27 anys de presó per matar a la seua exparella amb el cable d’una planxa

L’Audiència Provincial de Castelló ha condemnat a 29 anys de presó per un delicte d’assassinat en concurs amb un delicte de robatori amb violència, per als quals aprecia l’agreujant de reincidència, a un home que va matar al seu ex-xicot el 24 de febrer de 2019 a Castelló.

La Sala també condemna a l’actual parella del penat pel delicte d’assassinat, encara que aprecia en el seu cas la circumstància atenuant d’arravatament o estat passional i li imposa 15 anys de presó.

La sentència, dictada de conformitat amb el veredicte emés per un jurat popular el passat 4 de març, obliga els condemnats a indemnitzar conjuntament amb 30.000 euros al pare de la víctima i amb 10.000 euros a un germà per danys morals.

El principal acusat i la persona morta van mantindre una relació sentimental quan el primer complia condemna en una presó de Santoña (Cantàbria) per delictes d’assassinat i robatori amb violència.

L’octubre de 2018, després d’eixir de presó, el penat va iniciar a Castelló una relació sentimental amb la dona ara condemnada. No obstant això, uns mesos després, el gener de 2019, va proposar a la seua exparella que s’anara a viure amb ell.

La víctima es va traslladar des de Santander a Castelló, on va estar convivint en un hotel amb el processament. No obstant això, el 10 de febrer del mateix any, l’exreclús va marxar de l’establiment hoteler emportant-se  el cotxe i les pertinences personals del perjudicat, que va interposar la corresponent denúncia davant la Policia Nacional.

Mentrestant, la nova parella de l’acusat es va assabentar de la relació sentimental paral·lela que ell continuava mantenint amb el seu ex-xicot i va reaccionar amb ràbia i enuig, tal com detalla la resolució judicial. Eixos i altres motius van portar als dos condemnats a decidir posar fi a la vida de la víctima.

Així, el 24 de febrer van recollir amb un cotxe a la víctima en l’Alberg municipal de Castelló. Durant el trajecte es va produir una discussió entre ells, els acusats van estacionar el vehicle i, de manera sobtada i inopinada -bé un d’ells de manera individual, bé tots dos conjuntament- van escanyar al perjudicat amb el cable d’una planxa, sense donar-li la possibilitat de defensa.

Posteriorment, van tirar el cadàver en una zona d’horts, després que el principal condemnat li robara un anell d’or i quatre telèfons mòbils, segons es relata en la sentència, que pot ser recorreguda en apel·lació davant la Sala civil i Penal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.

Últimes notícies

L’incendi d’El Saler queda controlat però continuen tancats accessos i platges

L’incendi forestal intencionat a la Devesa d’El Saler, que ha cremat 36 hectàrees, ha quedat controlat i la majoria de veïns ja han tornat a les seues vivendes, tot i que continuen tancats el bosc, les platges i diversos accessos viaris.

Les víctimes de la DANA tornen a València per denunciar que encara no tenen respostes

Les associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre de 2024 s’han concentrat a la plaça de la Verge de València per exigir la fi de l’aforament de Carlos Mazón i reclamar respostes sobre la gestió de la tragèdia en què moriren 231 persones.

Brugué es lluïx amb un doblet en la golejada del Levante al Betis

Roger Brugué ha firmat dos gols en la victòria del Levante per 5-2 davant el Betis i ha explicat que tenia moltes ganes de marcar en casa en Primera Divisió. El davanter reivindica el treball de l’equip i demana un any tranquil per a l’afició granota.

El Levante goleja el Betis i s’estrena amb un 5-2 al Ciutat

El Levante ha derrotat el Betis per 5-2 al Ciutat de València en la jornada 3 de LaLiga EA Sports, amb un doblet decisiu de Roger Brugué en la segona part.

La modernització del viver de La Yesa reforça la producció de planta autòctona

La Conselleria de Medi Ambient ha modernitzat el viver forestal de La Yesa amb un nou túnel de cultiu i 30 taules de producció per a incrementar la planta autòctona destinada a projectes de restauració ecològica a la Comunitat Valenciana.

Desallotgen un hotel de Benidorm per un incendi en un transformador

Un incendi en un transformador d'Iberdrola ha obligat a desallotjar de manera preventiva l'hotel Mont Park de Benidorm. No s'han registrat ferits ni persones ateses pels servicis sanitaris.

Mor un home de 70 anys en colpejar-se el cap a la platja el Trampolí de Dénia

Un home de 70 anys ha mort este dissabte a la platja el Trampolí de Dénia després de colpejar-se el cap mentre es banyava, segons ha informat el CICU.

Dépor i València busquen a Riazor la seua primera victòria de Lliga

Deportivo i València es retroben huit anys després en Primera a Riazor, on els dos equips necessiten estrenar el seu compte de victòries.