Condemnat a 30 anys de presó a l’home que va assassinar a la seua parella a Borriol

 

La Secció Segona de l’Audiència Provincial de Castelló ha condemnat a 30 anys de presó per un delicte d’assassinat amb traïdoria i agreujant de gènere a l’home que va matar a la seua parella sentimental el 2 de setembre de 2018 en l’habitatge que tots dos compartien en la localitat de Borriol.

La sentència, dictada a partir del veredicte de culpabilitat emés per un jurat popular el passat 11 de juny, li imposa a més l’obligació d’indemnitzar amb un total de 300.000 euros per danys morals als pares, un germà i un fill menor d’edat de la morta, fruit d’una relació anterior.

Tampoc podrà aproximar-se ni comunicar-se amb cap d’ells en els pròxims 40 anys.

L’acusat i la seua companya sentimental van mantindre una relació de sis anys de duració, però l’1 de setembre de 2018, després d’una discussió, ella va decidir deixar-li. Com tenia por a la seua reacció, la dona va aprofitar que ell estava adormit per a anar-se a casa dels seus pares, a la ciutat de Castelló.

L’endemà, tots dos van mantindre una llarga conversa a través de missatges telefònics en els quals ella li va reiterar la seua decisió de deixar-li i li manifestava com se sentia davant el tracte que ell li dispensava.

Segons recull l’apartat de fets provats de la sentència, l’home “considerava a la seua parella com un objecte de la seua propietat que li devia obediència i havia d’estar a la seua disposició, arribant a anul·lar-la com a persona”.

No obstant això, en eixa conversa telefònica, l’acusat va aconseguir convéncer a la víctima perquè tornara a casa, per la qual cosa la va recollir eixe mateix dia en el domicili dels seus pares.

Una vegada en l’habitatge comú, a Borriol, el penat va aprofitar la seua superioritat física i la indefensió de la seua parella i la va agredir quan esta es trobava tombada en posició horitzontal.

En concret, li va clavar una arma blanca d’uns 50 centímetres de longitud de fulla en un costat i la va deixar “agonitzar” fins que va morir a causa d’una hemorràgia interna, tal com precisa la resolució judicial.

L’endemà, l’acusat, que tenia antecedents penals, diversos d’ells per violència de gènere contra altres parelles, va quedar amb el seu fill, al qual va comunicar que havia fet “una cosa molt forta” i havia per això d’abandonar el país.

Després de realitzar diverses operacions bancàries i donar instruccions al seu fill perquè es fera càrrec del negoci de serralleria que regentava, el 5 de setembre va agafar un avió a Madrid i va fugir a l’Argentina.

Dos mesos i mig després, després de contactar amb agents de la Guàrdia Civil per a manifestar-los la seua voluntat d’entregar-se, va ser detingut a la ciutat argentina de Posades i extradint-lo amb posterioritat a Espanya.

La sentència -que pot ser recorreguda en apel·lació davant la Sala civil i Penal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana- considera a l’acusat autor d’un delicte d’assassinat amb traïdoria i la concurrència de les circumstàncies agreujants de parentiu i aprofitament de circumstàncies de lloc, temps o auxili.

També aprecia en la seua actuació l’agreujant de gènere, perquè el jurat va declarar provat que va mantindre una “actitud de dominació i control sobre la seua parella, a la qual tractava amb menyspreu, infravalorant-la, donat el tracte que li dispensava, arribant a maltractar-la físicament i psíquicament i a anul·lar-la com a persona”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les denunciants

El PSOE ha expulsat a l'alcalde d'Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les dones que el van denunciar per assetjament sexual, en considerar-les una revictimització. La decisió arriba després de la seua suspensió de militància al desembre i un expedient obert al febrer.

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, després dels seus atacs a les denunciants d’assetjament sexual

El PSOE ha expulsat a Toni González, alcalde d'Almussafes, per declaracions contra les dones que li van denunciar per assetjament, qualificades de 'revictimación'. Al desembre va ser suspés i el 25 de febrer va afrontar un expedient per 'amenaça vetlada', 'menyspreu' i deslleialtat.

Pluges superiors a 150 l/m² a Xert i Catí en 48 hores, a l’interior de Castelló

En 48 hores s'han superat els 150 l/m² a Xert i Catí. L'episodi ha deixat acumulats molt alts a l'interior de Castelló i registres notables a València i Alacant.

El Consell destina 854 milions al transport sanitari per quatre anys prorrogables a cinc

El Consell ha autoritzat este divendres el contracte del transport sanitari urgent i no urgent en la Comunitat Valenciana: 853,9 milions per a 4+1 anys i 23 vehicles més, fins a 739.

El Consell denuncia que el Govern no ha pagat 4 de cada 5 ajudes de primera necessitat per la dana

El Consell ha denunciat que la majoria de les ajudes de primera necessitat per la dana no s'han abonat i ha atribuït el bloqueig a traves burocràtiques estatals. Alhora, ha destacat avanços del Pla Endavant.

El Consell aprova una deducció de fins a 150 € per formació musical i instruments en la Comunitat Valenciana

El Consell ha aprovat una nova deducció autonòmica de fins a 150 € en l'IRPF per gastos de foment i formació musical. La mesura serà efectiva en la campanya que arranca el 8 d'abril i té efecte retroactiu des de l'1 de gener de 2025.

Es normalitza la circulació en les línies 6 i 4 del tramvia de València després del trencament d’una catenària

La L6 va recuperar tot el seu recorregut i la L4 va restablir el tram entre Doctor Lluch i Pont d'Assot cap a les 15.00, després de reparar una catenària danyada. La incidència es va originar sobre les 12.30 pel colp d'un camió en l'avinguda de Catalunya.

La Policia Nacional busca al sospitós de violar a una menor de 16 anys a Xirivella

La UFAM de la Policia Nacional a Xirivella busca a un home sospitós d'haver violat a una menor de 16 anys. L'agressió es va produir el 26 de febrer i es reserven detalls per protecció de la víctima.