27 anys de presó per matar a la seua exparella amb el cable d’una planxa

L’Audiència Provincial de Castelló ha condemnat a 29 anys de presó per un delicte d’assassinat en concurs amb un delicte de robatori amb violència, per als quals aprecia l’agreujant de reincidència, a un home que va matar al seu ex-xicot el 24 de febrer de 2019 a Castelló.

La Sala també condemna a l’actual parella del penat pel delicte d’assassinat, encara que aprecia en el seu cas la circumstància atenuant d’arravatament o estat passional i li imposa 15 anys de presó.

La sentència, dictada de conformitat amb el veredicte emés per un jurat popular el passat 4 de març, obliga els condemnats a indemnitzar conjuntament amb 30.000 euros al pare de la víctima i amb 10.000 euros a un germà per danys morals.

El principal acusat i la persona morta van mantindre una relació sentimental quan el primer complia condemna en una presó de Santoña (Cantàbria) per delictes d’assassinat i robatori amb violència.

L’octubre de 2018, després d’eixir de presó, el penat va iniciar a Castelló una relació sentimental amb la dona ara condemnada. No obstant això, uns mesos després, el gener de 2019, va proposar a la seua exparella que s’anara a viure amb ell.

La víctima es va traslladar des de Santander a Castelló, on va estar convivint en un hotel amb el processament. No obstant això, el 10 de febrer del mateix any, l’exreclús va marxar de l’establiment hoteler emportant-se  el cotxe i les pertinences personals del perjudicat, que va interposar la corresponent denúncia davant la Policia Nacional.

Mentrestant, la nova parella de l’acusat es va assabentar de la relació sentimental paral·lela que ell continuava mantenint amb el seu ex-xicot i va reaccionar amb ràbia i enuig, tal com detalla la resolució judicial. Eixos i altres motius van portar als dos condemnats a decidir posar fi a la vida de la víctima.

Així, el 24 de febrer van recollir amb un cotxe a la víctima en l’Alberg municipal de Castelló. Durant el trajecte es va produir una discussió entre ells, els acusats van estacionar el vehicle i, de manera sobtada i inopinada -bé un d’ells de manera individual, bé tots dos conjuntament- van escanyar al perjudicat amb el cable d’una planxa, sense donar-li la possibilitat de defensa.

Posteriorment, van tirar el cadàver en una zona d’horts, després que el principal condemnat li robara un anell d’or i quatre telèfons mòbils, segons es relata en la sentència, que pot ser recorreguda en apel·lació davant la Sala civil i Penal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.

Últimes notícies

Carlos Espí fitxa pel Real Madrid fins 2031 després de brillar al Levante

El davanter valencià Carlos Espí deixa el Levante UD i firma pel Real Madrid per cinc temporades, fins al 30 de juny de 2031, després d’una irrupció destacada en l’elit.

Carlos Espí, màxim golejador granota, fitxa pel Real Madrid

El Levante UD ha tancat amb el Real Madrid el traspàs del davanter Carlos Espí, màxima venda d’un jugador de la seua pedrera. El punta valencià, de 20 anys, s’acomiada com a màxim golejador granota de l’última temporada.

1.800 veïns poden tornar a casa pel bon avanç de l’incendi de la Vall d’Uixó

La millora en l’evolució de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó ha permés el retorn de 1.800 persones a Alfondeguilla, Chóvar i Sueras, encara amb el foc sense estabilitzar i unes 5.200 persones desalojades.

L’abstenció de Vox frena la reprovació de Barcala pel cas dels pisos de Les Naus

L’abstenció dels quatre regidors de Vox en el ple d’Alacant ha impedit la reprovació de l’alcalde Luis Barcala, reclamada per l’esquerra per la seua negativa a declarar en la comissió sobre les vivendes públiques de Les Naus.

Veïns d’Ayódar reclamen més prevenció per a evitar nous incendis forestals

Els habitants d’Ayódar han tornat a les seues cases després de l’evacuació per l’incendi de la Vall d'Uixó i exigixen més prevenció per a evitar que es repetisquen focs com este.

El president de la CHJ admet que hi hagué “molt poc temps de maniobra” al barranc del Poyo

Miguel Polo ha detallat al jutjat els missatges que va enviar després de la DANA de 2024, admetent que al barranc del Poyo hi hagué molt poc temps de maniobra i incidint en l’impacte sobre l’abastiment d’aigua i les infraestructures.

El festival FRESCA! tanca la sisena edició amb un 90% d’ocupació

El festival FRESCA!, impulsat per la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats i l’IVC, ha tancat la sisena edició a Alacant amb un 90% d’ocupació i un augment del 12% d’espectadors respecte a 2024. Cinc dels nou muntatges de gran format han esgotat entrades a Casa Mediterráneo, mentre que FRESCA! Al Carrer ha oferit dos espectacles gratuïts en els Jardins de la Diputació.

Quatre de cada deu conductors valencians no revisen la vista abans de conduir

El 42,3 % dels conductors de la Comunitat Valenciana no es fa revisions visuals periòdiques, malgrat que la vista és clau per a la seguretat viària. El COOCV recorda també la importància d’usar ulleres de sol adequades, sobretot amb lents polaritzades.
FILMOTECA D'ESTIU