedents penals, diversos d’ells per violència de gènere contra altres parelles, va quedar amb el seu fill, al qual va comunicar que havia fet “una cosa molt forta” i havia per això d’abandonar el país.

Després de realitzar diverses operacions bancàries i donar instruccions al seu fill perquè es fera càrrec del negoci de serralleria que regentava, el 5 de setembre va agafar un avió a Madrid i va fugir a l’Argentina.

Dos mesos i mig després, després de contactar amb agents de la Guàrdia Civil per a manifestar-los la seua voluntat d’entregar-se, va ser detingut a la ciutat argentina de Posades i extradint-lo amb posterioritat a Espanya.

La sentència -que pot ser recorreguda en apel·lació davant la Sala civil i Penal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana- considera a l’acusat autor d’un delicte d’assassinat amb traïdoria i la concurrència de les circumstàncies agreujants de parentiu i aprofitament de circumstàncies de lloc, temps o auxili.

També aprecia en la seua actuació l’agreujant de gènere, perquè el jurat va declarar provat que va mantindre una “actitud de dominació i control sobre la seua parella, a la qual tractava amb menyspreu, infravalorant-la, donat el tracte que li dispensava, arribant a maltractar-la físicament i psíquicament i a anul·lar-la com a persona”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Desarticulada una xarxa que estafava bancs amb documents falsos i retirades en salons de joc a Vinaròs i Benicarló

La Guàrdia Civil atribueix a l’organització 484 operacions fraudulentes i un perjuí de 266.815 euros en diverses províncies

L’alcalde d’Alcoi se sotmet a una moció de confiança després de tombar l’oposició el pressupost de 2026

L'oposició d'Alcoi tomba el pressupost municipal de 2026 i força a l'alcalde Toni Frances a vincular la seua continuïtat a una moció de confiança lligada a l'aprovació dels comptes.

Morant reivindica la memòria democràtica enfront dels negacionistes en l’exposició Roses de Paterna

Diana Morant assegura que el Govern mantindrà la defensa de la memòria democràtica enfront dels negacionistes durant la seua visita a l'exposició Roses de Paterna, que recorda a dones afusellades en la paredassa del municipi.

Morant acusa a Pérez Llorca de servilisme a Vox per a mantindre’s en la butaca

Diana Morant acusa el president Juanfran Pérez Llorca i al PP valencià d'actuar amb servilisme cap a Vox per a conservar el poder i critica les seues decisions en avortament, memòria democràtica, fiscalitat i sanitat.

Cau a Castelló una xarxa d’estafes bancàries amb quatre detinguts i 266.815 euros defraudats

La Guàrdia Civil deté a quatre persones i investiga a altres cinc per una organització que va obrir 58 comptes amb documentació falsa i va realitzar 484 operacions fraudulentes.

Detingut per tres furts a pacients majors a l’hospital de Torrevieja

Un home de 62 anys ha sigut detingut com a presumpte autor de tres furts a pacients majors estrangers a l'hospital de Torrevieja, on sostreia dispositius tecnològics i material mèdic de les habitacions.

L’ingrés mínim vital aconseguix a 93.539 llars valencianes i creix un 20% en un any

L'ingrés mínim vital va arribar al març a 93.539 llars de la Comunitat Valenciana, prop d'un 20% més que un any abans, en un context d'augment generalitzat d'esta prestació social a Espanya.

Condemnat a nou anys de presó per una onada d’incendis a la Vila Joiosa

L'Audiència d'Alacant condemna a nou anys de presó a un home per una sèrie d'incendis a la Vila Joiosa en 2023 i 2024, amb risc per a veïns i locals.