12.2 C
València
Dimarts, 20 gener, 2026

Desmantellada una de les primeres fàbriques d’haixix assentada en territori nacional

 

L’operació Overdose, en la qual s’ha desmantellat una de les primeres fàbriques d’haixix i els seus derivats en territori nacional, en la que s’ha detingut a sis persones pels presumptes delictes d’elaboració i tràfic de droga; i de pertinença a organització criminal.

La investigació es va iniciar a la fi del passat any quan els agents van tindre coneixement de la defunció de diversos interns del Centre Penitenciari Murcia II, situat en el municipi de Campos del Río, per causes relacionades amb el consum de drogues i psicotròpics.

Així mateix, informen que gràcies a la permanent col·laboració d’Institucions Penitenciàries, funcionaris que integren el Grup de Seguretat Interior de la citada presó, van alertar a la Guàrdia Civil que un dels presos era un important narcotraficant d’origen gadità que, des de la seua joventut, comptava amb un ampli historial per tràfic de drogues en el Camp de Gibraltar.

Des d’eixe moment, els agents de l’Equip de Delinqüència Organitzada Antidroga (EDOA) van centrar la investigació en este principal sospitós, que els va permetre conéixer que comptava amb una xarxa de col·laboradors en l’exterior.

La directora general ha explicat que després de mesos d’investigació, els agents van identificar a un d’estos col·laboradors del qual van saber que tenia un paper destacat dins de l’organització i que, casualment, havia complit condemna durant quatre anys al costat del principal sospitós i líder de l’organització delictiva ara desmantellada.

Els investigadors van esbrinar que esta persona no sols es dedicava a captar i manipular a persones perquè introduïren droga en el centre penitenciari, sinó que també manejava la seua xicoteta xarxa de distribució de droga en l’exterior, principalment cocaïna, i també haixix.

Per a això, comptava amb una dona, de nacionalitat brasilera, que suposadament venia la droga entre algun dels clients en el local en el qual treballava.

Centrada la investigació en els seus moviments, els guàrdies civils van detectar les seues visites freqüents a una nau industrial del municipi alacantí de Bigastre, on es va poder constatar el tràfec de persones i de saques, suposadament repletes d’haixix.

Maquinària dissenyada per a convertir la marihuana en resina d’haixix

 

Des de la Guàrdia Civil han assegurat que després de la corresponent autorització judicial, es va realitzar un registre en esta nau, en la qual es va localitzar una màquina, esta que vostés veuen ací, especialment dissenyada per a convertir la marihuana prèviament processada en una pols.

Eixa pols, o ‘pol·len d’haixix’, després d’uns processos de transformació, afegit d’additius i d’aplicació de calor, es converteix en una rudimentària ‘resina d’haixix’.

Es tracta d’una nova maquinària, quant a la seua implantació en territori nacional, ja que permetria evitar les complexes i costoses estructures que es precisen per a portar-ho per mar i terra, fabricant directament haixix de gran qualitat a Espanya.

A efectes pràctics, hi han puntualitzat , és el perfeccionament dels coneguts com a ‘Tambors de Ketama’, amb els quals es polvoritzen les plantes de manera artesanal.

Fons oficials han conclòs la seua intervenció esmentant el material intervingut durant el registre de la nau. En concret es van confiscar diverses saques de grans dimensions que contenien substància groga polvoritzada (pol·len d’haixix), també embutxacada en unitats d’un quilo de pes.

A més de nombrosos calaixos de cartó i saques de ràfia amb una inflada quantitat de plantes de cànnabis en diferents estats de processament.

També es van descobrir dos baguls congeladors plens de picada de planta de cànnabis i cabdells de marihuana. En total s’han confiscat prop de 8.300 quilos de substàncies estupefaents.

La nau comptava amb una zona d’estar, amb dormitoris i banys que permetien l’estada ininterrompuda de diverses persones. En estes estades, a més, s’acumulaven nombroses caixes de gran grandària que utilitzaven per a emmagatzemar la marihuana seca.

Els detinguts, així com la droga i els efectes i la droga confiscats han sigut posats a la disposició del jutjat de 1a Instància Instrucció número 1 de Mula (Múrcia).

Últimes notícies

2-2: Akor Adams rescata al Sevilla amb un doblet i castiga la relaxació de l’Elx

El Sevilla va empatar en el Martínez Valero amb dos gols de Akor Adams, l'últim de penal en el 92. L'Elx va malgastar un 2-0 i va pagar els seus dubtes.

2-2: Akor Adams evita la derrota del Sevilla i castiga els dubtes de l’Elx

Akor Adams va firmar un doblet i va rescatar al Sevilla amb un penal en el descompte per a empatar 2-2 en el Martínez Valero. L'Elx va malmetre una renda de 2-0 i va mostrar dubtes en la gestió del resultat.

2-2: Akor Adams rescata al Sevilla en el descompte i castiga els dubtes de l’Elx

Akor Adams va firmar un doblet, el segon de penal en el 92, per a evitar la derrota d'un Sevilla que va arribar a anar 2-0 a baix. L'Elx es va relaxar amb la renda i ho va pagar car.

Podem felicitar les festes i Nadal. A triar

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana denuncia la polarització política actual, on qualsevol detall —fins i tot una paraula en una felicitació— és utilitzat per desqualificar l’adversari, exagerant-ne el significat i carregant-lo d’intencions que no tenen base real

El greu accident ferroviari d’Adamuz deixa 40 víctimes mortals i obliga a decretar tres dies de dol oficial

Hi ha 41 persones hospitalitzades, 12 d’elles a l’UCI, mentre continuen les tasques d’identificació i la investigació sobre les causes del sinistre

L’excés de fred deixa 125 morts en la Comunitat Valenciana des del 20 de novembre

MoMo estima 125 morts per excés de fred en la Comunitat Valenciana des del 20 de novembre, un 7,2% menys que un any abans. La majoria s'han concentrat al gener.

Jutjat de Llíria cita al subdirector d’Emergències per la filtració de l’àudio del 112

El Jutjat d'Instrucció 6 de Llíria ha citat a Jorge Suárez com a testimoni per la filtració a la premsa d'un fragment de l'àudio entre Aemet i el 112 durant la DANA. La Guàrdia Civil assenyala que dos ex alts càrrecs van copiar la crida en una memòria portàtil.

Port subratlla el plus de jugar a casa abans del València Basket-París en Eurolliga

El capità Josep Puerto va cridar a la calma després de dos derrotes i va destacar que jugar en el Roig Arena pot aportar l'energia necessària davant París Basketball.