27 anys de presó per matar a la seua exparella amb el cable d’una planxa

L’Audiència Provincial de Castelló ha condemnat a 29 anys de presó per un delicte d’assassinat en concurs amb un delicte de robatori amb violència, per als quals aprecia l’agreujant de reincidència, a un home que va matar al seu ex-xicot el 24 de febrer de 2019 a Castelló.

La Sala també condemna a l’actual parella del penat pel delicte d’assassinat, encara que aprecia en el seu cas la circumstància atenuant d’arravatament o estat passional i li imposa 15 anys de presó.

La sentència, dictada de conformitat amb el veredicte emés per un jurat popular el passat 4 de març, obliga els condemnats a indemnitzar conjuntament amb 30.000 euros al pare de la víctima i amb 10.000 euros a un germà per danys morals.

El principal acusat i la persona morta van mantindre una relació sentimental quan el primer complia condemna en una presó de Santoña (Cantàbria) per delictes d’assassinat i robatori amb violència.

L’octubre de 2018, després d’eixir de presó, el penat va iniciar a Castelló una relació sentimental amb la dona ara condemnada. No obstant això, uns mesos després, el gener de 2019, va proposar a la seua exparella que s’anara a viure amb ell.

La víctima es va traslladar des de Santander a Castelló, on va estar convivint en un hotel amb el processament. No obstant això, el 10 de febrer del mateix any, l’exreclús va marxar de l’establiment hoteler emportant-se  el cotxe i les pertinences personals del perjudicat, que va interposar la corresponent denúncia davant la Policia Nacional.

Mentrestant, la nova parella de l’acusat es va assabentar de la relació sentimental paral·lela que ell continuava mantenint amb el seu ex-xicot i va reaccionar amb ràbia i enuig, tal com detalla la resolució judicial. Eixos i altres motius van portar als dos condemnats a decidir posar fi a la vida de la víctima.

Així, el 24 de febrer van recollir amb un cotxe a la víctima en l’Alberg municipal de Castelló. Durant el trajecte es va produir una discussió entre ells, els acusats van estacionar el vehicle i, de manera sobtada i inopinada -bé un d’ells de manera individual, bé tots dos conjuntament- van escanyar al perjudicat amb el cable d’una planxa, sense donar-li la possibilitat de defensa.

Posteriorment, van tirar el cadàver en una zona d’horts, després que el principal condemnat li robara un anell d’or i quatre telèfons mòbils, segons es relata en la sentència, que pot ser recorreguda en apel·lació davant la Sala civil i Penal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

L’aventura agrícola de Vicente Blasco Ibáñez a l’Argentina centra una conferència a València

Una conferència a València recupera la poc coneguda etapa de Vicente Blasco Ibáñez com a empresari agrícola a l'Argentina, on va impulsar dos colònies que van marcar la seua vida.

Espanyol i Llevant es mesuren en un dol clau per la permanència

Espanyol i Llevant s'enfronten en el RCDE Stadium en un partit decisiu per la permanència, marcat per la mala ratxa blanc-i-blava i l'impuls recent del conjunt valencià.

Ivace+i impulsa un projecte per a convertir residus ceràmics en nous paviments d’alt valor

La Conselleria d'Indústria finança a través de Ivace+i Innovació el projecte INVICTE, que transforma residus de rajoles ceràmiques en tintes i esmalts per a paviments d'alt desgast, reduint l'impacte ambiental del sector.

Catalá llança en el Congrés una ofensiva per a reactivar el soterrament de Serradora

L'alcaldessa María José Catalá impulsa sis iniciatives en el Congrés per a desbloquejar el soterrament de les vies de Serradora i exigir explicacions al Ministeri de Transports per la paralització del projecte.

Demanen 7 anys i mig de presó a un assessor per quedar-se 1,7 milions en falsificar pagarés

La fiscalia sol·licita set anys i mig de presó per a un assessor fiscal acusat d'apropiació indeguda i falsedat mercantil per desviar 1,7 milions d'euros després de la mort de l'empresari al qual assessorava.

Esmorzaret, el receptari que reivindica l’esmorzar valencià a través de l’entrepà

El llibre Esmorzaret recopila 45 receptes d'entrepans i reivindica l'esmorzar valencià com a ritual propi, des del gasto inicial fins al cremaet final.

Mor una dona atropellada en la V-31 a l’altura de Beniparrell

Una dona de 49 anys ha mort després de ser atropellada en la V-31 a l'altura de Beniparrell. El succés va ocórrer de matinada i una altra persona va resultar il·lesa.

Més de 500 jóvens s’incorporen al camp valencià amb ajudes de la Generalitat

La Generalitat impulsa la incorporació de 548 jóvens i nous agricultors i ramaders al camp valencià amb una convocatòria rècord de més de 27 milions d'euros en ajudes.