9.3 C
València
Dimarts, 13 gener, 2026

Desmantellada una de les primeres fàbriques d’haixix assentada en territori nacional

 

L’operació Overdose, en la qual s’ha desmantellat una de les primeres fàbriques d’haixix i els seus derivats en territori nacional, en la que s’ha detingut a sis persones pels presumptes delictes d’elaboració i tràfic de droga; i de pertinença a organització criminal.

La investigació es va iniciar a la fi del passat any quan els agents van tindre coneixement de la defunció de diversos interns del Centre Penitenciari Murcia II, situat en el municipi de Campos del Río, per causes relacionades amb el consum de drogues i psicotròpics.

Així mateix, informen que gràcies a la permanent col·laboració d’Institucions Penitenciàries, funcionaris que integren el Grup de Seguretat Interior de la citada presó, van alertar a la Guàrdia Civil que un dels presos era un important narcotraficant d’origen gadità que, des de la seua joventut, comptava amb un ampli historial per tràfic de drogues en el Camp de Gibraltar.

Des d’eixe moment, els agents de l’Equip de Delinqüència Organitzada Antidroga (EDOA) van centrar la investigació en este principal sospitós, que els va permetre conéixer que comptava amb una xarxa de col·laboradors en l’exterior.

La directora general ha explicat que després de mesos d’investigació, els agents van identificar a un d’estos col·laboradors del qual van saber que tenia un paper destacat dins de l’organització i que, casualment, havia complit condemna durant quatre anys al costat del principal sospitós i líder de l’organització delictiva ara desmantellada.

Els investigadors van esbrinar que esta persona no sols es dedicava a captar i manipular a persones perquè introduïren droga en el centre penitenciari, sinó que també manejava la seua xicoteta xarxa de distribució de droga en l’exterior, principalment cocaïna, i també haixix.

Per a això, comptava amb una dona, de nacionalitat brasilera, que suposadament venia la droga entre algun dels clients en el local en el qual treballava.

Centrada la investigació en els seus moviments, els guàrdies civils van detectar les seues visites freqüents a una nau industrial del municipi alacantí de Bigastre, on es va poder constatar el tràfec de persones i de saques, suposadament repletes d’haixix.

Maquinària dissenyada per a convertir la marihuana en resina d’haixix

 

Des de la Guàrdia Civil han assegurat que després de la corresponent autorització judicial, es va realitzar un registre en esta nau, en la qual es va localitzar una màquina, esta que vostés veuen ací, especialment dissenyada per a convertir la marihuana prèviament processada en una pols.

Eixa pols, o ‘pol·len d’haixix’, després d’uns processos de transformació, afegit d’additius i d’aplicació de calor, es converteix en una rudimentària ‘resina d’haixix’.

Es tracta d’una nova maquinària, quant a la seua implantació en territori nacional, ja que permetria evitar les complexes i costoses estructures que es precisen per a portar-ho per mar i terra, fabricant directament haixix de gran qualitat a Espanya.

A efectes pràctics, hi han puntualitzat , és el perfeccionament dels coneguts com a ‘Tambors de Ketama’, amb els quals es polvoritzen les plantes de manera artesanal.

Fons oficials han conclòs la seua intervenció esmentant el material intervingut durant el registre de la nau. En concret es van confiscar diverses saques de grans dimensions que contenien substància groga polvoritzada (pol·len d’haixix), també embutxacada en unitats d’un quilo de pes.

A més de nombrosos calaixos de cartó i saques de ràfia amb una inflada quantitat de plantes de cànnabis en diferents estats de processament.

També es van descobrir dos baguls congeladors plens de picada de planta de cànnabis i cabdells de marihuana. En total s’han confiscat prop de 8.300 quilos de substàncies estupefaents.

La nau comptava amb una zona d’estar, amb dormitoris i banys que permetien l’estada ininterrompuda de diverses persones. En estes estades, a més, s’acumulaven nombroses caixes de gran grandària que utilitzaven per a emmagatzemar la marihuana seca.

Els detinguts, així com la droga i els efectes i la droga confiscats han sigut posats a la disposició del jutjat de 1a Instància Instrucció número 1 de Mula (Múrcia).

Últimes notícies

El València arrasa 115-73 al Saragossa després de gestionar el cansament

El València va convertir el desgast en virtut i va agranar al Saragossa amb una tercera habitació demolidora. Montero i De Larrea van liderar un triomf ajornat que va arribar amb autoritat.

115-73: València Basket esclafa a Casademont Zaragoza després de domar el cansament

València Basket, en el seu octau partit en setze dies, va gestionar millor el desgast i va triturar a Casademont Zaragoza 115-73 en el Roig Arena, en un dol ajornat de la jornada 10.

115-73. València Basket va domar el cansament i va arrasar al Saragossa

L'equip de Pedro Martínez va gestionar el seu octau partit en 16 dies amb paciència i ritme per a trencar el dol després del descans i firmar la seua sexta victòria en huit.

Quatre detinguts en caure un grup que proveïa a la menuda a Alacant i Elx

La Policia ha desmantellat a Novelda un grup que subministrava cocaïna, marihuana i haixix a punts de venda a la província; hi ha quatre detinguts. L'operació va deixar 5,5 kg de cocaïna i altres útils de distribució confiscats i el conductor d'un Q5 va intentar fugir, causant lesions lleus a un agent.

Quatre detinguts per proveir punts de sovintege a Alacant i Elx

Quatre persones han sigut detingudes a Novelda per proveir de cocaïna, marihuana i haixix a punts de venda a la menuda a Alacant i Elx. En l'operació s'han confiscat 5,5 quilos de cocaïna i s'han practicat registres a Novelda i Aspe.

Parella valenciana, espies de Stalin

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmanaanalitza el llibre de Carles Senso com una obra que va més enllà de la crònica històrica: humanitza els personatges, reflexiona sobre les ideologies, la fidelitat, el sacrifici i els grans dilemes morals del segle XX, i ho fa amb una mirada profunda i vigent, combinant Història, Memòria i literatura

Sergio García renova quatre anys amb LIV Golf i es proposa mantindre’s jove

El castellonenc afronta la seua quinta temporada com a capità dels Fireballs després d'ampliar el seu contracte per quatre anys. Aplaudix el salt a 72 clots i confia que compte per al ránking mundial.

L’acusat de matar a la seua exparella s’acull a no declarar i al·lega amnèsia en el juí amb jurat

El juí amb jurat per l'assassinat d'una jove a Alcoi ha arrancat amb l'acusat negant-se a declarar per amnèsia. La Fiscalia manté la seua petició de 23 anys per assassinat i 2 més per amenaces.