Condemnat a 30 anys de presó a l’home que va assassinar a la seua parella a Borriol

 

La Secció Segona de l’Audiència Provincial de Castelló ha condemnat a 30 anys de presó per un delicte d’assassinat amb traïdoria i agreujant de gènere a l’home que va matar a la seua parella sentimental el 2 de setembre de 2018 en l’habitatge que tots dos compartien en la localitat de Borriol.

La sentència, dictada a partir del veredicte de culpabilitat emés per un jurat popular el passat 11 de juny, li imposa a més l’obligació d’indemnitzar amb un total de 300.000 euros per danys morals als pares, un germà i un fill menor d’edat de la morta, fruit d’una relació anterior.

Tampoc podrà aproximar-se ni comunicar-se amb cap d’ells en els pròxims 40 anys.

L’acusat i la seua companya sentimental van mantindre una relació de sis anys de duració, però l’1 de setembre de 2018, després d’una discussió, ella va decidir deixar-li. Com tenia por a la seua reacció, la dona va aprofitar que ell estava adormit per a anar-se a casa dels seus pares, a la ciutat de Castelló.

L’endemà, tots dos van mantindre una llarga conversa a través de missatges telefònics en els quals ella li va reiterar la seua decisió de deixar-li i li manifestava com se sentia davant el tracte que ell li dispensava.

Segons recull l’apartat de fets provats de la sentència, l’home “considerava a la seua parella com un objecte de la seua propietat que li devia obediència i havia d’estar a la seua disposició, arribant a anul·lar-la com a persona”.

No obstant això, en eixa conversa telefònica, l’acusat va aconseguir convéncer a la víctima perquè tornara a casa, per la qual cosa la va recollir eixe mateix dia en el domicili dels seus pares.

Una vegada en l’habitatge comú, a Borriol, el penat va aprofitar la seua superioritat física i la indefensió de la seua parella i la va agredir quan esta es trobava tombada en posició horitzontal.

En concret, li va clavar una arma blanca d’uns 50 centímetres de longitud de fulla en un costat i la va deixar “agonitzar” fins que va morir a causa d’una hemorràgia interna, tal com precisa la resolució judicial.

L’endemà, l’acusat, que tenia antecedents penals, diversos d’ells per violència de gènere contra altres parelles, va quedar amb el seu fill, al qual va comunicar que havia fet “una cosa molt forta” i havia per això d’abandonar el país.

Després de realitzar diverses operacions bancàries i donar instruccions al seu fill perquè es fera càrrec del negoci de serralleria que regentava, el 5 de setembre va agafar un avió a Madrid i va fugir a l’Argentina.

Dos mesos i mig després, després de contactar amb agents de la Guàrdia Civil per a manifestar-los la seua voluntat d’entregar-se, va ser detingut a la ciutat argentina de Posades i extradint-lo amb posterioritat a Espanya.

La sentència -que pot ser recorreguda en apel·lació davant la Sala civil i Penal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana- considera a l’acusat autor d’un delicte d’assassinat amb traïdoria i la concurrència de les circumstàncies agreujants de parentiu i aprofitament de circumstàncies de lloc, temps o auxili.

També aprecia en la seua actuació l’agreujant de gènere, perquè el jurat va declarar provat que va mantindre una “actitud de dominació i control sobre la seua parella, a la qual tractava amb menyspreu, infravalorant-la, donat el tracte que li dispensava, arribant a maltractar-la físicament i psíquicament i a anul·lar-la com a persona”.

Anuncios

Últimes notícies

El València Basket es juga la vida en l’Eurolliga en la pista del Panathinaikos

El València Basket visita la pista del Panathinaikos obligat a guanyar per a seguir amb opcions en els quarts de final de l'Eurolliga, després de dos ajustes derrotes en el Roig Arena.

Ortí defén els servicis mínims i reclama compatibilitzar la vaga docent amb la protecció de l’alumnat

La Conselleria d'Educació negociarà els servicis mínims de la vaga indefinida del professorat des de l'escolta i el diàleg, amb l'objectiu de garantir el dret a la protesta sense comprometre l'atenció a l'alumnat, especialment el més vulnerable i el que afronta les PAU.

Pedro Martínez confia a allargar la sèrie davant Panathinaikos malgrat el 0-2

Pedro Martínez assumix l'escenari límit del València Basket en l'Eurolliga, però manté la confiança a guanyar en la pista del Panathinaikos i allargar la sèrie de quarts.

PP i Vox bloquegen la pròrroga de la comissió de la dana i el PSPV portarà el cas al Constitucional

PP i Vox impedixen ampliar la comissió d'investigació sobre la dana de 2024 en Les Corts, que conclourà este mes, i el PSPV anuncia un recurs d'empara davant el Tribunal Constitucional.

Augmenten un 13,65% les consultes psicosocials en l’Associació Contra el Càncer de València

L'Associació Espanyola contra el Càncer a València va atendre en 2025 a 6.313 persones, amb un augment del 13,65% en les consultes psicosocials i un perfil majoritari de dones de mitjana edat en tractament actiu.

El Constitucional admet a tràmit el recurs del Govern contra la Llei Trans valenciana

El Tribunal Constitucional ha admés a tràmit el recurs del Govern contra diversos articles de la Llei d'Acompanyament 5/2025 que modifiquen la Llei Trans valenciana i ha suspés cautelarment la seua aplicació.

La comissió sobre les VPP d’Alacant ajorna la votació del seu pla de treball

La comissió d'investigació sobre les vivendes de protecció pública a Alacant debat els plans de treball proposats, però posposa la seua votació per a una pròxima sessió després del desacord entre els grups.

El Vila-real encadena dos victòries de lliga seguides a Son Moix

El Vila-real arriba a Son Moix reforçat per dos triomfs consecutius en Lliga davant el Mallorca, dins d'un historial molt igualat en l'estadi balear.