27 anys de presó per matar a la seua exparella amb el cable d’una planxa

L’Audiència Provincial de Castelló ha condemnat a 29 anys de presó per un delicte d’assassinat en concurs amb un delicte de robatori amb violència, per als quals aprecia l’agreujant de reincidència, a un home que va matar al seu ex-xicot el 24 de febrer de 2019 a Castelló.

La Sala també condemna a l’actual parella del penat pel delicte d’assassinat, encara que aprecia en el seu cas la circumstància atenuant d’arravatament o estat passional i li imposa 15 anys de presó.

La sentència, dictada de conformitat amb el veredicte emés per un jurat popular el passat 4 de març, obliga els condemnats a indemnitzar conjuntament amb 30.000 euros al pare de la víctima i amb 10.000 euros a un germà per danys morals.

El principal acusat i la persona morta van mantindre una relació sentimental quan el primer complia condemna en una presó de Santoña (Cantàbria) per delictes d’assassinat i robatori amb violència.

L’octubre de 2018, després d’eixir de presó, el penat va iniciar a Castelló una relació sentimental amb la dona ara condemnada. No obstant això, uns mesos després, el gener de 2019, va proposar a la seua exparella que s’anara a viure amb ell.

La víctima es va traslladar des de Santander a Castelló, on va estar convivint en un hotel amb el processament. No obstant això, el 10 de febrer del mateix any, l’exreclús va marxar de l’establiment hoteler emportant-se  el cotxe i les pertinences personals del perjudicat, que va interposar la corresponent denúncia davant la Policia Nacional.

Mentrestant, la nova parella de l’acusat es va assabentar de la relació sentimental paral·lela que ell continuava mantenint amb el seu ex-xicot i va reaccionar amb ràbia i enuig, tal com detalla la resolució judicial. Eixos i altres motius van portar als dos condemnats a decidir posar fi a la vida de la víctima.

Així, el 24 de febrer van recollir amb un cotxe a la víctima en l’Alberg municipal de Castelló. Durant el trajecte es va produir una discussió entre ells, els acusats van estacionar el vehicle i, de manera sobtada i inopinada -bé un d’ells de manera individual, bé tots dos conjuntament- van escanyar al perjudicat amb el cable d’una planxa, sense donar-li la possibilitat de defensa.

Posteriorment, van tirar el cadàver en una zona d’horts, després que el principal condemnat li robara un anell d’or i quatre telèfons mòbils, segons es relata en la sentència, que pot ser recorreguda en apel·lació davant la Sala civil i Penal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan a Benicàssim

El festival SanSan de Benicàssim ha cancel·lat tots els concerts previstos per a la primera jornada per les fortes ratxes de vent i prioritzar la seguretat del públic, artistes i personal.

Rescatat en helicòpter un conductor després de caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit

Un conductor és rescatat en helicòpter després d'eixir-se de la via i caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit, en la zona de Pont Serrans. El ferit és estabilitzat en el lloc i evacuat fins a la carretera per al seu trasllat sanitari.

El València Basket busca segellar la passada davant el Virtus Bolonya en una Eurolliga al límit

El València Basket visita la pista del Virtus Bolonya amb l'opció de deixar quasi assegurat el seu bitllet a la següent ronda de l'Eurolliga, en una classificació extremadament igualada i amb baixes importants.

Educació activa el protocol d’agressions després de l’atac a una mestra en una escola infantil d’Elda

La Conselleria de Educacion ha activat el protocol d'agressions despues que una mare bufetejara a una mestra de l'escola infantil Almafra d'Elda. L'Ajuntament i la comunitat educativa han condemnat l'atac i expressat el seu suport a la docent.

Tres persones ateses després de l’incendi d’una vivenda a Mislata

Tres persones han resultat afectades en l'incendi d'un pis a Mislata. Dos dones van ser donades d'alta en el lloc i un home de 44 anys va ser traslladat a l'Hospital General de València per inhalació de fum.

Desarticulada a Alacant una xarxa que estafava amb la compravenda de cotxes a particulars i financeres

La Policia Nacional ha desmantellat a Alacant una organització que usava empreses fictícies i testaferros per a adquirir vehicles amb lísing o amb càrregues i revendre'ls a Espanya i altres països europeus, causant perjuís a particulars i entitats financeres.

El vent posa en dubte l’obertura del festival SanSan a Benicàssim

El fort vent i l'alerta groga a Castelló podrien retardar l'obertura del festival SanSan a Benicàssim, malgrat que tot està preparat per a rebre a uns 15.000 assistents diaris.

Desarticulada a Alacant una xarxa que estafava amb la compravenda de cotxes a particulars i financeres

La Policia Nacional ha desmuntat a Alacant una organització que usava empreses fictícies i testaferros per a adquirir vehicles amb lísing o càrregues, revendre'ls a Espanya i Europa i estafar a particulars i entitats financeres.