Condemnat a 30 anys de presó a l’home que va assassinar a la seua parella a Borriol

 

La Secció Segona de l’Audiència Provincial de Castelló ha condemnat a 30 anys de presó per un delicte d’assassinat amb traïdoria i agreujant de gènere a l’home que va matar a la seua parella sentimental el 2 de setembre de 2018 en l’habitatge que tots dos compartien en la localitat de Borriol.

La sentència, dictada a partir del veredicte de culpabilitat emés per un jurat popular el passat 11 de juny, li imposa a més l’obligació d’indemnitzar amb un total de 300.000 euros per danys morals als pares, un germà i un fill menor d’edat de la morta, fruit d’una relació anterior.

Tampoc podrà aproximar-se ni comunicar-se amb cap d’ells en els pròxims 40 anys.

L’acusat i la seua companya sentimental van mantindre una relació de sis anys de duració, però l’1 de setembre de 2018, després d’una discussió, ella va decidir deixar-li. Com tenia por a la seua reacció, la dona va aprofitar que ell estava adormit per a anar-se a casa dels seus pares, a la ciutat de Castelló.

L’endemà, tots dos van mantindre una llarga conversa a través de missatges telefònics en els quals ella li va reiterar la seua decisió de deixar-li i li manifestava com se sentia davant el tracte que ell li dispensava.

Segons recull l’apartat de fets provats de la sentència, l’home “considerava a la seua parella com un objecte de la seua propietat que li devia obediència i havia d’estar a la seua disposició, arribant a anul·lar-la com a persona”.

No obstant això, en eixa conversa telefònica, l’acusat va aconseguir convéncer a la víctima perquè tornara a casa, per la qual cosa la va recollir eixe mateix dia en el domicili dels seus pares.

Una vegada en l’habitatge comú, a Borriol, el penat va aprofitar la seua superioritat física i la indefensió de la seua parella i la va agredir quan esta es trobava tombada en posició horitzontal.

En concret, li va clavar una arma blanca d’uns 50 centímetres de longitud de fulla en un costat i la va deixar “agonitzar” fins que va morir a causa d’una hemorràgia interna, tal com precisa la resolució judicial.

L’endemà, l’acusat, que tenia antecedents penals, diversos d’ells per violència de gènere contra altres parelles, va quedar amb el seu fill, al qual va comunicar que havia fet “una cosa molt forta” i havia per això d’abandonar el país.

Després de realitzar diverses operacions bancàries i donar instruccions al seu fill perquè es fera càrrec del negoci de serralleria que regentava, el 5 de setembre va agafar un avió a Madrid i va fugir a l’Argentina.

Dos mesos i mig després, després de contactar amb agents de la Guàrdia Civil per a manifestar-los la seua voluntat d’entregar-se, va ser detingut a la ciutat argentina de Posades i extradint-lo amb posterioritat a Espanya.

La sentència -que pot ser recorreguda en apel·lació davant la Sala civil i Penal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana- considera a l’acusat autor d’un delicte d’assassinat amb traïdoria i la concurrència de les circumstàncies agreujants de parentiu i aprofitament de circumstàncies de lloc, temps o auxili.

També aprecia en la seua actuació l’agreujant de gènere, perquè el jurat va declarar provat que va mantindre una “actitud de dominació i control sobre la seua parella, a la qual tractava amb menyspreu, infravalorant-la, donat el tracte que li dispensava, arribant a maltractar-la físicament i psíquicament i a anul·lar-la com a persona”.

Últimes notícies

Setembre exigent per a l’Elx: Real Sociedad, Athletic, Madrid i Espanyol en dues setmanes

L’Elx afrontarà en setembre quatre partits en només dues setmanes contra Real Sociedad, Athletic, Real Madrid i Espanyol, amb l’obligació de reaccionar després d’un inici fluix en LALIGA.

Controlat l’incendi forestal a Cheste que ha mobilitzat mitjans aeris

Els bombers han controlat a les 14.51 hores un incendi forestal declarat este divendres a una zona de munt de Cheste, que ha obligat a mobilitzar dos mitjans aeris i diversos equips terrestres.

La Vila Joiosa dona nom al nou projecte mundialista de ciclocròs de Felipe Orts i la Fundació Euskadi

La Vila Joiosa s’ha convertit en patrocinador principal del nou equip de ciclocròs de la Fundació Euskadi, liderat per Felipe Orts, amb la Copa del Món 2026-2027 i el Mundial com a grans objectius.

Setembre exigent per al Villarreal: torna a La Ceràmica i debuta en la Champions

El Villarreal afronta un setembre intens amb quatre partits de Lliga, tres a La Ceràmica, i el debut en la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund en només quinze dies.

La Vuelta impulsa economia, turisme i imatge de la Comunitat Valenciana

La Vuelta Ciclista a España ha tornat a recórrer municipis de la Comunitat Valenciana, un fet que, segons el president de la Generalitat, genera un important impacte econòmic, turístic i de promoció del territori. Juanfran Pérez Llorca ha destacat també la col·laboració institucional i la presència de l’únic ciclista valencià en esta edició, Pau Martí, de Moixent.

El Llevant fa història al Ciutat amb sis triomfs seguits a Primera

El Llevant ha encadenat per primera vegada sis victòries consecutives al Ciutat de València en Primera Divisió, després de golejar el Betis per 5-2 en l’estrena de la temporada 26-27 com a local.

Intervinguts més de 3.000 productes falsificats al port d’Alacant

La Policia Local d’Alacant ha intervingut més de 3.000 productes falsificats, valorats en 120.000 euros, en un operatiu contra el top manta al port. L’actuació, coordinada amb la Policia Portuària, ha acabat amb diligències penals contra tres persones per delicte contra la propietat industrial.

L’alerta d’Europol sobre robatoris a museus va arribar al MUVI un dia després del saqueig del Tresor de Villena

L’informe d’Europol sobre l’augment de robatoris violents a museus europeus va entrar al correu del Museu de Villena un dia després del robatori del Tresor de Villena, segons el registre de correus i la Conselleria de Cultura.