Desmantellada una de les primeres fàbriques d’haixix assentada en territori nacional

 

L’operació Overdose, en la qual s’ha desmantellat una de les primeres fàbriques d’haixix i els seus derivats en territori nacional, en la que s’ha detingut a sis persones pels presumptes delictes d’elaboració i tràfic de droga; i de pertinença a organització criminal.

La investigació es va iniciar a la fi del passat any quan els agents van tindre coneixement de la defunció de diversos interns del Centre Penitenciari Murcia II, situat en el municipi de Campos del Río, per causes relacionades amb el consum de drogues i psicotròpics.

Així mateix, informen que gràcies a la permanent col·laboració d’Institucions Penitenciàries, funcionaris que integren el Grup de Seguretat Interior de la citada presó, van alertar a la Guàrdia Civil que un dels presos era un important narcotraficant d’origen gadità que, des de la seua joventut, comptava amb un ampli historial per tràfic de drogues en el Camp de Gibraltar.

Des d’eixe moment, els agents de l’Equip de Delinqüència Organitzada Antidroga (EDOA) van centrar la investigació en este principal sospitós, que els va permetre conéixer que comptava amb una xarxa de col·laboradors en l’exterior.

La directora general ha explicat que després de mesos d’investigació, els agents van identificar a un d’estos col·laboradors del qual van saber que tenia un paper destacat dins de l’organització i que, casualment, havia complit condemna durant quatre anys al costat del principal sospitós i líder de l’organització delictiva ara desmantellada.

Els investigadors van esbrinar que esta persona no sols es dedicava a captar i manipular a persones perquè introduïren droga en el centre penitenciari, sinó que també manejava la seua xicoteta xarxa de distribució de droga en l’exterior, principalment cocaïna, i també haixix.

Per a això, comptava amb una dona, de nacionalitat brasilera, que suposadament venia la droga entre algun dels clients en el local en el qual treballava.

Centrada la investigació en els seus moviments, els guàrdies civils van detectar les seues visites freqüents a una nau industrial del municipi alacantí de Bigastre, on es va poder constatar el tràfec de persones i de saques, suposadament repletes d’haixix.

Maquinària dissenyada per a convertir la marihuana en resina d’haixix

 

Des de la Guàrdia Civil han assegurat que després de la corresponent autorització judicial, es va realitzar un registre en esta nau, en la qual es va localitzar una màquina, esta que vostés veuen ací, especialment dissenyada per a convertir la marihuana prèviament processada en una pols.

Eixa pols, o ‘pol·len d’haixix’, després d’uns processos de transformació, afegit d’additius i d’aplicació de calor, es converteix en una rudimentària ‘resina d’haixix’.

Es tracta d’una nova maquinària, quant a la seua implantació en territori nacional, ja que permetria evitar les complexes i costoses estructures que es precisen per a portar-ho per mar i terra, fabricant directament haixix de gran qualitat a Espanya.

A efectes pràctics, hi han puntualitzat , és el perfeccionament dels coneguts com a ‘Tambors de Ketama’, amb els quals es polvoritzen les plantes de manera artesanal.

Fons oficials han conclòs la seua intervenció esmentant el material intervingut durant el registre de la nau. En concret es van confiscar diverses saques de grans dimensions que contenien substància groga polvoritzada (pol·len d’haixix), també embutxacada en unitats d’un quilo de pes.

A més de nombrosos calaixos de cartó i saques de ràfia amb una inflada quantitat de plantes de cànnabis en diferents estats de processament.

També es van descobrir dos baguls congeladors plens de picada de planta de cànnabis i cabdells de marihuana. En total s’han confiscat prop de 8.300 quilos de substàncies estupefaents.

La nau comptava amb una zona d’estar, amb dormitoris i banys que permetien l’estada ininterrompuda de diverses persones. En estes estades, a més, s’acumulaven nombroses caixes de gran grandària que utilitzaven per a emmagatzemar la marihuana seca.

Els detinguts, així com la droga i els efectes i la droga confiscats han sigut posats a la disposició del jutjat de 1a Instància Instrucció número 1 de Mula (Múrcia).

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Desmantellades tres clíniques estètiques il·legals que aplicaven bòtox low cost en vivendes

La Guàrdia Civil ha desmantellat tres clíniques estètiques clandestines en domicilis de Tarragona, València i Alacant que aplicaven bòtox sense control sanitari per 150 euros, molt per davall del preu habitual del mercat.

Hisenda retrau a la Generalitat que rebutge 3.669 milions més per a la Comunitat Valenciana

El ministre d'Hisenda, Arcadi España, defén en el Congrés la proposta de nou model de finançament, que aporta 3.669 milions més a la Comunitat Valenciana, i qüestiona que la Generalitat la rebutge mentres Compromís denuncia l'infrafinançament històric.

El tècnic que va adjudicar una vivenda pública a Alacant a la seua parella admet l’error davant el seu superior

El tècnic de Vivenda que va gestionar en exclusiva els expedients de la promoció pública Els Naus a la Platja de Sant Joan va reconéixer al seu superior que es va equivocar en adjudicar una de les vivendes a la seua parella. La seua actuació ha destapat un suposat colador en la normativa i ha deslligat una crisi política a Alacant.

Vox veu qüestionables les formes del seu diputat en el Congrés però descarta sancionar-li

Vox reconeix que l'actitud del seu diputat José María Sánchez en el Congrés va ser qüestionable, però descarta sancions o queixes formals i responsabilitza als insults que denuncia des d'altres escons.

La meteoròloga d’À Punt defén que amb millors avisos s’haurien salvat vides en la dana

La meteoròloga d'À Punt Victoria Roselló sosté davant la jutgessa que, amb avisos clars i a temps a la població, es podrien haver salvat vides en la dana i critica la tardana activació del Cecopi.

Catalá es declara ansiosa perquè la Fiscalia Anticorrupció demane tota la documentació a l’Ajuntament

María José Catalá assegura que la Fiscalia Anticorrupció encara no ha sol·licitat documentació sobre la recol·locació de personal i es mostra disposada a col·laborar activament per a dissipar qualsevol dubte.

Feijóo acusa el Govern d’ocultar les xifres d’immigrants que es beneficiaran de la regularització

Alberto Núñez Feijóo critica que el Govern no concrete en el Congrés quants immigrants s'acolliran a la regularització extraordinària, mentres la ministra Elma Saiz parla d'unes 500.000 persones com a estimació no oficial.

La Comunitat Valenciana atén 590 menors migrants no acompanyats i alerta d’un possible col·lapse

La Comunitat Valenciana atén 590 menors migrants no acompanyats i el president de la Generalitat advertix que l'arribada prevista d'altres 1.900 supera la capacitat del sistema d'acolliment autonòmic. A més, critica el nou decret de regularització del Govern central, al qual acusa de posar en risc els servicis públics i de respondre a interessos electorals.