Desmantellada una de les primeres fàbriques d’haixix assentada en territori nacional

 

L’operació Overdose, en la qual s’ha desmantellat una de les primeres fàbriques d’haixix i els seus derivats en territori nacional, en la que s’ha detingut a sis persones pels presumptes delictes d’elaboració i tràfic de droga; i de pertinença a organització criminal.

La investigació es va iniciar a la fi del passat any quan els agents van tindre coneixement de la defunció de diversos interns del Centre Penitenciari Murcia II, situat en el municipi de Campos del Río, per causes relacionades amb el consum de drogues i psicotròpics.

Així mateix, informen que gràcies a la permanent col·laboració d’Institucions Penitenciàries, funcionaris que integren el Grup de Seguretat Interior de la citada presó, van alertar a la Guàrdia Civil que un dels presos era un important narcotraficant d’origen gadità que, des de la seua joventut, comptava amb un ampli historial per tràfic de drogues en el Camp de Gibraltar.

Des d’eixe moment, els agents de l’Equip de Delinqüència Organitzada Antidroga (EDOA) van centrar la investigació en este principal sospitós, que els va permetre conéixer que comptava amb una xarxa de col·laboradors en l’exterior.

La directora general ha explicat que després de mesos d’investigació, els agents van identificar a un d’estos col·laboradors del qual van saber que tenia un paper destacat dins de l’organització i que, casualment, havia complit condemna durant quatre anys al costat del principal sospitós i líder de l’organització delictiva ara desmantellada.

Els investigadors van esbrinar que esta persona no sols es dedicava a captar i manipular a persones perquè introduïren droga en el centre penitenciari, sinó que també manejava la seua xicoteta xarxa de distribució de droga en l’exterior, principalment cocaïna, i també haixix.

Per a això, comptava amb una dona, de nacionalitat brasilera, que suposadament venia la droga entre algun dels clients en el local en el qual treballava.

Centrada la investigació en els seus moviments, els guàrdies civils van detectar les seues visites freqüents a una nau industrial del municipi alacantí de Bigastre, on es va poder constatar el tràfec de persones i de saques, suposadament repletes d’haixix.

Maquinària dissenyada per a convertir la marihuana en resina d’haixix

 

Des de la Guàrdia Civil han assegurat que després de la corresponent autorització judicial, es va realitzar un registre en esta nau, en la qual es va localitzar una màquina, esta que vostés veuen ací, especialment dissenyada per a convertir la marihuana prèviament processada en una pols.

Eixa pols, o ‘pol·len d’haixix’, després d’uns processos de transformació, afegit d’additius i d’aplicació de calor, es converteix en una rudimentària ‘resina d’haixix’.

Es tracta d’una nova maquinària, quant a la seua implantació en territori nacional, ja que permetria evitar les complexes i costoses estructures que es precisen per a portar-ho per mar i terra, fabricant directament haixix de gran qualitat a Espanya.

A efectes pràctics, hi han puntualitzat , és el perfeccionament dels coneguts com a ‘Tambors de Ketama’, amb els quals es polvoritzen les plantes de manera artesanal.

Fons oficials han conclòs la seua intervenció esmentant el material intervingut durant el registre de la nau. En concret es van confiscar diverses saques de grans dimensions que contenien substància groga polvoritzada (pol·len d’haixix), també embutxacada en unitats d’un quilo de pes.

A més de nombrosos calaixos de cartó i saques de ràfia amb una inflada quantitat de plantes de cànnabis en diferents estats de processament.

També es van descobrir dos baguls congeladors plens de picada de planta de cànnabis i cabdells de marihuana. En total s’han confiscat prop de 8.300 quilos de substàncies estupefaents.

La nau comptava amb una zona d’estar, amb dormitoris i banys que permetien l’estada ininterrompuda de diverses persones. En estes estades, a més, s’acumulaven nombroses caixes de gran grandària que utilitzaven per a emmagatzemar la marihuana seca.

Els detinguts, així com la droga i els efectes i la droga confiscats han sigut posats a la disposició del jutjat de 1a Instància Instrucció número 1 de Mula (Múrcia).

Últimes notícies

El Metropolitano jutja Julián Alvarez en un duel clau entre Atlético i Villarreal

Julián Alvarez torna hui al Metropolitano enmig de la polèmica pel seu frustrat fitxatge pel Barcelona, en un partit en què l’Atlético rep un Villarreal que ja el va golejar 5-1 en la passada lliga.

El Barça de Flick inicia la defensa del títol en un Martínez Valero al límit

El Barcelona de Hansi Flick comença la defensa del títol de LaLiga EA Sports al camp de l’Elche, amb una plantilla reforçada però encara sense davanter centre pur tancat.

Avís groc per pluges fortes al litoral de Castelló este dissabte

Aemet ha activat l’avís groc per pluges de fins a 30 litres per metre quadrat i tempestes al litoral de Castelló, dins d’un episodi de fortes precipitacions que afecta també altres comunitats.

Luís Castro alerta que el Levante té menys pressupost que molts equips de Segona

L’entrenador del Levante UD, Luís Castro, admet que hi ha equips de LaLiga Hypermotion amb més pressupost i demana calma per la inscripció de jugadors. El tècnic assegura que el club treballa per sanar la seua situació econòmica i completar la plantilla.

L’incendi de Segorbe arrasa 633 hectàrees i manté desallotjades mil persones a Gàtova

L’incendi declarat dijous a Segorbe ha cremat 633 hectàrees, part a la Serra Calderona, i obliga a mantindre fora de casa un miler de veïns de Gàtova mentre 25 mitjans aeris i uns 350 efectius continuen les tasques d’extinció.

Xàfecs en la mitat nord i descens suau de les màximes hui

L’Agència Estatal de Meteorologia preveu per a este dissabte xàfecs amb tronada en la mitat nord de la Comunitat Valenciana i una lleugera baixada de les temperatures màximes, sobretot a l’interior. El diumenge tendirà a estabilitzar-se l’oratge, amb més clarianes però encara amb ruixats puntuals.

Els avistaments de meduses baixen un 20 % tot i un mar més càlid

Els avisos de meduses en les costes espanyoles han disminuït un 20 % en 2026, segons dades de l’app MedusApp, malgrat que la temperatura de la mar ha pujat unes dècimes. Un expert de la Universitat d’Alacant recorda que la calor de l’aigua no determina la seua presència a les platges.

El vent complica l’incendi de Sogorb amb ratxes de més de 30 km/h esta vesprada

Aemet preveu per a esta vesprada ratxes de vent de més de 30 km/h en l’incendi de Sogorb, després d’una nit meteorològicament tranquil·la però sense pluges.