Desmantellada una de les primeres fàbriques d’haixix assentada en territori nacional

 

L’operació Overdose, en la qual s’ha desmantellat una de les primeres fàbriques d’haixix i els seus derivats en territori nacional, en la que s’ha detingut a sis persones pels presumptes delictes d’elaboració i tràfic de droga; i de pertinença a organització criminal.

La investigació es va iniciar a la fi del passat any quan els agents van tindre coneixement de la defunció de diversos interns del Centre Penitenciari Murcia II, situat en el municipi de Campos del Río, per causes relacionades amb el consum de drogues i psicotròpics.

Així mateix, informen que gràcies a la permanent col·laboració d’Institucions Penitenciàries, funcionaris que integren el Grup de Seguretat Interior de la citada presó, van alertar a la Guàrdia Civil que un dels presos era un important narcotraficant d’origen gadità que, des de la seua joventut, comptava amb un ampli historial per tràfic de drogues en el Camp de Gibraltar.

Des d’eixe moment, els agents de l’Equip de Delinqüència Organitzada Antidroga (EDOA) van centrar la investigació en este principal sospitós, que els va permetre conéixer que comptava amb una xarxa de col·laboradors en l’exterior.

La directora general ha explicat que després de mesos d’investigació, els agents van identificar a un d’estos col·laboradors del qual van saber que tenia un paper destacat dins de l’organització i que, casualment, havia complit condemna durant quatre anys al costat del principal sospitós i líder de l’organització delictiva ara desmantellada.

Els investigadors van esbrinar que esta persona no sols es dedicava a captar i manipular a persones perquè introduïren droga en el centre penitenciari, sinó que també manejava la seua xicoteta xarxa de distribució de droga en l’exterior, principalment cocaïna, i també haixix.

Per a això, comptava amb una dona, de nacionalitat brasilera, que suposadament venia la droga entre algun dels clients en el local en el qual treballava.

Centrada la investigació en els seus moviments, els guàrdies civils van detectar les seues visites freqüents a una nau industrial del municipi alacantí de Bigastre, on es va poder constatar el tràfec de persones i de saques, suposadament repletes d’haixix.

Maquinària dissenyada per a convertir la marihuana en resina d’haixix

 

Des de la Guàrdia Civil han assegurat que després de la corresponent autorització judicial, es va realitzar un registre en esta nau, en la qual es va localitzar una màquina, esta que vostés veuen ací, especialment dissenyada per a convertir la marihuana prèviament processada en una pols.

Eixa pols, o ‘pol·len d’haixix’, després d’uns processos de transformació, afegit d’additius i d’aplicació de calor, es converteix en una rudimentària ‘resina d’haixix’.

Es tracta d’una nova maquinària, quant a la seua implantació en territori nacional, ja que permetria evitar les complexes i costoses estructures que es precisen per a portar-ho per mar i terra, fabricant directament haixix de gran qualitat a Espanya.

A efectes pràctics, hi han puntualitzat , és el perfeccionament dels coneguts com a ‘Tambors de Ketama’, amb els quals es polvoritzen les plantes de manera artesanal.

Fons oficials han conclòs la seua intervenció esmentant el material intervingut durant el registre de la nau. En concret es van confiscar diverses saques de grans dimensions que contenien substància groga polvoritzada (pol·len d’haixix), també embutxacada en unitats d’un quilo de pes.

A més de nombrosos calaixos de cartó i saques de ràfia amb una inflada quantitat de plantes de cànnabis en diferents estats de processament.

També es van descobrir dos baguls congeladors plens de picada de planta de cànnabis i cabdells de marihuana. En total s’han confiscat prop de 8.300 quilos de substàncies estupefaents.

La nau comptava amb una zona d’estar, amb dormitoris i banys que permetien l’estada ininterrompuda de diverses persones. En estes estades, a més, s’acumulaven nombroses caixes de gran grandària que utilitzaven per a emmagatzemar la marihuana seca.

Els detinguts, així com la droga i els efectes i la droga confiscats han sigut posats a la disposició del jutjat de 1a Instància Instrucció número 1 de Mula (Múrcia).

Últimes notícies

Noves eleccions al Col·legi de Farmacèutics de València el 4 d’octubre per irregularitats en el vot per correu

El Col·legi de Farmacèutics de València tornarà a votar el 4 d’octubre després d’anul·lar-se els comicis del 10 de maig per defectes en el vot per correu denunciats per dues candidatures.

Compromís porta a Fiscalia una possible filtració d’informació privilegiada a un diputat de Vox

Compromís ha presentat una denúncia davant la Inspecció de la Fiscalia per una possible filtració d’informació confidencial de la fiscal de Nules al síndic adjunt de Vox en Les Corts.

Un any i quatre mesos de presó per mossegar en la cella i les galtes a la seua exparella a Dénia

L’Audiència d’Alacant ha condemnat un home a un any i quatre mesos de presó i sis anys de tractament ambulatori per amenaçar de mort i mossegar en la cara la seua exparella a Dénia el 2021.

Un ampli dispositiu de 900 agents garantirà la seguretat del FIB a Benicàssim

La Guàrdia Civil ha organitzat un dispositiu de 900 efectius per al FIB, amb unitats especialitzades i controls de trànsit reforçats fins diumenge al migdia.

Vuit alcaldes i l’exalcaldessa de Paiporta hauran de declarar per la dana el mes d’octubre

El jutjat que investiga la gestió de la dana ha citat per a octubre vuit alcaldes de municipis afectats i l’exalcaldessa de Paiporta com a testimonis, dins d’una causa on també s’analitzen comunicacions oficials i missatges de WhatsApp.

València activa una nova agència municipal de lloguer amb preus un 20 % més baixos

L’Ajuntament de València posa en marxa una agència municipal de lloguer que garanteix el cobrament a propietaris, ofereix contractes de set anys i rebaixa els preus un 20 % respecte al mercat, enmig de les crítiques de l’oposició.

Identifiquen tres persones quan intentaven robar entre les restes de l’edifici ensorrat de Benetússer

La Policia Local de Benetússer ha identificat tres persones que pretenien robar entre els enderrocs de l’edifici col·lapsat i l’Ajuntament reforça la seguretat de la zona amb més tanques i possible vigilància privada.

Més de 16 milions en ajudes per a impulsar la pesca i l’aqüicultura sostenibles a la Comunitat

La Generalitat ha anunciat més de 16 milions d’euros en ajudes fins a 2029 per a fomentar la pesca i l’aqüicultura sostenibles i finançar campanyes de promoció dels productes pesquers i aqüícoles valencians.