Anuncios

Condemnat a 30 anys de presó a l’home que va assassinar a la seua parella a Borriol

 

La Secció Segona de l’Audiència Provincial de Castelló ha condemnat a 30 anys de presó per un delicte d’assassinat amb traïdoria i agreujant de gènere a l’home que va matar a la seua parella sentimental el 2 de setembre de 2018 en l’habitatge que tots dos compartien en la localitat de Borriol.

La sentència, dictada a partir del veredicte de culpabilitat emés per un jurat popular el passat 11 de juny, li imposa a més l’obligació d’indemnitzar amb un total de 300.000 euros per danys morals als pares, un germà i un fill menor d’edat de la morta, fruit d’una relació anterior.

Anuncios

Tampoc podrà aproximar-se ni comunicar-se amb cap d’ells en els pròxims 40 anys.

L’acusat i la seua companya sentimental van mantindre una relació de sis anys de duració, però l’1 de setembre de 2018, després d’una discussió, ella va decidir deixar-li. Com tenia por a la seua reacció, la dona va aprofitar que ell estava adormit per a anar-se a casa dels seus pares, a la ciutat de Castelló.

L’endemà, tots dos van mantindre una llarga conversa a través de missatges telefònics en els quals ella li va reiterar la seua decisió de deixar-li i li manifestava com se sentia davant el tracte que ell li dispensava.

Segons recull l’apartat de fets provats de la sentència, l’home “considerava a la seua parella com un objecte de la seua propietat que li devia obediència i havia d’estar a la seua disposició, arribant a anul·lar-la com a persona”.

No obstant això, en eixa conversa telefònica, l’acusat va aconseguir convéncer a la víctima perquè tornara a casa, per la qual cosa la va recollir eixe mateix dia en el domicili dels seus pares.

Una vegada en l’habitatge comú, a Borriol, el penat va aprofitar la seua superioritat física i la indefensió de la seua parella i la va agredir quan esta es trobava tombada en posició horitzontal.

En concret, li va clavar una arma blanca d’uns 50 centímetres de longitud de fulla en un costat i la va deixar “agonitzar” fins que va morir a causa d’una hemorràgia interna, tal com precisa la resolució judicial.

L’endemà, l’acusat, que tenia antecedents penals, diversos d’ells per violència de gènere contra altres parelles, va quedar amb el seu fill, al qual va comunicar que havia fet “una cosa molt forta” i havia per això d’abandonar el país.

Després de realitzar diverses operacions bancàries i donar instruccions al seu fill perquè es fera càrrec del negoci de serralleria que regentava, el 5 de setembre va agafar un avió a Madrid i va fugir a l’Argentina.

Dos mesos i mig després, després de contactar amb agents de la Guàrdia Civil per a manifestar-los la seua voluntat d’entregar-se, va ser detingut a la ciutat argentina de Posades i extradint-lo amb posterioritat a Espanya.

La sentència -que pot ser recorreguda en apel·lació davant la Sala civil i Penal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana- considera a l’acusat autor d’un delicte d’assassinat amb traïdoria i la concurrència de les circumstàncies agreujants de parentiu i aprofitament de circumstàncies de lloc, temps o auxili.

També aprecia en la seua actuació l’agreujant de gènere, perquè el jurat va declarar provat que va mantindre una “actitud de dominació i control sobre la seua parella, a la qual tractava amb menyspreu, infravalorant-la, donat el tracte que li dispensava, arribant a maltractar-la físicament i psíquicament i a anul·lar-la com a persona”.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Dani Martín arrasa en el seu debut en el Roig Arena amb un concert de 25+1 anys de música

Dani Martín triomfa en la seua primera visita al Roig Arena amb un concert de quasi dos hores i mitja que repassa les seues 25+1 anys de carrera i penja el cartell de sold out a València.

El Llevant remunta un 0-2 davant Osasuna i s’agarra a la permanència amb un 3-2 agònic

El Llevant remunta un 0-2 davant Osasuna, que va jugar tota la segona part amb un menys, i es manté viu en la baralla per la permanència gràcies a un gol de Eyong en el 90.

Pedro Martínez rebaixa l’eufòria després de forçar el quint partit davant Panathinaikos

València Basket va véncer al Panathinaikos a Atenes i va forçar el quint partit de la sèrie d'Eurolliga. Pedro Martínez celebra el triomf però advertix que jugar a casa no garantix la passada.

Sanitat localitza a Catalunya un nou contacte del brot de hantavirus del creuer

Sanitat ha identificat a Catalunya a una nova dona com a contacte del brot de hantavirus vinculat al creuer Hondius. No presenta sintomas, però debera guardar quarantena i sotmetre's a vigilància activa.

Montero lidera un altre colp del València Basket en el OAKA i es jugarà la Final Four a casa

El València Basket va tornar a silenciar el OAKA amb una exhibició de Jean Montero i va forçar el quint partit per a decidir el passe a la Final Four en el Roig Arena.

Ingressen en aïllament a Alacant a la primera sospitosa de hantavirus a Espanya

Una dona de 32 anys, primer cas sospitós de hantavirus a Espanya, ha sigut ingressada en una habitació d'aïllament amb pressió negativa a l'hospital de Sant Joan d'Alacant després d'activar el protocol de Sanitat.

El Feminario de la Diputació exigix al Govern una llei contra l’explotació sexual

El nové Feminario de la Diputació de València tanca les seues jornades amb una exigència directa al Govern: una llei orgànica abolicionista contra l'explotació sexual que protegisca les dones i perseguisca proxenetes i compradors de sexe.

La família de Teófilo de la Vall recorrerà al Constitucional després de la inadmissió de la querella contra Martín Villa

La família de Teófilo de la Vall, considerat la primera víctima de la Transició, recorrerà al Tribunal Constitucional després de la inadmissió de la querella contra Rodolfo Martín Villa i advertix que, si no obté empara, acudirà a instàncies internacionals.
Anuncios