27 anys de presó per matar a la seua exparella amb el cable d’una planxa

L’Audiència Provincial de Castelló ha condemnat a 29 anys de presó per un delicte d’assassinat en concurs amb un delicte de robatori amb violència, per als quals aprecia l’agreujant de reincidència, a un home que va matar al seu ex-xicot el 24 de febrer de 2019 a Castelló.

La Sala també condemna a l’actual parella del penat pel delicte d’assassinat, encara que aprecia en el seu cas la circumstància atenuant d’arravatament o estat passional i li imposa 15 anys de presó.

La sentència, dictada de conformitat amb el veredicte emés per un jurat popular el passat 4 de març, obliga els condemnats a indemnitzar conjuntament amb 30.000 euros al pare de la víctima i amb 10.000 euros a un germà per danys morals.

El principal acusat i la persona morta van mantindre una relació sentimental quan el primer complia condemna en una presó de Santoña (Cantàbria) per delictes d’assassinat i robatori amb violència.

L’octubre de 2018, després d’eixir de presó, el penat va iniciar a Castelló una relació sentimental amb la dona ara condemnada. No obstant això, uns mesos després, el gener de 2019, va proposar a la seua exparella que s’anara a viure amb ell.

La víctima es va traslladar des de Santander a Castelló, on va estar convivint en un hotel amb el processament. No obstant això, el 10 de febrer del mateix any, l’exreclús va marxar de l’establiment hoteler emportant-se  el cotxe i les pertinences personals del perjudicat, que va interposar la corresponent denúncia davant la Policia Nacional.

Mentrestant, la nova parella de l’acusat es va assabentar de la relació sentimental paral·lela que ell continuava mantenint amb el seu ex-xicot i va reaccionar amb ràbia i enuig, tal com detalla la resolució judicial. Eixos i altres motius van portar als dos condemnats a decidir posar fi a la vida de la víctima.

Així, el 24 de febrer van recollir amb un cotxe a la víctima en l’Alberg municipal de Castelló. Durant el trajecte es va produir una discussió entre ells, els acusats van estacionar el vehicle i, de manera sobtada i inopinada -bé un d’ells de manera individual, bé tots dos conjuntament- van escanyar al perjudicat amb el cable d’una planxa, sense donar-li la possibilitat de defensa.

Posteriorment, van tirar el cadàver en una zona d’horts, després que el principal condemnat li robara un anell d’or i quatre telèfons mòbils, segons es relata en la sentència, que pot ser recorreguda en apel·lació davant la Sala civil i Penal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.

Últimes notícies

Neal Sako celebra una classificació històrica del València Basket per a la Final Four de l’Eurolliga

Neal Sako destaca el treball de tota la temporada i reconeix que, encara que la Final Four no era l'objectiu inicial, cada victòria va anar alimentant l'ambició del València Basket.

El Roig Arena es rendix al València Basket després d’aconseguir la seua primera Final Four de l’Eurolliga

El València Basket certifica la seua primera classificació per a una Final Four de l'Eurolliga davant el Panathinaikos, amb un Roig Arena ple i bolcat en la celebració.

El València Basket es classifica per a la seua primera Final a Quatre després d’atropellar al Panathinaikos

El València Basket va derrotar amb autoritat al Panathinaikos en el quint partit de quarts d'Eurolliga (81-64) i es va classificar per primera vegada per a la Final a Quatre.

El Sevilla remunta un 2-0 inicial i arranca un valuós empat a Vila-real

El Vila-real es va avançar 2-0 amb punts de Gerard Moreno i Georges Mikautadze, però el Sevilla va reaccionar abans del descans i va rescatar un empat amb els gols d'Os i Kike Salas.

Sis mesos de presó per apropiar-se d’un cotxe encarregat per a la seua recollida i revendre’l

L'Audiència d'Alacant condemna a sis mesos de presó a un home que es va quedar amb un cotxe que havia d'arreplegar per a la seua propietària i el va registrar a nom d'una afí que ho va vendre a un tercer.

Educació eleva al 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga docent en la Comunitat

La Conselleria d'Educació situa en el 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga indefinida del professorat no universitari, mentres sindicats mantenen la pressió i acudixen a una nova taula de negociació.

Roca Rei, Morante i Manzanares encapçalen la fira de Fogueres d’Alacant 2026

La fira de Fogueres d'Alacant 2026 programa deu festejos taurins entre el 19 i el 27 de juny, amb Roca Rey, Morante de la Pobla i José María Manzanares com a grans reclams.

Importaco activa el seu pla de continuïtat després de l’incendi en la seua planta d’ametles a Castelló

Importaco manté actiu el seu pla de continuïtat després de l'incendi en la seua planta de processament d'ametles a la Vall d'Alba i garantix el subministrament als seus clients mentres treballa en la recuperació productiva.